Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 1021694 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3030 : 27.09.12 - klo: 17.48 »
Eli kosteusvikaa. Koita hommata uus vastarin akku nii säästyt monelta murheelta. Jossai topikis oli noita tiivistysvinkkejä muistaakseni, ilmapallo, kortonki tms.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3031 : 27.09.12 - klo: 21.51 »
Mikä vikana kun kääntää virrat päälle autosta ja radiosta niin kaasu servo menee täys jarrulle eikä tottele sen jälkeen vaan jumittaa .  Ohjaus servo toimii juuri niinkuin pitkääkin. Vika ilmeni yllättäin pihassa. Nätisti hyppäsi kyoshon rtr auto katolleen kun löi jarrut pohjaan kaarroksessa... :laugh: servot on jotkut perfexin kuten ratiokin tommosta normi rtr kamaa auto kyosho inferno mp7,5 sports 4

Jos saa kosteutta vastari tai servot nii sekasin menee koko systeemi. Itellä vastaava auto niin hiukan parantu ku vaihto gigaset radiot.

Kosteudestahan ne sekoo, uudet servot ja radiot niin loppuu. Toki eivät nekään välttämättä paremmin kosteutta kestä, mutta ainakin savöxit ei ole tehnyt tuota enää olleenkaan.

mä en ainakaan voi suositella savöxia kun uus kesti vartin niin tillttas jarru jumiin ja sit jä nykimään omia aikojaan ja uusi tilalle niin kesti oikein 5min. taas ois tullu uus tilalle mutta eipä oo ollu kiire laittaa kiinni
kun 10euron kiinalainen toimii mutisematta

Poissa Temezika

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3032 : 30.09.12 - klo: 22.17 »
Nyt toimii mainiosti eikä häikkää ollenkaan laitoin ilmapalloon vastarin ja perään heitin semmosen Gel- silica pussin jos vähäsen ilmaa kuivaisi. Kiitos neuvoista.

Poissa ode--

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3033 : 09.10.12 - klo: 16.41 »
Morjens kaikille olen uusi rc harrastaja ostin tommosen kyosho inferno race spec auton sillä tullut ajeltua jo ihan mukavasti nyt haluaisin käyttää sylinterikannen irti ihan vaan tarkastaakseen onko syönyt mitää hiekkaa/muuta likaa
ja kysymys kuuluu pitääkö kannen tiiviste vaihtaa jos sen aukaisee vai voiko käyttää samaa?? ja kuinka kireälle se vedetään sitte kun kasataan:D ja moottori autossa on kyosho KE-25

Poissa ode--

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3034 : 10.10.12 - klo: 13.34 »
no eipä tullut vastauksia niin kävin hakemassa uuden kansipahvin ja avasin koneen kaikki näytti olevan kunnossa :grin:

Poissa Samoja

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3035 : 10.10.12 - klo: 22.29 »
Moi

Itselläni aika epäselvä kysymys mutta: Lueskelin äskön keskusteluja täältä.
Yhdessä niistä puhuttiin että autoon kannattaa laittaa laakerit, jos niitä ei ole.

Mitähän laakereita tässä tarkoitetaan. Ei kai auto voi olla täysin ilman laakereita?
Omistan traxxas jato 2.5. Onko tässä se mystinen laakeri joka pidentää koneen käyttöikää?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3036 : 11.10.12 - klo: 08.35 »
Puhutaanko nyt koneen laakereista vai autosta????

Mikäli auto on sellainen että siinä on jossain kohteessa liukulaakerit niin ehdottomasti samantien vaihto kuulalaakereihin.

Ja sitten taas jos puhutaan moottorin käyttöiästä ja siihen vaikuttamisesta laakereilla niin silloin puhutaan moottorin etulaakerin vaihtamisesta tarpeeksi usein.

Eli noin kolmen gallonan kohdalla polttomoottoriin vaihdetaan etulaakeri.
Tämä pidentää moottorin käyttöikää.

Poissa Samoja

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3037 : 11.10.12 - klo: 21.29 »
Jaa a
En löydä mistään tietoa että onko tässä liukulaakereita. Tietäisikö joku? Valmistajan sivut lopetettu ym...

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3038 : 11.10.12 - klo: 22.21 »
Jaa a
En löydä mistään tietoa että onko tässä liukulaakereita. Tietäisikö joku? Valmistajan sivut lopetettu ym...
Provo ?
uskoisin niin mutta jos ei niin aja autolla niin pitkään kunnes joku paikka vaatii fixaamista,sen jälkeen vaihdat kuulalaakerit tilalle.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3039 : 11.10.12 - klo: 22.27 »
No ei ole kyllä valmistajan sivuja todellakaan lopetettu.

Googleen kun kirjottaa traxxas niin valmistajan sivut ilmestyy nenän eteen.

Poissa 2Gigaa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Rustler VXL-sivut
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3040 : 12.10.12 - klo: 00.44 »
Jaa a
En löydä mistään tietoa että onko tässä liukulaakereita. Tietäisikö joku? Valmistajan sivut lopetettu ym...

Liukulaakeri voisi näyttää tältä:http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJH31&P=7

ja kuulalaakeri tältä:http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHFS7&P=ML

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3041 : 12.10.12 - klo: 09.23 »
www.fullforcerc.com/JTO070
jaton täydellinen laakeri setti.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Samoja

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3042 : 13.10.12 - klo: 00.27 »
No ei ole kyllä valmistajan sivuja todellakaan lopetettu.

Googleen kun kirjottaa traxxas niin valmistajan sivut ilmestyy nenän eteen.

Tarkoitin että tätä jato 2.5 sivua ei löydy traxxasin sivuilta.
Mistä löytyisi kätevästi speksit ym.

Poissa Samoja

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3043 : 19.10.12 - klo: 16.33 »
Eikös vauhtipyörä ole se iso hammasratas, joka näkyy koneen alta reiästä?
Ongelmahan on se että kun väännän tätä vauhtipyörää niin se ei liiku. Ei liiku vaikka käyttäisi väkivaltaa.

Yritin startata käytettynä ostettua konetta ensinmäistä kertaa. Kone ei pyöri myöskään startterilla, ei senttiäkään.

Siis meinaakos tämä sitä että kone on leiponut kiinni?

Ja autohan on jato 2.5

edit: lisään toisen kysymyksen tähän ettei tule tuplapostaus.

Autossa on kaasuservo. Servohan vetää jotain tsydeemiä kaasarista. Mutta ei se tunnu vetävän sitä juuri yhtään. Juuri ja juuri kaasarissa liikkuu ehkä 0.5 milliä.
Onko tämä normaalia?
« Viimeksi muokattu: 19.10.12 - klo: 16.39 kirjoittanut Samoja »

Poissa Samoja

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3044 : 21.10.12 - klo: 13.26 »
Sain nuo edelliset ongelmat ratkaistua.

Otin moottorin ja kaasarin irti, ruiskutin sylinteriin wd40, niin ihmeellisesti alkoi liikkumaan! Oli varmaan vanhat öljyt jämähtänyt sinne. Kaasariinkin laitoin kurkusta wd ja vitkuttelin vähän aikaa. Luisti alkoi liikkumaan.

Mutta mieltäni painaa jo uusi asia; Moottoristahan lähtee "tappi" johon kiinnittyy aluksi vauhtipyörä, ja sen jälkeen pienempi hammasratas. Tämä pieni hammasratas yhdistyy isompaan joka menee varmaan vaihteistoon. Eikös kytkin ole jossain vauhtipyörän ja pienen hammasrattaan välillä?
No, pienenpi hammasratas ei liiku vaikka yrittäisi vääntää. Muistelin että se olisi liikkunut ennen kuin irroitin koneen mutta en ole varma. Pyydän teitä sanomaan että tämä on normaalia  :wink:

On muuten vaikeita koneita nämä nitromoottorit. Ei voi muuta sanoa. Allekirjoittanut saa autonmoottorin
korjattua, mutta näissä menee kyllä sormi suuhun. Olisin kiitollinen jos joku jaksaisi vastata... Säästyisi yöunet.

edit: Ongelma oli siinä, että toinen moottorinkorottajapala oli  tipahtanut moottorin alla, joka sai aikaan sen että moottori oli väärässä asennossa ja hammasratas vastasi yhteen kohtaan.
« Viimeksi muokattu: 21.10.12 - klo: 20.18 kirjoittanut Samoja »

Poissa Ganja67

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3045 : 21.10.12 - klo: 15.29 »
Jos nyt oikein käsitin mitä tarkoitat niin kyllähän sen pienemmän pitäisi pyöriä ja vallan liukkaastikin jos ei vaan ole sitten kytkin jumissa.Silloin pitäisi pyöriä moottorinkin. Ota kytkinkello,siis se mikä on vauhtipyörän ja pienemmän rattaan välissä,auki ja kato onkos kytkin kunnossa.
Mad Force,Cen Magnum NX,Kyosho Pure Ten Fazer,Tamiya DF03-Ra

Poissa Samoja

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3046 : 21.10.12 - klo: 20.28 »
Uusi kysymys neuloihin tai moottorin säätöön liittyen.

Kaasarissa on alaneula. Sain sen totaalisesti pois säädöiltään kun ruuvasin sen irti ja käytin reikää wd 40 "sumutusreikänä"
Traxxasin sivuilla lukee seuraava: Alaneulan säätö kannattaa aloittaa siitä että sen laittaa samalle tasalle jonkun tsydeemin kanssa.

Tarkoittaaiko tämä siis sitä että alaneulaa ei tarvitse liikuttaa aluksi pohjaan ja siitä sitten ulospäin tietty määrä kierroksia.
Siis alaneulan säädöillä ei ole merkitystä että onko ne kolme kierrosta laihemmalla kunhan se on tietyllä tasalla 60 minuutin ympyrässä? Sekava selitys mutta menköön.
Ja kaikille tiedoksi; en ole vielä saanut edes koitettua moottoria käyntiin, teknisistä syistä johtuen. Eli en ole moottoriani   saanut tämän takia hajalle.

Poissa Roko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3047 : 21.10.12 - klo: 21.39 »
Uusi kysymys neuloihin tai moottorin säätöön liittyen.

Kaasarissa on alaneula. Sain sen totaalisesti pois säädöiltään kun ruuvasin sen irti ja käytin reikää wd 40 "sumutusreikänä"
Traxxasin sivuilla lukee seuraava: Alaneulan säätö kannattaa aloittaa siitä että sen laittaa samalle tasalle jonkun tsydeemin kanssa.

Tarkoittaaiko tämä siis sitä että alaneulaa ei tarvitse liikuttaa aluksi pohjaan ja siitä sitten ulospäin tietty määrä kierroksia.
Siis alaneulan säädöillä ei ole merkitystä että onko ne kolme kierrosta laihemmalla kunhan se on tietyllä tasalla 60 minuutin ympyrässä? Sekava selitys mutta menköön.
Ja kaikille tiedoksi; en ole vielä saanut edes koitettua moottoria käyntiin, teknisistä syistä johtuen. Eli en ole moottoriani   saanut tämän takia hajalle.

Itse ymmärrän tuon niin, että ruuvaat sen vain samalla tasolle "tasan" sen ruuvin reunan kanssa. Sillä sen pitäisi lähtee käyntiin, jolloin voit alkaa hakemaan oikeita säätöjä kun kone on kuumana eli hyvin karkeasti 100*C ja 150 välillä
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

Poissa Nicoman82

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3048 : 22.10.12 - klo: 21.44 »
Tänään yritin tuota rustleria startata ja tehdä sisäänajot siihen mutta kun startterista painaa niin ei tapahdu mitään ja moottori valo kapulassa ei pala. Tulpan vaihdoin varmuudeksi mutta ei auta, elikkäs ei yritä
Edes startata. Voisiko johtua siitä että kone jumissa?
Pakkanen kesyttää nudistin!
Lrp s10 blast bx  /  e-revo 1/16 vxl / hbx bonzer / lrp s8bx2

Poissa Roko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3049 : 22.10.12 - klo: 21.55 »
Tänään yritin tuota rustleria startata ja tehdä sisäänajot siihen mutta kun startterista painaa niin ei tapahdu mitään ja moottori valo kapulassa ei pala. Tulpan vaihdoin varmuudeksi mutta ei auta, elikkäs ei yritä
Edes startata. Voisiko johtua siitä että kone jumissa?

Liika ryypytys? Koneen esilämmitys 100 C ? Tarpeeksi virtaa hehkussa ja startterissa? Hehkuuko tulppa? Letkut ristissä? Onhan kaasari auki sopivasti?
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

Poissa Nicoman82

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3050 : 22.10.12 - klo: 22.04 »
Erillistä hehkua ei ole tulppaan tulee se johto mutta irrotin ne ja katsoin niin hehkui hyvin kyllä, bensat ei lähteneet tankista mihkään ja esilämmitystä en tehnyt ihan suoraan vain sisältä ulos. Startterin akku oli ladattu täyteen juuri ennen lähtöä.
Pakkanen kesyttää nudistin!
Lrp s10 blast bx  /  e-revo 1/16 vxl / hbx bonzer / lrp s8bx2

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3051 : 22.10.12 - klo: 22.30 »
Erillistä hehkua ei ole tulppaan tulee se johto mutta irrotin ne ja katsoin niin hehkui hyvin kyllä, bensat ei lähteneet tankista mihkään ja esilämmitystä en tehnyt ihan suoraan vain sisältä ulos. Startterin akku oli ladattu täyteen juuri ennen lähtöä.
Liikaa löpöä,pyöriikö startti ilman tulppaa?
startti moottorin johto lähtenyt irti.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Nicoman82

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3052 : 22.10.12 - klo: 22.56 »
Kaikki johdot olivat kiinni mutta kun painan nappia ez startista niin mitään ei tapahdu ei mitään ääntä edes ja tosiaan bensa pysyy tankissa ei liiku sieltä
Pakkanen kesyttää nudistin!
Lrp s10 blast bx  /  e-revo 1/16 vxl / hbx bonzer / lrp s8bx2

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3053 : 22.10.12 - klo: 23.12 »
varmaan sitten ez-startti kapula rikki jos ilman tulppaakaan mitään ei tapahdu.
syötä suoraan akusta starttimoottorille jännite ja katso pyöriikö.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Nicoman82

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3054 : 23.10.12 - klo: 12.10 »
No niin kiitos taas vinkeistä, aamusta lämmittelin vähän konetta hiustenkuivarilla niin johan alkoi yrittämään :) ehkä tänään sitten sisäänajo jollei sada :/

No niin tulipas kokeiltua sisäänajoa ja tällä kertaa kone pyöri jo ja yritti lähteä käyntiin jopa mutta ei vaan startannut kuitenkaan ja ajattelin jos hörppäsi nitroa liikaa joten tein tarvittavat toimenpiteet ja seuraavaksi kokeilin tulpan löysäämistä mutta ei. Kokeilin hehkuuko tulpat mutta yksikään ei enää hehkunut edes eli taitaa tulpat kusahtaa heti, joten uusia kysymyksiä taas

1-miksi tulpat menee heti vai kastuivatko vain kenties?
2-tulpan ollessa paikallaan kun yrittää startata niin tihuttaa nitroa kyllä siltikin tulpan reijän kautta mun mielestä kun aivan kuin olisi ruiskunut sieltä mutta kai se pitäisi tiivis olla kun se rengaskin paikoillaan tulpan juuressa??

Kävin ostamassa uusia tulppia mutta yksikään ei hehku kun isken johdon kiinni ja koneen kylkeen.
« Viimeksi muokattu: 24.10.12 - klo: 16.55 kirjoittanut Nicoman82 »
Pakkanen kesyttää nudistin!
Lrp s10 blast bx  /  e-revo 1/16 vxl / hbx bonzer / lrp s8bx2

Poissa Roko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3055 : 24.10.12 - klo: 19.59 »
No niin kiitos taas vinkeistä, aamusta lämmittelin vähän konetta hiustenkuivarilla niin johan alkoi yrittämään :) ehkä tänään sitten sisäänajo jollei sada :/

No niin tulipas kokeiltua sisäänajoa ja tällä kertaa kone pyöri jo ja yritti lähteä käyntiin jopa mutta ei vaan startannut kuitenkaan ja ajattelin jos hörppäsi nitroa liikaa joten tein tarvittavat toimenpiteet ja seuraavaksi kokeilin tulpan löysäämistä mutta ei. Kokeilin hehkuuko tulpat mutta yksikään ei enää hehkunut edes eli taitaa tulpat kusahtaa heti, joten uusia kysymyksiä taas

1-miksi tulpat menee heti vai kastuivatko vain kenties?
2-tulpan ollessa paikallaan kun yrittää startata niin tihuttaa nitroa kyllä siltikin tulpan reijän kautta mun mielestä kun aivan kuin olisi ruiskunut sieltä mutta kai se pitäisi tiivis olla kun se rengaskin paikoillaan tulpan juuressa??

Kävin ostamassa uusia tulppia mutta yksikään ei hehku kun isken johdon kiinni ja koneen kylkeen.

Ota tulppa irti koneesta, laita se hehkuun kiinni. Tulpan langan pitäisi hehkua keltaisena kokonaan.
Jos uusi tulppa ei hehku, vika on hehkussa. Mutta jos autossasi on joku sisäinen kiinnirakennettu hehkusysteemi niin sitten en osaa sanoa. Mutta auton voi kyllä käynnistää varmastikkin aivan tavallisella hehkulla kun et laita sitä omaa johtoa kiinni. Käynnistyksen jälkeen hehku irti - moottori pysyy käynnissä ilman koska puristus syttää sen, niin kuin pitääkin.
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

Poissa Nicoman82

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3056 : 24.10.12 - klo: 20.10 »
Joo tohon tulee tulppaan vain se johto mutta tilasin nyt sen toisenlaisen niin näkee onko johdossa vika vai missä, pari päivää sitten vielä hehkutti hienosti mutta ei enää ollenkaan. Toivottavasti vika olis vaan siinä johdossa että pääsis jo ajelemaan ennen lumien tuloa :)
Pakkanen kesyttää nudistin!
Lrp s10 blast bx  /  e-revo 1/16 vxl / hbx bonzer / lrp s8bx2

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3057 : 24.10.12 - klo: 20.24 »
saa myös hehkumaan tavallisella AA patterilla.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Nicoman82

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3058 : 24.10.12 - klo: 21.27 »
Patterilla?? En ole moisesta kuullutkaan eikä o osunut silmää missää..
Pakkanen kesyttää nudistin!
Lrp s10 blast bx  /  e-revo 1/16 vxl / hbx bonzer / lrp s8bx2

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3059 : 24.10.12 - klo: 21.56 »
ottaa kipiää jos tommonen lentää silmään.
tähän suoritukseen tarvitset pätkän johtoa ja patterin.
vaikka patterin miinus tulpan runkoon ja plussasta johdon pätkällä tulpan tappiin,nyt pitäis hehkua.

TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx