Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 1018419 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijan polttiskysymykset
« : 10.06.09 - klo: 10.08 »
elikkäs minä ajattelin hankkia
esim. Kyosho DBX/DST-polttiksen (ensimmäinen olisi)

niin että miten polttisauto sisäänajetaan???
ei itellä ole mitään tietoa  :grin:

eli pistäkääs tänne infoa.
« Viimeksi muokattu: 26.07.09 - klo: 08.55 kirjoittanut Heuli »
Passiivista harrastelua

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: auton sisäänajo
« Vastaus #1 : 10.06.09 - klo: 10.11 »
Käytä hakua.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: auton sisäänajo
« Vastaus #2 : 10.06.09 - klo: 10.32 »
ok...

ja mites sitten ohjain jos ostan atalasta Kyosho DBX:än hintaan  280€ (sen pitäisi olla RTR)
tuleeko siihen mukaan ohjain?


(korjasin tuolla ylhäällä oli väärä hinta :roll:)
« Viimeksi muokattu: 10.06.09 - klo: 16.14 kirjoittanut vilzuh »
Passiivista harrastelua

Mika R

  • Vieras
Vs: auton sisäänajo
« Vastaus #3 : 10.06.09 - klo: 10.37 »
tulee

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: auton sisäänajo
« Vastaus #4 : 10.06.09 - klo: 10.44 »
kiitos tiedosta!
« Viimeksi muokattu: 07.03.10 - klo: 12.21 kirjoittanut vilzuh »
Passiivista harrastelua

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: auton sisäänajo
« Vastaus #5 : 10.06.09 - klo: 10.56 »
niin ja vielä että miten polttis auton startteri toimii ja onko se pakollinen?
Passiivista harrastelua

Poissa HasaP

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: auton sisäänajo
« Vastaus #6 : 10.06.09 - klo: 11.01 »
Ei ainakaan atalasta kannata ostaa. Saat sen satasta halvemmalla kärkkäiseltä.

Linkki kärkkäiselle

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: auton sisäänajo
« Vastaus #7 : 10.06.09 - klo: 11.10 »
lyhyesti jos vähänkään vakavammin meinaat alkaa harrastamaan ja jos mielit radalle niin älä osta rtr autoa

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: auton sisäänajo
« Vastaus #8 : 10.06.09 - klo: 15.48 »
mutta tuollainen itse koottaja kit...
sehän vie kauan aikaa koota tuollainen!
Passiivista harrastelua

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: auton sisäänajo
« Vastaus #9 : 10.06.09 - klo: 15.59 »
mutta tuollainen itse koottaja kit...
sehän vie kauan aikaa koota tuollainen!

Osta käytetty hyvä sähkö peli. Säästät kaveri monet huonot yöunet  :lol:
Minun veikkaus on tämä (minun rc-auto kokemus on jostain 80 luvun alusta ja ajannut kilpaa enemmän tai vähemmän melkein kaikilla rc vermeillä)
-Jos ostat uuden RTR polttis paketin, sinun hermot menee melko varmasti.
-Jos ostat käytetyn tai uuden sähkö rtr rc-auton sinun polte rc-autoiluun senkun jatkuu.
Kysy nyt että kiinnostaakos sinua enemmän rata vai krossi auto. Onko sinulla rataa lähellä. Onko sinulla kavereita jotka ajavat näillä.
Mene jollekkin radalle ja tutustu lajiin hyvin ja kysele, kokeneet varmasti vastaa sinulle.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: polttis kysymyksiä
« Vastaus #10 : 10.06.09 - klo: 15.59 »
No ne rtr autotkin on niin hätäseen koottu että nekin olisi hyvä purkaa ja koota itse asiallisesti.
Ja jokatapauksessa näitä joutuu ropaamaan, se on osa harrastusta...moni kyllä näyttää luulevan että auto vain haetaan ja ajetaan ilman mitään huoltoa, säätöä yms. Ja ihmetellään miksi tämä ei toimi suoraan laatikosta täydellisesti kun ei perehdytä hommaan yhtään.
Eikä sen kasaaminen nyt kovin kauaa vie...jos ei jaksa kasaa autoa niin ehkä väärä harrastus kun näitä joutuu kuitenkin purkamaan ja kasaamaan, ainakin jos yhtään enemmän ajaa ja vakavemmin harrastaa.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa alottelija

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: polttis kysymyksiä
« Vastaus #11 : 10.06.09 - klo: 16.03 »
Muutamassa päivässä saa koottua, jos nopeesti kokoilee ja tietää mitä tekee, mutta mulla tuli omaan kokoomiseen este..näet puuttuu servot ja ohjain :(. Turkuun vaan hakemaan Lauantaina. 5 päivää sitte ostettu Savage XSS K4.6 Kitti.
Heitän tähän vielä jollekin kyssärin noista servoista ja ohjaimista ,että mikä sopisi parhaiten tuohon Savageen ?

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: polttis kysymyksiä
« Vastaus #12 : 10.06.09 - klo: 16.12 »
mutta onko tuollainen vaikea koota???
Passiivista harrastelua

Poissa alottelija

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: polttis kysymyksiä
« Vastaus #13 : 10.06.09 - klo: 16.16 »
No jos totta puhutaan ni on pari ärräpäätä tullu suusta kokoillessa tätä omaani. Sen sanon ,että jos yhtään oot näpppärä käsistäs ja oot valmis ottamaan haasteen vastaan ni "Go for it" antaa ammattilaisten kertoa loput. :grin:

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: polttis kysymyksiä
« Vastaus #14 : 10.06.09 - klo: 16.18 »
asia selvä mutta sitten tuosta jerzirccar1:en kommentista.
eli mitä vikaa polttiksessa on vikana :huh:
« Viimeksi muokattu: 10.06.09 - klo: 16.31 kirjoittanut vilzuh »
Passiivista harrastelua

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: polttis kysymyksiä
« Vastaus #15 : 10.06.09 - klo: 16.23 »
juu hyvä käytetty sähkö auto tulee edullisimmaksi ja jos polttiksen haluaa niin silloinkin on kannattavinta ostaa joltain aktiivi harrastajalta koottu pro auto niitä saa edullisesti ja jos montulla/crossi radalla meinaa ajaa niin suosittelen lämpimästi 1/8 trukkia ensimmäiseksi autoksi on paljon helpompi ajettava kun 1/8 crossi antaa enemmän ajovirheitä anteeks ei siis ole pyörät taivasta kohden koko aikaa. ja ennen kaikkea itse kantapään kautta kokeilleena voin kertoa että alkuun kannattaa satsata kunnolliseen autoon oli se sitten mikä hyvänsä. menee mielenkiinto ja rupeaa koko laji tympimään alle kk jos auton moottori esim sammuu tankin aikanakin 5 kertaa tai että auto on kokoajan jostain rikki ja vara osia pitää tilata ja odotella kokoajan. itsellä eka auto oli kyosho inferno 7,5 rtr ja sen kanssa meinasi käydä niin että meinas loppua koko harrastus heti alkuun sitten ostin kuitenkin pro auton jonka kokosin itse ja siihen os 21 v-spec ja sitten oli jo mukavampaa kun pääs nauttimaan itse ajamisestakin. ja tosiaan jos sulla on lähellä rata jossa pro/aktiivi kuskeja niin kannattaa tosiaan mennä ensin katselemaan ja heiltä kyselemään he kyllä varmasti mielellään kertoo asiasta lisää ja mielellään neuvovat mitä kannattaa hankkia ja mitä ei. ja heiltä myös saat jatkossa hyviä vinkkejä auton mekkaamisessa säätämisessä yms rohkeasti vaan heiltä kysymään ei ne pure. ja jos harrastus paikkana on joku iso hiekkamonttu yms iso alue ja ei ole tarkoitus radala ajaa ja haluaa helpon ja kohtuu huolettoman auton niin kannattaa myös miettiä 1/5 bensa autoa on helppo säädettävä helposti mekattava kohtalaisen vauhdikas ja varmatoimisia tankki täyteen virrat päälle  narusta käyntiin ja nauttia ajamisesta 30-45min yhdellä tankilla.

Poissa Äpärä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: polttis kysymyksiä
« Vastaus #16 : 10.06.09 - klo: 16.24 »
Osta sellanen auto, minkä varaosia saat mahdollisimman läheltä, voi alkaa kyrsimään sellanen ainainen osien tilaaminen kun siinä saattaa kestää pari päivää ja hintaakin tulloo lisää.

DST on itsellä kestänyt ihan ok:sti 200 euron autoksi

Polttiksessa on sitä vikaa, että jos et ole paljoakaan pelannut polttomoottoreiden kanssa yms. viettänyt vähintään puolta elämästäsi autotallissa niin voi siinä touhussa mennä äkkiä sormi suuhun. Sähköautot ovat paljon varmatoimisempia ja niiden kautta on helpompi perehtyä rc-autojen tekniikkaan. Itse olen kyllä aloittanut polttiksella ja täytyy myöntää, että olihan se aika vaikiaa. Nyt 2. auto menossa.

Ohjeet sisäänajoon löytyy ohjekirjasta ja mm. tältä foorumilta.
« Viimeksi muokattu: 10.06.09 - klo: 16.27 kirjoittanut Äpärä »

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: polttis kysymyksiä
« Vastaus #17 : 10.06.09 - klo: 16.27 »
ei noi niin ylivoimaisen vaikeita ole koota kun se multakin on onnistunu useampaankin kertaan ensimmäisen auton kokoamiseen kannattaa nähdä hiukan vaivaa ja aikaa ja tehdä se huolellisesti säästää meinaan jatkossa monelta kiroamiselta.

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: auton sisäänajo
« Vastaus #18 : 10.06.09 - klo: 16.32 »
Käytä hakua.
ja tuota vastausta vihaan yli kaiken jos ei muuta sanottavaa ole niin tuonkin voisi jättää sanomatta. tuolla asenteella varmaan saadaan todella paljon listtyä aloittavan harrastajan intoa lajia kohtaan ja annetaan hyvä ja fiksu kuva harrastajista kun joku asiallisesti jotain kysyy niin heti vastaus on joltain käytä hakua. aloittelevalle junnuharrastajalle tulee hyvin selväksi asenne heitä kohtaan tuosta ja sitten ei uskalleta radallakaan kysyä neuvoa... no joo ttämä tästä ja sorry ot

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: polttis kysymyksiä
« Vastaus #19 : 10.06.09 - klo: 16.34 »
onkos sitten muita hyviä autoja kuin tuo DST tai DBX

ja onko jollakulla niitä myynnissä?
Passiivista harrastelua

Poissa Äpärä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: polttis kysymyksiä
« Vastaus #20 : 10.06.09 - klo: 16.37 »
On paljonkin samanhintaisia "hyviä" autoja. DST:ssä ja DBX:ssä on huonot sähköt. Ne ei kestä oikeastaan tippaakaan vettä. Talvella on turha kuvitella ajavansa, jos on sähköt vakiokunnossa. Vastarikoteloon menee suht. paljon hiekkaa ja pölyä, mutta senhän voi tiivistää. Oikeastaan melkein joka autossa on näitä pikkuruisia vikoja, jotka voi omilla patenteilla korjata.
« Viimeksi muokattu: 10.06.09 - klo: 16.42 kirjoittanut Äpärä »

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: polttis kysymyksiä
« Vastaus #21 : 10.06.09 - klo: 16.43 »
kyllähän tuo nitro autolla ajaminen talvella on muutenkin aika tuskaa ja säätämistä jos talvella haluaa kunnolla ajaa bensa auto on ehdoton...

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: polttis kysymyksiä
« Vastaus #22 : 10.06.09 - klo: 16.48 »
Tuohon haku yms. kommentoin sen verran että useat foorumille tulevat harrastuksesta kiinnostuneet ilmeisesti jättävät kokonaan lukematta foorumin säännöt.
Uusia topikkeja tahkotaan välillä älytöntä vauhtia vaikka valmiskin olisi olemassa..ei vain viitsitä katsoa yhtään eikä nähdä vaivaa, esim. tuota haku toimintoa käyttämällähän saisi monesti heti toivomansa vastauksen(ei sillä että kysyminen väärin olisi, välillä joillain tuntuu vaan hiukan menevän yli kun ei itse viitsitä nähdä yhtään vaivaa). Pieni oma aloitteisuus ei olisi pahaksi välillä.

Ja kyllä mä jättäisin väliin DST:eet ja vastaavat, saa koko rahalla murheita on mun mielipide.
Ei tuolla summalla(n.200e) nyt vaan saa vielä "hyvää" autoa uutena, käytettynä jo voi saadakin ilman radioita tms. Mutta koko harrastusta ei tuolla rahalla saa, ainakaan hyvää sellaista. Noin puolet lisää niin saa käytettynä.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Äpärä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: polttis kysymyksiä
« Vastaus #23 : 10.06.09 - klo: 16.52 »
Näin on. Käytettynä kun ostat jonkun hyväkuntoisen pro-auton niin ei mene hermot samantien. Lisäksi saatat saada tukun varaosia ja paljon ohjeita ja vinkkejä samalla.

Itekkin luulin harrastuksen alussa, että ostan vaan auton ja ajan sillä ainakin viis vuotta. Näinhän asia ei ole. Pitää laskea mukaan nitroauton riistohintainen polttoaine, varaosat (voin luvata, että niitä menee) ja työkälut sun muut hilppeet.


Poissa alottelija

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: polttis kysymyksiä
« Vastaus #24 : 10.06.09 - klo: 16.54 »
Noniin kysyn vielä kerran tosta ohjain/servot asiasta Savageen. Kattelin Hobbylinnan sivulta ohjainta :Acoms Technisport 2.4Ghz 2-kan. rattiradio: hintaa 99e , jos sellasen hommaa savageen niin millaset "komponentit" tarvitsen? Jotain suuntaa antavaa vinkkiä jos sais. Meinaan kyllä mennä itse liikkeessä käymään, mutta olis hiukan asiasta selkoo kun täys noob olen tälle harrastukselle. Kaverilla myös polttis ,mutta se on intissä tällä hetkellä ja onhan tuossa jokunen muu tuttu Rc autoilla pelaillu. Juhannukseen mennessä tarttis olla koottuna tuo auto. Kiitos.

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: polttis kysymyksiä
« Vastaus #25 : 10.06.09 - klo: 16.54 »
kyllä juu kans jättäisin kyoshot rtr:nä väliin ei saa kun harmia itselleen joku 1/8 trukki aluks käytettynä. mutta kun ko harrasstaja ei ole maininnu missä tällä autolla olis tarkoitus ajaa sen jos tietäisi niin olis paljon helpomi kertoa mitä kannattais ajatella. jos hyvän harrastus paketin haluaa niin siihen joutuu sen n700€ pulittamaan

Poissa Äpärä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: polttis kysymyksiä
« Vastaus #26 : 10.06.09 - klo: 16.57 »
Noniin kysyn vielä kerran tosta ohjain/servot asiasta Savageen. Kattelin Hobbylinnan sivulta ohjainta :Acoms Technisport 2.4Ghz 2-kan. rattiradio: hintaa 99e , jos sellasen hommaa savageen niin millaset "komponentit" tarvitsen? Jotain suuntaa antavaa vinkkiä jos sais. Meinaan kyllä mennä itse liikkeessä käymään, mutta olis hiukan asiasta selkoo kun täys noob olen tälle harrastukselle. Kaverilla myös polttis ,mutta se on intissä tällä hetkellä ja onhan tuossa jokunen muu tuttu Rc autoilla pelaillu. Juhannukseen mennessä tarttis olla koottuna tuo auto. Kiitos.
Hyviin radioihin kannattaa satsata. Hyvä ja halpa ei useimmiten kuulu samaan lauseeseen. Itsellä ei ole noista mitään kokemuksia, mutta hinta kuulostaa aikas pieneltä. Itse olen todistanut varmaan sata kertaa sen, että laadun näkee lähes suoraan hinnasta.

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: polttis kysymyksiä
« Vastaus #27 : 10.06.09 - klo: 16.59 »
no jos näin on että kalliimpi on helpompi niin mikä on sitten sellainen "oikeasti hyvä" auto jolla vois alottaa?
Passiivista harrastelua

Poissa alottelija

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: polttis kysymyksiä
« Vastaus #28 : 10.06.09 - klo: 17.02 »
Elikkäs meinaat että kannattais hommata joku Futaba 2.4Ghz Radio:219e ja HRS digi servot ?

Poissa Äpärä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: polttis kysymyksiä
« Vastaus #29 : 10.06.09 - klo: 17.02 »
no jos näin on että kalliimpi on helpompi niin mikä on sitten sellainen "oikeasti hyvä" auto jolla vois alottaa?
Vaikkapa HongNor X2. Sitä on kehuttu paljon. Tsekkaa www.rc-garage.fi