Kirjoittaja Aihe: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3  (Luettu 242269 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kksaffy

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #480 : 03.12.14 - klo: 09.56 »
Kiitos Soo..! Ja kiitos metsäläinen kun laitoit ton videon... Nyt mä mietin et ostinko noin pari kiloo p****a...?!

Mun piti ostaa durango, mut koska noita oli hyllyssä ja meidän kerholla on vara-osa myynti niin päädyin tähän..
Myös meidän kerholla on pari huippukuskia jotka ajavat tällä.. Ja ajaahan "Firemankin" tällä.. :wink:

Onko kestävyys todella ongelma..? Ja tuoko tämä auto vain unettomia öitä ja sepelvaltimo taudin..?? :shocked:
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #481 : 03.12.14 - klo: 10.00 »
Kiitos Soo..! Ja kiitos metsäläinen kun laitoit ton videon... Nyt mä mietin et ostinko noin pari kiloo p****a...?!

Mun piti ostaa durango, mut koska noita oli hyllyssä ja meidän kerholla on vara-osa myynti niin päädyin tähän..
Myös meidän kerholla on pari huippukuskia jotka ajavat tällä.. Ja ajaahan "Firemankin" tällä.. :wink:

Onko kestävyys todella ongelma..? Ja tuoko tämä auto vain unettomia öitä ja sepelvaltimo taudin..?? :shocked:

Auto kasaan ja radalle, tuskin petyt.  :wink: Mielestäni kestävyys ei todellakaan ole ongelma.
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #482 : 03.12.14 - klo: 10.09 »
Onko kestävyys todella ongelma..? Ja tuoko tämä auto vain unettomia öitä ja sepelvaltimo taudin..?? :shocked:

Mulla oli 44.2 ja haluaisin saman auton edelleen. Etutukivarret oli heikot muuten se kesti erittäin hyvin. Jos hankkisin auton uudelleen hommaisin siihen samantien RPM etutukivarret.
 
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #483 : 03.12.14 - klo: 13.11 »
Kiitos Soo..! Ja kiitos metsäläinen kun laitoit ton videon... Nyt mä mietin et ostinko noin pari kiloo p****a...?!

Mun piti ostaa durango, mut koska noita oli hyllyssä ja meidän kerholla on vara-osa myynti niin päädyin tähän..
Myös meidän kerholla on pari huippukuskia jotka ajavat tällä.. Ja ajaahan "Firemankin" tällä.. :wink:

Onko kestävyys todella ongelma..? Ja tuoko tämä auto vain unettomia öitä ja sepelvaltimo taudin..?? :shocked:

Hyvän auton valitsit :wink:  Etutukivarsien kanssa ollu yhtä paljon ongelmia kuin aikanaan durangon kanssa. Eli jos vetää täydellä tolppaa niin hajoohan se :tongue: Keskidiffi hommaan en sano juuta enkä jaata tässä autossa koska en sillä aja. Sen mitä olen kuullut ja nähnyt diffin kestävyydestä niin jollain se on kestänyt todella hyvin ja jollain se ei kestä ollenkaan. Tarkoitan siis spurrin kestävyyttä tässä keskidiffi asiassa. Muuten B44.3 on nyt jo osoittautunut nopeemmaksi kuin edeltäjänsä. Ja niin kuin aina tällä merkillä on todella vahva tiimin tuki :cool:

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #484 : 03.12.14 - klo: 14.58 »
Tohon spurrin kestävyyteen vaikuttaa paljon pinjonin malli. Jos sen hammas on yhtä leveä kuin spurri, niin ongelmia ei pitäisi olla. Jos pinjonin hammas on taas kapea, niin ongelmia voi olla luvassa. Välys pitää myös tietenkin olla kunnossa!
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #485 : 03.12.14 - klo: 20.43 »
Ite olen tykännyt omassa B44.2:ssa ratas-diffeistä, ehkä liukkaalla kuitenkin kuula-diffi on ollut minulle helpompi. Nyt ensimmäistä kertaa pääsin ajamaan ratas-diffeillä sisällä + keski-diffi asennettuna, niin jopas oli makoisaa ja nopeuttakin löytyi enemmän verrattuna vakio setuppiin (kakkos auto). Toki näissä minun tötteröissä on vakio hiilari pohja, joten ihan ei ole vertailukelpoisia.
Ospa Rc

Poissa antti_r

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #486 : 04.12.14 - klo: 00.42 »
ajattelin jakaa kokemuksiani kaksi viikkoa vanhasta B44.3:sta johon päivitin B44.2:sta.

Aloitetaan hyvistä puolista. B44.3 on suoraan pakasta otettuna todella johdonmukainen, suorastaan helppo ajaa, ja se on ollut myös hyvin nopea etenkin pidemmissä vedoissa johtuen ajamisen helppoudesta. Kovapitoiselle Tikkurilan radalle ratasdiffit sopivat erinomaisesti eikä enää tarvitse huolehtia kuuladiffien huoltamisesta tai luistamisesta. Hyväksi puoleksi voi varmaan myös laskea, että varaosiksi kelpaa vanhat 44:sten osat, sillä autoa on käytännössä pysynyt diffejä ja pohjalevyratkaisua lukuunottamatta ihan samana.

ja tästä pääseekin huonoihin puoliin, eli vaikka auto on radalla todella nopea, alkaa se kootessa tuntumaan vähän vanhanaikaiselta. pahimpana esimerkkinä etudiffin ulossaamiseksi täytyy avata 14 ruuvia! Autoa kootessa tuli myös pari mutkaa matkaan (samoja kokemuksia löytyi usealta rctech.net:stä):
- diffien laakereiden laittaminen paikalleen vaatii voimaa (ja/tai niiden koontia ohjeen vastaisessa järjestyksessä)
- vetareiden e-klipsien paikalleen laitto vaatii kärsivällisyyttä
Lisäksi omassa autossa oli laatuongelmia:
- diffien kulmarattaat olivat uutena hyvin karheat, kuluivat tosin muutamassa akussa huomattavasti sileämmiksi
- yhdessä linkissä oli kierteet molemmissa päissä samaan suuntaan
- yksi diffin ulostulo hajosi kolmantena ajopäivänä
Linkki ja diffiulostulo menivät valmistajan vastuulle ja varaosat pitäisi olla tulossa.

koska auto on pitkälti sama kun B44.2, suosittelen siihen vanhastaan tuttuja kikkoja, eli eteen RPM:n tukivarret ja vetoakselien paikoiltaanpomppaamisen välttämiseksi täytyy pitää huolta ettei ulosjoustoa ole liikaa ja toisaalta ettei varsinkaan etupäässä ole ripustuksessa mikään ruuvi yhtään löysällä. olen itse päivittänyt casterblockit metallisiin, kun muovisista tuntui aukeavan pystysuuntaiset ruuvit itsekseen.

ongelmista huolimatta olen tällä hetkellä autooni oikein tyytyväinen, toivotaan että fiilis pysyy samana kun kilometrejä kertyy lisää.
Team Associated B44.3 | JQ The Car Yellow Edition | JQ eCar

Poissa kksaffy

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #487 : 04.12.14 - klo: 08.38 »
Kiitos vastauksista..! On jo parempi mieli.. :wink: kun noita amerikkalaisia videoita katso, niin huono Englannin kielen taito yhdistettynä kieroon mielikuvitukseen sai mut pelästyyn..! :tongue:

Pari kysymystä vielä..
- sopiiko rpm kupit suoraan asson palloihin..?
- mistä saa rpm etutukivarsia..? Mieluiten Suomesta..
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #488 : 04.12.14 - klo: 09.10 »
Kiitos vastauksista..! On jo parempi mieli.. :wink: kun noita amerikkalaisia videoita katso, niin huono Englannin kielen taito yhdistettynä kieroon mielikuvitukseen sai mut pelästyyn..! :tongue:

Pari kysymystä vielä..
- sopiiko rpm kupit suoraan asson palloihin..?
- mistä saa rpm etutukivarsia..? Mieluiten Suomesta..

RPM pallokuppeja ja tukivarsia löytyy Eurorc:stä ja kupit sopii palloihin.

http://fi.eurorc.com/product/6596/rpm-team-associated-front-suspension-arms---b44-441-442

http://fi.eurorc.com/product/1442/rpm-heavy-duty-rod-ends-12-black
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #489 : 04.12.14 - klo: 10.58 »
Huomioi rpm tukivarsien asennuksessa viilailla sopivuus kohdalleen. Eli suoraan jos laittaa niin aika tönkki tulee.
Ospa Rc

Poissa kksaffy

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #490 : 05.12.14 - klo: 22.48 »
Sain auton läjään.. Aluksi Meinas itku tulla.. Ne diffit..... :embarrassed:
Diffit itsessään oli ihan hyvät, mut kun ne oli kasattu ohjeen mukaan niin alko ongelmat..

Ekaks ne laakerit.. Se simmi oli tosiaa tiukka painaa laakeri siitä ohi.. Ekan laakerin rikoin kun suutuspäissään survoin sen väkisin paikoilleen... Toisten kanssa olin kärsivälisenpi...

Sitten kun kasas ne diffiboksit niin huomasin et ei ne pyörineet todellakaan edes välttävästi... :shocked:
Diffin yksihammas oli pienempi kuin toiset.. Yritin viilailla ja kaikkee mut huonoks jäi.. Toinenkin boksi oli huono
mutta parempi sentään kun toinen.. Ei auttanut shimmaamiset..

Sit taka vetari oli vähän ottanut valmistus vaiheessa itteensä.. Sitä ei saanut hyväks vaikka mitä teki.. Lopuks jouduin sillekin näyttään viilaa ja jättämään pidätin ruuvin löysälle...

Mut kyllä lopuks kun sitä tossa kattelee, niin onhan se mahtavan näköinen kampe.. :tongue:
Hiilikuitua ja sinistä alumiiniä... Siitä mä pidän...!
Huomena radalle sitten testaan et miten liikkuu..!! Täytyy kysyä viä maahantuojalta et saako jotain noista osista takuuseen...

Ja kiitokset kaikille neuvoista..!!!
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #491 : 06.12.14 - klo: 08.13 »
No onpahan vaikeuksia. Kaikki huonot osathan menee takuuseen varmasti mutta tympäseehän se tuonkin hintaisessa hankinnassa. Kyllähän se sitten hymyilyttää kun pääsee ajamaan.
« Viimeksi muokattu: 06.12.14 - klo: 10.30 kirjoittanut Testikuski »
Ospa Rc

Poissa pitsinki

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #492 : 06.12.14 - klo: 09.08 »
Tätä aihetta kun lukee, niin saa sellaisen käsityksen ettei välttämäti kannattais ostaa 44.3:sta. Suunnitellut 4wd crossarin ostoa, ja 44.3:nen ollut mielessä, mutta tiedä sitten mitä tehdä. Mikä on kyseisen auton omistajien mielipiteet, kannattaako ostaa vai suunnitteleeko jotain muuta?
Mini M-03x4+muutama muu

Poissa kksaffy

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #493 : 06.12.14 - klo: 10.30 »
Mulla oli kasaamisessa noi muutamat jutut.. Sain kuitenkin auton kasaan ja uskon et maahantuoja tulee vastaan
noissa osissa..

Mutta koska ajan kilpaa näillä ja meen tänään treenaan, ja oon ymmärtänyt et toi auto on mahtava ajaa niin
noi kasaamisessa olleet ongelmat unohtuu hetkessä.. Jos toi auto on radalla yhtä upee miltä näyttää..!!

Kirjotan ajokokemuksesta kun sitä on.. mutta tällä haavaa kuitenkin tyytyväinen..  Ajoon kuitenkin auton ostin
ja jos se on siinä hyvä, niin kyllä suosittelen ehdottomasti..!

HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #494 : 06.12.14 - klo: 10.37 »
En ole itse ajanut 44.3sella mutta kovalla pidolla näyttävät ottavan keskidiffin pois ja muutenkin maailmalla kirjoittelevat ajavansa 44.1 (lyhyt versio) ketterämmän käsittelyn vuoksi. Se vaan pitää itse koittaa mikä on omalle ajotyylille sopiva.
Yleensäkkin se viimeiset kympit kierrosajoista otetaan pois tuolla auton säätämisellä/toiminnalla ja ne sekunnit kuskin treenillä.
Ospa Rc

Poissa kksaffy

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #495 : 07.12.14 - klo: 11.39 »
No niin.. Nyt on asso sisään ajettu... :smiley:

Vähän alle 600 rata kierrosta Nokialla.. Ajettu pyörillään, katollaan, kyljellään, lukuisia kärrynpyöriä ja kolareita..
Ei yhtä v*tun osaa rikki..!!!!  :shocked: Kestävin auto mikä mulla on ollut.. Ja en viälä vaihtanut edes RPM etutukivarsia...

Takaiskaritornin sain murtumaan kun hyppäsin ajajakoroketta päin..! Mutta sitä nyt ei voi laskee kun se on
samassa kategoriassa, et "ajoin tolppaan kuuttakymppiä ja tukivarsi meni poikki, ompa heikko..!"

Setuppia viälä haen, mut kyllä rupee oleen nopea jo... :tongue:
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #496 : 07.12.14 - klo: 12.14 »
Hienoo.. Mut vaihda ne tukivarret kuiteski. T. Kolarikaveri.
Itellä alkaa oleen rpmmän tukivarret jo niin kololla kesän jälkeen että pitäisi ihan vaihtaa ulkonäön takia  :smiley:
Ospa Rc

Poissa kksaffy

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #497 : 14.12.14 - klo: 16.54 »
Mitens onko noi etu- ja takavakaajat samanlaisia..?
Haluaisin koittaa mustaa edessä ja hopeista takana.. Rakennussarjan mukana tuli kummatkin..

Eli käykö se musta eteen vai onko siihen erillinen etuvakaaja..?
Jos käy, niin mitä siihen tarvitaan muuta..? Onko samanlaiset osat kun taakse?
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #498 : 14.12.14 - klo: 18.02 »
Samoilla osilla menee. Musta on löysempi kun hopee.
Ospa Rc

Poissa eetuurr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #499 : 16.12.14 - klo: 21.32 »
Tuli kans hommattua B44.1 noi rpm etutukivarret. On meinaan pikkusen järeemmät kun vakiot :grin: :grin:
Team Durango Desc210 ja Axial scx10

Poissa kksaffy

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #500 : 17.12.14 - klo: 08.44 »
Juu ne on kyllä paljon järeämmän näköiset kuin alkuperäiset.. Laitoin ne kans, vaikka en alkuperäisiä
rikki saanutkaan..

Noi iskarin alapään tiivisteet.. Mistä sais ne x-ringit tai mitkä olikaan..? Suomesta..?
En löytänyt Rcmältä..

Onko joku ajanut satula akuilla b44.3:sta..? Mikä on suurin ero shortyyn..? Joo.. Paino, mutta ajotuntuma..
onko kokeilemisen arvoinen juttu..?
Niin vähän kerkiää tällä hetkellä radalle, et ei viitti turhaan rakentaa jos se on ihan kakka.. :tongue:
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #501 : 17.12.14 - klo: 09.04 »
Ei se mitään x-ringejä tarvi  :grin:
Ospa Rc

Poissa Masto

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #502 : 17.12.14 - klo: 09.12 »
Onhan niitä x rinkuloita sielä RCM:ällä
Pistä hakuun X-RING niin löytyy.

Poissa kksaffy

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #503 : 17.12.14 - klo: 09.38 »
Tarvii.. Noi vakiot vuotaa kun seula.. :grin:
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #504 : 17.12.14 - klo: 11.49 »
Ai vuotaavai. Puolen vuoden välein olen vaihellu ja ei isommin ole ongelmia ollu. Tai niijoo voi johtua että tulee ajettua liian vähän.
Ospa Rc

Poissa kksaffy

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #505 : 27.12.14 - klo: 10.53 »
Jos haluaa vaihtaa noi b5:sen pallokupit, niin mitä tarvii..?
Riittääkö et ostaa vain tämän:
http://www.rcm.fi/91453-associated-heavy-duty-ball-cup-set-small.html

Tarvitaanko muuta..? Ja mites tossa on noi yhet käppyrät, niin käykö ne..?
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #506 : 27.12.14 - klo: 11.29 »
Mulla on sama sarja. Käppyrät raidetankoon olkopäähän. Hieman geometria muuttuu, mutta mielestäni parempi kun ei enää sisärengas  väpätä. Muuta ei tarvi.
Ospa Rc

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #507 : 27.12.14 - klo: 15.16 »
Kuinka niin geometria muuttuu?
Vastaheitolla voittoon.

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #508 : 27.12.14 - klo: 18.10 »
Raidetanko on ulkoa taaempana suhteessa sisäpäähän.
Ospa Rc

Poissa Olbe

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #509 : 07.01.15 - klo: 12.02 »
Ruvennut kanssa kiinnostamaan B4 rinnalle hommata nelkku...
Minkäslaista moottori+nopari yhdistelmää kannattaisi miettiä tähän autoon ?
Jotain edullista tietenkin...
Onko auto(B44.3) jo todettu toimivaksi paketiksi ?
Ja löytyiskö perus setuppia jostakin, esim tikkurilan radalle ?

T: Tietämätön
Junnumestari 2007