Kirjoittaja Aihe: Team Associated T4 + kuvat  (Luettu 38288 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juhamatti

  • Vieras
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #90 : 15.03.13 - klo: 14.48 »
Miten tää diffinlukko muka toimii assossa?
Onko tää ratas diffiin?
http://www.ebay.com/itm/Associated-T4-B4-1-SC10-2wd-aluminum-locked-differential-diff-posi-SCT125-/261179440708?pt=US_Radio_Control_Control_Line&hash=item3ccf81fe44
Montulla saisi olla perä lukossa, varsinkin pehmeellä hiekalla..

juhamatti

  • Vieras
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #91 : 16.03.13 - klo: 18.05 »
Siinä mielessä nää assot on aika anuksesta kun on noi jenkkikoon laakerit, hankala hommata tiettyjä kokoja ja ovat kalliita.
Toinen juttu minkä tutkin, autossa on kuuladiffi.
Mistä vuosimallista alkaen noissa autoissa oli rtr mallissa se ratasdiffi?
Oman auton historiasta en tiedä mitään, mikä malli se on ollut jne, mut ei ainakaan tf.
Voin kuvan laittaa tosta laatikosta, että saisiko tohon malliin sen ratasdiffin ostettua jälikäteen, tai siis että käykö se tohon vaihdelaatikkoon sisälle..

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #92 : 16.03.13 - klo: 18.31 »
Katot manuaalista koot ja tilaat. Esim. rcm suomesta tai sit ulkomailta vaikka amainhobbiesilta vois saada edukkaasti noita.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

juhamatti

  • Vieras
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #93 : 16.03.13 - klo: 19.36 »
Auton mukana ei tullut maniskoita, mutta netistä latasin manuskat.
Millisiä laakereita saisin täältäkin, mutta tuumasia ei mistään..
Noh, eipä noita laakereita nyt joka päivä tartte vaihtaa.
Toi kuuladiffi ois seuraavana vuorossa ratas diffiin.
Nyt pitäs vaan tietää et käykö tohon lootaan se diffi, vai ostanko uudet kuoret ja osat, jotta se ratas diffi istuu tähän mun autoon.

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #94 : 16.03.13 - klo: 20.03 »
Jos Assoon etsit edullisia laakereita, niin helpoiten ne löydät etsimällä räjäytyskuvasta osakoodin (esim. 3977), syöttämällä koodin esim. tuonne hakuun näin:

http://www.rcm.fi/catalogsearch/result/?q=3977

Ja sitten vain koko sieltä ylös (3/16 x 3/8) ja vertailemaan halppislaakereiden mittoja:

http://www.rcm.fi/catalogsearch/result/?q=abec

juhamatti

  • Vieras
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #95 : 16.03.13 - klo: 20.49 »
Matti sulta mää ostin just noita pienempiä laakereita :grin:
Mut tää koko on kallis ja hanurista löytää, siis edullista kuin tuo pienempi on.
.187x.500x.196"
Diffin ostin käytettynä 15€, siis ratasdiffin, joten varmaan ostaa noi diffinkuoret ja toi alalevy+noi laakerit niin saa vaihteiston kerralla laitettua..
Kuuladiffistä ei varmaan paria euroa enempää käytettynä saa :roll:


juhamatti

  • Vieras
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #97 : 17.03.13 - klo: 11.27 »
Kiitos Matti, you are a lifesaver :wink:

juhamatti

  • Vieras
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #98 : 17.03.13 - klo: 18.26 »
Asso asiantuntijat kertokaas mikä mahtanee tää mun raato olla malliaan jne..
Pitäisi olla T4.1, mut siihen mun tiedot loppuu..
Käytettynä tosiaan ostin ja se ekana kiinnostaa, että käykä tohon laatikkoon se ratasdiffi vai onko ostettava se sc mallin vaihdelaatikon kuori+osat jotta sen saa tähän mahtumaan.







juhamatti

  • Vieras
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #99 : 18.03.13 - klo: 09.34 »
Tässä on kuuladiffi paikallaan..
Factory teamisssä vain on toi kuuladiffi...
rtr peli tää varmasti on, mutta outo että tässä ei ole tota ratasdiffiä vaan kuuladiffi.
Toki entinen omistaja on sen voinut tähän vaihtaa, tai sitä edellinen.
Tiedä häntä mones omistaja minä tälle autolle olen.
Voinko siis olettaa että se ratasdiffi menisi paikalleen ns heittämällä?
Vai onko se vaihdelaatikonkuorien ja monen muun osan vaihto välttämätön toimenpide jotta se tähän saa käymään?

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #100 : 22.03.13 - klo: 14.28 »
Auton alkuperä on sinänsä merkityksetön, että ajan myödessä perusmalleihin yleensä laitetaan päivitysosia jolloin rajanveto hämärtyy.

Kuten Tiikki totesi, kuvissa näkyvässä autossa on RTR-mallin iskarit ja vanttiruuvit. Sen lisäksi etupäässä näyttäisi olevan sisempien saranatappien kiinnike alumiininen, joka muistaakseni RTR-mallissa on alunperin muovia. Nuo iskarien hatut kannattaa vaihtaa ilmausruuvilla varustettuihin jolloin iskarien ilmaus on paljon helpompaa, muilta osin ne on ihan OK. Ratasdiffi on aloittelijalle paljon parempi kuin kuuladiffi.

Hyvä auto se on, ei muuta kun kovaa ajoa!
Wacky Stack Racing Team

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #101 : 22.03.13 - klo: 16.16 »
Auto on T4 RTR. Hingepinbrace on aihdettu alumiiniseksi... varmaan ST-racingin valmistama. Myös etupuskuri puuttuu. Ratasdiffi ei käy tuohon boxiin!
-Goldi

juhamatti

  • Vieras
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #102 : 25.03.13 - klo: 17.07 »
Kiitoksia vasaajille..
Eli se on tää setti ostettava että saan sen ratasdiffin tähän autoon pudotettua.
Diffcase: 9826
T-plate: 9818
Diff outdrive bearings: 9832
Noh, onpahan sit uudet kuoret ja osat laatikossa, tosin se idleri varmaan kannattaa teräksiseen vaihtaa jos lapakumeilla hiekalla posottaa menemään..
Kuulemani mukaan sc mallissakin noita poksaa vaikka vain rataa ajaa.
Outoa miksi asso ei ole päivittänyt noita boksin rattaita teräksisiin jos mm traxxas on laittanut ne kaikki kolme metallisiin, varsinkin rtr mallissa.
Kisa-autoissa muovirattaat ymmärtää painonsäästönä ja kokeneempien kuskien ajamana muovisillakin rattailla  ne kestää kun ei ajeta kuin orpo piru erämaassa.. :grin:

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #103 : 25.03.13 - klo: 18.53 »
En ole ajanut lapakumeilla mutta väittäisin että originaali idleri kestää. Mikäli topshafti (slippperiakseli) on kulunut niin idleri hajoaa... tuo vaatii kuitenkin (radalla) ajoa vähintään kaksi kesää ;) Eli mikäli idleri menee rikki niin tarkista että topshaft on kunnossa.
-Goldi

Poissa kojo

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #104 : 25.03.13 - klo: 19.42 »
kylläpä uskaltaisin väittää, että asson voimansiirto kestää vakionakin, ei nuo metallirattaat tee ketään muuta autuaaksi kun kauppiaat. 5 kpl assoja omistanut, enkä ikinä ole voimansiirron rattaita saanut rikki. Ja on ajettu paljon muutakin kuin rataa.
KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT

juhamatti

  • Vieras
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #105 : 26.03.13 - klo: 19.23 »
Nyt ois assossa ratasdiffi jossa 3000 mömmöt.
Huomenna saa rcm:ltä vaihdelaatikon kuoret ja muut kilkkeet.
Saa asson toimimaan hiukan pitemmällä korjausvälillä..
Tuli myös 9T moottori, niin pitäisi asson liikku aika kevein askelin noilla herkuilla.
Tosin nopari pitää vielä kesäksi päivittää ettei kyykkää montulla laparenkailla.

juhamatti

  • Vieras
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #106 : 29.03.13 - klo: 13.52 »
Kokeilin eilen hiukan etupihalla suditella assolla, ei mitään pitoa vaikka laparenkailla ajoin.
Moottori on 4350KV ja ehkä liikaa tehoa, ainakin näin liukkaalla.
Nopariksi ajattelin hommata hobbywingingin sct mallin 120A roiskesuojatun mallin ja tämän kinuskin laittaa pojan grave diggeriin, jahka ensin lumet sulaa jotta se ei sitä heti riko :laugh:
Asso T4.1 Paddle tires on ice III
Mutta uskon että tää auto on kyllä hauskempi tollasella irtohiekalla ajaa kuin mitä oli viime kesänä traxxas slash bajr korilla, vaikka ei se sekään huono ollut..
Tässä on tosin reilusti enempi leveyttä ja sehän vaan merkkaa enempi vakautta autoon.

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #107 : 30.03.13 - klo: 14.54 »
Kokeilin eilen hiukan etupihalla suditella assolla, ei mitään pitoa vaikka laparenkailla ajoin.
Moottori on 4350KV ja ehkä liikaa tehoa, ainakin näin liukkaalla.
Nopariksi ajattelin hommata hobbywingingin sct mallin 120A roiskesuojatun mallin ja tämän kinuskin laittaa pojan grave diggeriin, jahka ensin lumet sulaa jotta se ei sitä heti riko :laugh:
Asso T4.1 Paddle tires on ice III
Mutta uskon että tää auto on kyllä hauskempi tollasella irtohiekalla ajaa kuin mitä oli viime kesänä traxxas slash bajr korilla, vaikka ei se sekään huono ollut..
Tässä on tosin reilusti enempi leveyttä ja sehän vaan merkkaa enempi vakautta autoon.
Laita tämä ja 2s lipo. Pirun haukaa ajella. :laugh:
 https://sabe.fi/hobby/index.php?lang=fi&prodid=43488&grpid=4306

Itsellä on tuo 5700kv moottori ja castlen sidewinder nopari(75a).
Teho ei lopu kesken.
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

juhamatti

  • Vieras
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #108 : 31.03.13 - klo: 19.55 »
Tilasin tänään hiukan ylimitoitetun, 120A jatkuvalla virralla olevan noparin, jotta ei ainakaan virransyötöstä ole ongelmaa kesällä laparenkaita käytettäessä :laugh:
Pitäisi kestää myös vettä kestää..
Pari 6000mah 30C akkuja on myös tulossa, moottorina saa olla toistaiseksi tuo 4250, vai oliko se 4350kv kone.
Nyt vaan joutuu ootteleen kunnes se nopari kiinasta tuleepi..
Mut sit tulee saamaan asso kyytiä :grin:

juhamatti

  • Vieras
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #109 : 02.04.13 - klo: 21.55 »
Piti demonstroida tota uutta noparia odotellessa..
Pitäs kestää parit tipat vettä..



Pääsis ehkä huomenna kokeileen aamu hanget, vielä ennen ku ne sulaa...

juhamatti

  • Vieras
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #110 : 10.04.13 - klo: 17.16 »
Tuikkasin ton hobbywinging 120A noparin assoon kiinni, pitää vielä joku jytky moottori ostaa ja voi alkaa katkoo vetareita :laugh:
Ei vain, hiekkamontulle toi tulee ja ehkä joskus jotain kerhon skaboja vois ajaa..
Traxxaksen vastarikotelon ruuvasin kans kiinni, tosin hiukan modifioituna, saa vastarin suojaan..



Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #111 : 10.04.13 - klo: 17.37 »
aika möykyn noparin oot kyllä tohon hommannut. Laitteeseen riittää 60A ezruni ja siihen kun tunkee jatkoksi 3s akun niin alkaa koppa kulumaan katon puolelta  :grin: Ite ajelin 60A + 9T + 3S setupilla veden päällä  :grin:







tommosella pohjalevyllä laitteen sai huonoista rannoista varmemmin plaaniin. Tosin ei se kauaa plaanannu kun rupes kiskoo itteensä pystyyn  :grin:


juhamatti

  • Vieras
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #112 : 10.04.13 - klo: 20.02 »
Holy shit, toi on siistii :smiley:
Aikalailla puolivahingossa tuli toi noppa hommattua, mut ei ainakaan jää kiinni et ruutia puuttuis jos sitä haluu antaa :laugh:
Ois mulla ollu toi 60A noparikin, mut halusin tollasen vesitiiviin(ja tiedän, ei ole mikään sukellusvene tuo mun auto)mutta just tälleen keväällä on kiva hankiaisella tykittää meneen ja lumella kans ajella, niin kerralla ostin sit kunnon noparin.
Hiukan hulluuttakin ollu mielessä, joku 550 kannunen ostaa vielä ja leikkiä ihan kunnolla, tosin se nyt on vielä idea-asteella, mut joku räväkkä kone, mut ei liian hurjaa jotta eturenkaat vielä maassa olisi, ainakin kiihdytyksen jälkeen :laugh:

Poissa kojo

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #113 : 10.04.13 - klo: 20.46 »
Itsellä kun oli assossa 7.5t lrp vector ja 2s lipot niin kaasulla keuli puolivolttia... Eli siitä hauska auto, että saa melko keveillä sähköillä melkoisen tykin ja mikä parasta, kulkee myös radalla kuin tauti. Ehdottomasti yksi monipuolisimmista autoista mitä olen omistanut.
KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #114 : 10.04.13 - klo: 21.16 »
melkeempä suosittelen 3s akkua kuin painavaa 550 mokkulaa auton takaosaan. Menee kyllä wheely kingiksi koko laitos jos lataat painoa takaosastoon autoa. Se kun on 2s seteilläkin melko keuliva vekotin jos moottori on kireä. Ajelin joskus 5.5t koneella ja 2s:llä, pirssi oli melkolailla lentokone  :grin:

juhamatti

  • Vieras
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #115 : 10.04.13 - klo: 21.21 »
Joo, tuntuu olevan :grin:
Tossa vaan toi kykä luistaa vaikka se on ihan kireellä.
Pitänee se ft mallin paksu jousi ostaa ja uudet levyt.
Onko muuten 550 kannuissa saman kierteet moottorin päässä kuin 540 moteissa?
Toinen vaihtoehto ois 540 kannu mut 4-napainen, vääntöä ois ku persiiseen ammutussa karhussa :laugh:

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #116 : 10.04.13 - klo: 21.38 »
550 on yleensä paksulla akselilla, jotenka se vähän sanelee pinjonivaihtoehtoja. Jos tehoa tahdot niin vaihda vaan se akku 3s malliin nyky moottorilla. ON vetoja niin paljon ettei sitä voi käsitellä  :grin:

550 ja 540 menee samoihin pultinreikiin jos puhutaan noista autokäytön std koneista.


juhamatti

  • Vieras
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #117 : 11.04.13 - klo: 09.49 »
Joo, yhden 550 kannusen löysin jossa ois 3,17mm akseli, mut muissa on 5mm..
Tiedä sit tekeekö tälläsellä mitään??
http://www.atomik-rc.com/Venom-V550-4200kv-Brushless-Motor.html
tai tällänen myrkky :roll:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__24428__Turnigy_TrackStar_SCT_5_5T_Sensored_Brushless_Motor_3750KV_550_size_.html
Voihan se olla aika urpoa jo tollasella koneella ajaa, mut kattoo mitä tässä saa aikaseksi :azn:
Kivahan se ois kokeilla kaikenlaisia vaihtoehtoja, kun mistään kisa-autosta ei ole kyse vaan hauskapito laitteesta.
Mulla on noita 2S akkuja ihan hyvä repertuaari, mut eipä tollanen 3S akku paljoo maksa jos haluisi kokeilla miten se tolla 9T(4370kv)motilla liikkus :laugh:

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #118 : 11.04.13 - klo: 15.17 »
Siinä datajätkän video.
RC CAR SKIPPING WATER PART II
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

juhamatti

  • Vieras
Vs: Team Associated T4 + kuvat
« Vastaus #119 : 12.04.13 - klo: 14.23 »
Hyvin kauhoo vedessäkin :grin:
ISO kiitos tt01drift vaihtokaupoista..
Tänään tuli bisneksiä Janin kan hoideltua..
Nyt on assossa "hiukan" kireempi kone..
Hobbywingin 4-pole 4000KV kone :tongue:

Vääntöä pitäisi olla vaikka muille jakaa...