Kirjoittaja Aihe: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet  (Luettu 429001 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #270 : 27.04.10 - klo: 22.21 »
Näin aihetta sivuten drag brake on sellanen ominaisuus mistä meikäläinen tykkää jos ajelen radalla. Itellä on niin hidas kaasusormi, että ei mitään saumaa toteuttaa niitä kaasu jarru kaasu jarru sormetuksia. Drag brakella tällänen sormetonkin pystyy ajelemaan reilummalla kaasulla mutkiin. Toki tuo taitaa ottaa jonkin verran koneen päälle enempi?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #271 : 27.04.10 - klo: 22.28 »
Se on säätimelle rasitus.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #272 : 27.04.10 - klo: 22.29 »
Ja tekee hyppäämisestä erittäin vaikeaa.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #273 : 27.04.10 - klo: 22.38 »
Kyllä se auttaa myös koneen lämpimänä pitämisessä eli ei varmasti pääse sulla nopari ja kone jäähtymään, kun jos ei kaasuteta, niin jarrutetaan.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #274 : 27.04.10 - klo: 22.40 »
Ja tekee hyppäämisestä erittäin vaikeaa.

Aivan koska ei rullaa... Noo pitää olla takapainonen pirssi :D. No ei se mulla koskaan ole 10-20% kovemmalla ollut.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #275 : 27.04.10 - klo: 23.25 »
Vaikka ei asiaan liitykään niin nusasenpas silti pilkkua.

Auton etu tai takapainoisuus ei tarkota sitä että auto hyppäis tietyllä tavalla.
Siihen kun vaikuttaa alustan säädöt jne.
Ja kuten taas tiedetään niin monestihan se painavampi tuppaa jatkamaan matkaansa kun sen vauhtiin sysää...
Eli monesti juuri se takapainoinen auto heittää persauksen kohti taivasta... varsinkin kun painava perä pohjaa hyppyriin ja saa jo siitä kimmokkeen.

Kokeilkaapa vaikka.
Eli esim takavetokrossariin laitatte punttia eteen...
Hypyt ei rupeekaan sukeltamaan keula edellä vaan auto hyppää jopa vakaammin.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #276 : 27.04.10 - klo: 23.52 »
Jep oikeassa olet kirjotinkin jo etupainonen ja sen jälkeen pyyhin pois, pitäs jättää se ajatteleminen vähemmälle, kun kuitenkin menee väärin :).

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #277 : 28.04.10 - klo: 00.07 »
Kyllähän sillä etu-/takapainoisuudellakin merkitystä on, mutta enemmän se alkaa näkyä vasta kun sitä on todella runsaasti. Esim. foffi-autoissa etupainoisuutta käytetään tarkoituksellisesti hyväksi, kun auto pitää saada pystysuoran jälkeen tulemaan pyörilleen alas ja jatkamaan matkaa eteenpäin.

1:1 -autoillahan pyritään olemaan hyppimättä kun silloin mikään eteenpäin vievä voima ei vaikuta, ainoastaan massan hitauden laki. Usein tien/radan profiili on kuitenkin sellainen että pieni pomppu on nopeampi tapa edetä kuin yrittää olla hyppäämättä. RC-radoillahan näitä pomppuja on tehty oikein tarkoituksella juuri sellaisiksi että hypyn ei tarvitse olla lähelläkään täydellistä, kun se on jo nopeampi kuin köröttely pommpujen yli rataa pitkin. Silti niilläkin hyppy kannattaa jättää periaatteessa mahdollisimman lyhyeksi, kuitenkin siten että tullaan alas tasaiselle tai alamäkeen, eikä vastarinteeseen. Auton alustalla on tässä suuri rooli, samoin kuin kuljettajan toimilla juuri ennen hyppyyn lähtöä ja hypyn aikana. Periaatteessa täsmälleen samat asiat toimivat rc:ssä kuin täysikokoisilla autoillakin. Tietty esim. sitominen vasemman jalan jarrulla voi olla vähän vaikeaa rc:ssä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #278 : 28.04.10 - klo: 01.05 »
Noihin mainittuihin pakkiongelmiin voi auttaa se kaasutrimmin pieni säätö, vaikka noparin kalibrointi olisikin tehty täysin oikein. Jotkut noparit on todella tarkkoja siitä ohjaimen neutraaliasennosta ennen kuin pakki lähtee toimimaan.

Tätä noparia kalibroidessa neutraalikohta määritetään ensimmäisenä, eli kaasuvipu on siis todennäköisesti ollut levossa jonkun aikaa tai palautettu kaasulta keskiasentoon. Pakittaessa on taas yleensä painettu ensin jarrua ja sitten palautettu vipu keskelle. Jos kaasuvivun jousi ei palauta jarrulta prikulleen samaan kohtaan, ei nopari välttämättä aina tulkitse kaasun olevan neutraaliasennossa ja pakki ei toimi.

Huippuradioilla tämmöistä ei tietenkään pitäisi esiintyä, mutta itsellä varsinkin Acomssin radiot ja Losin nopari oli semmoinen yhdistelmä, jolla kaasutrimmin sai säätää kalibroinnin jälkeen tarkasti pari pykälää plussalle, että pystyi pakittamaan. Myös Spektrumin DX3S:llä olen huomannut neutraaliasennossa pientä "klappia". Kannattaa kalibroinnin jälkeen vähän heilutella kaasuvipua ja seurata sitä noparin valoa, mistä näkee, että vipu todella palautuu aina neutraalille. Jos ei onnistu, voi noparista koittaa säätää "Neutral Range"-asetusta suuremmalle.

Acomsseissa taisi myös olla semmoinen hieno ominaisuus, että epan säätäminen vaikutti myös neutraaliasentoon ja sitä piti sitten korjata taas trimmillä...

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #279 : 28.04.10 - klo: 08.04 »
Voihan tuo jarrulla edestakas käyttäminen olla myös haluttu ominaisuus pakin kytkemiseksi.Ajatellaanpa esim. kilpailutilannetta jossa lähestytään mutkaa kovalla vauhdilla: päätät jarruttaa hieman vauhtia pois ja jatkat rullaamista jonkin matkaa ja juuri ennen tiukinta kohtaa mutkassa jarrutat lisää.Jos tuota "ominaisuutta" ei pakin saamiseksi olisi,niin olisi seuraavassa jarrutuksessa auto poikittain kun pakki ois jo päällä.  :roll:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa Pete_69

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #280 : 28.04.10 - klo: 08.13 »
En oikein usko, että tuo on tarkoituksellista. Sillä tämä noparihan ei lyö pakkia koskaan päälle ennenkuin auto on täysin pysähtynyt, ja noparin asetuksistakin saa erikseen kytkettyä kokonaan pakin pois kilpailuja varten  :smiley:
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #281 : 28.04.10 - klo: 09.02 »
Tuohan on ihan dokumentointu ominaisuus tuossa noparissa, mutta tosiaan ei tuota kilpailutilannetta varten.

Kiitos vinkeistä, näitä kokeilemalla uudelleen ja uudelleen toistaen eri asioita löysin lopulta sellaiset noparin ja lähettimen asetukset, joissa pakki toimii. Nyt se todella toimii kuten pitääkin eli jos jarruttaa pysähdyksiin, niin siitä toimii kun vaan käyttää kaasun neutraalilla väliissä (normaalia) ja kahdella pikaisella jarrun näpäytyksellä käyttäen välissä neutraalilla saa pakin päälle jopa auton liikkuessa eteenpäin. En testannut kuinka suurissa nopeuksissa tuo toimii noin, mutta akullisen tyhjensin tuossa pihalla ja minulle kelpaa. Tällä on hyvä lähteä rinteitä valloittamaan reilun viikon päästä. Luottamus omaan ajoonkin nousi heti 100%.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Tomy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #282 : 28.04.10 - klo: 09.14 »
Onko kukaan kokeillut SpeedPassionin softapäivitystä tähän nopariin?

Ainakin ulkoisesti nopari näyttäisi olevan täysin identtinen SpeedPassion GT 2.0 LPF:n kanssa. RacingFactorylla päivitystä ei ymmärrettävistä syistä voi teettää.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #283 : 28.04.10 - klo: 09.20 »
Kokeilun ongelma on, että pitäisi ensin saada jostain XERUNin oma softa, jotta jos päivitys ei miellytä, niin pystyisi palauttamaan takaisin. Onhan noita kertomuksia netti pullollaan kun on päivitetty ja tuntuu sinänsä toimivan, mutta moni olisi halunnut palata myös takaisin vanhaan mikä ei olekaan niin helppoa. Jotenkin olisi luottavaisempi olo noihin päivityksiin, kun saisi jostain avoimesti ladata eri softaversiot ja olisi mahdollisuus ongelmatilanteissa palata takaisin vanhaan.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #284 : 28.04.10 - klo: 09.21 »
Onko kukaan kokeillut SpeedPassionin softapäivitystä tähän nopariin?

Ainakin ulkoisesti nopari näyttäisi olevan täysin identtinen SpeedPassion GT 2.0 LPF:n kanssa. RacingFactorylla päivitystä ei ymmärrettävistä syistä voi teettää.

Ez-Run on sensoriton, kun taas mainitsemasi Speed Passion on sensorillinen, eli eri nopeudensäädin kyseessä. Speed Passion vastaa pikemminkin Xe-Runia kuin Ez-Runia (toki Speed Passioniltakin löytyy tuota Ez-Runia vastaavia säätimiä...)

Poissa Tomy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #285 : 28.04.10 - klo: 09.32 »
Onko kukaan kokeillut SpeedPassionin softapäivitystä tähän nopariin?

Ainakin ulkoisesti nopari näyttäisi olevan täysin identtinen SpeedPassion GT 2.0 LPF:n kanssa. RacingFactorylla päivitystä ei ymmärrettävistä syistä voi teettää.

Ez-Run on sensoriton, kun taas mainitsemasi Speed Passion on sensorillinen, eli eri nopeudensäädin kyseessä. Speed Passion vastaa pikemminkin Xe-Runia kuin Ez-Runia (toki Speed Passioniltakin löytyy tuota Ez-Runia vastaavia säätimiä...)

Sori. Meni nämä kaksi säädintä sekaisin.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #286 : 28.04.10 - klo: 09.50 »
Aiheen aloittaja tai ylläpitäjät tekisivät suuren palveluksen kun vaihtaisivat tämän aiheen otsikoksi esim. "EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet", kun tuo yllä oleva keskustelukin koski nimenomaan XERUN-säädintä ja torja niitä jokaista mallia varten on laittaa omaa topicia, kun perusominaisuuksien erot on aika marginaalisia muuten kuin virran- ja tehonkeston suhteen.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #287 : 28.04.10 - klo: 10.08 »
Kiitos vinkeistä, näitä kokeilemalla uudelleen ja uudelleen toistaen eri asioita löysin lopulta sellaiset noparin ja lähettimen asetukset, joissa pakki toimii.

Mulla oli eilen pakin kanssa myös ongelma. Tosin nopari 80A versio. Homma ratkesi ihan sillä että laitoin asetuksista neutraali alueen wide kohtaan kun vakiona se on normal kohdassa. Viime kesänä ei tarvinnut muuttaa ollenkaan kun käytössä oli traxxasin TQ2 radio ja nyt on halpis futaba. Ilmeisesti sitten liipaisimessa ratkaisevasti eroa.
Kyllä taas huomasi että liikkeelle lähtö on paljon sulavampaa tämän kanssa kuin mamba maxin. Mamban kanssa nykäsee hiukan mutta ez-runin kanssa auto lähtee liikkeelle ihan kuin olisi harjallinen motti kiinni. Vaikka kuinka vähän antaa kaasua niin ei nyi tippaakaan.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa trax.xas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« Vastaus #288 : 28.04.10 - klo: 10.34 »
Vaikka ei asiaan liitykään niin nusasenpas silti pilkkua.

Auton etu tai takapainoisuus ei tarkota sitä että auto hyppäis tietyllä tavalla.
Siihen kun vaikuttaa alustan säädöt jne.
Ja kuten taas tiedetään niin monestihan se painavampi tuppaa jatkamaan matkaansa kun sen vauhtiin sysää...
Eli monesti juuri se takapainoinen auto heittää persauksen kohti taivasta... varsinkin kun painava perä pohjaa hyppyriin ja saa jo siitä kimmokkeen.

Kokeilkaapa vaikka.
Eli esim takavetokrossariin laitatte punttia eteen...
Hypyt ei rupeekaan sukeltamaan keula edellä vaan auto hyppää jopa vakaammin.

Eli perjaatteessa vaikuttaa sinun kertomuksella. Nimen omaan se ottaa sen kimmokkeen ja niinsanotusti "paiskaa" painavempaa päätä kohti taivasta , tosin sen jälkeen se korjataan kaasulla. Eli periaatteesahan se vaikuttaa?

Ja ettei nyt aivan ot mene niin itsellä ei tuosta ezrunista ole kuin positiivisia kokemuksia. Stampedessä tällä hetkellä 2s lipo ja ezrunin 60A ja sp 5,5R moottori ja se on lähdössä lentoon. Vielä kun sen ohjelmointi laitteen jostain sais halvalla  :wink:
Spede EzRun 60A , Sp 5,5R 2s 25c Lipo
Projekti Ansmann Racing Vapor 1:8 Brushless

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #289 : 28.04.10 - klo: 11.12 »
Siis tarkoitatko sitä LED-näyttöistä ohjelmointipalikkaa:



vai tätä LCD-versiota, jolla voi tehdä myös softapäivitykset:



Ainakin Hobbyhot.com:sta noita saa ja tuo LED-versio maksaa $8.30 + $1.94 postikuluja.

LCD-versiolle tulee hintaa $22.50 + $3.47 postikuluja.

Kumpaankaan ei tule mitään arvonlisäveroja tai tulleja päälle.

PS. Heulille kiitokset nopeasta reagoinnista aiheen otsikon suhteen
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #290 : 28.04.10 - klo: 11.17 »
Eli perjaatteessa vaikuttaa sinun kertomuksella. Nimen omaan se ottaa sen kimmokkeen ja niinsanotusti "paiskaa" painavempaa päätä kohti taivasta , tosin sen jälkeen se korjataan kaasulla. Eli periaatteesahan se vaikuttaa?

Paino vaikuttaa, mutta sitä ei voi suoraan sanoa miten se vaikuttaa.
Yleensä enemmän painoa keulassa, on sanut aikaisemmin keulaedellä sukeltavan auton hyppäämään nätisti.

Mutta koska tuohon vaikuttaa myös alustan säädöt niin se ei ole ihan noin yksiselitteistä.

Lähinnä tartuin tuohon aikaisemmin mainittuun... "perä nousee hypyissä korkeelle... laitetaan lisäpainoa perään"...
Siinä kun todennäköisesti käy juuri niinpäin että perä nousee vielä enemmän.

Siis... paino vaikuttaa... Mutta se ei ole niin yksiselitteistä että voitaisiin heti sanoa millä tavoin auton hyppyominaisuudet muuttuu kun painoa lisätään.

Mikäli alustan säädöt on viimesenpäälle kohdallaan niin sillon tietää kyllä kuinka auto reagoi painon lisäykseen.
« Viimeksi muokattu: 28.04.10 - klo: 12.55 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #291 : 28.04.10 - klo: 11.51 »
Kyllähän se kaikki painon muutos näkyy auton käyttäytymisessä vaikka säädöt eivät olisikaan ihan viimeisen päälle kohdallaan. Oleellista muutoksia tehdessä on tehdä niitä yksi kerrallaan että oppii ymmärtämään mitä mikäkin muutos vaikuttaa. Useamman asian muuttaminen kerralla on ihan hakuammuntaa, erityisesti jos ei tiedä varmasti mitä ne vaikuttavat.

Tää juttu taitaa olla aika pahasti OT:tä ja tässä OV:n tapauksessa taitaisi kuulua enemmän tuolle Slash 4x4 -aiheen alle. Siellä voisi olla ihan hyväkin keskustella sen auton säätämisestä, voisi kiinnostaa moniakin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #292 : 28.04.10 - klo: 12.06 »
Offia on ja pahasti juu...

Ja edelleen lisäystä kun näköjään väärin ymmärretään...

Eli tottakai se näkyy auton käyttytymisessä oli säädöt miten tahansa.

Mutta se että laitat punttia eteen tai taakse, ei vaikuta aina samalla tavalla, koska tuohon vaikuttaa alustan säädöt.
Jos esim perä on liian löysä ja perä pohjaa hyppyriin... perä nousee kohti taivasta... Sillon painon lisääminen perään saattaa aiheuttaa sen että tilanne pahenee...
Ja taas jos perä ei pohjaakaan niin vaikutus voi olla toisinpäin.

Eli painon lisäys ei aina tuo hyppäämisessä samaa lopputulosta, koska siihen vaikuttaa niin monta tekijää.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #293 : 28.04.10 - klo: 12.26 »
En mä nyt tiedä mitä tässä väärin ymmärrettiin. Kuten totesin muuttaa yhtä asiaa kerrallaan, niin ja testaa niin kyllä se selviää mihin suuntaan se muutos vei autoa. Jos ei sitten itse ymmärrä miksi, niin kysyy kokeneemmilta.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #294 : 28.04.10 - klo: 13.08 »
No juuri sitä et näköjään ymmärtänyt mitä tarkoitin että painon vaikutusta ei suoraselitteisesti pysty tietämään... kun puhutaan hyppyominaisuuksista.

Koska siihen vaikuttaa monta tekijää.

Eli... Lisäät painoa eteen...
Huomaat vaikutuksen... Sanotaan vaikka että auto alkaa kovassa vauhdissa puskea, mutta hypyissä auto hyppää nätissä tasapainoisessa kaaressa.
No säädät keulaa hieman pehmeämmäksi jotta saat auton kääntymään kovassa vauhdissa...
Auto hyppääkin keula korkealla, mutta menee mutkassa nätisti...
No äsken painon lisäys sai auton hyppäämään nätimmin niin tuosta oletuksena laitetaanpa lisää painoa eteen.
Oho... vaikutus olikin päinvastainen kuin ennen.
Eli keula pomppaa jälleen vielä korkeammalle.

Joko nyt ymmärsit mitä tarkoitan???

Eli auton alustasäädöt pitää olla aikalailla kohdallaan ennenkuin painolla voidaan auton ilmalentoa lähteä korjaamaan... varsinkin niin että tiedetään miten auton käytös muuttuu jos painoa lisätään johonkin kohtaan.

Se kun ei ole yksiselitteinen juttu... eikä siihen saa koskaan selvää selitystä vaikka kuinka testailis... kun joka kerta kun rata tai auto on eri, on myös painon vaikutus eri.

Tasamaalla ajaessa painon vaikutus on huomattavasti selkeämpi.

Eli... joo... testaamalla saat seliville miten se vaikutti...
MUTTA...
Mitä tästä opit???
Et itseasiassa muuta kuin että kyseisellä radalla, kyseisellä autolla ja kyseisillä säädöillä vaikutus oli se mikä oli.
Eri rata... hieman eri säädöt jne... Vaikutus onkin jo täysin eri.
« Viimeksi muokattu: 28.04.10 - klo: 13.13 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #295 : 28.04.10 - klo: 13.32 »
Mä en tiedä kenen kanssa väittelet vai itsesikö, mutta ainakaan itse en ole kirjoittanut mitään missä väittäisin päinvastaista.  :wink:

Vastaan kuitenkin tuohon mitä tuosta kaikeasta selostamastasi voi oppia kun sen tekee käytännössä ja kokeilee: Siitä oppii sen miten eri säädöt vaikuttavat eri tilanteissa. Mikään ei voita kokemusta, niitä tunteja, kymmeniä, satoja tai tuhansia tunteja jotka radalla on vietetty autoa säätämässä ja testaamassa. Eri radoilla, erilaisissa keliolosuhteissa.

En väitä että itselläni olisi sitä kokemusta rc-radalta. Ei todellakaan ole ja mielellään seuraan muiden tekemistä ja opin. Muualta sitä kokemusta on sitten huomattavasti enemmän ja tiedän sen, että hommat on opeteltava tekemään itse ja rc:stä kun puuttuu vielä kirjaimellinen perstuntumakin.

Minä lopetan nyt tämän offtopicin tähän.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #296 : 28.04.10 - klo: 13.40 »
Olen lueskellut aihetta jossa on käsitelty ko. firman 60A juttuja, mutta mitä kokemuksia kentällä
on tästä M3A (V2) combosta? Siis 150A nopari ja KV2000 motti (4274). E-Revoon tuollainen tuli hankittua jokin
aika sitten ja olen ollut tyytyväinen. Ainoa miinus tähän mennessä on ollut noparin jäähdytyspuhallin
josta antautui laakeri (ko. firman 120A / 6,5T combossa ei ole vastaavaaongelmaa ollut).
Muuten kyllä tuo setti on toiminut hyvin.

Itselläni on XERUN 150A, komentamassa Neu/Castle 2200 kV konetta Hong Nor X1-CRT:stä tehdyssä foffi-autossa. Kun vertailuna on sama kone Castlen Mamba Monsterin perässä, niin ei tällä tarvitse kyllä yhtään hävetä. Säätäminen ei ehkä ole yhtä monipuolista tässä XERUNissa, mutta tällä saa tarvittavat säädöt tehtyä radalla tai montulla ilman minkään läppärin kanssa leikkimistä.

Liikkeelle lähtö on todella nättiä (kummallakin) ja voi tietty olla enemmän moottorista kuin noparista kiinni. Toistaiseksi ongelmat olleet täsmälleen samat kuin Monsterinkin kanssa eli montulla menee tuuletin täyteen kiviä ja hiekkaa, eikä pyöri. Siihen auttaa kun liimaa päälle tiheämmän verkon, etteivät niin suuret kivet pääse noparin kuorien sisään.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Tomy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #297 : 28.04.10 - klo: 13.51 »
@ HOKE

Puhut paljon auton säädöistä ja siitä, että niiden tulee olla oikein ja kohdallaan, jotta auto käyttäytyy ilmassa hyvin. Osaatko avata tätä yhtään enemmän? Jos kyllä, neuvoppa minua täällä http://rc10.fi/index.php?topic=41268.120 , kun menee OT:ksi tässä ketjussa.

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #298 : 28.04.10 - klo: 23.38 »
Olen lueskellut aihetta jossa on käsitelty ko. firman 60A juttuja, mutta mitä kokemuksia kentällä
on tästä M3A (V2) combosta? Siis 150A nopari ja KV2000 motti (4274). E-Revoon tuollainen tuli hankittua jokin
aika sitten ja olen ollut tyytyväinen. Ainoa miinus tähän mennessä on ollut noparin jäähdytyspuhallin
josta antautui laakeri (ko. firman 120A / 6,5T combossa ei ole vastaavaaongelmaa ollut).
Muuten kyllä tuo setti on toiminut hyvin.

Itselläni on XERUN 150A, komentamassa Neu/Castle 2200 kV konetta Hong Nor X1-CRT:stä tehdyssä foffi-autossa. Kun vertailuna on sama kone Castlen Mamba Monsterin perässä, niin ei tällä tarvitse kyllä yhtään hävetä. Säätäminen ei ehkä ole yhtä monipuolista tässä XERUNissa, mutta tällä saa tarvittavat säädöt tehtyä radalla tai montulla ilman minkään läppärin kanssa leikkimistä.

Liikkeelle lähtö on todella nättiä (kummallakin) ja voi tietty olla enemmän moottorista kuin noparista kiinni. Toistaiseksi ongelmat olleet täsmälleen samat kuin Monsterinkin kanssa eli montulla menee tuuletin täyteen kiviä ja hiekkaa, eikä pyöri. Siihen auttaa kun liimaa päälle tiheämmän verkon, etteivät niin suuret kivet pääse noparin kuorien sisään.

Juu, pitää liimailla verkko päälle nyt kun liikutaan soralla ja sannalla. Tosiaan tuo tuuletin meni jostain
kumman syystä kun vehkeet oli talviajossa, sisäkorilla suojattuna ja joka kerran jälkeen "kuivumassa".
Oli hienio huomata tällepäivälle että ei lämmennyt paljoakaan tuo combo E-Revossa 21 pinionolla ja 62T spurrilla. Vieläkin voisi harventaa ainakin näille keleille. Niin, 4s kennoilla mentiin tänään...

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #299 : 30.04.10 - klo: 22.03 »
XERUN-120A-V2- ja XERUN-60A-V2-säätimille on julkaistu 26.4. softapäivitys "100422STOCK", joka tukee dynaamista ennakkoa ja Turbo-toimintoa.

Tämän voi päivittää USB-adapterilla ja Hobbywing USB link sovelluksella.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.