Kirjoittaja Aihe: M-8e aka sähkökasicrossarit  (Luettu 22479 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #30 : 06.10.09 - klo: 08.14 »
Vuokranantaja meni ilmeisesti puihin, eli isomman tilan saanti vaikuttaa tällä hetkellä epävarmalta.
 
Toki oli vanhalla radalla eilenkin 2kpl M-8e:tä treenaamassa, sitä en tiedä järjestetäänkö wj yhteydessä M-8e:lle omaa luokkaa.
 
Radan uudelleen pinnoitus työkin on vielä kesken, kun uusi WJ luokkarengas vaatii suht isot hommat radanpinnan suhteen.
Multi surfase on hanurista

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #31 : 06.10.09 - klo: 08.42 »
Toki oli vanhalla radalla eilenkin 2kpl M-8e:tä treenaamassa, sitä en tiedä järjestetäänkö wj yhteydessä M-8e:lle omaa luokkaa.
 
Radan uudelleen pinnoitus työkin on vielä kesken, kun uusi WJ luokkarengas vaatii suht isot hommat radanpinnan suhteen.
:shock:
Onko teillä foamit noissa M8e autoissa? Vai miten ne teidän matot kestää M8e autot nappuloilla, mutta ei kymppiautoja nappuloilla?
Old fart

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #32 : 06.10.09 - klo: 10.04 »

Lainaus
Radan uudelleen pinnoitus työkin on vielä kesken, kun uusi WJ luokkarengas vaatii suht isot hommat radanpinnan suhteen.
Lainaus
:shock:
Onko teillä foamit noissa M8e autoissa? Vai miten ne teidän matot kestää M8e autot nappuloilla, mutta ei kymppiautoja nappuloilla?
Radalla ei olisi ajettu ilman tuota wj rengassääntöä nappulakumeilla, ja nyt kun säännön takia pintaa uusitaan niin kestää hyvin nuo M-8e myös. Pahimmat paikat on jo pinnoitettukin ja vielä vaihtamatta olevat matot onkin kulunut hetkessä lähes roskis kamaksi.

Aivan kuten koitin säännön keksijöille kertoa tuloksetta. Kaiken lisäksi ajaminen oli vanhalla radalla uusilla luokkarenkailla lähes mahdotonta saada 5 min. tulos, toki olen huono ajaan, mutta eipä se onistunut keneltäkään muiltakaan ketkä asiaa tuolla testas.
En nyt jatka tuota asiaa enään koska tiesin olevani oikeassa ja se asia tuli todistetuksi.
Multi surfase on hanurista

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #33 : 06.10.09 - klo: 10.40 »
Laitetaan tähän välikevennykseksi linkki jenkkien mestaruuskisojen ilmoittautumiseen: http://www.revrace.com/ENTRY_FORM_6817.cfm

1:8 sähköluokkia siis 20 erilaista, jenkit ne osaa :roll:

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #34 : 06.10.09 - klo: 10.50 »
Laitetaan tähän välikevennykseksi linkki jenkkien mestaruuskisojen ilmoittautumiseen: http://www.revrace.com/ENTRY_FORM_6817.cfm

1:8 sähköluokkia siis 20 erilaista, jenkit ne osaa :roll:

just :D ja kuskeja riittää joka luokkaan
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #35 : 16.11.09 - klo: 18.49 »
Nostetaanpa aihetta hieman...

Kuinka moni olisi osallistumassa kisoihin jos patterikaseille sellaisia olisi?

Jos osallsitujia olisi vähän, olisiko mahdollista että sähkökasit ajaisivat Finnish Openissa polttisten seassa? Ajettaisiin M8 säännöillä ja jos joku pääsee niin pitkälle että varikkokäynti tarvitsee tehdä, niin sitten varikolla vaihdetaan akut.

Jos osallistujia on enemmän, niin sitten voisi harkita varmaan omaa luokkaa patteriautoille, vaikkapa truggyt ja buggyt samassa.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #36 : 16.11.09 - klo: 18.52 »
Nostetaanpa aihetta hieman...

Kuinka moni olisi osallistumassa kisoihin jos patterikaseille sellaisia olisi?

Jos osallsitujia olisi vähän, olisiko mahdollista että sähkökasit ajaisivat Finnish Openissa polttisten seassa? Ajettaisiin M8 säännöillä ja jos joku pääsee niin pitkälle että varikkokäynti tarvitsee tehdä, niin sitten varikolla vaihdetaan akut.

Jos osallistujia on enemmän, niin sitten voisi harkita varmaan omaa luokkaa patteriautoille, vaikkapa truggyt ja buggyt samassa.

Tuotaa meenaatko että veettäs ½h finaalit? vai jopa 45min A finaali.

ittee kyllä kiinnostas tuohon osallistumin, mutta "ylipitkät" finaalit kyllä nostaa kuluja, tarvinee sen 4 akkusettiä = 8 akkua
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #37 : 16.11.09 - klo: 19.02 »
Parempi tuokin alkuun kuin ei kisoja ollenkaan.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #38 : 16.11.09 - klo: 20.21 »
Voi olla että tulee joku kisa kokeiltua mutta en lähde polttisten sekaan ajamaan pitkiä eriä ja rikkomaan sähköjä ylikuumenemisella. Paljoa ei keretty ajamaan syksyllä testejä mutta päälimmäisenä jäi mieleen että sähköt on aika rankalla jos pitää vetää yhtä pitkiä vetoja kuin nitroilla. 10 minuutin erät patterikaseille niin saa pelit kestämään paremmin ja ehkä sitä kautta porukkaa lauteille kun ei tarvii ajaa riskillä että sähköt kärähtää.

Kylätason RC-kuski.

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #39 : 16.11.09 - klo: 21.52 »
Juu kiinnostusta löytyy täältäkin suunnalta tuolle M8e,tosin kyydin saanti muualle,kuin lavankoon hieman hankalaa...
Ja 10min ois erissä varmasti ihan OK,koska esim.kuten minä,joka käy koulua ja vanhemmat maksavat suurimman osan harrastuksesta,niin ei ole varaa kovin moniin akku setteihin,eli 1 tai 2 akkupari oisi,joilla ajaisi sen 5-10min per setti,ehkä kauemmin.
Ja 1 larutilla 2 akkua samaan aikaan joutus lataamaan,että kerkeis taas seuraavaan erään,että kerkiää.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa manez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #40 : 16.11.09 - klo: 22.06 »
Mukana ollaan kisailemassa jos vaan M8e kisoja ilmaantuu.

Mika R

  • Vieras
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #41 : 08.01.10 - klo: 15.41 »
Aika hiljaista tällä osastolla. CORRit vieneet huomion.

Seuraava aihe ei herättänyt keskustelua CORR topikissa, mites täällä:

Jenkeissä on ollut puhetta patterikasien vaarallisuudesta - äänettömät rataohjukset jotka lentävät stealthina kovaa ja korkealla, kovempaa kuin polttisversiot - ovat hengenvaarallisia nostajille. Ovat myös tulleet siihen tulokseen että ovat kohtuu kalliita, ainakin vielä (tuplalipot jne).

Monet siellä haluisivat nähdä edullisemmat, kevyemmät ja hitaammat CORRit kasikrossin sähköluokan korvaajana eli M-8e meikäläisittäin, ja samalla patterikasit sivuutettaisiin.

Herättää varmaan niinikään tunteikkaita ajatuksia, mitä mieltä olette? Onko tilaa molemmille kaikkien nykyisten luokkien ohella? Vai ajetaanko niillä kenties samoissa kisoissa jatkossa? Vai onko patterikasien paikka kenties polttisten seassa?

Mitä tulee tohon mahdolliseen kalleuteen niin tämä on poimittu R/C Carin päätoimittajan blogista:

’m a big fan of new technology.  In fact, I’m sitting here right now assembling a new Hot Bodies VE8 brushless buggy, if that’s any indication.  New technology takes us places we never thought we’d go, especially in the R/C hobby.  5-10 years ago, if you had told me I would assemble a 1/8-scale buggy without a .21 nitro engine, I’d have said you were crazy.  In our new February issue, I write about brushless buggy technology, the size and speed of the cars, and how accessible this technology now is to consumers.

Still, I’m sitting here eyeballing this Hot Bodies car and wondering to myself how many “early adopters” there are out there…how many of you have decided it was a good idea to drop $1000+ on LiPo batteries, competition chargers, brushless 1/8-scale motors and ESCs, and brushless buggy kits?  I ask not because I don’t support the class, but because I’m simply curious—are you a 1/8 brushless owner?  Let me hear from you.  The speed, power and ease with which a 1/8 brushless buggy can be operated repeatedly is undeniable.  I’m fortunate because I get to play with this technology, test it, evaluate it, and write about it every day.  But I’m wondering, if I were a consumer on the sidelines eyeballing my Visa statement, would I be one of the brave ones and jump into a class that hasn’t quite “made it” yet?  Let me know what you think—email me at stephen@hi-torque.com

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #42 : 08.01.10 - klo: 17.01 »
Kovin hiljainen tuollainen metalli spurrilla ja pinjonilla oleva M-8e auto ei ole. Muovispurrista en ole kuullut ajettavan mutta hiljaisempi oletettavasti. Tuskin vaarallisempi kuin polttiksenakaan silti.
Hinnoista olikin tuolla polttiksesta-sähköauto osiossa puhetta ja hinta ei kyllä ole syy ajaa corrilla. Jossain tuolla on paljon hintoja kerrottuna ->http://rc10.fi/index.php?topic=33335.0

Olen sen verran ajellut M-8e:llä että voi takuu varmaksi sanoa sen olevan halvempaa kuin 1/10 crossilla ajaminen (varaosia kun ei hajoa vaan ne kuluu loppuun). Akkujen hinnoissa eroa ei juuri ole vaikka meneekin 4s akku ja nopeudensäädin/moottori comboissakaan ei monen kympin eroa.
Eli pitkällätähtäimellä erittäin halpaa harrastamista M-8e:llä ajaminen, ja miks ei CORRillakin jos ne kestää poltiksen tapaan, mitä hieman epäilen.

Se onko mitään järkeä erotella 4wd CORR autoja M-8e autosta eriluokkiin vain erilaisen korin takia, tuntuu hölmöltä. Toki CORR kori tekee autosta huonon ajettavan, mutta jonkun mielestä kai hienon näköisen, mielestäni ei pitäisi jakaa luokkaa sen perusteella. Ja jos 4WD CORRiin saa järkevän koneen tuskin nopeudessakaan mainittavaa eroa. Ellei sit väkisin halua vakiorenkailla ajaa mitkä ei tosiaan näytä toimivan. Toki minulle jo selvitettiin että Corrilla ajellaan ns. romurallia kylki kyljessä nojaten, no se tietenkin muuttaa mahdollisuuden ajaa kilpaa samaan aikaan.   

Täyteluokkana tuo M-8e ja 4wd CORR sopii varmasti hyvin T-8 kisojen yhteyteen. Sitten kun porukka kyllästyy 1/10 sähkölelujen jatkuvaan korjaamiseen on ihme jos M-8e ei yleisty, hyvän ajettavuuden ja kestävyyden takia. Ehkä siinä vaiheessa voi miettiä luokkien jakamisia kun autoja on edes 2 erän verran. 2wd CORR onkin sitten asia erikseen.
Multi surfase on hanurista

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #43 : 08.01.10 - klo: 17.26 »
Yksi asia voi myös olla,että näin talvella nuo sisäradat ovat suunniteltu 1/10 autoja silmällä pitäen,joten ovat tuollaiselle M8e autolle hieman pieniä,joten moni tuskin haluaa ajaa hitaasti taikka sitten seiniä pitkin sen takia,että autosta ei voi ottaa kaikkea irti.
Uskon kyllä vakaasti,että kun kevat/kesä koittaa ja pääsee ulko baanoille ajamaan 8 krossia,niin eiköhän siellä ala näkymään M8e autoja myös.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #44 : 08.01.10 - klo: 18.10 »
Uskon kyllä vakaasti,että kun kevat/kesä koittaa ja pääsee ulko baanoille ajamaan 8 krossia,niin eiköhän siellä ala näkymään M8e autoja myös.

Kuin myös
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #45 : 08.01.10 - klo: 21.16 »
Jenkeissä on ollut puhetta patterikasien vaarallisuudesta - äänettömät rataohjukset jotka lentävät stealthina kovaa ja korkealla, kovempaa kuin polttisversiot - ovat hengenvaarallisia nostajille. Ovat myös tulleet siihen tulokseen että ovat kohtuu kalliita, ainakin vielä (tuplalipot jne).

Ääntä tai ei niin sattuu taatusti jos osuu nostajaan. Jos sähköillä ajetaan nitrojen seassa niin silloin on toki vaarana että nostajalla jää hiljainen auto huomioimatta ja sitten sattuu Juhaa otsaan. Jos sähköt ajaa keskenään niin nitrojen ääni ei ole peittämässä metallispurrin iloista vikinää ja nostajakin tajuaa että nyt tulee auto.

Kustannuksista en vielä lähde spekuloimaan SC 4WD autojen osalta, aika näyttää miten ne pysyy nipussa. Jos pysyy yhtä hyvin kuin patterikasi niin silloin on tulossa edullinen sähkölaji, M8e kestää uskomattoman paljon, kuten mmrc jo mainitsi. Monet M8e kuskit ajaa myös muita sähköluokkia joten samoja 2s akkuja voi käyttää patterikasissa, silloin kustannukset ei nouse sähköjenkään osalta korkeiksi.

Näyttää siltä että M8e autot on kehitystaipaleen alkupäässä ja ne tulee yleistymään muutaman vuoden sisällä niiden helppouden takia. Myös SC on kovassa huudossa rapakon takana mutta en vielä jaksa uskoa että ne olisi syrjäyttämässä ihan heti M8 autoja.

Se mikä on jenkkilässä turvatonta, ei tarkoita sitä että sama asia olisi turvatonta myös muualla. Meren toisella puolella olevaan "sulatusuuniin" mahtuu kaikenlaisia vipeltäjiä, joille pakkopaitakaan ei ole turvallinen vaihtoehto...
 
Kylätason RC-kuski.

Mika R

  • Vieras
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #46 : 08.01.10 - klo: 21.34 »
Aivan totta mitä ääniin tulee.

Mäkinen heitti myös hyvä pointin, moniin malleihin saa muovisen spurrin joka sisätiloissa voisi olla hyvä juttu, smoothimpi niinku.

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #47 : 09.01.10 - klo: 02.11 »
Ainakin Asson M8e mallissa on muovispurri. Se on huomattavasti hiljaisempi kuin teräksisellä varustettu.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #48 : 25.01.10 - klo: 19.24 »
Laskin että kahdella akulla ja 1C latausvirran tarjoavalla laturilla pärjää koko päivän vaikka olisi pelkät M8e kisat eikä pelkkä täyteluokka polttisten tauolla.
Erän pituus 15 min, tauko erien välillä 5 min, kolme erillistä erää.

F = täysi akku
E = tyhjä akku
C = akku latauksessa
(F-F = kaksi täynnä jne)

0  min - F-F (1. oma ajovuoro 1. akulla)
20 min - E-F (nostovuoro)
40 min - C-F (odotuserä ja 1. akku laturiin)
60 min - C-F (2. oma ajovuoro 2. akulla)
80 min - C-E (nostovuoro)
100min - F-C (odotuserä ja 2. akku laturiin)
120min - F-C (3. oma ajovuoro 1. akulla)
140min - E-C (nostovuoro)
180min - C-F (odotuserä ja 1. akku laturiin)
200min - C-F (4. oma ajovuoro 2. akulla)
220min - C-E (nostovuoro)
240min - F-C (odotuserä ja 2. akku laturiin)
jne.

Ajon jälkeen akku saa jäähtyä 20min ja tullessaan latauksesta saa hengähtää vielä 20min ennen ajoa. Laturi ei kyllä juurikaan hengähdä vaan luukuttaa tällä aikataululla koko ajan.
Tosin näin tiukkaa aikataulua ei voisi varmasti vaatia kuljettajilta joten jos tämä onnistuu, niin kaksi akkua riittää helposti.

Akkuun voi sijoittaa kaikkea 150eur - 40eur väliltä, eli kovin suuri menoerää siitä ei muodostu. Myös 100W latausvirtaan kykenevät laturit ovat melko halpoja.

M8e luokan plussat ja miinukset.

+ halpa (vs. melkein mikä vaan luokka)
+ hiljainen (vs. polttis)
+ kestävä (vs. 1:10 offroad)
+ helppo (vs. M8 polttis)

- vaarallinen (akkupalot ja nostajien turvallisuus)
- kaluston lapsenkengät (moottorien ja säätimien kesto väärin säädettynä)
- kaluston monimuotoisuus ja kotikutoisuus (ei nopeaa varaosasaantia DIY ja 3rd party osille)

Loppuksi vielä:
Itse näen M8e:n aseman tulevaisuudessa polttiskrossikuskien taloudellisena treenikalustona. Jokainen treeniin käytetty euro syö kierrosajasta enemmän kuin autoon viriosina laitettu. Vakavasti otettavaa kilpailuluokkaa siitä ei tule ellei harrastajamäärät nouse. Yksinkertaisesti harrastajien määrä loppuu kesken jo nykyisilläkin luokkien määrällä ja nykyiset luokat ja niiden kalusto kalusto ovat valmiimpia kisailuun kuin M8e.

 - Hount
« Viimeksi muokattu: 28.01.10 - klo: 02.57 kirjoittanut Hount »

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #49 : 25.01.10 - klo: 22.11 »
tuo akku kaavio ei kyllä aukee ollenkaan????

ajon jälkee akut vaa 4s:nä laturiin niin ovat valmiina seuraavaan erään.

edit: eikä tuota luokkaa voi yhellä akulla/akkuparilla ajaa, vähintaan sen 2 settiä vaatii. Toinen o aina oltava täynnä.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #50 : 25.01.10 - klo: 22.18 »
En muista tiedä mutta itse en kovin mielelläni laita suoraan ajosta otettua 40-50 asteista lipoa suoraan lataukseen...

Kolme 15min erää ja 5min tauko erien välissä, ymmärsinkö oikein?

Aika hurjaa rääkkiä joutuu sähköt kestämään jos noin pitkät erät tulee ja jäähdytysaikaa ei ole 5min enempää?
 
Kylätason RC-kuski.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #51 : 25.01.10 - klo: 22.20 »
edit: eikä tuota luokkaa voi yhellä akulla/akkuparilla ajaa, vähintaan sen 2 settiä vaatii. Toinen o aina oltava täynnä.

Lukeehan tuossa Hount:n viestissä ihan selvästi että _kahdella akulla_. Mitä kohtaa et ymmärtänyt?

Se on ihan oma asia millaisia akkuja sinne autoonsa lykkää, markkinoilla kun on 1S akuista 6S akkuihin valikoimaa...  Kovakuorisia 4S akkujakin on tyrkyllä...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #52 : 25.01.10 - klo: 22.20 »
En muista tiedä mutta itse en kovin mielelläni laita suoraan ajosta otettua 40-50 asteista lipoa suoraan lataukseen...

Kolme 15min erää ja 5min tauko erien välissä, ymmärsinkö oikein?

Aika hurjaa rääkkiä joutuu sähköt kestämään jos noin pitkät erät tulee ja jäähdytysaikaa ei ole 5min enempää?
 

15min erä ja nostamaan ja loppu diipailua. En itekään suoraan ajosta akkua kyllä laturiin laittas, sen takia sen 2 settiä tarvii.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #53 : 25.01.10 - klo: 22.21 »
edit: eikä tuota luokkaa voi yhellä akulla/akkuparilla ajaa, vähintaan sen 2 settiä vaatii. Toinen o aina oltava täynnä.

Lukeehan tuossa Hount:n viestissä ihan selvästi että _kahdella akulla_. Mitä kohtaa et ymmärtänyt?

Se on ihan oma asia millaisia akkuja sinne autoonsa lykkää, markkinoilla kun on 1S akuista 6S akkuihin valikoimaa...  Kovakuorisia 4S akkujakin on tyrkyllä...
juu juu tajusin jo, en vaa kerinnu muokkaamaan.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Mika R

  • Vieras
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #54 : 26.01.10 - klo: 07.27 »
Jos todella haluaa kisata, niin kandee ostaa se auto valmiina kaupasta eikä rakentaa itse, niin varaosatkin saa varaosanumerolla
- kaluston monimuotoisuus ja kotikutoisuus (ei nopeaa varaosasaantia DIY ja 3rd party osille)

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #55 : 26.01.10 - klo: 08.17 »
M-8 Polttisautoon tarvii laittaaa ainoastaan sähkömoottoria varten pukki ja akkuteline.
Eli MikaR kyllä autossa käytetään samoja varaosia kuin polttis käytössäkin. Eli ei mitään ongelmaa varaosien suhteen. Tosin en ole Xrayn 808:sta tehdystä autosta rikkonnutkaan mitään ja takana kumminkin pitkälti yli 100 akullista eli n. 25 tuntia ajoa. Tuohon ajo määrään ei taida päästä 1/10 crossilla ilman rikkoutumisia millään merkillä. Ja vauhti tuolla Nokian radalla on kumminkin sama tai hieman nopeampi kuin 1/10 4wd crossi autolla.

Ja nuo muutkin Hountin mainitsemat miinukset tässä 8 luokassa pätee 1/10 luokkiin samalla tavalla. Eli säätimet ja koneet ei kestä jos väärät asetukset /välitykset.

Nyt kun Nostajien vaarallisuus on tullut niin monessa esiin. Onko polttiskisoissa joskus sitten sattunut auton takia pahoja onnettomuuksia. Olen harrastannut muuteman vuoden enkä tiedä ensimmäistäkään tapausta. Turussa joskus joku loukkasi polvensa mutta se ei kait johtunut auton törmäyksestä. Toki tiedän bensa-auton karanneen parkkipaikalla jonkun jalkaan mutta sekin siis parkkipaikalla eikä radalla missä autoilla ajataan.

Ainahan osumisen vaara on olemassa se pitäisi kaikkien nostajien ja kuskien muistaa ja varoa oli sitten kyseessä mikä luokka tahansa.   
Multi surfase on hanurista

Mika R

  • Vieras
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #56 : 26.01.10 - klo: 08.19 »
Siis se oli Hountin kommentti, ei mun. Sanoin vaan että jos se on jollekin ongelma, niin ostaa kaupasta.

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #57 : 26.01.10 - klo: 08.32 »
notta ristus mä sain assosta ensimmäisen osan rikki. muovinen spurri antautu eilen siihen tais kadota nokian ensimmäinen hiljainen 8e (tulee metallinen tilalle) on sillä kyllä varmaan n 30 akkua ajettu aika kovalla kädellä...
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #58 : 26.01.10 - klo: 09.07 »
Onko kukaan laskennut että kuinka paljon tarvitaan sähköä kisapaikalla jos on vaikka 20kuskia kisassa mukana. Onko sellaisia ajopaikkoja viellä olemassa missä sitä on tarjolla kaikille haluaville.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« Vastaus #59 : 26.01.10 - klo: 09.23 »
Onko kukaan laskennut että kuinka paljon tarvitaan sähköä kisapaikalla jos on vaikka 20kuskia kisassa mukana. Onko sellaisia ajopaikkoja viellä olemassa missä sitä on tarjolla kaikille haluaville.
Jerzi

Harva käyttää lataukseen yli 200W eli 20 kuskia tarvis 4000W tuolla kulutuksella, olettaen että kaikki lataa samaanaikaan 200W teholla akkua.

4500-5400mah 4s akku ladattaessa 1S:llä menee 65-80w sähkötehoa, tuohon vielä laturin kaipaamat "hukkatehot" niin saadaan semmonen 100w/laturi.

huikeita tehojahan tuollasesta yhestä valovirta rasiasta ei saa

10A sulakkeella sen 2300w
16A sulakkeella sen 3680w

ulkona moisen voi hoitaa vaikka agrikaatilla, jos ei ole saatavilla sähköä muuten.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi