Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 1018359 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #210 : 15.09.09 - klo: 20.46 »
huom! vetarin ulostuloja pitää pyörittää samaan suuntaan jotta kardaani pyörii! Jos vetarin ulostuloja pyörittää erisuuntiin niin silloin ei kardaani pyöri. Tosta räjäytyskuvasta  ei saa kunnolla selvää, miten vetarin sisääntuloista välittyy voima rattaaseen 87521, onko hahlottu vai lukittuuko ratas Z260 tapilla. Onhan tapit paikallaan myös?
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #211 : 16.09.09 - klo: 17.08 »
Yleisin vika on kardaanin kiinnitys diffille menevään pinionrattaaseen.
Eli ruuvi irti, löysällä tai vastaavaa.

Äkkivilkaisulla en nyt saanut tuosta kuvasta selvää miten kardaani tulee pinioniin kiinni, mutta tarkista kyseinen kohta.

Jos kardaanista pyörität niin vedon pitää välittyä diffille 100%

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #212 : 17.09.09 - klo: 08.48 »
Hmm... vaikuttaakohan  kun savagella ajaa möykkysellä pellolla lujaa niin etudiffistä irtos suurimmasta hammasrattaasta pala ja teki tuhojaan diffin sisällä.... huomasin kun irrotin renkaan ja pyöritin toista niin toisen pyörän ripustus heilui sivuttain. maassa myös huomasi kun liikutti eteenpäin niin napse kävi.....
Katoin myös hpieuropen nettisivuilta miten saa savagen diffin irti :) löytyihän sieltä mutta kun irrotin ne ruuvit ei diffi irronnut millään:) jtn tänään irrotan koko pohjalevyn edestä:D
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa cossie

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #213 : 17.09.09 - klo: 23.46 »
moikka aattelin nyt että en omaa topikkia tätä varten ala vääntää, niin tää on varmaan oikea paikka..

elikkä minkäs laista talvihuoltoa ootte polttiksiinne tehnyt jos jää talveks auto hyllyn koristeeksi??

kiitos..

Poissa Ripepipe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #214 : 18.09.09 - klo: 00.28 »
Mitenkäs on kuuluuko kytkinpalat ja jouset mottiin vai autoon ? Kytkinkellohan on autokohtanen ? Onko jotain yleis paloja olemass, kun mulla on ansman racingin hogziilla mis on nosramin rs.30 kone ja alumiini kytkinpalat tykkää kulua parilla liipasimen painalluksella niin mistä saisin järeämpiä? Ne on ilmeisesti valurautaa tai alumiini.

Poissa raceman

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #215 : 19.09.09 - klo: 14.21 »
Moi, oon itekkin ostamassa ekaa autoani nii oisko parempi alottaa 1/8 vai 1/10.
Tamiya DF-02 Rising Storm | Futaba 2PL 2.4GHz

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #216 : 19.09.09 - klo: 18.37 »
Moi, oon itekkin ostamassa ekaa autoani nii oisko parempi alottaa 1/8 vai 1/10.

Öö..? Sähkis vai polttis?

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa raceman

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #217 : 19.09.09 - klo: 23.11 »
No kyllä mä varmaan polttiksen aion ostaa.
Tamiya DF-02 Rising Storm | Futaba 2PL 2.4GHz

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #218 : 20.09.09 - klo: 16.01 »
Mulla on vähän käynti ongelmia dst:n kanssa... ajelin tänään sillä puoli tankkia ja kun ajoin kaasupohjassa niin auto sammui yhdessä sekunnissa ja lopuksi pöllähti pakoputkesta nitron hajuinen savupilvi... ja välillä kun näpytti kaasua ja painoi pohjaan ei putkesta tullut mitään ulos mutta moottori kävi....
Palautin perus asetukset moottoriin (kun sammui kaasu pohjassa oli tuunattu 1/8 kierros kiinni päin) ja pelitti hyvin mutta ei kiihdy kunnolla ja sammuu tämän tästä (syynä tyhjäkäynti)
Jos joku vois valistaa vähän asiaa että miks ei kulje kunnolla vaikka tuunaa ihan vähän....
Autolla lähti juuri tänään 2 Gallona
Ja muutenkin kun alaneulaa pikkuisen tuunaa ja painaa kaasun pohjaan niin kuuluu vain:pruut ja sammuu...
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa kase

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #219 : 20.09.09 - klo: 16.54 »
Mulla on vähän käynti ongelmia dst:n kanssa... ajelin tänään sillä puoli tankkia ja kun ajoin kaasupohjassa niin auto sammui yhdessä sekunnissa ja lopuksi pöllähti pakoputkesta nitron hajuinen savupilvi... ja välillä kun näpytti kaasua ja painoi pohjaan ei putkesta tullut mitään ulos mutta moottori kävi....
Palautin perus asetukset moottoriin (kun sammui kaasu pohjassa oli tuunattu 1/8 kierros kiinni päin) ja pelitti hyvin mutta ei kiihdy kunnolla ja sammuu tämän tästä (syynä tyhjäkäynti)
Jos joku vois valistaa vähän asiaa että miks ei kulje kunnolla vaikka tuunaa ihan vähän....
Autolla lähti juuri tänään 2 Gallona
Ja muutenkin kun alaneulaa pikkuisen tuunaa ja painaa kaasun pohjaan niin kuuluu vain:pruut ja sammuu...


en tiedä muista mutta minusta kuulostaa jotta aivan liian piikillä mennään....tarkennappas noista säädöistä mitä tarkoitat "kun sammui kaasu pohjassa oli tuunattu 1/8 kierros kiinni päin ja hyvin pelitti" :huh:

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #220 : 20.09.09 - klo: 17.53 »
perusasetuksista eli 2,5 kierrosta kumpaaki neulaa auki niin siitä 1/8 kierrosta pääneulaa kiinnipäin
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa kase

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #221 : 20.09.09 - klo: 20.00 »
aha,johan selventi :laugh: .tulpan olet tarkastanut?tuntuu että polttoaineen saannissa olisi häikkää jos tehdasasetuksillakaan ei savuta/röpötä,senhän pitäs olla tosi rikkaalla?oletko tutkinut mahdollisia ilmavuotoja?letkuissa,kaasarin tiivisteissä yms?

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #222 : 20.09.09 - klo: 20.06 »
testasin tulpan ja jtn mönjää siinä eka kierteessä.... eli kokonaan ei hehkunu...
kaasarin tiivisteistä ei kyl hajuakaan mutta kerran se missä pääneula on kiinni heilu holtittomasti eteen ja taakse:(
oli ruuvi tuolloin löystyny
ja kun auto oli käynnissä niin ainakaan ei letkus ilmakuplia näkynyt:D
mut auto tärisi paljon:) näki oikeen tankista ku löllyy bensat ylös alas
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #223 : 20.09.09 - klo: 20.08 »
Siinä tapauksessa ihan sama, oikeestaaa ihan yhtä "helppo" aloittaa kumman kokoluokan autolla vaan, joillain on vaikee saada auto säätöihin, joillain ei.
1/8 on ehkä vaikeempi saada käyntiin uutena ja maksaa myös vähän enempi.

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #224 : 21.09.09 - klo: 20.44 »
Dst:n käynti ongelma johtuikin tulpasta koska oli levinnyt eka kerros toisten kerrosten eteen niin ei pysynyt käynnissä... testatiin kamun tulpalla missä naru miten sattuu niin pelitti heti paremmin!
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa Dilbe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #225 : 22.09.09 - klo: 11.21 »
ois tämmöne probleema ku tekee sellast et nostaa kierroksii mut veto lakkaa et mist tämmöne mahtaa johtuu et oisko kytkin jo niin kulahtanu ja toinen ois et alko sulattelee noit spurrei jonkun verran. viimeks ku olin ajelemas ni koittelin sormella vähän välii ja välil oli heivattava ku meinas nakit palaa ku koski spurriin :sad: ja auto on savage x 4.6

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #226 : 22.09.09 - klo: 18.50 »
Mikä on kun ei DST:n servo käännä muutaku yhteen suuntaan?? ajoin sillä ja sitte ei enää kääntyny ja ohjaus sekoili ... laitoin kuivuun yön yli mutta ei vielä sittenkään toiminu???
Uusi servo ehkä?
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #227 : 22.09.09 - klo: 19.18 »
Katso että renkaat pääsevät kääntymään vapaasti.Voi olla kivivi tai joku jossain vivuston välissä ettei pääse kääntymään kun servosaveri antaa periksi.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #228 : 22.09.09 - klo: 20.31 »
Purin servon ja ei mitään välissä ja kuitenkaan ei toimi... Taitaa joku hommeli olla virtapiiristä kakkana tai siitä suunnan vaihtajasta
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #229 : 22.09.09 - klo: 21.00 »
Mikä on kun ei DST:n servo käännä muutaku yhteen suuntaan?? ajoin sillä ja sitte ei enää kääntyny ja ohjaus sekoili ... laitoin kuivuun yön yli mutta ei vielä sittenkään toiminu???
Uusi servo ehkä?


Tai sitten voi olla vaan servosarvi hypännyt muutaman pykälän akselissa.
Flying Calacucco

Poissa Nayb

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #230 : 24.09.09 - klo: 15.19 »

Profiili Sähköposti
   
Cen magnum nx propleema
« 26.07.09 - klo: 21.30 »
   
Noniin autossani (cen magnum nx)on tullut vähän servo ongelmia.
Ajoin autolla lätäköstä niin servot rupesivat vähän sekoileen varsinkin kaasuservo kun tärisee ja liikkuu kummasti.Olen purkanut radiolaitteet ja kuivannut ne.
Kun laitan auton virtoihin niin kaasu servo alkaa pyörimään ja hiastaa vaan vähän vauhtia kun painan kaasua ja taas jarrulla kiihtyy.
Ja ohjausservo kääntyy heikemmin vasemmalle kuin oikealle.
Pitääkö muka kaasuservon alkaa  pyörimään itekseen vai onko kyse jostakin viasta jonka voisi korjata?

ps:ei sitten mitään viisauksia ladella nimittäin en ole ollut kovin kauan harrastuksen parissa.

Kiitoksia vinkeistä ja vastauksista jo etukäteen.

Poissa kriso33

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #231 : 24.09.09 - klo: 16.21 »
Mul tuli joskus samoja onkelmia dst kanssa.Kaasuservosta oli yksi johto juuri ja juuri kosketuksessa.Tinasin ja tiivistin kumpanki servon silikonila.Sen jälkeen ei oo mitään onkelmia ollut.Alussa aina ku vähenki kosteuta,niin heti tempuilema.Eipä taia mitenka vesitiiveitä olla.

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #232 : 24.09.09 - klo: 16.34 »
Sanokaapas joku viisas mulle että mistä saa savageen kunnon laparenkaat(mieluiten suomesta)
ja tietenkin vanteet:)(17mm tai 14mm hex)Ja innerfoamit
Ja että kumit sopii vanteeseen hyvin..... pitäisi ehkä talveksi hommata vaikka onhan se sudittelukin kivaa :laugh:
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa CeeCee

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #233 : 24.09.09 - klo: 22.17 »
Nyt on tollanen CEN ct5:n tossa pöydällä. Ekan kerran kun koitin käynnistää, niin hörähti kolmella nykäsyllä käyntiin. Nyt kun yrittää käyntiin, niin ei edes lupaile. Mitäköhän kannattais tehdä toisin? Hehkutuslaitteen ostin juuri ja pienen latauksen jälkeen sain tuon käyntiin. Jr-hobbysta ostetusta autossa ei tullut mukana edes soveltuvaa avainta tulpan irti ottamiseen, sarjan mukana ollut avain ei tuohon moottoriin käy.Ensimmäinen RC auto sitten lapsuuden. :)

Nyt sain jo käyntiin taas. Mutta mitenkä tuosta kaasarista säädetään seoksia? Nyt puskee tyhjäkäynnillä pakoputkesta aikaspaljon palamatonta polttoainetta. Niin ja tyhjäkäynnillä meni tankillinen pariin minuuttiin.
« Viimeksi muokattu: 24.09.09 - klo: 22.54 kirjoittanut CeeCee »

Poissa kase

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #234 : 25.09.09 - klo: 09.11 »
Nyt on tollanen CEN ct5:n tossa pöydällä. Ekan kerran kun koitin käynnistää, niin hörähti kolmella nykäsyllä käyntiin. Nyt kun yrittää käyntiin, niin ei edes lupaile. Mitäköhän kannattais tehdä toisin? Hehkutuslaitteen ostin juuri ja pienen latauksen jälkeen sain tuon käyntiin. Jr-hobbysta ostetusta autossa ei tullut mukana edes soveltuvaa avainta tulpan irti ottamiseen, sarjan mukana ollut avain ei tuohon moottoriin käy.Ensimmäinen RC auto sitten lapsuuden. :)

Nyt sain jo käyntiin taas. Mutta mitenkä tuosta kaasarista säädetään seoksia? Nyt puskee tyhjäkäynnillä pakoputkesta aikaspaljon palamatonta polttoainetta. Niin ja tyhjäkäynnillä meni tankillinen pariin minuuttiin.

eli siis auto on ostettu uutena?kai siinä jonkinlainen ohjekirja tuli mukana?moottori kuuluu ajaa sisään,siksi tulee palamatonta koska seokset on rikkaalla.sellaset 8tankkia kun pikkuhiljaa ajelet niin rupeat säätöjä hakee.ensin pääneulasta,siitä mihin tulee polttoaineletku kiinni.1/8osa kierrosta kiinni kerrallaan ja niin kauan kunnes saat maksimikierrokset suoralla.sen jälkeen alaneulaa,sijaitsee toisella puolen kaasaria mihin tulee servovarsi kiinni 1/8osa kierrosta kerrallaan kiinni niin kauan että lähtee nätisti vielä kymmenen sekunnin odottelemisen jälkeen.vaikea kaikkea selittää :laugh: lue se ohjekirja mikäli sellanen löytyy ja täältä noista säädöistä ynnä muusta tarpeellisesta http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/ ja kannattaa kysellä liikkeeesta käypänen tulppa avain :tongue:   

Poissa CeeCee

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #235 : 25.09.09 - klo: 10.49 »
Nyt on tollanen CEN ct5:n tossa pöydällä. Ekan kerran kun koitin käynnistää, niin hörähti kolmella nykäsyllä käyntiin. Nyt kun yrittää käyntiin, niin ei edes lupaile. Mitäköhän kannattais tehdä toisin? Hehkutuslaitteen ostin juuri ja pienen latauksen jälkeen sain tuon käyntiin. Jr-hobbysta ostetusta autossa ei tullut mukana edes soveltuvaa avainta tulpan irti ottamiseen, sarjan mukana ollut avain ei tuohon moottoriin käy.Ensimmäinen RC auto sitten lapsuuden. :)

Nyt sain jo käyntiin taas. Mutta mitenkä tuosta kaasarista säädetään seoksia? Nyt puskee tyhjäkäynnillä pakoputkesta aikaspaljon palamatonta polttoainetta. Niin ja tyhjäkäynnillä meni tankillinen pariin minuuttiin.

eli siis auto on ostettu uutena?kai siinä jonkinlainen ohjekirja tuli mukana?moottori kuuluu ajaa sisään,siksi tulee palamatonta koska seokset on rikkaalla.sellaset 8tankkia kun pikkuhiljaa ajelet niin rupeat säätöjä hakee.ensin pääneulasta,siitä mihin tulee polttoaineletku kiinni.1/8osa kierrosta kiinni kerrallaan ja niin kauan kunnes saat maksimikierrokset suoralla.sen jälkeen alaneulaa,sijaitsee toisella puolen kaasaria mihin tulee servovarsi kiinni 1/8osa kierrosta kerrallaan kiinni niin kauan että lähtee nätisti vielä kymmenen sekunnin odottelemisen jälkeen.vaikea kaikkea selittää :laugh: lue se ohjekirja mikäli sellanen löytyy ja täältä noista säädöistä ynnä muusta tarpeellisesta http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/ ja kannattaa kysellä liikkeeesta käypänen tulppa avain :tongue:   

On ostettu uutena ja nyt on paljon selvinnykkin jo. Ilmeisesti se möhnä mitä sieltä pakarista tulee onkin öljyä tms. rasvaa koska ei yön jälkeen ollut haihtunut kuistilta pois. Ihmetyttää silti toi pensan kulutus, tankillinen meni tyhjäkäynnillä ihan parissa minuutissa.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #236 : 25.09.09 - klo: 10.55 »
"moottori kuuluu ajaa sisään,siksi tulee palamatonta koska seokset on rikkaalla"

http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/

Kannattaa lukea vastaukset jos kyselee :)

Tosin pari minuuttia (onko kuin tarkka?) on kyllä aika vähän sisäänajoonkin

XRAY 808 2009 Spec |

Poissa CeeCee

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #237 : 25.09.09 - klo: 16.01 »
Nyt päästiin jo sähkötöihin. Kaasu pelaa kyllä hienosti mutten saa millään toimimaan tota kääntymistä. Voisko vika olla tossa ohjaimen asetuksissa, vai mistä kannattais ruveta vikaa etsimään?



Tuossa kuva kytkennöistä jos yhtään auttaa. Mikä nappi on tuo punaisella viivalla merkattu?
« Viimeksi muokattu: 25.09.09 - klo: 16.43 kirjoittanut CeeCee »

Poissa CeeCee

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #238 : 25.09.09 - klo: 17.37 »
Otin nyt ton virtakytkimen kokonaan pois tosta ohjausservon ja vastaanottimen välistä ja nyt pyörät rupes kääntymään MUTTA kääntyvät vaan vasemmalle ja ei palauta ohjausta ollenkaan. Mikäs nyt on vialla?

EDIT:

Korjaantu sillä, että otti sen ohjausservon ruuvin irti väänsi pyörät suoraan ja takas kiinni.  :lol:

Kävin jo autoa tossa maantiellä testaamassa. Kyllä kulkee, ei pystynyt kun puolella kaasulla ajamaan kun oli vauhtia niin maan prkleesti.
« Viimeksi muokattu: 25.09.09 - klo: 21.43 kirjoittanut CeeCee »

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #239 : 25.09.09 - klo: 18.43 »
Nonniin nyt sitten savagen diffin hammasratasta yritin irrottaa ja heti menee ruuvin kanta sileäks että ei saa enää millään auki :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:
Pitäisköhän nyt sitten uusi diffi hommata kokonaan kun ei sitä saa mitenkään auki ja hammasrataskin niin kulunut että :sad:
Joku vois vastata!
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho