Kirjoittaja Aihe: Team Associated Tc5  (Luettu 37346 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #60 : 15.11.09 - klo: 19.36 »
Pinjonia ei taida tulla, ja yhdet jousetkin tulee vain. Jousipaketti kannattaa ostaa, tulee monen jäykkystä jousta. Mulla on vakiospurrin kanssa 22 pinjoni ja liikkuu ihan kiitettävästi

no sulla ei sitten ole vakiokonetta, jos tuolla pinjonilla kulkee..
Oikea pinjonin kokoluokka 17,5 koneelle on jossain 30t paikkeilla (välitys tällöin 87 vakio spurrilla 5.8) ja todennäköisesti suurella osaa radoista saa olla isompikin..
EuroRC / TEK

Poissa rrike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #61 : 15.11.09 - klo: 19.50 »
Ite käytän vakiokoneen (cs 17,5) kanssa 29t pinion ja 72t spurri. Kulkee ihan kiitettävästi.
« Viimeksi muokattu: 15.11.09 - klo: 20.12 kirjoittanut rrike »
| Team Associated | LRP | Sanwa |

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #62 : 15.11.09 - klo: 20.05 »
Pinjonia ei taida tulla, ja yhdet jousetkin tulee vain. Jousipaketti kannattaa ostaa, tulee monen jäykkystä jousta. Mulla on vakiospurrin kanssa 22 pinjoni ja liikkuu ihan kiitettävästi

no sulla ei sitten ole vakiokonetta, jos tuolla pinjonilla kulkee..
Oikea pinjonin kokoluokka 17,5 koneelle on jossain 30t paikkeilla (välitys tällöin 87 vakio spurrilla 5.8) ja todennäköisesti suurella osaa radoista saa olla isompikin..
Niin no jos sitä "oikeaa" on edes olemassa. Oma autoni on vakio stanuluokan auto ja Casull tietää miten liukas ja vikkelä kosla se on .
EDIT: kone siis CS 17.5
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #63 : 15.11.09 - klo: 20.43 »
Onko noi moottorit sillä pikkuisen päälle 3mm:n vai 5mm:n akselilla?

Omassa pakissa on jo 27- ja 23-hampaiset pinjonit 3.17(?) millin akselille.

Jousipaketit yms slipperispooliosat saa kyllä jäädä tulevaisuuteen, budjetti on jo nyt aika rajusti punaisella...  :roll:

Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #64 : 15.11.09 - klo: 20.45 »
3,17mm akselilla ovat yleensä 1/10 konet.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #65 : 16.11.09 - klo: 02.15 »
Kiitos  :azn:
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa RC-Piste

  • Jäsen
    • Profiili
    • RC Piste
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #66 : 16.11.09 - klo: 23.55 »
Kesällä ajoimme 69 spur ja 40 pinjoni, välitys 3.45. Tämä on jo selkeästi ylivälitetty ja riskit moottorin palamiseen on todella suuret.

Talvella sopiva välitys on 4-5 välissä.

Rupeamme testaamaan stanu autoa jo tällä viikolla niin raportoin sitten setuppia ja sopivaa välitystä.

Terveisin Toni / RC Piste
www.rcpiste.fi, Team Associated, Reedy, LRP, JConcepts, www.lassisalo.com

Poissa hairbrushless

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #67 : 17.11.09 - klo: 08.40 »
Ootko miettiny lipo-kehystä:
http://67.199.85.166/main/productdetails.php?text=31257&category=facto

En ole kyllä varma että minkä kokoinen lipo tuohon mahtuu.

Retainer tuli ja on kyllä pätevä lätkä. Eli kannattaa kyllä hankkia tai väsätä itse jos jaksaa nähdä vaivaa.

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #68 : 19.11.09 - klo: 23.26 »
Nyt on oma asso saatu kotiin ja kokoamisohje kerran selattu läpi.
Mieleen hiipi kysymys: Kukahan tuon osaa koota???
Jessus että tuossa voikin olla paljon paikkoja joita voi säätää pieleen...

No, voipahan varmasti ainakin syyttää säätöjä vuosikaudet jos ei osaa ajaa.  :mrgreen:
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #69 : 20.11.09 - klo: 16.21 »
Nyt on uus asso läjässä ja kohta lähdetään ottaa testisavut :) Saas nähä paljon on eroa uudella autolla verrattuna vanhaan kiertopalkintoon.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #70 : 21.11.09 - klo: 03.03 »
Täälläkin on asso ajokunnossa, kori tosin on maalaamatta ja leikkaamatta.

Työläs oli koottavaksi, noin 9 tuntia meni kaikkineen.
Toki oman viivästyksensä aiheutti toinen ohjauksen vanttiruuvi jossa ei ollut kierteitä, ainoastaan nousuttomat urat.
Tällainen on tullut asson tekemänä ennenkin vastaan.

Myös yhdestä tukivarren kiinnityksessä käytettävästä alumiiniholkista puuttui kierre.

Kokosin auton pääasiassa ohjeiden mukaiseen setuppiin ja noihin aiemmin tässä ketjussa mainittuihin säätöihin käytettävissä olevien osien puitteissa.

Etu slipperispoolin osat olikin paketissa jo mukana.
Jousia ja vakaajia pitää vielä joskus tilata.

LRP:n kisa-akkukin sopi paikoilleen kuin olisi tähän autoon suunniteltu.
Ei tarvinnut mitään teippivirityksiä alkaa tekemään ja akunjohdotkin sai vedettyä parhaalla mahdollisella tavalla.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #71 : 21.11.09 - klo: 07.43 »
Kuva ois kiva :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #72 : 21.11.09 - klo: 09.16 »
Tulee tulee , kunhan ehdin.
Otin useammankin kuvan kokoamisvaiheesta.
Mutta nyt ensin ajamaan!

Edit:
Nyt on sitten ajettukkin pari akullista ja auton kaikki pyörivät osat on huopanöyhtän peitossa sen verran pahasti ettei tarvinnu enää mutkiin jarrutella, riitti kun kaasun hölläsi.  :grin:

Auto tuntui muuten käytökseltään varsin hyvältä mutta moottorijarrutuksen aikana mutkaan tullessa perä lipsahti alta tosi herkästi.
Snakepoison oli omastaan vastaavaa ongelmaa korjannut laittamalla pikkuisen lisäpainoja perään.
Itse otin ensiavuksi takavakaajan pois ja se hieman auttoikin.
Nyt on siis edessä se sarjassa mukana tullut paksumpi vakaaja ja takana ei ollenkaan.
Foameilla kokeillessa oli jo lähes hyvä mutta kumipyörillä tuo ominaisuus vielä ärsyttää.
Mitä kannattasi kokeilla, painojen lisäksi?

Sitten kummastutti tuo SPX-noparin käytös.
Siinähän on sisäänrakennettuna jokin lounaskontrolli eli Launc Control tjsp,
joka antaa ensimmäiseen lähtöön lisäpotkua.
Mistä tuo potku tulee?
Autoa renkaat ilmassa kokeillessa moottori ottaa tuon LC:n kanssa noin tuplat enempi kierroksia kuin normaalisti.
Miten se on mahdollista?
Eikö tuo nopari anna moottorin sitten normaalitilassa ottaa täysiä kierroksia?
Voimaa löytyy kyllä, oli selkeästi tuolla 13,5-lankaisella kiukkuisempi kuin Snakepoisonin asso 17,5-lankaisella.

Servosta:
Savöx-SPX-yhdistelmä ei taida sopia yhteen...
Paikallan renkaita laidasta laitaan nopeasti käännellessä vastari buuttaa, aivan kuin olisi virrat käytetty pois.
Haukkaako tuo servo niin paljon virtaa että noparin 3A:n becci kyykkää?

Loppuun vielä maavarasta:
Se kai olisi hyvä olla noin 5mm.
Mutta mitenkäs ulosjoustot?
Miten ne mitataan?
Nyt ne on säädetty niin ettei jouset pääse hölskymään vaikka auton nostaa ilmaan.
« Viimeksi muokattu: 21.11.09 - klo: 16.52 kirjoittanut Casull »
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #73 : 22.11.09 - klo: 11.12 »
Tuo Stockspec-nopari oli kyllä jännä. Itsekin aloin illan pimeinä tunteina miettimään sitä, että mistä se "ylimääräinen" voima saadaan siihen lähtöön. Toimiiko nopari normaaliajossa ns "puoliteholla" joka olisi ainakin omasta mielestäni aika kyseenalaista. 17.5 ja 13.5 moottoreiden erot olivat kyllä huomattavat, stanulla sai tosissaan huudattaa lämä tiskissä karkuun, eikä 13.5 ollut mitään vaikeutta pysyä perässä ja painaa ohi. Omassa autossa oli perä tosiaan hieman hervoton mutta korjasin sen ihan yksinkertaisesti laittamalla 3 pientä lisäpainoa auton perään. Ensiviikolla sitten katsotaan kerhokisassa kuinka nuo TC-Vitoset selviytyvät muiden autojen seassa. Veikkaan että tiukkaa tulee
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #74 : 22.11.09 - klo: 13.18 »
Näin nopeasti ajateltuna nopari voisi varata konkat täyteen ennen ensimmäistä lähtöä ja lähdön aikana niistä antaa varaukset pois josta toi lisäpotku. Mutta tämä vain mutuilua.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #75 : 22.11.09 - klo: 13.34 »
Launch control oli jo LRP:n hiilinopareissa ja sillä sai helposti poltettua hiilet. Eli ei mikää uusi juttu eikä vain SPX:n ominaisuuksia.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #76 : 22.11.09 - klo: 15.24 »
Tuosta savöx-SPX-yhdistelmästä ja vastarin buuttailusta.
Servona oli siis Savöx SC-1258TG.

Kokeilin erillisellä vastarinakulla ja hyvin toimi, eli siis noparin bec kyykkäsi.
Sitten vaihdoin piruuttani tuon yllämainitun servon SC-1285:n malliin jossa ei ole tuota TG:tä ja nyt toimii.
Liekkö sitten tuossa ensimmäisessä ollu jotain häikkä tai servo on sisuksiltaankin eri.
Nyt ohjaus kuitenkin toimii, mikä on hyvä.  :azn:


Huolsin auton lauantain ajojen jälkeen ja huomasin sen olevan tuolla meidän radalla laakerisyöppö.
Huopanöyhtä oli syönyt jokaisesta ulommasta pyöränlaakerista kumisuojan kokonaan pois.
Tämä nyt ei tietystikkään ole auton syy mutta kuitenkin.

Tarvii vissiin tilata laakereita iso pussi varastoon ja tällä kertaa metallisuojattuja, ne ei ainakaan niin herkästi hajoa.

Näin nopeasti ajateltuna nopari voisi varata konkat täyteen ennen ensimmäistä lähtöä ja lähdön aikana niistä antaa varaukset pois josta toi lisäpotku. Mutta tämä vain mutuilua.
En oikein usko että niin pieneen konkaan sopii noin paljon lisää kierroksia.
Mielenkiintoinen ominaisuus silti ja ennenkaikkea se miten se on tehty
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #77 : 22.11.09 - klo: 19.07 »
Siis se lyö konkat täyteen ja nostaa samalla ajotukset kattoon. Eli antaa aivan kaikki ja ylikin mitä sielt noparista irtoo. Hurjat voimat irtoo ainakin sxx =). Meni vanteet säpäleiks kun tolla leikin =)

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #78 : 22.11.09 - klo: 22.41 »

Servosta:
Savöx-SPX-yhdistelmä ei taida sopia yhteen...
Paikallan renkaita laidasta laitaan nopeasti käännellessä vastari buuttaa, aivan kuin olisi virrat käytetty pois.
Haukkaako tuo servo niin paljon virtaa että noparin 3A:n becci kyykkää?



Olihan ohjauksen endpointit säädetty niin että servo ei yritä kääntää pyöriä pitemmälle mitä ohjauksen liikematka autossa on? Se voisi helposti kyykyttäät tuon 3 A becin.

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #79 : 23.11.09 - klo: 00.18 »
Juu oli.
Vastari buuttas vaikka servovarsi oli irti, riitti kun tarpeeksi nopeasti käänteli rattia edestakaisin.
Jännä kuitenkin että renkaista vastaan pitäessä kohtuullisella voimalla näin ei käynyt.

Ajaessa se ei kertaakaan noin tehnyt, vaihdoin servon silti.

Yllättävän hengetön becci noissa nopareissa on jos ei tuota 3A:ta enempää kestä.
Mittasin tässä taannoin Watt's up-mittarilla tuosta pikkuassosta virtoja ja totesin siinä olevan HS65MG:nkin vievän kunnolla ahdistettuna vastarin vaatiman virran kanssa 1,6A.

Mikähän sitten on tuon Savöxin todellinen virrantarve, ei ole vielä tullut mitatuksi.

(OT: mittasin tuolloin myös pikkuasson maksimi ottotehot ja piikkilukemiksi tuli huimat 48A ja 498 vattia 3S-lipoilla ja 9200kv-moottorilla.)
« Viimeksi muokattu: 23.11.09 - klo: 00.25 kirjoittanut Casull »
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #80 : 23.11.09 - klo: 13.34 »
Palatakseni vielä noihin välitys-asioihin. Eli stanuautoonko on sellainen ihanne pinjoni sellainen 30, spurrin ollessa vakio ? Tässä olisi tarkoitus käydä parit kisat tälläämässä ihan stanuautolla. Valitettavasti omalla kerhollamme on rajoitetut tilat ja näin ollen rata on syherö ja tiukka. Radalle kannattaa ottaa lyhyet välitykset, jotta auton saa pidettyä lähes lämä tiskissä kokoajan. Mutta mites muut radat ? Taitavat olla aika pitkiä ja nopeita ratoja ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #81 : 01.12.09 - klo: 00.11 »
Tämä kysymys kuuluisi enemmän tuonne kysymyksiä mistääntietämättömiltä-osioon...  :embarrassed:

Olenko ymmärtänyt oikein tuossa tc5:ssa takapyörien aurauksen säätämisen:
Sinne tukivarren sisäpään kiinnityksen väliin laitetaan niitä pieniä c-klipsun näköisiä osia.
Ohjekirjassa on annettu kullekkin säätöpalalle oma astelukemansa, esim 2 astetta.
Jos laitan kummallekkin puolelle nuo kahden asteen palat niin eikös kokonaisauraukseksi tulekkin neljä astetta?

En siis valitettavasti omista vielä aurauskulmamittaria(kaan).
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #82 : 01.12.09 - klo: 00.43 »

Servosta:
Savöx-SPX-yhdistelmä ei taida sopia yhteen...
Paikallan renkaita laidasta laitaan nopeasti käännellessä vastari buuttaa, aivan kuin olisi virrat käytetty pois.
Haukkaako tuo servo niin paljon virtaa että noparin 3A:n becci kyykkää?



Olihan ohjauksen endpointit säädetty niin että servo ei yritä kääntää pyöriä pitemmälle mitä ohjauksen liikematka autossa on? Se voisi helposti kyykyttäät tuon 3 A becin.

Mikäs vastari on kyseessä?

Tuo on tuttu ominaisuus vanhassa spektrum vastarissa.
Uudempaan vastariin vaihtamalla vika katoaa.

Ne ekat vastarit vaati toimiakseen aika ihanteellisen virran.
Pienikin kyykkäys sai vastarin "boottaamaan"

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #83 : 01.12.09 - klo: 01.24 »
Palatakseni vielä noihin välitys-asioihin. Eli stanuautoonko on sellainen ihanne pinjoni sellainen 30, spurrin ollessa vakio ? Tässä olisi tarkoitus käydä parit kisat tälläämässä ihan stanuautolla. Valitettavasti omalla kerhollamme on rajoitetut tilat ja näin ollen rata on syherö ja tiukka. Radalle kannattaa ottaa lyhyet välitykset, jotta auton saa pidettyä lähes lämä tiskissä kokoajan. Mutta mites muut radat ? Taitavat olla aika pitkiä ja nopeita ratoja ?

Ei ole ihanne välityksiä kuten huomasimme taas kuin oltiin VTR kisoissa Kouvolassa viimeviikolla.
Laske välitys että se on jotain luokkaa 4,10-4,5 riippuen radasta.
Osaatkos laskea välityksen vai et :huh:
SPURRIN KOKO JAETTUNA PINIJONIIN KERTAA AUTON SISÄINEN VÄLITYS eli esim näin.
66(pääratas)/30(pinijoni)x2,15(auton sisäinen välitys)=4,73


Tee niinkuin minä. Laske eri spurrilla ja pinijonilla jotta saat 4,10-4,20-4,30-4,40-4,50-4,60 välitykset niin nuo välitylkset riittävät varmasti kisoihin.

Torpan radassa olemme käyttäneet VTR autossa 4,10-4,40 välillä.
Jerzi

Toivottavasti auttoi.
« Viimeksi muokattu: 02.12.09 - klo: 00.27 kirjoittanut jerzirccar1 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #84 : 01.12.09 - klo: 02.12 »

Servosta:
Savöx-SPX-yhdistelmä ei taida sopia yhteen...
Paikallan renkaita laidasta laitaan nopeasti käännellessä vastari buuttaa, aivan kuin olisi virrat käytetty pois.
Haukkaako tuo servo niin paljon virtaa että noparin 3A:n becci kyykkää?



Olihan ohjauksen endpointit säädetty niin että servo ei yritä kääntää pyöriä pitemmälle mitä ohjauksen liikematka autossa on? Se voisi helposti kyykyttäät tuon 3 A becin.

Mikäs vastari on kyseessä?

Tuo on tuttu ominaisuus vanhassa spektrum vastarissa.
Uudempaan vastariin vaihtamalla vika katoaa.

Ne ekat vastarit vaati toimiakseen aika ihanteellisen virran.
Pienikin kyykkäys sai vastarin "boottaamaan"

Futaban R603FS.
Ja tosiaan ongelma ratkesi kun vaihdoin servon toiseen yksilöön.
Olisi oikeastaan pitänyt kokeilla laittaa konkkaa vastarin ylimääräiseen pistokkeeseen virtapiikkejä tasaamaan.
Silloin en vain hoksannut ja nyt en enää viitsi kun olen tuon toimivan yksilön saanut asennettua paikalleen.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa hairbrushless

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #85 : 01.12.09 - klo: 08.51 »
Tämä kysymys kuuluisi enemmän tuonne kysymyksiä mistääntietämättömiltä-osioon...  :embarrassed:

Olenko ymmärtänyt oikein tuossa tc5:ssa takapyörien aurauksen säätämisen:
Sinne tukivarren sisäpään kiinnityksen väliin laitetaan niitä pieniä c-klipsun näköisiä osia.
Ohjekirjassa on annettu kullekkin säätöpalalle oma astelukemansa, esim 2 astetta.
Jos laitan kummallekkin puolelle nuo kahden asteen palat niin eikös kokonaisauraukseksi tulekkin neljä astetta?

En siis valitettavasti omista vielä aurauskulmamittaria(kaan).

Ei vaan 2 astetta. 3 asteen palat (2+1) on oletuksena ohjekirjan rubber setupissa takana.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #86 : 02.12.09 - klo: 00.27 »
Casullin ja minun TC-viitoset kerhon kisoissa 28.11
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #87 : 08.12.09 - klo: 22.59 »
Vakioluokan auton perus hyvä setup.

Edessä hopeiset jouset ja 40W öljy
Takana vihreät jouset ja 30W öljy
Takana aurausta 3-3.5 astetta, iskarit niin kenolleen kuin mahdollista, camber -1.0-1.5 astetta, vakaajaksi musta tai ei olenkaan veikkaus että Xenonin renkailla vaatii.
Edessä auraus 0, iskarit tukivarsien ulompiin reikiin alhaalta iskaritornissa toiseksi alimpaan tai toiseksi ylimpään. Nykyisillä tehoilla ilman muuta oneway eteen. Camper -1.0-1.5. Ohjauslinkit ohjauspalan uloimpaan reikään ja servosaverin taaempiin reikiin. Mustavakaaja eteen.

Moottoria olemme siirtäneet 5 mm. sisäänpäin. Moottoripukista ja takabulkista on koneistettu molemmista 2.5 mm. pois. Tämä ei ole pakollinne, mutta vähentää auton kallistelua. ÄLKÄÄ RUVETKO ITSE DREMELILLÄ TEKEMÄÄN. Jos ette tunne ketään CNC koneistajaa niin lähettäkää osat meille RC Pisteeseen niin koneistutamme ne.

Olemme myöskin käyttäneet pitkiä linkkejä autossa. Tätä varten olemme teettäneet diffin laakerin hattuja. Tilata voi sivuiltamme.

Terveisin Toni / RC Piste

Rupesin tossa autoa raplaamaan viikonloppua varten noihin yllämainittuihin säätöihin.
Pari kysymystä tuli kuitenkin mieleen:
Onko nyt kysymyksessä Ultimate Racingin vai Asson öljyt?
Entäs mitkä männät?
Noissa öljyissä on niin paljon jäykkyydessä eroa vaikka numero on sama, että metsään mennään jos merkki sattuu väärin.


Sitten hiukan palautetta Asson laadusta.
Aloin taas tutkia että mistä johtuu auton vetäminen rajusti kieroon kiihdyttäessä siitäkin huolimatta että jo kerran alustan oikaisin.
Totesin sen olevan taas noin 2 mm kiero.
Samalla huomasin että jos autoa ottaa päistä kiinni ja hiukan nitkauttaa toiseen suuntaan niin se jää sitten toisinpäin kieroksi!!
Renkaat vaa'an päällä tuo tekee jo noin 200 gramman heiton vastakkaisiin nurkkiin.

Omassa yksilössäni pohjalevyn upotukset on liian syvät eli ruuvit eivät kiristyneetkään pohjalevyä vasten vaan alumiiniosien kierteisiin.
Korjasin tuon tekemällä pienen upotuksen kaikkien alumiiniosien kierteiden alkupäähän.
Saas nähdä sitten auttaako.
Tästä samasta ongelmasta löysin jutun muuan jenkkifoorumiltakin.

Lisäksi jos vielä huomioi nuo jo aiemmin mainitsemani parit puuttuneet kierteet ja kahden iskarin mäntien aika ison päittäisvälyksen, laatua ei voi valitettavasti ainakaan kehua.  :cry:

Auto on kyllä mielestäni erittäin hyvin suunniteltu, puutteet ovat tuotannon laadunvalvonnassa.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #88 : 08.12.09 - klo: 23.07 »
 Vakio männät ja Asson öljyt.
EuroRC / TEK

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated Tc5
« Vastaus #89 : 08.12.09 - klo: 23.15 »
Höh.
Mulla ei ole kuin UR:n öljyjä.

Mitkä niistä vakiomännistä?
Paketissa tuli kolmet erilaiset, numerot 1, 2 ja 3
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM