RC Center

Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 617755 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa nitropaimen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3870 : 27.08.15 - klo: 17.15 »
Suunnittelen polttisauton hankintaa pitkän sähkö/bensa-autokauden jälkeen ( -kun pitää saada enempi harmia harrastamiseen  :azn: ), eli kertokaas tietäjät; Mikä on polttiskoneen ikä litroissa nykypäivänä, kun on taukoa 20 v edellisestä polttiksesta ja varmasti polttoaineet / moottorit kehittyneet, ( mäntä/sylinteriputki/laakerit )   ( siis normaali kruisailulla ) ?

Kyllä ne suurimmat vaikutukset ovat filtterin kunto, löpön laatu ja neulojen asennot. Tietysti jos talvella käynistää tai uuden novarossin joka on kuiva niin silloin on todella hyvä käyttää lämpöpuhallinta. Ei kisoissa pahemmin noita puhaltimia näy, ainakaan m8 kisoissa.
Jerzi

Kun Teemu Saarista haastattelin pienoismalli lehden nitromoottorijuttuun, hän sanoi että huolettomampaa ja välinpitämättömämpää moottorinkäyttäjää kuin M8 crossi ajajat ja mekatsut ovat, ei kyllä löydy muualta. Huippu on meidän kaikkien sankari Jose Q joka sanoi: en tee myllylle mitään, jos ei toimi, tumppaan roskikseen ja pyydän sponsrorilta uuden ! Yksinkertainen ja tehokas ohje, minun mielestänikin...
No nitro, no fun....siispä kaikki joukolla kannua kallistamaan , ja "jäätä särkemään"

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3871 : 27.08.15 - klo: 17.46 »
Harvemmalla aloittelijalla on semmosta sponssia joka ostelee moottoreita tosta vaan.

Mutta asiaakin sen verran että tankkihan M8 krossareissa 1.25 dl ja tankillisella ajelee pääsääntöisesti 7-10 min.
« Viimeksi muokattu: 27.08.15 - klo: 18.04 kirjoittanut bcan »
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa Lehtibakka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3872 : 27.08.15 - klo: 21.13 »
Ja noobi kysymyksiä lisää:

Mull on uusi Novarossi autossa kiinni. Annoin lämpöpuhallinta silleen reilusti niin starttipöytä jaksoi muutaman kerran yrittää konetta käyntiin. Heti kun kone jäähtyi hiukankin niin ei starttipöydän veto enää riittänyt.

Muutenkin kone meni aika "jähmeäksi" heti hiukankin viilennyttyään.

Hankinko paremman (vääntävämmän starttipöydän) vai onko tämä aivan normaalia uuden koneen kankeutta?

Kuinka lämpimäksi koneen uskaltaa hehkuttaa, kun tuntuu et ei ehdi kuin muutaman kerran kokeilemaan ja sen jälkeen kone on jo niin viileä että homma ei suju ennen kuin on taas uudelleen lämmittänyt pytyn.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3873 : 27.08.15 - klo: 21.58 »
Ja noobi kysymyksiä lisää:

Mull on uusi Novarossi autossa kiinni. Annoin lämpöpuhallinta silleen reilusti niin starttipöytä jaksoi muutaman kerran yrittää konetta käyntiin. Heti kun kone jäähtyi hiukankin niin ei starttipöydän veto enää riittänyt.

Muutenkin kone meni aika "jähmeäksi" heti hiukankin viilennyttyään.

Hankinko paremman (vääntävämmän starttipöydän) vai onko tämä aivan normaalia uuden koneen kankeutta?

Kuinka lämpimäksi koneen uskaltaa hehkuttaa, kun tuntuu et ei ehdi kuin muutaman kerran kokeilemaan ja sen jälkeen kone on jo niin viileä että homma ei suju ennen kuin on taas uudelleen lämmittänyt pytyn.

Ihan normaalia on että uusi kone jää kylmänä/hieman jäähdyttyään yläkuolokohtaan jumiin. Lämmitä kone kuumailmapuhaltimella reiluun 100c niin pitäis tovin pystyy starttailemaan. Ei ole hyväksi koneellekaan jos et saa sitä kohtuu nopeasti käyntiin ja kone jää koko ajan jumiin yläkuolokohtaan.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3874 : 27.08.15 - klo: 22.27 »
Suunnittelen polttisauton hankintaa pitkän sähkö/bensa-autokauden jälkeen ( -kun pitää saada enempi harmia harrastamiseen  :azn: ), eli kertokaas tietäjät; Mikä on polttiskoneen ikä litroissa nykypäivänä, kun on taukoa 20 v edellisestä polttiksesta ja varmasti polttoaineet / moottorit kehittyneet, ( mäntä/sylinteriputki/laakerit )   ( siis normaali kruisailulla ) ?

Kyllä ne suurimmat vaikutukset ovat filtterin kunto, löpön laatu ja neulojen asennot. Tietysti jos talvella käynistää tai uuden novarossin joka on kuiva niin silloin on todella hyvä käyttää lämpöpuhallinta. Ei kisoissa pahemmin noita puhaltimia näy, ainakaan m8 kisoissa.
Jerzi

Puhaltimia ei hirveästi joo, mutta moottorilämmittimiä on kyllä.
Tällä kaudella et mulla sellasta nähny koska meni ja hajos.
Uusi löytyy kyllä mutta kun oli väärä liitin niin ei tullut käytettyä.

Ens kaudella näet joka kisassa joka starttia ennen mulla lämmittimen koneessa.
;)


Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3875 : 27.08.15 - klo: 22.36 »
Rodderin neuvoon lisään vielä perään että ei ole haitaksi vaan ainoastaan hyödyksi lämmittää kone 100 asteeseen vaikka moottori olisi jo aikaa sitten sisäänajettu eikä enää jumita yläkuoloon.
Nitromoottorin esilämmitys aina ennen käynnistystä on ainoastaan hyödyksi.

Ja vielä muistutuksena kaikille.
Koneesta lämmitetään jäähdytys siili suoraan ylhäältä päin.
Ei lohkon kylkeen, eikä sieltätäältä vaan tärkein on saada lämpö tasaisesti suoraan sylinteriputken ylhäältä käsin ja levitkööt sieltä sitten muualle.
Epätasaisesti lämmitetty sylinteriputki voi kulua epäsymmetrisesti.
Siilen kautta lämpö koneeseen niin ekana lämpeää se tärkein paikka eli putken yläosa ja sieltä se lämpö sitten leviää edelleen tasaisesti muualle koneeseen.
Saa lämmittää vaikka 120 ihan huoletta.
Sehän alkaa olemaan vasta normaalia käyntilämpötilaa lähellä joten missään nimessä sellaisesta lämpötilasta ei ole haittaa.

Poissa nitropaimen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3876 : 27.08.15 - klo: 22.53 »
Mulla on tuohon ongelmaan lääke mutta en sitä jaa täällä julkisesti ( Kiitos Jouko H) voin lähettää yksityisviestiä kyllä.
« Viimeksi muokattu: 27.08.15 - klo: 23.13 kirjoittanut nitropaimen »
No nitro, no fun....siispä kaikki joukolla kannua kallistamaan , ja "jäätä särkemään"

Poissa Loomis

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3877 : 30.08.15 - klo: 20.22 »
Mulla on tuohon ongelmaan lääke mutta en sitä jaa täällä julkisesti ( Kiitos Jouko H) voin lähettää yksityisviestiä kyllä.

Nimimerkki vaihtuu sama meno jatkuu? Onneksi tällainen "tiedän mutta en kerro" on todella harvinaista varikolla, apua saa kunhan vain uskaltaa kysyä.

Poissa nitropaimen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3878 : 31.08.15 - klo: 10.39 »
Mulla on tuohon ongelmaan lääke mutta en sitä jaa täällä julkisesti ( Kiitos Jouko H) voin lähettää yksityisviestiä kyllä.

Nimimerkki vaihtuu sama meno jatkuu? Onneksi tällainen "tiedän mutta en kerro" on todella harvinaista varikolla, apua saa kunhan vain uskaltaa kysyä.
laitan sullekin YV:tä
Kyllä minä varikolla kerron kaiken mitä halutaan kysyessä tietää, edellyttäen että kysyessä on rehellinen tiedon tarve. Noille "kiusanhengille" en vastaa enää mitään kuten en täälläkään...
« Viimeksi muokattu: 31.08.15 - klo: 12.07 kirjoittanut nitropaimen »
No nitro, no fun....siispä kaikki joukolla kannua kallistamaan , ja "jäätä särkemään"

Poissa rc autoilija

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3879 : 14.09.15 - klo: 21.54 »
Minkälaista kaasuservoa/ohjaus-servoa kannattais 1/8 infernoon laittaa? Sais olla hintaa alle 60e/kpl

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3880 : 14.09.15 - klo: 22.12 »
Savöxit ovat olleet laatuhinta hyvät..
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa rc autoilija

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3881 : 14.09.15 - klo: 22.22 »
Montas kiloa vääntävää ohjaukseen? Entä kaasuun?

Poissa FMF

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3882 : 15.09.15 - klo: 07.27 »
Ohjaukseen vaikka 20 kg ja kaasuun on itellä harrasteajossa riittänyt alle kymppi.

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3883 : 26.09.15 - klo: 21.08 »
Montas kiloa vääntävää ohjaukseen? Entä kaasuun?
Hobbykingistä tilasin truggyyn 20kg vääntäviä 15euroa kipale. Vielä testaamatta.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3884 : 21.10.15 - klo: 11.36 »
Millaisia servoja kisakuskit käyttävät autoissaan.... ohjaus/kaasu?

Ohjaus 20-30kg välillä ja kaasu 25-35kg...häh? :huh:


Poissa goos

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3885 : 21.10.15 - klo: 11.52 »
Millaisia servoja kisakuskit käyttävät autoissaan.... ohjaus/kaasu?

Ohjaus 20-30kg välillä ja kaasu 25-35kg...häh? :huh:

Kaikkea 15kg ylöspäin, riippuu servomerkistä. Mittaustapoja on monta eri ja sit on vielä markkinointimiehet ja sen päälle vaikutta aluonnollisesti servon laatu muiden osien osalta.

Eli oikea kysymys on että mitkä servot sopivat xxx autoon.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3886 : 21.10.15 - klo: 11.56 »
Millaisia servoja kisakuskit käyttävät autoissaan.... ohjaus/kaasu?

Ohjaus 20-30kg välillä ja kaasu 25-35kg...häh? :huh:

Kaikkea 15kg ylöspäin, riippuu servomerkistä. Mittaustapoja on monta eri ja sit on vielä markkinointimiehet ja sen päälle vaikutta aluonnollisesti servon laatu muiden osien osalta.

Eli oikea kysymys on että mitkä servot sopivat xxx autoon.

Savöx servoja olen katellu.

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3887 : 21.10.15 - klo: 16.56 »
M8 kisaautossa Savox 20kg / 0.15s on tosi suosittu vaihtoehto ja ihan kärkikuskitkin ovat sitä käyttäneet. Sekä vesitiivis SW1210SG että normi SC-1256TG ovat hyviä.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3888 : 24.10.15 - klo: 21.52 »
Mitä suosittelette moottoriksi TLR 3.0 buggy?

Tässä on katseltu Novarossi/Reds- moottoreita.

Ei tässä varmaan kisaamaan aletta, mutta harrastelija bashing/radalla ajoa omaksi iloksi.

Poissa nitropaimen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3889 : 29.10.15 - klo: 15.53 »
Räkäset sihen kannelle. jos alkaa kuplii on just OK, jos sihahtaa, anna vähän löpöö kisää...
No nitro, no fun....siispä kaikki joukolla kannua kallistamaan , ja "jäätä särkemään"

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3890 : 09.11.15 - klo: 13.50 »
Räkäset sihen kannelle. jos alkaa kuplii on just OK, jos sihahtaa, anna vähän löpöö kisää...

Ps. noita infrapunamittareita saa hobbykingistä jollain eurolla nykyään...
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa Eeemeli

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3891 : 27.11.15 - klo: 22.00 »
Piti sitten rekisteröityä foorumille että pääsee kyseleen monille itseselvyyksiä,saattaapa olla väärä topicin:kin mutta kokeillaan.
Eli tuli vaihtokaupoissa puolivahingossa tollanen Savage xl5.9 polttis näppeihin ja niistä mitään tietämättömänä kysyisin miten noista osaa tarkemmin kunnosta sanoa jotain?
Autossa pääpiirteittäin kaikki kunnossa ja mitään ihmeellistä en siitä löytänyt(lukuunottamatta koppaa)
Kone toimii ja käynnistyy hyvin,ajoltaan en osaa kokemattomana mitään moittiakkaan..ainoa ehkä jos pilkkua haluaa hinkata niin mm.raidetangonpäissä aavistus väljää,minkä verran kuuluu olla?vetareissa myös,vai onko en minä tiedä.
Radio oli vastikään vaihdettu ja ohjausservo,toiset renkaat vanteineen tuli mukana ..puutteina oli rotostart(kuuluiko kaikkiin paketteihin)ja jos nyt puutteeksi voi lukea niin tuo on 2-vaihteinen...näkeekö tai voiko jostain päätellä auton ikää suunnilleen?
Mikä tuommosen "oikea" hinta on tänä päivänä??kerron sitten mitä maksoi mulle kun kuulen  oikean hinnan :grin:
Tarkoitus olikin uusia ns.kulutusosia  ja antaa sitten 8v poikani käyttöön jos innostuis ajeleen sillä.
Mistä tuohon kannattaa katsella osia jos kotimaasta etsii?vai kannattaako suosiolla tilata kiinasta ping pong osia?
Käykö tuohon 1/8 korit muista merkeistä,omaa silmää miellyttäis joku vanhempi jenkkikoppa truckkina toki(saa tarjota jos jollain ylimääräisenä)
Näihin kun osaankaan saa vastauksen aluksi niin ollaan paljon viisaampia ja sitten kysellään lisää

Poissa Ipperu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3892 : 28.11.15 - klo: 18.14 »
Piti sitten rekisteröityä foorumille että pääsee kyseleen monille itseselvyyksiä,saattaapa olla väärä topicin:kin mutta kokeillaan.
Eli tuli vaihtokaupoissa puolivahingossa tollanen Savage xl5.9 polttis näppeihin ja niistä mitään tietämättömänä kysyisin miten noista osaa tarkemmin kunnosta sanoa jotain?
Autossa pääpiirteittäin kaikki kunnossa ja mitään ihmeellistä en siitä löytänyt(lukuunottamatta koppaa)
Kone toimii ja käynnistyy hyvin,ajoltaan en osaa kokemattomana mitään moittiakkaan..ainoa ehkä jos pilkkua haluaa hinkata niin mm.raidetangonpäissä aavistus väljää,minkä verran kuuluu olla?vetareissa myös,vai onko en minä tiedä.
Radio oli vastikään vaihdettu ja ohjausservo,toiset renkaat vanteineen tuli mukana ..puutteina oli rotostart(kuuluiko kaikkiin paketteihin)ja jos nyt puutteeksi voi lukea niin tuo on 2-vaihteinen...näkeekö tai voiko jostain päätellä auton ikää suunnilleen?
Mikä tuommosen "oikea" hinta on tänä päivänä??kerron sitten mitä maksoi mulle kun kuulen  oikean hinnan :grin:
Tarkoitus olikin uusia ns.kulutusosia  ja antaa sitten 8v poikani käyttöön jos innostuis ajeleen sillä.
Mistä tuohon kannattaa katsella osia jos kotimaasta etsii?vai kannattaako suosiolla tilata kiinasta ping pong osia?
Käykö tuohon 1/8 korit muista merkeistä,omaa silmää miellyttäis joku vanhempi jenkkikoppa truckkina toki(saa tarjota jos jollain ylimääräisenä)
Näihin kun osaankaan saa vastauksen aluksi niin ollaan paljon viisaampia ja sitten kysellään lisää

No sehän puoli voittoa,jos lähtee käyntiin eka yrittämällä. Kyllähän käytetyssä nyt jokin verran klappia on, mutta jos ei ajoa haittaa niin mitäs siitä. Ilmanputsari kannattaa tarkistaa ja jos likainen niin vaihda uuteen. Vastariin kannattaa hommata akku. Ohjaus toimii nopeammin, eikä tarvi olla kokoajan pattereita vaihtamassa. Kannattaa myös vähän perehtyä polttiksen säätämiseen. Ota youtube käyttöön,sieltä löytyy "HPI Big Block guide". Rotostartti ei välttämättä kuuluu kaikkiin malleihin. Hintoja autolle ja osille näet Hobbylinnan -sivuilta. He tuovat HPI:tä maahan. Siellä myös koreja tuohon autoon vaikka "hurumycket".
Trx Stampede 4x4 VXL | Trx Slash 2wd TSM | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa Eeemeli

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3893 : 29.11.15 - klo: 12.34 »
Onko nämä kaikki xl:ät alunperin yksillä iskareilla vai tuplilla?
Tuolta hobbylinnasta katselinkin jo koppia,mutta ehkä en vaan osannut..ei tuolla kyllä kovin montaa koppamallia ollut tähän!
Mikä tämmösen käytetyn auton hintahaitari on?200-300€ ???ilman ihmeempiä "hipo" osia

Poissa Midder

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • TeamLrp
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3894 : 29.11.15 - klo: 14.06 »
Onko nämä kaikki xl:ät alunperin yksillä iskareilla vai tuplilla?
Tuolta hobbylinnasta katselinkin jo koppia,mutta ehkä en vaan osannut..ei tuolla kyllä kovin montaa koppamallia ollut tähän!
Mikä tämmösen käytetyn auton hintahaitari on?200-300€ ???ilman ihmeempiä "hipo" osia


Tuolta löytyy Linnan kaikki korit: http://www.hobbylinna.fi/tuotteet/rclinna/rc-autot-ja-tarvikkeet/korit-ja-tarvikkeet/10105/
Käytettynä hintahaitari on varmaankin juuri tuo sinun mainitsemasi.

Poissa Ipperu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3895 : 29.11.15 - klo: 19.53 »
Onko nämä kaikki xl:ät alunperin yksillä iskareilla vai tuplilla?
Tuolta hobbylinnasta katselinkin jo koppia,mutta ehkä en vaan osannut..ei tuolla kyllä kovin montaa koppamallia ollut tähän!
Mikä tämmösen käytetyn auton hintahaitari on?200-300€ ???ilman ihmeempiä "hipo" osia

Joo. Muistin väärin. Pääosa kopista käy 4.6 x:ään. Eipä tuossa HPI:n luettelosssakaan vuodelta 2013 ole kuin 4 koppaa xl:lle.😕 Iskareista en osaa sanoa mitään.En tunne niin hyvin mallin historiaa. Kannattaa varmaan laittaa kyssäriä HPI:n osioon.

No hinta on varmaan puolet uuden hinnasta ja riippuu iästä ja se minkä verran uutta osaa. Jos useamman vuoden vanha niin ei saa varmaan puoltakaan, jos juurikaan mitään uutta osaa ei ole laitettu. Tää on mun mielipide, jollain voi olla muunlainen...
Trx Stampede 4x4 VXL | Trx Slash 2wd TSM | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa Nayb

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3896 : 09.12.15 - klo: 01.53 »
Oho, aikasempi viesti meni näköjään vähän väärälle alueelle.
Mistä tietää että sopiiko jokin tietty moottori omaan autoon?
Käykö nuo 21 kokoluokan moottorit kaikkiin autoihin jotka on tarkoitettu 21 kokoluokalle?
Pitäisi saada Kyosho inferno mp7.5 uusi kone enkä välttämättä haluaisi samaa gx-21 niin olisiko ehdotuksia?

Poissa Nayb

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3897 : 10.12.15 - klo: 11.14 »
Noniin nyt löysin esimerkiksi tuommoiset moottoripukit http://eracingpro.com/shop/345-alloy-engine-mount-with-heat-sink-for-kyosho-inferno-mp75-blue.html

Ilmeisesti noissa ohuemmissa liuskoissa noi uloimmat reiät joissa on kierteet menee infernon pohjalevyyn.
Ja noi paksummissa olevat reiät menevat suurimpaan osaan moottoreista mutta kysymys kuuluu että miten noi menee yhteen kiinni kun noissa keskimmäisissä koloissa ohuemmissa levyissä ei ole mitään kierteitä tms?
Tiedän että noi keskimmäiset väljät reiät ovat linjaussäätöä varten mutta miten ne voi kiristää?

Jos jollakin on kokemusta näistä niin pienet tiedon rippeet kyllä auttaisivat.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3898 : 10.12.15 - klo: 22.55 »
Noniin nyt löysin esimerkiksi tuommoiset moottoripukit http://eracingpro.com/shop/345-alloy-engine-mount-with-heat-sink-for-kyosho-inferno-mp75-blue.html

Ilmeisesti noissa ohuemmissa liuskoissa noi uloimmat reiät joissa on kierteet menee infernon pohjalevyyn.
Ja noi paksummissa olevat reiät menevat suurimpaan osaan moottoreista mutta kysymys kuuluu että miten noi menee yhteen kiinni kun noissa keskimmäisissä koloissa ohuemmissa levyissä ei ole mitään kierteitä tms?
Tiedän että noi keskimmäiset väljät reiät ovat linjaussäätöä varten mutta miten ne voi kiristää?

Jos jollakin on kokemusta näistä niin pienet tiedon rippeet kyllä auttaisivat.


Noi ohuemmat levyt vedetään kiinni pohjalevyyn noilla kuvissa näkyvillä uppokanta ruuveilla. Noi korkeammat palikat taas vedetään kiinni noihin mataliin palikoihin pohjan puolelta kuvassa keskellä näkyvillä ruuveilla, nämä ruuvit myös löysätään kun koneen etäisyyttä spurriin säädetään. Kuvassa vasemmalla näkyvillä ruuveilla vedetään kone kiinni noihin korkeisiin palikoihin. Suosittelen hommaamaan kunnolliset 10.9 tai 12.9 kovuiset kuusiokolo ruuvit kuvissa näkyvien pehmoisten? tilalle. Tohon pukkiin pitäis käydä käytännössä kaikki .21 ja .28 koneet (osta .21). Kannattaa ostaa joku laatumerkin moottori esim. novarossi, os, alpha, orion tai vaikkapa lrp. Kyoshon rtr koneet kannattaa suosiolla unohtaa, niin harrrastaminen on huomattavasti mukavempaa. Usein näissä "laatu" koneissa ei ole veto/roto käynnistys mahdllisuutta vaan ne vaativat starttiboxin, joka on ihan järki hankinta jos ei sellaista jo löydy.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Ipperu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3899 : 12.12.15 - klo: 13.30 »
Noniin nyt löysin esimerkiksi tuommoiset moottoripukit http://eracingpro.com/shop/345-alloy-engine-mount-with-heat-sink-for-kyosho-inferno-mp75-blue.html

Ilmeisesti noissa ohuemmissa liuskoissa noi uloimmat reiät joissa on kierteet menee infernon pohjalevyyn.
Ja noi paksummissa olevat reiät menevat suurimpaan osaan moottoreista mutta kysymys kuuluu että miten noi menee yhteen kiinni kun noissa keskimmäisissä koloissa ohuemmissa levyissä ei ole mitään kierteitä tms?
Tiedän että noi keskimmäiset väljät reiät ovat linjaussäätöä varten mutta miten ne voi kiristää?

Jos jollakin on kokemusta näistä niin pienet tiedon rippeet kyllä auttaisivat.


Noi ohuemmat levyt vedetään kiinni pohjalevyyn noilla kuvissa näkyvillä uppokanta ruuveilla. Noi korkeammat palikat taas vedetään kiinni noihin mataliin palikoihin pohjan puolelta kuvassa keskellä näkyvillä ruuveilla, nämä ruuvit myös löysätään kun koneen etäisyyttä spurriin säädetään. Kuvassa vasemmalla näkyvillä ruuveilla vedetään kone kiinni noihin korkeisiin palikoihin. Suosittelen hommaamaan kunnolliset 10.9 tai 12.9 kovuiset kuusiokolo ruuvit kuvissa näkyvien pehmoisten? tilalle. Tohon pukkiin pitäis käydä käytännössä kaikki .21 ja .28 koneet (osta .21). Kannattaa ostaa joku laatumerkin moottori esim. novarossi, os, alpha, orion tai vaikkapa lrp. Kyoshon rtr koneet kannattaa suosiolla unohtaa, niin harrrastaminen on huomattavasti mukavempaa. Usein näissä "laatu" koneissa ei ole veto/roto käynnistys mahdllisuutta vaan ne vaativat starttiboxin, joka on ihan järki hankinta jos ei sellaista jo löydy.



Mikä tekee moottorista laadukkaan? Eli onko kaikki vetostartilla varustetut moottorit "ei-niin laadukkaita? Esim HPI:n koneet..? Voi olla,että aloittelijalle ja kilpakuskille laadukkuus merkitsee eri asioita. Itse olen ollut tyytyväinen tuohon HPI:n "vetostarttimottiin"Bulletissa. On ollut helppo saada säätöihin ja tehoa on ollut enemmänkin kuin tarpeeksi.

Trx Stampede 4x4 VXL | Trx Slash 2wd TSM | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10