Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 1020898 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3480 : 13.09.13 - klo: 23.33 »
Se 1257 kuuluu 1/10 sähköautoon. 1256 polttikseen.
Ei tartte tollasilla voimilla käskeä eturenkaita kääntymään mihin kuski haluaa.

eikö se mee joo liian hitaaks? oisko Savöx SV-1271SG tarpeeks voimaa ja vauhtia?
no tuo ohjaus servo tuli auton mukana mikä on siellä tein radalla jonkun kisakuskin exä auto.
kaasus oli joku 30e savöks minkä nippasin heti menee.

jos puhutaan noista kiloista niin otan servon käteen ja laitan servovarteen 20kg painoa niin se nostaa sen ilmaanko/kö? vai mihkä noita kg arvoja mitataan?

mites kaasu/jarru voimiin?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3481 : 14.09.13 - klo: 01.33 »
Ei ole hidas.
Ei pidä tuijottaa suoraan valmistajien spekseihin... Ne kun heittelee sinnetänne.
Lukemattomia kertoja on Savöxin servoja vertailtu pariin muuhun suureen valmistajaan ja jokainen on joutunut toteamaan että 0.7 ja 0.7 ei ole sama asia.

Noilla 1256 servoilla ajaa suurin osa suomen aktiivikisaajista.
On voitettu suomenmestaruudet useaan kertaan... Jopa euroopanmestaruuksia jne.
Eli tuskin hitaasta silloin on kyse  :wink:

Käytännönkokemukset kertovat että 1257 ei riitä kovassa vauhdissa kääntämään 1/8 krossarin renkaita niinkuin kuski käskee.
Vetoakseli pyrkii suoristumaan kun siihen kohdistetaan vääntöä ja siihen lisättynä voimat jotka kohdistuvat kovassa vauhdissa renkaan kautta servolle.

Se voima mikä servojen spekseissä ilmoitetaan on yleensä pidätysvoima.
Toisinsanoen esim. 1256 servon ollessa kyseessä sentin mittaisen servovarren päähän jos laitat 20 kilon punnuksen niin servo jaksaa pitää sen paikoillaan.

Itse olen jo vuosia käyttänyt kaasussa ja ohjauksessa samaa 20 kiloista servoa.
Samaa siksi että jos sattuu servo syystä tai toisesta hajoamaan niin ei tarvitse olla pakissa kahta erilaista varaservoa, vaan yksi riittää.

Ja vaikka periaatteessa aina ei tarvitsisikaan noita suuria voimia servoissa niin silti on hyvä ylimitoittaa servon voima käyttökohteeseen.
Siks että vahvempi servo suoriutuu tehtävästä pienemmällä rasituksella.
Jos ajatellaan että esim jarru tarvitsisi voimaa vaikkapa 8 kiloa.
Onhan tuo kuorma 20 kiloiselle servolle huomattavasti pienempi kuin 10 kiloiselle.
Ihan kuten vahvempi ukko nostaa 100 kilon tankoa usean kerran ilman ihmeempiä hikoiluita kun taas heiverö saattaa todeta kahden noston jälkeen että ei pysty... liian hapokasta.



Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3482 : 14.09.13 - klo: 09.02 »
oorait. tarvii tilailla isompaa servoa tilalle.

Poissa jace76

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3483 : 23.09.13 - klo: 18.29 »
Muutaman vuoden tauon jälkeen tuli hommattua jälleen polttis.
Auto on Inferno neo ja moottorina on Gx-21. Koittelin käyntiin sitä tuossa viikonloppuna ja pienten säätöjen jälkeen sain sen kaasua pumppaamalla käyntiin. ja pysyi käynnissä vain kaasun avulla joku 10 sekkaa. tyhjäkäyntiä en saanut lainkaan toimimaan. Käytin hiustenkuivaajaa alkulämmitykseen.
Polttoaine letkut vaihdoin ja kaasarin purin ja putsasin.
Vetokäynnistin puuttuu kokokaan ja siinä ei ole minkäänlaista suojaa. ja tuntuis ehkän hiukan olevan märkä se takalaakeri..
Auton kun ostin niin kaasarista puuttui yläruuvi kokonaan. En sitten saanut oikein selvyyttä miksi se puuttui siitä. Aattelin vielä purkaa tuon koneen palasiksi tällä viikolla, mutta kysymys oliskin sellainen. Jos tuon koneen joutuu remppaa niin mietin sellaista vaihtoehtoa, että pitäiskö jättää tuo remppa ja hommata uusi kone.
Mikähän motti tuohon olisi hyvä ja tarvitseeko ostaa moottoripukit ja minkäslaisen kytkimen uuteen moottoriin ja käyköhän tuo pakoputki uuteen moottoriin?
« Viimeksi muokattu: 23.09.13 - klo: 18.48 kirjoittanut jace76 »

Poissa KUISKUIS

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3484 : 03.10.13 - klo: 23.18 »
Morjes, tuli vihdoin saatua auto suht hyvin toimimaan moottorin puolesta, mutta sitten tulikin ongelmia ohjaimen/yhteyden kanssa. Tai ainakin jotain sinnepäin, siis failsafe ei toimi ja välillä koskematta mihinkään kaasu servo liikkuu edes takas. Ja välillä toimii pienellä viiveellä, kaasua painaessa viivettä ei ole mutta kun päästää niin menee hetki. Jää myös välillä kokonaan auki jonka seurauksena yks iskarikin meni tänään seinään ajettaessa..

Tuossa vielä videota ongelmasta..Nitro rc car problem!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3485 : 04.10.13 - klo: 00.00 »
Onko käytössä patterikotelo?

Eli sellainen missä on 4kpl AA kokoisia paristoja tai akkupattereita.

Se kyseinen patterikotelo aiheuttaa moottorin väristessä niin paljon huonoa kontaktia paristoihin että tuollainen sekoilu on hyvinkin yleistä.

Lisättynä tuo perus katkaisija.

Heivaa molemmat mäkeen.
Hommaa tilalle vastaanotin akku ja servon jatkojohto.
Laitat jatkojohdon vastaanottimeen ja toisen pään tuolta laatikosta ulkopuolelle.
Akun johdon vedät myös laatikosta ulkopuolelle.
Molemmat johdot vain sen verran että pystyt kytkemään ne toisiinsa boxin ulkopuolella.

Kisakuskejen käyttämä tapa iät ja ajat ja toimii sata kertaa varmemmin kuin kaiken pahan alku ja juuri eli patterikotelo höystettynä katkaisijalla.

Poissa KUISKUIS

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3486 : 04.10.13 - klo: 12.58 »
Juup sielä on sellanen, ihmettelin vain kun aiemmin ollut mitään ongelmia.. Mutta pitää katella tuota. Huomasin myös että kun kääntää ratista renkaita ja jos on jotain vastusta siinä niin kaasu menee itsestään pohjaan?

Siis ihan pöydällä ollessa kun kääntää renkaat linkkuun ja vähänkin yrittää käsin kääntää niin kaasu aukeaa. Siitä johtui tämä kun radalla luulin että mutkaan ajaessa esimerkiksi kaasu lähtee pois päästä viiveellä. Kun todellisuudessa kaasu meni pois päältä vasta kun renkaat olivat suorassa ilman vastusta  :shocked:

Toisaalta syynä voisi olla radio joka pääsi yksi päivä tippumaan, tämä oli eka ajokerta sen jälkeen. Mutta ajoin kyllä noin puolisen tuntia ennen kuin tuo alkoi. Ja oli pukillakin tyhjäkäynnillä kun oli sisäänajo menossa, eikä silloinkaan kaasu mitään temppuillut..

Poissa vilijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3487 : 04.10.13 - klo: 14.03 »
Jos nuo ongelmat johtuisi paristokotelosta tai kytkimestä niin ne olisivat satunnaisia.
Luultavasti vika on vastarissa tai jommassa kummassa servossa. Niitä kannattaa kokeilla ensin vaihtaa vaikka kaverilta lainaamalla jos mahdollista jotta vika löytyisi.
Toki lähettimessäkin voi olla vikaa jos kerran on pudonnut...
« Viimeksi muokattu: 04.10.13 - klo: 14.07 kirjoittanut vilijo »

Poissa KUISKUIS

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3488 : 04.10.13 - klo: 15.52 »
Tuli noita sähköjä räpläiltyä ja kokeilu mielessä irrotin tuon fail safen nii loppu heti tuo temppuilu? Oisko tuo sitten luullu jostain syystä että signaali häviää ja jarrun sijasta painoikin kaasun pohjaan? Failsafe meni myös päälle aina kun oli vastusta ohjauksessa  :shocked:

Poissa vilijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3489 : 04.10.13 - klo: 16.17 »
Eihän virtapuoli kyykkää? Jos fail safe oli väärin päin ohjelmoitu ja virrat kyykkäsi aina kun tuli enemmän kuormaa ohjaukseen.
Onhan vastarin akkuina hyvät kennot? Jos ei niin kokeile laittaa vaikka uudet patterit.
Niin ja se akku ostoslistalle...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3490 : 05.10.13 - klo: 00.46 »
Paristokotelossa on tärisevässä nitro autossa aina senverran heikko kontakti että varmasti kyykkää.

En mä oo nähny noita paristokotelosta aiheutuvia ongelmia kuin vaan helvetillisen määrän.

Varsinkin jos siinä käytetään akkupattereita jolloin jännitekin on jo turhan alhainen.
Nakkaat mäkeen sen viritelmän ja laitat vastariakun tilalle ilman katkaisijaa ja ongelmat loppuu varmasti.

Poissa Nieminen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3491 : 11.10.13 - klo: 12.07 »
Onko kellään kokemusta kampiakselin päätylevyn muokkauksesta os 21xz tms, Pitäisi kuulemma kierrosherkkyyttä, kiihtyvyyttä ja loppukierroksia lisätä.
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

Poissa MaCMopoboy

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3492 : 15.10.13 - klo: 16.39 »
 :shocked:Ei löytänyt searchilla joten kysytään osaavilta neuvoa.

Koneena Alpha 28 RTR, koneessa on 2 "kannentiivistettä", prikkaa tai millä niitä ikinä haluatte kutsua ja niiden paksuudet ovat 0,1 & 0,2 mm. Koneessa on spekseissä sanottu että sisältää sisäänajoprikan. Eli se on niistä jompikumpi, mutta kumpi   :roll: Kannattaako edes toistakaan ottaa missään vaiheessa pois jos haluaa koneen ikää ajatella? Varmasti tuo puristuksia lisöä mutta onko kone sitte lyhytikäinen?  :cry: ja jos ottaa pois niin milloin se on suositeltavaa? Tietenkin sisäänajot ensin yms, mutta kauan vielä siitä '-'
Inferno Neo 7.5 T1 -28 Alpha

Poissa Nieminen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3493 : 16.10.13 - klo: 01.15 »
:shocked:Ei löytänyt searchilla joten kysytään osaavilta neuvoa.

Koneena Alpha 28 RTR, koneessa on 2 "kannentiivistettä", prikkaa tai millä niitä ikinä haluatte kutsua ja niiden paksuudet ovat 0,1 & 0,2 mm. Koneessa on spekseissä sanottu että sisältää sisäänajoprikan. Eli se on niistä jompikumpi, mutta kumpi   :roll: Kannattaako edes toistakaan ottaa missään vaiheessa pois jos haluaa koneen ikää ajatella? Varmasti tuo puristuksia lisöä mutta onko kone sitte lyhytikäinen?  :cry: ja jos ottaa pois niin milloin se on suositeltavaa? Tietenkin sisäänajot ensin yms, mutta kauan vielä siitä '-'

Netistä lainattu.
Lainaus
Kannen laskeminen

Aloitetaan kuitenkin siitä helpoimmasta ja turvallisimmasta virityskeinosta, eli kannenprikoista. Yksi moottorin suorituskykyyn vaikuttava tekijä on palotilan koko männän yläkuolokohdassa. Eli kantta nostamalla ja laskemalla voidaan vaikuttaa moottorin suorituskykyyn. Periaatteessa kannen laskemisella saavutetaan lisää tehoa, mutta liikaakin sitä voidaan laskea. Pahimmassa tapauksessa, jos kansi on laskettu liian alas mäntä voi osua kanteen viimeistään silloinkin, kun moottori on käyntilämpöinen ja käy suurilla kierroksilla. Liian alas laskettu kansi voi aiheuttaa liian suurien puristuksien seurauksena polttoaineen räjähtämisen (sen pitäisi palaa), rikkinäisen tulpan ja liian kuumana käymistä (myös hivenen liian rikkaalle säädettynä). Kantta pitäisi siis nostaa, jos moottori hajottaa usein tulppia, vaikka moottori onkin säädetty käymään sopivassa lämpötilassa ja tulppa on oikean lämpöinen. Kantta kannattaa myöskin nostaa esim. 0,1 mm prikalla, jos moottoria käytetään pääsääntöisesti nitropitoisemmalla polttoaineella, kuin valmistaja on suositellut.

Jos taas kansi on liian ylhäällä, tehot häviää. Eli moottori käyttäytyy huonosti, koska se ei pysty kehittämään tarpeeksi painetta, jotta polttoaineen ja ilman seos palaisi optimaalisesti. Lisäksi tämä voi aiheuttaa esim. epävakaan alakierrosten neulan säädön ja liian viileänä käymistä. Kannen laskeminen on siis se vaarallisempi suunta, koska silloin komponentteja voi hajota. Jos kuitenkin moottori on helposti säädettävä, käy hyvin riittävän viileänä ja hajottaa tulppia hyvin harvoin, niin kantta voidaan laskea melkoisen turvallisesti esim. poistamalla 0,1 mm prikka kannen alta. Monissa moottoreissa on useita ohuita prikkoja, jolloin tämä kannen lasku onnistuu helposti. Joissakin moottoreissa on kuitenkin vain yksi prikka. Ilman tätä ei moottoria saa käyttää, vaan tämä prikka on vaihdettava yhteen tai useampaan ohuempaan. Moottorissa tarvitsee siis aina olla ainakin yksi prikka, koska tämä toimii myös tiivisteenä moottorin ja sylinteriputken välillä. Kantta ei myöskään koskaan saa laskea siten, että mäntä tulee yläkuolokohdassa 0,5 mm lähemmäksi kantta. Tämän alle mentäessä lämpölaajeneminen ja venyminen voi tuoda männän vaarallisen lähelle kantta, kun moottori on lämmennyt käyntilämpötilaan ja käy suurilla kierroksilla. Kannattaa myöskin pistää mieleen mitä prikkoja kannen alla oli tehdasasetuksessa, koska tähän on sitten helppo aina palata. Lisäksi muutoksia kannattaa tehdä suuntaansa aina hyvin vähän kerrallaan (maksimissaan 0,1 mm kerrallaan).

Männän ja kannen välin voi mitata yläkuolokohdassa esim. seuraavasti. Otetaan moottorista tulppa irti. Tehdään tinalangasta koukku taivuttamalla noin sentti tinalangan päätä 90 asteen kulmaan  muuhun lankaan nähden ja pujottamalla tämä pää tulpan reiästä sylinteriin. Pää saa mielellään osua sylinterin seinään, mutta ei mihinkään kanavaan. Nyt vauhtipyörästä moottoria pyöritetään yksi kierros. Vedettäessä tina ulos moottorista tämä sinne työnnetty pää on litistynyt. Mittaamalla langan paksuus litteimmästä kohtaa saadaan männän ja kannen väli. Tämän tulee siis olla ehdottomasti yli tuon 0,5 mm. Sopivan mittauksessa käytettävän tinalangan paksuus on siis sellainen, että se litistyy juuri ja juuri havaittavasti. Yleensä 1 mm lanka on siis sopiva.

Yleensä kannen laskemisesta hyötyvät eniten ns. Sport-tason koneet, joissa kansi on huomattavasti korkeammalla kuin kilpamoottoreissa. Tämä tehdään tehtaalla siksi, että moottorit olisivat helpompia saada säätöihin. Kilpamoottoreissa kansi on säädetty siten, että moottorista saataisiin mahdollisimman tehokas, vaikka siitä tulisikin näin hieman vaikeampi saada säätöihin. Lisäksi monessa tapauksessa Sport-tason koneen valmistuksen toleranssit ovat huomattavasti suuremmat, joten valmistaja laittaa kannen huonoimman tapauksen mukaan mahdollisimman korkealle. Saman syyn takia voi olla mahdollista, että jopa kilpamoottoreista saadaan hieman tehoja sopivalla kannen laskulla.
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3494 : 17.10.13 - klo: 08.48 »
:shocked:Ei löytänyt searchilla joten kysytään osaavilta neuvoa.

Koneena Alpha 28 RTR, koneessa on 2 "kannentiivistettä", prikkaa tai millä niitä ikinä haluatte kutsua ja niiden paksuudet ovat 0,1 & 0,2 mm. Koneessa on spekseissä sanottu että sisältää sisäänajoprikan. Eli se on niistä jompikumpi, mutta kumpi   :roll: Kannattaako edes toistakaan ottaa missään vaiheessa pois jos haluaa koneen ikää ajatella? Varmasti tuo puristuksia lisöä mutta onko kone sitte lyhytikäinen?  :cry: ja jos ottaa pois niin milloin se on suositeltavaa? Tietenkin sisäänajot ensin yms, mutta kauan vielä siitä '-'

Se kone ei tarvitse mitään erillistä sisäänajoprikkaa. Ne mitä siellä on, voi jättää paikalleen ja kun ajat 25% Nitrolla ja kuumalla tulpalla, on se ihan passeli määrä. Sitten kun pyttysarja on jo ehtoopuolella ja varmistat että lenkissä ei ole väljää, niin yhden 0.1mm voi ottaa pois. Sillä saa vielä hetkeksi nuoruuden hurmaa kunnes voit sijoittaa sen muutaman kympin ja hommata uuden pyttysarjan + laakerit. Toki pitää sitten muistaa laittaa se prikka takasin.   :laugh: 
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3495 : 17.10.13 - klo: 08.58 »

Netistä lainattu.


Normi harrastajan jos ei ole 100% varma mitä tekee tai omaa _oikeasti_ asioista tietävää kaveria, kannattaa suosiolla jättää noi kannen laskemiset tekemättä. Säästyy vaan potentiaalisilta ongelmilta. Ennemmin kysyy myyjäliikkeestä mikä on juuri sen oman koneen kohdalla tilanne. Edelleen ko operaatiolla tosiaan saadaan lisää puristuksia, joka sitten "lisää tehoa" vaihtelevissa määrin. Tämä myös aiheuttaa koneelle lisää rasitusta ja valitettavasti monessa halvassa RTR vekottimessa sisuskalut on niin kuraa että kaikenlainen "virittäminen" vaan lyhentää pannun elinikää. Tämän kun yhdistää esim ajamiseen huonolla polttoaineella ja/tai likaisella/huonosti öljytyllä suodattimella tai laiskuuttaan jättää koneen puhdistamatta ennen kannen irroittamista -> ollaankin nopeasti tilanteessa, että laulu loppuu. 
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3496 : 17.10.13 - klo: 22.47 »
Unohtamatta myöskään sitä että kannen laskeminen aikaistaa ns. sytytystä.
Jolloin pitäisi tulppa myös vaihtaa kylmempään.
Joka taas johtaa siihen että moottori jossa on puristuksia nostettu kantta laskemalla ja kylmemmällä tulpalla saatu syttyminen takaisin oikeaan kohtaan, on säädettävyys tarkempaa kuin ennen näitä operaatioita.
Eli koneen säätäminen siis vain vaikeutuu.
Koneen pitää olla entistä tarkemmin juuri tiptop säädöissään toimiakseen varmasti.

Ja sitten vielä sekin varjopuoli että jos jotain vetokäynnisteistä RTR konetta lähdetään "virittelemään" kantta laskemalla niin alkaa se kirottu naru jäämään vielä useammin käteen kasvaneiden puristuksien takia.

Eli kuten poinas sanoi...
Ei kannata lähteä tekemään näitä virityksiä ellei oikeasti ole hyvin kokenut näiden pienten nitrokoneiden kanssa... Ja tällaisia harrastajia tässä maassa on todellisuudessa todella vähän... Eikä yksikään heistä aja RTR tai vastaavilla halvemmilla moottoreilla.

Poissa 3dfx

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3497 : 27.10.13 - klo: 22.48 »
Terve, tuli taas intoa laittaa toi oma auto kuntoon, kun siinä on ollut jotain satunnaista pikkuvikaa. Auto siis Kyoshon Inferno 7,5.

Koneessa on ollut sellasta, että lämpynämä ei meinaa käydä. Pystyi ajamaan johonkin tiettyyn vaiheeseen, ja sitten se auto vaan sammui, eikä mitenkään käymään. Kun anto jäähtyä ja meni taas laittamaan käymään, ei mitään ongelmaa. Autolla ei nyt ole pariin vuoteen ajettu, pitäisi käydä koittamassa lähteekö enää kylmänäkään käymään.

Sitten sellasta on ollut, että kun autolla jarruttaa, se ikäänkuin hiukan kaasuttaisi, semmonen vajaan puolen sekunttia, ja sitten alkaa jarruttamaan. Tekee sellasen vooauksen. Tosi ärsyttävää.


Mistäs tälläset vois johtua?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3498 : 27.10.13 - klo: 23.02 »
Kone on reilusti laihalla ja kaasulinkistö myös pielessä.

Eli neutraali asennossa kaasarin luisti ei ole täysin pohjassa.

Ilmeisesti tyhjäkäyntiä säädetty kaasutrimmistä.

Poissa 3dfx

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3499 : 27.10.13 - klo: 23.49 »
Pitääkin noi tsekata. Onko näihin jotain ohjearvoja mistä kannattaa lähteä säätämään, esimerkiksi X kierrosta auki, vai vedetäänkö seos ekaksi reilusti rikkaalle että ja lähdetään siitä laihentamaan?

« Viimeksi muokattu: 27.10.13 - klo: 23.54 kirjoittanut 3dfx »

Poissa 8ade8

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3500 : 28.10.13 - klo: 20.38 »
mistäs saattas johtua kun virrat häviää kun käyttää kaasua tai ohjausta hetken? Sitten pienen oottelun jälkeen servot toimii taas hetken. Mut jos antaa vaan seisoa niin virrat pysyy. Servot hajalla? vaiko vast. akku?

Poissa artuppi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3501 : 16.11.13 - klo: 20.36 »
Heeeeei, pikkasen apua tarviis. Onko nitro vetistyny, tulppa hajalla vai säädöt vielä hakusessa. Auto toimii puolkaasulle asti loistavasti, sen jälkeen booaa ja sammuu. Joskus saattaa täyskaasullaki toimia iha hetken, sitte booaa ja sammuu. Oon ruuvannu yläneulaa auki päin, mutta sitte rupee jo räkimään ja sammuu. tulppa hehkuu kyllä, nitrosta en tiiä ku ollu 5 litran kanisterissa jonku aikaa aikaslailla vajaana. Ilmavuotoja ei pitäs olla.
Ja jotain hyviä/halpoja servoja 1/8 buggyyn, suomesta. Racingfactoryltä meinasin savöx 7.2kg servot ostaa, mutta ei ollu ku yks varastossa ja niistä seuraavat on 16kg muistaakseni, ja hintaa heti jo sitte enempi.

Poissa antti_r

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3502 : 17.11.13 - klo: 01.17 »
Voisiko olla sellainen tilanne, että alaneula on liian rikkaalla ja yläneula liian laihalla. Tossa tilanteessa tyhjäkäynti voi olla ihan suht ok, mutta kun painaa kaasua, niin kampikammioon kertynyt polttoaine hukuttaa (jopa sammuttaa) koneen. Käytännössä tällaisella koneella ei pysty ajamaan kuin ihan pienellä kaasulla.
Team Associated B44.3 | JQ The Car Yellow Edition | JQ eCar

Poissa artuppi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3503 : 17.11.13 - klo: 10.26 »
Kiitti vinkistä! Pitää tarkistaa.

Poissa villetauriainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3504 : 24.11.13 - klo: 11.34 »
Morjens!
Voisitteko te viisaammat suojaajat laittaa kuvia servojen,vastareitten ja moottorien suojista?
Olisi kiva nähdä minkä laista suojaa te muut olette tehneet  :wink:
Traxxas e-revo

Poissa villetauriainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3505 : 28.11.13 - klo: 14.53 »
Autoni ei lähde kovin helpolla käyntiin? ja jos lähtee niin käy vain hetken. voiko olla vikana ettei hehkuta tarpeeksi? kun hehkutellut jollain AA-paristolla ja johdonpätkillä. Nyt on kyllä tulossa ez startti niin kun autossani on oikeasti. Auto on siis traxxas slayer vanhempi malli. 3.3 trx
« Viimeksi muokattu: 28.11.13 - klo: 20.36 kirjoittanut villetauriainen »
Traxxas e-revo

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3506 : 30.11.13 - klo: 23.39 »
Jos lähtee käyntiin, niin hehkutusta on ihan tarpeeksi. Sammuminen johtuu jostain muusta... koneen säädöt?... pa-letkut ehjät?... kytkin kunnossa?... Mahdollisuuksia on paljon, esim. ihan sellainen, että nyt on niin kylmä, että konetta pitäisi lämmittää puhaltimella ennen käynnistystä.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa villetauriainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3507 : 30.11.13 - klo: 23.48 »
no nyt toimii kun tuli startteri. Mutta miten saisin lisää tehoja koneeseen? mitä osia pitäisi ostaa ja mistä?
Traxxas e-revo

Poissa Elmaurizio

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3508 : 30.11.13 - klo: 23.52 »
Konetta kannattaa/pitää lämmittää aina ennen käynnistystä, helpottaa käynnistämistä huomattavasti. Voi vaikka tehdä paksusta folioista koneen ympärille sopivan "tötterön" jonka päästä sitten hiustenkuivaajalla lämmittäen ja sitten kun mittarillä kannen päältä tulpanreikää kohti  mitaten  lämmöt on n.80-100 astetta niin lähtee melko varmasti käyntiin laakista (edellyttäen että muut sääädöt on kohdallaan). Ja jos en nyt väärin muista niin kone kannattaa pöyräyttää alakuolokohtaan ennen lämmittämista ja käynnistystä(korjatkaa jos olen väärässä).

Poissa villetauriainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3509 : 01.12.13 - klo: 17.36 »
ok. No mutta nyt lähtee hyvin käyntiin ja voi ajaa joku5-10min ja sitten jos sammuu niin ei lähde käyntiin muutakun sen on jäähdyttänyt.? Miten noita virtauksia voi parantaa? auttaaako yhtään tehoihin jos "alkukäyrää" pakoputkesta viilaa?
Traxxas e-revo