Vertical Hobby

Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 570781 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tommi_82

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3990 : 07.07.17 - klo: 21.01 »
No, täytyy perehtyä asiaan myöhemmin, tämän viikkoa olen reissussa ja siihen mennessä kun palailen kotiin on toivottavasti akut ja vaihtoservokin kolahtanut postilaatikkoon.

Takuun kanssa lienee niin ja näin, auto on tilattu ebayn kautta liettuasta kun halvalla sain :smiley:
(Itseasiassa niinkin halvalla ettei yksi parinkympin servo pahemmin harmita)

Joo, eihän se herännyt henkiin akulla eikä piuhojen päikseen vaihdollakaan...
Onneksi uusi servo oli myös tullut postiin ja sen vaihtamalla alkoi taas toimimaan, toivotaan että tämä olisi pidempi ikäinen.
Pääsee huomenna vihdoinkin säätelemään kaasarin kohdalleen ja kokeilemaan mihin savage pystyy  :laugh:

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3991 : 20.08.17 - klo: 14.50 »
Mo!

Mikä mahtaa olla nitromosan etu-/takalaakerin vaihtoväli? Monen gallonan jälkeen porukka on vaihdellu laakerita?

Poissa Tontsam

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3992 : 20.08.17 - klo: 23.00 »
Hei. Ostin ensimmäisen nitropolttikseni ja vissiin hajotin sen heti. Homma meni näin että säädin kaasuttimen valmistajan (HSP) ohjeen mukaan+ siitä vielä aavistuksen rikkaammalle. Käytin 2 tankillista tyhjäkäyntiä ja kolmannella tankillisella lähdin ajelemaan. Auto toimi oikein mallikkaasti kunnes yhtäkkiä kun 3 tankillinen oli melkein tyhjä niin auto sammui kesken ajon. No kokeilinpa vetää käymään niin koneesta puristukset täysin kateissa. Kun auto oli jäähtynyt niin puristuksia tuntui taas olevan mutta käyntiin ei lähde. Hehkun tarkistin ja se toimii. Eli pääsen varmaan tilaamaan autoon sylinteri/mäntäsarjan? Käviköhän moottori kuitenkin laihalla ja ylikuumeni liikaa?

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3993 : 26.08.17 - klo: 09.55 »
Vaikea uskoa että sisäänajossa koneen saisi ajettua noin väljäksi. Olisko kannen kiinnitysruuvit kiertynyt auki ja mäntä nostanut sylinteriputken pois paikoiltaan?

Poissa JUkka-san

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3994 : 26.08.17 - klo: 15.18 »
Taisi käydä niin että kone kävi liian kylmänä sisäänajon aikana ja takoi sylinterin "liian isoksi". Sisäänajonkin aikana koneen käyntilämmön pitää olla toisella sadalla, muuten sylinteri ei laajene oikeaan kokoon.

Poissa Olli_

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3995 : 30.09.17 - klo: 10.07 »
Ongelmana on Novarossi P5XLT-moottorin säätö.

Aluksi moottori toimi ihan ok, mutta kytkinjouset tuntui olevan liian löysät, kun tyhjäkäyntiä ei saanut kunnolla alas ilman, että renkaat pyörii kunnolla.

Vaihdoin jouset jäykempiin, mutta koneessa tuntuu olevan jatkuvaa ilmavuotoa jossain. Kierrokset heittelee ja kone ei kestä kaasua. Polttoaineensuodatin ainakin veti ilmaa, kun sen poistolla letkuissa ei ole kuplia enää.

Edelleen tuntuu saavan ilmaa jostain kaasarin välistä todennäköisesti. Tarkistin kaasarin o-renkaita ja kaikki näytti olevan ok. En muutenkaan löytänyt ilmeistä vikaa.

Pitäisikö ostaa vaan tiiviste-setti kaasariin vai miten vikaa voisi lähteä hakemaan?

Uutta konetta en haluaisi ostaa, kun kone pitäisi olla hyvässä kunnossa ja toimi aluksi tosi hyvin.

Ala- ja pääneulaa olen säätänyt tehdasarvoihin ja molempiin suuntiin, mutta ei pelaa. Kierrokset heittelee ja välillä alkaa huutamaan täydellä kaasulla, vaikka kaasuun ei koske.

Paikalla jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3996 : 30.09.17 - klo: 12.19 »
Ongelmana on Novarossi P5XLT-moottorin säätö.

Aluksi moottori toimi ihan ok, mutta kytkinjouset tuntui olevan liian löysät, kun tyhjäkäyntiä ei saanut kunnolla alas ilman, että renkaat pyörii kunnolla.

Vaihdoin jouset jäykempiin, mutta koneessa tuntuu olevan jatkuvaa ilmavuotoa jossain. Kierrokset heittelee ja kone ei kestä kaasua. Polttoaineensuodatin ainakin veti ilmaa, kun sen poistolla letkuissa ei ole kuplia enää.

Edelleen tuntuu saavan ilmaa jostain kaasarin välistä todennäköisesti. Tarkistin kaasarin o-renkaita ja kaikki näytti olevan ok. En muutenkaan löytänyt ilmeistä vikaa.

Pitäisikö ostaa vaan tiiviste-setti kaasariin vai miten vikaa voisi lähteä hakemaan?

Uutta konetta en haluaisi ostaa, kun kone pitäisi olla hyvässä kunnossa ja toimi aluksi tosi hyvin.

Ala- ja pääneulaa olen säätänyt tehdasarvoihin ja molempiin suuntiin, mutta ei pelaa. Kierrokset heittelee ja välillä alkaa huutamaan täydellä kaasulla, vaikka kaasuun ei koske.

Ihan vain kysymyksenä niin kuinka kovalle on tankki ruuvatti runkoon kiinni vai onko ruuveja jätetty löysälle jotta tankki pääsee heilumaan??
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Olli_

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3997 : 01.10.17 - klo: 08.59 »
Tuohon tankin kiinnitykseen en kiinnittänyt huomiota hirveästi. Mikä olisi oikea tapa?

Purin moottorin eilen ja kaasarin ja lohkon välinen o-rengas oli kaasaria useamman kerran irrottamisen jälkeen päässyt urastaan pois ja osa tiivisteestä oli palasina moottorin sisällä.

Purin koko koneen ja muuten on ok lukuunottamatta tosi pieniä jälkiä, mutta takalaakeri on vähän jäykän oloinen.

Täytyy ehkä ostaa kaasariin tiivistesarja ja uudet laakerit vai tuleeko melkein halvemmaksi uusi kone ja jättää tämän varaosiksi?

Paikalla jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3998 : 01.10.17 - klo: 11.00 »
Sen kuuluu olla löysällä jotta moottorin värinä ei vaahdota löpöä. Jos tankki on ruuvattu todella kiinni niin värinä aiheuttaa vaahtoa tankissa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Olli_

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3999 : 01.10.17 - klo: 22.02 »
Ok. Tarkistan ensi kerralla miten oli. Voi olla, että oli aika tiukkaan vedetty ettei irtoa tärinästä.


Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #4000 : 03.10.17 - klo: 08.49 »
Taitaa olla liian piikillä koska tehdasarvot on säädetty +20C asteen mukaan tai jotain. Viileä keli vaatii rikkaampaa seosta koska ilmassa enemmän happea. Avaa pääneulaa 1/2 kierrosta tai jotain.
JQ racing Grey edition - Hobbywing XR8 plus - XeRun 1900 kv - Kyosho remakes Scorpion, Javelin, Tomahawk - Kyosho bikes

Poissa AlluRC

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #4001 : 31.12.17 - klo: 13.08 »
Ostin tommosen Traxxas nitro rustler polttiksen ja huomasin että sehän liikkuu itsestään :undecided: Voiko joku auttaa?

Poissa Ipperu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #4002 : 31.12.17 - klo: 16.34 »
Ostin tommosen Traxxas nitro rustler polttiksen ja huomasin että sehän liikkuu itsestään :undecided: Voiko joku auttaa?

Säädä siitä ohjaimen TH trimmistä/throttle trimmistä kierroksia pienemmäksi niin ettei renkaat pyöri tyhjäkäynnillä.
Carson X10e | Trx Stampede 4x4 VXL | Trx Slash 2wd | Trx e-revo vxl TSM 1/16 |

Poissa SeTTi

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #4003 : 03.02.18 - klo: 16.56 »
Nopea kysymys!

Uusi läpinäkyvä lexan-kori, mikä spaymaali
kävisi maalauksen?


Paikalla jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #4004 : 05.02.18 - klo: 17.57 »
Nopea kysymys!

Uusi läpinäkyvä lexan-kori, mikä spaymaali
kävisi maalauksen?

Tärkeetä on hioa sisäpinta hiomapaperilla.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #4005 : 05.02.18 - klo: 22.07 »
Ei tarvitse hioa, lexanille tarkoitettu maali niin pysyy. RC-kaupat myy.

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #4006 : 11.02.18 - klo: 03.05 »
Ei tarvitse hioa, lexanille tarkoitettu maali niin pysyy. RC-kaupat myy.

komppaan. korin sisäpinnan pesu saippualla ja haalealla vedellä epäpuhtauksien poistamiseksi ja maalin tarrautumisen takaamiseksi
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa Tommi_82

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #4007 : 05.08.18 - klo: 13.05 »
HPI.n g3.0 kone ei tahdo pelittää lämpimänä.
Kylmänä käynnistyy suhtkoht hyvin ja liikkuukin hienosti. Kone kun lämpenee normilämpöihin niin sammuu heti kun pudottaa tyhjäkäynnille ja on pirun hankala saada uudelleen käyntiin. Hetki jäähdyttelyö ja taas käynnistyy.
Kierroksilla pelaa hyvin myös lämpimänä. Tyhjäkäynti myös säädetty niin korkealle kuin vain suinkin mahdollista että auto pysyy paikallaan.
Auton/moottorin historiasta ei ole mitään hajua, tuli minulle erään romulaatikon mukana.

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #4008 : 21.08.18 - klo: 08.18 »
Kone on väljä. Ei se parane kuin uusimalla sylinteri ja mäntä.
YOKOMO - MUGEN - SANWA - O.S SPEED - MUCHMORE

Poissa Tommi_82

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #4009 : 28.08.18 - klo: 16.10 »
Tälläistä vähän epäilinkin... pitänee laittaa uudet osat tilaukseen, eipä nuo nyt niin hinnan kiroissa näy olevan.