Kirjoittaja Aihe: MCD ONROAD PROJEKTI  (Luettu 122190 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #360 : 29.10.12 - klo: 18.33 »
Mulla on toi testin paras putki vielä jäljellä. Se menee testiin eräälle henkilölle. Muut putket on myyty. Yksi myydyistä putkista meni aika lähelle, Australiaan  :grin:

Se putki on yläkiekkaputki jolla 30,5 ei lähde alhaalta ihmeellisesti ja kiljuu kiekkojen puolesta välistä ylöspäin. Ja voisin sanoo et nykyään esim Bartolone on vähän jo samantyylinen mitotukseltaan ja profiililtaan. Ton putken tein takavetoautoon jossa on rajallinen määrä pitoa vetävillä pyörillä.

Yazcan omatekemä putki oli myös samantyylinen. Se kiekui hyvin ja veti laajalta alueelta. Olin alkuun epäilevä mutta yazca vakuutti mut kun alkoi ajamaan autolla. Putki on se tärkein komponentti tollasessa motissa, sehän on ääniaaltoahdin.
« Viimeksi muokattu: 29.10.12 - klo: 18.42 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #361 : 29.10.12 - klo: 18.53 »
Ja sanottakoon vielä sellasta että kyllä useempi henkilö on mulle sanonut että mun pitäis jatkaa tota putkikehittelyä. Mutta se on todella aikaavievää ja ei siitä näillä markkinoilla leipätyöks oo. Mä paijaan PALJON mielummin mun brasilialaista vaimoo ja puuhaan tallissa muita harrastepelejäni joista te tiedätte vaan tän rc-puolen. Jokunen henkilö täällä tietää enemmänkin. Joten jatketaan tälleen  :grin:
Just joo.

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #362 : 29.10.12 - klo: 21.02 »
Itselläni ei ole mitään sitä vastaan jos joku haluaa käyttää samaa moottoria useammassa penkissä. Olisi jopa mielenkiintoista nähdä onko eroja ja millaisia. Tarjoan kyllä ajelut omalta osaltani jos joku tälläisestä innostuu. Tuohon hommaan paras valinta voisi olla uusi vakio Zenoah 260.

Mitäs sytkää JariV käytit tuolloin moottorissa?

Edit: joku tuossa MCD offroad projekti-topiikin penkityksessä heittää. Tuo 8,9hp @12000rpm ei voi kyllä pitää paikkaansa. Moottorina ilmeisesti kuitenkin 27cc CY Samballa?
« Viimeksi muokattu: 29.10.12 - klo: 21.10 kirjoittanut alaa »

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #363 : 29.10.12 - klo: 21.14 »
Sytkänä oli Oddified V2. Tuolla se on edelleenkin hyllyssä ja tulee siihen mun 46-kuutioiseen kiinni.
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #364 : 29.10.12 - klo: 22.01 »
Jotenkin muistasin että pelkällä sytkäkartan vaihdolla samalla putkella mitattiin suurimmillaan 1,1 hepan huipputehoeroja. Vääntökäyrät muuttui paljon ja yks putki tykkäs enemmän toisesta kartasta kun toinen putki. Kaikki ne graafit oli 3 vuotta esillä HBFllä kaikkien nähtävillä mutta poistin ne noin vuosi sitten kun ne oli jo ikivanhaa tietoa. Tekstit ja keskustelu on siellä vieläkin. Ikivanhaa kamaa.
Just joo.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #365 : 29.10.12 - klo: 22.14 »
Muokatkaa hyvät ihmiset noita viestejänne jos jotain tulee mieleen. Edellisellä sivulla on kaksi tuplaa ja yksi tripla. Tällä sivulla 5 viestiä ja mukaan mahtuu jo kaksi tuplaa.  :undecided:
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #366 : 30.10.12 - klo: 07.27 »
Mitä ihmeen tuplia ja triploja??? Ei mun koneella ainakaan näy mitään tollasta. ??
Just joo.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #367 : 30.10.12 - klo: 07.36 »
Voisiko näille dynojutuille laittaa oman topicin, tai modet jakaa aiheen? Otsikkona on MCD prokkis ja nämä dyno jutut ei liity siihen prokkikseen millään tavalla :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #368 : 30.10.12 - klo: 08.11 »
Mitä ihmeen tuplia ja triploja??? Ei mun koneella ainakaan näy mitään tollasta. ??

Kummallista  :shocked:

Jotkut henkilöt kirjoittavat uuden viestin edellisen viestinsä perään sen sijaan että muokkaisivat edellistä viestiä vaikka se olisikin ketjun viimeisin kommentti. Tietyiltä nimimerkeiltä se ei vain tunnu onnistuvan.

Uusi viesti ketjuun kasvattaa käyttäjän viestimäärää(muokkaaminen ei), joka ajanmittaan nostaa käyttäjän statusta. Yleinen sääntö foorumeilla on, että tällainen "pumppaaminen" on kiellettyä. Eikä kai kukaan sitä siksi tee, enemmänkin siksi, ettei ymmärrä tai viitsi muokata viestiä. Parhaillaan samat henkilöt kirjoittavat uuden viestin oman viestinsä perään vain muutaman minuutin viiveellä. Suotavampaa olisi muokata viestiä jos jotain lisättävää tulee mieleen. Sivun ensimmäistä viestiä oli muokattu mutta seuraava viesti alkoi kuitenkin sanoilla "Ja sanottakoon vielä sellasta että..."

 Tämä tarttui vain silmään kun edelliseltä sivulta löytyi kaksi tuplaa ja yksi tripla. Tällä sivulla tuplia oli jo kaksi vaikka viestejä ei ollut viittä enempää. Näitä tupla, tripla jopa quadi postauksia on erittäin hattumaista lukea, vähän kuin joku höpöttelisi vieressä omiaan.

Korostan että tätä ei tarkoitettu v*ttuiluksi vaan enemmänkin muistutukseksi. Koskee kaikkia.

...mutta kukaanhan ei tykkää nettipoliisista. Pahoitteluista huolimatta tällainen aiheuttaa aina jonkunlaisen tunnekuohun  :police:

Itsestä kuitenkin on pienempi paha muistuttaa kuin että moderaattori muistuttaa jäähyllä.

Sori offtopic ja minun puolestani asia oli tässä.
« Viimeksi muokattu: 30.10.12 - klo: 08.31 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #369 : 30.10.12 - klo: 08.30 »
Saako tuohon Oddifiediin tehtyä itse karttoja vai onko siinä vain mahdollisuus vaihtaa valmiita karttoja? Yritin niitten sivuilta tutkia mutta ei oikein selvinnyt.

Tarkentaisitko Jari miten nuo käyrät ovat vanhentunutta tietoa. Eikai nää mitään kännyköitä oo  :shocked:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #370 : 30.10.12 - klo: 08.33 »
Ai jaa... no nyt mä kässään. No mulla ei ole ikinä ollut mitään syytä viestimäärällä kasvatella statuksia. On vaan tiettyjä asioita ja niihin liittyviä postauksia jossa jälkikäteen editointi aiheuttaa epäilyksiä. Joten kun modeilta en itse ole huomautusta aiheesta saanut niin se on viesti etten ole ylittänyt rajoja ainakaan paljoa.

Mä luulin että kyseessä oli saman viestin postaus moneen kertaan.

Alaa;
ei saa tehtyä itse karttoja. Mutta markkinoille tuli kesällä uutuus toiselta valmistajalta jossa kartan voi ohjelmoida itse. Mutta Oddified on hyvin suunniteltu ja kestää kovaa menoa sekä kartat tuntuvat hyvin toimivilta. Suunnittelijalla on itse paljon kokemusta kilpailemisesta. Ei itse käyrät ole vanhentuneita. Ainoostaan vaan mun kirjoittamat jutut silloin vuosia sitten  :grin:

V2:sessa on 10 karttaa. Uusimmassa V3:sessa on 15 karttaa ja V2:sen voi päivittää V3:seksi lähettämällä sen Ianille udelleen ohjelmoitavaksi. Itse purkki on siis sama, vaan softaa lisää.

Ehkä nää dynotukset ja muut itse topiikista irti olevat höpinät pitäs kirjotella johonkin toiseen topiikkiin kuten Koheltaja esitti.
« Viimeksi muokattu: 30.10.12 - klo: 08.38 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #371 : 30.10.12 - klo: 10.55 »
Voisiko näille dynojutuille laittaa oman topicin, tai modet jakaa aiheen? Otsikkona on MCD prokkis ja nämä dyno jutut ei liity siihen prokkikseen millään tavalla :wink:

samaa mieltä. dynojuttuile oma topicci.

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #372 : 30.10.12 - klo: 12.15 »
jatkan vielä kysymyksen verran väärässä paikassa. Laittaisitko Jari tuon toisen valmistajan vehkeen merkin. Oddifiedin kartat ovat varmasti hyviä mutta vielä kivempi olisi itse päästä säätämään. Ohjelmoitavia sytkiähän löytyy vaikka minkälaisia mutta niissä tulee äkkiä koko, paino, ym vastaan näissä laitteissa.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #373 : 30.10.12 - klo: 13.12 »
Juu, mulla on linkki kotikoneella. Laitan sulle sen jossain välissä.
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #374 : 30.10.12 - klo: 14.14 »
Tonne moottorin viritys osioon voi vapaasti laittaa..
Jari, onko sun Brasilialaisessa vaimossa miten paha hellasärö, Suomalaisissa se on järkyttävä kuten kaikki tietää:grin:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #375 : 30.10.12 - klo: 14.20 »
Ei oo kyllä MITÄÄN valittamisen aihetta koskien yhtäkään asiaa tai yksityiskohtaa vaimossa  :grin:  :grin:  :grin:
Just joo.