Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 1018426 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1440 : 12.01.11 - klo: 23.02 »
nyt oli ilmeisesti päittäisvälyksestä kyse.
mahdollisimman pieni,mut sillei ettei jää kantamaan.
jos on liikaa päittäistä,käy laakerien päälle.
itse olen laittanu yleensä kympin pari välystä...
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1441 : 12.01.11 - klo: 23.08 »
Juu tosiaan unohtui mainita että kyse siis päittäisvälyksestä eikä hammaskosketuksesta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1442 : 13.01.11 - klo: 08.09 »
aa, no 0.5mm sinnekin on ihan sopiva välys, tai joko 0.2mm
1mm kuulostaa jälleen turhan suurelta.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa FAT97

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1443 : 13.01.11 - klo: 17.46 »
Olisiko tämä hyvä ensimmäinen polttis? http://www.modelsport.co.uk/index.php?product_id=36698

Poissa JanneSeta

  • Jäsen
    • Profiili
    • nolla.sektori.org
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1444 : 13.01.11 - klo: 23.48 »
Saakohan Lahdesta muualta polttoainetta kuin Kärkkäiseltä (tai lähiseudulta)? Siellä kävin tänään kyselemässä ja oli vain helikopteri/lennokki fuelia tarjolla (Morgan Cool Power). Passaakohan 16% hyvin HPI MT2 g3.0 polttikselle? Manuaalissa on ohjearvona 20-25% mutta tulisi suditteluun eikä niinkään kisakäyttöön.
1/4 Rallicross Volvo (FG Marder)

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1445 : 14.01.11 - klo: 10.17 »
ei kannata lennokkipolttoainetta autossa käyttää koska se öljymäärä aiheuttaa sellaista että moottori vaikuttaisi olevan liian rikkaalla vaikka se olisi laihalla.  Ja tuosta nitro määrästä kyllä se toimii myös 16% nitrolla
pöö

Poissa nniso

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1446 : 17.01.11 - klo: 21.48 »
Moro! tulipa tässä sellainen ongelma kun olin ajamassa kössin mini inferno st gp:llä  ongelma on että kun lyö tarttipoksilla käymään ja antaa lämmetä, niin silloin kun renkaat ovat ilmassa
ja käyttelee kierroksia vaikka kuinka korkealla auto toimii täysin normaalisti sitten kun laittaa auton maahan niin matalilla kierroksilla toimii hyvin mutta kun auto ylittää puolikaasun niin rupeaa pätkimään ja pari kertaa lähtenyt väärinpäin käymäänkin.
Olen yrittänyt säätää molempaan suuntaan useita kertoja ei vaikutusta aina sama homma,
ja vielä että kaasarissa on vainn yläneulan säätö.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1447 : 18.01.11 - klo: 01.10 »
Vaihda tulppa.

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1448 : 21.01.11 - klo: 16.49 »
.
« Viimeksi muokattu: 22.01.11 - klo: 19.14 kirjoittanut Kakkutukka »
Voimaa ja valtaa.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1449 : 24.01.11 - klo: 11.13 »
Rc- autoissa on välyksiä tukivarsissa ja nivelissä. Kokeneiden kuskien antamien vinkkien mukaan ne kuuluvat asiaan jotta autot toimisivat suunnitellulla tavalla ja näin kuuluukin olla. Jos asiasta haluaa keskustella, niin tämä on hyvä ketju siihen.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa perr

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1450 : 24.01.11 - klo: 11.23 »
Asia on jo ymmärretty siltä osin että osissa pitää olla x-määrä välystä, mutta luulisi että välykset olisi samoissa osissa vastaavia. Eikä niin että toinen tukivarsi on napakka ja toinen klonksuaa puhumattakaan pallonivelistä!!! Onko teistä "Vanhemmista jäsenistä"/kisakuskeista joku katsonut kisojen jälkeen paljonko esim. etupyörien aurauskulmat muuttuvat kun pyöriä kääntelee kätösin ja paljonko se oli ennen kisoja???
ST-RRe / OFNA GTP/ HN DM-one

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1451 : 24.01.11 - klo: 11.30 »
Niin minäkin kuvittelisin että samoissa osissa pitäisi olla oikealla ja vasemmalla puolella suunnilleen saman verran välystä.
Tähän voisi joku joskus kisaa ajanut kuski kommentoida...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1452 : 24.01.11 - klo: 13.17 »
Noihin välyksiin haluaisin kommentoida, vaikken olekkaan suomen kärkeä, missään.

Mutta käsitykseni/kokemukseni on että se ei pidä paikkaansa että välykset tekevät turhiksi säädöt niin kuin aikaisemmin oli väiteytty. Pyörän kulmien säädöt vaikuttavat aina vaikka välystä olisikin (kohtuus kaikessa) koska keskimäärin pyöränkulma on ajon aikana se "jokin". Jos säädät kulmaa, se "ajon aikainen keskimääräinen" kulma muuttuu juuri niin paljon kuin säädit. Täytyy vain aina muistaa säätää ja mitata kulmat samalla tavalla joka kerta esim. mitatessa on väljät otettu pois samaan suuntaan.

Ja täytyy muistaa että näissä pienemmissä autoissa toleranssit ei mene käsikädessä mittakaavan kanssa. Eli jos oikeassa autossa jonkin osan toleranssi on 0.5mm ei oikein järkevää olla 1/10 mittakaavan autossa 0.05mm toleranssia. (riippuen osasta, esim moottoreissa voi olla tarkemmatkin toleranssit, mene tiedä...)

Omakohtaisesti välyksen puutteesta kokemukset tuli Academy GV2 autossa, etutukivarret meni aivan juntturaan kun saranatappien reikiin pakkaantui pölyä.. oli siinä ihmettely kun auto ei toimi enää...

Edit. Ei mene autojen nopeudetkaan käsikädessä mittakaavan kanssa, jos minun 1/10 sähkörossari kulkee vaikka 50km/h, ei taida 1/1 auto mennä 500km/h  :p
« Viimeksi muokattu: 24.01.11 - klo: 13.28 kirjoittanut mvar »

Poissa perr

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1453 : 24.01.11 - klo: 13.35 »
Eli kumpi seuraavista osista on se ns kunnollinen. Napakka pallonivel, vai väljä pallonivel.
Esitin jo aikaisemmin kysymyksen: "havaitsin ohjauksen kahdessa pallonivelissä väljyyttä niin vaihdoin kaikki 4palloniveltä Xrayn osiin. Noista sitten löytyi heti 4kpl aika lailla samoilla väljyyksillä olevaa niveltä, vai onko nämä suunniteltu niin että noista neljästä nivelestä juuri kahden on oltava suuremmilla välyksillä ja toiset kaksi ns. hyvää??"
Oma kohtainen "kuvitelma" noissa on huono laatu/suuri laadun vaihtelu.

ST-RRe / OFNA GTP/ HN DM-one

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1454 : 24.01.11 - klo: 13.40 »
Mvar:n mainitsemien lisäksi polttiskrossarin säädöissä kannattaa ottaa huomioon myös vinot vanteet, huonosti liimatut ja epätasapainossa olevat renkaat, taipuvat tukivarret (ne oikeasti taipuvat paljon!), klappaavat laakerit jne...

Jos on onnistunut ajamaan mälläämättä, pyöränkulmat ovat todennäköisesti hyvinkin lähellä sitä mihin ne on ennen ajoa asetettu. Sitten kun tulee kolhuja, kulmat voivat olla aivan mitä vain.

Esimerkiksi etupyörien aurausta säädettäessä kannattaa asia ajatella niin että pyörät kääntyvät aina kaasulla haritusta kohti. Jos haluaa että pyörät ovat suorassa, laittaa auton paikallaan ollessa set-up stationissa eteen aurausta ehkä noin puoli astetta, jolloin pyörät olisivat sitten suorassa kun ajetaan kaasu pohjassa.

Camberin mittauksessa klappia suurempi ero tulee jousituksen asennosta. Tukivarsien ylälinkin paikka vaikuttaa camber gainiin (camberin lisääntymiseen jousituksen liikkuessa sisään). Pienikin jousituksen asennon muutos helposti vaikuttaa siten enemmän kuin ylälinkin pallon välyksestä aiheutuva klappi.

Pallonivelen klappi muodostuu pallosta ja kupista. Jos käy sopivasti, eli toleranssit osuvat juuri vastakkaisiin päihin, voi käydä niin että esim toisesta ylälenkistä tulee tiukka ja toisesta todella löysä. Silloin kannattaa vaihtaa osat niin että molemmille puolille tulee hieman välystä. Tietysti pallokuppi ei saa irrota pallosta liian helposti (se tosin ei ole 8-krossareissa ollut kovinkaan suuri ongelma).

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1455 : 24.01.11 - klo: 14.02 »
Niin minäkin kuvittelisin että samoissa osissa pitäisi olla oikealla ja vasemmalla puolella suunnilleen saman verran välystä.
Tähän voisi joku joskus kisaa ajanut kuski kommentoida...

johan minä JQ topikissa kommentoin.
Mikäli tukivarret ovat toisella puolella jäykät ja toisella puolella löysät niin silloin se on rakennettu väärin.
Tukivarsien kiinnikkeiden ruuvia toioseltapuolelta hieman löysyttäen ja toiselta puolelta kiristäen säätää välykset samanlaisiksi.
Kaikkia osia ei vain voi ruuuvata ruuvit kiinni asti tyylillä.
Juuri nuo kuvaamani kohdat ovat olleet autosta toiseen samanlaiset. Se on myös plussaa että uudessa autossa joutuu jättämään nuo ruuvit hieman löysälle.
Sitten kun osat kuitenkin kuluu niin pienellä kiristyksellä välys on taas sopiva.
Linkit pitää toimia herkästi. Mikäli on nahkea niin tarkistaa että vantit on oikein tehty eikä toinen pää ole syvemmällä kuin toinen.


Ps: sorry mikäli kirotusvireitä löytyy... Tää nokialla näpyttely ei oo niin tarkkaa.

En huomannut että missä on puhuttu että klappi poistaa säädön merkityksen. Se ei pidä paikkaansa.

Pallolinkkien erilaisista välyksistä tulee mieleen että on ollut väärä pallo väärässä kupissa. Palloissa kun on tarkoituksellisia kokoeroja.
Moni pallo myös näyttää lkkiseltään samalta kuin toinen, mutta niissä onkin ero. Esim pikaisella arvauksella voisin sanoa että ohjauslinkin sisäpään pallot näyttää lähes samalta kuin servovarrelta tulevan linkin pallot, vaikka ovatkin hivenen eri kokoiset.
Tästä ei nyt varmaa tietoa juuri tämän auton osalta, mutta muissa autoissa olen tähän törmännyt.
Raidetangon vääränlaisella kasaamisella voi myös aiheuttaa sen että joku linkki onkin kireä.
Eli ruuvaa vanttiruuvin pallokuppiin hivenen liian syvälle niin vanttiruuvi painaakin pallokuppia hieman kasaan. Tätä ei monesti silmällä edes näe eikä muutenkaan huomaa. Vanttiruuvit kannattaa aina kasata niin että molemmista päistä jää samanverran kierrettä näkyviin.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1456 : 24.01.11 - klo: 14.08 »
Esimerkiksi etupyörien aurausta säädettäessä kannattaa asia ajatella niin että pyörät kääntyvät aina kaasulla haritusta kohti. Jos haluaa että pyörät ovat suorassa, laittaa auton paikallaan ollessa set-up stationissa eteen aurausta ehkä noin puoli astetta, jolloin pyörät olisivat sitten suorassa kun ajetaan kaasu pohjassa.

Camberin mittauksessa klappia suurempi ero tulee jousituksen asennosta. Tukivarsien ylälinkin paikka vaikuttaa camber gainiin (camberin lisääntymiseen jousituksen liikkuessa sisään). Pienikin jousituksen asennon muutos helposti vaikuttaa siten enemmän kuin ylälinkin pallon välyksestä aiheutuva klappi.

Juuri tuota hain kommentissani.
Itse jos säädän, (lue: kun innostun)en oikeastaan kiinnitä huomiota säätökohteen absoluuttiseen asentoon/tilaan, esim. Camber -1,5 astetta, vaan siihen kuinka paljon ja mihin suuntaan säädän, esim ylälinkkejä vantista puoli kierrosta lyhyemmäksi. Tarkistan mittaamalla lopuksi, että ovat kulmat puolillaan saman suuruiset.
Tietenkin auton korkeutta muutettaessa pitää katsoa kulmat uudestaan ennalleen.

Ole perr huoleti, välyksistä huolimatta, näillä voi ajaa tarkoilla ajolinjoilla ja todella kovaa, autojen kierrosaikojen ollessa sekunnin kymmenyksien sisällä.




Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1457 : 24.01.11 - klo: 14.17 »
huvittavaa luettavaa kun kahdessa topikissa väännetään samasta asiasta  :lol: :lol:

Sori OT

pöö

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1458 : 24.01.11 - klo: 14.21 »
huvittavaa luettavaa kun kahdessa topikissa väännetään samasta asiasta  :lol: :lol:

Sori OT



Nythän se on siirtynyt yhteen ja ainoaan oikeaan topicciin sotkemasta tietyn auton ketjua :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1459 : 24.01.11 - klo: 14.30 »
siis tossa aikasemmin kun sitä väännettiin kahdessa topikissa piti sanomani
pöö

Poissa perr

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1460 : 24.01.11 - klo: 14.36 »
Kiitos hienoista ja asiallisista kommenteistanne.

Välyksetön auto:
- Sen lisäks että se ei menis sekuntiakaan suoraan, se olis täysin jumissa.                         
- Auto EI ole epäsäännöllisen väljä. Jos näin on niin se on silloin kasattu huonosti.
- Pallonivelet eivät ole huonoja nekään.
- Mikäli tukivarret ovat toisella puolella jäykät ja toisella puolella löysät niin silloin se on rakennettu väärin.(En käsitä miten akselin väärä toleranssi poistuu ruuveja löysäämällä ja sitten uudelleen kiristämällä :huh:)

Eli tuosta nyt saa sellaisen käsityksen että kyseisiä autoja osaavat kasata vain pitkään foorumilla olleet henkilöt eikä vasta rekisteröityneet. Ensimmäisen oman "rc-auton" kasasin joskus 8-9v. sitten.
ST-RRe / OFNA GTP/ HN DM-one

Poissa kappi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1461 : 24.01.11 - klo: 14.58 »

Esimerkiksi etupyörien aurausta säädettäessä kannattaa asia ajatella niin että pyörät kääntyvät aina kaasulla haritusta kohti. Jos haluaa että pyörät ovat suorassa, laittaa auton paikallaan ollessa set-up stationissa eteen aurausta ehkä noin puoli astetta, jolloin pyörät olisivat sitten suorassa kun ajetaan kaasu pohjassa.




Ja tämä arauskulmasäätöohje pätee vain takavetoisiin, nelivetoisiin päinvastoin

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1462 : 24.01.11 - klo: 16.44 »
- Mikäli tukivarret ovat toisella puolella jäykät ja toisella puolella löysät niin silloin se on rakennettu väärin.(En käsitä miten akselin väärä toleranssi poistuu ruuveja löysäämällä ja sitten uudelleen kiristämällä :huh:)

Tämä johtuu lähes aina siitä että tukivarsi jää hieman puristuksiin tukivarren kiinnikkeiden väliin.
Ja se taas johtuu siitä että tukivarrenkiinnikkeiden ruuvit kiristetään hivenen turhan kovaa.
Eli kun nämä ruuvit kiristää niin pitää katsoa että tukivarsi pääsee putoamaan omalla painollaan alas.

Mikäli taas ongelma on siinä että saranatappi hiertää tukivarren reiässä niin tukivarsi reamerilla pieni hierasu.
Tämä ei yleensä aiheuta kuitenkaan tukivarren selvää ahdistusta, koska itse saranatappi pääsee kuitenkin kiinnikkeissään pyörimään.

Mutta siis kommenttini olikin lähinnä siksi että näissä autoissa pitää aina ottaa joitain kohtia huomioon missä ruuvia ei vedetäkään kiinni asti ja se on ihan tarkoituksella suunniteltua syystä minkä ylempänä olen todennutkin.

Eli jos ei tällaisia asioita tiedä/ota huomioon niin silloin auton voi kasata "väärin" vaikka se olisikin juuri ohjeiden mukaan kasattu jokainen osa omalla paikallaan.
Ja siksi kommentti koska nytkin sanottiin että kyllä on varmasti oikein kasattu jne jne jne.

Moni on ajanut kilpaa jo vuosia eikä vieläkään oikein osaa iskareiden oikeaa ilmausta... diffiöljyn määrää jne jne jne.
Jatkuvaa opettelua jo kokeneillekin kuskeille.

Olen minäkin ajanut ja rakennellut maalla peltorälläys autoa ja kaahannut sillä kylki edellä sorateitä... Silti olisin täysin hukassa oikean ralliauton kanssa eikä RC taidoillani olisi hajunkaan merkitystä.

Mitähän ralliporukka toteis kun menisin sinne sanomaan... (hei... mä oon harrastanu RC autoilua toistakymmentä vuotta... kyllä mä nää ralliautot osaan säätää ja rakentaa)
 :afro:

Poissa PikkuPiru

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1463 : 24.01.11 - klo: 17.23 »

Moni on ajanut kilpaa jo vuosia eikä vieläkään oikein osaa iskareiden oikeaa ilmausta... diffiöljyn määrää jne jne jne.



Eli mikä on oikea määrä diffiöljyä ja iskareiden oikea ilmaus ?

Poissa kappi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1464 : 24.01.11 - klo: 18.14 »
Hokelle kysymyksiä ja miks ei muillekin.

Hokelle sen takia kun kyseinalaistat tätä meidän alkupoikien autonkasauksia :grin:

Miten tämän nimeltämainitsemattoman auton takahubin voi asentaa väärin ja onko välykset kohdillaan.

Kuva 1, takapää kasassa, ruuvi+ mutteri pohjassa eli aivan kiinni, osaluettelon muoviprikat molemmin puolin, välystä pitkittäin 0,5mm.


Kuva2, Akselitappi+ mutteri, huomaa olkapää ruuvissa johon mutteri lopettaa kiinnipäinmenemisen eli pohjaa. Tämä siis on ilmeisesti se jolla mielestäsi pitäisi jotain säädellä.


Kuva3, akselitapin vahvuus muutamaa satkua vaille 3,5mm eli noin. 3,5. Hubin reijässä 3,7mm poranterä, joka on sinne jo tiukka, sopiva kiinteään asennukseen.


Kuva 4 poranterän varsi vahvuudeltaan inankarvan verran alle 3,7mm


Onko kaikki ok ja toleranssit kohdillaan? Miten voin tuon väärin kasata, tämä kai just sitä mitä selostit jossain vaiheessa vastauksissa ja kyseinalaistuksissa?

Tämä kuvasarja ja kysymykset on nyt ihan hyvässä hengessä laadittu.
Ja toivon vastauksenkin olevan asiantunteva ja hyvässä hengessä.



Poissa AkiM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1465 : 24.01.11 - klo: 18.50 »
Älä huoli, ihan normaali välys. Laita mikrometri takaisin jemmaan ja valmistaudu tulevan kesän kuraleikkeihin... Näitä vehkeitä on turha mittailla. Satkut ja kympit hävii "marginaaleihin"!!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1466 : 24.01.11 - klo: 19.17 »
Jos puhun tukivarren kiinnikkeestä niin en silloin todellakaan puhu mistään hubin ruuvista.

0,5 milliä on oikein hyvä välys... saa olla jopa isompikin.

Toleranssit kohdallaan.

Ja vasta kun autolla on hetki ajettu alkaa välykset olla sopivat.


Kuten jo moneen kertaan sanoin... hieno savipöly tunkeutuu saranatapin ja tukivarren väliin... mikäli se ei ole sopivasti väljä niin jo viiden minuutin ajon jälkeen saattaa vaikuttaa erittäin paljon jousituksen toimintaan.
Ja kuitenkin pitäis finaalissa se 45 minuuttia ajaa... ja arvokisoissa 60 minuuttia.

Mikäli välykset olisivat tiukat kuten ne esim rata autoissa ovat niin ajamisesta ei tulis suoraan sanottuna yhtään mitään.

RC härveleissä on erittäin paljon asioita mitä ei voi mitenkään verrata oikeisiin autoihin.

Pieni hiekanjyvä vastais oikeassa autossa nyrkinkokoista murikkaa.

Autoilla ajetaan radalla suhteettomissa olosuhteissa.
Autojen täytyy kestää järkyttäviä iskuja jatkuvasti.
Pienillä välyksillä autot menis totaalisen jumiin jo pienistä iskuistakin.

Onhan polttiskrossareissa hyvin pehmeästä muovista tehdyt tukivarretkin.
Käsivoimin saa jo väännettyä pyöräntuentaa mutkalle.

Tuokin on täysin suunniteltua.
Pehmeä tukivarsi toimii radan epätasaisuuksissa paremmin.

Jopa touring autoissa on mahdollisuus vaihtaa eri kovuuksisia tukivarsia joilla vaikutetaan ominaisuuksiin.

Tuskin oikeissa autoissa tukivarret ja itseasiassa koko auton runko on tarkoituksella tehty hyvinkin joustaviksi monesta paikasta.


Auto nippuun ja turhat välysten shimmailut pois.
Radalle ajamaan ja toteamaan.

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1467 : 24.01.11 - klo: 21.58 »
juurikin näin. kiitos ja anteeksi!
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa kappi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1468 : 24.01.11 - klo: 22.19 »

Jos puhun tukivarren kiinnikkeestä niin en silloin todellakaan puhu mistään hubin ruuvista.


Juu tsori. Olen vähä harppomalla lukenut asoita. Niinhän sinä jo useampaan otteeseen olet maininnut kun uudestaan luin. Minä en vaan tuota kohtaa kummassakaan autossa pitänyt "minään" kun osat menivät niin sopivasti kohdilleen ja olivat omasta mielestä sopivia, eivätkä vaikuttaneet pyörän klonksuamiseen. En kuitenkaan viilaa niitä väljiksi kun eivät tunnu yhtään jumittavan ja pientä käyntiväliäkin tuntuu.

On tässä parissa illassa kyllä käynyt selväksi muutamia muitakin asioita, tämä saviralli puoli on kyllä niin luotan pois työntävää että kiinnostushan tipahti koko hommaan. Taitaa olla ihan parempi vaan toimia niinkun tykkää ja ajella vähemmin väljillä autoilla sitten lumella, jäällä ja asfaltilla.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1469 : 24.01.11 - klo: 22.50 »
Senkö takia ettei krossissa voida käyttää tiukkoja välyksiä koska auto ei toimisi pienen ajon jälkeen???  :shock: