Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 1020959 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1530 : 28.01.11 - klo: 09.03 »
On tämä Rc harrastus kyllä aika erikoisen tuntuista hommaa. Nyt on esitetty että auton pitää olla väljä että ettei se mene jumiin ja savipöly sitten ajossa tiivistää välyksiä pois. Tästä saa kuvan että "ei sillä niin väliä, kunhan osat likkuvat".

Itse olen sitä mieltä, että välyksetön krossari olisi toki parempi kuin välyksellinen. Kukaan vaan ei ole toistaiseksi keksinyt toimivaa "välyksetöntä" konstruktiota, joka toimisi noissa olosuhteissa ja olisi järkevästi toteutettavissa.

Kannustan kyllä ennakkoluulottomasti kehittelemään eri ratkaisuja, varmasti uusia innovaatioita löytyy. Ensin kuitenkin toivoisin, että ideat testataan huolellisesti käytännössä, ennenkun julkaistaan toimivina.

Ihan heti en JQ:n ratkaisuja lähtisi kritisoimaan, kun tietää miten paljon kaveri on testannut. Rohkenen jopa väittää, että yksikään muu autonsuunnittelija ei ole tehnyt vastaavaa testausta ennen auton julkaisua.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1531 : 28.01.11 - klo: 09.18 »
Ei vastariakun tyypillä ole alkajalle mitään merkitystä hänen ajosuoritteen suhteen. Kaikki toimivat riittävän hyvin. NiCd ja NiMh akkujen suorituskyky vain laskee paljon nopeammin johtuen mm muisti-ilmiöstä. On siksi järkevämpää ostaa nyt uusina Lipoja ja Lifeja sekä niille käyvä laturi. On kyse puhtaasti rahasta, kun ostaa kunnon vehkeet heti kärkeen eikä rämmi NiMh akkujen + laturin kautta kohta ostamaan näitä uusia vermeitä. Köyhällä ei ole varaa ostaa kahteen kertaan eikä rikas pysy rikkaana jos rahansa tuplasti käyttää. Tyypillinen tarina tässä harrastuksessa on aloittaa heppoisin vehkein ja ostaa sitten uudestaan ne kunnon vermeet. Kiitätte meitä kriitikoita sitten joskus. Uusilla vehkeillä on myös jälleenmyyntiarvoa toisin kuin vanhoilla, jotka on jälleenmyyntimielessä jätettä, vaikkakin käyttökelpoisia.
 
Akkujen lataaminen tulee aina suorittaa valvotuissa oloissa. Varastossa räjähtämisiä en ole koskaan kuullut tapahtuneen, mutta se ei ole todiste etteikö niin voisi käydä.

Perrin Kyoshon alatukivarret on sikäli ko autoon aiheelliset, että taka-alatukivarret on tuon auton tunnettu (ainoa) heikkous. Siksi mm Jareb Tebo keitteli niitä Pattayan MM- kisoissa ihan kuvan kera. Mutta siis silti muoviset toimivat paremmin ajossa, jos kestävät.

Ja yleisesti M8 luokassa ÄLÄ säästä servoissa, akuissa, ilmanputsareissa ja renkaissa. Auto voi olla vanhempi ja vaikka käytetty. Moottorin(+pillin) tärkein ominaisuus on luotettavuus ja helppo ajettavuus (suora vääntökäyrä) - huipputehoista voi olla vain haittaa (kuluttaa polttoainetta ja vaikeuttaa ajamista). ÄLÄ osta untuvikkona kallista moottoria - rikot sen kuitenkin. Perusmoottori riittää. Radiolla ei ole paljon väliä, mutta 2.4 GHz on mukavampi käytännössä. FM menee, mutta AM on roskaa kuten ensimmäiset Spektrum-modulit about 5 vuotta sitten.

Renkaiden paino ei ole oleellinen vaan miten se toimii. Moni hyvä rengas on suhteellisen "painava", mutta päinvastoinkin toki löytyy. Viime MM-kisoissa oli uutuutena vanteen jäykistin = lisää painoa, jotta jäykkyyttä saatiin lisää. Samoin kuin viime aikojen insertit on painavampia kuin aiemman paremman toimivuuden ja kestävyyden takia.

Akuista vielä sen verran, että noin 5 vuotta sitten ei ollut harvinaista, että SM-a-finaalissa autojen vauhti hyytyi vastariakun hyytyessä. Se taas johtui vanhoilla akuilla ajamisesta. Vanha tässä yhteydessä voi tarkoittaa vain muutamaa kuukautta.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1532 : 28.01.11 - klo: 09.27 »
Viime MM-kisoissa oli uutuutena vanteen jäykistin = lisää painoa, jotta jäykkyyttä saatiin lisää.

Tuohon törmäsin jossain päin nettiä kesällä ja en oikein ymmärtänyt mitä se tekee, millepuolelle vannetta se tulee kiinni ja miten?
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1533 : 28.01.11 - klo: 09.57 »
Vanteen sisäpuolelle "kattilan kansi" ripoihin kiinni muutamalla ruuvilla. Sisäkeskiö sen heksan muotoinen ja kokoinen.

Poissa kappi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1534 : 28.01.11 - klo: 13.30 »
Ei vastariakun tyypillä ole alkajalle mitään merkitystä hänen ajosuoritteen suhteen. Kaikki toimivat riittävän hyvin. NiCd ja NiMh akkujen suorituskyky vain laskee paljon nopeammin johtuen mm muisti-ilmiöstä. On siksi järkevämpää ostaa nyt uusina Lipoja ja Lifeja sekä niille käyvä laturi. On kyse puhtaasti rahasta, kun ostaa kunnon vehkeet heti kärkeen eikä rämmi NiMh akkujen + laturin kautta kohta ostamaan näitä uusia vermeitä. Köyhällä ei ole varaa ostaa kahteen kertaan eikä rikas pysy rikkaana jos rahansa tuplasti käyttää. Tyypillinen tarina tässä harrastuksessa on aloittaa heppoisin vehkein ja ostaa sitten uudestaan ne kunnon vermeet. Kiitätte meitä kriitikoita sitten joskus. Uusilla vehkeillä on myös jälleenmyyntiarvoa toisin kuin vanhoilla, jotka on jälleenmyyntimielessä jätettä, vaikkakin käyttökelpoisia.
 
Akkujen lataaminen tulee aina suorittaa valvotuissa oloissa. Varastossa räjähtämisiä en ole koskaan kuullut tapahtuneen, mutta se ei ole todiste etteikö niin voisi käydä.

Perrin Kyoshon alatukivarret on sikäli ko autoon aiheelliset, että taka-alatukivarret on tuon auton tunnettu (ainoa) heikkous. Siksi mm Jareb Tebo keitteli niitä Pattayan MM- kisoissa ihan kuvan kera. Mutta siis silti muoviset toimivat paremmin ajossa, jos kestävät.

Ja yleisesti M8 luokassa ÄLÄ säästä servoissa, akuissa, ilmanputsareissa ja renkaissa. Auto voi olla vanhempi ja vaikka käytetty. Moottorin(+pillin) tärkein ominaisuus on luotettavuus ja helppo ajettavuus (suora vääntökäyrä) - huipputehoista voi olla vain haittaa (kuluttaa polttoainetta ja vaikeuttaa ajamista). ÄLÄ osta untuvikkona kallista moottoria - rikot sen kuitenkin. Perusmoottori riittää. Radiolla ei ole paljon väliä, mutta 2.4 GHz on mukavampi käytännössä. FM menee, mutta AM on roskaa kuten ensimmäiset Spektrum-modulit about 5 vuotta sitten.

Renkaiden paino ei ole oleellinen vaan miten se toimii. Moni hyvä rengas on suhteellisen "painava", mutta päinvastoinkin toki löytyy. Viime MM-kisoissa oli uutuutena vanteen jäykistin = lisää painoa, jotta jäykkyyttä saatiin lisää. Samoin kuin viime aikojen insertit on painavampia kuin aiemman paremman toimivuuden ja kestävyyden takia.

Akuista vielä sen verran, että noin 5 vuotta sitten ei ollut harvinaista, että SM-a-finaalissa autojen vauhti hyytyi vastariakun hyytyessä. Se taas johtui vanhoilla akuilla ajamisesta. Vanha tässä yhteydessä voi tarkoittaa vain muutamaa kuukautta.

Mahottoman hyvä kirjoitus.

Monestakaan pikku jutusta ei varmaan untuvikolle ole sellaista hyötyä jota vois hyödyntää ajosuorituksissaan. Asiat kuitenkin kiinnostaa, myös ne parhaat jutut mitä näihin voi hommata. En ehkä huomaa ajoissani painaako mun autot 3275g vai 3225g, tai vaikka puolikiloo päälle :grin:, mutta tavoite on kuitenkin 3200g. Ei siitä pidä kenenkään hikeentyä, vaan neuvoja kaivataan.

Akkujutut olivat hyviä tuolla aiemmin, vaikka kinaahan siitäkin vähä näytti tulevan.

Mahottoman hyvä kirjoittaja mainitsi tuolla Kyoshon tukivarsista ja niiden heikkoudesta, ovat näköjään ottaneet asian huomioon uusimmassa MP 9 versiossa (tuloillaan) http://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html?product_id=107249 ja vähä muutakin muutosta. Akkukeskusteluun liittyen tuo sijoituspaikka ja kiinnitys systeemi on erikoinen. Näköjään on niin että ihan pykälien mukaankin akku saa olla ihan noin vaan "nippareilla" ja missä vaan? Vähä hätäratkaisu tuo uudistus mielestäni kun on kuitenkin akkukotelo tuolla perässä ihan entisenlaisensa, turhaa painoa.


Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1535 : 28.01.11 - klo: 13.53 »
Aivan...
Kuten ylempänä olen maininnutkin niin kyllä niissä eroja on ja ihan selkeitä.
Se mikä on riittävä kenellekin, on sitten jo eri asia.

Siksi pari ylimääräistä viestiä kirjoittelinkin painottaakseni sitä että ei voi sanoa etteikö nimhit puutuis tai ettei eroja olis jne... kun niitä kuitenkin on.

Se on sitten jokaisen puhtaasti oma päätös mitä haluaa hankkia.

Perus rälläyksessä ei tietenkään ole niin justiin että onko vermeet parasta mitä rahalla saa.
Eikä se tietenkään ole kisoissakaan menestyksen este jos ei ole just sitä uusinta ja parasta yms.

Siks on myöskin aika mahdotonta sanoa mikä setti on se paras.
Makuasioita ja jollekin paras on se omaan käyttöön tarpeeksi hyvä... loput ehkä liioittelua.

Mutta jos servoissa on voimaeroa ja se vahvempi servo maksaa muutaman euron enemmän niin ehdottomasti kannattaa se vahvempi hommata.
Se kun nimenomaan jaksaa pienemmällä ponnistelulla suoriutua tehtävästään ja sitäkautta myös kestoikä on monesti pidempi...
Koska servo ei joudu tekemään töitä suorituskykyjensä rajoilla...

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1536 : 28.01.11 - klo: 13.57 »
Kertokaa joku vielä mitkä näistä kärkikastin renkaista on kevyimmät tai jos ei tietoa ole kaikista renkaista, niin edes paljonko joku niistä painaa?
-AKA?
-Proline?
-Jconcept?

Tietenkin mallikin on hyvä mainita renkaasta jonka on punninnut...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa perr

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1537 : 28.01.11 - klo: 14.09 »
Mahottoman hyvä kirjoittaja mainitsi tuolla Kyoshon tukivarsista ja niiden heikkoudesta, ovat näköjään ottaneet asian huomioon uusimmassa MP 9 versiossa (tuloillaan) http://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html?product_id=107249
Jokohan noihin uusiin tukivarsiin saisi istutettua suojatut laakerit :roll:....
ST-RRe / OFNA GTP/ HN DM-one

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1538 : 28.01.11 - klo: 14.29 »
Mahottoman hyvä kirjoittaja mainitsi tuolla Kyoshon tukivarsista ja niiden heikkoudesta, ovat näköjään ottaneet asian huomioon uusimmassa MP 9 versiossa (tuloillaan) http://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html?product_id=107249 .  
Jokohan noihin uusiin tukivarsiin saisi istutettua suojatut laakerit :roll:....
Liukulaakerointi on ihan hyvä monessa paikassa.. Nylon ja teräs kun liukuu vastakkain ihan kivasti. Kuulalaakerit tahtoo olla niitä helpoimmin vikaantuvia osia näissä vehkeissä. Tuon kokoluokan kuulalaakerin iskunkestävyyskin on luokkaa olematon, joten ekan hypyn jäkeen olisikin sitten jo melko karheat laakerit.
Liikaa Kyoshoja

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1539 : 28.01.11 - klo: 14.39 »
Pitää vielä ottaa huomioon rengasmerkin lisäksi malli sekä insertti. Mutta mutuna heitän, että Jconseptit on kevyimpiä. Mutta mitäs siitä jos ei niillä lujempaa pääse? Kumikuvio, kumi sekä insertti on merkitsevämpi kuin se paino näiden välillä. Kisat on nopeuskilpailuja eikä anorektikkotapaamisia.

Auton painosta oli about 5 vuotta sitten kova vääntö tällä palstalla. Lopputulema oli, että käytä rahasi ja aikasi ajo- ja säätötaitojesi hankintaan ennemminkin kuin titaanien ja muiden keventävien osien hankkimiseen. Talvella tietysti voi hieroa autoa, jos ei muuta keksi.

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1540 : 29.01.11 - klo: 12.32 »
Liukulaakerointi on ihan hyvä monessa paikassa.. Nylon ja teräs kun liukuu vastakkain ihan kivasti. Kuulalaakerit tahtoo olla niitä helpoimmin vikaantuvia osia näissä vehkeissä. Tuon kokoluokan kuulalaakerin iskunkestävyyskin on luokkaa olematon, joten ekan hypyn jäkeen olisikin sitten jo melko karheat laakerit.

Lisäksi kuulalaakeri on tarkoitettu pyörimään. Kaikki vanhemmat harrastajat ovat varmaan huomanneet miten lyhytikäisiä ovat ohjauksen ja jarrukampien kuulalaakerit! Edestakaisin liikkuviin osiin liukulaakeri on paras, kestävin ja välyksettömin.

Poissa kappi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1541 : 02.02.11 - klo: 21.48 »
Tuli tuossa availtua muutamia kappaleita O.S V-Spec mosia ja aikalaista soikeutta (kulumaa) kierokangen kauloissa. Huomenna valmistuu adapteri jolla saa kampiakselin pyörimään sorvissa siten että pystyy kiertokangen kaulat korjaamaan. Punametallia käytetään kietokangen laakereissa, no sitä tuli hommattua, mutta raaka-aine myyjä kovasti halusi hänen mielestään parempia materiaaleja myös myydä kokeeksi, tinapronssia ja alumiinipronssia. Otin myös niitä kun eivät ole hinnankiroissa vaikka hienoja aineita nimiltään ovatkin.

Onko arvon raatilaiset tehneet tai teettäneet kyseisistä vaihtoehto aineista laakereita kiertokankiin ja millä menestyksellä?

Poissa FAT97

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1542 : 02.02.11 - klo: 23.50 »
Ei taida tanne kuulua mutta kertokaa suomalaisia nettisivuja joilta saa osia hobao hyper 7 vai kannattaisiko suoraan hankkia uudempi auto?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1543 : 03.02.11 - klo: 00.07 »
http://www.hobao.fi/


Jos ei nettikaupasta löydy niin soita.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1544 : 03.02.11 - klo: 00.17 »
http://www.hobao.fi/


Jos ei nettikaupasta löydy niin soita.

Kovin on vanhentunu hoken linkki. Taino..nettikauppa linkki hobao finlandin sivuilla.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1545 : 03.02.11 - klo: 00.21 »
Just just... eipä tullut katsottua mitä linkin takana on.

No soittamalla eniveis.

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1546 : 03.02.11 - klo: 17.12 »
Hoke on vanhojen linkkien erikoismies aina allekirjoitusta myöten  :wink:

Mut joku ketä(!) Nikon kanssa asioi enemmän ni vois varmaan vinkata, että hänen verkkokaupan osoite on kohta vapailla markkinoilla. Kantsii kaapata pian takaisin, jos sen haluaa pitää.

Oho. Jaaniin polttiskysymys. Ei tuu nyt mieleen tällä kertaa mitään kun LiFekin on jo tulossa   :shocked:
allekiroitus

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1547 : 03.02.11 - klo: 22.06 »
Onko arvon raatilaiset tehneet tai teettäneet kyseisistä vaihtoehto aineista laakereita kiertokankiin ja millä menestyksellä?

Uusi kiertokanki ei ihan maltaita maksa, OS:n veivi on 40 dollaria. Kannattaa myös katsoa onko kiertokankeen porattu voitelureiät, vanhemmissa OS V-speceissä ei muistaakseni ole, ja sen takia kiertokanki niistä kului hieman nopeammin kuin muissa koneissa.

Poissa kappi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1548 : 04.02.11 - klo: 05.19 »
Ei se uusi kiertokanki auta mitään jos kampiakselilta joutuu ottamaan ainetta pois. Näihin tuskin on alikoko laakereilla varustettuja k-kankia. 

Juu, huomasin että ei ole voitelureikiä alkuperäisenä.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1549 : 04.02.11 - klo: 08.02 »
Kannattaa myös katsoa onko kiertokankeen porattu voitelureiät, vanhemmissa OS V-speceissä ei muistaakseni ole, ja sen takia kiertokanki niistä kului hieman nopeammin kuin muissa koneissa.

V-Speceissä ei ole koskaan ollutkaan kiertokangessa voitelu reikää. V-Specin voitelureikä on kampiakselissa. Näihin on monesti laitettu jälkeenpäin Speedin kiertokanki jossa sitten on se voitelureikä...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa .TS.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1550 : 12.02.11 - klo: 18.32 »
Onko kellään kokemuksia näiden rc-koneiden "virittämisestä" nyt lähinnä puhun polttoaineen virtauksien parantamisesta? (Sylinterin porttien muokkauksesta) Hyöty varmasti on pieni, mutta tätä voisi joskus vaikka huvikseen kokeilla vanhalle sylinterille.

Juttua esim rcuniversessä melko paljon, mutta onko kukaan täällä kokeillut?





..Juttua myös Ari-Pekan sivuilla:
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html#moottorin%20viritys
OFNA X1-CR - Alpha S852 - Savöx - Spektrum

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1551 : 12.02.11 - klo: 19.08 »
vois vaikka tohon forceen kokeilla jahka alkaa hieman väljistyä niin ei haittaa jos menee vähän pieleen  :grin: :evil:
pöö

Poissa jopje

  • Tulokas
    • Profiili
kysymys
« Vastaus #1552 : 13.02.11 - klo: 17.47 »
sopiiko mfr:ään gxr 21 koska ei oikeen oo hyvä toi 18?  :undecided:

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1553 : 13.02.11 - klo: 17.56 »
ei sovi

hommaa pukit ja laitta tehokkaampi/parempi kone siihen.

jos on sinusta vaan hieman tehoton niin toinen vaihtoehto on näyttää sylinteriputkelle dremeliä.
pöö

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1554 : 14.02.11 - klo: 08.48 »
Just just.
Hienoja aloittelija neuvoja nuo sylinterin dremelöinnit.

Sitä ei osaa kokeneemmat niin vielä vähemmän sitten aloittelevat.

Poissa .TS.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1555 : 15.02.11 - klo: 16.48 »
Kuinka paljon kampiakselissa saa olla välystä kun kokeilee vetää esim. vauhtipyörästä?
OFNA X1-CR - Alpha S852 - Savöx - Spektrum

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1556 : 15.02.11 - klo: 16.51 »
Ei yhtään. Etulaakeri on vaihtokunnossa jos siinä löytyy käsin liikutellessa välystä.
Takalaakeri on uutenakin aika väljä, etulaakerille jää se pituussuunnassa kampuran paikallaan pitäminen.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa kappi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1557 : 16.02.11 - klo: 14.15 »
Millaisia aurauskulmia kokeneet rc- kuskit käyttelevät erilaisilla alustoilla (hiekka/savi, asfaltti ), noin niinkun suuntaa antavia vinkkejä? Edessä ja takana.
Varmaan ainakin suunilleen samanlaisia takana molemmin puolin, oli meinaan huuli pyöreänä taustalla häämöttävän "hurulaitteen" takapään kanssa kun toisella puolella oli ihan s*****asti enemmin kun toisella.
Sillehän ei ollut muuta tehtävissä kun säädettävä aurauspala taakse. Kuvan MP 9 takapyörät aurasivatkin suunilleen yhtä paljon molemmat , 2 asteen paloilla pikkasen reipas 2 astetta. Väkästelin tuollaisen köydänmiehen setuppi viritelmän jolla vähä pystyy kattelemaan mihin suuntaan pyörät sojottavat. Mieli teki ostaa ihan sellainen tehdastekoinen 1/8 autoille, mutta ei ollut Suomen liikkeissä hyllyssä, ainakaan sellaisissa josta tilata jotain viitsii. Tuollain helpottava hydyn levy sentään löytyi jota apuna käyttäen oli mukava ihmetellä aurauskulmia. Camper kulmat suorallakulmalla ja rullamitalla. Alakuva huruauton säädettävästä aurauspalsta.






Ja kysymys siis millaisia aurauskulmia eri ajoalustoilla käytetään, suuntaa antavasti?

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1558 : 16.02.11 - klo: 16.08 »
Tuolla ainakin on parin MP9 kuskin säädöt eri parista eri kisasta..
http://www.kyoshoamerica.com/Factory-Set-ups_c_492.html
..eli aste, pari haritusta edessä ja takana pari, kolme astetta aurausta.
Asfaltillahan krosseilla ei kukaan yleensä ajele...ne jotka ajaa, niin epäilisin että eivät paljon kulmia katsele..?
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa jopje

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1559 : 18.02.11 - klo: 19.30 »
kertokaapa joku hyvä niksi miten ton etulaakerin saa vaihdettuu  :cheesy: