Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 1021741 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1080 : 16.07.10 - klo: 01.07 »
Voidaan tietysti kysyä, että missä autoissa ylipäätään on erilaiset ratasdiffit, äkkiseltään ne kaikki näyttää samalta, pidemmällä tutkinnalla iso osa näyttää edelleen samalta. Mikä tässä nyt mahtoi olla se piirre joka paljasti nuo diffit samanlaisiksi? Rattaiden lukumäärä ja ulkonäkö? Kuori on mustaa muovia? Kaksi ulostuloa?
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1081 : 16.07.10 - klo: 09.44 »
Ensimäistä kertaa LRP S8BX:n etudiffin eilen avanneena ihmettelen että siellä oli vain 2 pikkuratasta kera akselin. Ymmärtääkseni kuuluisi olla 4 eli ristiin kaksi kahden rattaan ja akselin settiä. Onko muilla tullut eteen vastaavaa? Tässä on siis kyseessä RTR-versio, jonka joku pienisorminen ja näppärä kiinalainen on kasannut.

Ja kun diffeistä puhutaan, niin asiaa hieman muustakin. Olen antanut lukemattomista kommenteista itseni ymmärtää että diffiöljyn suhteen pitää menetellä siten, että eteen hyvin jäykkää, taakse ohutta ja keskelle siltä väliltä. Tähän LRP:n autoon olen saanut neuvoja kahdesta tuutisat laittaa 3000:sta eteen, 5000:sta keskelle ja 1000:sta taakse. Kysymys: kuinka paljon autokohtaisia eroja voi olla hyvälle ja huonolle setupille? Vertaa esim touring-autoja, joissa kuuladiffi mahd herkäksi taakse ja spooli eteen oli auto mikä tahansa.

t Tuukka
Löysin rantein...

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1082 : 16.07.10 - klo: 14.35 »
mulle suositeltiin samoja öljyjä kun kyselin jossain vaiheessa. Kai se on ainakin henkilökohtaista. Että mikä sopii kenenkin ajotyyliin. Itselleni tuntuu ainakin paremmin sopivan 5000-7000-3000. En kyllä montaa eri setuppia ole vielä kokeillut. 
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1083 : 16.07.10 - klo: 15.12 »
Ensimäistä kertaa LRP S8BX:n etudiffin eilen avanneena ihmettelen että siellä oli vain 2 pikkuratasta kera akselin. Ymmärtääkseni kuuluisi olla 4 eli ristiin kaksi kahden rattaan ja akselin settiä. Onko muilla tullut eteen vastaavaa? Tässä on siis kyseessä RTR-versio, jonka joku pienisorminen ja näppärä kiinalainen on kasannut.

No hyvin tyypillistä kun RTR autoista on kyse.
Mitenkäs muuten veikkaat autojen olevan suhteessa niin paljon halvempia pro autoihin nähden?
Aivan perus huttua esim Kyosholta kuin myös joiltain muiltakin että rtr autoissa on diffeissäkin vain kaksi pikkuratasta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1084 : 16.07.10 - klo: 15.16 »
Diffiöljyt ovat hyvin autokohtaisia.

Ja nyt varsinkin kun puhutaan vieläpä autosta missä ei ole neljää pikkuratasta diffissä.
Sillon tarvitaan vielä jäykempää öljyä jotta saadaan sama lukkoefekti aikaan.

Krossareissa ei ole tapana käyttää edessä hyvin jäykkää, takana löysää ja keskellä siltä väliltä.

Hyvin yleisintä on käyttää edessä ja keskellä samaa ja takana muutaman pykälän löysempää.

Noilla kyseisillä "vajaarattaisilla" diffeillä voisin sanoa että pistä eteen ja keskelle 7000 ja taakse 3000.

Varmasti toimiva ratkaisu alkuun.

Loput on sitten nimenomaan kuski ja ratakohtaisia hienosäätöjä joita ei kannata ruveta edes miettimään ennenkuin radalla ajelet, tai jopa kisaamista aloittelet.

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1085 : 16.07.10 - klo: 15.40 »
OK, paksua soosia ja eikun vaan taas Lavankoon tuuttaamaan.
Löysin rantein...

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1086 : 17.07.10 - klo: 15.37 »
Apuva! :huh:
Ongelmaksi muodostui toissapäivänä sisäänajettu hpi firestormin moottori.
Eilen vielä moottori toimi kuin unelma, tänä aamuna kun koitin laittaa käyntiin sain kiskoa sitä yli vartin kunnes tajusin antaa kaasua. Sen jälkeen kun se lähti käyntiin tuli toinen ongelma, kaasu pitää olla tosi isolla jotta auto pysyy käynnissä. Jos päästää kaasusta, moottori sammuu. Ja taas sama käynnistysrumba...
Olisiko kytkinvika? 
Passiivista harrastelua

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1087 : 17.07.10 - klo: 15.56 »
Apuva! :huh:
Ongelmaksi muodostui toissapäivänä sisäänajettu hpi firestormin moottori.
Eilen vielä moottori toimi kuin unelma, tänä aamuna kun koitin laittaa käyntiin sain kiskoa sitä yli vartin kunnes tajusin antaa kaasua. Sen jälkeen kun se lähti käyntiin tuli toinen ongelma, kaasu pitää olla tosi isolla jotta auto pysyy käynnissä. Jos päästää kaasusta, moottori sammuu. Ja taas sama käynnistysrumba...
Olisiko kytkinvika? 

Onko tyhjäkäynti säädetty liian pienelle? Avaa vähän tyhjäkäyntiruuvia.
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1088 : 17.07.10 - klo: 17.11 »
Eipä ole siitäkään mitään hyötyä, jos lisään tyhjäkäyntiä moottori alkaa huutaa ja auto lähtee jo juoksuvauhtia pakoon...
Passiivista harrastelua

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1089 : 17.07.10 - klo: 18.29 »
mulla aiheutti ilmavuoto ilmeisesti tuollaisen ongelman. Auto tarvitsi hirveästi kaasua että pysyi käynnissä ja sitten kun sääti hiukan tyhjäkäyntiä niin alkoi huutamaan. Mistään säädöstä ei ollut mitään hyötyä. Tiivistin pakoputken tiivisteet pakoputkentiivistys massalla. Vaihdoin tankin korkin ja lisäksi vaihdoin nitron 25%. Alkoi toimimaan kuin unelma. Kerran aikaisemmin etulaakerista irronnut muovisuoja aiheutti vuodon kun laakerinvaihdolla ongelma korjaantui. Ja kerran oli paineletkussa reikä.   
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1090 : 17.07.10 - klo: 18.59 »
hmm... mitenkäs voi turvallisesti kokeilla mistä vuotaa?
Passiivista harrastelua

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1091 : 17.07.10 - klo: 19.14 »
Onko tyhjäkäynti säädetty liian pienelle? Avaa vähän tyhjäkäyntiruuvia.

Tyhjäkäyntiruuvin avaaminen päästää luistia enemmän kiinni, jolloin kierrokset laskevat entisestään. Eli neuvoit juurikin väärinpäin. Kannattaa joskus miettiä ennenkö asioita neuvoo, että onko itse riittävän kyvykäs neuvomaan, vai onko parempi jättää se muille. Tälläkin foorumilla on paljon täysin päättömiä neuvoja jotka peittävät alleen ne oikeat ohjeet.

Kannattaa katsoa se kytkin, ongelman etsiminen ei maksa mitään ja siinä ei kovin kauan mene. Jos kone yhtäkkisesti muuttuu toimivasta täysin toimimattomaksi, ilman että on väännellyt neuloja useita kierroksia tai muuta typerää, niin ongelma lähes varmasti on fyysinen vika, joista ilmavuodot, rikkinäinen tulppa ja viallinen kytkin ovat yleisimmät. Kuvauksen pohjalta ei oikein vielä ota selvää missä mennään, ongelma voi olla säädöissäkin. "Toimi kuin unelma." on aloittelijoiden tapauksessa usein ihan metsässä...

Ilmavuodot: Mahdollisesti kaasarin (/koneen) tiivistys, pakoputken tiivisteiden uusiminen, letkujen vaihto ja tankin tiiviystesti, eli toinen tankin nippa tukkoon ja toiseen pätkä letkua, tankki upotetaan veteen ja letkunpätkästä kevyesti painetta sisään (mieluusti lääkeruiskulla, kun metanolin kanssa pelataan) ja kuplia ei pitäisi nousta. Jos laitat paljon painetta niin korkin jousi luonnollisesti päästää ilmat pihalle.

Jos auto on suht uusi, niin vika todennäköisimmin on letkuissa tai pillissä, eikä tankissa. Moottoreita on niin moneen junaan ja osa on niin 'juosten kustu' että ne voi vuotaa jo vaikka uutena ties mistä raosta. Vetokäynnistimellä varustettua moottoria on lähes mahdoton saada täysin tiiviiksi, mutta ongelmakuvaus ei nyt oikein vastaa pientä moottorin painevuotoa.

Mitenkäs se moottori on nyt ajettu sisään ja miten se "toimi kuin unelma"?
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1092 : 17.07.10 - klo: 20.01 »
No okei unohdan mun unelmat...
Sisäänajo ei kyllä ollut kummoinen, 2 tankkia tyhjäkäyntiä pukilla, kiristitin pääneulee 1/4 kierrosta, 3 tankillista melko rauhallista ajoa. Viimeinen puoli tankkia meni säätelyyn
Passiivista harrastelua

Poissa JonyMan

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1093 : 17.07.10 - klo: 20.03 »
Nyt ei kerkeä lukemaan koko foorumia läpi, joten pistetään nopeasti tähän sellainen kysymys, että voiko 3 vuotta vanhaa avatussa kanisterissa oelvaa polttoainetta käyttää autossa? Polttis loppui ja ajamaan on hinku päästä ja varastosta löytyi tosiaan tuollainen vanha kanisteri.
Uskaltaako laittaa Traxxas Revo 3.3:een?

Asiallisia vastauksia, Kiitos!!
Traxxas Summit, Traxxas Slash, Traxxas Slash 4wd, Tamiya DF03RA, Tamiya TT01

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1094 : 17.07.10 - klo: 20.15 »
viimeksi huomasin pakoputken tiivisteen vuodon siitä kun moottori oli siitä ympäriltä aivan märkä.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1095 : 17.07.10 - klo: 22.44 »
Kolme vuotta vanhalla polttoaineella voi ajaa, mutta se on saattanut jo mennä huonoksi.
Eli lähinnä voi hyvinkin olla että kone ei käy kunnolla jne.
Toisinsanoen tarkoitan että ei siitä haittaakaan ole, mutta voi olla ajaminen väln kiukuttelevaista kun ei kone toimikaan kovin luotettavasti.

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1096 : 18.07.10 - klo: 16.46 »
Apua! (taas)  :huh:
mitä olen tehnyt väärin?
Onko oikein jos nitrostar g3.0 moottorin luisti liikkuu sivusuunnassa? Omassa moottorissa se välillä liikkuu, riippuen siitä missä asennossa tyhjäkäyntiruuvi on. Ja muutenkin säädöt päin prinkkalaa?
Mahtaako sabe tahi hobbylinna suorittaa moottorien säätöjä?
Passiivista harrastelua

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1097 : 18.07.10 - klo: 18.28 »
moottorin säätöapua saisit kätevimmin jyrkkälän radalla. Tiistaisin ja lauantaisin on kerhoilta. Siellä on mun moottoria kokeneemmat säädelleet jos on ongelmia. Ajattelin vaan jos olet sabeen tai hobbylinnaan valmis menemään niin eipä tuo rata ole kaukana kummastakaan 
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1098 : 19.07.10 - klo: 09.24 »
Mihinkäs aikaan siellä jyrkkälässä käy väkeä?
Passiivista harrastelua

Poissa Tuge

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1099 : 20.07.10 - klo: 10.03 »
Antakaapa vinkki mieten tuon pakoputken käyrän saa laitettua helpoiten paikalleen niin että tiivisterengas ei painu mutkalle? Tuntuu että se ei mahdu millään siihen. Tiiviste on kyseiseen koneeseen tarkoitettu ja käyrä myös. Kone on .12 sirio evo2.
-Cen Racing Matrix TR Arena
-Team Magic M1B

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1100 : 20.07.10 - klo: 12.26 »
Mihinkäs aikaan siellä jyrkkälässä käy väkeä?



Tänään alkaa kerhokisa klo 17:30. Eli kyllä siellä varmaan joku on jo klo 17. Sinne vaan. Itse ajattelin huomenna aamupäivällä mennä, mutta en ole kovin kokenut polttismies :) 
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa JUgEE

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1101 : 20.07.10 - klo: 19.48 »
Moi! Hei ajattelin hankkia uuden moottorin tuohon Mad Forceen. Onko jollakin ideoita/ehdotuksia, millainen moottori kannattaisi ostaa, kun ei itsellä vielä niistä paljoa kokemusta ole. Tähtäimessä olisi hinta/laatusuhteeltaan hyvä moottori, mielellään ei alle 3.5cc. Hyviä ehdotuksia sitten vain tulemaan  :cheesy:
Kyosho Mad Force | Tamiya TT-01 |

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1102 : 20.07.10 - klo: 20.10 »
Missä hintaluokassa saa olla :huh:
Nosram/LRP on varma valinta.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa JUgEE

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1103 : 20.07.10 - klo: 20.15 »
No köyhänä rc harrastajana hinnan yläraja olis 200e. Jos sais myös ehdotuksia hyvistä nettikaupoista,joista saisi kätevästi tilattua moottorin. :cheesy:
Kyosho Mad Force | Tamiya TT-01 |

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1104 : 20.07.10 - klo: 20.42 »
Olen samoilla linjoilla Jerzin kanssa, lrp/nosram ja sh on varmoja valintoja, eivätkä ole hinnalla pilattuja.
Tuossa nyt pari esimerkkiä:
http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=PS-5001  ..eli LRP Z.28R Spec.3  139e tarjouksesssa.(mielestäni on erittäin hyvä hinta/laatu suhde, varsinkin siis tuon tarjouksen myötä)
http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=ZC-TB35  ..LRP ZR.30 Spec.2 Pullstart 196e.
Varmasti tuo 28. riittää jo hyvin mad forceen, siinäkin jo vähintään tarpeeksi potkua kyseiseen autoon.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1105 : 20.07.10 - klo: 22.03 »
noo niin nyt levis tosta hobaosta toi 3 porttinen kone niin nyt kyselisin ammatti kuskeilta mikä kone tuohon autoon olisi hyvä ja en maksa 200e enempää.onko nuo alphat hyviä värkkejä?vai pysytäänkä taas nosramin ja lrpn välillä?niin ja vetostartti nyt ei pussukka riitä kustantamaan startti boksia...
« Viimeksi muokattu: 20.07.10 - klo: 22.06 kirjoittanut tansu95 »
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1106 : 20.07.10 - klo: 22.08 »
Vaikka vois luulla että vastaan puolueellisesti niin en todellakaan.

Alpha on erittäin hyvä moottori varsinkin alle 200e luokassa.

Ei sillä turhantakia MM warm uppeja voitettu ja monissa kisoissa olla korkealla.

Varsinkin krossiin erittäin hyvä kone kaikinpuolin... ja jää rahaakin vaikka ilmanputsareihin.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1107 : 20.07.10 - klo: 22.18 »
eipä taida alphan koneissa olla vetostarttia? mutta tuohon summaan ei montaa kymppiä tarvitse lisätä että starttipoksin saa myös...
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1108 : 20.07.10 - klo: 22.36 »
saakos tuohon vetostarttia :embarrassed: on sitä tähänkin asti nypitty  :mrgreen: edit: onko tuo power racingilla oleva LRP Z.21R spec.2 moottori suunnilleen yhtä tehokas kun tuo vakio hyper 3 porttinen moottori vai vielä luuskempi?onko nuo koneet laadukkaita ja helppo säätöisiä?käyköhän suoraan samalle moottori pukille?sorry vähän kysymyksiä mutta pien polte päästä ejelee kun ollut jo kohta viis viikkoa ajamatta kun ohjauspalat meni.
« Viimeksi muokattu: 20.07.10 - klo: 23.12 kirjoittanut tansu95 »
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1109 : 20.07.10 - klo: 23.19 »
Täältä ääni 21 alphalle. Tosin vasta pikkasen reilu 4 l nitroa ajettu läpi mutta moottori toimii melkoisen hyvin.
Kyosho, elämäni auto.