Kirjoittaja Aihe: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1  (Luettu 138697 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #180 : 26.05.11 - klo: 16.59 »
Jep jep... tälläkin ajoin Vaasassa. Auto oli nopee ja hyvä ajaa. Sähköt edelleen p*skat ja pirssi sammu radalle vähän väliä. Muuten sama setuppi kuin Jykylässä mut etu overdrive vaihtu normi diffiin.
-Goldi

Poissa Kapa990

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #181 : 08.06.11 - klo: 22.14 »
Näytti olevan Cat SX3 pro cf Kit varastossa schumilla! :grin:

nyt vaan odotellaan vielä hetki...

-Kapa
-TLR 22 - DEX 410 V3 - Sanwa M11X -

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #182 : 14.06.11 - klo: 19.18 »
Onkin yllättävän monta palikkaa muutettu tuohon kolmoseen. Joko on kohta pojilla autot kasassa? :D

Kasaus raporttia:
http://rcracer.com/off-road-electric-articles-92/3235-build-report-schumacher-cat-sx3

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #183 : 21.06.11 - klo: 20.07 »
Auto on ollut nipussa mutta ajamaan ei oo päässy kun tarvittavat nopeudensäädin ja moottori puuttuu. Kasaukseen kulu n. 3.5h ja palikat meni ongelmitta paikoilleen. Tehdas on kuunnellut yleisöä sillä muutamia pikku uudistuksia on tullut layout muutoksen ohessa. Siiven kiinnityksessä ei enää kuminauhoja, sekä kulmaa pystyy muuttamaan. (kuminauha kiinnikkeetkin on mahdollista asentaa jos niihin on kiintynyt), korin helma ulottuu alas asti ja paremmat ilmanotto aukot. Ohjauksen muovi palikat on tuhdimmat (tämän kun olisi tiennyt niin olisi alumiinit jäänyt asentamatta), taka hingepin korkeus säätö, sekä metalli rattaat boxissa. Oikein vakuuttava paketti kaikenkaikkiaan. Oman auton tuuninki palikat: alumiini ohjaus, F.A.B etu laysaft (ilman tätä ei tarvi ajaa), etu laysaftin kiinnitys dremelöity helpommin irroitettavaksi, RW spurri, taka hubit alumiinia (nää sattu löytyy pakista... yhtään muovi hubia en oo catistä rikkonu), antisquat palikat, etutukivarsien alumiini tuki. Tämmöstä täällä... Jyväskylän säädöt tuohon tuli ruuvattua ja koeajoa on odoteltu tovi.

edit. pari kuvaakin on mut kamera särky Tanskan keikalla...
-Goldi

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #184 : 25.06.11 - klo: 12.16 »
Sitten ois SX3 kasassa ja uskomattoman nopsaan meni kyllä kasaan. Kaikin puolin laadukkaalta vehkeeltä vaikuttaa. Pitää vielä itekkin antaa dremmeliä tuolle etubulkhedille ja laittaa hiilaripala tilalle.

- Melkein kaikki diffin osat on uusiksi suunniteltu ja lukitusruuvina on järeämpi 3x6, joten diffi ei pääse löystymään yhtään.

- Uudet vahvemmat ohjauksen osat.

- Kaikki vaihteiston rattaat metallisia.

- 2 clipsin nopea akkujen kiinnitys.

- 6mm takahihna, joka näyttää siltä että kestää isältä pojalle.

- Uudet progressiivisemmat jouset. Eli siis vähemmän kieppejä noissa.

- Kaikki laakerit uuden mallisia paremmilla kumisuojuksilla.

Kuskeja siis on todellakin kuunneltu tämän uuden pirssin kanssa.



« Viimeksi muokattu: 25.06.11 - klo: 12.29 kirjoittanut Soo »

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #185 : 06.07.11 - klo: 14.51 »
Ensiajot viikonloppuna kolmos kissalla ja auto on kyllä pirunpaljon helpompi ajaa kuin Cat2. Samat säädöt kuin vanhassa pirssissä mut tää menee kuin juna tekemättä mitään ylimääräistä. Jousitus puolella on vielä tekemistä että saadaan auto hyppäämään enemmän, mut eiköhän pienemmällä iskari männällä lähdetään lentoon. Tiimikuskien säätöjä löytyy täältä: http://www.racing-cars.com/search.asp?category=Tech%20Info&subcatid=319&searchbox7=CAT SX3&templateid=23&sortname1=prodvalue14
Siellä onkin Vaasan kisoihin valmista pohjaa tarjolla ;)
-Goldi

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #186 : 28.07.11 - klo: 18.42 »
Nyt on jo hetki autolla ajeltu ja tosi positiivinen fiilis jäänyt. Hyvin kestää ja todella helppo ajaa.
Ainoastaan keskihihnan olen saanut tuosta rikki tähän mennessä.




Kerrankin sain sähköt menemään nätisti autoon.  Tuo TQ:n johto vaikutti aivan erinomaiselta joutos töihin, kun multakin onnistu kerrankin.


Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #187 : 28.07.11 - klo: 19.36 »
Komee kori !!  :tongue:
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #188 : 31.07.11 - klo: 21.23 »
Nyt kun autolla on MM-kisojen myötä ajettu enemmän kuin 6 akkua niin voidaan keskustella säädöistä =)
Sheetti liitteenä. Auto pelas hienosti ja sähkötkin pysyi vauhdissa mukana. Pieniä muutoksia tein autoon treeneissä ja sitten opeteltiin ajamaan. Losin takajouset toimi hyvin ja niitä käytti muutama muukin schumi kuski. Pohja-ammetta ei tainnut kukaan käyttää. Jakakaa muutkin säätöjänne niin päästään vauhdilla eteenpäin :)

Ps. Joku jo sano että säädin on väärinpäin... ja pysyy :P
-Goldi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #189 : 15.08.11 - klo: 21.24 »
Ouluun matkaaville lähtö setuppi liitteenä. Säädin autoa hieman kääntyvämmäksi ja koko paketti on nyt hyvin lähellä meikäläisen makua. Jos jokin ihmetyttää niin antakaa kuulua tai käykää nykimässä hihasta kisoissa ;)

Ohhoh.. taaskaan ei osunu kaikki kohilleen, eli front rake = 10 astetta. :azn:
« Viimeksi muokattu: 15.08.11 - klo: 21.30 kirjoittanut kisaaja »
-Goldi

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #190 : 15.08.11 - klo: 22.02 »
Lopettiko pompotuksen iskarien muutoksella?
Vastaheitolla voittoon.

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #191 : 16.08.11 - klo: 19.33 »
Jos niin lintassa vetää ni pakkohan sen on pompottaa :tongue:
-Goldi

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #192 : 16.08.11 - klo: 21.57 »
Vai lintassa  :roll: nyt lintassa semmonen kori jotta saapi nauraa sitten kunnolla  :afro:
Vastaheitolla voittoon.

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #193 : 16.08.11 - klo: 21.59 »
Tänään kerkesin muutaman akun ajella overdraivilla ja hyvä fiilis jäi kyllä. Pystyy ainakin omilla vielä rajallisilla taidoilla ajamaan paljon agressiivisemmin ja tasaisemmin, kun veto päällä ohjaa enemmän. Tiedä sitten miten hyvän tosta sais FABIN kanssa.

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #194 : 17.08.11 - klo: 18.35 »
FABilla kääntyy paremmin mutkaan. Ehdoton varuste jos ajaa overdrivellä. Ite tykkäsin kanssa overdrivestä mutta se on enemmän aukeille radoille, joten Ouluun sitä en asentaisi.
-Goldi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #195 : 08.09.11 - klo: 21.16 »
Hyvinkään Cat3 säädöt liitteenä. Löysäsin öljyt ja autosta tuli parempi... muuten sama setti ku Oulussa. Näillä setupeilla on hyvä alotella tulevana kesänä :) Kiitokset Valtasen Jannelle säätö avusta ja palikoista kauden aikana!!
-Goldi

Poissa speed

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #196 : 21.09.11 - klo: 19.37 »
Moro,

SX2:n säätöjen kanssa hieman murhetta.
Auto on muuten ok ajaa, mutta takapäässä tuntuu olevan iskarissa liian vähän paluuvaimennusta. Hyppyjen jälkeen pompauttaa perän irti.

Kokeillut eri jousia (jäykkiä ja löysiä) ja öljyjä (paksuja ja ohuita), mikään ei tunnu vaan auttavan.

Nyt on shumin köykäsimmät jouset ja hobaon 45 iskariöljyt.

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #197 : 21.09.11 - klo: 20.17 »
Moro,

SX2:n säätöjen kanssa hieman murhetta.
Auto on muuten ok ajaa, mutta takapäässä tuntuu olevan iskarissa liian vähän paluuvaimennusta. Hyppyjen jälkeen pompauttaa perän irti.

Kokeillut eri jousia (jäykkiä ja löysiä) ja öljyjä (paksuja ja ohuita), mikään ei tunnu vaan auttavan.

Nyt on schumin köykäsimmät jouset ja hobaon 45 iskariöljyt.

Syy ei ole liian löysä paluuvaimennus vaan enemmänkin sisäänvaimennus ja jousen progressiivisuus tai siis sen puute. Alusta pohjaa liian rajusti hypyn alastulossa ja kimpoaa irti maasta.

Alkuperäisissä takamännissä on 6x1.5 reijät eikä niillä saada yhtään "backkiä" iskariin eli vaimennus ei muutu liikkeen aikana vaan pysyy lineaarisena. Jousessa taasen on liikaa kierteitä eikä sekään toimi oikein.

Jos mahdollista niin laita taaksekin neljä reikäiset männät (4x1.5) ja losin 2.0 takajouset sekä jousilautaset.
Jos maavara jää liian korkeaksi niin kokeile ilman maavaransäätömutteria.
Niillä eväillä peräpään jousitus alkaa toimimaan.
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa speed

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #198 : 21.09.11 - klo: 20.22 »
Takana on 4 reikäiset männät. Rakentelin iskareihin läpät, joten ulosjousto menee vain 2 reiän läpi.
Ei muuttunut, mutta jos tosiaan vika onkin sisäänjoustossa, taidan kääntää männät toisinpäin.

Ostin tuon kasattuna, ja en ihan tarkaan tiedä mitkä jouset tuossa oli.
Nyt kuitenkin shumin löysimmät.


Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #199 : 21.09.11 - klo: 20.23 »
^Juurikin näin^ ja jos vielä meinaa pomppia niin takadiffi ylös. Käytin koko kesän losin 2.0 takajousta ja niitä löydät RC-Sabesta.
-Gold1

edit: ehdit väliin... eli homma toimii kuten jval opasti ;)
-Goldi

Poissa speed

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #200 : 21.09.11 - klo: 20.43 »
Ok, pitää kokeilla. Perä kyllä pomppaa uudestaan ilmaan ihan pöydällä, kun perän pudottaa n 15cm korkeudelta. Ja tässä kohtaa ei kyllä jouset pohjaa.

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #201 : 01.10.11 - klo: 18.04 »
tuli ostettua tommonen cat kakkonen ja luin rctechiltä drooppimodauksesta.
onkos tuota kukaan kokeillu,ja onko käytännössä mitään hyötyä tuosta iskarin alapallon pidentämisestä?
ja jos kannattaa tehdä niin mitä pallolinkkejä porukka on käyttänyt?
drooppia tuossa ei vakiona paljon ole mutta vetareiden ym puolesta varaa olisi...
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #202 : 21.11.11 - klo: 19.50 »
Eka sisäkisa kolmosella ja säädöt leivottiin perjantai iltana. Auto oli hyvä ajaa mut muutosta on tulossa kun ehditään testata.
-Goldi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #203 : 22.12.11 - klo: 16.47 »
Tässäpä ne luvatut muutokset on... loisto perus setuppi joikaisen cättiin! Toimii testipaanalla liukkaalla betonilla sekä matolla. Vauhti oli kohdillaan kisoissakin.
-Goldi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #204 : 02.03.12 - klo: 21.05 »
Noniiinh. On tullut ajettua reilusti shumia tänä talvena ja säätöjä väännetty edees takas.

Tuloksia pöytään:

Loistava perus setup sisäradoille edellisessä viestissä^. On tullut säädettyä sitä sun tätä mutta tuohon palattu monta kertaa. Tuntuu vaan toimivan omaan hanskaan mukavasti. Siitä on hyvä lähteä jokaisen tekemään autoa mieleisekseen. Sitten iskareista jotka on puhuttanut shumin krosseissa pidempäänkin... olen käyttänyt mm.  tuossa Oulun WJ setupissa, sekä viime kesän kisoissa Ghea tyylisiä mäntiä edessä 4X1.4mm ja takana 5X1.4mm. Mäntien lisäksi takana Losin jousi toimii paremmin kuin Schumacherin oma. Edessä Schumin jousi antaa paremman ohjaus tuntuman, joten Schumit keulaan.

Tulevaa kesää silmällä pitäen huippu setup tässä: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=39089.0;attach=28984 Tuota muuttaisin hieman... iskareihin männät eteen 4X1.45 ja taakse 5X1.45 toimii paremmin pienessä röykyssä jota savi radat tarjoaa. Losin öljyt eteen 32.5wt ja taakse 27.5wt. Taka jousi Losin 2.0.

JA HUOMIO HUOMIO! Jos käytät Ghean mäntiä... siis oikeita Ghean mäntiä... niin laita 5wt jäykemmät öljyt ku meikäläisen postaamissa setupeissa. Ghealla on isommat reiät, eli päkkiä vähemmän. Ghean männät toimii hyvin kanssa... mikäli niitä käytät niin 4 reikäinen mäntä eteen ja taakse toimii parhaiten.

Jos joku on uutta Cat 3:sta hommaamassa niin viritys osina suosittelen:
-keski hihna schumacher bando
-etuhihna schumacher bando
-etu diffipukin tuki 1mm prikoille
-alumiiniset antisquat palikat taakse
-7 asteen rake palikat eteen
-Losin takajouset 2.0 yellow ja 2.30 pink
Varaosia:
-etutukivarret
-muita varaosia ei tarvita

Eiku kovaa työntöö!
-Goldi
-Goldi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #205 : 04.03.12 - klo: 11.58 »
Lisäyksenä optio listaan Overdrive ratas etu diffiin. Ihmeen hyvin toimii jopa meidän pikku radalla vaikka pitäisin sitä enemmän aukeiden ratojen juttuna. Nokian sisä baanalla aivan ehdoton varuste.
Flexiä olen kanssa halunnut runkoon lisää ja sitä on tehty laittamalla o-renkaita ylädekin väliin. Tämä kuitenkin kuluttaa dekin ruuvi reiät nopeasti väljäksi. Siispä piti pähkäillä muu keino saadakseen flexiä. Ratkaisu ei tarjoa kiertoa ihan niin paljon kuin o-renkaat mutta vakioon nähden lisää kuluttamatta autoa. Elikkä moottorin vastakkaiselle puolelle toinen reikä, sekä akkujen välistä keski palkki poikki. That's it. Puljulta on tullut soft weave chassis jonka pitäisi flexata enemmän... voisi olla paras ratkaisu. http://www.racing-cars.com/pp/New_Cars_and_Parts/CAT_SX3/U3889.html
-Goldi

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3
« Vastaus #206 : 25.10.12 - klo: 05.27 »
Kauden ensimmäiset WJ-kisat lähestyvät ja setuppeja tarttisi ruuvailla autoon. Onko sinulla Pete laittaa noita SX3:n sisäsetuppeja, kun nuo viimetalviset näyttävät jostain syystä blancoilta?

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3
« Vastaus #207 : 25.10.12 - klo: 11.05 »
Tänne näkyy ihan normaalisti... pari viestiä ylempänä hyvät startti säädöt WJ kauteen ;)
-Goldi

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3
« Vastaus #208 : 05.12.12 - klo: 19.00 »
Uus Cat K1 ilmestynyt. Kivalta näyttää. Kahden hihnan vempele. Ratasdiffit myös optiona.






« Viimeksi muokattu: 05.12.12 - klo: 19.26 kirjoittanut Soo »