Kirjoittaja Aihe: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet  (Luettu 432013 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #240 : 05.04.10 - klo: 03.21 »
Kuljettaisko tuommonen http://www.hobbylinna.com/ezrun-combo-onroad-p-22734.html combo e firestromia nimh akuilla hyvin?   :huh:
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa Laakkanen

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #241 : 05.04.10 - klo: 16.04 »
No siitä se juuri johtuukin.
Ei ole kovinmontaa viestiä kun mainitsin kuinka johdot voivat aiheuttaa häiriöitä.
Katso ettei vastarin vierestä kulje säätimen virtajohtoja.
Ne häiritsee halpis radioita erittäin helposti.
No niin, nyt on häiriöt pois ja megan radiolla toimii niin hyvin kuin sillä voi toimia. Vastari on auton keulilla ja nopari takaka. Vaikka akun johdot menevät vastarin läheltä niin niistä ei häiriötä tule. Kyllä se häyriön teki tämä halppis nopari.
Slash | Stampede.

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #242 : 07.04.10 - klo: 13.52 »
kestääkö tämä nopari sensorillisen nosramin 7.5 lankaisen moottorin.   http://www.hobbylinna.com/ezrun-60asl-p-22735.html
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #243 : 07.04.10 - klo: 14.13 »
kestääkö tämä nopari sensorillisen nosramin 7.5 lankaisen moottorin.   http://www.hobbylinna.com/ezrun-60asl-p-22735.html

Kyllä pitäisi kestää. En sitten tiedä toimiiko tuo moottori sensorittomana (tarkka malli on?). Kokeilemalla varmaan selviää. Ainakin ne halvemmat LRP/Nosram motit eivät toimi.

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #244 : 07.04.10 - klo: 14.21 »
Moottorin mallin on strom evolution.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #245 : 07.04.10 - klo: 15.04 »
Moottorin mallin on strom evolution.

Voi olla, että toimii. Varmaksi en sano kun en ole kyseistä yhdistelmää käytännössä kokeillut.

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #246 : 07.04.10 - klo: 15.15 »
Ok.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #247 : 07.04.10 - klo: 15.17 »
kestääkö tämä nopari sensorillisen nosramin 7.5 lankaisen moottorin.   http://www.hobbylinna.com/ezrun-60asl-p-22735.html

Kyllä pitäisi kestää. En sitten tiedä toimiiko tuo moottori sensorittomana (tarkka malli on?). Kokeilemalla varmaan selviää. Ainakin ne halvemmat LRP/Nosram motit eivät toimi.


Jokainen sensorillinen moottori toimii sensorittomana.
Ei ole mitään merkitystä koneen toimimisen kanssa.
Mikäli säädin on sensorillinen niin silloin hyvin usein tarvitsee olla sensorillinen moottori.
Kaikki sensorisäätimet kun eivät toimi ilman sensorillista moottoria.

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #248 : 07.04.10 - klo: 15.26 »
kestääkö tämä nopari sensorillisen nosramin 7.5 lankaisen moottorin.   http://www.hobbylinna.com/ezrun-60asl-p-22735.html

Kyllä pitäisi kestää. En sitten tiedä toimiiko tuo moottori sensorittomana (tarkka malli on?). Kokeilemalla varmaan selviää. Ainakin ne halvemmat LRP/Nosram motit eivät toimi.


Jokainen sensorillinen moottori toimii sensorittomana.
Ei ole mitään merkitystä koneen toimimisen kanssa.
Mikäli säädin on sensorillinen niin silloin hyvin usein tarvitsee olla sensorillinen moottori.
Kaikki sensorisäätimet kun eivät toimi ilman sensorillista moottoria.

No juu, periaatteessa kyllä. LRP Eraser/Nosram Dragon motit kyllä rykivät sen verran reilusti ilman sensorikaapelia, ettei niillä viitsi ajaa.

Suurin osa kyllä nykyisistä moottoreista varmaan toimiikin, mutta poikkeuksia voi olla. Siksi juuri asian totesinkin.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #249 : 07.04.10 - klo: 17.22 »
Se on sillon kyseisen säätimen ominaisuus...

Se sensori kun ei tee moottorissa mitään muuta kuin antaa sensorilliselle säätimelle tiedon missä asennossa roottori on.

Sensorillisessa ja sensorittomassa moottorissa ei ole mitään muuta eroa kuin sen kyseisen sensorin olemassaolo.
Mutta siis se sensori ei vaikuta mitenkään sensorittoman säätimen toimivuuteen.

Käytössä ero sensorillisen ja sensorittoman setin kanssa on että sensorillinen setti reagoi kaasuun välittömästi... ja esim juuri paikoiltaan lähtiessä sensorillinen ei nyi koskaan... Se kun tietää missä asennosa roottori on jolloin se antaa juuri oikeassa vaiheessa käskyä...
Sensoriton säädinhän ei tiedä missä asennossa roottori on, vaan se menee ohjelmoidun käyrän mukaan.
Jos siis koneen roottori on eri asennossa kuin mitä säädin käskee niin silloin auto empii lähdössä... joko lähtee hieman miettien, tai sitten ihan nykii ja rykii vastaan.

Mutta siis tuohon rykimiseen ja hanttiin pistämiseen ei vaikuta mitenkään se onko koneessa sensoria vai ei.

Kun sekä sensorillisessa että sensorittomassa moottorissa menee sähkö aivan samalla tavalla molemmissa... Yleisrakenne sisältä on identtinen.

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #250 : 07.04.10 - klo: 17.39 »
Okei, ehkä väärä sanavalita, että "ei toimi". Tottakai toimii, mutta joillain moteilla liikkeellelähtö voi olla nykivää säksätystä.

Jep jep, siirtykäämme jälleen itse aiheeseen. S'il vous plaît.

Poissa _micro_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #251 : 12.04.10 - klo: 15.34 »
Onko tässä ezrunin noparissa minkä laisia säätö mahdollisuuksia? Eli onko mahdollista säätää kaasukäyrät, puchit yms. toiminnot?

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #252 : 12.04.10 - klo: 15.37 »
Punchit, dragbraket yms. Ei ole kaasukäyrän säätöä.



Tuossa säätömahdollisuudet.
Jeps

Poissa _micro_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #253 : 12.04.10 - klo: 15.58 »
Kiitoksia. Ihan hyvinhän tuossa on säätö mahdollisuuksia. Ainakin itselleni olisi tarpeeksi.

Poissa Linksu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #254 : 12.04.10 - klo: 18.47 »
Itsellä on 120a xe-run ja siittä nyt hajos becci ei tule virtaa vastarille. kuin tuohon kannattaa lähtä rakentaan erillistä becciä.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #255 : 13.04.10 - klo: 17.34 »
Testaat ihan vaikka pattereilla radiota ruokkimalla (4,8 - 6.0 volt), että toimiko nopari niin. Jos ok, päävirrasta haarat omatekele- tai osto-becille ja sillä tulevaisuudessa.
Melkein vuoden ajelin ykkösversion MMM-noparilla niin, eikä se siitä hajonnu.(versiohimo vaan)

Omatekeleenä toimii vaikka 5 voltin regulaattori. Niitä saa 3A asti.  Max input on sitten 25volt tasan, joten 1 diodi kytkevään suuntaan väliin, jos pitää 6S lipoilla ajella.

Siitä isommilla amppeerivaatimuksilla on hakkuritoiminen ostobec must ainoa..

MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa ismo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #256 : 15.04.10 - klo: 22.01 »
tere.combo on ezrunin 5.5t 6000kv 60a ja ois hinkuja päässä kokeilemaa 3s lipolla.ilmeisesti lämmöt tykkää karkailla liian korkeiks.mikä ois paras tapa saada lämmöt kuriin?

Poissa tero

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #257 : 15.04.10 - klo: 22.34 »
välitykset tai fööni

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #258 : 15.04.10 - klo: 22.43 »
Onko sulla se 6000kv mallia @380? Eli sininen ja niillä syvillä jäähdytys rivoilla?

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #259 : 15.04.10 - klo: 22.54 »
Sanoisin että ihan aito 540 motti kyseessä. Ez-runilla on nuo .5 päätteiset aitoja 540 kokosia.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #260 : 15.04.10 - klo: 22.54 »
Ei noita 5.5t koneita ole muita kuin "oikeina" 540 kokoisina. 9t on se tehokkain 380 kone.

3S lipo ja 6000kv kone kuulostaa kyllä aika rajulta..

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #261 : 15.04.10 - klo: 23.11 »
Ei noita 5.5t koneita ole muita kuin "oikeina" 540 kokoisina. 9t on se tehokkain 380 kone.

3S lipo ja 6000kv kone kuulostaa kyllä aika rajulta..

Näinhän se on. Muistelin kun kesällä noita halpoja ezruneja kattelin niin löyty myös 6000kv malli, mutta nyt kun googlailin niin eihän sellasta ole ollut joten tiedä sitten mitä olen nähnyt...

Poissa ismo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #262 : 16.04.10 - klo: 06.27 »
moottori on 540 kokoa.se tuuletin ei kestä 3s lipoa.mikä olisi hyvä tuuletin että jaksaa pyörittää 2s lipolla sekä tuulettaa tarpeeksi 3s lipolla.tai joku muu konsti?

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #263 : 16.04.10 - klo: 08.17 »
moottori on 540 kokoa.se tuuletin ei kestä 3s lipoa.mikä olisi hyvä tuuletin että jaksaa pyörittää 2s lipolla sekä tuulettaa tarpeeksi 3s lipolla.tai joku muu konsti?

Ottaa virrat BECiltä.

Tosin ei taida noparikaan kestää. Lainaus valmistajan sivuilta moottorisuosituksista:
"With 6-9 cells NiMH/NiCd or 3 cells Lipo:  On-Road≥8.5T, Off-Road≥13T"

Saa kai sitä toki kokeilla jos haluaa.  :grin:

Poissa ismo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #264 : 16.04.10 - klo: 18.27 »
mitä tarkottaa se ajoitus(timing)siinä pulikassa?ja miten se pitäs olla?
« Viimeksi muokattu: 16.04.10 - klo: 18.39 kirjoittanut ismo »

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #265 : 17.04.10 - klo: 20.05 »
Eikös se niin mee että

ajoitusta lisätään

-nopeus kasvaa
-kuumenee enemmän
-vähemmän ajoaikaa
-vähemmän alavääntöä

Ajoitusta vähennetään

-Nopeus laskee
-Moottori käy viileämpänä
-Enemmän ajoaikaa
-alavääntö kasvaa
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa JVL

  • Veteraani
    • Profiili
    • kuvia omista vermeistä
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #266 : 19.04.10 - klo: 18.10 »
tere

kahlasin ketjun läpi enkä löytänyt vastausta vaikka olen ollut lukevinani sen tästä topikista. kun laittaa sensorillisen moottorin (sp ultra sportsman 13.5t) sensorittomaan nopariin (turninnngy ezrun 60a) pitikö noparista ennakko säätää nollaan vai nou?

vähän tuntuu rykivän kone liikkeelle lähtiessä
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #267 : 19.04.10 - klo: 18.22 »
Tuo nykiminen liikkeellelähdössä on sensorittomuuden ominaisuus, mutta liikkeellä ollessaan ei pitäisi nykiä.
« Viimeksi muokattu: 19.04.10 - klo: 20.42 kirjoittanut Heuli »

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #268 : 27.04.10 - klo: 21.10 »
Onkos tullut vastaan näiden Hobbywingin nopareiden kanssa ongelmaa, että autoa ei saa pakittamaan? Laitoin juuri autoon XERUN 120A -noparin ja kaikki on säädetty mielestäni kohdalleen, mutta pakin kanssa on ongelmia. Se kyllä toimii satunnaisesti, mutta välillä saa odottaa todella kauan ja veivata kaasuvipua edestakaisin ja kun sille lopulta auto suostuu lähtemään taaksepäin niin ajo ei ole kovinkaan hyvin kontrollissa.

Mulla on Ezrun 60A version kanssa ollut samaa ongelmaa, mutta siinä se pakki toimii kun auto on pysähtynyt. 80A versiossa ei ollut mitään ongelmia, mutta tämä 120A -versio ei nyt suostu yhteistyöhön. Vielä pitäisi toiseen autoon asentaa 150A versio XERUNista ja katsoa miten se suostuu yhteistyöhön.

Omassa Xerunissa (150A v2.) pakki toimii täten:jarrutus-kaasuvipu neutraalille-tämän jälkeen käyttää kaasuvipua kahdesti pakilla (ihan sama tehdä nopeasti perätysten),niin kolmannella lähtee pakittamaan.
Vertailuna Orionin vortex säädin,niin sama juttu mutta käytättää "tyhjää" pakilla vain kerran ja toisella lähtee.
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #269 : 27.04.10 - klo: 22.03 »
Pitäis jaksaa tämäkin ihmetellä kuntoon että tulis ajosta jotain, vaikka eihän sitä foffissakaan tartte pakitella kun ei kämmäile. Sekin vaihtoehto ollut jo mielessä, että laittais foffiin crawler-asetukset eli ei muuta jarrua kuin drag-brake, mutta kai se on sillä mentävä mikä tuolle meidän juniorille sopii paremmin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.