Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 617752 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • ProRacerShop
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2910 : 02.08.12 - klo: 15.14 »
Miten nuo öljyt/silikoonit vaihteistoihin/rattaisiin pitääkö koko pakka olla täysi öljyä/silikoonia vai riittääkö voideltut rattaat?



http://www.lehtojarvi.net/rakennetaan-ratasdiffi/
SWORKz Team Finland | ProRacerShop.net | ProRacerOptions | Picco | TPro | HotFire | KoPropo
EuroRC | Sanwa | Destiny | Xray

Poissa Daworder

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2911 : 02.08.12 - klo: 23.32 »
Terve taas pitkästä aikaa!
Nyt kun sähkö autoilu on takana eikä sytytä enään, niin kiinnostusta olisi polttis autoiluun.

Kiinnostais edullinen ja helppo käyttöinen auto ihan piha pörräämiseen.
Traxxas on itselle hyvin tuttu sähköjen puolelta.
Mutta onkohan tuosta traxxas nitro sport .15 mihinkään? Onko miten helppo auto alotella ja kestääkö perus pyörittelyä miten hyvin?

Oliskohan miitään erityisiä asioita joita nitro autoilun aloittelussa pitäisi huomioida?



Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2912 : 03.08.12 - klo: 12.35 »
Oliskohan miitään erityisiä asioita joita nitro autoilun aloittelussa pitäisi huomioida?
Kaveri, jolla on jo nitroilu hanskassa.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa lassii

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2913 : 03.08.12 - klo: 12.37 »
Oliskohan miitään erityisiä asioita joita nitro autoilun aloittelussa pitäisi huomioida?
Kaveri, jolla on jo nitroilu hanskassa.

+1
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa Daworder

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2914 : 03.08.12 - klo: 13.25 »
Pelästyin että olin väärään topikkiin postannut mutta olihan tää oikee. "aloittelijan polttiskysymykset"

eli oletanko oikein että nitroilua ei voisi aloittaa ellei ole hommat hanskassa ja ennestään kokemusta?
Jos näin, niin tämä yhtälö tuntuu jotenkin mahdottomalta  :roll:



Poissa lassii

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2915 : 03.08.12 - klo: 13.37 »
Pelästyin että olin väärään topikkiin postannut mutta olihan tää oikee. "aloittelijan polttiskysymykset"

eli oletanko oikein että nitroilua ei voisi aloittaa ellei ole hommat hanskassa ja ennestään kokemusta?
Jos näin, niin tämä yhtälö tuntuu jotenkin mahdottomalta  :roll:

Oletat väärin. Helpottaa huomattavasti kun on joku kaveri jolla on kokemusta ennestään. Varsinkin se ettei joka asiaa tarvi ettiä netistä.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa Alex98

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2916 : 03.08.12 - klo: 14.12 »
Onko noilla iskari- ja diffiöljyillä muutakin eroa kuin nimi? Eli voiko iskäriöljyjä käyttää diffissä ja /tai toisinpäin?
CEN Magnum NX

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2917 : 03.08.12 - klo: 14.28 »
Diffi ja iskariöljyt on samaa kamaa eli silikoniöljyä. Diffi ja iskariöljyjen eron ratkaisee viskositeetti eli pääsääntöisesti iskariöljyt on 10-80wt=100-1000cps ja sitten tämän jälkeen alkaa ns. diffiöljyt jotka on pääsääntöisesti 1000-1000000cps
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Daworder

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2918 : 03.08.12 - klo: 14.45 »
Pelästyin että olin väärään topikkiin postannut mutta olihan tää oikee. "aloittelijan polttiskysymykset"

eli oletanko oikein että nitroilua ei voisi aloittaa ellei ole hommat hanskassa ja ennestään kokemusta?
Jos näin, niin tämä yhtälö tuntuu jotenkin mahdottomalta  :roll:

Oletat väärin. Helpottaa huomattavasti kun on joku kaveri jolla on kokemusta ennestään. Varsinkin se ettei joka asiaa tarvi ettiä netistä.
Aivan,harmi vaan kun täällä ei kukaan koko kaupungissa varmaan edes tiedä mikä on nitro auto niin lähinnä joutuu käymään itse läpi nitron salat.. siksi tuota nitro sporttia katselin että vois olla helpoimmasta päästä aloittaa.

eihän se ny vaadi ku sisään ajon,voiteluu koneeseen ajon jälkeen, säätätämistä jotta käy hyvin.
Voiko se olla sen vaikeempaa?

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2919 : 03.08.12 - klo: 14.46 »
--
Kyosho - Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Performa - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi - Inferno GT - Vintage remakes - Fantic 125cc supermoto + Scalvini racing pipe

Poissa lassii

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2920 : 03.08.12 - klo: 14.56 »
Pelästyin että olin väärään topikkiin postannut mutta olihan tää oikee. "aloittelijan polttiskysymykset"

eli oletanko oikein että nitroilua ei voisi aloittaa ellei ole hommat hanskassa ja ennestään kokemusta?
Jos näin, niin tämä yhtälö tuntuu jotenkin mahdottomalta  :roll:

Oletat väärin. Helpottaa huomattavasti kun on joku kaveri jolla on kokemusta ennestään. Varsinkin se ettei joka asiaa tarvi ettiä netistä.
Aivan,harmi vaan kun täällä ei kukaan koko kaupungissa varmaan edes tiedä mikä on nitro auto niin lähinnä joutuu käymään itse läpi nitron salat.. siksi tuota nitro sporttia katselin että vois olla helpoimmasta päästä aloittaa.

eihän se ny vaadi ku sisään ajon,voiteluu koneeseen ajon jälkeen, säätätämistä jotta käy hyvin.
Voiko se olla sen vaikeempaa?

Usko huvikses. En tiä missä asut mutta suomesta löytyy harrastajia ympäri suomen ja jos ei sun kaupungissa oo yhtäkään nitroharrastajaa niin mä oon Mikki Hiiri.

Ihan esimerkkinä voin kertoo että aamulla ja illalla on eri keli ajaa joten kone säädetään olosuhteiden mukaan. Jos helpolla haluat päästä niin osta sähköauto tai harrasta höyrykoneita.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2921 : 03.08.12 - klo: 16.25 »
Kyllä sen touhun oppii itsekin. Alkuun pääsemisessä on hyvä olla silti se kaveri mukana.

Neulojen säätöön ja sisäänajoon on ohjeita netti pullollaan. Sen lisäksi on hyvä muistaa, että on huolellinen (sähköt, failsafet [kuminauha] sun muut) ja on tilaa ympärillä, jos joku meneekin pieleen ja auto karkaa. Näitä käy aika helpolla aloittaessa, ja juuri niissä se kokenut kaveri on hyvä olla näyttämässä kädestä pitäen.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Daworder

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2922 : 03.08.12 - klo: 18.00 »
Pelästyin että olin väärään topikkiin postannut mutta olihan tää oikee. "aloittelijan polttiskysymykset"

eli oletanko oikein että nitroilua ei voisi aloittaa ellei ole hommat hanskassa ja ennestään kokemusta?
Jos näin, niin tämä yhtälö tuntuu jotenkin mahdottomalta  :roll:

Oletat väärin. Helpottaa huomattavasti kun on joku kaveri jolla on kokemusta ennestään. Varsinkin se ettei joka asiaa tarvi ettiä netistä.
Aivan,harmi vaan kun täällä ei kukaan koko kaupungissa varmaan edes tiedä mikä on nitro auto niin lähinnä joutuu käymään itse läpi nitron salat.. siksi tuota nitro sporttia katselin että vois olla helpoimmasta päästä aloittaa.

eihän se ny vaadi ku sisään ajon,voiteluu koneeseen ajon jälkeen, säätätämistä jotta käy hyvin.
Voiko se olla sen vaikeempaa?

Usko huvikses. En tiä missä asut mutta suomesta löytyy harrastajia ympäri suomen ja jos ei sun kaupungissa oo yhtäkään nitroharrastajaa niin mä oon Mikki Hiiri.

Ihan esimerkkinä voin kertoo että aamulla ja illalla on eri keli ajaa joten kone säädetään olosuhteiden mukaan. Jos helpolla haluat päästä niin osta sähköauto tai harrasta höyrykoneita.

Arvelinkin että joku kehottaa harrastamaan sähköjä, mutta 2kpl vxl autoo 3s lipoilla omistaneena voin kuvailla että ruohon leikkurin työntäminenkin on jännempää. Eli ei sähkö autoja kun ovat liian vaisuja mun makuun vaikka vauhtia piisaakin niin ei silti.

On toi fail safe tuttu mutta päteekö se jokaiseen nitroon? Myös traxxas? Luulis että niissä ei kovin herkästi ole mahdollista. mutta yks kumminauhan asennus tai säätöjen hakeminen eri keleillä ei ole este, mielestäni se juurikin kuuluu harrastukseen ja on osa sitä, eli mukavaa pikku puuhastelua.

mutta jostain on pakko alottaa ja traxxas ois siihen edullisin vaihtoehto (hinta laatu suhteeltaan) ohjekirjassa varmaan löytyy tietoo sisään ajosta ja ehkä täältäkin jotain infoo saa jos ja kun ongelmaa joskus syntyy.

« Viimeksi muokattu: 03.08.12 - klo: 18.09 kirjoittanut Daworder »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2923 : 03.08.12 - klo: 18.48 »
edullisuus nitro autoissa on pahasta. Halvimmat rtr pulat ovat monesti sellaisia säädettäviä että edes kokeneet kisakuskit ei meinaa saada niihin järkeä.

Ihan vilpitön vihje on että odota hetki kun JQ RTR auto tulee myyntiin asti niin saat kerralla hyvän.
Olen päässyt näkemään kyseisen auton testissä ja on kaikinpuolin harkittu kokonaisuus.
Auto itsessään suomen suosituin polttiskrossari kisaajien käytössä, eli osien ja avun saanti on varmasti korkeimmalla tasolla.
Tiedän myös moottorin joka autossa on, ja se on erittäin toimiva.

Kaikinpuolin siis voin ihan vilpittömästi suositella.

Siitä plussat että olet oikealla asenteella liikkeellä, eli tiedät että säädettävää jne on polttiksissa paljon ja sitä juuri kaipailetkin, eli ei jää polttis samantien hyllylle lojuamaan kun ei se toimikaan niin että vaan tankkaa ja ajaa... Sitähän yleensä aina odotetaan ja luullaan.
Siksi porukka yrittää sua myös käännyttää.

Mut... Odota JQ RTR niin saat heti toimivan paketin ja varman varaosa saatavuuden.

Traxxasiin jo pelkkien ilmanputsareiden saanti on hankalaa... JQ filsuja on halvalla jatkuvasti saatavilla.

Poissa Daworder

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2924 : 03.08.12 - klo: 19.15 »
jq rtr on 1:8 luokan auto ja hintaa suomessa kauppojen arvioimana ilmestyessään 420-460e
eli n150e kalliimpi.. saishan tolla nitroo hetkeksi.

Traxxasista olen saanut sen kuvan että ei ainakaan laatunsa puolesta ole huono vaikka hinta onkin suhkot edullinen. Ainakin sähköissä ne on ihan toimivia.
youtubesta katsellut niin hyvin tuntuis nuorempikin porukka näiden kanssa pärjäävän.

ja joo jotain outoa halpaa nitroa en ostaiskaan, kun tiedän että niiden kanssa on ongelmia luvassa.

hpi olisi yksi vaihtoehto, mutta jotenkin kelkka kääntyy traxxasin puolelle, varaosia on paljon ja halvalla (katoin varmistukseks kaikki läpi etukäteen) ilman putsareitakin löytyi heti kun gogletti ja 2e kipales kustantaa.



Poissa lassii

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2925 : 03.08.12 - klo: 19.34 »
Asenne on kyllä hyvin kohallaan niinku *HOKE* sano joten ei muutaku tuulta päin. En tiä mitä kokeneemmat miettii mutta tuo Intekki vois olla kans aika pop.

http://www.lehtojarvi.net/intech-br-5-rtr-ajovalmista-ilonpitoa-paketista/

Ei oo hinnalla pilattu.

Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa Daworder

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2926 : 03.08.12 - klo: 20.52 »
Suunnitelmat muuttui eli jokusen matkan päästä löytyis traxxas slayer Pro 4wd 3.3 koneella joka tulis samoihin hintoihin kuin nitro sport tulleineen+posteineen.

onkohan miten pätevä kokonaisuus?
Kone varmaan on ihan keskivertoa parempi? Mietein vaan että onkohan tuossa jo liikaa tehoa kun tila piha pyörittelyssä on kuitenkin rajallinen.

Osaisko kukaan kertoa miten vaihteisto on toteutettu ja sen toiminta periaate?  siinä on 2. vaihteinen automaatti.

Poissa vootilaane

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2927 : 04.08.12 - klo: 08.56 »
Hei!

Aloittelija heittää tyhmän kysymyksen.  :embarrassed:
Voiko lentokoneen ohjainta ohjelmoida autoon? Olisi parempi ajaa...
Ja toinen Kysymys. Mitä joutuu hommaamaan, että saan tuohon omaan kyosho Dbx:n Peruutusvaihteen.  :embarrassed: :cry:

Poissa lassii

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2928 : 04.08.12 - klo: 11.05 »
Hei!

Aloittelija heittää tyhmän kysymyksen.  :embarrassed:
Voiko lentokoneen ohjainta ohjelmoida autoon? Olisi parempi ajaa...
Ja toinen Kysymys. Mitä joutuu hommaamaan, että saan tuohon omaan kyosho Dbx:n Peruutusvaihteen.  :embarrassed: :cry:

Miks haluat tikkuradion autoon? Et sä tartte monikanava radioo autoon.

Pakkia ei pitäs tarvita ikinä. Kyoshon MFR:ssä on pakki mutten kyllä oo tarvinnu muuta ku testimielessä. Kai sen jotenkin sais kii mutten nää mitään järkee asiassa.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa Blaze

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2929 : 04.08.12 - klo: 11.15 »
Hei!

Aloittelija heittää tyhmän kysymyksen.  :embarrassed:
Voiko lentokoneen ohjainta ohjelmoida autoon? Olisi parempi ajaa...
Ja toinen Kysymys. Mitä joutuu hommaamaan, että saan tuohon omaan kyosho Dbx:n Peruutusvaihteen.  :embarrassed: :cry:

Miks haluat tikkuradion autoon? Et sä tartte monikanava radioo autoon.

Pakkia ei pitäs tarvita ikinä. Kyoshon MFR:ssä on pakki mutten kyllä oo tarvinnu muuta ku testimielessä. Kai sen jotenkin sais kii mutten nää mitään järkee asiassa.
Tarkoittaa varmaan tikkuradiota

Poissa lassii

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2930 : 04.08.12 - klo: 11.28 »
Hei!

Aloittelija heittää tyhmän kysymyksen.  :embarrassed:
Voiko lentokoneen ohjainta ohjelmoida autoon? Olisi parempi ajaa...
Ja toinen Kysymys. Mitä joutuu hommaamaan, että saan tuohon omaan kyosho Dbx:n Peruutusvaihteen.  :embarrassed: :cry:

Miks haluat tikkuradion autoon? Et sä tartte monikanava radioo autoon.

Pakkia ei pitäs tarvita ikinä. Kyoshon MFR:ssä on pakki mutten kyllä oo tarvinnu muuta ku testimielessä. Kai sen jotenkin sais kii mutten nää mitään järkee asiassa.
Tarkoittaa varmaan tikkuradiota


Mitä mä kirjotin? Blaze ottaa ny vähän kahvia ja avaa silmänsä.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa Blaze

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2931 : 04.08.12 - klo: 11.45 »
Hei!

Aloittelija heittää tyhmän kysymyksen.  :embarrassed:
Voiko lentokoneen ohjainta ohjelmoida autoon? Olisi parempi ajaa...
Ja toinen Kysymys. Mitä joutuu hommaamaan, että saan tuohon omaan kyosho Dbx:n Peruutusvaihteen.  :embarrassed: :cry:

Miks haluat tikkuradion autoon? Et sä tartte monikanava radioo autoon.

Pakkia ei pitäs tarvita ikinä. Kyoshon MFR:ssä on pakki mutten kyllä oo tarvinnu muuta ku testimielessä. Kai sen jotenkin sais kii mutten nää mitään järkee asiassa.
Tarkoittaa varmaan tikkuradiota


Mitä mä kirjotin? Blaze ottaa ny vähän kahvia ja avaa silmänsä.
Ohhoh :DD En huomannut tota ollenkaan  :afro:   No kyseinen harrastaja varmaan tottunu tikkuradioo jos vaikka tullu lentokone puolelta autoon.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2932 : 04.08.12 - klo: 13.16 »
Kunhan sen lennokkiradion vasemman tikun saa keskittäväksi niin kyllähän sillon onnistuu.

Mutta sillä keskittämättömällä kaasutikulla mitä näissä yleensä onon turha yrittää kun ei saa kaasun neutraali asentoa.

Poissa Linuvius

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2933 : 04.08.12 - klo: 15.56 »
Morjesta kaikille!

Tuli hommattua pojalle tollainen Kyoshon inferno neo, tosin enemmän sillä ite tulee ajeltua  :smiley:
Hinta/laatu ollut toistaiseksi ihan ok tasoa (tilasin englannista) ja alkuun on päässyt mukavasti. Olisko kellään heittää tipsejä noihin ilmanputsareihin? Monta paikkaa googlettanu ja ei oikein taida löytyä... Sattuuko kellään muulla olemaan kyseistä autoa? GPS:llä katoin ja nyt mitä säätöjä saanu ruuvailtua kohdilleen niin pikkasen vajaa 50km/h saa vauhtia

Poissa juzzi.s

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Mistä saisi Kyoshon koneita tai koneenosia
« Vastaus #2934 : 04.08.12 - klo: 20.45 »
Terve,
 5-v tauon jälkeen aloin kasaamaan vanhoja Kössejä ajokuntoon.
1/8-sarjaa, eli grx28 koneen osia tarvittaisiin ja GS26:sen kiertokanki ja takalaippa.
Kaverilla olisi tarve GT12-koneen osista ?
Suomen Kyosholiikkeissa näkyy vaan Ruotsin ja Suomen myytävät osat. Eli olisiko joku mesta netissä, mistä muualta nuita voisi tilailla ?
Onkos tämä muuten oikea palsta kysellä näitä ?

Poissa juzzi.s

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2935 : 04.08.12 - klo: 22.26 »
ja Mikan vanhan 28-pannun kytkin taas pelittään :-)
Onko vinkkejä, kun pääneulaa aukeaa itekseen noin puolitoista kierrosta tankillisella - tärinästä ?
Putkiteippiä neulan varteen.... tiivisteliimaa.... joku pieni O-rengas kaulaan... hmmm ?
Ja oonko vieläkin väärällä palstalla, kun en yhtään muista palstan kulkua ja on palsta muuttunut paljon viidessä vuodessa? :roll:

Poissa Blaze

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2936 : 04.08.12 - klo: 22.31 »
Minulla on dst:ssä ihan sama
Mutta kaikki neulat pyörii 5 minuutissa ympäriinsä

Poissa Ganja67

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2937 : 04.08.12 - klo: 22.52 »
Joku viisaampi tiesi sanoa että on päässyt o-rengas kuivumaan neulan varresta.Ittellä ku oli sama probleema.Tiä sit :roll: Uutta o-rengasta ainaki itte oon hakemassa :huh:
Mad Force,Cen Magnum NX,Kyosho Pure Ten Fazer,Tamiya DF03-Ra

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2938 : 04.08.12 - klo: 22.53 »
Neuloihin pitää vaihtaa uudet O renkaat niin loppuu pyöriminen.

Tyypillistä että iän kanssa halpis koneissa alkaa neulat pyörimään itsekseen.

Poissa juzzi.s

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2939 : 05.08.12 - klo: 01.00 »
Kiertelin putkiteipistä ohutta rainaa O-renkaan viereen kiristämään rengasta - tuntu kiristyvän... kokeilen huomenna - illalla yli kello kymmenen ei passaa enää ajella pihalla.
Kössiltä ei taho enää saada varaosia noin vanhaan koneeseen.
Etolasta (Etra kai nykyään) ostin joskus monenkokoisia pienä O-renkaita, mauserilla mittailemalla sitten kokeilin onko sopivia.