Kirjoittaja Aihe: 2010 Maastosarjan säännöt  (Luettu 27048 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
2010 Maastosarjan säännöt
« : 26.08.09 - klo: 21.33 »
Huhuja oli eri takarengas vaihtoehdoista ja niitä on vissiin jo testailtu... Onko tässä vaiheessa epävirallista tietoa tulevista rengas säännöistä?
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #1 : 12.10.09 - klo: 18.25 »
Huhuja oli eri takarengas vaihtoehdoista ja niitä on vissiin jo testailtu... Onko tässä vaiheessa epävirallista tietoa tulevista rengas säännöistä?
Tähän kysymykseen vielä jatkoksi että millä akkusäännöillä mennään ensikesänä? Hyväksytäänkö käyttöön akut joita löytyy uudelta päivitettyltä ROARin listalta? Asia kiinnostaa siksi että kesän akut alkavat tulla tiensä päähän ja nyt pitäisi hankkia uudet akut jumpseja varten, joissa voisi testata uusia akkuja ensikesän sarjaa varten. Ei tunnu nuo Efran listat päivittyvän kovinkaan nopeasti ja näyttäs monessa liikkeessä olevan varastot tyhjänä noitten Efra hyväksyttyjen akkujen suhteen kun taas ROAR listan uusia akkuja tuntuu löytyvän varsin mallikkaasti.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #2 : 12.10.09 - klo: 21.07 »
Ajetaanko vielä holeshotilla tai voidaanko se bowtie jo hyväksyä :-)

JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #3 : 13.10.09 - klo: 17.16 »
Ensi vuonna akkulistan osalta noudatetaan kaikissa sähköluokissa pelkästään Efran listaa, niin myös Maastosarjassa.

Rengassääntö on vielä hakusessa, mutta jotain muutosta on siihenkin luvassa.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #4 : 14.10.09 - klo: 10.44 »
Ensi vuonna akkulistan osalta noudatetaan kaikissa sähköluokissa pelkästään Efran listaa, niin myös Maastosarjassa.
Rengassääntö on vielä hakusessa, mutta jotain muutosta on siihenkin luvassa.
Ok onko tietoa kellään koska tuo Efran päivitetty lista tulee vai onko sitä turha edes odotella ennen ekaa kisaa?
Mites muuten ens kaudella se autojen mittaus pitääkö auton mahtua siihen lootaan vain onko taas sama tapa käytössä kuin viimekesänä että jos auton runnomalla saa siihen rikkinäiseen mittaus lootaan niin se riittää?
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #5 : 14.10.09 - klo: 11.35 »
EFRAn akkulista päivittyy kerran vuodessa. Uusi lista tulee voimaan EFRAssa vuosittain huhtikuun alussa.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #6 : 31.10.09 - klo: 18.59 »
Eikö täällä kotimaan kisoissa voitaisi ajaa ihan kaikilla kovakuorisilla lipoilla?

Mun mielestä on aivan järjetöntä, että vain niiden valmistajien akuilla saa ajaa, jotka ovat maksaneet efra/ roar leimasta. Tuo leima kun ei tee noista akuista piirun vertaa parempia, ainoastaan kalliimpia.

Joo tätä nyt sitten perustellaan sillä, että nämä leimalliset akut ovat testattu ja tiedetään että toimivat ja kestävät. Tämä olisikin hyvä peruste jos olisi koskaan ikinä nähnyt kun lipo tussahtaa, tai olisi kuullut, että lipo "vain" tussahti. Eiköhän liki kaikissa tiedossa olevissa tapauksissa kyseessä ole ollut käyttäjän virhe eikä "leimattoman" akun valmistusvirhe tms.

Toinen mieltä askarruttava asia on renkaat. Eikö voisi olla yksi rengastyyppi, oli mikä hyvänsä, joka on sallittu kaikissa kisoissa ja tämän lisäksi järjestävä seura voisi nimetä toisen yleisesti saatavilla olevan vaihtoehdon, mikä mahdollisesti toimisi ko. radalla paremmin ja/ tai olisi myös kestävämpi.

Nyt kun en tiedä tämän yksityyppirenkaan historiaa, niin kiinnostaa myös miksi ylipäätään sähkökrossissa pitää olla yksityyppirengas? Kyllähän tuo mahdollisesti tuo jonkin sortin säästöjä, mutta onko se ainut peruste?
Old fart

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #7 : 31.10.09 - klo: 19.13 »
Itseäni ei ainakaan kiinnosta lähteä testaamaan x+1 erilaista rengasmallia että mikä sattuu toimimaan parhaiten milläkin radalla. Sitten kun löytyykin yksi rengas joka on selkeästi nopeampi jotai ei edes julkisilta markkinoilta saa niin sitten se hauskuus alkaa. Myös kauppiaat ovat varmaan tosi innoissaan jos joutuisi jemmaamaan varastoon kymmentä eri rengasmallia jotka onkin kuukauden päästä "so laaaast siisön" ja jäävät sitten varastoon pölyttymään ikuisiksi ajoiksi. Yksityyppirengas ei välttämättä ole harrastajalle se halvin, mutta _kaikille_ tasapuolisin ja helpoin.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #8 : 31.10.09 - klo: 19.25 »
Eikö täällä kotimaan kisoissa voitaisi ajaa ihan kaikilla kovakuorisilla lipoilla?

Hyvä pointti.

Kuitenkin valtaosa harrastajista ostaa sellaisia akkuja, jotka eivät ole listalla, kuitenkin kovakuorisuus on jo enemmän tai vähemmän vakiintunut käytäntö, myös treeneissä.

Uskoisin, että tässä olisi hyvä keino alentaa osallistumiskynnystä (lisätä kilpailuun osallistuvien määrää) ja tehdä asioita ja päätöksiä sillä kuuluisalla "maalaisjärjellä". On vaikeeta ymmärtää, että perusharrastajan pitää sijoittaa esim. noin 100 euroa pelkkiin hyväksymisleimoihin, jos/kun asialla ei muuta käytännön vaikutusta tai perustelua ole.
Flying Calacucco

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #9 : 31.10.09 - klo: 20.18 »
Kuitenkin valtaosa harrastajista ostaa sellaisia akkuja, jotka eivät ole listalla, kuitenkin kovakuorisuus on jo enemmän tai vähemmän vakiintunut käytäntö, myös treeneissä.

Niin, se on kyllä sääli, että niin suuri osa ostaa kamansa ohi virallisten maahantuontikanavien. Jossain välissä sitten kaikki kamat pitää tilata Hong Kongista.

Vaikka noi 'honkkarin' akut on suurin osa laadukkaita, niin kyllä ton EFRA- ja ROAR-listat kuitenkin takaa sen, että rahoilleen saa vastinetta.
---

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #10 : 31.10.09 - klo: 20.30 »
Niin, jokainen tietysti ostaa akkunsa mistä parhaaksi näkee. Honkkarista varmasti saa ihan hyviä akkuja, mutta pointti ei tässä ollut se, vaan se, että Suomestakin saa "leimattomia" akkuja, joiden hinta on selvästi edullisempi.

Toisaalta minun mielestä sääntöjen tarkoitus ei ole (tai ainakaan pitäisi olla) minkään tahon liiketoiminnan edistäminen, vaan lajin ja harrastajien tarpeiden tyydyttäminen.
Flying Calacucco

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #11 : 31.10.09 - klo: 20.49 »
Toisaalta minun mielestä sääntöjen tarkoitus ei ole (tai ainakaan pitäisi olla) minkään tahon liiketoiminnan edistäminen, vaan lajin ja harrastajien tarpeiden tyydyttäminen.

Niin, tämän asian voi nähdä kahdella tavalla; joko lasi on puoliksi täynnä tai puoliksi tyhjä. Eli mielestäni lajin ja harrastajien tarpeet tyydyttyvät, kun meillä on harrastusvälineet saatavilla edullisesti kisa- ja harjoituspaikoilta.

Jottei mene nyt ihan ohitse aiheen, niin mielestäni toi yksi- tai kaksityyppirengas :mrgreen: palvelee tätä luokkaa hyvin. Ei tarvitse arpoa, kuin niistä kahdesta se rengas kummalla haluaa ajaa ja renkaita on varmasti saatavilla kisapaikoilta.
---

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #12 : 31.10.09 - klo: 22.13 »
Toisaalta minun mielestä sääntöjen tarkoitus ei ole (tai ainakaan pitäisi olla) minkään tahon liiketoiminnan edistäminen, vaan lajin ja harrastajien tarpeiden tyydyttäminen.

Niin, tämän asian voi nähdä kahdella tavalla; joko lasi on puoliksi täynnä tai puoliksi tyhjä. Eli mielestäni lajin ja harrastajien tarpeet tyydyttyvät, kun meillä on harrastusvälineet saatavilla edullisesti kisa- ja harjoituspaikoilta.

Jottei mene nyt ihan ohitse aiheen, niin mielestäni toi yksi- tai kaksityyppirengas :mrgreen: palvelee tätä luokkaa hyvin. Ei tarvitse arpoa, kuin niistä kahdesta se rengas kummalla haluaa ajaa ja renkaita on varmasti saatavilla kisapaikoilta.

Jos kustannuksia haluttaisiin karsia niin yksi kierros per kisa olisi hyvä vaihtoehto ihan kuten tasamaan kisaajilla. Ja jos joku väittää että renkaat eivät kestä niin valitaan sitten sellainen seos joka kestää. Itse aion ensi kesänä ajaa kahtaluokkaa ja kun laskee viikonlopun rengaskustannukset 6 paria rentaika/vanteita tuuppiin ja 8 paria renkaita/vanteita nelkkuun eli tästä voi helposti laskea että kustannukset kohoavat jo merkittäviksi koska omasta pussista maksan koko lystin. Ja jos joku tähän kommentoi että eihän sitä pakko ole kahta sarjaa käyttää niin voin vastata että kyllä on koska jos haluaa ajella muualla kuin finaalien loppupäässä revenneillä holeshoteilla on finaali kierrokselle vaihdettava uudet kumit aivan kuten muutkin tekevät. Lipoista nyt on aivan sama maksanko niistä sen 50e vai 100e/kpl koska niitä tarvii 1-2kpl/auto kisakaudella, mutta rengas kustannukset ovat ne mitkä kaikista eniten kuluja aiheuttaa. Mitä teen kasalla renkaita kauden päätteeksi, niillä harjoittelu on kuin jäällä luistelu kesärenkailla?
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #13 : 01.11.09 - klo: 09.53 »
Toisaalta minun mielestä sääntöjen tarkoitus ei ole (tai ainakaan pitäisi olla) minkään tahon liiketoiminnan edistäminen, vaan lajin ja harrastajien tarpeiden tyydyttäminen.

Niin, tämän asian voi nähdä kahdella tavalla; joko lasi on puoliksi täynnä tai puoliksi tyhjä. Eli mielestäni lajin ja harrastajien tarpeet tyydyttyvät, kun meillä on harrastusvälineet saatavilla edullisesti kisa- ja harjoituspaikoilta.

Tästä olen täysin samaa mieltä.

Mikko L:n (samoin minun) huomio oli enemmänkin se, mitä pitää ostaa, ei se mistä ostetaan. Yhtälailla EFRA/ROAR akkuja saa maailmalta,  mutta kuten sanottu se ei ollut pointti.
Flying Calacucco

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #14 : 01.11.09 - klo: 13.13 »
Toisaalta minun mielestä sääntöjen tarkoitus ei ole (tai ainakaan pitäisi olla) minkään tahon liiketoiminnan edistäminen, vaan lajin ja harrastajien tarpeiden tyydyttäminen.

Niin, tämän asian voi nähdä kahdella tavalla; joko lasi on puoliksi täynnä tai puoliksi tyhjä. Eli mielestäni lajin ja harrastajien tarpeet tyydyttyvät, kun meillä on harrastusvälineet saatavilla edullisesti kisa- ja harjoituspaikoilta.

Jottei mene nyt ihan ohitse aiheen, niin mielestäni toi yksi- tai kaksityyppirengas :mrgreen: palvelee tätä luokkaa hyvin. Ei tarvitse arpoa, kuin niistä kahdesta se rengas kummalla haluaa ajaa ja renkaita on varmasti saatavilla kisapaikoilta.

Jos kustannuksia haluttaisiin karsia niin yksi kierros per kisa olisi hyvä vaihtoehto ihan kuten tasamaan kisaajilla. Ja jos joku väittää että renkaat eivät kestä niin valitaan sitten sellainen seos joka kestää. Itse aion ensi kesänä ajaa kahtaluokkaa ja kun laskee viikonlopun rengaskustannukset 6 paria rentaika/vanteita tuuppiin ja 8 paria renkaita/vanteita nelkkuun eli tästä voi helposti laskea että kustannukset kohoavat jo merkittäviksi koska omasta pussista maksan koko lystin. Ja jos joku tähän kommentoi että eihän sitä pakko ole kahta sarjaa käyttää niin voin vastata että kyllä on koska jos haluaa ajella muualla kuin finaalien loppupäässä revenneillä holeshoteilla on finaali kierrokselle vaihdettava uudet kumit aivan kuten muutkin tekevät. Lipoista nyt on aivan sama maksanko niistä sen 50e vai 100e/kpl koska niitä tarvii 1-2kpl/auto kisakaudella, mutta rengas kustannukset ovat ne mitkä kaikista eniten kuluja aiheuttaa. Mitä teen kasalla renkaita kauden päätteeksi, niillä harjoittelu on kuin jäällä luistelu kesärenkailla?

Olen voittanut SM kisoja ajamalla vanhoilla käytetyillä renkailla koko kisan.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #15 : 02.11.09 - klo: 00.26 »
Ensi kauden rengassääntö on päätetty lajiryhmän toimesta ja se on seuraava:

M4-10:
- 2 KIERROSTA renkaita per kisa sallittu
- kaikkien renkaiden tulee olla samaa kuviota auton joka nurkassa
- Sallitut renkaat:
* Pro-line Hole Shot
* JConcepts Double Dee

Eli käytännössä siis kaksi settiä renkaita per kisa. Setit voivat olla molemmat jompaa kumpaa seosta taikka sitten molempia yksi. Kaikkien renkaiden tulee olla samaa settiä.

M2-10:
- 2 paria takarenkaita sallittu
- eturenkaat vapaat
- Sallitut renkaat takana:
* Pro-line Hole Shot
* JConcepts Double Dee

EDIT: Toki sen verran haluan tarkentaa, että sääntö ei tule juuri näillä sanoilla, eli siis muotoilu tulee olemaan hieman eri. Tällä nyt tarkoitan sitä että kovuudet tms muut mahdolliset viilauksen paikat tullaan tarkentamaan. Holari kuitenkin on samaa seosta kuin tänä vuonna ja Double Deestä ei ole kuin yksi seos.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #16 : 02.11.09 - klo: 00.34 »
Pakko hieman kommentoida myös akkuihin liittyen. En nyt ota kantaa siihen mikä on sallittua ja mikä ei ensi vuonna, mutta noista Aasian akuista kuulin juuri tietoa. On selvinnyt, että Aasiasta halvalla ostetuissa akuissa on ollut ongelmia EU:n turvatodistuksen kanssa. Niitä ei joko ole taikka ne ovat olleet väärennettyjä (yksi akkumalli hyväksytetty -> saatu todistus -> muokattu sitä näyttämään oikealta). Todistuksen saa oikeasti kun lähettää akut testiin ja maksaa testauksesta korvauksen. Osittain Aasian akkujen halpa hinta selittyy sillä, että todistusta ei ole maksettu ja näin hinta ulos on halvempi (kuten myös omat kustannukset tietty).

Sinänsä asia on oleellinen, koska jos käyttää akkuja joilla ei ole EU turvatodistusta ja sattuu vahinko, niin vakuutuksen ei ole pakko korvata aiheutunutta vahinkoa. Tämä koskee myös maahantuojia / jälleenmyyjiä. Jos liike / varasto palaa, niin ongelmia voi tulla.

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #17 : 02.11.09 - klo: 10.44 »
Ensi kauden rengassääntö on päätetty lajiryhmän toimesta ja se on seuraava:

M4-10:
- 2 KIERROSTA renkaita per kisa sallittu
- kaikkien renkaiden tulee olla samaa kuviota auton joka nurkassa
- Sallitut renkaat:
* Pro-line Hole Shot
* JConcepts Double Dee

Voi voi... Miksi kesto suosikki Inside Jobi ei ole listassa  :shocked: Toinen vaihtoehto hieman ihmetyttää, sillä se kuluu aivan törkeen nopeasti, koska green seos on todella pehmeä. Double Dee antaa pitoa sen verran reilusti, että voi olla et sillä pitää ajaa... Ehkä joku toinen malli esim. Bar Codes Blue seoksella olisi ollut parempi valinta... Siinä olis ollu hyvä kulutuskestävyys ja toimii hyvin hyvällä savella.

Edit: jos etu pyörinä olis ollut useampi (inside lisää), niin silloin voisi kuvio rajoituksen myös vapauttaa. Sais kikkailla.  :wink:
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #18 : 02.11.09 - klo: 10.52 »
Tällä säännöllä kustannukset pysyy kurissa ja molempien merkittävien valmistajien pyörä on sallittu. Pyörien kuvio on lähellä toisiaan. Jää turha eturenkaiden kanssa kikkailu pois, joka vähentää kustannusta nelkussa.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #19 : 02.11.09 - klo: 10.54 »
Hyvältä vaikuttaa! Tässä vielä linkit Jconceptsin Double Dees renkaisiin: eturenkaat ja takarenkaat

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #20 : 02.11.09 - klo: 11.03 »
Hyvältä vaikuttaa! Tässä vielä linkit Jconceptsin Double Dees renkaisiin: eturenkaat ja takarenkaat

Kesällä ajoin 2 kisaa eturenkaina nuo DD't ja olivat mielestäni erittäin hyvät. Seoksena oli vihreä ja kulutuskestävyys oli myös hyvää luokkaa, eli ei kulunut juurikaan enempää mitä M3 HoleShot.

Positiivista on, että jos näillä saadaan takavetoon vähän enemmän pitoa.

Niin, ja kuulin jo loppukesästä, että Inside Jobeja ei enää valmisteta...
---

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #21 : 02.11.09 - klo: 11.31 »
Niin, ja kuulin jo loppukesästä, että Inside Jobeja ei enää valmisteta...
Ei pidä paikaansa! Jenkki kaupat on täynnä noita renkaita ja löytyy valmistajan sivuilta edelleen ja niillähän ajettiin MM:ät. No, mut ei näistä tarvii vääntää enempää, kunhan on mustia ja pyöreitä.

Nyt menee vähän ohi topikin, mutta sopii aiheeseen... Mitenkäs tuo 2011 MM:ien rengassääntö? Milloin tulee päätös, kuka päättää? Onko mutu tietoa?
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #22 : 02.11.09 - klo: 11.39 »
Maastosarjan 2010 rengas on tosiaan tämä ja se on varma, eli se ei siitä mihinkään muutu.

Mitä tulee 2011 MM renkaaseen, niin siitä päätöksen tekee järjestävä seura ja ilmoittaa sitten aikanaan. Rengas tulee ilmoittaa 2010 EFRA AGM kokouksessa, joka siis on vuoden päästä, eli aikaa on vielä oikein hyvin.

Käytännössä asiasta tullaan käymään seuraavan vuoden aikana keskusteluja suoraan valmistajien kanssa, joidenka seurauksena sitten päätös tullaan aikanaan tekemään.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #23 : 02.11.09 - klo: 12.00 »
Seoksena oli vihreä ja kulutuskestävyys oli myös hyvää luokkaa, eli ei kulunut juurikaan enempää mitä M3 HoleShot.
Ei kulunut juurikaan ENEMPÄÄ kuin HoleShot - siis kului kuitenkin enemmän  :undecided: Eli jos nämä sitten pitävät paremmin kuin HoleShot, niin näillä pitää ajaa ja kisan jälkeen kummallakaan setillä ei sitten tee yhtään mitään. Miten tämä vähentää harrastajan kustannuksia?

Olisi kiva kuulla hiukan tuloksia niistä testeistä, joissa näihin renkaisiin on päädytty. Kuinka käytös ja kulustuskestävyys oikeasti suhtautuu tuohon HoleShottiin - niin ja mikä on näiden renkaiden hinta harrastajalle Suomessa?
Old fart

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #24 : 02.11.09 - klo: 12.04 »
On kyllä ihan pakko kommentoida, että jos on vara laittaa tuhansia euroja rc kamoihin, eikai homma voi kaatua kahteen settiin renkaita, varsinkin kun määrä on rajoitettu kisoissa. Tuskin esim. 2 euron ero hinnassa per pari on niin iso ero että sen takia joku kisat jättää ajamatta?

Kannattais nyt muistaa, että muutama vuosi sitten rengasta saati määrä ei oltu rajoitettu, silloin kustannukset olivat moninkertaiset.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #25 : 02.11.09 - klo: 12.22 »
Seoksena oli vihreä ja kulutuskestävyys oli myös hyvää luokkaa, eli ei kulunut juurikaan enempää mitä M3 HoleShot.
Ei kulunut juurikaan ENEMPÄÄ kuin HoleShot - siis kului kuitenkin enemmän  :undecided: Eli jos nämä sitten pitävät paremmin kuin HoleShot, niin näillä pitää ajaa ja kisan jälkeen kummallakaan setillä ei sitten tee yhtään mitään. Miten tämä vähentää harrastajan kustannuksia?

Olisi kiva kuulla hiukan tuloksia niistä testeistä, joissa näihin renkaisiin on päädytty. Kuinka käytös ja kulustuskestävyys oikeasti suhtautuu tuohon HoleShottiin - niin ja mikä on näiden renkaiden hinta harrastajalle Suomessa?

Mielenkiintoisia päätelmiä. Itselläni ei kumpikaan setti ollut kisan jälkeen huonossa kunnossa, treenikilsoja oli siis vielä muutama tarjolla. Takarenkaiden osalta ei ole omakohtaisia kokemuksia. Ja hinnat ainakin oli saman verran, kuin Pro-line renkaissa.
---

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #26 : 02.11.09 - klo: 12.27 »
Seoksena oli vihreä ja kulutuskestävyys oli myös hyvää luokkaa, eli ei kulunut juurikaan enempää mitä M3 HoleShot.
Ei kulunut juurikaan ENEMPÄÄ kuin HoleShot - siis kului kuitenkin enemmän  :undecided: Eli jos nämä sitten pitävät paremmin kuin HoleShot, niin näillä pitää ajaa ja kisan jälkeen kummallakaan setillä ei sitten tee yhtään mitään. Miten tämä vähentää harrastajan kustannuksia?

Olisi kiva kuulla hiukan tuloksia niistä testeistä, joissa näihin renkaisiin on päädytty. Kuinka käytös ja kulustuskestävyys oikeasti suhtautuu tuohon HoleShottiin - niin ja mikä on näiden renkaiden hinta harrastajalle Suomessa?

On taidettu nämä testit tehdä TEAM ASSOCIATED FINLANDin toimesta.
SC10 4x4

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #27 : 02.11.09 - klo: 12.31 »
No joo, samapa tuo, noilla ajellaan ja sillä hyvä.

Itsellä kun ei ole noista DD:stä mitään kokemusta, en siten arvostelekkaan renkaita tai päätöstä niiden valintaan. Mutta edelleen olisi kiva kuulla hieman tarkemmin miksi päädyttiin juuri noihin renkaisiin. Miten ja missä testattiin ja mitkä oli tulokset, oliko mukana muita vaihtoehtoja?
Old fart

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #28 : 02.11.09 - klo: 12.37 »
Seoksena oli vihreä ja kulutuskestävyys oli myös hyvää luokkaa, eli ei kulunut juurikaan enempää mitä M3 HoleShot.
Ei kulunut juurikaan ENEMPÄÄ kuin HoleShot - siis kului kuitenkin enemmän  :undecided: Eli jos nämä sitten pitävät paremmin kuin HoleShot, niin näillä pitää ajaa ja kisan jälkeen kummallakaan setillä ei sitten tee yhtään mitään. Miten tämä vähentää harrastajan kustannuksia?

Olisi kiva kuulla hiukan tuloksia niistä testeistä, joissa näihin renkaisiin on päädytty. Kuinka käytös ja kulustuskestävyys oikeasti suhtautuu tuohon HoleShottiin - niin ja mikä on näiden renkaiden hinta harrastajalle Suomessa?

On taidettu nämä testit tehdä TEAM ASSOCIATED FINLANDin toimesta.

Todellakin.. ollaan täällä tiimissä vaan niin huonoja testaajia, että valittiin väärän kaupan tuotteet kauden renkaiks? :P
EuroRC / TEK

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« Vastaus #29 : 02.11.09 - klo: 12.41 »
Mitä tulee Maastosarjan renkaisiin, niin otan mielelläni kritiikkiä vastaan asiasta. Minulle voi soittaa, numero on 040-8641351. Jos asiasi ei ole soittamisen arvoinen, niin silloin siitä ei myöskään liene tarvetta itkeä foorumille.

Ja haluaisin vielä muistuttaa, että päätös on lajiryhmän tekemä eikä kuskien joihin tässä on aikaisemmin viitattu. Asian tiimoilta myös Pro-Line maahantuoja on jäävännyt itsensä päätöksenteosta, koska sattuu olemaan myös lajiryhmän jäsen.

--
Terveisin,
Matti Korvenmaa
PA lajiryhmän pj