Kirjoittaja Aihe: Team Associated T4 + kuvat  (Luettu 38196 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #30 : 05.10.09 - klo: 20.04 »
Melkein sama auto, mutta vähän vanhempi, eli T2 :



Siis minun oma auto, kuva kainuun rosseista. Sori jos sekotin topiccia   :cheesy:

Sami


Jeps

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #31 : 07.12.09 - klo: 22.19 »
Ovatko FT mallin mukana tulevat "carbon" tukivarret, iskaritornit yms. osat vahvempia kuin RTR:ssä olevat muoviosat?

Hintataso näyttää olevan suunnilleen tuplat verrattuna tavallisiin muovikomposiittiosiin. Kannattaako siis ostaa kaksi pussillista tavallisia, vai yksi satsi vähän kalliimpia varaosia?

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #32 : 08.12.09 - klo: 07.40 »
^ Ainakaan B4:ssa en ole eroa huomannut. Nuo hiilarikomposiittimallit pitäisi olla jäykempiä, mutta onko sillä sit väliä, niin paha mennä sanoon.

Itse suosittelisin ostamaan mielummin kaks pussillista normimuovilla varustettuja malleja.

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #33 : 08.12.09 - klo: 09.40 »
Samaan tapaan niitä tuntu napsuvan. Osta mielummin halvempia enemmän.


Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #34 : 08.12.09 - klo: 10.59 »
Niin vähän epäilinkin. Kiitos asian vahvistaneille.
Jos carbon-osien ainoa ero on jäykkyys, voi niitä napsahdella helpomminkin kuin vakio-osia.

Asson sivuilta löysin pari asiaan liittyvää kysymys-vastaus paria:
Lainaus
Q: What is your suggestion for pieces that seem to break too much?
A: Some believe that switching to carbon parts will limit breakage. Actually, the molded composite parts have a bit more flex to them.

Lainaus
Q: Why is it better if your parts have "Zero flex"?
A: Flex is bad if you want the car to react instantly. Example: If you push a balloon hard to get it going, it will first absorb your finger (flex) before popping away. If you push a ping-pong ball in the same way, it will respond immediately, having less flex. Now imagine the same force against your a-arm, shock tower, and shock combination. With much flex in all three, it would be what the racers call “less responsive.” With carbon parts, the setup would be “more responsive.” Don’t get carbon parts until you are a good driver and have good control (that is, you don’t crash so much), because carbon parts are not stronger than stock composite, but more rigid.

EDIT:
Yhteenveto suomeksi asiasta kiinnostuneille kielitaidottomille :wink:
Carbon-osat eivät ole vahvempia kuin vakio-osat(muovikomposiitti), ainoastaan jäykempiä. Hanki carbonit vasta kun osaat ajaa ja kaipaat autoon jäykkyyttä mm. herkistämään ohajustuntumaa...
« Viimeksi muokattu: 08.12.09 - klo: 11.05 kirjoittanut rubberduck »

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #35 : 22.12.09 - klo: 08.12 »
T4.1 RTR & T4.1 RTR brushless

RC10T4.1 RTR 2.4GHz



Built on the 7-time National Champion RC10T4 platform
XP3-SS 2.4 GHz 3-channel radio system with SHV1504 MG metal gear servo
XP SC200 electronic speed control with LiPo cutoff, forward and reverse with reverse lock out
Reedy 17-turn motor
2.6:1 ratio gearbox with sealed gear differential, dual-sided adjustable slipper clutch, and rubber sealed ball bearings
Molded composite low-CG chassis with set-screw antenna tube lock
Blue aluminum shock bodies with molded pre-load clips
Battery strap with twist-lock thumb knobs
Rugged steel turnbuckles for adjustable camber and front toe-in
Angled bellcrank "co-planar" steering with built in servo saver
Vertical ball ends for roll center adjustments, front and rear
Pre-mounted tires on white dish wheels
Factory finished Interceptor-T polycarbonate body



RC10T4.1 RTR 2.4GHz Brushless



Built on the 7-time National Champion RC10T4 platform
XP3-SS 2.4 GHz 3-channel radio system with SHV1504MG metal gear servo
XP SC450-BL Brushless electronic speed control with LiPo cutoff, forward and reverse with reverse lock out
Reedy 3300kV brushless motor
2.6:1 ratio gearbox with sealed gear differential, dual-sided adjustable slipper clutch, and rubber sealed ball bearings
Molded composite low-CG chassis with set-screw antenna tube lock
Blue aluminum shock bodies with molded pre-load clips
Battery strap with twist-lock thumb knobs
Rugged steel turnbuckles for adjustable camber and front toe-in
Angled bellcrank "co-planar" steering with built in servo saver
Vertical ball ends for roll center adjustments, front and rear
Pre-mounted tires on white dish wheels
Factory finished Interceptor-T polycarbonate body

Poissa apt93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #36 : 25.12.09 - klo: 18.18 »
Nyt on sit mun T4 lumivalkoinen. Ennen ku oon akullistakaan kerenny ajamaan niin alkoi jo kyrsiä tuo akkujen kiinnitys. :grin: Laitoin sit tarranauhat siihen.



Poissa apt93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #37 : 23.01.10 - klo: 23.23 »
Moniko hampaisia pinjoneita kanttis hankkii 4300kv ez-runille kaveriksi? Spurrit 87 ja 84 löytyy. Millä pinjoneilla kanttis alkaa sopivii välityksii haeskeleen?

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #38 : 23.01.10 - klo: 23.42 »
Mun T4 kulkee ezrun 4300kv motilla ja 2S lipolla 22T pinjonilla ja 87 spurrilla ihan riittävästi mun tarpeisiin(56km/h lumella GPS). Tehoja motista otetaan ~400W tuolla setupilla ja ainakin talvikeleillä 35A ezrun ESC pysyy ihan viileänä.
3S lipolla 17/87 välityksillä tehot liikkuu siinä 500W tuntumassa, eli ollaan sitten jo motin suositusten rajoilla.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #39 : 04.07.10 - klo: 17.09 »
T4.1 Factory Team julkaistu:

http://67.199.85.166/main/productdetails.php?text=7023



RC10T4.1 Factory Team Kit Features:
• Factory Team 0.5 degree aluminum rear hubs with oversized outer bearing
• Ball differential with light-weight outdrives
• Factory Team V2 hard-anodized threaded shock bodies with bleed-screw caps
• V2 slipper assembly with high-rate spring for more consistent slipper clutch adjustments
• JConcepts Hi-Flow T4 body
• JConcepts Double-Dees rear tires in green compound and Carvers front tires in blue compound
• CVA joints with pin retainer clips
• Carbon fiber battery strap with blue aluminum thumb screws
• Blue titanium turnbuckles
• Optimized suspension setup for use with LiPo batteries
• Suspension mounts for 4°, 3.5°, 3°, and 2.5° rear toe included
• Complete set of precision ball bearings
• Factory Team blue aluminum hinge pin brace, milled motor plate, servo mounts

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #40 : 04.07.10 - klo: 21.41 »
Onko jollakulla tietoa, että sopiiko #9827 SC10 complete gear diff SC10/T4.1/B4.1 RTR:n lisäksi T4FT/T4.1FT/B4FT -autoihin, vai onko mitoissa jotain eroja (milliset vs tuumaiset esimerkiksi)?

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #41 : 05.07.10 - klo: 03.07 »
Niissä malleissa joissa on kuuladiffi vakiona, pitää vaihtaa pari palikkaa jos haluaa käyttää ratasdiffiä.
Eroina transmission case ja erikokoiset laakerit diffin ulostuloissa. Samaten rear chassis plate on eri.

Aiheesta on ollut juttua muistaakseni Asso Talk:ssa ja/tai B4 topikissa.

EDIT: niin se laakerien linkki jäi laittamatta

Poissa Antti^

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #42 : 12.07.10 - klo: 13.05 »
Mistäs kaupasta sais mun omaan uuden moottorin?

Poissa PaavoNokkava

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #43 : 12.07.10 - klo: 13.47 »
Mistäs kaupasta sais mun omaan uuden moottorin?

Kysäseppäs täältä jos originaalia haluat:

http://www.rcpiste.fi/do?action=news
[PRCA] [TamUa]

Poissa Antti^

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #44 : 12.07.10 - klo: 21.27 »
Minkäslainen moottori tos on?Harjaton?Harjallinen?

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #45 : 12.07.10 - klo: 21.34 »
Vanhemmassa T4 mallissa on harjallinen, uudempaa T4.1 löytyy sekä harjallisena että harjattomana.

Poissa Antti^

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #46 : 12.07.10 - klo: 21.39 »
Juu eli kun mun auto on 5 vuotta vanha niin siinä on todennäköisesti harjallinen.

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #47 : 04.08.10 - klo: 00.56 »
Tässä hieman lisää kommentteja ja kokemuksia T4:sta:

Ostin talvella käytettynä T4:n RTR-rungon rullaavana (ilman sähköjä) pihasudittelua varten. Löin sähköiksi 90-luvun aktiiviajoilta kaappiin jääneet harjalliset tekniikat sekä 27MHz AM -vastarin. Noilla pääsi hyvin alkuun, mutta alle kymmenen akullisen jälkeen LRP:n ikivanha motti sanoi sopimuksen irti ja upgreidasin tuon HobbyKingin 100A ESC + 6.5T/5200kv -combolla. Kulkee tajuttomasti 2S akulla ja ainakin Hyvinkään radalla tehoa on aivan liikaa.

Yllättävän helposti tuon saa rikki varsinkin pihalla jossa kovia esteitä riittää. Tähän mennessä on tarvittu:
- etu- ja takapään koritolpat
- tukivarret taakse
- ohjauspalat
- etupään tukivarsien kiinnityspukki (#9563)
- etupään tukivarsien saranatappien kiinnike: päivitin tuon alumiiniseen (FT #9665), katsotaan kestääkö paremmin
- takaiskarin tappi/akseli (kiero jo autoa ostettaessa)
- ruuveja, muttereita ja prikkoja
- takarenkaiden akselit

Lisäksi pistin juuri tilaukseen sormiruuvit jolla voi korvata akkupidikkeen lukiteclipsit (nuo clipsit on minun akuilla erittäin hankala saada paikalleen) sekä uudet diffin ulostulot kun alkuperäisissä on millitolkulla klappia kulumien johdosta.

Välityksenä tuossa HobbyKingin 6.5T-moottorissa mulla oli alunperin 20T/vakiospurri (87 ?), mutta tuntui käyvän aika kuumana rajumman sudittelun jälkeen joten tiputin tuon pinionin 16-piikkiseen.

Pari kyssäriä enemmän ajaneilta:

1. Onko Assolla jotain yleistä ruuvisettiä jossa olisi muutama ruuvi kaikkista eri koosta? Tuo voisi olla hyvä olla pakissa jolloin voi korvata ruostuneet/hävinneet ruuvit tarpeen mukaan. Yksittäisten kokojen ostaminen on vähän liikaa, kun kokoja on niin pirusti erilaisia.

2. Mikä olisi hyvä yleisrengas pihasuditteluun jolla voisi ajaa niin asvalttilla kun irtosoralla? Ostin kiireissäni talvella manuaalin mukaiset Hole Shotit, mutta ymmärsin että tuo on enemmän kisarengas savipohjaradoille.

3. Miten nuo taka-akselien lukitsevat roll pinnit (#7369) pitäisi asettaa ja poistaa? Jouduin uusia akseleita asennettaessa lyömään pinnit paikalleen kevyesti vasaralla, pitäisikö niiden todella olla noin tiukat?

Muutama foto:



« Viimeksi muokattu: 04.08.10 - klo: 01.07 kirjoittanut micsa.fi »
Wacky Stack Racing Team

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #48 : 18.04.11 - klo: 00.25 »
Onko tässä topiikissa mitään eloa, ajaako moni vielä näillä trukeilla, mutta itse kysymykseen mitä renkaita olette käyttäneet asso t4 ssä ?

 markus.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #49 : 18.04.11 - klo: 09.48 »

Tottahan toki toi T4 on vielä itellä ajossa ja odottelee kesäpäiviä.

Losin Step Pin on todettu toimivaksi joka kelillä. Liquid RC:stä noita saapi. Oikeastaan muuta rengasta ei kannate ees alakaa säveltään, step pin pelaa. Jollain kelillä myös toi prolinen bow tie toimii hyvin, mutta kun se kuluu niin pito katoaa nolliin. Losin ratas pelaa kohtuuella vielä kuluneenaki. Losin insertit vaan on vähän kuraa, ne tahtoo jauhautua meleko nopiaa mössöksi vaikka ite rengas vielä toimiikin hyvin.

Hyvän ja helpon pirssin oot hommannu!

Viimekesän fiilistelylinkkukuvaa kehiin.






Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #50 : 18.04.11 - klo: 23.16 »
Saako noita losin renkaita suomesta ja myykö sabe paljonkin pro linen renkaita, itsellä oli tätä ennen hpi e fire joka oli myös tosi hyvä rälläys peli ja kesti pommitusta ku mikä  :tongue: niin mistä kannattaa suomesta hankkia trukki renkaita, mitä optio-osia olette käyttäneet tässä autossa paremmat iskarit, titaanivantit ja factory team osia saako kaikkia niitä rc pisteestä.

 markus.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #51 : 19.04.11 - klo: 07.54 »
En tiä miten suomesta saa mitään, oon ite hommannu kaikki liquidista tai sitten ebaystä.

Teamin kamoilla oon ajellu, ei siihen kannate alkaa mitään hipokiluja tunkeen kun ne kuitenkin on josaki vaiheessa p*skana. Ainoastaan iskareihin panostaisin ite jos johonki, ne uudemmat asson pumput vois olla ihan pätevät. Nää mun ajot siis on tosiaan rata-ajoja, monttupässäystä ei juuri hirveästi tullu ajeltua. Rautavantit tahtoo oikeen kovassa tällissä mennä mutkalle, mutta en ite alakas niitäkään titaanisina ostelemaan vaan säästäisin renkaisiin neki rahat. Takarenkaat on tässä autossa ne tärkeimmät osat, paskoilla rattailla on radalla ihan turha ees ajella. Etupuskuriksi kantsii pistää toi RPM:n kestävämpi versio.

Firestormi on tähän verrattuna ja yhtä paljon ajettuna ihan yhtä löysä kampe, uutena oli illuusio että HPI kestää mitä vaan vrt Asso mutta kyl ku niihinki tunteja tuli, rupes hajoaan palikoita vähän sieltätäältä. Edelleenkin siis, kun samalla radalla noita autoja seuras.



« Viimeksi muokattu: 19.04.11 - klo: 08.04 kirjoittanut Datajätkä »

Poissa Harw

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #52 : 19.04.11 - klo: 14.09 »
On kait noita T4 vielä datajäpän lisäksi esim oulusa muutamalla kaiffarilla. Nythän ne kannattaa ruuvvata kondikseen ja paanalle.

Ei kait noihin hirveitä tarvi hipotella. Ostaa vaan repullisen niitä muovisia tukivarsia ja takarenkaita niin podium paikat on taattu. Autoa voi rauhotella lätkimällä niihin lisäpainoa joita voi käydä kyseleen esim autorengasliikkeistä.

Osien saanti kotomaasta mahtaa olla kyllä vähän nihkeää. Mielummin tilaisin itse juuri esim liquidista. Taatusti tulee viikossa osat lapaseen olemattomilla postimaksuilla..

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #53 : 19.04.11 - klo: 14.22 »
Eikös matilla ole varaosia..
www.rcm.fi
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #54 : 19.04.11 - klo: 14.25 »
Löytyyhän medasecista mutta vaan melkein noita b4 osia pelkästään, mutta kun minulla ei ole mahdollista tilata ulkomailta, soitin rc pisteeseen ja sanoivat että kyllä jokaista osaa löytyy hyllystä.

 markus.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #55 : 19.04.11 - klo: 14.56 »
Racingfactorylta voi löytyä sopivaan hintaan poistomyynnistä: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/ASSOCIATED-Associated-RC10B4T4SC10

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #56 : 22.04.11 - klo: 03.06 »
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #57 : 29.04.11 - klo: 16.38 »
http://www.castlecreations.com/products/sidewinder_sv2.html
Riittäiskö tuo sv2 T4.1:seen vai pitäskö suoraan ottaa Mamba max pro ? Jos auton ostaais kesällä :smiley:
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #58 : 29.04.11 - klo: 19.14 »
Kyllä tuo riittää ihan ensi setiksi.

 markus.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated T4
« Vastaus #59 : 01.05.11 - klo: 13.52 »
Laitetaan nyt omankin T4 FT:n kuvat tähän varsinaiseen T4-topicciin:
(auto edelleen ajamaton).








Ehkä vähän OT , mutta en vastausta netistä löytänyt , joten kysyn täältä: Mitä tuo johtojen ympärillä oleva tuubi on ja mistä sitä saa ? Laitan varmaan tilaukseen  T4.1 FT kitin , Castle sv2 5700kv combon ,Sävox SC-0252MG servon ja kiinalipon  :tongue: Pitäs vaa laittaa pikku asso myyntiin :undecided:
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo