Kirjoittaja Aihe: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1  (Luettu 139510 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #240 : 15.10.13 - klo: 18.42 »
Minkälaisia öljyjä kannattais Cat K1:n ratasdiffeihin laittaa? Tikkurilan sisäradalla ois tarkoitus ajella. 3K-2K ois mielessä, meneekö ihan pieleen? Mites vakaajat, kannattaako käyttää sisäradalla?
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #241 : 15.10.13 - klo: 18.49 »
Itse lähen kokeileen 5k/kuulat eteen ja 3k taakse. Pitää perjantaina testailla mitkä on parhaat. Salmelan Sami varmaan kertoo, mitkä toimii parhaiten? =)

Ohuin vakaaja taakse. Edessä ei vakaajaa ole kaakelilla tarvinnut.

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #242 : 15.10.13 - klo: 20.07 »
Itse lähen kokeileen 5k/kuulat eteen ja 3k taakse. Pitää perjantaina testailla mitkä on parhaat. Salmelan Sami varmaan kertoo, mitkä toimii parhaiten? =)

Ohuin vakaaja taakse. Edessä ei vakaajaa ole kaakelilla tarvinnut.

Laitahan tänne kommentia testeistä :)
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #243 : 18.10.13 - klo: 22.40 »
Mulla oli tänään 10000wt Ultimate edessä ja 4000wt Ultimate takana, 1 mm takavakaaja.
Auto oli todella hyvä ajaa, vielä kun kädet olisivat auton tasolla.

Sami
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #244 : 21.12.13 - klo: 01.24 »
Cat K1 Aero tuli niputettua, aikaa meni n. kuus tuntia. Hyvä laatu! Ei tarvinnut pelleillä minkään kohdan kanssa.

Huomenna testit ja pari kuvaa.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #245 : 22.12.13 - klo: 10.26 »
Cat K1 Aero tuli niputettua, aikaa meni n. kuus tuntia. Hyvä laatu! Ei tarvinnut pelleillä minkään kohdan kanssa.

Huomenna testit ja pari kuvaa.

Miltäs vaikutti? Himpun alkanu taas nelkku kiinnostamaan ja tää olis vahvana vaihtoehtona..

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #246 : 22.12.13 - klo: 11.09 »
Cat K1 Aero tuli niputettua, aikaa meni n. kuus tuntia. Hyvä laatu! Ei tarvinnut pelleillä minkään kohdan kanssa.

Huomenna testit ja pari kuvaa.

Miltäs vaikutti? Himpun alkanu taas nelkku kiinnostamaan ja tää olis vahvana vaihtoehtona..

En vielä tiiiä, tänään pääsee vasta ajamaan, mutta kasausvaiheessa tuli kyllä hyvät vibat tosta laitteesta.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #247 : 22.12.13 - klo: 11.14 »
Vielä ehjänä
Vastaheitolla voittoon.

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #248 : 22.12.13 - klo: 12.00 »
No nyt on laitettu maalitkin ohjekirjan mukaan.  :afro:

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #249 : 27.12.13 - klo: 14.56 »
Pitäis alkaa viikonloppuna kasailemaan Aeroa ja aattelin onko joku ehtiny testaileen setuppia liukkaalle big bore mäntien ja öljyjen suhteen. Myös diffiöljyt kiinnostaa, Samilla oli ilmeisesti se 5/10, onko siinä hyvä lähtökohta? Onko muuta huomioitavaa kasausvaiheessa, vai mennäänkö pakettisetupilla..?

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #250 : 27.12.13 - klo: 15.10 »
Pitäis alkaa viikonloppuna kasailemaan Aeroa ja aattelin onko joku ehtiny testaileen setuppia liukkaalle big bore mäntien ja öljyjen suhteen. Myös diffiöljyt kiinnostaa, Samilla oli ilmeisesti se 5/10, onko siinä hyvä lähtökohta? Onko muuta huomioitavaa kasausvaiheessa, vai mennäänkö pakettisetupilla..?

Siis 10/4...

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #251 : 27.12.13 - klo: 20.01 »
Pitäis alkaa viikonloppuna kasailemaan Aeroa ja aattelin onko joku ehtiny testaileen setuppia liukkaalle big bore mäntien ja öljyjen suhteen.

Tuupilla tullut ajettua kolmereikäisillä männillä, sillä perusteella ajattelin lähteä liikkeelle 40/35 öljyillä. Diffit 7/4.
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #252 : 30.12.13 - klo: 10.47 »
Tuupilla tullut ajettua kolmereikäisillä männillä, sillä perusteella ajattelin lähteä liikkeelle 40/35 öljyillä. Diffit 7/4.

Ei toiminut noin paksut öljyt nelkussa, parin illan ajon jälkeen öljyt on 35/27.5 ja diffit 5/4k. Melko kevyt on suoraan paketista, ajokunnossa 1705g, moottorinjohdot lyhentämällä mennään alle 1700g  :wink:
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #253 : 01.01.14 - klo: 23.04 »
Pyhät hiukan pitkitti, mutta nyt on auto kasassa ja huomenna pääsee tekemään ensitestit. Auto meni kyllä hyvin kasaan ja laatukin oli kohdillaan. Täytyy mainita, ettei yhtäkään osaa tarvinnu muovipuusta irroitella, vaan kaikki tuli nätisti pusseissa. Etupäässähän tuo on hiilikuidun ja alumiinin toisiinsa kiinnittämistä.. Aeron koppa tuntuu vähän ahtaalta, mutta eiköhän edellinen koppa istu paikalleen jos lisätilaa kaipailee. Testiin lähdetään vakio männillä ja 40/30 öljyillä, diffeissä 10/7. Pinnilinja ylös ja linkit pakettisetupissa. Takavakaaja menee luultavasti alkumetreillä kiinni. Kirjoittelen alkufiiliksiä sitten huomisen jälkeen.. Mukava on päästä nelkkua ajamaan muutaman vuoden tauon jälkeen! :)

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #254 : 02.01.14 - klo: 21.17 »
No niin, ensitestit takana. Pysyttelin pitkälti lähtösetupissa ja palauttelin ajotuntumaan nelkkuun. Auto oli todella helppo ajaa ja ainakin syherölle radalle turhan passiivinen. vaihdoin 7.5 casterit ja auto parani selkeästi. Seuraavaksi pitää alkaa hakemaan hiukan agressiivisempaa setuppia. Kaikki toimi koko päivän hyvin ja fiilis on autosta hyvä, eiköhän tuosta soiva peli lutviudu..

Poissa vilijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #255 : 03.01.14 - klo: 08.21 »
Mulla on diffeissä 5/3 ja se taas alkuunsa oli kokemattomalle todella agressiivinen ajettava. En tarkkaan muista teinkö jotain merkitäviä säätömuutoksia sen jälkeen vai onko hanska vain tottunut kun on jotenkin rauhoittunut.  Camberia taisin ainakin ruuvata lisää.

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #256 : 03.01.14 - klo: 08.33 »
Laitoin pidempikierteiset pallot ohjauslinkkien sisäpäihin ja pari milliä lisää prikkaa, eli ohjauslinkkien sisäpäitä eteenpäin, alkoi kääntyä.
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa villetauriainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #257 : 06.01.14 - klo: 21.14 »
Moro!
Saako tohon cat xs1 enää osia mistään?
Traxxas e-revo

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #258 : 06.01.14 - klo: 21.20 »
Moro!
Saako tohon cat xs1 enää osia mistään?


http://www.apexmodels.com/gbu0-catshow/Schumacher-spare-SchumacherCatSx.html

Noin minuutti meni hakea tuo, muitakin vaihtoehtoja varmasti on. Eli ainakin Englannista löytyy  ....ja sivun yläreunasta saa valittua myös euro hinnat.

Poissa RCM

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.RCM.fi
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #259 : 06.01.14 - klo: 21.31 »
Tuolta vain etsit osakoodit ja syötät RCM:n sivuille, suuri osa SX:n osista löytyy meiltä edelleen varastosta.

http://www.racing-cars.com/images/Technical_info/Schumacher/Old%20Cars/CAT%20SX/Exploded%20Diagram/cat-sx_exploded_L.pdf

Jos jotain osaa ei ole, niin saamme tehtaalta palikoita lyhyelläkin varoitusasajalla.

Terveisin,
Matti / www.RCM.fi

Poissa villetauriainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #260 : 07.01.14 - klo: 07.11 »
Ok!:) Kiitos näistä! :wink:
Traxxas e-revo

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #261 : 09.01.14 - klo: 10.26 »
K1 shortylla, tarvittavat osat U4456 (Cougar KF) ja 125t hihna:

http://s1036.photobucket.com/user/carlos19691/media/image_zps89a3e663.jpg.html?sort=3&o=1

RCtechistä siis bongattu, ei oo oma viritys.
« Viimeksi muokattu: 09.01.14 - klo: 14.06 kirjoittanut JiiIii »
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Poissa vilijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #262 : 03.03.14 - klo: 14.42 »
K1 shortylla, tarvittavat osat U4456 (Cougar KF) ja 125t hihna:

http://s1036.photobucket.com/user/carlos19691/media/image_zps89a3e663.jpg.html?sort=3&o=1

RCtechistä siis bongattu, ei oo oma viritys.

Näitä shorty modeja on varmaan käytössä joillain suomessakin.

Saavutetaanko tuolla jotain etua saddleen verrattuna saddlen välikaapelin kanssa näpräämisen lisäksi?

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #263 : 03.03.14 - klo: 15.01 »
Suurin hyöty on rajusti vähemmän painoa huomattavasti pienemmässä koossa, eli painon määrää ja sijaintia pystyy muuttamaan ja sitäkautta auton käytöstä. Haittapuolia on shortyn usein pienemmän kapasiteetin kautta lyhentyvä ajoaika. Sopiva remmi löytyy ainakin Tamiyan mallistosta. Ohjuriin kannattanee sovitella laippamallinen laakeri shortya käytettäessä, muuten saattaa remmi pompata paikoiltaan. Ainakin Siltasen Jarnolla on tällähetkellä kyseinen viritys käytössä.

Poissa vilijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #264 : 13.03.14 - klo: 11.12 »
Yritin eilen haeskella tuota 125t hihnaa muttei osunut mistään silmään. Osaisko joku vinkata mistä sitä kannattaisi katsella?

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #265 : 14.10.14 - klo: 21.12 »
Siitä hyväksi todettu setuppi Tikkurilan turffille.


Poissa Hidastelija

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #266 : 08.11.14 - klo: 19.47 »
Mahtaakohan k1:seen saada viritettyä hihnojen rattaistoihin pientä pyörintänopeuseroa etupöyrien hyväksi. Ajattelin, että liukkaalla radalla auton perä rauhoittuisi, jos etupyörät pyörisivät ihan vähän nopeammin verrattuna takapyöriin.

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #267 : 09.11.14 - klo: 15.27 »
Mahtaakohan k1:seen saada viritettyä hihnojen rattaistoihin pientä pyörintänopeuseroa etupöyrien hyväksi.

http://www.discountrcstore.com/RC_Shox_Schumacher_K1_Pulley_Kit_p/rsx-k1p.htm
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Poissa Hidastelija

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #268 : 09.11.14 - klo: 23.10 »
Kiitos vinkistä. Täytyy koittaa, että mitä tuo suurempi takaratas vaikuttaa ajoon. Onko sinulla kokemusta kyseisistä osista?

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« Vastaus #269 : 11.11.14 - klo: 18.31 »
Eipä ole kokeiltu, osui vain vastaan tuolla Amerikan foorumilla. Shorty-konversio odottelisi asentamista.
I race what ever the marketing department tells me is fast.