Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 1018368 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #960 : 15.06.10 - klo: 18.28 »
Siihen moottoriin sopii muutkin ilmansuodatinrungot, joihin suodattimia löytyykin sitten helpommin. Tässä esimerkiksi aiheesta: http://rc10.fi/index.php?topic=35634.msg445033#msg445033

Lämpömittareita löytyy 20-40e hintaluokassa lähes joka puljusta. Mitään vertailua ei löydy vehkeiden tarkkuuksista, että sikäli paha sanoa että mikä niistä on "hyvä". Kai ne kaikki jokseenkin asiansa ajaa.

Muutama vuosi vielä, niin ihmiset nappaa kännykällään videon siitä autostaan, pari kiihdytystä ja hieman huippunopeuksia, niin olisi huomattavasti helpompi sanoa missä mennään. Ongelma usein on siinä, että aloittelija ei koskaan ole nähnyt oikeasti toimivaa konetta eikä tiedä mitä pitäisi tavoitella, usein se "hyvä kulku" on vielä reippaasti rikkaan puolella ja melkolailla nuhaista. (Paino sanalla usein, en tarkoita että sinun tapauksessasi juuri näin on.) Turvallisempi toki näin päin, kuin lähteä kaivelemaan sitä viimeistä tehonripettä ja ajamaan konetta turhan piikillä.

Jos se sun yläneula on kuitenkin rikkaalla ja yrität hienosäätää alaneulaa, niin se onkin sitten ihan metsässä jos ja kun yläneulan säätää kohdalleen. Siksi tuo oikea säätöjärjestys olisi tärkeää ja pitäisi tietää, että yläenula on suht ok, ennen tuota alaneulan 'säätötestiä'.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Vilivilperi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #961 : 15.06.10 - klo: 18.37 »
juu.. mull on ongelma dbx:ssä semmonen että oon säätänyt sen "oikein". ajoin sill yhen tankillisen niin se alkoi sammuilee eikä ottanut kierroksia pirteesti ja sitten vielä sai lämpöhalvauksenkin. lämpöjä on 145-160 astetta eli mitä neulaa ja mihin suuntaan käännän

Poissa OzKi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #962 : 15.06.10 - klo: 18.45 »
Elikkäs, mitä nyt siis pitää siis tehdä, kannattaako säätä ala vaiko pääneulaa?

Tarkoitatko jos joka liikkeesä myydään niin vain rc-liikkeitä?
HoBao Hyper 7, HoBao.21|Traxxas Rustler, Lrp 6900kv

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #963 : 15.06.10 - klo: 19.41 »
Juurikin rc-liikkeitä, tai en ainakaan ole paikallisesta Siwasta vielä löytänyt.  :wink:

OzKi: Jos yläneula on ok, en tiedä, siihen sitä lämpömittaria on hyvä käyttää apuna, niin alaneulaa. Jos yläneula ei ole ok, niin alaneulan kanssa on melko turha tehdä toimenpiteitä, koska yläneulan säätö vaikuttaa siihen.

Vili: Yläneulaa nyt ainakin auki jos lämmöt on noin korkeella.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #964 : 15.06.10 - klo: 21.20 »
Vilivilperi

Tarkista letkut.
Sekä polttoaineletku että paineletku ettei ole tullut reikiä.
Jos kerta kone on ollut edes alueella ja yhtäkkiä alkaa nikottelemaan niin vika on oltava aivan selkeästi löydettävissä.

Tosin....
Mua aina rupee suuresti hymyilyttämään kun joku sanoo koneen olleen säädöissä, mutta yhtäkkiä kone on sekasin eikä osata tehdä mitään... Miten se on muka säätöihin sitten saatu jos ei osata sekaisin olevaa konetta pistää kuntoon????

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #965 : 16.06.10 - klo: 01.44 »
no mulla oli ihan hyvissä säädöissä kone. Yhtäkkiä alkoi temppuilemaan= Paineletku halki. Sitten taas säätöihin ja ei mennyt kauaa kun taas alkoi temppuilemaan. Tällä kertaa se etulaakeri sökö. Ja molemmilla kerroilla auto oli säädetty kokeneempien avulla...
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Vilivilperi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #966 : 16.06.10 - klo: 06.44 »
Se kone OLI ollut alueella ja liian laihalla, mut onneks kokeneemmat ajajat(naapuri) osas jeesata niin lämmöt on 110 ja kulkee. siis omasta mielestä, en tiedä miten tommonen kisa kimee dbx kulkee

Poissa finalfaster

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #967 : 16.06.10 - klo: 11.45 »

mä öljyän uuden suodattimen aina kun se on likanen


Siis ensin likaat uuden suodattimen, ja sitten öljyät sen???  :shocked:


  en vaan öljyän uuden suodattimen ensiksi ja sitten kun suodatin on likainen vaihan sen uuteen öljyttyyn suodattimeen
Biltema on miesten ikea

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #968 : 16.06.10 - klo: 13.48 »
Se kone OLI ollut alueella ja liian laihalla, mut onneks kokeneemmat ajajat(naapuri) osas jeesata niin lämmöt on 110 ja kulkee. siis omasta mielestä, en tiedä miten tommonen kisa kimee dbx kulkee
:lol:

Siis oli alueella ja laihalla... = ei alueella
Et tiedä miten auto kulkee, mutta silti osaat sanoa että oli alueella... = ei alueella tai et ainakaan tiedä onko.

Jokatapauksessa.
Jos kone on toiminut aluksi hyvin ja yhtäkkiä kone onkin sairaalloisen piikillä tai mitä vaan niin jossain on sillon vikaa...
Muualla kuin koneen säädöissä.

Jos taas vika korjaantu konetta säätämällä niin kone ei todellakaan ollut säädöissään aikaisemmin, koska kelin takia ei koneen säädöt pääse niin rajusti heittämään että aikaisemmin säädöissä ollut kone käviskin yhtäkkiä pahasti kuumana.

Joku nyt mättää yhtälössä.
Kenties huono ulosanti...

Poissa Vilivilperi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #969 : 16.06.10 - klo: 16.56 »
niin siis auto kulki drx:än tahtiin noin viikko sitten. kaveri sanoi että hän säätää sen, mutta aloin epäillä kun sei kulkenut enään lämpimänä. löysin jonkun sivun jossa kerrottiin noi lämpötilat ja aloin mittailla niin lämmöt oli parhaimmillaan jopa 190 ja rakas naapuri kertoi että ylä neulaa 1/2 kierrosta auki ja lämmöt pamahti 110 asteeseen. mutta ei vähätellä foorumin painoarvoa tässäkään projektissa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #970 : 17.06.10 - klo: 00.11 »
Erittäin moneen kertaan nyt viimeisen parin kuukauden aikana pastettu linkki

http://www.rc-harrastus.com/ForumsPro/viewtopic/t=3266.html

Eiku lukemaan ja ihmettelemään.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #971 : 17.06.10 - klo: 05.58 »
taas on tullut uusia harrastajia vissiin sitten jonkin verran lajin pariin. Itseni mukaanlukien. Tuo on kyllä hyvä tietopaketti. Mutta ei ilmeisesti tarpeeksi selkeä kaikille. On meinaan aikamoinen kysymysten tulva tuon säätöoppaan perään.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #972 : 17.06.10 - klo: 13.06 »
On pitkä kysymystulva juu kun ei porukka vaan oikeasti lue tekstiä kunnolla saati sitten lähde oikeasti toimimaan opetuksen mukaisesti.

Kaikessa yksinkertaisuudessaan oikeasti hyvin helppo opas minkä mukaan toimiessa ollaan aina vähintäänkin lähellä.

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #973 : 17.06.10 - klo: 15.25 »
Ei mitään sittenkään
« Viimeksi muokattu: 17.06.10 - klo: 17.51 kirjoittanut Jani L »
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #974 : 18.06.10 - klo: 12.05 »
onkohan tuolla etulaakerin kunnolla jotain tekemistä heikon käynnin kanssa?
:shocked: pitäsiköhän munkin tarkistaa kun samasta koneesta kyse tosin ajettu reilu 2 ja puol gallonaa.sori kun nostin
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #975 : 18.06.10 - klo: 12.07 »
paitsi, että et kauheasti nostanut koska tämä topic on aina ylimpänä. :wink:
Passiivista harrastelua

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #976 : 18.06.10 - klo: 12.12 »
Kuinka suuri jännite on tuossa hehkutulpassa että se lanka hehkuu kunnolla/paljonko se jännite on minkä hehkulaite antaa?

Ja samaan toinen, eli eikös auton voisi käynnistää sitten piuhoilla, oikea jännite ja tulppaan johdot kiinni ja käyntiin?
Voimaa ja valtaa.

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #977 : 18.06.10 - klo: 12.18 »
onkohan tuolla etulaakerin kunnolla jotain tekemistä heikon käynnin kanssa?
:shocked: pitäsiköhän munkin tarkistaa kun samasta koneesta kyse tosin ajettu reilu 2 ja puol gallonaa.sori kun nostin

Etulaakeri kannattaa vaihtaa n. kolmen gallonan välein. Jos etulaakerissa tuntuu klappia tai etulaakeri vuotaa niin vaihtoon vain.  :azn: Omalla koneella on ajettu alle kaksi gallonaa ja etulaakerissa tuntuu klappia ja etulaakeri vuotaa...  :sad:
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #978 : 18.06.10 - klo: 12.19 »
Hehkuissa on yksi kenno, nimellisjännite 1,2V. Ei se tulppa sitä tunnista, mistä se virta siihen tulee. Taitaa vaan käytännön tasolla olla hehkulaite aika helppokäyttöinen keksintö erillisiin piuhoihin verrattuna.
Flying Calacucco

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #979 : 18.06.10 - klo: 12.37 »
Hehkuissa on yksi kenno, nimellisjännite 1,2V. Ei se tulppa sitä tunnista, mistä se virta siihen tulee. Taitaa vaan käytännön tasolla olla hehkulaite aika helppokäyttöinen keksintö erillisiin piuhoihin verrattuna.
Joo en kuitenkaan ajatellut sitä pihuoilla starttaamista, mutta kaipasin tietoa asiasta kun hehku pitäisi ostaa, edellinen hävisi :S
Voimaa ja valtaa.

Poissa kimantero

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #980 : 19.06.10 - klo: 19.24 »
Mitä joutuu laittaan jos pistää tavallisen 6v humpin tilalle lipon 2-t polttiskassa. pitääkö olla bec vastarille ja jokin y-haara servoille vai kestääkö nuo yleensä sen 2s lipon kun tuosata flysky:sta ei ota selvää. :tongue:

PS: sori hoono soomi :grin:


 
:huh: :huh: :huh:

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #981 : 19.06.10 - klo: 19.56 »
koitin tuossa haulla etsiä tietoa hyper 7 hiilikuituisten iskaritornien kestävyydestä, mutta eipä löytynyt. Ja seiskan topicit ovat niin vanhoja, että ajattelin kysellä täällä. Tämä kun on tällainen yleispätevä kyselytopicci.  :grin:
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa infernooo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #982 : 19.06.10 - klo: 20.19 »
Miten mäntä ja kiertokanki lähtee ulos moottorista?
sylinteriputken ja takakannen olen irroittanut mutta  ei irtoa.
help me!!!!!
inferno 7,5 us sports 2 Lazer zx5 ja mini z awd.

Poissa rcaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • suomen RC-ajopaikat & RC-Liikkeet
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #983 : 19.06.10 - klo: 20.36 »
Miten mäntä ja kiertokanki lähtee ulos moottorista?
sylinteriputken ja takakannen olen irroittanut mutta  ei irtoa.
help me!!!!!
tuolla on artikkeli asiasta ja paljon muustakin... http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html#moottorin purku
RC-radat & RC-Liikkeet -->http://tinyurl.com/n6wtha
Xray 808 - O.S. SPEED 21VZ-B V-SPEC II

Poissa infernooo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #984 : 19.06.10 - klo: 20.44 »
Nuilla ohjeilla yritin ottaa sitä irti,mutta ei vaan irtoa.
väkisilläkö se pitää vääntää irti? Kone on kyoshon 28sg.
inferno 7,5 us sports 2 Lazer zx5 ja mini z awd.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #985 : 20.06.10 - klo: 00.08 »
Kuten neuvottiin, esim paksu nippuside männän päältä pakoaukosta ulos.
Anna vauhtipyörän olla paikoillaan niin helpottaa hommaa.
Eli kun nippusiden on pakoaukossa estämässä männän ylös nousua niin käännät vauhtipyörästä.
Yleensä ihan sormivoimat riittää siihen että sylinteriputki nousee kuvassa näkyvän määrän.
Jos nousee tarpeeksi että saa sylinterin helman ja lohkon välistä varovasti kammettua pienellä ruuvarilla niin sillä nostat sylinterin senverran että saat kunnolla sormin vedettyä sen ulos.
Mikäli ei nouse niin paljon että ruuvari menee väliin niin sitten pihdeillä hyvin varovasti ote ja nätisti ylös.

Sen jälkeen käännät männän yläasentoon ja sormella saat kiertokangen pois kampiakselin tapista.

Thats it.

Poissa infernooo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #986 : 20.06.10 - klo: 15.43 »
Ei lähe käsin vetämällä.
Voiko sen kiertokangen repiä irti pihdeillä?
Haittaako jos kiertokankeen tulee naarmuja.
inferno 7,5 us sports 2 Lazer zx5 ja mini z awd.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #987 : 20.06.10 - klo: 16.19 »
no kyllä se kiertokanki lähtee kampuran tapista ihan sormin.
Kunhan sylinteriputki on ensin irti.
Mäntä yläasentoon jolloin kiertokanki ei ole lohkon urassa.
Siitä vaan sormella otat pois tapista.

Poissa infernooo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #988 : 20.06.10 - klo: 16.28 »
mutta kun se ei vaan lähe irti.sylinteri putki on irti ja mäntä ylä asennossa.
inferno 7,5 us sports 2 Lazer zx5 ja mini z awd.

Poissa OzKi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #989 : 20.06.10 - klo: 17.06 »
Onko nyt silleen että ei Suomen maalta löydy HoBao Hyper 7 ilmansuodattimia? Pitääne siis ostaa uus suodatinrunko.
HoBao Hyper 7, HoBao.21|Traxxas Rustler, Lrp 6900kv