Kirjoittaja Aihe: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1  (Luettu 139674 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3
« Vastaus #210 : 14.12.12 - klo: 18.08 »
Sitten kasaus käyntiin! On kyllä laatu kohdillaan ja kaikki tarvittava mukana paketissa :tongue:



Slipperissä vakiona tuuletusreijät  :shocked:

« Viimeksi muokattu: 14.12.12 - klo: 18.48 kirjoittanut Soo »

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3
« Vastaus #211 : 14.12.12 - klo: 18.43 »
Saattaa olla että tuollakin laitteella kerkeää, nyt kun ylimääräiset osat on karsittu pois ja moottorikin pyörii parempaan suuntaan ;) Pistä video matskuu ajoista :wink:
-Goldi

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3
« Vastaus #212 : 16.12.12 - klo: 22.49 »
Vielä vähän kasauskuvia!







Ajan patimoima KO RSX Response, olllut toisin päin muissa autoissa  :evil:

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #213 : 18.12.12 - klo: 11.15 »
Yeps, näppärästi meni kasaan ja nopeelta näyttää. Toivottavasti pääsee nopeesti testailemaan.
Pitää kanssa jossain vaiheessa testailla myös, miten tuplanivel vetarit toimii crossissa, kun tähän on sellaisetkin saatavana.

Kuvia valmiimmasta autosta:




Brittien osalta suuremmaksi ongelmaksi on muodostunut valmiiksi porattu antenninreikä korissa. (Kori on valmiiksi leikattu ja rei´itetty.)
Kaverit saivatkin valitukseensa hyvän vastauksen:

Lainaus
Worst recession for 50 years, people unable to find work and feed themselves. People killing British soldiers in a far off land ruining the lives of many. Gunman killing kids in the US, three people killed on our roads every day and so on.

And this idiot has posted ten times over a 6mm hole in a lexan body on a luxury item he doesn't really need and clearly doesn't like. Yeah, Bender, a looney ranting over a small hole - beggars belief...

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #214 : 18.12.12 - klo: 18.34 »
Sulla ei tullu mieleenkään valittaa antennin reiästä kun et saanu mekata keittiön pöydällä :P
-Goldi

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #215 : 18.12.12 - klo: 19.54 »
Eläelä kuitenkaan jätä tota antennia tuollein tai maailman hienoimman mankan vastarin antenni on pian entinen, vaikka reikä olikin hyvä  :afro:
Vastaheitolla voittoon.

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #216 : 18.12.12 - klo: 23.30 »
Joo pakko oli laittaa pitkä pilli. Paketin mukana tulee tollanen nysä =/. Vissiin muodikkaita noi lyhyet pillit nykyään.


Poissa vpc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #217 : 17.01.13 - klo: 14.19 »
Tuli kasailtua itsellekin tuollainen. Oli kyllä harvinaisen laadukkaan oloinen peli. Ei tarvinnut kasatessa tehdä mitään ylimääräisiä kikkailuja, ruuvasi vaan auton kasaan :smiley:.

Poissa vpc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #218 : 21.01.13 - klo: 12.42 »
Ekat ajot Cat k1:llä olikin sitten Kuopion Itärossi kisoissa. Tulos oli kyllä itselle aikamoinen yllätys :smiley:. Auto pelasi todella mallikkaasti ja oli helppo ajaa ihan paketti set upilla. Ainoastaan iskarit oli muutettu emulsion tyylisiksi ja öljyinä edessä 35 ja takana 30. Hieno auto millä oli mukava ajaa nelkkua piitkän tauon jälkeen.

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #219 : 27.01.13 - klo: 20.18 »
Tuossahan tuo pulkka menee meitin sisäradalla.

Cat K1
Vastaheitolla voittoon.

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #220 : 27.01.13 - klo: 22.09 »
Tänään tiukka 6h testaus Kankaan radalla. Ja läppi paranee joka akulla.

Kova vauhtisella radalla nopeutta tuli hyvin lisäämällä 1.2mm vakaajan taakse, jolloin perä pysyy hyvin radassa kova vauhtisissa mutkissa.
Tuo tuntui ainakin itselle olevan optimimaalinen vakaaja, ettei kääntyvyys kärsi liikaa.

Laskin myös auton 23mm -> 20mm, mikä lisäsi osaltaan nopeutta.

Seuraavaksi testiin selkeästi löysemmät iskarit. Tänään ajoin vielä 450cst, 400cst ja mustat männät (1.3mm).

Tompan sähkösetuppi, josta yritin tehdä replican.
« Viimeksi muokattu: 27.01.13 - klo: 22.12 kirjoittanut Soo »

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #221 : 05.02.13 - klo: 19.02 »
Schumacher paljasti K1 nimen salaisuuden: http://fi.wikipedia.org/wiki/CMYK

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #222 : 23.02.13 - klo: 16.40 »
Mites vanhan catin iskareissa saadaan pysymään öljyt sisällä?
Juuri vaihdoin tiivisteet,ja yhden illan ajelun jälkeen joka pumpusta oli tihkunut öljyä...
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #223 : 23.02.13 - klo: 17.53 »
Laitoitko oikeat tiivisteet?

Pienissä iskareissa on Ø3mm männänvarsi (tiivistesarja U2999) ja big boreissa männänvarsi on Ø1/8" eli 3.17mm (U3667).
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #224 : 23.02.13 - klo: 21.23 »
Juu pienet iskarit on ja juuri nuo U2999 tiivisteet.
Ihmettelin kasatessa miten väljästi noi o-renkaat siellä ovat,mutta kitkaahan sillä yritetään vähentää tietty.
Rctechillä kehuivat että asson greenslime korjaa ongelman,kai sitä täytyy kokeilla jos auttais.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #225 : 15.03.13 - klo: 14.39 »
Auto on todella tasapainoinen ja helppo ajaa. Tämä näkyy myös kellossa kivasti.

Viimeisin setuppi:

https://skydrive.live.com/redir?resid=6AA8F367CCFC0E0!39007&authkey=!AJ5CdAvrSSOnO4E

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #226 : 17.03.13 - klo: 15.09 »
Catti sai uudet kuosit WJ:tä varten:



SX3:sen Bulldog-koppa, pienellä muokkauksella istuu K1:seenkin.
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #227 : 04.04.13 - klo: 11.33 »
Liitteenä hyvä setuppi opas CAT k1:seen. Toimii toki muihinkin laitteisiin.

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #228 : 18.04.13 - klo: 18.05 »


Sitten testaamaan autoa ratastettuna.

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #229 : 06.05.13 - klo: 11.45 »
Eka kisa uudella Cat K1 –autolla on takana ja nyt voi kirjoitella jonkinlaista kommenttia autosta.

Alkuun täytyy todeta että auton kasaaminen oli ennakkotunnelmista poiketen todella helppoa, ohjekirjan kuvien mukaan numeroidut pussit joista löytyi kaikki kasausvaiheeseen liittyvät osat, myös ruuvit ja laakerit olivat moneen muuhun autoon verrattuna todella hyvät ja kasaaminen oli nopeaa.

Lähdin kisaamaan Model Expoon siltä pohjalta että ajoin Tikkurilassa yhden akullisen ja totesin että kaikki toimii ja osat pysyvät kiinni autossa. Perjantain treenissä kerkesin ajamaan kolme akullista uusilla renkailla ja tiesin että renkaat olivat kisaan ihan liian vähän ajetut. En lähtenyt kisaan kovin vakavalla asenteella, lähinnä vain tutustumaan uuteen työkaluun. Vauhti kisassa liukkailla renkailla oli hieman yllätys ja alkuerien jälkeinen seitsämäs lähtöruutu oli parempi kuin olin odottanut. Varsinkin ekan finaalin neljänteen sijaan olin tyytyväinen ja jälkikäteen harmitti tietysti kun tuli pelehdittyä niiden uusien renkaiden kanssa. Potentiaalia autossa todella on ja kuskillakin on satunnaiset hyvät hetkensä.
Paketti-setuppi oli lähtökohtana ja muutokset jotka tein olivat hyvin pieniä. Laskin ylälinkin sisäpäätä edestä ja takaa millin ja lisäsin ohjauslinkin sisäpäihin millin prikat. Noilla eväillä auto tuntui helpolta ja varmalta ajaa.

Ulkokokemukset rajoittuvat kolmeen lauantaina ajettuun akulliseen. Sovitin autoon viimekesäiset holarit ja nostin maavaraa hiukan. Näillä eväillä auto tuntui röykkyisellä huonopintaisella radalla varsin helpolta ajaa ja pysyi todella hyvin kiinni radassa.

Laittelen lisää raporttia kun pääsen autoa enemmän testaamaan.

Terveisin,

Sami
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #230 : 06.05.13 - klo: 14.49 »
Samoilla eväillä kuin Sami lähdettiin ulkoradalle, maavaraa 3 mm lisää (24 mm) ja nappi pohjaan.
Hyvin tuntui etenevän, öljyjä joutuu hiukan jäykistämään mutta mulla taisikin olla selkeesti notkeemmat kastikkeet kuin Samilla ja esim. Miikalla.

Ratasdiffitkin tuli tilattu, testaus alkakoon!
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #231 : 06.05.13 - klo: 15.13 »
Ratasdiffi kyllä mielenkiintoinen tuttavuus. Pitää testailla seuraavien viikkojen aikana sitä kunnolla ulkosalla. Auto tuntuu silmämääräisesti etenevän paremmin ja olevan agressiivisempi, mutta kellossa en itse tuota saanut selkeästi näkymään.

Kokeilin ajaa 5000 & 5000 setupilla. Savella olivat jenkeissä päätyneet 3000 & 2000 setuppiin, jota pitää kokeilla seuraavaksi.

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #232 : 08.05.13 - klo: 11.29 »


Lainaus
FAB Front Adjustable Brake Set - CAT-K1


New for the CAT K1 is this FAB (Front Adjustable Braking) system.

The FAB system is just that, it allows you to adjust the amount of braking to the front wheels via the pressure pads controlled by tightening the external side nut.

Fully tight the car operates full time four wheel braking (as per standard kit specification), fully backed off acts like a one way layshaft.

Adjustment allows proportional control of front braking allowing you to tune the cars handling to all circuits and driving styles.

On the opposite side is the CAT K1 vented slipper clutch.

Tää on mielenkiintoinen!

Poissa tepiii1@gmail.com

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #233 : 03.06.13 - klo: 00.46 »
Tuli tämmönen K1 tilattua itsellekkin,ja tässä pohdin että mitä hilppeitä olette pitänyt varaosina pakissa ettei ajaminen keskeytyis ihan joka kerta siihen ettei jotain osaa satu löytymään juuri omasta pakista!
TLR

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #234 : 03.06.13 - klo: 18.22 »
Varaosista pakissa kannattaa pitää ehkä seuraavat palikat:

Spur gear U4163 / U4185
Tukivarret taakse U4166 / U4184
Tukivarret eteen U3407 / U3597
Tukivarsien kiinnikepalat U4182
Hihnat U4186 ja U4187
Ja ehkä männän varret U3321 / U3322

Hihnat kestävät todella hyvin kulutusta, mutta jos sopivan kokoinen kivi pääsee väliin, niin sitä varten kannattaa pitää ne pakissa.

Poissa tepiii1@gmail.com

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #235 : 03.06.13 - klo: 21.01 »
Hieno homma, kiitoksia! Pitänee pistää tilaukseen!
TLR

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #236 : 14.06.13 - klo: 13.20 »
Kiesi valmiina Vaasan kisaan jossa pääsen ajamaan ensimetrit savella tälle kesälle.
Pöydällä pompottelun ja asfaltilla suoritetun testin perusteella tuntuu huomattavasti oivallisemmalta kuin aiemmat mallit.
Ponderin naamioteippasin vasta kuvan ottamisen jälkeen eikä enää hypi silmille.

Setuppi on lähellä Cockerillin EM-warm upissa käyttämää.
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa tepiii1@gmail.com

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #237 : 14.06.13 - klo: 22.21 »
Omalla kans ekat m4-10 ajot sitten 2,5v tauaon jälkeen!
Jäin vielä kaipaamaan lisää kääntyvyyttä mutta muuten tunnosti oikein oivalta vehjekseltä Lavangon vähän röykkysellä baanalla!
Mutta ehkäpä takavakaajat autavat asiaan!
Mutta seuraavaksi työreissulle pariks viikoks ja sit pääsis uudemman kerran koeponnisteleen ennen oulun kisoja!
TLR

Poissa tepiii1@gmail.com

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #238 : 15.06.13 - klo: 14.49 »
Ja sellainen kysymys että kuinka kireälle hihnat pitänee kiristää? Tuntuis jarrutuksissa hyppivän hihna keskellä ylitte!
ensimäinen hihna vehjes nii ei tietoa!
TLR

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #239 : 17.06.13 - klo: 06.51 »
Hihnojen ei tarvitse olla kovinkaan kireällä. Ne kestävät oikeastaan parhaiten, kun sormella painettaessa hihnan saa kevyesti muutaman millin painettua alaspäin. Jos ne ovat liian kireällä, niin silloin voimansiirto kangistuu hieman ja huonolla tuurilla hihnapyörän ja hihnan väliin jäävä kivi saataa katkaista hihnan.

Kun hihnat ovat  sopivan löysällä (kiihdyttäessä se ei saa hyppiä), niin hinnat kestävät todella pitkään. Ne eivät veny lainkaan, joten sitä ei tarvitse pelätä.

Jaruttaessa hyppimistä tapahtuu helpommin, koska silloin hihna ei ole samalla tavalla tuettu kuin kiihdytyssuunnassa. Mutta tuo pieni hyppiminen ei tosiaankaan kuluta hihnaa juurikaan.

Jarru kannattaa myös säätää niin, että pyörät eivät räpsähdä lukkoon saakka heti, se ei ole myöskään nopein  tapaa edetä radalla. Säätimen tai radion säädöistä jarruun n. 50-75%, riippuen käytettävästä säätimestä / softasta.