Kirjoittaja Aihe: MCD ONROAD PROJEKTI  (Luettu 122230 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
MCD ONROAD PROJEKTI
« : 03.08.09 - klo: 22.20 »
Ostin tämmöisen MCD.n, ja ajattelin että josko yrittäisin tehdä tällaisen " projekti " jutun tästä tänne foorumille. :embarrassed:
Tilasin auton ilman sähköjä ja voimanpesää, koska en ollut vielä tilausvaiheessa ihan varma siitä, mitä moottoria, ja sähköjä haluaisin autoon laittaa....
Ajatuksena olisi, että uhraisin tähän projektiin noin 3 kk aikaa.
Pyrin tekemään autosta FAST & FURIOUS henkisen sekä tekniikaltaan, että ulkonäöltään.
Tulen ottamaan paljon kuvia siitä, mitä milloinkin teen projektin eteen ja laitan ne tähän osioon textin kera...
Alla pari kuvaa siitä miltä auto näytti kun sen paketista otin... Spoilerin kiinnitin ennen valokuvia. Kori on kylläkin läpinäkyvä, mutta on valkoisen suojakalvon peitossa ulkopuolelta samalla lailla ku useimmat valmistajat käyttää läpinäkyvää kalvoa.
Ostin autopaketin sekä mustilla, että valkoisilla " valsseilla ", joten sen takia toisessa kuvassa mustat, ja toisessa valkoiset pyörät.
Tehtaalta kori on ainakin tässä mulle tulleessa autossa aavistuksen edessä, joten pääsen siirtämään koritolppia muutamia millejä...


Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #1 : 03.08.09 - klo: 22.32 »
Alla pari kuvaa kori poissa...
Tästä pitäisi aloittaa... :wink:

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #2 : 03.08.09 - klo: 22.58 »
Onnitelen hankinnasta.

Tulen mielenkiinolla seuraamaan sen edistymistä.
Alkukesästä modasin itse oman MCD:ni, tosin RoadRunner version
rata iskuun. Ja menihän sekin jo, mutta onroad on silti onroad
versio. Suosittelen tutustumis keikaa MCD_Foorumille.
Sieltä löytyy autoista paljon tietoa jota varmaan pystyt hyödyntämään
projektissasi.
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #3 : 04.08.09 - klo: 07.23 »
Kiinnostava projekti!
Jään mielenkiinnolla odottamaan..... :roll:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #4 : 07.08.09 - klo: 23.04 »
Korin sovitusta kun pähkäilin, niin huomasin että MCD.n kokoonpanolinjalla oli vaan käynyt asennusmoka.. Eli koritolpat olivat sekä edessä, että takana nurinperin asennettu.
Siitä syystä kori oli liian edessä, kuten noissa ylemmissä kuvissa on selvästi todettavissa.
Käänsin tolpat 180 astetta, ja nyt kori istuu riittävän hyvin alustaan.
Ohessa vielä pari kuvaa....

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #5 : 07.08.09 - klo: 23.18 »
Kiitos Elfving Racingin nopean toimituksen niin sain tänään tällaista tavaraa projektiin:
"tuning" ilmaputsarin, RN tehoputken, ja koko projektin sydän: Dave's Discount Motorsin 30,5cc moottorin..ja kromisena.. :grin:
Linkki jos kone kiinnostaa enemmän..

http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.4517/.f
« Viimeksi muokattu: 07.08.09 - klo: 23.21 kirjoittanut Buttenmeister »

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #6 : 07.08.09 - klo: 23.34 »
Kuten jo MCD.n moottorin asennusohjeessa mainitaan, niin moottorin pohjasta pitää pikkasen viilata tilaa jotta kardaaniakseli mahtuu pyörimään...Kuvasta näkyy mitä tarkoitan.
Ja kuten tuossa pikasovituskuvassa näkyy niin pakoputken ulostulo on sivulle....Muutetaan alaspäin olevaksi..Eli tallilla tapahtuu viikonloppuna...

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #7 : 07.08.09 - klo: 23.37 »
Tuolla motilla saattaa jo LIIKAHTAA tämä kärry  :police: . En ole koskaan nähnyt vastaavaa mottia, vielä kromattua =D. -Sami
Jeps

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #8 : 08.08.09 - klo: 01.57 »
On komiaa ja tehokasta. Oisko alumiininen moottoripukki mitään :tongue:
Minkälainen kytkin sinulla on tuossa?
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #9 : 08.08.09 - klo: 07.36 »
Tähän autoon moottori ruuvataan suoraan pohjaan kiinni, eli erillistä moottoripukkia ei tarvita. Kytkin on Davesmotorsin kiinni laittama jokin ilmeisesti peruskytkin.
En ole vielä perehtynyt siihen, mutta semmoiselta se näyttää
Tilasin moottorin kytkimellä, koska jos olisin tilannut ilman kytkintä olisi myös kytkinkehto jäänyt pois, mikä on kuitenkin oleellinen asia moottorin kiinnityksen kannalta.
Olen kyllä harkinnut alla olevista kytkimistä jommankumman hommaavani projektiin..jossain vaiheessa.. Siitä lisää toiste..

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #10 : 08.08.09 - klo: 08.36 »
Kyllä lähtee! ja taatusti kulkee mutta miten pysähtyy orkkis jarruilla? Tuleeko myös niihin parannuksia?
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa Hösö

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #11 : 08.08.09 - klo: 10.06 »
sori jos menee offtopikoinniksi, mut millon näissä alkaa näkeen vesijäähytettyjä koneita...ja miksei pieniä turpoja. oisha se makia ku keulilla makkais jäähytyskennoja peräkkäin... :mrgreen:

mutta asiallinen rojekti!
*AXIAL 1.9" ProOpenClass/2.2" ProStock Class TOP TRUCK*
 *AXIAL 2.2" ProOpenUnlimited Class TOP TRUCK-projekti*  "Ittekkö tekkee ni saa mitä tullee..."

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #12 : 08.08.09 - klo: 11.05 »
Tähän autoon moottori ruuvataan suoraan pohjaan kiinni, eli erillistä moottoripukkia ei tarvita.

Huomenta.. Tarkentamisen tärkeys :smiley: Kaksi pulttia pohjalevyyn kolme moottoripukkiin..

Hyvä päivitys kohde ainakin rr malleissa, koska joutuu suurelle rasitukselle on tuo, 141-1-P-1 Engine carrier plate, korvaaminen alumiinisella 141-1-A-1.

Asfaltti käytössä tehokkaalla koneella voikin kestää. Joutuu tuo krossi puolella varmasti kovemmalle koetukselle.  Muistan hyvinkin viime kesän vastaavanlaisella koneella ja sai vaihtaa rattaita kuin formuloissa renkaita :grin:
A-B rattaan hammasväli alkoi venymään muovisen pukin takia ja rattaat kulumaan nopeammin. Toki rattaat ajettiin treeneissä loppuun ja hysteerinen vaihtaminen johtui taasen keskeyttämisen pelosta kilpailuissa.  :grin:


taatusti kulkee mutta miten pysähtyy orkkis jarruilla?

   
80-90kmh vauhdissa menee lukkoon vaivatta asfaltti renkailla.


Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #13 : 08.08.09 - klo: 11.10 »
Tähän autoon moottori ruuvataan suoraan pohjaan kiinni, eli erillistä moottoripukkia ei tarvita. Kytkin on Davesmotorsin kiinni laittama jokin ilmeisesti peruskytkin.
En ole vielä perehtynyt siihen, mutta semmoiselta se näyttää
Tilasin moottorin kytkimellä, koska jos olisin tilannut ilman kytkintä olisi myös kytkinkehto jäänyt pois, mikä on kuitenkin oleellinen asia moottorin kiinnityksen kannalta.
Olen kyllä harkinnut alla olevista kytkimistä jommankumman hommaavani projektiin..jossain vaiheessa.. Siitä lisää toiste..

Anteeksi olin hieman huolimaton tuon termistön kanssa.
Tarkoitin siis "moottoripukilla" sitä laippaa jossa rattaat/kytkinkello on kiini.
Eikös tuossakin mallissa kone tule takaa 2 pultilla kiini runkoon ja kolmella kiinni
em laippaan.  

Kas Jaan kerkesi jo  :laugh:  eli asia pointti tuli nyt selväksi.

PS. Pojat on muuten kehuneet tuota neliapilaa  :wink:
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #14 : 08.08.09 - klo: 12.54 »
Ottaakos butten tämä komeutus mukaan minun synttäreille. Minä olen muuten aina haaveillut tälläisestä synttäri lahjaksi :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #15 : 08.08.09 - klo: 20.31 »
Ja kuten tuossa pikasovituskuvassa näkyy niin pakoputken ulostulo on sivulle....Muutetaan alaspäin olevaksi..Eli tallilla tapahtuu viikonloppuna...

Voe älytön, mikä PILLI! Lupaat sitten laittaa kirjallisen kutsun kolmena kappaleena, kun tätä aletaan dynottamaan?! Voi olla makiat saundit!!

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #16 : 08.08.09 - klo: 20.37 »
sori jos menee offtopikoinniksi, mut millon näissä alkaa näkeen vesijäähytettyjä koneita...ja miksei pieniä turpoja. oisha se makia ku keulilla makkais jäähytyskennoja peräkkäin... :mrgreen:

Onhan noita turpoja ollut tälläkin palstalla nähtävillä, mm. RB Innovations tekee ahtimia, NOS:seja sun muuta kivaa. Itsellä oli ahdin savagessa kiinni, mutta taisi olla enemmän melu ja kulutuspuolella sen vaikutus.
Flying Calacucco

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #17 : 08.08.09 - klo: 22.44 »
Täältä fiilistelyjä.
4 x RN MCD Magic-Bullit :)  Meitä oli vain kaksi autoa kerran Hyvinkään radalla
ja joku sähkökrossari tais sanoo jotain sen tapasta että "illalla taatusti korvat soi",
tjsp :D  Erittäin hyvä putki. Muistan jostain kuulleeni että se on suunniteltu lyhytiskuiselle 26:n koneelle.
Jään mielenkiinosta odottamaan kuinka putki sysää
tuon padan kanssa. Ei mikään Efra pilli tosiaankaan.
Taitaa olla että valmistus on lopetettu tahi siirtynyt toiselle valmistajalle.
Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä.
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #18 : 08.08.09 - klo: 23.08 »
Onhan noita turpoja ollut tälläkin palstalla nähtävillä, mm. RB Innovations tekee ahtimia, NOS:seja sun muuta kivaa. Itsellä oli ahdin savagessa kiinni, mutta taisi olla enemmän melu ja kulutuspuolella sen vaikutus.

Vähän pikkuiseen moottoriin tarkoitettu ahdin :laugh: Bensapumppuna menisi kyllä :grin:



Taitaa olla että valmistus on lopetettu tahi siirtynyt toiselle valmistajalle.
Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä.


Niin taisi käydä että valmistus "jäähyllä", harmi periaatteessa kun saatavuus loppunut sieltä täältä.
Ehkä jokin virityspaja alkaa tekemään niitä eri merkkeihin ja toivottavasti ei ala rahastamaan :cry:

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #19 : 09.08.09 - klo: 10.54 »
Ensinnäkin suuri kiitos kaikille osoittamastanne mielenkiinnosta projektia kohtaan jo tässä vaiheessa! :grin:
Jotta tässä projektissa pysyisi mielenkiinto yllä, en tule juurikaan paljastamaan etukäteen projektiin liittyviä suunnitelmia.
Poislukien muutamia pikkuseikkoja. :wink:
Jerzille: Kyllähän mä muuten, mutta ku en millään kerkee saada autoa valmiiksi  :wink:
Tänään aloitin aamun sitten siveltämällä ensimmäisen kerroksen maskia korin sisäpintaan.
Eli pesin eilen korin fairy vedellä, ja huuhtelin hyvin sen jälkeen.
Pesun jälkeen puhalsin paineilmalla pois enimmät vedet korista ja jätin kuivumaan.
Itse tulen käyttämään 3 kerrosta maskia siten, että eka kerros pitkittäisillä sivellinvedoilla, toka poikittaisilla, ja taas viimenen pitkittäisillä vedoilla.
Tiedän, että maskin kerrosten määrästä ollaan monta mieltä, mutta muutaman kymmenen korin kokemuksella tästä on muodostunut minun tapani.
Pyrin saamaan aina joka kerroksesta ohut ja tasainen, siten että korin sisäpinnan syvennyksiin ja kulmiin ei jää paksumpaa kerrosta kuin muuallakaan korissa on.
Annan myös edellisen kerroksen kuivua kunnes kerros näyttää tasaisen kuivalta ennen kun laitan uutta kerrosta päälle.
Vaikka kori onkin 1:5 niin maskaan koko korin.
Siihen löytyy tässä tapauksessa 2 syytä:
1: Tällä hetkellä en oikein vielä tiedä minkälaiseksi korin maalaisin..Muutamia vaihtoehtoja minulla on kyllä mielessä, mutta ei lopullista suunnitelmaa.
2: Maski on hyvä pölynsuoja siihen asti kunnes kori maalataan. Varsinkin kun suoritan maskauksen kotona, mutta maalauksen muualla..
Ja vielä: En ole hionut koria, koska Fascolour maali pysyy hyvin kiinni myös hiomattomassa korissa.
Pikkasen huonosti näkyy kuvassa maskiaine kun on toi valkoinen kelmu korisuojana...

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #20 : 10.08.09 - klo: 22.21 »
Tänään sitten sovitin moottorin autoon.
Pientä viilaamista ennen asennusta pääsi tekemään.
Alla pari kuvaa ennen ja jälkeen meiningillä otettuna.
Jouduin siis tekemään tilaa kardaanille moottorin alapuolelle.
Otin pahimmat pois laikkakoneella, jatkoin siitä dremelillä ja viilalla.
Käytännössä tein moottorin pohjapuolelle uran missä kardaani kulkee, ja otin sen verran pois että kardaanista moottoriin jää noin 1mm rako. Tämä on helppo mittaa kun laittaa sinitarraa motin alle ja pakkausteippi sinitarran päälle jotta se ei tartu väärään osaan. Painetaan osa paikalleen, ja otetaan pois..ja nyt voi mittaa raon.
Se "korva" mikä on siinä ekassa kuvassa jonka sittemmin otin pois on sen orkkis pakoputken alapuolen kiinnikeruuville. Viripillissä tätä ei tarvita joten sen pystyi hyvin mielin poistaa...

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #21 : 10.08.09 - klo: 22.25 »
Tässä vielä kuva kun moottori on paikallaan sovitettuna...

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #22 : 11.08.09 - klo: 18.28 »
Seuraavaksi olikin sitten ilmanputsarin vaihto orkkiksesta tuohon kromattuun versioon.
Työnähän tommosen putsarin mallinvaihto on simppeli.
Kiinnitysruuvit jouduin vaihtamaan pitempiin, koska uuden ilmanputsarin sovittimessa oli korkeampi "kiinnitysreikä" eli ruuvit jäivät aavistuksen vajaiksi. Olisihan vanhatkin ruuvit hätätapauksessa sopinut, mutta kun ne eivät yltänyt kun noin 4mm kierteille niin päätin laittaa 5mm pitemmät ruuvit tilalle.

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #23 : 11.08.09 - klo: 18.31 »
Kyllä on hieno projekti !  :wink: -Sami
Jeps

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #24 : 11.08.09 - klo: 20.46 »
Kiitos Sami  :grin:
Kuvassa moottori ja pakoputki paikallaan. Piirsin nuolen tuohon pakoputken etupäähän siihen suuntaan mihin ajattelin että ulostulo voisi tulla.
Ajattelin vaivata työkaveria pakoputken hitsaushommassa, koska hän on alan ammattilainen...
Lisää siitä huomenna. :laugh:

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #25 : 11.08.09 - klo: 22.08 »
Kiitos Sami  :grin:
Kuvassa moottori ja pakoputki paikallaan. Piirsin nuolen tuohon pakoputken etupäähän siihen suuntaan mihin ajattelin että ulostulo voisi tulla.
Ajattelin vaivata työkaveria pakoputken hitsaushommassa, koska hän on alan ammattilainen...
Lisää siitä huomenna. :laugh:

Terve

Komee projekti  :azn:

Tuo pakoputken muutos ?   vaikuttaakohan toi ulostulo pillin  siirto paisunta kammion päähän putken ja moottorin virtauksiin / vasta paineeseen?   2T koneessa  melkosen tarkkaa ton putken suhteen  voin kyllä olla väärässä

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #26 : 11.08.09 - klo: 22.25 »
Sammyn kommenttia kun luin huomasin itse myös kuinka harhaanjohtava toi nuoli on..
Kiitti Sammy!
Eli piirsin nuolen osoittamaan suuntaa mihin haluan pakarin ulostulon "törröttävän" ( alaspäin ) .
Kun huomenna otan pelkän putken mukaan töihin, niin on helppo todeta että tästä tähän suuntaan pitää saada ulostulo.
Ajattelin vannesahalla katkaista putki alemman kuvan nuolen osoittamasta saumasta, ja kääntää putken loppupäätä kunnes ulostulo on oikeassa kohdassa.
Ja sit jos työkaveri kerkee hitsuutta uudestaan kiinni sen...Jos ei kerkee niin teen itse.. :roll:

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #27 : 11.08.09 - klo: 23.50 »
juu  :grin:  sillonhan mikään putkessa ei muutu. Itsellä kävi samanlainen idea mielessä omassa FG:n race Truckissa että olisin kääntänyt ulostulon silleen että olisi saanut pystöputken rekkaan

Ootkos aatellu minkäänlaista failsafea laittaa? Itse käytän tällaista ja olen todennut erittäin hyväksi: http://www.rckillswitch.com/store/store.php  ( Killer Bee Kit 1 )
« Viimeksi muokattu: 11.08.09 - klo: 23.53 kirjoittanut Sammy__80__ »

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #28 : 12.08.09 - klo: 01.17 »
Ota muutama kuva aukileikatusta putkesta, PLS.
Itselläni on sama putki ja sivulle sojottava putki on todella
ruma. Samalla sivulle puhaltava sottaa kopan suht tehokkaasti
palojätöksillä. Mielummin maahan kuin kylkeen  :laugh:
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #29 : 12.08.09 - klo: 22.48 »
Putki valmistui, mutta en saanut tilaisuutta valokuvata työvaiheita.
Olin itse kentällä tänään, ja työkaveri teki työn puolestani.
Eli vannesahalla poikki, putken kääntö oikeaan asentoon, ja kiinnihitsaus.. :azn:
Oli tig kaasut loppu, niin työkaveri juotti happi - asetyleenilla osat yhteen.
Ei kyllä tig sauman veroista jälkeä, mutta koeponnistuksen kesti, eikä ollut vuotoja missään.
Seuraavaksi pitää tehdä reikä pohjaan pakarin ulostuloa varten.
Putken suu jää aivan pohjalevyn "huulille" , joten ajattelin tehdä alumiinisen ohjausholkin joka varmistaa pakokaasujen poiston oikeaan suuntaan. Jälkimmäisessä kuvassa 40mm alumiinitankoa josta ajattelin tehdä sen holkin.