Kirjoittaja Aihe: Museoauton tekniikkamietteitä  (Luettu 4546 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TTH-80

  • Jäsen
    • Profiili
Museoauton tekniikkamietteitä
« : 23.07.09 - klo: 14.29 »
Nyt tarvittaisiin mielipiteitä museoauton moottori/noparivarusteluun!!! Ja miksei muuhunkin varusteluun...
Kyseessä on Tamiyan Blitzer Beetle, olen havitellut tuollaista jo pitkään ja eBay:n kautta löytyi hyväkuntoinen yksilö :grin:

Pitäisikö nostaa vanha tekniikka kunniaan ja varustaa auto korkeintaan Tamiyan Sport Tuned moottorilla ja alkuperäistyylisellä noparilla.
Vai lähdetäänkö hakemaan sleeper-henkeä kisakireellä moottorilla, siis tyyliin 10-15T ja sopivalla noparilla.
Mielestäni harjattomat eivät kuulu tuon ikäiseen autoon, sitä varten löytyy TT-01.

Autohan ei tule jäämään pelkäksi hyllyn koristeeksi, eli sitä tullaan ulkoiluttamaan (kauniina kesäpäivänä) säännöllisesti :mrgreen:


Antakaahan tulla mielipiteitä ja ajatuksia tuon suhteen!!
Kyosho Mini-Inferno - Tamiya tt-01d - Tamiya Blitzer Beetle

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Museoauton tekniikkamietteitä
« Vastaus #1 : 23.07.09 - klo: 15.09 »
sun täytyy ostaa siihen makaaninen säädin :wink: se kuuluu noihin vanhoihin autoihin kuten omassani moottpriks joku perus tamiyan motti.

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Museoauton tekniikkamietteitä
« Vastaus #2 : 23.07.09 - klo: 15.25 »
Vaikka mekaaninen nopari olisikin alkuperäinen, niin en kyllä lähtisi enää moista suosittelemaan. Ajotuntumaltaan ja akkukestoltaan elektroninen versio on kuitenkin sen verran parempi.

Tamiya RS-540 Sport Tuned moottori ja TEU-101BK nopari voisi hyvinkin olla tyyliin sopiva yhdistelmä.  :wink:

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Museoauton tekniikkamietteitä
« Vastaus #3 : 23.07.09 - klo: 15.52 »
Ei kauhean tehokasta konetta kannata laittaa. Voisi kuvitella, että nuo museovehkeet eivät kauheita tehoa kestä. On voinut vuodet hapertaa muovia jo melko pahasti  :wink:
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa TTH-80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Museoauton tekniikkamietteitä
« Vastaus #4 : 23.07.09 - klo: 16.03 »
Tamiya RS-540 Sport Tuned moottori ja TEU-101BK nopari voisi hyvinkin olla tyyliin sopiva yhdistelmä.  :wink:

Tuollanen setti on mielessä käyny, auton mukanahan tulee alkuperäinenkin moottori, mutta olishan se kiva, että olis pikkasen enempi vauhtia...
Varaosia yritän haalia sen mukaan mitä löytyy, JOS sattuu vahinko! Varovarovasti on kuitenkin tarkoitus ajella!

Mekaanista noparia en ole edes ajatellutkaan, enkä ajattele :wink:
Kyosho Mini-Inferno - Tamiya tt-01d - Tamiya Blitzer Beetle

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Museoauton tekniikkamietteitä
« Vastaus #5 : 23.07.09 - klo: 17.01 »
No mikään museo kalusto tuo nyt ei ihan viellä ole ja tuolle rungolle löytynee varmasti viellä varaosia ja pitkään. Ämpäri muovistahan tuo on tehty joten kestävyys on taattua laatua.
Sport tuned ja elektrooninen säädin siihen kiinni tai miksi ei ihan harjatonta niin silloin tuon ajoajan kanssa ei tule missään nimessä ongelmia.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa TTH-80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Museoauton tekniikkamietteitä
« Vastaus #6 : 23.07.09 - klo: 17.28 »
Eihän tuo puhtaasti museokamaa vielä oo, mutta vanhus kuitenkin...
Mikäs runko tuossa on noin niinku Tamiya-kielellä?

Onko ajoajan pituudessa suurtakin etua harjattomalla, jos käytössä 3600-4600mAh nimh??
Kyosho Mini-Inferno - Tamiya tt-01d - Tamiya Blitzer Beetle

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Museoauton tekniikkamietteitä
« Vastaus #7 : 23.07.09 - klo: 17.31 »
Onko ajoajan pituudessa suurtakin etua harjattomalla, jos käytössä 3600-4600mAh nimh??

Kyllähän harjaton vähemmän virtaa "syö" että kestää kyl kauemmin harjattomalla :wink: ja suosittelen muutenkin harjatonta :tongue:
« Viimeksi muokattu: 23.07.09 - klo: 18.24 kirjoittanut jiksu »
-tauolla-

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Museoauton tekniikkamietteitä
« Vastaus #8 : 23.07.09 - klo: 17.58 »
Eihän tuo puhtaasti museokamaa vielä oo, mutta vanhus kuitenkin...
Mikäs runko tuossa on noin niinku Tamiya-kielellä?

Onko ajoajan pituudessa suurtakin etua harjattomalla, jos käytössä 3600-4600mAh nimh??

Rungon mallia en nyt näin nopeasti muista mutta esim the falcon oli samalla rungolla jo.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Museoauton tekniikkamietteitä
« Vastaus #9 : 23.07.09 - klo: 18.12 »
Onko ajoajan pituudessa suurtakin etua harjattomalla, jos käytössä 3600-4600mAh nimh??

Tuo Sport Tuned moottori kyllä vie kohtalaisen vähän virtaa. Mulla oli tuollainen joskus ja ajeli sillä kyllä yli puoli tuntia 3700mAh akulla.

Poissa TTH-80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Museoauton tekniikkamietteitä
« Vastaus #10 : 23.07.09 - klo: 18.16 »
Se voib olla, että lähdetään tuolla S-T moottorilla liikenteeseen! Jos (kun) vauhtinälkä iskee, ni sitte vois kattella jotain harjatonta!
Kyosho Mini-Inferno - Tamiya tt-01d - Tamiya Blitzer Beetle

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Museoauton tekniikkamietteitä
« Vastaus #11 : 23.07.09 - klo: 21.39 »
Osta/hanki mekaaninen nopari ja elektroninen, sitten vaan puran mekaanisen ja laitat elektronisen sinne sisälle, niin on retro.
Ja samanhan voi tehdä harjattomalle, että laittaa sen hiilipäädyn sinne mukaan roikkumaan näön vuoksi, hieman siitä tulee normaalia pidempi.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa TTH-80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Museoauton tekniikkamietteitä
« Vastaus #12 : 23.07.09 - klo: 21.53 »
Noniin alkoihan niitä ideoita tulemaan, hyvähyvä!!
Mites AM radion yhteensopivuus harjattoman kanssa?? Joudun varmaan hommaamaan gigasen?
Kyosho Mini-Inferno - Tamiya tt-01d - Tamiya Blitzer Beetle

Poissa julkku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Museoauton tekniikkamietteitä
« Vastaus #13 : 23.07.09 - klo: 22.02 »
Itellä ainaki pelannu iha 40mhz FM radio, mutta eihän toi am oo ku paljo häiriö herkempi. Kyl jos meinaat yhtää kauemmas autoo ajaa ni melkeenpä kannattaa hommata vaikka acomsin  technisport(ei tietoa radiosta, ainaki halpa)
|-Traxxas Slash 4x4-|-Spektrum Dx3r-|-Sanwa-|

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Museoauton tekniikkamietteitä
« Vastaus #14 : 23.07.09 - klo: 22.06 »
Mites AM radion yhteensopivuus harjattoman kanssa?? Joudun varmaan hommaamaan gigasen?

AM radiot toimi jotenkin harjattomien kanssa, kantomatka voi olla vain aika lyhyt, alkaa pätkimään about 30-40 metrissä. Näin ainakin omien kokemuksien perusteella. Gigaset on toki siinä mielessä parempi vaihtoehto.

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Museoauton tekniikkamietteitä
« Vastaus #15 : 23.07.09 - klo: 23.25 »
Acoms + edullinen ja todella pieni vastari. Hyvin pelannut mulla reilu puoli vuotta. Ainoa - vastari maksaa sen verran että kannattaa ostaa koko paketti jos ei halua vaihtaa autosta toiseen vastaria.
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Museoauton tekniikkamietteitä
« Vastaus #16 : 23.07.09 - klo: 23.35 »
Niin tai sitten ostat suoraa jonkun hyvän jolla pärjää kisoissa eikä rupea kaipailemaan säätöjä...
-tauolla-

Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: Museoauton tekniikkamietteitä
« Vastaus #17 : 24.07.09 - klo: 10.34 »
Turistikisoissa pitkään ajettu hiilettömillä ja 27/40mhz vehkeillä. Ei enempää onkelmia kuin hiilikoneillakaan, ainakaan kunnon vehkeillä. Ulkobaanoilla alkaa tulemaan jo kantomatkallekkin arvetta.

Museovehkeeseen museokamat, ei mitää säätöä. Nykyään jo tarpeeks ruma palikka esc ja mabuchi ois retroa. Saa myös halvalla että myöhemmin voi vaihtaa jos haluaa uutta eikä silti häviä rahassa juuri. Mää oon kyllä tässä ehkä erilainen nuori, mutta mun mielestä käyttö- ja museovehkeet on erikseen.
Jere M

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Museoauton tekniikkamietteitä
« Vastaus #18 : 24.07.09 - klo: 10.40 »
...mun mielestä käyttö- ja museovehkeet on erikseen.

Tässä olen kyllä samaa mieltä.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Museoauton tekniikkamietteitä
« Vastaus #19 : 24.07.09 - klo: 10.52 »
...mun mielestä käyttö- ja museovehkeet on erikseen.

Tässä olen kyllä samaa mieltä.

Tarkoittaakos tämä sitä että et haluaisi ajaa museoautolla jota minä luoklittelen vanhempi kuin -88 vuoden mallit.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: Museoauton tekniikkamietteitä
« Vastaus #20 : 24.07.09 - klo: 10.59 »
Haluaisin fiilistellä museoautolla enkä paiskoa sitä pitkin hiekkamonttua/rataa.
Eihän semmoista malttais hyllyssä pitää, tietty pitää päästä ulkoiluttamaankin. 

Tai toivottavasti ovat kehittyneet, mutta onhan sitä vanhoillakin autoilla joskus kisattu.
Pihasuttailussa ei niin tarkkaan huomaa ajo-ominaisuuksissa eroja, vaikka ei nämä nykyiset ole välttämättä paljoakaan parempia.
Jere M

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Museoauton tekniikkamietteitä
« Vastaus #21 : 24.07.09 - klo: 11.18 »
...mun mielestä käyttö- ja museovehkeet on erikseen.

Tässä olen kyllä samaa mieltä.

Tarkoittaakos tämä sitä että et haluaisi ajaa museoautolla jota minä luoklittelen vanhempi kuin -88 vuoden mallit.
Jerzi

Minäkin tarkoitan lähinnä, että en oikein näe mielekkääksi alkaa asentelemaan vanhaan autoon kalliita kisakäyttöön tarkoitettuja sähköjä sekä radiolaitteita. Varsinkin jos aikoo autoansa käyttää vain silloin tällöin, fiilistellen. Jokainen toki itse saa päättää mitä loppujen lopuksi tekee.

On mullakin tuossa pari vähän vanhempaa autoa, toinen on projektivaiheessa (se tulee koristeeksi) ja toisella kyllä mielelläni ajelen.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Museoauton tekniikkamietteitä
« Vastaus #22 : 24.07.09 - klo: 11.23 »
Kyllähän muoseolaitteet erottaa selkeästi, ainakin mielestäni tulee olla alkuperäisessä kunnossa eikä käytetä kun korkeintaan kerran-pari vuodessa. Mitä tuohon vuosirajaan tulee, en ainakaan itse miellä uudempia kuin 80-luvun alun autoja vielä museolaitteiksi.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa TTH-80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Museoauton tekniikkamietteitä
« Vastaus #23 : 24.07.09 - klo: 12.57 »
Mää oon kyllä tässä ehkä erilainen nuori, mutta mun mielestä käyttö- ja museovehkeet on erikseen.

Me ollaan samoilla linjoilla!
Vaikka mieli tekis sleeper-henkistä Blitzeriä, niin kyllä tuo vaakakuppi heilahtaa enempi alkuperäistyylin suuntaan!

Kyllä beetle tulee mun tapauksessa nimenomaan fiilistelyyn ja lapsuudenmuistojen palauttamiseen!
Tosiaankin TT ja varsinkin Mini-Imppu ovat rällästelyä varten ostettu!
« Viimeksi muokattu: 24.07.09 - klo: 13.00 kirjoittanut TTH-80 »
Kyosho Mini-Inferno - Tamiya tt-01d - Tamiya Blitzer Beetle

Poissa Jaskie

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Museoauton tekniikkamietteitä
« Vastaus #24 : 25.07.09 - klo: 14.16 »
Jos vanhempaa mottia/noparia olet vailla, niin minulta löytyisi 90-luvun alkupäästä olevat Futaba MC112B -elektroninen nopari ja Reedy Ultra Series Mr. D's -moottori. Ovat tulleet aikanaan Schumacher Cougarin mukana. Toimivat vielä moitteetta, tosin motti kaivannee huoltamista. Noiden lisäksi löytyy suunnilleen saman ikäinen Kyosho Le Mans Speed 480T -moottori (toimivuutta en takaa). Eiväthän nuo vielä museo-kamaa ole, mutta vähän vanhempia kuitenkin? Saman ikäluokan servoja ja radioitakin löytyy, toimivia kaikki, osa käytössä.