Kirjoittaja Aihe: HB Ve8  (Luettu 24458 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
HB Ve8
« : 12.08.09 - klo: 08.09 »
Nythän on tulossa mielenkiintoinen peli sähkö rosiin ... ;)

http://www.hotbodiesonline.com/kits/en/67535/
« Viimeksi muokattu: 12.08.09 - klo: 12.04 kirjoittanut LasHi »
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HB e8
« Vastaus #1 : 12.08.09 - klo: 08.53 »
Perusrakenteeltaanhan tuo näyttää olevan pitkälle sama D8:n kanssa, isoimpana erona komposittipohjalevy. Miksiköhän tuollaista pohjalevyä ei käytetä polttiskrossareissa?

Mites tuo mekaaninen jarru. Käytetäänkö sitä samanaikaisesti moottorijarrun kanssa, vai jokotai?

Vaikuttaa mielenkiintoiselta..
Flying Calacucco

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: HB e8
« Vastaus #2 : 12.08.09 - klo: 10.54 »
Mekaaninen jarru olis ainakin siinä mielessä hyvä että silloin jarrutehoa ei otettais akulta ja säätimeltä. Jolloin säädin pysyy viileämpänä ja ajo aika pitenee.
Mikä olis hyvä asia...  ;)

Auton netti kuvassa tämä säädin :
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=100684
« Viimeksi muokattu: 12.08.09 - klo: 12.18 kirjoittanut LasHi »
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: HB e8
« Vastaus #3 : 12.08.09 - klo: 10.55 »
Jos oikein tarkkoja ollaan niin mallimerkintä on HB VE8, järkeenkäyneempi merkintä olisi ollut D8e mutta ilmeisesti ei sitten kuitenkaan...

Mekaaninen jarru tarvitaan siksi koska on keskidiffi, itseasiassa tämäntyyliset vissiin säädetään niin että moottori toimii vain voimanlähteenä = parempi tuntuma, tekstissä sanotaan että kone pysyy viileempänä kun sillä ei jarrutella, mikä on ihan totta.

Mitähän mahtaa maksaa rolleri... siis pelkkä runkopaketti. Tohon se uusi LRP/Nosram 1/8:lle tarkoitettu combo kunhan saavat vain ulos... (siis tämä -> http://www.redrc.net/2009/07/lrp-vector8-spx8-brushless-system/#more-21130)

| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Ve8
« Vastaus #4 : 12.08.09 - klo: 15.48 »
Lainaus
"Accommodates up to 140mm long LiPo's."

Hmm.. nopealla vilkaisulla en löytänyt oikein mistään 140mm 4S lipoja. Muutenkin näyttää tuo akkukotelo melko pieneltä.

 - Hount

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: HB Ve8
« Vastaus #5 : 12.08.09 - klo: 16.03 »
No katsoin just Neu:n sivuja ja taitaa löytyä jopa 5s akkuja :

http://www.neumotors.com/Site/Battery_Specs_XP.html

Mihin niitä sitten tarvii oikeesti...
No hauskan pitoon tietty ... ;)

Mutta vauhtia taitaa riittää 2s:lläkin. Vaikka aika näyttää mitä
tuossa oikeesti tarvitaan että pysyy polttisten vauhtiin. (tai kovempaan)

Tuo mekaaninen jarru tekee sen että koneesta voi ottaa enemmän teho ulos
pelkäämättä polttavansa konetta ja säädintä.
Joten kevyellä 2s akulla se voi riittää.
Mutta se on selvä että jos 2s akulla ajaa niin akusta täytyy tulla potkua. (40c)
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Ve8
« Vastaus #6 : 12.08.09 - klo: 16.06 »
No katsoin just Neu:n sivuja ja taitaa löytyä jopa 5s akkuja :

http://www.neumotors.com/Site/Battery_Specs_XP.html

Mihin niitä sitten tarvii oikeesti...
No hauskan pitoon tietty ... ;)

Mutta vauhtia taitaa riittää 2s:lläkin. Vaikka aika näyttää mitä
tuossa oikeesti tarvitaan että pysyy polttisten vauhtiin. (tai kovempaan)

Tuo mekaaninen jarru tekee sen että koneesta voi ottaa enemmän teho ulos
pelkäämättä polttavansa konetta ja säädintä.
Joten kevyellä 2s akulla se voi riittää.
Mutta se on selvä että jos 2s akulla ajaa niin akusta täytyy tulla potkua. (40c)

Aah, en huomannut katsoa <4000 mAh ja muita pikkuakkuja. Itelläni on 4S 5000 mAh krossarissa ja ajoaikaa saisi olla silti enemmän.

Tietysti tuolla saa auton kevyeksi, ja jos akut ovat halpoja niin mikäs siinä niitä latailla radanvarressa samalla kun ajelee.

 - Hount

Poissa hades

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HB Ve8
« Vastaus #7 : 12.08.09 - klo: 16.29 »

Mutta vauhtia taitaa riittää 2s:lläkin. Vaikka aika näyttää mitä
tuossa oikeesti tarvitaan että pysyy polttisten vauhtiin. (tai kovempaan)

Tuo mekaaninen jarru tekee sen että koneesta voi ottaa enemmän teho ulos
pelkäämättä polttavansa konetta ja säädintä.
Joten kevyellä 2s akulla se voi riittää.
Mutta se on selvä että jos 2s akulla ajaa niin akusta täytyy tulla potkua. (40c)

Oletko joskus nähnyt 1/8 kokoista buggya joka kulkisi 2S lipolla??? siis kulkisi HYVIN.
Omien kokemusteni perusteella 1/8 nitro->sähkö konversiot tarvivat vähintään 4S toimiakseen hyvin. Eli siis päästäkseen lähellekään nitrokoneen tehoa.
Speed-T | Matrix | Stampede | Blitz

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Ve8
« Vastaus #8 : 12.08.09 - klo: 16.50 »
Lashi sanoi tuossa viestissään:
Mutta se on selvä että jos 2s akulla ajaa niin akusta täytyy tulla potkua. (40c)

 Niin että kyllä 2s lipolla voi ajaa 1/8 autoa jos on vähintään joku 8000mah ja 40c :wink:
-tauolla-

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: HB Ve8
« Vastaus #9 : 12.08.09 - klo: 19.06 »
Kyllähän sen saa kulkemaan vaikka yhdellä kennolla. Mitään järkeä 2s lipolla ajamisessa ei sitten ole. Virrat nousee liian korkealle.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: HB Ve8
« Vastaus #10 : 12.08.09 - klo: 19.25 »
Tossa männään viikolla oli Jyrkkälässä 4S lipoilla Losi e-8ight ja toki polttiksia kanssa. Mielestäni tuo Losi oli hieman nopeampi kuin polttis, tosin laite kuumeni enemmän kuin polttis, tuulettimia siis saa viritellä...  :mrgreen:

Neo-RACEissä britanniassa mun mielestä ajettiin kaksi "turisti"lipoa sarjassa, LRP/Nosram lipoissahan liittimet menevät akun läpi jolloin sarjaan liittäminen on helppoa.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Ve8
« Vastaus #11 : 13.08.09 - klo: 01.40 »
Tossa männään viikolla oli Jyrkkälässä 4S lipoilla Losi e-8ight ja toki polttiksia kanssa. Mielestäni tuo Losi oli hieman nopeampi kuin polttis, tosin laite kuumeni enemmän kuin polttis, tuulettimia siis saa viritellä...  :mrgreen:

Neo-RACEissä britanniassa mun mielestä ajettiin kaksi "turisti"lipoa sarjassa, LRP/Nosram lipoissahan liittimet menevät akun läpi jolloin sarjaan liittäminen on helppoa.

Tällä viikolla kävin ulkoiluttamassa omaa E-Hyperiä Jyrkkälässä ja hajoitin tukivarret kun tulin ennen pääsuoraa olevista hypyistä päin viimeistä pikku nystyä. Eli hyppäsi kahden keskihypyn yli. Siinä on varmasti riittävästi potkua ja vauhtia patteriautoksi. 4S ja 2200kv, eikä joudu virittelemään tuulettimia, kun koneen lämmöt on akkujen tyhjennettyä <60 astetta.

Kaksi turistiakkua on sarjassa. Tarkemmat kuvat projektin tämänhetkisestä tilasta löytyy http://rc10.fi/index.php?topic=33335.msg356257#msg356257

Tuo oma konversio on tietysti aika rujo tähän HB:n valmiiseen verrattuna, tarkoituksena oli sanoa ettei sähköversio kalpene suorituskyvyssä yhtään polttisten rinnalla.

 - Hount
« Viimeksi muokattu: 17.08.09 - klo: 12.03 kirjoittanut Hount »

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HB Ve8
« Vastaus #12 : 13.08.09 - klo: 23.02 »
Hieno! :shocked:

Olis kiva nähä, et pistääks tollanen kampoihin polttiskrossareille.
Edittiä:

Kattelin täs tarkemmin HB:n sivulta tätä laitetta ja rupes kuola valuun vielä enemmän... :grin:

Olen kelannut laittaa ens kesäksi ihan perinteisen kasikokosen polttis tryggyn,
mut nyt pitää miettiä uudelleen...sen verran rupes himottaan tää auto.

Toni
« Viimeksi muokattu: 14.08.09 - klo: 02.40 kirjoittanut Voyager »
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HB Ve8
« Vastaus #13 : 16.08.09 - klo: 15.28 »
Ei oo edes ihan hirveen hintanen. RCplanetista näyttäs saavan kitin ennakkotilaamalla n. 350€ postikuluineen ja alveineen.

Voikohan tommosella ajella esim. Lavangossa polttisten seassa?

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HB Ve8
« Vastaus #14 : 16.08.09 - klo: 16.11 »
Ei oo edes ihan hirveen hintanen. RCplanetista näyttäs saavan kitin ennakkotilaamalla n. 350€ postikuluineen ja alveineen.

Voikohan tommosella ajella esim. Lavangossa polttisten seassa?

Ihan hyvin voi.
Flying Calacucco

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HB Ve8
« Vastaus #15 : 16.08.09 - klo: 23.10 »
Ei oo edes ihan hirveen hintanen. RCplanetista näyttäs saavan kitin ennakkotilaamalla n. 350€ postikuluineen ja alveineen.

Voikohan tommosella ajella esim. Lavangossa polttisten seassa?

Ihan hyvin voi.

Voi ehkä haastaakin polttiksia.

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HB Ve8
« Vastaus #16 : 17.08.09 - klo: 14.14 »
Varmasti voi haastaa,taitaa viedä hieman lähöissä jos on pitoa ja ei keuli.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HB Ve8
« Vastaus #17 : 17.08.09 - klo: 18.00 »
Onkos tuo KIT?Vois harkita,jos myis rullaavana E-revon ja ottas sähköt tohon + 4s
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: HB Ve8
« Vastaus #18 : 17.08.09 - klo: 21.21 »
Onkos kukaan laskeskellut että kumpi on halvempaa, polttiskrossi vai sähkökrossi(siis nää 1/8)
Ois meinaa aika huokutteleva ja näillehähän jo kaavaillaan omaa kisaluokkaa:)
Saas nähä ajetaako kymmenen vuodenpäästä sähkikisillä pelkistee :shock:

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: HB Ve8
« Vastaus #19 : 11.09.09 - klo: 13.42 »
Tästä on näköjään tulossa KIT versio myös mutta Hpi:n nimellä :

http://www.hpiracing.com/kitinfo/103420/


Edit: niin juu RTR versiohan tuo on niin kuin piti kirjoittaaaaa....
« Viimeksi muokattu: 11.09.09 - klo: 15.11 kirjoittanut LasHi »
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HB Ve8
« Vastaus #20 : 11.09.09 - klo: 13.51 »
Tästä on näköjään tulossa KIT versio myös mutta Hpi:n nimellä :

http://www.hpiracing.com/kitinfo/103420/

RTR-versiohan tuo on.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: HB Ve8
« Vastaus #21 : 11.09.09 - klo: 13.57 »
Mä kyllä ymmärsin että tuosta tulee RTR, siis samaan malliin kuin Savage Flux HP.

Tossa on näköjään uusia palikoitakin mitä HB D8 ei vielä ole ainakaan julkaistu...  Ekana silmiin osuu etutornin iskarisuojat. Paranneltu takaiskaritorni (vahvempi).

Suurin ero HB:n VE8 ja ton välillä on kyllä pohjalevy, Vorzassa alumiininen, VE8:ssa muoviamme. Layout myös levyn päällä on täysin eri.

Tämä Vorza on kyllä houkuttelevampi valmiine moottori/säädinpaketteineen kuin tuo HB ilman, mutta HB:ssa on mekaaninen jarru, joka on kyllä pitkässä juoksussa taas ihan pakollinen...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HB Ve8
« Vastaus #22 : 11.09.09 - klo: 14.53 »
Vorzan ennakkomyyntihinta näyttäis olevan jenkkilässä tuplat ($600 ja rapiat, Amain, Tower) verrattuna Ve8:iin, että jää siinä noille valmissähköillekin hintaa. En taida ruveta omaa Ve8-tilaustani perumaan, kun tuli jo servot hankittua ja voimanlähdekin meni jo tilaukseen.  :tongue:

Mut aika hyvin näitä on alkanut ilmestymään. Taitaa kasiluokan tulevaisuus olla kovin sähkönsininen.

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Ve8
« Vastaus #23 : 16.09.09 - klo: 16.53 »
"mutta HB:ssa on mekaaninen jarru, joka on kyllä pitkässä juoksussa taas ihan pakollinen."

Kuis niin pakollinen? kuinka paljon tuota mekaanista jarrua kannattaa arvostaa?

Kova mietintä päällä että kumman sitä tilais, Vortzan vai tämän.
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Ve8
« Vastaus #24 : 16.09.09 - klo: 17.07 »
"mutta HB:ssa on mekaaninen jarru, joka on kyllä pitkässä juoksussa taas ihan pakollinen."

Kuis niin pakollinen? kuinka paljon tuota mekaanista jarrua kannattaa arvostaa?

Kova mietintä päällä että kumman sitä tilais, Vortzan vai tämän.
Tuo mekaaninen jarrutus on paljon ystävällisempi sähkölaitteille, ei aiheuta turhaa kuormaa moottorille koska moottorijarrutusta ei tarvitse tehdä mikä kuluttaa moottoria, ja moottori sekä nopeudensäädin eivät rasitu niin paljon ja kuumene mekaanisilla jarruilla. Mekaaninen jarru on myöskin pehmeämpi ja toimii paremmin.
- Tapsa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HB Ve8
« Vastaus #25 : 16.09.09 - klo: 17.12 »
Ja nimenomaan kun harjattomista on kyse, nopari on erittäin kovilla moottorijarrutuksessa.

Plus että mekaanisilla jarruilla pystyy säätämään jarrutehon eteen ja taakse erikseen.

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Ve8
« Vastaus #26 : 16.09.09 - klo: 17.59 »
tuo on kyllä hyvä juttu tuo säätäminen,olisihan se itsekkin pitänyt tajuta.
Kyllä vaakakuppi notkahti nyt tämän Ve8:n suuntaan.
Ihme kun Vortzaan ei ole laitettu mekaanisia.
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Ve8
« Vastaus #27 : 16.09.09 - klo: 18.55 »
Semisti ot:

Kannattaa myös huomioida se, että on olemassa konversiomahdollisuuksia eri merkkien autoihin.

Itse en ole vielä nähnyt mitään järistyttävää tarjolla, eli siis siis ostaa joku valmis sähkökasi, missä on kenties tehty kompromisseja johonkin suuntaan.
Kun voi siitä olemassa olevasta polttisvessasta tehdä halutunlaisen patterivessan.

Toki, onhan se helpompi tilata joku rtr-setti, mut sit ei tarvis ihmetellä että miks on joku kompshitti-pohjalevy kasiautossa....
Tai tehdä automerkin valintaa sillä perusteella, että jos esim ne jarrut on prändissä x ja prändissä y niitä ei ole.


Ja muistakaa ihmeessä sekin, kasisähköillä on jannut tälläkin foorumilla jo ajanu puoli vuosikymmentä....
/ Jere Siirilä

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Ve8
« Vastaus #28 : 16.09.09 - klo: 19.04 »
Mä oon ainaki vakuuttunu mekaanisten jarrujen ja kytkimen hyvistä ominaisuuksista, vaikka en vielä ole ehtinyt paljoa ajaakaan niillä.
Hyper 8 harjattomana 6S lipolla käyttäytyy hyvin samankaltaisesti kuin nitronakin, kun kytkin eliminoi moottorijarrutuksen täydellisesti.
Kone (Neu 1500kv) ja nopari (MMM) pysyy kohtuu viileänä vaikka laskennalliset huiput on yli 90km/h.

Ensimmäinen patterikasi mulla jossa joutuu kaasusormen käyttöä  rajoittamaan :grin:

Edit: Myöskin ensimmäinen konversio, jota en ole itse rakentanut. Auto on Janezkin aikaan saannos ja hienosti toteutettu.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: HB Ve8
« Vastaus #29 : 16.09.09 - klo: 20.40 »
Onkohan nää sähköt kuinka helppotoimisii?
Ja hinnaltaan?
Oon tossa ny aatellu et enskesäks pitäis joku sähkökasi hommata, tai tehä nykysistä, mutta tuli mieleen kuinka helppotoimisii nää oikeen on? Tarkoituksena on siis että olisi helpompi/edullisempi kuin nitro.
Siis pystyykö tolla vorzalla ajaa ihan rata ajoo vai onko ihan  perus bashaukseen?

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!