Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 1018539 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #360 : 21.11.09 - klo: 17.17 »
Pikku kysymys...
Katoin hpi europen nettisivuilta videon missä savage 25 sammutetaan tällä:
http://www.hobbylinna.com/safety-engine-stop-system-p-16190.html

Saako ton laitettua savage x 4.6?? Ite en oikeen saa runkolevyistä selville että saako laitettua...
Tuossa vielä se video:http://www.hpieurope.com/show_video.php?lang=fi&videoID=91
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa Off-Road

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #361 : 21.11.09 - klo: 17.23 »
Ei sammutukseen nyt tollasta turhuutta tarvitse  :cheesy:

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #362 : 21.11.09 - klo: 18.35 »
Nono äläs nyt väitä vastaan..... ei edes maksa paljoa ja mulle ois tollasesta hyötyäkin!
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #363 : 21.11.09 - klo: 18.39 »
tulee vaan lisää painoa ja pärjäät huonommin radalla :grin:
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #364 : 21.11.09 - klo: 18.51 »
Älä ny sinäki ala jauhaa vastaan!!! en ensinnäkään aja radalla vaan bashailen montuilla ja siellä helpompi!! ja mun savage ei lähe käyntiin jos pakoputken tukkimalla sammuttaa!!!
Sanokaa nyt vain sopiiko mun savageen?
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #365 : 21.11.09 - klo: 19.33 »
Älä ny sinäki ala jauhaa vastaan!!! en ensinnäkään aja radalla vaan bashailen montuilla ja siellä helpompi!! ja mun savage ei lähe käyntiin jos pakoputken tukkimalla sammuttaa!!!
Sanokaa nyt vain sopiiko mun savageen?

Tunge sitten tikku vauhtipyörän väliin, niin sitten pitäs käynnistyä seuraavalla kerralla paremmin.

Mutta ihan miten vaan.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #366 : 21.11.09 - klo: 19.54 »
Älä ny sinäki ala jauhaa vastaan!!! en ensinnäkään aja radalla vaan bashailen montuilla ja siellä helpompi!! ja mun savage ei lähe käyntiin jos pakoputken tukkimalla sammuttaa!!!
Sanokaa nyt vain sopiiko mun savageen?
Kyllä se sopii itelläki on tuo systeemi, aika hyvin on toiminu ja on myös kätevä.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa juhku1

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #367 : 21.11.09 - klo: 20.49 »
Sormi palaa  :mrgreen:
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #368 : 22.11.09 - klo: 17.38 »
Älä ny sinäki ala jauhaa vastaan!!! en ensinnäkään aja radalla vaan bashailen montuilla ja siellä helpompi!! ja mun savage ei lähe käyntiin jos pakoputken tukkimalla sammuttaa!!!
Sanokaa nyt vain sopiiko mun savageen?
Kyllä se sopii itelläki on tuo systeemi, aika hyvin on toiminu ja on myös kätevä.


Ok.... Kohta tilaamaan:)
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa Off-Road

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #369 : 23.11.09 - klo: 17.23 »
Sun savage taitaakin olla erityistapaus  :grin:
Mikäs siinä jos tuosta jotain "hyötyä" on :)

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #370 : 23.11.09 - klo: 17.34 »
Sun savage taitaakin olla erityistapaus  :grin:
Mikäs siinä jos tuosta jotain "hyötyä" on :)
Ite ainakin veikkaan  että tosta on savagessa todella paljon hyötyä, hyvä tapa sammuttaa auto on laittaa kenkä vauhtipyörää vasten, mutta savagessahan kenkää ei saa sinne.

Toi pakoputkest sammuttaminen on ihan hanurist, polttaa vaa näpit...

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa Off-Road

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #371 : 23.11.09 - klo: 17.37 »
Miten olisi polttoaine letkusta sammuttaminen? Ja kyllähän tuo hieman lisäpainoa tuo? Ei sen puoleen jos haluaa laittaa.

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #372 : 23.11.09 - klo: 17.50 »
Miten olisi polttoaine letkusta sammuttaminen? Ja kyllähän tuo hieman lisäpainoa tuo? Ei sen puoleen jos haluaa laittaa.

Letkusta sammuttaminen on hidasta ja auton saaminen käyntiin uudestaan on vaikeampaa..
Jotkut myös sanoo että se ''vahingoittaa'' konetta..

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa Off-Road

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #373 : 23.11.09 - klo: 17.53 »
Miten olisi polttoaine letkusta sammuttaminen? Ja kyllähän tuo hieman lisäpainoa tuo? Ei sen puoleen jos haluaa laittaa.

Letkusta sammuttaminen on hidasta ja auton saaminen käyntiin uudestaan on vaikeampaa..
Jotkut myös sanoo että se ''vahingoittaa'' konetta..

-Antti

Periaatteessa polttoaineletkusta sammuttaminenhan on kuin autosta loppuisi polttoaine kokonaan ja jos n. 5s sammuttamiseen menee aikaa ni on kyllä hurja määrä pois elämästäsi. Itse en ole kuullut tästä koneen vahingoittumisesta polttoaineletkun avulla sammuttamisesta. Voisitko hieman valaista ketkä niin sanoo tms?

Poissa Samppu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #374 : 23.11.09 - klo: 18.43 »
Kyllähän tuosta sanotaan, että vahingoittaa moottoria. Koska kone käy laihemmalla ja nämä koneethan on aika herkkiä. Mutta ei se varmaan normi piharälläyksessä näy. Itse sammutan tukkimalla putken, ihan varmuuden vuoksi.
Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #375 : 23.11.09 - klo: 18.50 »
Miten olisi polttoaine letkusta sammuttaminen? Ja kyllähän tuo hieman lisäpainoa tuo? Ei sen puoleen jos haluaa laittaa.

Letkusta sammuttaminen on hidasta ja auton saaminen käyntiin uudestaan on vaikeampaa..
Jotkut myös sanoo että se ''vahingoittaa'' konetta..

-Antti

Periaatteessa polttoaineletkusta sammuttaminenhan on kuin autosta loppuisi polttoaine kokonaan ja jos n. 5s sammuttamiseen menee aikaa ni on kyllä hurja määrä pois elämästäsi. Itse en ole kuullut tästä koneen vahingoittumisesta polttoaineletkun avulla sammuttamisesta. Voisitko hieman valaista ketkä niin sanoo tms?

Foorumilta oon lukenut...
Kyl siin menee aikaa vähän enemmin, otat eka kopan pois ja sitte vast puristat letkust.

Ja se lisä paino ei varmaa haittaa jos savagella ajaa, huikeet 50 grammaa lisäpainoo...

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa Off-Road

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #376 : 23.11.09 - klo: 18.53 »
Miten olisi polttoaine letkusta sammuttaminen? Ja kyllähän tuo hieman lisäpainoa tuo? Ei sen puoleen jos haluaa laittaa.

Letkusta sammuttaminen on hidasta ja auton saaminen käyntiin uudestaan on vaikeampaa..
Jotkut myös sanoo että se ''vahingoittaa'' konetta..

-Antti



Periaatteessa polttoaineletkusta sammuttaminenhan on kuin autosta loppuisi polttoaine kokonaan ja jos n. 5s sammuttamiseen menee aikaa ni on kyllä hurja määrä pois elämästäsi. Itse en ole kuullut tästä koneen vahingoittumisesta polttoaineletkun avulla sammuttamisesta. Voisitko hieman valaista ketkä niin sanoo tms?

Foorumilta oon lukenut...
Kyl siin menee aikaa vähän enemmin, otat eka kopan pois ja sitte vast puristat letkust.

Ja se lisä paino ei varmaa haittaa jos savagella ajaa, huikeet 50 grammaa lisäpainoo...

-Antti

Etköhän muutenkin ota "kopan" pois ajon jälkeen? Koneen vahingoittumisesta en tiennyt tuossa tapauksessa, mutta ei se nyt ajasta ole varmaankaan kiinni, että sun täytyy ostaa joku härpäle sammutukseen..

Poissa kynamies

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #377 : 23.11.09 - klo: 19.19 »
Ihme vääntöä :laugh:
Moneen kertaan todettu että polttoaineletkusta sammuttaminen voi vahingoittaa konetta, vauhtipyörästä sammuttaminen ilmeisesti ''terveellisintä''. Itse tukkinut putken eikä mitään ongelmaa ole ollut...

Poissa Off-Road

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #378 : 23.11.09 - klo: 19.20 »
Ihme vääntöä :laugh:
Moneen kertaan todettu että polttoaineletkusta sammuttaminen voi vahingoittaa konetta, vauhtipyörästä sammuttaminen ilmeisesti ''terveellisintä''. Itse tukkinut putken eikä mitään ongelmaa ole ollut...

Monia mielipiteitä, monia mielipiteitä..

Poissa Makeclick

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #379 : 23.11.09 - klo: 23.20 »
Älä ny sinäki ala jauhaa vastaan!!! en ensinnäkään aja radalla vaan bashailen montuilla ja siellä helpompi!! ja mun savage ei lähe käyntiin jos pakoputken tukkimalla sammuttaa!!!
Sanokaa nyt vain sopiiko mun savageen?
Kyllä se sopii itelläki on tuo systeemi, aika hyvin on toiminu ja on myös kätevä.


Ok.... Kohta tilaamaan:)

Tosiaan -> http://www.hpiracing.com/products/en/85068/ tuolta näkee hyvin nuo listat, että mihin autoihin jollain tietyllä koodilla oleva osa sopii.

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #380 : 24.11.09 - klo: 07.30 »
Ihme vääntöä :laugh:
Moneen kertaan todettu että polttoaineletkusta sammuttaminen voi vahingoittaa konetta, vauhtipyörästä sammuttaminen ilmeisesti ''terveellisintä''. Itse tukkinut putken eikä mitään ongelmaa ole ollut...

Monia mielipiteitä, monia mielipiteitä..

Tää on mun viimen kommentti tähän aiheeseen.

Jos tuo osa maksaa sen 4,50€ niin tuskin se maailmoja kaataa..
Ja kyllä en ota koppaa heti pois, yleensä tankkaan auton kun olen sammuttanut sen ja sen jälkeen tyrkkään sen uuestaaa käyntiin.

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa juhku1

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #381 : 24.11.09 - klo: 15.43 »
Moneen kertaan todettu että polttoaineletkusta sammuttaminen voi vahingoittaa konetta...
Sittenhän kone menee pilalle, kun ajaa tankin tyhjäksi????
Sama asia tai oikeastaan pahempi, kun on kierroksia enemmän, kun bensa loppuu.
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #382 : 24.11.09 - klo: 16.00 »
Moneen kertaan todettu että polttoaineletkusta sammuttaminen voi vahingoittaa konetta...
Sittenhän kone menee pilalle, kun ajaa tankin tyhjäksi????
Sama asia tai oikeastaan pahempi, kun on kierroksia enemmän, kun bensa loppuu.

Viel yks postaus, ite jätän aina fuilii tankin pohjalle vähän, jotta ei juuri noin pääsis käymään.
Mut tuskin se nyt ihan supervaarallista on jos kone on vähän reilummin rikkaalla.

Tiedä sitten, voiko joku kisakuski kommentoida asiaa ja kertoo ?

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #383 : 24.11.09 - klo: 16.08 »
Joo  eilen tilattiin osa ja pari muutakin..... Joululahjaksi itelle ja tuli siitä maksuksikin 91euroa:)
Ite ainakin ajan tankin loppuun asti mutta yleensä sammuu silloin kun tankki alkaa olla lopussa koska se hörppää vähän liikaa ilmaa tankista niin siihen se loppuu..... tai yleensä että fueli loppuu
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa tonyicc2

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #384 : 25.11.09 - klo: 10.23 »
Vaikuttaako jotenkin polttoaineeseen jos säilyttää ulkovarastossa kylmässä? Eli siis pakkanen mahdollinen.? Kyseessä siis 16%.

Mika R

  • Vieras
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #385 : 25.11.09 - klo: 10.53 »
älä säilytä pakkasessa ainakaan pitkään vaan viileässä.

Poissa tonyicc2

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #386 : 25.11.09 - klo: 13.48 »
Selvä säilytetään sisällä sitten.. :)

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #387 : 26.11.09 - klo: 17.41 »
Nyt taas pientä kipinää monen vuoden jälkeen noihin polttis vehkeisiin. Pitäs vaan vähän tarvikkieta tilailla.
Eli tulpista kysyisin. Mitä tulppia kannattaa ostaa. Ennen olen käyttänyt OS 8 mutta onko tullut jotain halvempaa/parempaa tulppa merkkiä markkinoille?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #388 : 26.11.09 - klo: 19.28 »
Nyt taas pientä kipinää monen vuoden jälkeen noihin polttis vehkeisiin. Pitäs vaan vähän tarvikkieta tilailla.
Eli tulpista kysyisin. Mitä tulppia kannattaa ostaa. Ennen olen käyttänyt OS 8 mutta onko tullut jotain halvempaa/parempaa tulppa merkkiä markkinoille?

O.S 8 on edelleen hyvä perus tulppa.

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa Olkku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #389 : 26.11.09 - klo: 20.51 »
Miten olisi polttoaine letkusta sammuttaminen? Ja kyllähän tuo hieman lisäpainoa tuo? Ei sen puoleen jos haluaa laittaa.

Letkusta sammuttaminen on hidasta ja auton saaminen käyntiin uudestaan on vaikeampaa..
Jotkut myös sanoo että se ''vahingoittaa'' konetta..

-Antti

Periaatteessa polttoaineletkusta sammuttaminenhan on kuin autosta loppuisi polttoaine kokonaan ja jos n. 5s sammuttamiseen menee aikaa ni on kyllä hurja määrä pois elämästäsi. Itse en ole kuullut tästä koneen vahingoittumisesta polttoaineletkun avulla sammuttamisesta. Voisitko hieman valaista ketkä niin sanoo tms?
Mutta mutta... On myös siinä pakoputken tukkimisessa haittansa kun voi tulla nestelukko jos niin tekee tai hydraali lukko kummin tykkää sanoa.. :mrgreen:

Mutta miten moottorin vetokäynnistimen saa korjattua jos menee rikki tai vetonaru katkeaa :huh: