Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 1018639 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #720 : 24.03.10 - klo: 21.38 »
Ihan kysyn näin koska olen jokunen vuosi harrastanut tätä rc-autoilua että minkä ihmeen takia ostit ekaksi autoksi polttisauton.
Väitän syyksi se että laatikon auto näytti niin hyvältä ja houkuttelevalta.
Sähköauto olis varmasti ollut viisaampi ostos, usko pois.
jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Allu Apina

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #721 : 24.03.10 - klo: 22.07 »
Minä taas olen erimieltä... :mrgreen: En oikein pidä noista sähköistä... Älkää kysykö miksi en nimittäin tiedä itsekkään... :grin: Mutta jos haluaa vähän rassata Rc-autojen parissa niin olen sitä mieltä että polttis se olla pittää...  :grin: Vaikka kalliimmaksi ne tulloo nii ei sillä oo väliä jos rahaa löytyy... Minä todellakin tykkään väsätä tuon uuden Slayerini parissa vähän liikaakin (läksyt meinaa aina unohtua..) Mutta sehän on jokaisen oma asia ostaako polttiksen vai sähkön... :lol: Mutta vaikka se ekaksi Rc-autoksi olisi polttis pöljä hommata niin kyllä sitä pöljyyttää täältä löytyy vaikka muille jakaa..  :lol:

Taas kerran todella sekava teksti...  :grin:

Mutta minä ostin Slayerin, hehkulaitteen ja siihen laturin, vetostartin (ihan varmuuden vuoksi..  :mrgreen: ), Sähkö starttiin akun ja sen laturin, yli 10 l menovettä...  :mrgreen: (kun on Rc kaupat kaukana niin on se sama hommata kerralla enemmän...)  Ja sitten takuuseen meni uusi TQ radio ja vastari kun olivat jo valmiiksi rikki..  :grin: Ja nyt hankinnan alla on Acoms-Technisport 24GHz Rattiradio. Pakettiin kuuluu Servot, vastari ja kaikki muu olellinen (Paitsi patterit...  :mrgreen:)


Traxxas Slayer.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #722 : 25.03.10 - klo: 00.33 »
Minä taas olen erimieltä... :mrgreen: En oikein pidä noista sähköistä... Älkää kysykö miksi en nimittäin tiedä itsekkään... :grin: Mutta jos haluaa vähän rassata Rc-autojen parissa niin olen sitä mieltä että polttis se olla pittää...  :grin: Vaikka kalliimmaksi ne tulloo nii ei sillä oo väliä jos rahaa löytyy... Minä todellakin tykkään väsätä tuon uuden Slayerini parissa vähän liikaakin (läksyt meinaa aina unohtua..) Mutta sehän on jokaisen oma asia ostaako polttiksen vai sähkön... :lol: Mutta vaikka se ekaksi Rc-autoksi olisi polttis pöljä hommata niin kyllä sitä pöljyyttää täältä löytyy vaikka muille jakaa..  :lol:

Taas kerran todella sekava teksti...  :grin:

Mutta minä ostin Slayerin, hehkulaitteen ja siihen laturin, vetostartin (ihan varmuuden vuoksi..  :mrgreen: ), Sähkö starttiin akun ja sen laturin, yli 10 l menovettä...  :mrgreen: (kun on Rc kaupat kaukana niin on se sama hommata kerralla enemmän...)  Ja sitten takuuseen meni uusi TQ radio ja vastari kun olivat jo valmiiksi rikki..  :grin: Ja nyt hankinnan alla on Acoms-Technisport 24GHz Rattiradio. Pakettiin kuuluu Servot, vastari ja kaikki muu olellinen (Paitsi patterit...  :mrgreen:)




Monta sähköautoja sinulla on ollut :huh:
Jerzi

PS Minulla on ollut, jaahas kuin muistaisi ne kaikki niin olis kiva :shock:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa kyoshopro

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #723 : 26.03.10 - klo: 11.35 »
Ihan kysyn näin koska olen jokunen vuosi harrastanut tätä rc-autoilua että minkä ihmeen takia ostit ekaksi autoksi polttisauton.
Väitän syyksi se että laatikon auto näytti niin hyvältä ja houkuttelevalta.
Sähköauto olis varmasti ollut viisaampi ostos, usko pois.
jerzi

No, saattoihan se virhe olla ostaa ekaksi "kunnon" RC-autoksi polttis, mutta tehty mikä tehty.  :embarrassed:
"Hitsarintauti" se on ikävä asia. :(

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #724 : 26.03.10 - klo: 13.23 »
Mitäpäs näistä väittelemään, yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Jollekin pääasia
on vaan ajaa, joku toinen taas saa mielihyvää polttomoottorin näpräämisestä.

Itse kuulun tuohon jälkimmäiseen kastiin. Nuorena miehenä tuli pelattua polttis lennokkien kanssa. Sitten pitkä tauko ja nyt vähän ex tempore tuli ostettua polttis rc-auto ja samalla
kertaa siis eka rc-auto noin yleensäkin.

Minusta juuri se moottorin kanssa pelaaminen on se jutun juoni. Polttikseen liittyy
kaikkia kivoja rituaaleja kuten tankkaus, käynnistäminen, lämmityskäyttö ja säätöjen
hakeminen. Säätämiseen ja välillä jo käynnistämiseenkin liittyy omat haasteensa, etenkin talvella. Ja sitten kun kone käy ja kukkuu, se vaan jotenkin palkitsee. Ja kireä 2-tahti saundi on musiikkia korville! :tongue:
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #725 : 26.03.10 - klo: 18.10 »
Ja kireä 2-tahti saundi on musiikkia korville! :tongue:

Näin on en oikein parempaa tiedä kuin rc auton ajaminen. Ja moottorin äänen kuun teleminen.
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa Allu Apina

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #726 : 26.03.10 - klo: 20.58 »
No nyt on vähän brobleemia Slayerin kans! Ei lähe millään käyntiin vaikka kuinka yrittää.. Missäköhän voisi olla vika?
Traxxas Slayer.

Poissa Allu Apina

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #727 : 26.03.10 - klo: 23.27 »
Noni nyt on Slayeri saatu käyntiin, mutta eteen tuli toinen ongelma.. Slayerissä on kaasu ja jarru väärin päin...  :mrgreen: Eli kun painaa sitä kaasu juttua toimii jarrut ja kun nostaa niin toimii kaasu...  :shock:
Traxxas Slayer.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #728 : 26.03.10 - klo: 23.55 »
Ohjaimessa ei ilmeisesti ole näyttöä eli siitä löytyy varmaankin jostain pieni kytkin/nappula josta saat vaihdettua servon liikeradan päinvastaiseksi. Kakkoskanavassahan(2ch) on sitten kaasu/jarruservo.
Mahtaisikohan ohjekirjastakin löytyä maininta kyseisestä.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Allu Apina

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #729 : 26.03.10 - klo: 23.58 »
Joo sain sen toimimaan...  :grin: Nyt on ensimmäisestä tankista puolet käytetty tyhjäkäynnillä...  :tongue: pitäisiköhän mennä nukkumaan ja aamulla sitten jatkaa...  :mrgreen:
Traxxas Slayer.

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #730 : 27.03.10 - klo: 09.23 »
Ethän vaan lotraa sen nitron kanssa siellä sisällä... Ja jos mänöö iholle niin juokset sinne vessaan pesemään. Muistutin vaan jos et tiedä. Ja nuuskaisukin siitä pullon suulta voi riittää en sano mihin.. -Sami
Jeps

Poissa kyoshopro

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #731 : 27.03.10 - klo: 09.26 »
Ethän vaan lotraa sen nitron kanssa siellä sisällä... Ja jos mänöö iholle niin juokset sinne vessaan pesemään. Muistutin vaan jos et tiedä. Ja nuuskaisukin siitä pullon suulta voi riittää en sano mihin.. -Sami

Juominen muistaakseni aiheutti näön menemisen tai kuoleman, mitä sitten jos menee iholle? Mulla on muutaman kerran lorahtanut iholle, mut aina oon pessy sen pois. :wink:
"Hitsarintauti" se on ikävä asia. :(

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #732 : 27.03.10 - klo: 09.35 »
Ethän vaan lotraa sen nitron kanssa siellä sisällä... Ja jos mänöö iholle niin juokset sinne vessaan pesemään. Muistutin vaan jos et tiedä. Ja nuuskaisukin siitä pullon suulta voi riittää en sano mihin.. -Sami

Juominen muistaakseni aiheutti näön menemisen tai kuoleman, mitä sitten jos menee iholle? Mulla on muutaman kerran lorahtanut iholle, mut aina oon pessy sen pois. :wink:
No se metanoli kun höyrystyy ruohansulatuksessa tai missä vaan, se aiheuttaa sokeutumisen eli höyryt aiheuttaa myös samoja asioita mitä juominien, ja sitten se iholle meneminen vaikuttaa siten, että se imeytyy läpi.
Voimaa ja valtaa.

Poissa Allu Apina

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #733 : 27.03.10 - klo: 09.42 »
Enhän minä sen kans täällä lotraa..  :grin: Kato ku semmonenki on keksitty ku tankkauspullo...  :grin: Noni kohta lähtee kolmas tankki ja sen ajan ihan ihan älyttömän hiljaa...  :grin:
Traxxas Slayer.

Poissa kyoshopro

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #734 : 27.03.10 - klo: 09.45 »
Ethän vaan lotraa sen nitron kanssa siellä sisällä... Ja jos mänöö iholle niin juokset sinne vessaan pesemään. Muistutin vaan jos et tiedä. Ja nuuskaisukin siitä pullon suulta voi riittää en sano mihin.. -Sami

Juominen muistaakseni aiheutti näön menemisen tai kuoleman, mitä sitten jos menee iholle? Mulla on muutaman kerran lorahtanut iholle, mut aina oon pessy sen pois. :wink:
No se metanoli kun höyrystyy ruohansulatuksessa tai missä vaan, se aiheuttaa sokeutumisen eli höyryt aiheuttaa myös samoja asioita mitä juominien, ja sitten se iholle meneminen vaikuttaa siten, että se imeytyy läpi.

Juu, kiitti tiedosta. Nytpähän tiedän olla vielä varovaisempi niiden aineiden kanssa..  :wink:
"Hitsarintauti" se on ikävä asia. :(

Poissa Somnium

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #735 : 27.03.10 - klo: 09.55 »
Ethän vaan lotraa sen nitron kanssa siellä sisällä... Ja jos mänöö iholle niin juokset sinne vessaan pesemään. Muistutin vaan jos et tiedä. Ja nuuskaisukin siitä pullon suulta voi riittää en sano mihin.. -Sami

Juominen muistaakseni aiheutti näön menemisen tai kuoleman, mitä sitten jos menee iholle? Mulla on muutaman kerran lorahtanut iholle, mut aina oon pessy sen pois. :wink:
No se metanoli kun höyrystyy ruohansulatuksessa tai missä vaan, se aiheuttaa sokeutumisen eli höyryt aiheuttaa myös samoja asioita mitä juominien, ja sitten se iholle meneminen vaikuttaa siten, että se imeytyy läpi.

Tokkopa tuo nyt hirveästi höyrystyy ruoansulatuksessa, lähinnä imeytyy sitä kautta verenkiertoon.

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #736 : 27.03.10 - klo: 10.13 »
Se muuttuu elimistössä muurahaishapoksi ja formalehydroksidiksi. Huonoja aineita, ei huva ei huva. Allu : Aja se seuraava tankki silleen pienellä kaasulla, vaihtelevalla semmosita kahdeksikon muotoista kuviota. Ei tasakaasulla vaan aina kun pääset kahdeksikon päähän niin löysäät kaasun ja sitten käännyt ja taas saman verran kaasua. Sitä ajat 1 tankin, niin voit nostaa kierroksia pikku hiljaa. -Sami
Jeps

Poissa Allu Apina

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #737 : 27.03.10 - klo: 10.25 »
Joo! Ajoin tuon kolmannen tankin äsken ja sen jälkeen kuivasin auton hiustenkuivaajalla ettei sähköpuoli mene pilalle kun lunta kertyi aika paljon sisään... En ajanut sitä tasakaasulla kun ajoin sillalailla jännästi...  :grin: Välillä vahingossa lipsahti liian kovalle vauhille...  :undecided:
E: Mutta nyt vähän säädän autoa ja menen ajaa neljännen tankin...  :mrgreen:
« Viimeksi muokattu: 27.03.10 - klo: 10.29 kirjoittanut Allu Apina »
Traxxas Slayer.

Poissa Allu Apina

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #738 : 27.03.10 - klo: 11.29 »
Noni nyt on ajettu 5 tankillista...  :cool: Mutta minusta tuntuu että ajoin liian lujaa...  :angry: Vaikka luin jostain että ensimmäiset tankit kannattaa ajaa 1/4 kaasulla ja ajoin.. Mutta se tuntuu jotenkin kovalta vauhdilta...  :sad: No ajan kuuennen tankin samaa vauhtia...  :roll:
Traxxas Slayer.

Poissa kynamies

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #739 : 27.03.10 - klo: 17.03 »
All heil *HOKE*
« Viimeksi muokattu: 31.03.10 - klo: 07.46 kirjoittanut kynamies »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #740 : 28.03.10 - klo: 00.52 »
Vielä vähemmän tarvetta neuvoa tuolla tavoin.

Ihan on kisakoneitakin lähemmäs kymmenen tankillista ajeltu ennenkuin niistä on kaikki otettu irti.
Ja tuohonkin on ihan perustelyt.

Perustelepas tuo väitteesi että ei olisi tarvetta tuon enempään sisäänajoon.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #741 : 28.03.10 - klo: 00.59 »
Vielä vähemmän tarvetta neuvoa tuolla tavoin.

Ihan on kisakoneitakin lähemmäs kymmenen tankillista ajeltu ennenkuin niistä on kaikki otettu irti.
Ja tuohonkin on ihan perustelyt.

Perustelepas tuo väitteesi että ei olisi tarvetta tuon enempään sisäänajoon.

Kaveri on kisakuski näköjään :p
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa pumpkinca

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #742 : 28.03.10 - klo: 18.45 »
Mistäs johtuu tämmönen ilmiö..Auto kiihtyy ja kulkee ok mutta jos ajan vaikkapa 20 metriä kaasu pohjassa alkaa auto booata jolloin joutuu pumpata kaasua tai auto sammuu.Pumppauksen jälkeen taas sama homma, kulkee normisti ja sitten alkaa booata jos ajaa hetken kaasu pohjassa?

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #743 : 28.03.10 - klo: 21.03 »
Avaa seosta.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa pumpkinca

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #744 : 28.03.10 - klo: 22.33 »
Tänks..Parempi kysyä ennenku alkaa sääteleen.

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #745 : 30.03.10 - klo: 16.49 »
Tässä torstaina olisin ostamassa autoa ja ajattelin suojata sähköt minikrip pussilla ja silikoonilla, mutta en tiedä mitä silikoonia käyttää. :shock:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa kynamies

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #746 : 30.03.10 - klo: 23.39 »
Vielä vähemmän tarvetta neuvoa tuolla tavoin.

Ihan on kisakoneitakin lähemmäs kymmenen tankillista ajeltu ennenkuin niistä on kaikki otettu irti.
Ja tuohonkin on ihan perustelyt.

Perustelepas tuo väitteesi että ei olisi tarvetta tuon enempään sisäänajoon.

Tästä en ala väittelemään, tähän pätee se vanha sanalasku :grin:
Kyllä minun puolestani kaikki saavat ajaa vaikka 3 gallonaa moottoria sisään, oma on asiansa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #747 : 31.03.10 - klo: 01.18 »
Vielä vähemmän tarvetta neuvoa tuolla tavoin.

Ihan on kisakoneitakin lähemmäs kymmenen tankillista ajeltu ennenkuin niistä on kaikki otettu irti.
Ja tuohonkin on ihan perustelyt.

Perustelepas tuo väitteesi että ei olisi tarvetta tuon enempään sisäänajoon.

Tästä en ala väittelemään, tähän pätee se vanha sanalasku :grin:
Kyllä minun puolestani kaikki saavat ajaa vaikka 3 gallonaa moottoria sisään, oma on asiansa.

On täysin oma asiansa... täysin totta.

Mutta aloittelijalle ei todellakaan mennä sanomaan että ei ole tarvetta ajaa enempää (varsinkin kun se ei pidä paikkaansa)
Täysin väärin.

Turhan vähän sisäänajettu ja siis turhan kireeksi jäänyt kone saattaa hajota todella nopeasti kun siitä ruvetaan ottamaan kaikkea irti liian aikaisin.

Liian kireä sylinteri syö erittäin nopeasti kiertokangen alalenkin väljäksi ja pahimmillaan se saattaa jopa hajota jolloin koneesta tulee aikalailla käyttökelvoton.

Siksi juuri nimenomaan ON TARVETTA ajaa konetta enemmän sisään ennenkuin sitä ruvetaan säätämään kohdilleen ja ajelemaan talla tiskissä.

Mikäli nitrokoneiden rakenne ylipäätään on selvillä niin ymmärtää erittäin nopeasti miksi näitä ei voida verrata mihinkään mopoihin joilla voit vetästä parit kerrat kaasutupesta ja lähteä ajamaan sen minkä kulkee.

Ja vai että vieläpä kerääntyy öljyä ja muuta möhnää...
Voi jestas... eipä pidä tuokaan paikkaansa.
Kaikki palamaton öljy tulee koneesta ulos pakoputken kautta.
Mitään muuta möhnää sinne koneeseen ei muutenkaan ole tulossa kuin ainoastaan polttoainetta.
« Viimeksi muokattu: 31.03.10 - klo: 01.26 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #748 : 31.03.10 - klo: 01.35 »
En tiedä laitetta, jota kannattaa jättää sisäänajamatta (voi tietysti joku sellainen olla) ei edes mopoa.

Poissa kynamies

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #749 : 31.03.10 - klo: 07.21 »
Peace out, HOKE, sinä kuitenkin paremmin tiedät. Ei vedetä mitään hengityselimiin, vaan ajetaan koneet sisään.