Kirjoittaja Aihe: Winter Jumps 2009 - 2010 ennakkoilmoittautumiset  (Luettu 19915 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010 ennakkoilmoittautumiset
« Vastaus #60 : 19.09.09 - klo: 18.53 »
Sekaan vaan, siellä ei kukaan naura kenenkään ajotaidoille joten rohkeasti kisoihin mukaan. Siellä on monta kylätason kuskia jotka ei voitosta taistele joten kisaseuraa löytyy kyllä :wink:
kiitoksia. wj:kö ei tarvitse lisenssiä? missäs kaikkialla wj kiertää, vai onko kyseesä yksittäinen kisa
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010 ennakkoilmoittautumiset
« Vastaus #61 : 19.09.09 - klo: 19.49 »

Missäs kaikkialla wj kiertää, vai onko kyseesä yksittäinen kisa?

1. kisa 28.11.2009 Tampere / Nokia
2. kisa 5.12.2009 Vaasa
3. kisa 9.1.2010 ? Espoo
4. kisa maaliskuussa 2010 Jyväskylä

Ja lisäksi ajetaan ilmeisesti kaksi sarjan ulkopuolista WJ-formaatilla pidettävää kisaa (Joensuu, Hyvinkää) seuraavia vuosia ajatellen. Näistä ei vielä varmuutta ole, mutta alustavasti asioista on jo keskusteltu.
Flying Calacucco

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010 ennakkoilmoittautumiset
« Vastaus #62 : 20.09.09 - klo: 17.33 »
Antaisitteko hieman infoa vielä nuista kisoista. Ja sellaisia pieniä vinkkejä kaipaillaan. Itse kun olen harrastanut ajamista sillein ihan harrastuspohjalta olisi mukava tietää mitä varata mukaan kisoihin ? Varaosia tieten ja laturit yms, mutta tarvitseeko omia pöytiä, jatkojohtoja yms. Sitten haluaisin tietää vähän Winter Jumpin säännöistä. Ajetaanko kumirenkailla vai foameilla, onko autossa painorajaa, millaiset akut ( LiPoja itselläni ) hyväksytään ja yleisesti sellasta pientä infoa ja asiaa joka kannattaa ottaa huomioon ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010 ennakkoilmoittautumiset
« Vastaus #63 : 20.09.09 - klo: 17.58 »
Antaisitteko hieman infoa vielä nuista kisoista. Ja sellaisia pieniä vinkkejä kaipaillaan. Itse kun olen harrastanut ajamista sillein ihan harrastuspohjalta olisi mukava tietää mitä varata mukaan kisoihin ? Varaosia tieten ja laturit yms, mutta tarvitseeko omia pöytiä, jatkojohtoja yms. Sitten haluaisin tietää vähän Winter Jumpin säännöistä. Ajetaanko kumirenkailla vai foameilla, onko autossa painorajaa, millaiset akut ( LiPoja itselläni ) hyväksytään ja yleisesti sellasta pientä infoa ja asiaa joka kannattaa ottaa huomioon ?

Tuossa ylälaidassahan tuo on.

http://rc10.fi/index.php?topic=5454.0

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010 ennakkoilmoittautumiset
« Vastaus #64 : 20.09.09 - klo: 18.21 »
Yep täytyy lukea nuo. Mutta itse WJ:stä, eli foameillako krossataan vai kumiseoksella ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010 ennakkoilmoittautumiset
« Vastaus #65 : 20.09.09 - klo: 18.22 »
Hieman oma-aloitteellisuutta kiitos: http://rc10.fi/index.php?topic=39214.0

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010 ennakkoilmoittautumiset
« Vastaus #67 : 31.10.09 - klo: 21.18 »
EI näköjään ole oikeuksia kirjoitella kilpailijat osastolle...... Mutta voin ilmoittaa täälläkin että meidän perheessä on kolme aloittelevaa kilpaiIijaa.... Jos me emme saa ajaa millä renkailla haluamme niin emme aja Winter Jumps sarjaa ollenkaan.... Minulla on vanhoja renkaita säkillinen millä meinasimme ajaa sarjan... Mutta jos joudun alkamaan ostaa 3 autoon "HELVETIN KALLIITA" renkaita monta sarjaa niin EI KIITOS ! Tämä on meidän perheelle vain harrastus muiden joukossa...  Järjetöntä touhua pilata aloittelijoilta mahdollisuudet osallistua hienoon sarjaan... Nyt taas joku voi viisastella että eihän se paljon maksa... Tässä esimerkki.... 4 henkinen perhe lähtee kilpailuun esim. Tampereelle lähtö klo 6:00 Jossain aamupalaa noin 20€, päivällä ruokaa noin 40€, 3 ilmoittaumismaksua noin 60€, SARJA RENKAAT 3X sarjaa 114€ polttoaineet noin 50€, iltapala noin 30€  ELI JOS REISSU ON MENNYT ILMAN ONGELMIA NIIN YKSI KISAREISSU ON TULLUT MAKSAMAAN YLI 300€ ja jos summa tuntuu vielä pieneltä niin muunnetaan markoiksi 1800 Markkaa yksi kilpailu....LELUAUTOILLA !!!!!!! Ja jos kerran on pakko tehdä näitä rengas sääntöjä..... Niin miks ei tehdä sitä halvimman renkaan mukaan???... Esim ihan p*ska rengas kunhan kestää kauan ja on halpa!!! Kyllä se vaatii vetomiestä viedä sitä autoa p*skalla renkaalla...
« Viimeksi muokattu: 31.10.09 - klo: 21.34 kirjoittanut hmort »
-Henry Mort

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010 ennakkoilmoittautumiset
« Vastaus #68 : 31.10.09 - klo: 21.35 »
EI näköjään ole oikeuksia kirjoitella kilpailijat osastolle...... Mutta voin ilmoittaa täälläkin että meidän perheessä on kolme aloittelevaa kilpaiIijaa.... Jos me emme saa ajaa millä renkailla haluamme niin emme aja Winter Jumps sarjaa ollenkaan.... Minulla on vanhoja renkaita säkillinen millä meinasimme ajaa sarjan... Mutta jos joudun alkamaan ostaa 3 autoon "HELVETIN KALLIITA" renkaita monta sarjaa niin EI KIITOS ! Tämä on meidän perheelle vain harrastus muiden joukossa...  Järjetöntä touhua pilata aloittelijoilta mahdollisuudet osallistua hienoon sarjaan... Nyt taas joku voi viisastella että eihän se paljon maksa... Tässä esimerkki.... 4 henkinen perhe lähtee kilpailuun esim. Tampereelle lähtö klo 6:00 Jossain aamupalaa noin 20€, päivällä ruokaa noin 40€, 3 ilmoittaumismaksua noin 60€, SARJA RENKAAT 3X sarjaa 114€ polttoaineet noin 50€, iltapala noin 30€  ELI JOS REISSU ON MENNYT ILMAN ONGELMIA NIIN YKSI KISAREISSU ON TULLUT MAKSAMAAN YLI 300€ ja jos summa tuntuu vielä pieneltä niin muunnetaan markoiksi 1800 Markkaa yksi kilpailu....LELUAUTOILLA !!!!!!!

Kuten itsekin tässä pohdinnassa huomasit, renkaiden hinta ei ole se suurin murhe, vaan kisakustannuksia pitäisi yrittää karsia muualta(kin).

Leluautot on kuitenkin vielä sen verran edullisia harrastaa, että ainakin itse on joutunut tähän tyytymään.
---

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010 ennakkoilmoittautumiset
« Vastaus #69 : 31.10.09 - klo: 21.46 »
EI näköjään ole oikeuksia kirjoitella kilpailijat osastolle...... Mutta voin ilmoittaa täälläkin että meidän perheessä on kolme aloittelevaa kilpaiIijaa.... Jos me emme saa ajaa millä renkailla haluamme niin emme aja Winter Jumps sarjaa ollenkaan.... Minulla on vanhoja renkaita säkillinen millä meinasimme ajaa sarjan... Mutta jos joudun alkamaan ostaa 3 autoon "HELVETIN KALLIITA" renkaita monta sarjaa niin EI KIITOS ! Tämä on meidän perheelle vain harrastus muiden joukossa...  Järjetöntä touhua pilata aloittelijoilta mahdollisuudet osallistua hienoon sarjaan... Nyt taas joku voi viisastella että eihän se paljon maksa... Tässä esimerkki.... 4 henkinen perhe lähtee kilpailuun esim. Tampereelle lähtö klo 6:00 Jossain aamupalaa noin 20€, päivällä ruokaa noin 40€, 3 ilmoittaumismaksua noin 60€, SARJA RENKAAT 3X sarjaa 114€ polttoaineet noin 50€, iltapala noin 30€  ELI JOS REISSU ON MENNYT ILMAN ONGELMIA NIIN YKSI KISAREISSU ON TULLUT MAKSAMAAN YLI 300€ ja jos summa tuntuu vielä pieneltä niin muunnetaan markoiksi 1800 Markkaa yksi kilpailu....LELUAUTOILLA !!!!!!!

Kuten itsekin tässä pohdinnassa huomasit, renkaiden hinta ei ole se suurin murhe, vaan kisakustannuksia pitäisi yrittää karsia muualta(kin).

Leluautot on kuitenkin vielä sen verran edullisia harrastaa, että ainakin itse on joutunut tähän tyytymään.

Onko 114€ per kilpailu sinun mielestä halpa???? Muilla renkailla ajaisin 60€ koko kauden....  Ja syödäkin pitäisi... Muutakin lapsille kun hampurilaisia HALVALLA...
« Viimeksi muokattu: 31.10.09 - klo: 21.50 kirjoittanut hmort »
-Henry Mort

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010 ennakkoilmoittautumiset
« Vastaus #70 : 31.10.09 - klo: 22.00 »
Onko 114€ per kilpailu sinun mielestä halpa???? Muilla renkailla ajaisin 60€ koko kauden....

Tuskin ne 3racingin vanteet kestää koko kautta kuitenkaan vaikka renkaissa olisikin vielä pintaa jäljellä. Olen yhden kisan, sisältäen pari harjoitusakkua, ajanut noilla Schumin renkailla nelkkua ja ei ole tarvetta ostaa seuraavaan kisaan uusia. Puhumattakaan takavetoisesta, jossa renkaat eivät myöskään uutta häpeä yhden kisan jälkeen. On mulla myös tuolla kaapissa liimaamattomia Proline ja Losi krossirenkaita, mutta en jaksa siitä paljoa stressata, ettei niillä saa ajaa muuta kuin omaa treeniä.

Eli kannattaa antaa noille Schumin renkaille mahdollisuus...

Ja joo vastaus kysymykseen, 114eur/kisa ei ole mielestäni halpa. :mrgreen:
« Viimeksi muokattu: 31.10.09 - klo: 22.04 kirjoittanut jarkkom »
---

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010 ennakkoilmoittautumiset
« Vastaus #71 : 31.10.09 - klo: 22.21 »
Onko 114€ per kilpailu sinun mielestä halpa???? Muilla renkailla ajaisin 60€ koko kauden....

Tuskin ne 3racingin vanteet kestää koko kautta kuitenkaan vaikka renkaissa olisikin vielä pintaa jäljellä. Olen yhden kisan, sisältäen pari harjoitusakkua, ajanut noilla Schumin renkailla nelkkua ja ei ole tarvetta ostaa seuraavaan kisaan uusia. Puhumattakaan takavetoisesta, jossa renkaat eivät myöskään uutta häpeä yhden kisan jälkeen. On mulla myös tuolla kaapissa liimaamattomia Proline ja Losi krossirenkaita, mutta en jaksa siitä paljoa stressata, ettei niillä saa ajaa muuta kuin omaa treeniä.

Eli kannattaa antaa noille Schumin renkaille mahdollisuus...
 

Ja joo vastaus kysymykseen, 114eur/kisa ei ole mielestäni halpa. :mrgreen:

mulla ole mitään Schumin renkaita vastaan vaan ajan takaan myös KAIKKIA ALOITTELEVIA harrastajia.... Meillä on kotona Proline renkaita ihan järjetön läjä mitä on tullut autojen mukana.... Ja ajattelin ajaa ne loppuun ensi talvena... Samoin meillä 3 Racing renkaita Proline Vanteilla läjä eli vanteet ei ihan heti hajoa... Ja on muuten vaivaa nähty niiden eteen...Nyt sitten törmään tämmöiseen JÄRJETTÖMYYTEEN että pitäis ostaa jotain muita renkaita ja jättää läjä renkaita käyttämättä.... Minulla on paljon tuttuja kenellä on sama tilanne... Heillä on muita HALVEMPIA renkaita läjä mitkä vois ajaa pois... Me ajamme huvin vuoksi emme 1 sijasta... Ja mitä ymmärsin viime vuoden viimeisestä Winter Jumps kisasta niin sen tarkoitus on ollut että kaikki aloittelevat kuljettajat pääsevät mukaan pienellä panostuksella.... Ymmärtäisin rengas säännön jos kyseessä olisi SM- Kilpailu... Olen ollut monessa lajissa mukana ja moni laji on pilattu juuri näillä TYPERILLÄ sääntö hömpötyksillä... EIköhän laiteta vielä joku määrätty kone millä saa ajaa niin saadaan oikeen vaikeeks harrastaminen... Ajoimme tänään lippiksessä Proline renkailla ja hyvin näytti niilläkin auto menevän eteenpäin... Keskittykää PRKL kisojen mainostamiseen ja yleisön paikalle saamiseen ja niiden myötä uusien harrastajien saamiseen eikä siihen millä renkailla tai koneilla ajetaan.. Se on taivaan tosi että ne jätkät on siellä keulilla ketkä osaa oikeesti ajaa... UGH OLEN PUHUNUT !
 
-Henry Mort

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010 ennakkoilmoittautumiset
« Vastaus #72 : 31.10.09 - klo: 22.59 »
WJ-palstalta poimittua:

"Edelleen on keskusteltu ja vihreää valoa näytetty säännölle, jolla aloittelijat pääsevät mukaan kisaan vapaalla renkaalla. Tämän säännön työstäminen on vielä vaiheessa, mutta tulossa se kuitenkin on.

Aina yksityyppisääntö aiheuttaa jossain päin närää, se on valitettava tosiasia. Mutta jos rengas vapautetaan, niin kisaajien on testattava kaikki mahdolliset vaihtoehdot läpi, jotta ratakohtaisesti löytyisi se nopein paketti. Ja kuten mm. Haze totesikin, se ei ole se halvin tapa."

Lopulliset säännöt kirjoittelen ensi viikon aikana, mutta eiköhän tuo kerro jo sen, että aloittelijat pääsevät kyllä mukaan millä tahansa renkaalla. Tervetuloa siis kisaamaan...

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010 ennakkoilmoittautumiset
« Vastaus #73 : 31.10.09 - klo: 23.05 »
WJ-palstalta poimittua:

"Edelleen on keskusteltu ja vihreää valoa näytetty säännölle, jolla aloittelijat pääsevät mukaan kisaan vapaalla renkaalla. Tämän säännön työstäminen on vielä vaiheessa, mutta tulossa se kuitenkin on.

Aina yksityyppisääntö aiheuttaa jossain päin närää, se on valitettava tosiasia. Mutta jos rengas vapautetaan, niin kisaajien on testattava kaikki mahdolliset vaihtoehdot läpi, jotta ratakohtaisesti löytyisi se nopein paketti. Ja kuten mm. Haze totesikin, se ei ole se halvin tapa."

Lopulliset säännöt kirjoittelen ensi viikon aikana, mutta eiköhän tuo kerro jo sen, että aloittelijat pääsevät kyllä mukaan millä tahansa renkaalla. Tervetuloa siis kisaamaan...

KIITOS NOPEASTA VASTAUKSESTA !

Hieno homma että meininki on hyvä !......  Ja otetaan "Harrastajat / Aloittelijat huomioon"... Tässä ja tällä hetkellä lupaan että jos joku meidän perheestä on 10 joukossa niin ostamme heti Schumi renkaita..... :laugh: :laugh:
-Henry Mort

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010 ennakkoilmoittautumiset
« Vastaus #74 : 01.11.09 - klo: 00.55 »
Mistä tämä kammo schumin renkaita kohtaan oikeen tulee? Schumien hintaero prolinen renkaisiin on 1-2€ / pari, joten ei niitä nyt H*LVETIN KALLIIKSI voi sanoa. Kulutuskestävyys on todella hyvä. 1 kisa + 1 treenipäivä ulappatorilla ja renkaat näyttää melkein uusilta. Tästä rengassäännöstä ei ole haittaa uudelle harrastajalle. Uudella harrastajalla harvemmin on kaapit pullollaan prolinen renkaita.

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010 ennakkoilmoittautumiset
« Vastaus #75 : 01.11.09 - klo: 01.20 »

Ensimmäisenä totean, että kirjoitan nyt yksityishenkilönä en oman firman tai minkään muunkaan firman nimissä.

Itse olen ajellut 1/8krossia muutaman kauden ja kuten kaikki tietää, niin siellä saa ajaa vaikka vanteen ympärille kiedotulla kortongilla. Hyvin pärjätään eikä kukaan erityisesti kitise, että pitää kaikki markkinoilla olevat renkaat käydä kaikilla radoilla testaamassa kerran kuussa että on varmasti ne nopeimmat alla. Samaten jos ajatellaan tuota nitropuolta, niin jos vaikka katsotaan noita oikeesti kovien jamppojen tuloksia lätäkön takaa tai sitten vanhalta mantereelta, niin kyllä siellä ajetaan finaalissa useammalla kuin yhdellä merkillä ja saattaapa olla että vielä saman merkin eri kuvioilla. Tässä valossa pidän tätä yksirengassääntöä täysin turhana ja naurettavana, mutta minäpä en olekkaan noilla _nykyaikaisilla_ sähköpömpeleilä vielä juuri ajanut.

Nyt kiinnostaisi tietää kuka on käynyt eri kumeja testaamassa ja havainnut niissä selkeitä kellolla havaittavia eroja ? Jos joku on niitä testannut, niin minkälaisia eroja havaittiin ja oliko joku tietty rengas aina ylivoimainen ja taas toisella radalla ihan sukka ? Ja ihan siltä varalta että joku kuitenkin toteaa, että 1/8 nitro ja 1/10 sähkö on ihan eri juttu, niin se henkilö varmasti sitten samaan syssyyn selittää, että miksi ne on niin erilaisia.

Loppukaneettina totean, että ennemmin haluan Mörtin tapaan herättää keskustelua tämän rengaspolitiikan suhteen (ehkä vähemmin provosoivaan sävyyn  :grin: ). Sinällään minulla on parempi tilanne, että ei tarvii reissuilla hommata sapuskat ja kumit kuin itselleen ja toisaalta minulle on loppupeliessä se ja sama millä ajetaan, jos joku viisaampi kerran on sen jo valmiiksi päättänyt. Kunhan nyt vaan kyselen muiden mielipiteitä  :angel:   

 
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010 ennakkoilmoittautumiset
« Vastaus #76 : 01.11.09 - klo: 12.10 »
Kunhan nyt vaan kyselen muiden mielipiteitä  :angel:   
Sähkövehkeet kun ovat kevyempiä kuin polttikset niin renkaan ominaisuudet tuppaavat korostumaan. Esim. täällä Jkl:n mikkihiiri sisäradalla olen testannut että esim. Holeshotin ja Minipinnin välillä on kierrosajoissa eroa noin 3s joka on kuitenkin melko paljon radalla jossa on kierrosaika 16-17s. Eli holeshotti on huomattavasti hitaampi ja sitte itse Holeshotilla on hirveä ero kun vertaa kuluneen ja uuden renkaan eroa taas eroa kertyy 2-4s/kierros. Kun taas otetaan Schumin minipinni niin kierrosajat pysyvät hyvin tasaisina uuden ja vanhan renkaan välillä uusi schumi on n.0,5s hitaampi kuin pari akkua ajettu meidän radalla n.50 kierrosta, sen jälkeen rengas tasottuu ajotapaa vain tarvitsee hiukan muuttaa renkaan kulumisen myötä. Minipinni kuluessaan hidastuu matolla mutta nopeutuu "liukkailla" osuuksilla eli puhtaalla lattialla. Tämä yksirengas ja yksikierros sääntö tulee merkittävästi alentamaan kustannuksia kun vertaa viime talveen. Kun ajettiin pitoaineilla ja vapaalla renkaalla. Itsellä meni 2-3 paria takakumeja/kisa koska holeshotti kesti vain hetken pitoaineella ajettaessa ja ilman pitoainetta takatuuppi oli aivan mahdoton ajaa.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa PaavoNokkava

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010 ennakkoilmoittautumiset
« Vastaus #77 : 01.11.09 - klo: 12.57 »
Mistä tämä kammo schumin renkaita kohtaan oikeen tulee? Schumien hintaero prolinen renkaisiin on 1-2€ / pari, joten ei niitä nyt H*LVETIN KALLIIKSI voi sanoa. Kulutuskestävyys on todella hyvä. 1 kisa + 1 treenipäivä ulappatorilla ja renkaat näyttää melkein uusilta. Tästä rengassäännöstä ei ole haittaa uudelle harrastajalle. Uudella harrastajalla harvemmin on kaapit pullollaan prolinen renkaita.

Yritetään nyt selittää että sinäkin ymmärtäisit pointin:

Monella meistä on krossirenkaita vaikka millä mitalla kotona joilla on ollut tarkoitus talvi pärjätä. Sanotaan että voihan niillä ajaa treeniä, mutta kai se järkevintä olisi treenata sellaisilla renkailla kuin kisassakin ajaa... Schumi on kallis rengas, mutta ei mitenkään erityisen kallis muihin verrattuna, mutta siinä kohtaa se tulee kalliksi jos kaikki vanhat / jo ostetut renkaat käyvät turhiksi..?


Olen itsekin niitä kuskeja jotka eivät sijoituksista aja, lähinnä harrastamisen ilosta, kierrosaikaani ei rengasmerkki tai -malli määrittele.

-Henkka
[PRCA] [TamUa]

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010 ennakkoilmoittautumiset
« Vastaus #78 : 01.11.09 - klo: 19.09 »
Schumi on kallis rengas, mutta ei mitenkään erityisen kallis muihin verrattuna, mutta siinä kohtaa se tulee kalliksi jos kaikki vanhat / jo ostetut renkaat käyvät turhiksi..?

Et meinaa enää ensi kesänä ajaa ollenkaan?
---

Poissa PaavoNokkava

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010 ennakkoilmoittautumiset
« Vastaus #79 : 01.11.09 - klo: 20.13 »
Schumi on kallis rengas, mutta ei mitenkään erityisen kallis muihin verrattuna, mutta siinä kohtaa se tulee kalliksi jos kaikki vanhat / jo ostetut renkaat käyvät turhiksi..?

Et meinaa enää ensi kesänä ajaa ollenkaan?

Kesä menee M8 luokassa.

Taitaa muuten olla niin että suurimman keskustelun/kritiikin rengassääntö on herättynyt juuri niiden parissa jotka ei kesällä sähköautoilla aja..?

Anyway, 1 kierros Schumeja on englannista tullut ja Nokian kisat niillä mennään  :wink:

-Henkka
[PRCA] [TamUa]

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010 ennakkoilmoittautumiset
« Vastaus #80 : 01.11.09 - klo: 20.17 »

Yritetään nyt selittää että sinäkin ymmärtäisit pointin:

Monella meistä on krossirenkaita vaikka millä mitalla kotona joilla on ollut tarkoitus talvi pärjätä. Sanotaan että voihan niillä ajaa treeniä, mutta kai se järkevintä olisi treenata sellaisilla renkailla kuin kisassakin ajaa... Schumi on kallis rengas, mutta ei mitenkään erityisen kallis muihin verrattuna, mutta siinä kohtaa se tulee kalliksi jos kaikki vanhat / jo ostetut renkaat käyvät turhiksi..?


Olen itsekin niitä kuskeja jotka eivät sijoituksista aja, lähinnä harrastamisen ilosta, kierrosaikaani ei rengasmerkki tai -malli määrittele.

-Henkka

Kyllä ymmärsin pointin. Itselläni on myös muutama sarja "kesärenkaita" odottamassa käyttöä. Tietenkin olisi hyvä jos talvella ja kesällä ajettaisiin samoilla renkailla. Pointtini oli että aloittelijalle tästä rengassäännöstä ei paljoakaan haittaa ole.

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010 ennakkoilmoittautumiset
« Vastaus #81 : 02.11.09 - klo: 09.56 »
Toivottavasti tätä yksityyppivääntökeskustelua ei enää tämän topicin alla jatketa vaan vaikka perustetaan oma topicci kaikelle yksityyppiasiaväännölle (renkaille, moottoreille, autoille, sähköille jne. ihan missä tahansa luokassa).

WJ-sarjasäännöt löytyy Kilpailijat-osion alta ja niitä täydennetään vielä tuon aloitteleva kuski -rengassäännön osalta.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010 ennakkoilmoittautumiset
« Vastaus #82 : 02.11.09 - klo: 10.15 »
Sen verran haluan tähän rengas asiaan kommentoida, että Schumin renkaassa ei varmasti ole yhtään mitään vikaa, mutta itse myös näen huonona asiana että kesällä hankituilla Hole Shot renkailla ei voi ajaa.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010 ennakkoilmoittautumiset
« Vastaus #83 : 02.11.09 - klo: 12.55 »
Olkaahan nyt kaikki sit tarkkoja noiden päivämäärien suhteen.
WJ #1 on 21.11. Kisa oli merkattuna silloin alunperin 28. päiväksi, mutta siirtyi. Noita 28. päivän merkintöjä löytyy täältä foorumilta vielä hujanhajan. Validia tietoa löytyy toistaiseksi täältä.

Ei muutakun ruuvaamaan vihaspäissään jo schumeja alle, kohta alkaa kausi! Vai miten se meni?  :lipsrsealed:

Poissa Paavuli

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010 ennakkoilmoittautumiset
« Vastaus #84 : 03.11.09 - klo: 15.41 »
Näin puskasta kommentoiden. Lieneekö tuo rengaskustannus nyt kuitenkaan huikaisevaa luokkaa? Jos rc autoiluun sijoitettu 100euroa aiheuttaa jälkikasvun siirtymisen Amerikan Ihmeen rasvadieetille (vaihtoehto sekin karppaukselle ja muille dieteille, kutsutaan nimeltä Ronaldin dietti) niin kannattanee pohtia asiaa hieman? Vaihtoehtoja rengassarjan maksulle on, jättää vaikka ne säpäkät kauppaan, tai perjantaina sen rasvanpoistoaineen (etanoli) ostamatta.

Periaatekysymykset on erikseen, ja näitä periaatteita voi käyttää hieman teennäistenkin perusteluiden sijaan.

Itse harkitsen vakavasti kisoihin paluuta liki vuosikymmenen tauon jälkeen. Katsellaan miten stressinpoistoharrastus etenee.

DisKlaimer: En halua ajella nappulakumeilla kenenkään kynsiltä, poimin mäkkäridieetin randomkohteeksi. En myöskään pysty kirjoittamaan kilpailijaosioon, siksi kirjoitin tänne. Poistakaa jos kommentti nähdään turhaksi.

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010 ennakkoilmoittautumiset
« Vastaus #85 : 05.11.09 - klo: 23.04 »
Sakari Penttinen
M2-10
Lähden ajamaan myös M4-10 luokan
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC