Kirjoittaja Aihe: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3  (Luettu 242247 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Funk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #120 : 11.10.10 - klo: 20.53 »
Eli vanhaan verrattuna uudet V2 iskarit, LiPot menee suoraan, alumiiniset takahubit, hiilikuituiset akkupannat, paksumpi etuiskaritorni, uusi moottoripukki ja uusi slipperi.

Noista uudet iskarit vois melkein testata.

Onhan tuossa myös eri akseliväli ja kokonaispituus kuin vanhassa...

Noniin, eli on jotain oikeatakin muutosta. En noita mittoja tiedä vanhasta, joten en osannut taulukosta niitä erotella. Runko vain näytti kuvissa kovin samanlaiselta.
Team Associated B44
JConcepts BJ4 WE

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #121 : 13.10.10 - klo: 08.47 »
Eli vanhaan verrattuna uudet V2 iskarit, LiPot menee suoraan, alumiiniset takahubit, hiilikuituiset akkupannat, paksumpi etuiskaritorni, uusi moottoripukki ja uusi slipperi.

Noista uudet iskarit vois melkein testata.

Onhan tuossa myös eri akseliväli ja kokonaispituus kuin vanhassa...

Noniin, eli on jotain oikeatakin muutosta. En noita mittoja tiedä vanhasta, joten en osannut taulukosta niitä erotella. Runko vain näytti kuvissa kovin samanlaiselta.

Ilmeisesti nyt kuitenkin on niin, että ero akselivälissä johtuu eri pakettisetupista, ja ero pituudessa eri mittaustavasta.

Toki tuossa tulee ihan järkeviä palikoita mukana verrattuna B44:ään, tärkeimpänä uudet iskarit.

Poissa Spif

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #122 : 13.10.10 - klo: 17.50 »
Onhan tuo ihan järkevä päivitys siinä mielessä, ettei tarvitse enää ostaa nippua lisäosia uuteen autoon. Vanhaan piti hommata lipo-teline, akkupannat ja iskarit. Ens vuonna olis pitänyt vielä hommata moottoripukki.

Jännä nähdä, että mitä uutta tuo slipperi tuo. Ainakin levyt näyttäisi olevan samat kuin B4.1:ssä ja paljon muuta eroa ei näy. Todennäköisesti ovat laittaneet saman jousen kuin B4.1:ssä, että saavat vähennettyä tuotenumeroiden määrää.

Ai nii, onhan toi antennin paikka vaihdettu. Sillä lähtee sekka per kierros :mrgreen:
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Poissa ripwalker

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #123 : 16.10.10 - klo: 12.46 »
Vanhaan piti hommata lipo-teline, akkupannat ja iskarit. Ens vuonna olis pitänyt vielä hommata moottoripukki.

Miksi siihen muuten pitää vaihtaa nuo akkupannat ja kohta moottoripukkikin?
Yokomo BD7 / Xray T3 2012 / Xray T3 / Associated B44 / Sanwa M11
"These Go To Eleven"

Poissa Funk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #124 : 16.10.10 - klo: 14.00 »
Vanhaan piti hommata lipo-teline, akkupannat ja iskarit. Ens vuonna olis pitänyt vielä hommata moottoripukki.

Miksi siihen muuten pitää vaihtaa nuo akkupannat ja kohta moottoripukkikin?

Nii-i? Vanhat alkuperäiset akkupannat oli ylösalaisin ihan hyvät. Tietty jos halusi säästää sen 1,6g(arvalla heitin numeron) painossa, niin sitten ne hiilikuituiset akkupannat oli kova juttu.

Mikäs juttu siinä moottoripukissa on? Onko moottoreihin tulossa joku uusi standardi?
Team Associated B44
JConcepts BJ4 WE

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #125 : 16.10.10 - klo: 14.14 »
Alkukesän ajoin alkuperäisillä muoviakkupannoilla ja loppukesän hiilikuituisilla. Vauhti parani huomattavasti mutta todennäköisesti tuo ei ollut ainoa syy... :tongue: Molemmat toimii kyllä, mutta nuo hiilikuituiset soveltuvat paremmin lipojen kanssa. Tuo uusi koneen kiinnitys on vastaavanlainen kuin esim. Asson TC3:ssa: Helpompi huoltaa ja todennäköisesti konekin pysyy paremmin paikallaan.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #126 : 16.10.10 - klo: 15.42 »
Asso on julkaissut konversio-osalistan jos haluaa päivittää vanhan B44:n uudeksi B44.1:ksi: http://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/B44.1/B44-B44.1-conversion.pdf

Poissa ripwalker

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #127 : 18.10.10 - klo: 12.39 »
Onkohan vielä jotain muuta mitä tuohon B44 kannattaa vaihtaa. Kannattaako jotain osia korvata niillä alumiinisilla suoraan tai viimeistään siinä vaiheessa kun alkuperäinen muoviosa hajoaa?
Yokomo BD7 / Xray T3 2012 / Xray T3 / Associated B44 / Sanwa M11
"These Go To Eleven"

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #128 : 18.10.10 - klo: 17.00 »
Ihan perus-B44:een kannattaa ostaa lipoja varten pohjaan tuleva lipotray ja takavakaaja. Melkein kaikki muu tuon päälle menevä on sitten hifistelyä, omassa autossa on ensin mainittujen lisäksi alumiiniset iskaritornien tuet ja hiilikuituiset akkupannat. Tuo "konversio" B44:stä B44.1:ksi voi tulla kyllä kalliiksi jos kaikki osat ostaa, ehkäpä nuo uudet V2-iskarit olisi se ykkösjuttu mistä aloittaa päivitys.

Poissa Spif

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #129 : 25.10.10 - klo: 16.34 »
Nii-i? Vanhat alkuperäiset akkupannat oli ylösalaisin ihan hyvät. Tietty jos halusi säästää sen 1,6g(arvalla heitin numeron) painossa, niin sitten ne hiilikuituiset akkupannat oli kova juttu.

Mikäs juttu siinä moottoripukissa on? Onko moottoreihin tulossa joku uusi standardi?
Noi akkupannat on tullut vaihdettua lähinnä käytettävyyden takia. Peltikennoilla nuo muoviset oli ok, mutta lipoilla ei oikein toiminut. Varsinkin, kun uudet lipot on korkeampia.

Moottoripukin vaihdolla on tarkoitus ainostaan minimoida turhat keskeytykset. Alkuperäisellä moottorin kiinnitys enemmän kuin haastava ja samaten moottori löystyi turhan helposti. Uudella moottoripukilla tuo pitäisi olla korjattu. Vanhassa oli myös ongelmana vääntyminen eli moottoripukki vääntyi ajan myötä, kun auto sai iskuja hypyissä. Toivottavasti uudella pukilla ongelma pienentyisi.

Onkohan vielä jotain muuta mitä tuohon B44 kannattaa vaihtaa. Kannattaako jotain osia korvata niillä alumiinisilla suoraan tai viimeistään siinä vaiheessa kun alkuperäinen muoviosa hajoaa?
Itse kokeilin alumiinisia etuhubeja ja niistä ei käytännössä ollut mitään hyötyä. Ainakin saviradalla auton käyttäytymisessä ei ollut eroa ja kestävyyskään ei muoviosilla ole ollut ongelma. Itse asiassa muovisessa pysyy ruuvit helpommin kiinni.
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Poissa samae

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #130 : 29.10.10 - klo: 11.25 »
Iskarien bleedercapsit on muuten ihan näppärät, mutta ruuvin kierre meinaa korkata jo ennen kuin sen saa ruuvattua edes pohjaan asti. Varaosiksi kannattanee hommata normikorkit, jotka on tehty samalla muotilla, mutta reikää ei ole porattu. Reikä 1,5mm poralla ja reamerillä reiän alkupään avarrus jotta ruuvin (n. 2mm) saa sinne reikään. Alkaa kierteet pitämään (ainakin paremmin).

Poissa schumi95

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #131 : 03.11.10 - klo: 00.21 »
en yritä kaapata tätä topikkia mutta kerron vain että olen kiinnostunut ostamaan B44:n :mrgreen:

http://rc10.fi/index.php?topic=52006.msg482419#msg482419

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #132 : 29.12.10 - klo: 21.58 »
Ostin tuommosen B44.1 auton. Mitäs sille kannattaa tehdä mattorata-ajoa varten? Iskareille, siis lähinnä? Ajanu oon viimeks muutama vuos sitten kupolirossissa, mutta pitäs kuitenkin saada jonkulaiseen iskuun, eikä oikein viittis ihan nollasta alottaa sääteleen.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #133 : 30.12.10 - klo: 09.43 »
Missä radalla aijot käydä ajamassa?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #134 : 30.12.10 - klo: 20.33 »
Siinä teidän radalla :laugh: t. ex koskelan nuoret :D
Vastaheitolla voittoon.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #135 : 30.12.10 - klo: 21.33 »
Jaah 45 ei varmaan mee ihan pieleen.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #136 : 18.01.11 - klo: 11.45 »
Nyt on B44.1 testattu. Hyvin tuntuu kulkevan, ja kesti muutamat kunnon voltitkin.

Sisuskaluina/oheislaitteina tuntuu toimivan mukavasti osittain vähän vanhempaakin kalustoa:
Nosram 6.5 BL
Nosram pearl ISTC v2
GM 5600/60C
Sanwa ERG-XS
Kopropo Mars EX-1

Erittäin pehmeä/looginen vastaamaan kaasuun, hyvä jarru, ja kulkee tarvittaessa aivan helvetisti.

Autosta sen verran, että iskarin korkit on huonot, muuten jees.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #137 : 02.03.11 - klo: 17.40 »
Kokeilin ballast weightiä B44.1 autossa, en pitänyt, meni jotenkin möhöks ajaa, ketteryys katosi. Ja hypyissä rupes tulemaan liian keulalleen alas.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa jööni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #138 : 08.05.11 - klo: 14.08 »
Mistä tähän autoon sais alumiiniset tukivarret ja iskarikorkit?

Suomesta pitäis saada...

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #139 : 08.05.11 - klo: 19.54 »
Ei taida Suomesta saada mutta maailmalta löytyy alutukivarsia ja Assolta löytyy iskarikorkkeja Factory Team osana alumiinisena. Jos on tarkoituksena ajaa kuitenkin radalla mahdollisimman kovaa niin vakioillakin pärjää.
« Viimeksi muokattu: 08.05.11 - klo: 19.59 kirjoittanut Heuli »

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #140 : 09.05.11 - klo: 18.25 »
Onko olemassa mitään alle 200 usd comboa jossa olisi sensorit ja olisi hyvä tähän autoon ? Vai onko ne sensorit kuinka tarpeelliset ? Olisiko tuo hyvä ?      http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_911/products_id/187224/n/Novak-Havoc-3S-Brushless-ESC-Ballistic-Brushless-Motor-System-w-Traxxas-Plug-85T  En ole vielä autoa ostanut mutta suositelkaa jotain comboa , koska haluaisin tietää että paljon menisi rahaa  :undecided: 
   Tuo servo varmaan kävisi ? http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/61_100/products_id/183316/n/Savox-SC-1258TG-Standard-Digital-High-Speed-Titanium-Gear-Servo
« Viimeksi muokattu: 09.05.11 - klo: 20.50 kirjoittanut Traxxas_Topi »
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa ripwalker

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #141 : 09.05.11 - klo: 18.53 »
Onko olemassa mitään alle 200 usd comboa jossa olisi sensorit ja olisi hyvä tähän autoon ? Vai onko ne sensorit kuinka tarpeelliset ? Olisiko tuo hyvä ?      http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_911/products_id/187224/n/Novak-Havoc-3S-Brushless-ESC-Ballistic-Brushless-Motor-System-w-Traxxas-Plug-85T  En ole vielä autoa ostanut mutta suositelkaa jotain comboa , koska haluaisin tietää että paljon menisi rahaa  :undecided: 
   Tuo servo varmaan kävisi ? http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_911/products_id/187224/n/Novak-Havoc-3S-Brushless-ESC-Ballistic-Brushless-Motor-System-w-Traxxas-Plug-85T

En tiedä Novakin comboista enkä höyrykattiloista, mutta sen tiedän, että tuo jälkimmäinen linkki ei kyllä viittaa mihinkään servoon vaan on sama linkki kuin ylempi.
Yokomo BD7 / Xray T3 2012 / Xray T3 / Associated B44 / Sanwa M11
"These Go To Eleven"

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #142 : 09.05.11 - klo: 20.50 »
No nyt on korjattu
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #143 : 09.05.11 - klo: 21.14 »
Kannattais varmaan kartoittaa Suomen kaupat ensin, saattais takuutkin pelata ongelmatilanteissa. Lisäksi en usko, että hinnoissa on mainittavaa eroa.
---

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #144 : 11.05.11 - klo: 21.07 »
Monenko millin reiällä asson pinionit ovat ? Meinaan niitä pinjojeita jotka käyvät tähän autoon.
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa ripwalker

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #145 : 11.05.11 - klo: 21.59 »
Monenko millin reiällä asson pinionit ovat ? Meinaan niitä pinjojeita jotka käyvät tähän autoon.

Eikös se nyt riipu enenmänkin siitä moottorista minkä autoon laitat. Tässä autossa ei tule mukana mitään moottoria.
Yokomo BD7 / Xray T3 2012 / Xray T3 / Associated B44 / Sanwa M11
"These Go To Eleven"

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #146 : 11.05.11 - klo: 22.13 »
Monenko millin reiällä asson pinionit ovat ? Meinaan niitä pinjojeita jotka käyvät tähän autoon.

Eikös se nyt riipu enenmänkin siitä moottorista minkä autoon laitat. Tässä autossa ei tule mukana mitään moottoria.
No monen millin reikä tässä on  http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1450_824/products_id/24799/n/Team-Associated-48P-Pinion-Gear-16T           Moottoriksi tämä http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_1889_222/products_id/79099/n/Novak-Ballistic-Racing-Brushless-Motor-85T
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #147 : 12.05.11 - klo: 07.09 »
Villi muistikuva noista 540-kokoisista moottoreista olisi, että akselin paksuus on 3,17 mm. Merkistä riippumatta.
AE/Destiny/TLR

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #148 : 12.05.11 - klo: 08.47 »
Sehän lukee tossa moottorin tiedoissa:

Lainaus
Nickel-plated, 12.3mm sintered Neodymium rotor with a 0.125” pinion shaft that accepts all existing pinion gears
Ja 1/8 tuumaa on tosiaan se 3.175 milliä.

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B44+kuvat
« Vastaus #149 : 12.05.11 - klo: 14.59 »
Sehän lukee tossa moottorin tiedoissa:

Lainaus
Nickel-plated, 12.3mm sintered Neodymium rotor with a 0.125” pinion shaft that accepts all existing pinion gears
Ja 1/8 tuumaa on tosiaan se 3.175 milliä.
Juu kyllähän se akselinpaksuus siinä luki , mutta mietin että käykö nuo pinionit tuohon koneeseen  ?
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo