Kirjoittaja Aihe: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.  (Luettu 11190 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« Vastaus #30 : 15.08.09 - klo: 20.30 »
Toimii :grin: Ekat ajelut on ajeltu ja täytyy kyllä sanoa että auto ja tekinin combo toimii oikein mainiosti ! Ei ole ongelmia lämpenemisen kanssa, eli ei lämmennyt moottori ja nopari 10 minuutin ajelussa. Tuntuma on oikein mainio ja pehmeä, kaasukäyrää saa säädettyä esim. lineaarisesta vähän agressiiviseksi ja erittäin agressiiviseksi jopa, hotwirellä saa muutamia boonus ominaisuuksia käyttöön kuten esim. custom-lipo cutoffin säädön eli tarkan säädön lipo cutoffin arvoille. Itselleni laitoin vain vähän punch-controllia, sekä 4s lipo cutoffin. Muut speksit pidin lähinnä alkuperäisinä peruutus säätöjä yms. lukuunottamatta.

Kuvia tulossa pian.

Niin ja kytkin toimii kanssa oikein mainiosti tuon moottorin kanssa, toimii kuten pitääkin.

Nurmikolla, asfaltilla ja soratiellä tuli ajettua lyhyt matka, asfaltilla renkaat hieman pullistuu suurissa nopeuksissa mutta ei paljoa.

- Tapsa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« Vastaus #31 : 15.08.09 - klo: 20.51 »
Kuvia :wink: . Korin maalasin eilen metallin sinisellä spayllä, tyytyväinen olen.







- Tapsa

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« Vastaus #32 : 21.08.09 - klo: 12.59 »
Kuinka pitkä tuo Tekinin truggy motti on? Ei hirveitä näytä jäävän koneen päädyn ja noparin väliin... Mietin että mahtuisko siinä 80 millinen Medusa oleskelemaan :roll:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« Vastaus #33 : 21.08.09 - klo: 14.29 »
Truggy mallin moottorin pituus on 76 millimetriä, eli voi tehdä tiukkaa. moottorin ja noparin välille jää erittäin vähän tilaa tässä konversio kitissä.
- Tapsa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« Vastaus #34 : 24.08.09 - klo: 23.00 »
Ajelut on jääneet vähän vähemmälle ajanpuutteen takia, pian pitäisi hankkia uusi laturi koska nykyisen laturin balansserista en ole varma toimiiko täydellisesti ( tämän takia en voi kauhesti ajella ) :grin: . Mutta päivittelen aihetta heti kun kerkeän, videotakin on tulossa aivan varmasti :cool: .

- Tapio.
- Tapsa

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« Vastaus #35 : 25.08.09 - klo: 20.14 »
Ei taida tuon tekinin combon mukana kuitenkaan tulla tuota Hotwire Interface säätöpalikkaa ?
son loppu ny.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« Vastaus #36 : 25.08.09 - klo: 20.19 »
Hotwire on lisävaruste, mutta samallahan sen ostaa kun moottorin ja noparinkin...

Mulla on yks uusi ylimääräinen, jos jollain on tarvetta...
Edit: ei oo enää :azn:
« Viimeksi muokattu: 25.08.09 - klo: 21.06 kirjoittanut Ile__ »
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« Vastaus #37 : 05.09.09 - klo: 22.45 »




 :wink:
- Tapsa

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« Vastaus #38 : 05.09.09 - klo: 22.50 »
Tiiä häntä onko suurta merkitystä, mut gummit on väärietten päin.
Tai ei sit jos enempi pakilla ajelee.  :grin:
son loppu ny.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« Vastaus #39 : 05.09.09 - klo: 22.52 »
korjataan :grin:
- Tapsa

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« Vastaus #40 : 05.09.09 - klo: 22.55 »
Jokos on keretty ottaa testiä enempi tekinistä ja uusista bling bling renkuloistakin ?
son loppu ny.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« Vastaus #41 : 05.09.09 - klo: 23.16 »
Ei ole keretty testaamaan vielä.
- Tapsa

Poissa mc_nopsajalka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« Vastaus #42 : 06.10.09 - klo: 13.10 »




 :wink:

Mistäs moiset rengas+vanne yhdistelmät ? ja mistäs noi sokkien "putket" hankittu ?
Hong Nor X2-CRT
KYOSHO TF-5

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« Vastaus #43 : 06.10.09 - klo: 13.16 »
Sokkien putket näyttäis olevan fuililetkua, saa noin kätevästi hyötykäyttöön kun sähköistää auton.

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« Vastaus #44 : 06.10.09 - klo: 14.32 »
No jokos Tapsa 92 on kerennyt autoaan testaamaan?
Olis vaan pikkuhiljaa jo mielenkiintoista kuulla Tekinistä kokemuksia juurikin tuossa konversiossa...
Oma MMM 2200kv combo pelaa ainakin todella hyvin omassa konversiossa,ei lämpö eikä muitakaan ongelmia!

mc_nopsajalka : Noita renkaita vanteineen saa esim. Hobbylinnasta
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« Vastaus #45 : 06.10.09 - klo: 20.22 »
Tekini toimii hyvin eikä ole bugannut kertaakaan mitä nyt on tullut ajeltua asfaltilla, hiekkatiellä, nurmikolla ja soramontulla. Itse käytän 4S LiPoja, tuottavat noin 30-34krpm , en suosittele kokeilemaan 6S LiPoja ainakaan kytkimen ja pitkien välitysten kanssa.

Tekinin nopeudensäädin on erittäin monipuolisesti ohjelmoitavissa varsinkin hotwirellä, löytyy drag brakea, timing säätöjä, kaasukäyrän agressiivisuuden säätö mahdollisuus eli kuinka herkästi ja nopeasti moottori ottaa kierroksia, eli kauanko joutuu kiihdyttämään/painamaan kaasuliipasinta. LiPo cutoff on säädettävissä oman maun mukaan.

http://www.aijaa.com/v.php?i=4558425.jpg


Moottorissa ei ole muita moitteita kuin tylsät kisatyyppiset liittimet eli johdot moottorin päätyyn juottamalla thats it.


Auton nopeudesta en osaa sanoa kuin sen että potkua on kun vaan antaa mailaa/kaasua.

Kaasua en uskalla kovin usein painaa pohjaan koska silloin auto löytyy lähimmästä pusikosta tai joku renkaista lähtee muttereineen 20 metrin päähän mikä on tullut koettua :grin: . Normaalit trukkirenkaat pullistuu kiihdyttäessä jonkun verran mutta vähemmän mitä normaalissa trukissa torsenin takia.

Autoa en ole saanut edes asfaltilla keulimaan kuin kerran, lienee torsenin ja pehmeän kaasukäyrän ansiota.

Auto on hyvin pehmeästi ohjattavissa ja kaasun olen säätänyt "pehmeäksi" eli vastaa paljolti polttis trukkia tms kytkimen kanssa ja moottori on sensorillinen, käytännössä eroa ei ole paljoa paitsi tällä ajelet sen puoli tuntia kun joutuu polttis trukin tankkaamaan kolmeen otteeseen.

Täytyy myöntää että auto on parhaiten ohjattavimpia mitä olen omistanut ja tätä vahvistaa vielä se että löytyy mekaaniset jarrut mitä ei kovin usein sähköautosta löydä..

Tykkään kovasti, ajopaikat vaan vähissä eikä viitsisi ihan tolkutonta bashinkiakaan ajella ettei menisi rikki koska tähän autoon upposi turhankin paljon kesätyörahoja..


Moottorihan ei lämpene herkästi 10 minuutin ajelussakaan, noin 40-50 asteen hujakoilla liikutaan arviolta, kevyessä ajossa ei lämpene paljoa, bashauksessa siihen 50 asteeseen suunnilleen. Nopeudensäädin ei käytännössä lämpene.


Mitä muuta voi nopeudensäätimeltä ja moottorilta haluta ? Täydellinen nopari/mosa combo 1/8 autoon mun mielestäni, melko samanlainen setti kuin castlen MMM mutta sensorillinen ja muutamia lisäominaisuuksia :smiley: .

« Viimeksi muokattu: 12.10.09 - klo: 15.00 kirjoittanut tapsa92 »
- Tapsa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« Vastaus #46 : 06.10.09 - klo: 22.45 »
Pikane revitys video viime kuulta, laatu on mitä on ja video on lyhyt mutta uutta varmasti tulee kunhan ei olisi niin kosteata.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tbcm6AmActM[/youtube]

 :smiley: .
- Tapsa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« Vastaus #47 : 09.10.09 - klo: 16.55 »
Vähän aikaa sitten tuli servovarret vaihdettua 3Racingin sinisiin, ai että on makiat :wink:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/3RACING-OPTIO-OSAT-Muut/3RAC-HFD30LB-3Racing-3mm-Aluminium-Double-Servo-Arm-Blue-Color-For-Futaba-103906

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/3RACING-OPTIO-OSAT-Muut/3RAC-HFS30LB-30mm-Aluminium-Single-Servo-Arm-For-Futaba-Light-Blue-102273

Toinen eli kaksivarsinen tuli jarruservolle, toinen ohjaukselle.


Tuo linkittämäni video on vaan lyhyt suttausvideo, seuraavaksi menen varmaankin soramontulle videoimaan kunhan keksin LiPo:ille jotain suojaa kylmyyttä vastaan.


-Tapsa.
- Tapsa

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« Vastaus #48 : 09.10.09 - klo: 18.16 »
Onko kytkinpalat jo kuinka kuluneet, ootko tarkistanu?
(näyttäis videon perusteella vaan siltä, että aika paljon antaa kytkimestä periksi)...
((tää on vaan mun kuvitelmaa, voin olla väärässäkin))

Moniko hampainen kytkinkello sulla on käytössä?
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« Vastaus #49 : 09.10.09 - klo: 19.19 »
Kytkimessä on TeknoRC:n löysemmät kullanväriset erikoisjouset, mikä saattaa vaikuttaa tuohon ääneen. Konversiokitin mukana tuli, suositeltiin käyttämään niitä. Palat eivät itseasiassa ole kovinkaan kuluneet :grin: . Kytkinkello on 15 hampainen, mulla on myös 14T kytkinkello varalta. Käytössä on alumiinipalat.
- Tapsa

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« Vastaus #50 : 09.10.09 - klo: 19.32 »
Itse en näistä sähköhärveleistä niin paljon tiedä, varsinkaan näistä konversioista mutta mun mielestä truggyssä on hyvä olla aika jäykät kytkin jouset, kun onhan autolla painoa hieman enemmän kuin buggyllä. Jousethan on yleensä 0.9mm, 1,0mm ja 1,1mm, itse käytän yleensä 1,1 millisiä polttis truggyssäni. En sitten tiedä vaikuttaako tuo sähköistäminen asiaan mutta näin maalaisjärjellä ajateltuna voisi ajatella että myös näissä voisi jäykät jouset toimia hyvin.

edit: jos sulta löytyy kokemusta polttis truggystä niin poikkeaako tämän sähköversion ajettavuus paljon polttiksesta, sulla kun on kytkinkin tässä?  ..vai onko tuntuma kovin erilainen.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« Vastaus #51 : 09.10.09 - klo: 19.35 »
Kiitos neuvosta, löytyy kahdet kytkinjouset mistä valita, täytyy varmaan vaihtaa jäykemmät tilalle niin toimisi paremmin.
- Tapsa