Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 1021919 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2850 : 19.07.12 - klo: 11.55 »
Miten lisää kiihtyvyyttä? Ja toinen asia, kiinnostaa hevosvoimat, mitä saa irti 3,5-5ccm koneista?

Säätää konetta vaikka tai sitten painaa liipasinta enemmän. LRP on ainakin ilmottanu joitain tehoja koneisiin. Kaupan koneissa 2-3hp
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa Tontsa85

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2851 : 22.07.12 - klo: 21.20 »
Tuli ongelma ton kyöstin gxr18 koneen kans. sammuilee ja tuntuu käyvän laihalla, neulojen säädöt ei juurikaan vaikuta asiaan. Kaikki jutut tarkastettu ja on kunnossa.  Voiko etu laakerin "stefan" läpi päästä ilmaa joka sotkee seoksen? ainakin vuotaa jonniverran polttoainetta sieltä läpi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2852 : 22.07.12 - klo: 23.37 »
Mitenkäs paljon koneella on ajettu?

Jos tulee polttoainetta etulaakerista niin sanoisin melkein että on vaan rikkaalla, eikä vuoda ilmaa sitäkautta.

Kokeile vauhtipyörästä liikuttamalla liikkuuko se johonkin suuntaan, eli klappaako jonnekinpäin.
Jos esim saat liikutettua vauhtipyörää pitkittäis sunnassa niin etulaakeri olis vaihtokunnossa.

Mikäli välystä ei tunnu mihinkään suuntaan, kone on suht tuore ja laakerista tulee polttoainetta niin kone on reiluhkosti rikkaalla.

Poissa Jolokkonen

  • JoeUa admin
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2853 : 23.07.12 - klo: 11.35 »
Itsellä oli tossa alphan kanssa samoja oireita, eipä ollutkaan vika etulaakerissa kuin säädöissäkään (ei nekään kyllä vielä viimesen päälle ole :embarrassed:) syy löyty männästä, josta puuttu pakopuolelta palanen... Moottori kuullostaa aikastalailla härskiltä tuossa vaiheessa....  :tongue:
Team Associated - KO-Propo - Reedy
www.joeua.fi   www.hobbyfactory.fi

Poissa Tontsa85

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2854 : 23.07.12 - klo: 17.18 »
Gallonan verran ajettu ja toinen mäntä menossa  :roll: tuli pestyä vähä ilman putsareita  :grin: . kiertokangessa oli pikku välys alalenkissä ja kampparissa pitkittäis välystä tuntuu olevan eli sieltä etulaakerista varmaan kiskoo nyt ilmaa läpi . tuntuu kokoajan olevan piikillä vaikka rikkaamalle säätää.

Poissa janiz78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2855 : 23.07.12 - klo: 18.25 »
Mikäs polttoaine seos prosentti olis hyvä autoon hpi d8s rtr. 16% vai 25% ?

Traxxas x-maxx 6s, Arrma nero blx 6s

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2856 : 24.07.12 - klo: 10.45 »
25%

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2857 : 24.07.12 - klo: 10.51 »
Gallonan verran ajettu ja toinen mäntä menossa  :roll: tuli pestyä vähä ilman putsareita  :grin: . kiertokangessa oli pikku välys alalenkissä ja kampparissa pitkittäis välystä tuntuu olevan eli sieltä etulaakerista varmaan kiskoo nyt ilmaa läpi . tuntuu kokoajan olevan piikillä vaikka rikkaamalle säätää.

Miten kone käyttäytyy että kuvailet sitä piikillä olevaksi????


Koneen rakenne kun on sellainen ettei etulaakerin kautta oikein pääse ilmaa sisään koneen käydessä jos laakeri vaan on edes kutakuinkin kunnossa, eikä klappaa.

Ja vielä vähemmän on mahdollista vuotaa ilmaa sisään jos laakeri valuttaa polttoainetta ulos.


Ihan uudetkin huippukoneet tihkuvat monesti etulaakerin kautta mikäli kone on selvästi rikkaalla.
Se laakerin suoja kun ei ole tekemässä kyseisestä kohteesta ilmatiivistä, vaan se suojaa laakeria lialta.
Ilmatiiveys syntyy kampiakselin ja lohkon välissä.

Poissa Tontsa85

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2858 : 24.07.12 - klo: 17.29 »
Gallonan verran ajettu ja toinen mäntä menossa  :roll: tuli pestyä vähä ilman putsareita  :grin: . kiertokangessa oli pikku välys alalenkissä ja kampparissa pitkittäis välystä tuntuu olevan eli sieltä etulaakerista varmaan kiskoo nyt ilmaa läpi . tuntuu kokoajan olevan piikillä vaikka rikkaamalle säätää.

Miten kone käyttäytyy että kuvailet sitä piikillä olevaksi????


Koneen rakenne kun on sellainen ettei etulaakerin kautta oikein pääse ilmaa sisään koneen käydessä jos laakeri vaan on edes kutakuinkin kunnossa, eikä klappaa.

Ja vielä vähemmän on mahdollista vuotaa ilmaa sisään jos laakeri valuttaa polttoainetta ulos.


Ihan uudetkin huippukoneet tihkuvat monesti etulaakerin kautta mikäli kone on selvästi rikkaalla.
Se laakerin suoja kun ei ole tekemässä kyseisestä kohteesta ilmatiivistä, vaan se suojaa laakeria lialta.
Ilmatiiveys syntyy kampiakselin ja lohkon välissä.

Oon tosiaan säätäny tehas arvosta +\- 1 kierrosta neulaa mutta ei vaikuta juui ollenkaan, ennen on ollut herkempi säätöinen. Kierroksia ottaa hetken aikaa hyvin mutta sitte booaa ja sammuu niinku ei sais polttoainetta jostaki syystä. :shocked: käyttäytyy itseasiassa samallai kun olisi paine letku rikki.

Poissa Alex98

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2859 : 24.07.12 - klo: 20.40 »
Eikös tuolla diffissä tarttis hiukan enemmän olla litkua ku mul tos kuvas? Ku ei meinaa noi takapään renkaat pysyä etupyörien kans tahdis.Miltäs noi rattaat näyttää muitten mielestä?Ei noil varmaan viittis kisaileen lähtee enää mut eikös noil viel pihasuttaukses pyörittele vallan mainiosti?Vai ei :grin:
CEN Magnum NX

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2860 : 25.07.12 - klo: 19.03 »
Kertokaa ny viisaammat. Kasasin auton tänään ajokuntoon (kössin mp7.5 ja vakio GX21 motti). Koneeseen vaihdoin etu- ja takalaakerin ja uus kaasari. ajelin ekan tankillisen pikkasen rauhassa testaillen miten toimii. Sehän toi niinku piti. Noh, pidin vähän taukoo ja vaihtelin renkaat yms. Uudestaan käymään nii ku jarrua paino niin sammu välittömästi. Ekan ja toisen käynnistyksen välillä oli aikaa noin 2 tuntii joten konekin oli varmaa ehtiny jäähtyyn.

toi motti on oireillu samalla tavalla aiemminkin.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2861 : 25.07.12 - klo: 20.58 »
Kytkin makaa päällä kokoajan. Kytkimen jousi on poiskki tai löystynyt. Jos autossa on vakio 2 palanen kytkin missä on jousi vedetty ympäri niin heitä se menemään ja osta kunnollinen 3 tai 4 palainen kytkin autoon.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2862 : 26.07.12 - klo: 08.00 »
Kytkin makaa päällä kokoajan. Kytkimen jousi on poiskki tai löystynyt. Jos autossa on vakio 2 palanen kytkin missä on jousi vedetty ympäri niin heitä se menemään ja osta kunnollinen 3 tai 4 palainen kytkin autoon.

Tätä mietin itekin, mutta miks toimi ensimmäisen tankin ajan hyvin? Jarrutti niinkun piti ja pysy käynnissä. Jos en ihan väärin muista niin laitoin ihann uuden kytkimen paikalleen. Vakio kylläkin.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2863 : 26.07.12 - klo: 08.53 »
Se vakio kytkin on surkea tapaus. Se jousi venähtää todella helposti/nopeasti ja siksi neuvon ostamaan autoon kunnon kytkimen.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2864 : 26.07.12 - klo: 09.00 »
Se vakio kytkin on surkea tapaus. Se jousi venähtää todella helposti/nopeasti ja siksi neuvon ostamaan autoon kunnon kytkimen.

Asia selvä. Jos se jousi on menny poikki yhden tankillisen jälkeen niin jo on kumma.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2865 : 26.07.12 - klo: 09.17 »
Se vakio kytkin on surkea tapaus. Se jousi venähtää todella helposti/nopeasti ja siksi neuvon ostamaan autoon kunnon kytkimen.

Asia selvä. Jos se jousi on menny poikki yhden tankillisen jälkeen niin jo on kumma.

Ei se jousi välttämättä poikki ole. Riittää että se on vaan jostain kohtaa venähtänyt ja kytkinpalat makaa kiinni kytkikellossa.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2866 : 26.07.12 - klo: 09.40 »
Se vakio kytkin on surkea tapaus. Se jousi venähtää todella helposti/nopeasti ja siksi neuvon ostamaan autoon kunnon kytkimen.

Asia selvä. Jos se jousi on menny poikki yhden tankillisen jälkeen niin jo on kumma.

Ei se jousi välttämättä poikki ole. Riittää että se on vaan jostain kohtaa venähtänyt ja kytkinpalat makaa kiinni kytkikellossa.

Niimpä. Täytyy tutkia kun tässä herää tähän päivään  :cool:
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2867 : 26.07.12 - klo: 10.02 »
unohtamatta sitä että noin pitkä kierrejousi joka siinä kytkimessä on, venyy paljon ihan vain kun se lämpeää ja tietysti taas kiristyy kun jäähtyy.

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2868 : 26.07.12 - klo: 11.02 »
Onko montakin tapausta, että kytkin kestää yhden tankillisen?

Edit:

Kävin ajaan tankillisen ja toimi hyvin. Teen saman kun eilen eli annan koneen jäähtyä ja kokeilen uudestaan. Kytkin voidaan tän perusteella kyllä poissulkea mun mielestä. Vielä voi vähän ainakin pistää piikimmälle kun tulee raakaa tavaraa aika lailla putkesta.
« Viimeksi muokattu: 26.07.12 - klo: 12.19 kirjoittanut lassii »
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2869 : 26.07.12 - klo: 13.02 »
Onkos sulla kaasuvivusto niinkuin pitää?

Eli jousi painaa luistia hyvin tyhjäkäyntiruuvia vasten, ja kaasussa on välys.

Eli siis kun painat kaasua vain hieman niin servovarsi kyllä liikkuu, mutta luisti ei lähde heti aukeamaan.
Jos kaasussa ei ole välystä niin luisti saattaa jäädä karvan verran auki kun konetta on säädelty, jolloin kun painat jarrua niin luisti nytkähtää edes millin sisäänpäin ja kone tietysti sammuu.

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2870 : 26.07.12 - klo: 14.30 »
Onkos sulla kaasuvivusto niinkuin pitää?

Eli jousi painaa luistia hyvin tyhjäkäyntiruuvia vasten, ja kaasussa on välys.

Eli siis kun painat kaasua vain hieman niin servovarsi kyllä liikkuu, mutta luisti ei lähde heti aukeamaan.
Jos kaasussa ei ole välystä niin luisti saattaa jäädä karvan verran auki kun konetta on säädelty, jolloin kun painat jarrua niin luisti nytkähtää edes millin sisäänpäin ja kone tietysti sammuu.

Tarkastan asian.

Lataan pienen videon nettiin niin saa viisaammat kertoo miten auto kulkee. Menee tovi.

Edit:

Vivustossa on sopiva välys.
« Viimeksi muokattu: 26.07.12 - klo: 15.03 kirjoittanut lassii »
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2871 : 26.07.12 - klo: 15.15 »
Jooh, tossa videoo:

http://s21.photobucket.com/albums/b272/lassimies/Vekottimet/?action=view&current=26072012026.mp4

Emäntä kuvas nii eihä se osaa kameraa kääntää mitenkään ku pitäs...
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2872 : 26.07.12 - klo: 16.16 »
Mukavaa naapuriterroria!  :grin:

Musta se kulki ihan ok, ehkä kaasusta päästämisen jälkeen laski kierrokset liian nopeasti eli jotain häikkää ehkä jossain. Mutta antaa pro-jamppojen tehdä tarkempi analyysi...
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2873 : 26.07.12 - klo: 16.28 »
Mukavaa naapuriterroria!  :grin:

Musta se kulki ihan ok, ehkä kaasusta päästämisen jälkeen laski kierrokset liian nopeasti eli jotain häikkää ehkä jossain. Mutta antaa pro-jamppojen tehdä tarkempi analyysi...

Joo, no en mä montaa tankillista viitti kerralla ajaa tossa onneks. Mutta ei kytkimessä ainakaan vikaa oo kun tossa kuluttelin tankin pohjat ihan tyhjäkäynnillä ja jarruaki sai survoo eikä sammunu. Säätöö vaan kaipaa siis.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2874 : 26.07.12 - klo: 17.01 »
Katson illalla kun olen tietokoneella missä on äänet.

Poissa e-revo vxl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2875 : 26.07.12 - klo: 18.39 »
morjens.

mitähä kannattais käyttää nitromoottorin puhistukseen? mäntä, kampi, lohko, kaasari yms.

-Aki
1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2876 : 26.07.12 - klo: 19.46 »
Laakerit pois lohkosta ja putsaat vaikka bräkleenillä, tms aineella. Laakerit pois siksi että jos lohkosta irtoaa jotain kiinteätä likaa niin se ei joudu laakereihin ja riko niitä.
pöö

Poissa Alex98

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2877 : 26.07.12 - klo: 20.19 »
Onkohan nää viel käyttökelposet? Mistäs suomesta saa varaosia tohon Cen NX polttikseen?

E:Tuli liian pienenä toi kuva :cry:
« Viimeksi muokattu: 26.07.12 - klo: 20.30 kirjoittanut Alex98 »
CEN Magnum NX

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2878 : 26.07.12 - klo: 21.02 »
Kyllä nuo näyttää ihan käyttökelpoisilta.

http://www.jp-nitroracing.com/index.php?manufacturers_id=15

Siinä on ne mitä suomesta saa.
pöö

Poissa Alex98

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2879 : 26.07.12 - klo: 22.05 »
No hyvä kun toi suomen tarjontakin oli aika pientä :huh: Täytyypä yrittää etsiä ulkomailta. Mitäköhän diffiöljyä voisi käyttää?Oon yrittäny ettiä mutta kun tässä on vaan etu ja takadiffi ja yleensä on kai sit viel lisäx keskidiffikin...? Millaisia öljyjä kannattaisi laittaa?
CEN Magnum NX