Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 1021194 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1560 : 18.02.11 - klo: 19.34 »
Purkaa lohkosta kaikki osat pois, sitten lämmittä lohkon kuumailmapuhaltimella tarpeeksi lämpimäksi (2000watin puhaltimella 2-3minuuttia) ja pudottaa etulaakerin pois. Sitten vaan kampiakseli paikalleen ja työntää uuden etulaakerin paikalleen.
Kampiakseli auttaa laakeria menemään suorassa linjassa paikallensa.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa |juhkii|

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1561 : 21.02.11 - klo: 21.10 »
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8740

Kertooko yllämainitussa servossa D ja E mitta kiinnitys reikien etäisyyden vai koko servon mitat?

Joutuu uusimaan kyoshoon vissii servot nii kehtaa tilata jos ei ees tuota tiedä :D
Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

Poissa villetau

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1562 : 22.02.11 - klo: 19.28 »
Onko ihan sama minkä prosenttista nitroa tankkaa polttiks ?? ja mikä tulppa on paras talvella??

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1563 : 22.02.11 - klo: 20.39 »
Hyvä sääntö on tankata polttoainetta, mikä on lähimpänä konekokoa. Kaupassa myydään yleensä 10%,16% ja 25%. Jos koneesi koko on esim. .12, niin laitat 10% ja jos .15 tai .18-->16%, jos .21--> 25%.

Jos kertoisit autosi ja koneesi, niin tulpanvalinta vosi olla helpompaa... O.S koneisiin yleensä P3 joka kelillä.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa pladex

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1564 : 23.02.11 - klo: 02.05 »
millaiset kaasarin säädöt olisi hyvä laittaa uuteen STS D30M moottoriin
sisään ajoon ja sisään ajon jälkeen?

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1565 : 23.02.11 - klo: 17.44 »
millaiset kaasarin säädöt olisi hyvä laittaa uuteen STS D30M moottoriin
sisään ajoon ja sisään ajon jälkeen?

Perussäädöt löytyy varmasti netistä ja sisäänajon jälkeiset säädöt ovat yksilöllisiä joka moottorille.
On niin monta muuttujaa säädöissä esim.polttoaine,tulppa,lämpötila,että vastausta on mahdotonta antaa.
Ja tuosta lukasten taas kerran:
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa meikaleinen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1566 : 24.02.11 - klo: 18.17 »
Tänään kokeilin talven ajan seisonutta konetta käynnistellä, mutta huonoin tuloksin. After-oil öljyt ollut sisällä koko ajan ja kone avattu niin kaikki vaikutti olevan Ok.
Koneena on GO28, Tornadon 25% fuili ja FirePower F5 (Medium) tulppa / OS 6 (A3) - Molemmat tulpat toimivat.

Mitä ylä- ja alaneulan säätöjä tuohon kannattaisi ruuvailla, jotta olisi mahdollisuuksia saada tuo käyntiin? Ensin kokeilin käynnistää tuota ulkona kylmänä, mutta sitten tajusin lämmittää koneen ensin kotona kuumailmapuhaltimella lämpimäksi (lohko n.40 astetta ja tulpasta mitattuna n.60 astetta..), mutta ei edes toivoakaan käynnistyä. Äsken taisi olla ylä- ja ala neulat molemmat "tasattu" kaasarin reunoihin. Yritin toki säädellä noita, mutta ei tuntunut auttavan.. Kaasari n.1mm auki tyhjäkäynnillä ja ilmanputsari ei ollut paikoillaan.

Servot, vastarinakku ja radio mulla on vasta postissa tuloillaan, mutta eipä noita nyt tarvitse kun koneen käynnistelee. Kaasaria pystyy käsillä vedellä sen verran kun tarvitsee.

Tyhmiä kysymyksiähän ei ole, eikö..?

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1567 : 24.02.11 - klo: 18.30 »
Ihan peruskysymys, mutta saihan moottori varmasti polttoainetta? Nitro jähmettyy ajan kanssa ja itellä oli polttoaineensuodatin täynnä "hyytelöä" kun tos joku aika sit polttista käynnistelin kesän jäljiltä. Tuo hyytelö kun pieninä paakkuina siirtyi kaasariin, niin olikin jo kaikki paikat tukos.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa .TS.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1568 : 24.02.11 - klo: 18.42 »
Kyllä nyt hyvin esilämmitetyn koneen pitäisi lähteä suht helposti käyntiin vaikka ulkona kylmä ilma on. "ajv" esittikin jo hyvän kysymyksen ja hieman itsekkin voisin epäillä että moottori ei saanut polttoainetta, vai saiko? Antoiko moottori edes pientä inahdusta siihen suuntaan, että käynnistyisi?
Onko nitro kuinka vanhaa? Koska kyllähän tuokin ajan kanssa avattuna menee huonoksi.
OFNA X1-CR - Alpha S852 - Savöx - Spektrum

Poissa |juhkii|

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1569 : 26.02.11 - klo: 21.38 »
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8740

Kertooko yllämainitussa servossa D ja E mitta kiinnitys reikien etäisyyden vai koko servon mitat?

Joutuu uusimaan kyoshoon vissii servot nii kehtaa tilata jos ei ees tuota tiedä :D
voisko joku vastata?
Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1570 : 26.02.11 - klo: 22.05 »
Lainaus
BMS-L530MG 1/5 Scale Servo
..eli femma auton servo, myös mitoiltaan.
Yleensä 1/10 ja 1/8 kokoisissa autoissa on ns. standardi kokoiset servot.
Eli esim. tällainen: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=16246
Päätäni en pantiksi pistä mutta eiköhän tuo D ja E mitta ole kuvan mukaisesti kiinnityskorvakkeiden päätyihin asti, eli ei ole kiinnitys reikien mitta.(ihan varmistukseksi mittasin yhden oman "standardi" kokoisen(1/10,1/8 auton) servon D ja E mitat ja ne oli vastaavat tuon linkittämäni servon kanssa, siis koko servon leveys ja pituus korvineen).
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa |juhkii|

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1571 : 26.02.11 - klo: 23.51 »
Ahaa :D
No siis en tietenkään ollut tuollaista servoa ottamassa kun selvästi ylimittainen, nappasin vaa ton linkin nii kysyin nuita mittoja.
Joo pitää niitä standardi servoja katella.
Kiitos avusta :D
Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

Poissa Janne O

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1572 : 01.03.11 - klo: 16.27 »
onko tämä ratas (http://www.rckauppa.fi/contents/fi/image_viewer.html?lmd=40577.943750) se joka tulee tohon (kuva liitteessä) jos on sama niin käykö se tähän autoon http://www.windhobby.com/product_view.asp?productid=837
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1573 : 03.03.11 - klo: 14.22 »
Linkit ei pelaa ja kauppa ei myy oikeaa osaa, joten arvaan että ei ole oikea eikä sopiva.

Liitteen kuvassa Revon pääratas, eli revo spur gear. Ei sovi mihinkään muuhun autoon.
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=37412&grpid=3901
allekiroitus

Poissa Janne O

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1574 : 03.03.11 - klo: 15.04 »
juu mä vaan näytin malliks ton kuvan ei mulla oo tollasta autoo
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

Poissa lättyäijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1575 : 03.03.11 - klo: 15.17 »
  :cry: hei kertokaa joku viisas kun on näitten kanssa paljon pelannu. mulla on tommonen pakasta-vedetty köpän gxr15 pata ja koitan alottaa sisään ajoa, mut ei tuu yhtään mitään. oon toiminu tai ainakin yrittäny kaikkien taiteen sääntöjen mukaan kiristäny kaiken mitä voi, säätäny kaasarin oletus asentoihin lämmittäny ja yms......... Kun saan koneen käyntiin (lähtee kohtuu helpolla) niin en saa sitä jäämän tyhjäkäynnille, ottaa ihan sairaita onnen kierroksia  :shocked: ei ainakaan kuulosta ihan terveelle. olen koittanut säätää neuloja, tyhjä käyntiä, sormella peittää ilmanputsarin aukkoa, kun tuntuu siltä että tulee niin pirusti  :evil: sitä ilmaa kun nostaa niitä kierroksia. minkään ei pitäis vuotaa. en siis voi kuvitellakkaan että laittaisin käymään pukille. ja toi löppönenkin 16% on ihan pakastavedettyä eli ei pitäis olla siitäkään kiinni. ja vielä lisäksi sillon kun se nyt sattuu sen parikytä sekkaa käymään niin tulee kyllä paksut savut putkesta. on hyvä kun tossa lasitetulla parvekkeella on puolenpäivän aikoihin sellanen 20c lämmintäkin.  :cool:

jos jollain ois jotain hyviä aivoituksia mistä kiikastaa ni sais jakaa ne kanssani. kiitos.
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

Poissa meikaleinen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1576 : 04.03.11 - klo: 19.35 »
Itsellä aivan samanlaisia ongelmia omani GO28 koneen kanssa. Tyhjäkäyntiä en ole saanut säädettyä, vaan kone ottaa koko ajan kierroksia. Missä vika?
Pohdintaa..
Ei tyhjäkäyntiä = alaneula liian laihalla? Alaneulahan on säädetty yleensä melko lähelle "oikeaa" kun bensaletkusta puristettuna kone sammuu 3-4sekunnin kuluttua ja ottaa sitä ennen kierroksia, eikö? - Tämän mukaan on alaneula säädetty (ja muitakin kokeiltu), mutta tyhjäkäyntiä ei ole vaan kone ottaa kierroksia koko ajan.
tyhjäkäynti ruuvia säädetty, niin että kaasarissa on n. 1mm aukko.

Tietenkin vuoto olisi yksi asia joka tuon voi aiheuttaa, mutta yhtään vuotoa en ole havainnut. Pääty kunnolla kiinni ja o-renkaat hyvässä kunnossa. Puristukset myös kunnossa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1577 : 04.03.11 - klo: 23.27 »
Painaahan kaasulinkistö kaasarin luistin niin sisään kuin menee silloin kun kaasu on neutraali asennossa????

Olettehan ryypyttäneet koneen oikein, eli ei kaadeta kaasarin kurkusta polttoainetta sisään, vaan tankki täyteen, sormi pakoputkeen ja startataan kunnes nähdään letkusta polttoaineen menevän kaasarille.
Tämän jälkeen hehku paikoilleen ja koneen normaali starttaus.

Poissa FAT97

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1578 : 05.03.11 - klo: 09.05 »
Ei taida kuulua tänne mutta kumpi kulkee kovempaa kyosho inferno neo vai hobao hyper 7?






Edit: Kiitoksia
« Viimeksi muokattu: 05.03.11 - klo: 09.22 kirjoittanut FAT97 »

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1579 : 05.03.11 - klo: 09.20 »
Ei taida kuulua tänne mutta kumpi kulkee kovempaa kyosho inferno neo vai hobao hyper 7?

Jos molemmat on uusia, niin yhtä kovaa ne kulkee tai sitten se josta on yläneula säädetty piikimmälle kulkee nopeampaa.
Sillähän ei ole mitään merkitystä kumpi kulkee nopeampaa, kun kumpikin kulkee kuitenkin liian kovaa monessa offroad ajopaikassa jos täysiä yrittäisi enempikin päästellä :grin:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa lättyäijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1580 : 05.03.11 - klo: 12.44 »
jeps. oikein on ryypytetty ja muutkin asiat toimii kuten säännöt sanoo. tänään aamulla avasin kaikki mahdolliset luukut ja lävet tarkastin tiivisteet ja panin takasin kasaan, ja kuinka ollakkaan kaikki toimi lähes moitteettomasti ainoastaan, kun irroitin hehkun niin kone sammui  :sad: taitaa olla tulppa selvä vai mitä tuumitte ainakin itselle tulee tuo ensimmäisenä mieleen. mikäs se sitten olis hyvä tulppa? onko se O.S 8 hyvä yleis pätevä tulppa. ihan piha sudittelua tolla autolla toimitan. ostin sen käytettynä ja ehdin sillä pari kuukautta revitellä pisin poikin parkki paikkoja kunnes kiertokanki halkes ja tuli lohkosta läpi tais olla vähän turhan laiha seos ja en tiiä sitten kuinka hyvin oli muuten pidetty, just oli kuulemma sisään-ajettu mutta en tiedä kuinka hyvin ja tuskin tuota kiertokankea ainakaan aikoihin vaihdettu ja olihan toki löppönenkin hiukan väkevää ja vanhaa 25% sidewinderiä. mutta hommasin uuden koneen koska muuten tuntuu olevan ihan ok kunnossa tuo auto, joka muuten on tollanen pureten3. ja tiedän että kaikki sanoo että on ihan p*ska mutta eipä tuo mitään maksanukkaan ja mukana tuli jos jonkin näköstä pimpulaa ja hilpettä.
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1581 : 05.03.11 - klo: 14.12 »
jeps tulppa "sökö" jos stumppaa heti kun hehkun irrottaa.

O.S 8 on tosiaan hehkutettu hyvänä yleistulppana.
pöö

Poissa lättyäijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1582 : 05.03.11 - klo: 14.20 »
kiitokset tiedosta. eiks toi mahda toi rcsabe noit ossin tulppii myydä? ja mahtaako muutenkin johtua tosta risasta tulpasta kaikki toi nihkee toiminta kun joutuu vaan hehkuttimen voimin käyskenteleen  :huh:
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1583 : 05.03.11 - klo: 14.26 »
ainahan nää käynnistetään hehkutin kiinni tulpassa oli kylmä tai lämmin kone.

sabe ja hobbylinna ainakin myy ossin tulppia

muut kertokoon lisää paikkoja.

hobbylinnasta saa myös noita nosramin tulppia jotka olen omassa käytössä todennut riitävän hyviksi.

ittellä ainakin .25 forcessa toiminu hyvin näin kylmällä nosramin R4 tulppa.

joo noi kaksi viimeistä kohtaa oli ihan offia sori
pöö

Poissa lättyäijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1584 : 05.03.11 - klo: 15.42 »
joo toki käynnistyksessä mutta että koko ajan kiinni ja sit tosiaan kun ei saa noita kierroksia haltuun millään ni meinasin et josko sekin johtuu tosta tulpasta.
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

Poissa lättyäijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1585 : 08.03.11 - klo: 22.41 »
No niin uus tulppa haettu tai oikeastaan kaksi ossin kasia tarttu matkaan eikä ollu kyllä hinnalla pilattu kun kävin sabesta hakemassa. vaikutti ihan hyvältä paikalta kun kysyi vaan että mikä motti ja,jaahas otappa tollaset varma ratkasu. tuntuu et aina kun käy tuolla myllyn puodissa ni jotenki katotaan alta kulmien.

mutta aamulla tulppa mestoille ja kone lämpiimään, tosin täytyy ensin tukea vaimon harrastusta ja viedä yksi kestovaippa takuu tsekkaukseen  :embarrassed:

tuun taas ruinaan jos on ongelmii.
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

Poissa lättyäijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1586 : 09.03.11 - klo: 17.37 »
vuhuu. toimii ku junan-vessa. olen nyt prätkytelly puolitoista tankkia paikoillaan, olisko sit nyt vuorossa sellanen kevyen kaasun 2 tankii vaikka kasia ajellen ja siitä sitten pikku hiljaa kovemmalla kädellä aina sinne ohjeen kymmeneen tankiin asti aina rahtusen neuloja säädellen?

oli vähän huono kun ostin auton sillon sisään-ajettuna ni en oo ihan varma kaikesta ja ei noi lontoon kieliset ohjeet mee aina ihan jakeluun.

ja hei
mites noita aukkoja tohon koriin? vanhassa subarun korissa on sivulasit ja koko katto leikattu edellisen omistajan toimesta vekkaa. mut ostin jouluna kesäksi tollasen audi a4 dtm korin ja siihen en oo mitää muita tehty ku pillin ja antennin reijät.
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

Poissa Daworder

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1587 : 11.03.11 - klo: 09.28 »
Ei paljoa polttis puolella näy traxxasin suosiota nitro autona, Eli onkohan traxxas hyvä valinta näin aloitelijan ekaksi nitro autoksi? rustleri 2.5 racing koneella oli kiikarissa ja suhkot edullisen oloinen.

elektronisia traxxas autoja on ollut, mutta ehkei se sit jonkin takia kiehdo,ehkäpä pensan katkun puuttuminen ja moottori äänien uupuminen. ''ruohon leikkurillakin nautin ennempi ajamisesta''  :smiley:

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1588 : 11.03.11 - klo: 11.17 »
Traxxasin nitro koneet on ainakin tosi huonosti kestäviä.Suosittelisin enemmän esim:HPI:n savagea tai firestormia.

Poissa eSATA

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1589 : 11.03.11 - klo: 12.22 »
Traxxasin nitro koneet on ainakin tosi huonosti kestäviä.Suosittelisin enemmän esim:HPI:n savagea tai firestormia.
Mihin perustuen?
Omiin kokemuksiin?
Cannondale Scalpel Team Replica