Kirjoittaja Aihe: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet  (Luettu 378345 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fbzero

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 30.08.09 - klo: 07.56 »
Tilasin tuollaisen. Mihin käyttöön sopii parhaiten? Onko helppo ohjelmoida kortilla? Entä käykö tavalliset hiilelliset ja mitkähän on moottorirajoitukset? Sensorittomillehan se on tarkoitettu. Mutta voiko sen kanssa käyttää esim. 4,5t lrp konetta ja 3s lipoa? Ei taida kestää? Rustleriin tuon meinaan laittaa. Että saisi sen hieman liikkumaan. :smiley:
« Viimeksi muokattu: 11.07.12 - klo: 19.49 kirjoittanut Heuli »

Poissa JiiPee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #1 : 30.08.09 - klo: 08.48 »
Itsellä ollut tuossa allekirjoituksen vehkeessä kohta pari kuukautta ja mitään moittimista laitteessa ei ole ollut. Se ohjelmointikortti on melkeinpä pakollinen, onnistuu ohjelmointi muutenkin mutta tuolla ohjelmointi todella yksinkertaista. Akkuina olen käyttänyt 2/3S 15C lipoja jotka ei riitä. Tuolla 2S 20C akulla ei tapahdu hyytymisiä ja 3ässää pitäisi kestää hyvin paitsi se tuuletin joka antautuu, ei kestä 11V. Omassa koneena 8,5T. Sen käsityksen olen saanut että rajoitus on 5,5T, en ole tuosta ihan varma. Tuolla maailmalla ovat kuulemma käyttäneet näissä jopa 4S lipoja mutta itse en lähtisi kokeilemaan.
Kyllähän Rustlerin pitäisi liikahtaa ihan pirteästi jos hommaat 3S 25C lipon ja jonkun 5.5T-9T koneen. 12V laitetuuletin sen pienen tilalle niin kestää sekin.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #2 : 30.08.09 - klo: 10.01 »

Näin hyvin se menee 3s lipolla ja vakiolla 9t koneella..en kyllä keksi yhtään syytä miksi pitäs olla 1:10 takapotkussa VIELÄ kireämpi motti ku tolla 9t EZruni koneellakaan ei pysty  käyttään täysiä tehoja järkevästi. Tossa veden päällä laitos kelluu puolikaasulla, täyskaasulla menee katolleen.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hY7z93z5lkg[/youtube]

Poissa JiiPee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #3 : 30.08.09 - klo: 10.12 »
Minkä C arvon akku sulla tuossa on? Tai ylipäätään mikä akku?
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #4 : 30.08.09 - klo: 10.47 »
30c akku ja 2650mah, valkkasin tarkotuksella tommosen akun tota testiä varten. Suht kevyt, mutta ulosanti riittää hyvin.

Hobbycitystä ton hommailin, oiskohan se ollu jotain flightmaxeja tms, en muista enää.


Poissa Penguin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #5 : 30.08.09 - klo: 12.34 »
Sallittakoon muutama kommentti tähän väliin perusteista.

Sähkökäyttöisessä autossa on ketjussa peräkkäin samaan virtapiiriin kytkettynä akku, nopeudensäädin ja moottori. Näiden välissä on kaapelia, liittimiä ja juotoksia. Lähtökohta on se, että sähköä ei työnnetä mihinkään eli akku ja nopeudensäädin ei työnnä sitä eteenpäin virtapiirissä.

Jokaisella moottorilla on tietyt ominaisuudet, kuten teho, vääntö, hyötysuhde ja näiden mukaan määräytyvä virrankulutus. Nämä vaihtelevat eri kierrosluvuilla ja vastuksella. Ilman vastusta moottori siis pyörii pienemmällä virralla, kun sillä on pienempi pyörimisvastus voitettavana. Vastaavasti kuormitettuna eli autoon sijoitettuna ja radalla/maastossa moottori tarvitsee enemmän virtaa tuottaakseen tarvittavan tehon auton liikuttamiseksi. Moottorin koon (halkaisija/pituus) ja käämityksen perusteella määräytyy sen maksimiteho (jatkuva ja hetkellinen). Näistä muodostuu maksimivirta, jonka moottori voi ottaa.

Nopeudensäädin (jätetään toimintaperiaate toiseen aiheeseen) ja akku tulee mitoittaa siten, että ne pystyvät välittämään moottorille riittävästi virtaa sen maksimiteholla. Akku kannattaa mitoittaa jopa hieman tämän yli, koska sen varauskyky laskee käytön mukaan ja siten ulos luovutettava maksivirta myös pienenee. Lisäksi ajaminen aivan akun maksimivirtojen rajoilla kuluttaa akkua enemmän ja sen käyttöikä laskee.

Akun mitoituksessa merkittävää on sen kapasiteetti ja kyky luovuttaa virtaa eli niin sanottu C-arvo. C-arvoja on kaksi; jatkuvaa maksimi virtaa ilmaiseva arvo ja hetkellistä maksimivirtaa ilmaiseva arvo. Akun kapasiteetti (esim. 2500 mAh) ja C-arvo (esim. 20c) voidaan muuttaa virraksi kertomalla arvot keskenään (esim. 2500 mAh x 20c = 50000 mA = 50 A).

Sitten asiaa otsikon mukaisesta nopeudensäätimestä

Kyseessä siis Hobbywingin nopeudensäädin, jota myydään myös Speed passion nimellä, huomattavasti korkeampaan hintaan. Tätä noparia käytetään yleisesti turisteissa, driftereissä, crawlereissa, taka- ja nelivetoisissa 1/10 kokoisissa buggyissä, truggyissa ja "monstereissa". Kuten speksit kertovat maksimivirrat ovat 60 A jatkuva ja 380 A hetkellinen. Tästä voi toki johtaa jotain ohjeellisia lankarajoituksia, mutta ne riippuvat käytännössä käyttötarkoituksesta ja moottorin koosta. Tässä nyt kuitenkin valmistajan speksit kokonaisuudessaan:
Lainaus
Output: Continuous current 60A, burst current 380A.
Input: 4-9 cells NiMH/NiCd or 2-3 cells LiPo. 
BEC Output: 6V/1.5A.
Resistance: 0.0007 Ohm.
Motor Supported: Sensorless Brushless Motor
Suitable Brushless Motor (540 size):
        With 4-6 cells NiMH/NiCd or 2 cells Lipo:   On-Road≥5.5T, Off-Road≥8.5T;
        With 6-9 cells NiMH/NiCd or 3 cells Lipo:   On-Road≥8.5T, Off-Road≥13T;
Suitable Car:  1/12, 1/10 on-road or off-road cars / trucks for normal race or sportful race.
Size: 31.5mm(L) * 27.5mm(W) * 24mm(H).
Weight:  32g(Without wires)

Tämän nopeudensäätimen kanssa näkee yleisesti käytetyn sekä 380-kokoisia moottoreita, että 540-kokoisia moottoreita. Esim. itsellä/pojalla on 380-kokoinen Hobbywingin 3300 kV kone Stampedessä ja hyvin näkyy "lentävän".

Jos käytät 3S-akkuja, niin tuuletin pitää joko vaihtaa suurempaa jännitettä kestävään tai laittaa UBEC syöttämään jännitettä tuulettimelle. Kumpikin vaihtoehto maksaa suunnilleen saman verran, UBECistä tulee muutama gramma lisää painoa, mutta toisaalta sen kanssa voi vaihdella akkuja 2S:n 3S:n välillä tarvitsematta aina vaihdella tuuletinta. Se 3S:n kanssa toimiva tuuletin, kun ei oikein jaksa pyöriä 2S:llä tarpeeksi.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #6 : 30.08.09 - klo: 12.47 »
ois varmaan voinu korjata tota omaa ulosantia:D Hyvä että joku viilas pilkut kohilleen:D
Ite en vaihtanu tuuletinta 3s ajeluissa, se pysy nipussa noi vähät testiajot, samoten nopari oli vesi ja ilmatiiviissä lootassa eikä kärissy p*skaksi. Monttupässäyksessä on varmasti hyvä lukea pingviinin postaus ajatuksen kans ettei tuu romua.

Poissa Fbzero

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #7 : 30.08.09 - klo: 12.57 »
Kiitos vastauksista . Mulla on siis 25C 2s 2700mah ja sitten 3s 20C ja 2250. Pitäisi sijoittaa johonkin kunnon laatikoituun akkuun. Noiden ympärille käärinyt vain kupla muovia. Mulla löytyy 8,5t harjaton lrp mutta ei ainakaan itseä vauhti tyydyttänyt kun oli vielä nosram evil kunnossa. Ps. Saisikohan tietokone liikkeistä 12 v tuulettimia? Entä kestääkö vastari ja servo kevyesti tuon 3s?

Poissa JiiPee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #8 : 30.08.09 - klo: 19.11 »
Niitä 40x40mm ainakin on komppuliikeissä noin seiskan pintaan, 30x30 olis parempi mitoiltaan jos sellanen osuu silmään. Tuossa omassa hurisee tuo isompi, 2S:llä tosin vähän matalemmilla kierroksilla. Onhan siinä noparissa speksien mukaan se overheat protection. Ei ole sen toimivuudesta kokemuksia.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa Fabe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #9 : 30.08.09 - klo: 19.32 »
Itsellä muutama noita 35A:n versioita. Tuleehan siitä noparin BECistä 6V. Eli siirsin tuulettimen plusjohdon tuohon suoraan. Bec virtahan on 1,5A ja jos servoja vain yksi, niin kestää kyllä tuon tuulettimen n.200mA:n virran lisänä.

Poissa OV

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #10 : 18.09.09 - klo: 15.43 »
Itsellä muutama noita 35A:n versioita. Tuleehan siitä noparin BECistä 6V. Eli siirsin tuulettimen plusjohdon tuohon suoraan. Bec virtahan on 1,5A ja jos servoja vain yksi, niin kestää kyllä tuon tuulettimen n.200mA:n virran lisänä.




Eli onko toi elko pari kutistesukassa BEC? Mutta sehän on suoraan akun navoissa kiinni, että eikö siellä nyt ole samat jänöt kuin akussakin. 3s:llä pitäs päästä ajelemaan eikä viiteis hajottaa heti tuota fööniä. Pitihän se mitata ja samat jänöt kun syötössäkin kaikista kohdista. Eli vissin tuo ei sitten ole bec. Jossain tuolla noparin sisällä? Eli pitäs avata... juuri kun kerkesin vuoraamaan tuon kuumaliimalla kiinni...

e: Vähän ku ajatteli ni tajushan sen itekki :). Eli bec:n tarkotus syöttää tasanen jännite servolle ja vastarille niin varmaanehkäpä se löytyy tosta vastarille menevästä kaapelista. Ja siellä se 6V majailikin... Se on sitä kun ei heti leikkaa.


« Viimeksi muokattu: 18.09.09 - klo: 15.55 kirjoittanut OV »

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #11 : 18.09.09 - klo: 23.19 »
ajelin itte mattoa 3s:llä tossa yks päivä, ku ei jaksanu alkaa säätään rossareista tekniikkaa irti. Tuuletin on yhä ehjä, ei se heti räjähä.

Poissa JiiPee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #12 : 18.09.09 - klo: 23.33 »
Sä OV oot ihan selkeesti sähkäri....mut -elektroniika- (vai miten se menikään) asentajaksi on vielä matkaa...
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa OV

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #13 : 19.09.09 - klo: 02.39 »
En tiedä mahtaako tollanen kuumaliima auttaa mihinkään? Ajattelin jos vähän suojais kosteudelta kun tulee aikas märässä välillä ajettua. Sitä on niin mukava tunkea joka väliin kun sen saa helposti tarvittaessa pois.

Kierrokset ainakin nousi nätisti föönissä kun nosti 7-->8V jänöä. Että ei se pitemmän päälle varmaan sellasta 12V kestä.

Jep koulunpenkiltä tuli arvosanat lähinnä pärstän mukaan ja päivät meni warcraftia pelatessa. Sieltä ei kyllä jäänyt mitään muuta päähän kuin puimuri. Eikä kyllä amistason ea ole kyllä muutenkaan fakiiri vaikka olis oppisuunnitelman mukaan olis opiskellutkin (meidän 30:sta oppilaasta 3 pääsi 'alan'hommiin muut sitten aina ikean varastomiehestä ikkunafirman perustamiseen).

 Huvittavaa kun kolme vuotta sitten meillä oli kesäpoikana tällänen tukion käynyt ja elektroniikka puolta amk:ssa lukemassa niin ei kaveri tiennyt mitään elektroniikasta. Nyt se on pari kesää ollut meillä ja nyt tietää enemmän ku minä siis teoria puolella :D. Se on eri asia taas sitten toimiiko se käytännössä, mutta eihän suunnittelijoiden sitä tartte osatakkaan... Vähän ot:tä paukkaa.

Poissa Veskuvaan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #14 : 19.09.09 - klo: 23.28 »
mulla on kaksi noita 60A säätimiä TwinForcessa ja yksi 35A TA-03F proossa eikä voi valittaa, Twinissä joutu 7 kennosille akuille pelleilemään välitykset TOSI korkeaksi että noi 380 12T koneet ei vedä säätimiä pimeiksi.
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa jonde_sorone

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #15 : 20.09.09 - klo: 09.37 »

Näin hyvin se menee 3s lipolla ja vakiolla 9t koneella..en kyllä keksi yhtään syytä miksi pitäs olla 1:10 takapotkussa VIELÄ kireämpi motti ku tolla 9t EZruni koneellakaan ei pysty  käyttään täysiä tehoja järkevästi. Tossa veden päällä laitos kelluu puolikaasulla, täyskaasulla menee katolleen.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hY7z93z5lkg[/youtube]


Kuinka syvää tuo vesi on tuossa missä ajelet?
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa 4wdkanootti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #16 : 20.09.09 - klo: 10.34 »
Jos ajatuksella kattosit ton videon!
Aika tarkkaan 1.00 kohdalla sattuu kameramiehelle kiireellistä kahluuhommaa.
Siinä näet samalla syvyyden!
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #17 : 20.09.09 - klo: 10.50 »
:grin:

Joo kyl siinä polveen asti vettä oli, ei se pohjaa pitkin menny..ku lopussa  :mrgreen:

Tän noparin tuulettimen tappamista jatkettiin eilen taas mattoajoissa. Ei se vieläkään mitään sanonu 3s liposta  :cheesy:

Poissa JiiPee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #18 : 22.09.09 - klo: 19.59 »
Onko muuten kokemuksia miten tuo kestää vettä ilman ylimääräisiä suojauksia. Sehän on speksattu adjektiiveilla vesitiivis/pölytiivis? Näitä tulevia vesikelejä vaan alkaa ajattelemaan.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa Harw

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #19 : 22.09.09 - klo: 20.18 »
Itekki tosi tyytyväinen olen tuohon 60 Amppiseeni ollut. Kesä sillä on turrattu kivasti trukkia eikä muuta ongelmaa ole ollut kuin tuulettimen rivat saanu poikki jo muutamasta rupelista. Suurin osa ajasta on menty 2S lipolla eikä tuo näytä olevan moksiskaan vaikkei koko ropellia edes käytä ratakäytössä. Montulla näyttäis lämpenevän yli 5 minuutin yhtäjaksoisen lämäpohjassa ajon jälkeen jolloin temp cut hoitaa hommat. Tämä siis ilman tuuletinta ja 9T pannuna.

Poissa Fbzero

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #20 : 05.10.09 - klo: 17.51 »
Todella loistava säädin!tänään ajelin 5,5t koneella ja 40c lipolla,2s. Autona rustler. Juuri ja juuri pysyy hanskassa:)kokeilen vielä 3s ja 8,5t konetta. Mites muuten kun ajelee noita sensorikoneita tällaisella, onko haittaa?

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #21 : 05.10.09 - klo: 18.56 »
Ei siitä mitään haittaa ole.

Itsekin odottelen tässä ko. säädintä + 8.5t mottia saapuvaksi honkkeli konkkelista..

Poissa Laakkanen

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #22 : 06.10.09 - klo: 08.30 »
Juttujen perusteella vois päätellä että säädin riittää hyvin tuolle castle CMS4600kv motille?
Slash | Stampede.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #23 : 06.10.09 - klo: 08.44 »
Hyvin riittää.

Viikonloppuna pimeni kyseinen säädin.
Virtakytkimen johdot poikki ja yhteen ja taas pelittää.

Poissa jonde_sorone

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #24 : 06.10.09 - klo: 10.26 »
Jos ajatuksella kattosit ton videon!
Aika tarkkaan 1.00 kohdalla sattuu kameramiehelle kiireellistä kahluuhommaa.
Siinä näet samalla syvyyden!

Olen kyllä kattonut videon moneen kertaan.
Aika tarkkaan 0.50 kohdalla kameramies hätkähtää.
En missään tapauksessa/kohdassa näe syvyyttä, luotan Datajätkään että on polviin asti vettä.
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #25 : 06.10.09 - klo: 11.37 »
Jos ajatuksella kattosit ton videon!
Aika tarkkaan 1.00 kohdalla sattuu kameramiehelle kiireellistä kahluuhommaa.
Siinä näet samalla syvyyden!

Olen kyllä kattonut videon moneen kertaan.
Aika tarkkaan 0.50 kohdalla kameramies hätkähtää.
En missään tapauksessa/kohdassa näe syvyyttä, luotan Datajätkään että on polviin asti vettä.

Ööö.. siinä kun ohjastaja kävelee nauraen tuon ylityskohdan yli? Oikeastaan ihan videon lopussa ennen noita still kuvia.

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #26 : 06.10.09 - klo: 12.16 »
Oli lapin lisää, alle polvenhan tuo näytti olevan ku tsekkailin freimi kerrallaan videon läpi  :mrgreen:

Miten tuo taas liittyy ite säätimeen?  :huh: :mrgreen:

Onko kukaan muuten ajellu Ezrunilla + LRP:n koneella? Kokeilin 5.5t mottia perässä, mut vehe ei kyllä toiminut yhtään. Missä säädöissä pitää koneen ennakko olla vs. säätimen ennakko? Ryki ja nyki ja kulki todella aneemisesti.

Poissa apophis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #27 : 06.10.09 - klo: 12.51 »
Jos nopari on sensoriton, niin ei koneen ennakolla ole mitään merkitystä? Säätimen ennakko taas vaikuttaa, kun se mittaa indusoituvaa jännitettä niistä käämeistä ja ennakon mukaan puskee virtaa johonkin kolmesta käämistä.

EDIT: Vai onko sulla semmonen ezruni nopari, jossa on sensori?
Slash & Rustler & Mini Desert Truck

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #28 : 06.10.09 - klo: 12.59 »
Eip kun juurikin tää 60A versio ilman sensoria. Pähkäilin vaan että ottaako tuo jotenkin häikkää koneen päätyn ennakosta, joka oli asteikolla 2 (LRP koneen nollaennakko sensorikäytössä)

Kokeilin myös säätää noparista ennakkoa, muttei se paremmaksi muuttunut.


Poissa apophis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #29 : 06.10.09 - klo: 13.04 »
Ei se varmaan siitä motin sensoriennakosta ota häiriötä. Kannattaa kokeilla noparin kaikki asetukset, jos se jollakin pyörähtää paremmin. Noparin punch ja ennakko vaikuttanee eniten?

Itseasiassa tässä kun sain Sotsin kisojen jälkeen auton pestyä (savea oli valehtelematta KILO), niin vaihdoin Slässiin 8.5T kiinamotin, jonka vasta hommasin.

Ja tilanne on Sidewinder noparin kanssa jotenkin vastaava. Motista ei tunnu irtoavan kierroksia juuri lainkaan! Toimii kyllä, mutta tuntuu että auto kulkee kuin mummo hangessa.
Slash & Rustler & Mini Desert Truck