Kirjoittaja Aihe: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet  (Luettu 429014 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #120 : 17.03.10 - klo: 14.26 »
Moi !

Joo ostin slashin rullaavana, ja minulla on tuo ezrun 35A säädin, ja siihen 12T moottori, mikä on tuon noparin off road rajoitusten sisällä. Ei pitäs lämmetä, kun tuuletin on. Ja tempcutti, jos lämpiää, niin nopari kuikkaan ja 60A / 80A tilalle. Ja se 35A / 9T combo on ON-ROAD combo, saattaa lämmetä enemmän tällä tonnin painavalla slashilla  :angel:. -Sami

Edit : Minicrossiheppu ; Otan videon vaikka tuon auton kulusta tuolla setillä  :wink:.
« Viimeksi muokattu: 18.03.10 - klo: 07.21 kirjoittanut SLap »
Jeps

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #121 : 17.03.10 - klo: 19.26 »
Miksikäs kahdella lifellä kulkisi kovempaa kuin 2 kennoisella lipolla?
Nimellisjännitteessä jo melkein voltin ero... LiFe 6.6v ja LiPo 7.4v

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #122 : 17.03.10 - klo: 19.35 »
Joo ei se ehkä kovempaa kule, mutta lähtee äkäsemmin, kun purkaa nopeemmin. -Sami
Jeps

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #123 : 17.03.10 - klo: 19.40 »
Ei mitään merkitystä tuollaisella koneella.

Sen homman kun määrää se miten paljon on se virrankulutus...
Ja kun se ei vielä esim 7.5 koneellakaan ole mikään kummoinen niin edelleen lipo potkii kovempaa.

Esim vasta 5.5T harjaton kone rupeaa olemaan liikaa 3700mah 25c lipolle...
5000mah 30c lipolle ei mikään ongelma.

Eli tuo maksimipurkuvirta tulee rajoitteeksi vasta kun ylität kyseisen säätimen kestorajat...

Poissa Viltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #124 : 17.03.10 - klo: 21.13 »
Mistäs lähtien lifet on antanu kovemmat purkuvirrat, kuin lipot?

Esim. Polyquestin XF- sarjan lipot antavat 45c jatkuvaa ja 90c hetkellistä virtaa.
« Viimeksi muokattu: 17.03.10 - klo: 21.26 kirjoittanut Viltsu »
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #125 : 17.03.10 - klo: 22.09 »
Mistäs lähtien lifet on antanu kovemmat purkuvirrat, kuin lipot?

Esim. Polyquestin XF- sarjan lipot antavat 45c jatkuvaa ja 90c hetkellistä virtaa.


Kerrotkos mulle miten paljon virtaa on tuo 90C   :wink:

Poissa Viltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #126 : 17.03.10 - klo: 22.18 »
Mistäs lähtien lifet on antanu kovemmat purkuvirrat, kuin lipot?

Esim. Polyquestin XF- sarjan lipot antavat 45c jatkuvaa ja 90c hetkellistä virtaa.


Kerrotkos mulle miten paljon virtaa on tuo 90C   :wink:

Kerron. Se on 90 kertaa akun kapasiteetti ja sen ne (Polyquest XF) antaa. Eli esim. 2000mah antaa sen 180A piikkinä ja 4000 tosta tuplaten. Ainakin A123:n tiukimmat lifet antaa "vaan" 60c.
Ei nyt jakseta viisastella  :azn:
« Viimeksi muokattu: 17.03.10 - klo: 22.23 kirjoittanut Viltsu »
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #127 : 17.03.10 - klo: 23.36 »
Mä oon kokeillut tuollaista 35A säädintä 12T koneella Blitzin kanssa. Säädin toimii hyvin. Ehkä kone saisi olla pikkasen kireämpi (tai sitten olisi mun pitänyt laittaa pikkasen pidempi välitys, mutta kiihtyvyys olisi saattanut kärsiä). Tällä hetkellä mulla on Blitzin vakiovälitys käytössä. 9T kone voisi olla hyvä, mutta en osaa kertoa kuinka vääntävä se on Slashiin tai Blitziin.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #128 : 18.03.10 - klo: 01.01 »
Mistäs lähtien lifet on antanu kovemmat purkuvirrat, kuin lipot?

Esim. Polyquestin XF- sarjan lipot antavat 45c jatkuvaa ja 90c hetkellistä virtaa.


Kerrotkos mulle miten paljon virtaa on tuo 90C   :wink:

Kerron. Se on 90 kertaa akun kapasiteetti ja sen ne (Polyquest XF) antaa. Eli esim. 2000mah antaa sen 180A piikkinä ja 4000 tosta tuplaten. Ainakin A123:n tiukimmat lifet antaa "vaan" 60c.
Ei nyt jakseta viisastella  :azn:

No mutta taas puhut sitten vaan C arvosta...
Eihän tuo 60C taaskaan tarkoita mitään akun virranannosta... Muuta kuin että se on sen 60 kertaa akun kapasiteetti.

Mutta joo... lipot on niin rajusti kehittyny että ei enää voi sanoa lifen antavan enemmän virtaa.
Reilu vuosi takaperin asia oli toisin...
Ja vieläpä lifeä pysty lataamaan isommalla virralla.
Mutta nyt voi monia lipojakin jo latailla huimilla virroilla.

Poissa wilmo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #129 : 18.03.10 - klo: 06.54 »
Mistäs lähtien lifet on antanu kovemmat purkuvirrat, kuin lipot?

Esim. Polyquestin XF- sarjan lipot antavat 45c jatkuvaa ja 90c hetkellistä virtaa.


Kerrotkos mulle miten paljon virtaa on tuo 90C   :wink:

Kerron. Se on 90 kertaa akun kapasiteetti ja sen ne (Polyquest XF) antaa. Eli esim. 2000mah antaa sen 180A piikkinä ja 4000 tosta tuplaten. Ainakin A123:n tiukimmat lifet antaa "vaan" 60c.
Ei nyt jakseta viisastella  :azn:

No mutta taas puhut sitten vaan C arvosta...
Eihän tuo 60C taaskaan tarkoita mitään akun virranannosta... Muuta kuin että se on sen 60 kertaa akun kapasiteetti.

Mutta joo... lipot on niin rajusti kehittyny että ei enää voi sanoa lifen antavan enemmän virtaa.
Reilu vuosi takaperin asia oli toisin...
Ja vieläpä lifeä pysty lataamaan isommalla virralla.
Mutta nyt voi monia lipojakin jo latailla huimilla virroilla.

Itsekin lukuiset kerrat OT:iin sortuneena en edes mainitse OT:ia tässä, mutta voisi nyt varmaan jompikumpi suuressa tietämyksessään kertoa loppuun tämän sikäli ihan asiallisenkin viisastelun. Eli mikä pointti tässä oli? Jos pointtina oli oikoa "väärää" termistöä, kannattaisi varmaan viisaamman osapuolen siitä mainita. Tämä palvelisi myös tällä foorumilla vierailevia "n00beja". Kaikki ei katsokaas tiedä ihan kaikkea ;)
| HoBao Hyper 10SC | Mamba Max Pro |

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #130 : 18.03.10 - klo: 07.18 »
En tarkoittanut, että se antaa kovemmat purkuvirrat, vaan se antaa virtaa nopeammin, jos nyt oikein olen oppinut. Ja ne latausvirratkin on vähän suuremmat. Blablabla... Nyt loppu tää OT, näppisralli saa mun puolesta jatkua, mä lopetan tähän. -Sami
Jeps

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #131 : 18.03.10 - klo: 10.51 »
Sami, nopeammin virtaa tarkoittaa juuri korkeampaa purkuvirtaa! Akun kapasiteetti on virtamäärä amppeereissa tunnissa. Jos akun kapasiteetti on vaikka 4Ah, ja sen saa tyhjäksi 6 minuutissa, on purkuvirta ollut 40A, jos se tyhjenee 3 minuutissa, on purkuvirta ollut 80A. Lipot pystyvät korkeampiin purkuvirtoihin kuin NiMH akut.

Näin itse päättelen Pitkän matikan ja fysiikan pohjalta. Korjatkaa jos olen väärässä toki.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #132 : 18.03.10 - klo: 11.49 »

Itsekin lukuiset kerrat OT:iin sortuneena en edes mainitse OT:ia tässä, mutta voisi nyt varmaan jompikumpi suuressa tietämyksessään kertoa loppuun tämän sikäli ihan asiallisenkin viisastelun. Eli mikä pointti tässä oli? Jos pointtina oli oikoa "väärää" termistöä, kannattaisi varmaan viisaamman osapuolen siitä mainita. Tämä palvelisi myös tällä foorumilla vierailevia "n00beja". Kaikki ei katsokaas tiedä ihan kaikkea ;)

Kyllähän tuossa sitä tietoa on jos tarkemmin luet.

Eli Esim lipo ja life akussa sen purkuvirta ilmoitetaan C arvolla.
Mutta tämä C arvo ei itsessään vielä tarkoita yhtään mitään, vaan tarvitaan vielä akun kapasiteetti.
Eli akun purkuvirta on akun kapasiteetti kertaa C arvo.

Esim siis 5000mah 35C tarkoittaa 175A purkuvirtaa...

Eli jos puhutaan vain C arvoista, mutta ei mainita akun kapasiteettia niin C arvo ei sano yhtään mitään.
Toisinsanoen 40C ei tarkoita että se antaa enemmän virtaa kuin 20C
Jos tuo 40C akku on vain 1000mah ja taas 20C akku on 2000mah
Näiden molempien akkujen purkuvirta kun on sama, eli 40A

Tämän takia hieman piruilin kun viltsu puhui kahteen kertaan vain C arvosta.

Kun puhutaan lipo akun latausvirroista niin C arvo on tällöinkin se mitä käytetään.
Jokainen lipo valmistaja ilmoittaa lavausvirraksi vähintään 1C
Tämä on myös arvo mitä monesti suositellaan jotta akun kestoikä olisi mahdollisimman pitkä.
Eli siis... 5000mah akku ladataa 5A ja 3700mah akku ladataan 3.7A
Nykyään on tullut markkinoille paljon akkuja jotka kestävät 2C lataus virran... On tullut myös akkuja jotka kestävät hurjat 4C
5000mah akussa tämä tarkoittaa jo 20A latausvirtaa mihin vain todella harva laturikaan pystyy.

Noh... Life akut olivat tullessaan siitä parempia että niiden purkuvirta oli siis korkeampi kuin silloin markkinoilla yleisesti olleet lipot... Myös niiden latausvirta oli selvästi suurempi.
Lifejä siis pystyi lataamaan paljon nopeammin kuin lipoja... ja niistä sai myös enemmän tehoa, koska lifejen kapasiteetti oli kuitenkin samaa tasoa kuin lipojen.

Tällähetkellä ei tuollaista eroa ole, koska lipot ovat kehittyneet jo pelkästään vuodessa niin rajusti että ovat menneet periaatteessa jopa ohi maksimi lataus ja purkuvirroissa.

Lifen sinäänsä ainoa hyvä puoli tällähetkellä on sen rakenne.
Se kun on pariston mallinen... Ja siis se ei ole pehmeä kuten lipo.
Kestää siis paremmin tällejä.
Siksi life akkuja käytetään paljon esim työkaluissa.
RC-auto käytössä life on aika turha... koska juuri sen muoto tekee sen ettei se oikein istu mihinkään autoon nätisti... ja vieläpä kun se ei enää ole mitenkään parempi tehoiltaan tai muutenkaan auto käytössä.

Polttis auton vastaanotinakuksi erittäin passeli sen nimellisjännitteensä takia.
Ei tarvitse jännitteen alenninta vaan voidaan kytkeä suoraan vastaanottimeen...

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #133 : 18.03.10 - klo: 12.02 »
"Enemmän" ja "Nopeammin" ovat tässä yhteydessä sama asia.

Akun kapasiteetin yksikkö on Ah, esim 5000mAh = 5Ah tarkoittaa, että akusta riittää 5A virtaa yhdeksi tunniksi.

Purkuvirta (tai pikemminkin sen maksimiarvo) ilmoitetaan tietenkin yksiköllä A = Ampeeria. C on suhteellinen purkuvirta-arvo verrattuna akun kapasiteettiin, Ihan tarkkaan ja täsmällisesti se ei näinkään ole, mutta yksikertaistetaan sen verran, esim. em. 5000mAh akku ollessaan esim. 30C, antaa purkuvirran maksimiarvoksi 150 Ampeeria.

Jotta akun purkuvirralla olisi merkitystä itse auton suorituskykyyn, tulisi siis moottorin käyttää edes hetkellisesti enemmän virtaa, kuin mitä akku pystyy antamaan. Lisäksi tulee huomioida akun ja moottorin välissä oleva nopeudensäädin, ennenkaikkea sen virran kesto. Jälleen pienenn yksinkertaistuksen perusteella pitää olettaa, että mikäli akun virranantokyky on suorituskykyä rajoittava tekijä, tulee myös nopeudensäätimen kestää suurempia virtoja, kuin kyseinen akun enimmäispurkuvirta. Tämä tietysti edelleen sillä olettamuksella, että moottori ylipäätään ottaa enemmän virtaa kuin tuon em. määrän.

Tästä siis tullaan johtopäätökseen, että jos nopeudensäädin on spekstattu enintään 60A virralle, akun virranantokyky ei voi tulla rajoittavaksi tekijäksi, ellei se ole alle tuon 60A. Edellä kerrotun esimerkin valossa tällainen akku olisi esim 2500mAh/20C. Se millaisesta akusta se virta tulee, ei tässä asiassa ole millään tavalla merkityksellinen.
Flying Calacucco

Poissa Viltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #134 : 18.03.10 - klo: 12.50 »
Sen takia puhuin pelkästä C-arvosta, kun se on kuitenkin se akun suhteellinen purkuvirta kokoon katsomatta, eli silloin ampeereiltaan samankokoinen lipo päihittää samankokoisen lifen.

Anyway eiköhän tuo asia tullut kaikille selväksi ja kiitoksia Hokelle ja Peitsamolle oikaisusta/lisäyksistä.

Ettei taas ihan pelkäksi OT:ksi mene,niin iteltä löytyy tuollaiset Ez-run 35A ja Hobbywing 80A nnoparit ja molemmat vaikuttavat kaikinpuolin päteviltä laitteilta ainakin hintaansa nähden. 80A mallihan on jo selkeästi isokokokoisempi (68x55x45), kuin samoissa kuorissa (31,5x27,5x24) olevat 35A ja 60A mallit joten ei sekään tän topicin alle kuulu, mutta "sisarmallina" ja saman tehtaan tuotteena nyt piti positiivisista käyttökokemuksista mainita.
« Viimeksi muokattu: 18.03.10 - klo: 12.54 kirjoittanut Viltsu »
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

Poissa JVL

  • Veteraani
    • Profiili
    • kuvia omista vermeistä
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #135 : 18.03.10 - klo: 13.05 »
tere

ittellä turnigy 60a ja hobbywing 60a mallit, ja molemmat vissiin 2.0 versiota ja munuskoissa kummassakin ilmoitetaan vesi ja pöly tiiveys, tiijä häntä luottaa tuohon tietoon kun jäähdytys siilen nalla on molemmissa tyhjätila niin kuin kuvassa näkyy.
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Poissa nokia

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #136 : 18.03.10 - klo: 13.34 »
Onks jollain sitä Hobbylinna:st olevaa Ezrun On roadi  Comboo 4300 kv ja 9T:nen ?
HL Mad Truck HL Sprint Lazer ZX-5 Ready Set TF-5 Ready Set.

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #137 : 18.03.10 - klo: 14.05 »
Aika epämääräistä keskustelua akkujen purku- ja latusvirroista. Puhutaan virroista, kapasiteetista ja tehosta sekä jännitteestä.

Olisi hyvä ymmärtää kaksi eri asiaa virrasta - jatkuva virta (constant current) sekä piikkivirta (peak current). Nämä molemmat otetaan huomioon sekä akun että säätimen toiminnassa. Käsittääkseni edellisissä viesteissä mainittu 35A ja 60A liittyen säätimiin tarkoittaa jatkuvaa virtaa. Maksimi piikkivirta on silloin eri. Korjatkaa, jos olen tässä väärässä.

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #138 : 18.03.10 - klo: 14.40 »
Aika epämääräistä keskustelua akkujen purku- ja latusvirroista. Puhutaan virroista, kapasiteetista ja tehosta sekä jännitteestä.

Olisi hyvä ymmärtää kaksi eri asiaa virrasta - jatkuva virta (constant current) sekä piikkivirta (peak current). Nämä molemmat otetaan huomioon sekä akun että säätimen toiminnassa. Käsittääkseni edellisissä viesteissä mainittu 35A ja 60A liittyen säätimiin tarkoittaa jatkuvaa virtaa. Maksimi piikkivirta on silloin eri. Korjatkaa, jos olen tässä väärässä.


Valmistajan ilmoittamana 35A mallin hetkellinen maksimivirta on 190A ja 60A mallin 380A. Siitä ei ole mainintaa, mikä on tuon maksimivirran maksimi aika. Varmaan joitain millisekunteja.

Poissa wilmo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #139 : 18.03.10 - klo: 16.54 »
Onks jollain sitä Hobbylinna:st olevaa Ezrun On roadi  Comboo 4300 kv ja 9T:nen ?

Mulla on tuo kyseinen combo TT-01:ssä kiinni. Metriäkään en oo vielä sillä ajanut, kun "ei ehdi" Turun Areenalle asti milloinkaan. On tämä harrastaminen sitten mukavaa :D
| HoBao Hyper 10SC | Mamba Max Pro |

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #140 : 18.03.10 - klo: 16.57 »
Turkuun kun "kerkeää" sitten. :laugh:
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa wilmo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #141 : 18.03.10 - klo: 18.41 »
Turkuun kun "kerkeää" sitten. :laugh:

Juu pitää yrittää :D Kaksi ipanaa + vaimo pitää kiiruisena  :evil: Eiköhän sitä pian saada Tamiyasta ns. sauhut otettua, pitää koppakin vielä maalata.
| HoBao Hyper 10SC | Mamba Max Pro |

Poissa tohelo

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #142 : 18.03.10 - klo: 19.33 »
Itselle tupsahti Hobbywing 60a ja 5.5 moottori eli sama kuin ez-run?
Säätökapulassa ei ole 11 (tai jos on,niin en sinne osaa mennä) valikkoa ollenkaan eli lipokennomäärä asetusta,vaikka ohjeissa sellainen on?
Tunnistaako tämä itse kennomäärän?Cut-off on laitettu 3.2v

Poissa nokia

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #143 : 18.03.10 - klo: 19.44 »
Jeps, mää meinaan et se olis hankkeella et onks se hyvä? Et en osta ihan huonoo. Kun tarkotus olis saada nopeus lukemat korkeemmalle.  :smiley:
HL Mad Truck HL Sprint Lazer ZX-5 Ready Set TF-5 Ready Set.

Poissa Pete_69

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #144 : 18.03.10 - klo: 21.25 »
Itselle tupsahti Hobbywing 60a ja 5.5 moottori eli sama kuin ez-run?
Säätökapulassa ei ole 11 (tai jos on,niin en sinne osaa mennä) valikkoa ollenkaan eli lipokennomäärä asetusta,vaikka ohjeissa sellainen on?
Tunnistaako tämä itse kennomäärän?Cut-off on laitettu 3.2v
en itsekkään tuonne lipo valikkoon asti pääse, mutta se on kai tehtaalla laitettu siihen autocalculate asentoon ja kyllä mulla ainakin puuttuu lipo cut-off peliin juuri niinkuin kuuluukin kun olen säätänyt sen siihen 3 volttiin.
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #145 : 18.03.10 - klo: 21.29 »
mun käsittääkseni se käsittelee kaikkia akkuja Lipoina ja osaa laske ne joko 2 tai 3 kennoisiksi
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa Pete_69

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #146 : 18.03.10 - klo: 21.38 »
niin tosiaan noin se taisi ollakkin, eli siis 6 kennoisen nimhin laskee 2s lipoksi ja 7 kennoisen tai suuremman 3s lipoksi. Ihmetyttää vaan silti itseänikin hieman tuo ohjelmointi palikka, siinähän siis on 12 "asentoa" mutta vaan 10:neen pääsee käsiksi. Nuo kaksi mihin ei pääse ovat siis "motor rotation" (ei mitään haittaa vaikka ei pystykkään säätämään) ja toinen sitten juurikin tuo lipojen kenno määrän asetus. Tuolla kapulallahan pystyy säätämään myös kopteri ja vene nopareita, mutta ohjeiden mukaan ei noissakaan tapauksissa pysty kaikkia säätämään.
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Poissa tohelo

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #147 : 18.03.10 - klo: 21.43 »
Tulipahan päntättyä ohjeita sen 700 kertaa...
Siis muutkaan ei sinne pääse,jotenka kai se itse sen kennomäärän tunnistaa.
Laitetaas tourinkiin hieman vauhtia 3s akulla :evil:

Poissa Viltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #148 : 18.03.10 - klo: 22.40 »
Aika epämääräistä keskustelua akkujen purku- ja latusvirroista. Puhutaan virroista, kapasiteetista ja tehosta sekä jännitteestä.

Olisi hyvä ymmärtää kaksi eri asiaa virrasta - jatkuva virta (constant current) sekä piikkivirta (peak current). Nämä molemmat otetaan huomioon sekä akun että säätimen toiminnassa. Käsittääkseni edellisissä viesteissä mainittu 35A ja 60A liittyen säätimiin tarkoittaa jatkuvaa virtaa. Maksimi piikkivirta on silloin eri. Korjatkaa, jos olen tässä väärässä.


Minä puhuin ainakin kyseisistä säätimistä niiden nimellä, kun sattuvat olemaan 35A ja 80A malleja ihan tehtaan speksaamana. Tietysti essonbaarissa kertovat, että olisi noi jatkuvat virrankestot näissä Ez-Run- säätimissä ja niiden eri kauppanimivariaatioissa kovin alakanttiin ilmoitettu ja että kestäisivät enemmänkin jatkuvaa, kuin mitä säätimen päällä lukee, tiedä häntä...

Piikkitehokestoltaanhan tuo vanha 80A möhkäle on tehtaan mukaan vain 270A, joka on jo 110A vähemmäin, kuin kaikinpuolin pienemmässä 60A luvataan piikkitehonkestoksi. Mistä lienee johtuvan, vai laittavatko näissä halpissäätimissä vaan kaikki lukemat miten sattuu ja "varman päälle!..
« Viimeksi muokattu: 19.03.10 - klo: 11.43 kirjoittanut Viltsu »
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

Poissa pete83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #149 : 19.03.10 - klo: 11.01 »
tietääkö kukaan miten, hobbywing ezrun 80a säätimestä säädetään lipo-cut off jännitettä?

kun tuntuu katkovan aika helposti, jos kaasu pohjassa kuormittaa vähänkään pidempään.

akkuina on 2kpl 4500mah  4s lipoja rinnan.
rc autoilua jo vuodesta 1990.
asso B4FT  x 2  ja  1:5 fg monsteri