Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 465337 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3990 : 20.08.17 - klo: 14.50 »
Mo!

Mikä mahtaa olla nitromosan etu-/takalaakerin vaihtoväli? Monen gallonan jälkeen porukka on vaihdellu laakerita?
Absima/TeamC T8TE--HK XeRun150A--Tekin T8 GEN2 1700KV--Savöx 20kg SC-1256TG -- 2x3S Gens Ace 5000mAh--Spektrum DX2E--Spektrum SRS4210 AVC

Poissa Tontsam

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3991 : 20.08.17 - klo: 23.00 »
Hei. Ostin ensimmäisen nitropolttikseni ja vissiin hajotin sen heti. Homma meni näin että säädin kaasuttimen valmistajan (HSP) ohjeen mukaan+ siitä vielä aavistuksen rikkaammalle. Käytin 2 tankillista tyhjäkäyntiä ja kolmannella tankillisella lähdin ajelemaan. Auto toimi oikein mallikkaasti kunnes yhtäkkiä kun 3 tankillinen oli melkein tyhjä niin auto sammui kesken ajon. No kokeilinpa vetää käymään niin koneesta puristukset täysin kateissa. Kun auto oli jäähtynyt niin puristuksia tuntui taas olevan mutta käyntiin ei lähde. Hehkun tarkistin ja se toimii. Eli pääsen varmaan tilaamaan autoon sylinteri/mäntäsarjan? Käviköhän moottori kuitenkin laihalla ja ylikuumeni liikaa?

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3992 : 26.08.17 - klo: 09.55 »
Vaikea uskoa että sisäänajossa koneen saisi ajettua noin väljäksi. Olisko kannen kiinnitysruuvit kiertynyt auki ja mäntä nostanut sylinteriputken pois paikoiltaan?

Poissa JUkka-san

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3993 : 26.08.17 - klo: 15.18 »
Taisi käydä niin että kone kävi liian kylmänä sisäänajon aikana ja takoi sylinterin "liian isoksi". Sisäänajonkin aikana koneen käyntilämmön pitää olla toisella sadalla, muuten sylinteri ei laajene oikeaan kokoon.

Poissa Olli_

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3994 : 30.09.17 - klo: 10.07 »
Ongelmana on Novarossi P5XLT-moottorin säätö.

Aluksi moottori toimi ihan ok, mutta kytkinjouset tuntui olevan liian löysät, kun tyhjäkäyntiä ei saanut kunnolla alas ilman, että renkaat pyörii kunnolla.

Vaihdoin jouset jäykempiin, mutta koneessa tuntuu olevan jatkuvaa ilmavuotoa jossain. Kierrokset heittelee ja kone ei kestä kaasua. Polttoaineensuodatin ainakin veti ilmaa, kun sen poistolla letkuissa ei ole kuplia enää.

Edelleen tuntuu saavan ilmaa jostain kaasarin välistä todennäköisesti. Tarkistin kaasarin o-renkaita ja kaikki näytti olevan ok. En muutenkaan löytänyt ilmeistä vikaa.

Pitäisikö ostaa vaan tiiviste-setti kaasariin vai miten vikaa voisi lähteä hakemaan?

Uutta konetta en haluaisi ostaa, kun kone pitäisi olla hyvässä kunnossa ja toimi aluksi tosi hyvin.

Ala- ja pääneulaa olen säätänyt tehdasarvoihin ja molempiin suuntiin, mutta ei pelaa. Kierrokset heittelee ja välillä alkaa huutamaan täydellä kaasulla, vaikka kaasuun ei koske.

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3995 : 30.09.17 - klo: 12.19 »
Ongelmana on Novarossi P5XLT-moottorin säätö.

Aluksi moottori toimi ihan ok, mutta kytkinjouset tuntui olevan liian löysät, kun tyhjäkäyntiä ei saanut kunnolla alas ilman, että renkaat pyörii kunnolla.

Vaihdoin jouset jäykempiin, mutta koneessa tuntuu olevan jatkuvaa ilmavuotoa jossain. Kierrokset heittelee ja kone ei kestä kaasua. Polttoaineensuodatin ainakin veti ilmaa, kun sen poistolla letkuissa ei ole kuplia enää.

Edelleen tuntuu saavan ilmaa jostain kaasarin välistä todennäköisesti. Tarkistin kaasarin o-renkaita ja kaikki näytti olevan ok. En muutenkaan löytänyt ilmeistä vikaa.

Pitäisikö ostaa vaan tiiviste-setti kaasariin vai miten vikaa voisi lähteä hakemaan?

Uutta konetta en haluaisi ostaa, kun kone pitäisi olla hyvässä kunnossa ja toimi aluksi tosi hyvin.

Ala- ja pääneulaa olen säätänyt tehdasarvoihin ja molempiin suuntiin, mutta ei pelaa. Kierrokset heittelee ja välillä alkaa huutamaan täydellä kaasulla, vaikka kaasuun ei koske.

Ihan vain kysymyksenä niin kuinka kovalle on tankki ruuvatti runkoon kiinni vai onko ruuveja jätetty löysälle jotta tankki pääsee heilumaan??
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Olli_

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3996 : 01.10.17 - klo: 08.59 »
Tuohon tankin kiinnitykseen en kiinnittänyt huomiota hirveästi. Mikä olisi oikea tapa?

Purin moottorin eilen ja kaasarin ja lohkon välinen o-rengas oli kaasaria useamman kerran irrottamisen jälkeen päässyt urastaan pois ja osa tiivisteestä oli palasina moottorin sisällä.

Purin koko koneen ja muuten on ok lukuunottamatta tosi pieniä jälkiä, mutta takalaakeri on vähän jäykän oloinen.

Täytyy ehkä ostaa kaasariin tiivistesarja ja uudet laakerit vai tuleeko melkein halvemmaksi uusi kone ja jättää tämän varaosiksi?

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3997 : 01.10.17 - klo: 11.00 »
Sen kuuluu olla löysällä jotta moottorin värinä ei vaahdota löpöä. Jos tankki on ruuvattu todella kiinni niin värinä aiheuttaa vaahtoa tankissa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Olli_

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3998 : 01.10.17 - klo: 22.02 »
Ok. Tarkistan ensi kerralla miten oli. Voi olla, että oli aika tiukkaan vedetty ettei irtoa tärinästä.


Paikalla mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3999 : 03.10.17 - klo: 08.49 »
Taitaa olla liian piikillä koska tehdasarvot on säädetty +20C asteen mukaan tai jotain. Viileä keli vaatii rikkaampaa seosta koska ilmassa enemmän happea. Avaa pääneulaa 1/2 kierrosta tai jotain.
Old skool rc -  Scorpion 2014 (1984 remake) - Super Tomahawk 2015 (1985) - Optima 2016 (1986) - Hang on racer (HOR) Suzuki bike (1992)
For maximum fun two wheels are better than four!