Kirjoittaja Aihe: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet  (Luettu 428946 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #840 : 17.06.12 - klo: 10.42 »
Siis kuvien ja sun juttujen perusteella sulla on nyt 2S käytössä eli 7.4V(8.4V täydessä latauksessa). Rinnakkain kytketyt akut lisäävät vain kapasiteettia eli sulla on 8400mah 7.4V akut siinä nyt. Jos kytket ne akut sarjaan saat siitä 14.8V 4200mah.

Se 1965kv moottori on juurikin 4S-5S tarkoitettu.

bec itsessään on siis piiri joka alentaa jännitteen sopivalle tasolle(tai nostaa joissakin tapauksissa), tarkoitin että joudut ehkä hommaamaan semmoisen ulkoisen palikan joka ohittaa säätimen, joten siis saat suoraan akulta ubecin kautta virran sun vastarille ja servolle. Tuota et kyllä tarvitse jos saat 4S toimimaan.

Justiinsa, eli en tajunnut ihan mitä tuo rinnakkaiskytkentä tarkoittaa, nehän pitää ehdottomasti sarjaankytkeä.
Meinaatko että auton ongelma on että säädin ei toimi 2s lipolla ja siitä johtuis että moottori nykii tai että auto ei toimi ollenkaan (eturenkaat kääntyilee käskystä ihan hyvin). 
« Viimeksi muokattu: 17.06.12 - klo: 11.11 kirjoittanut Joooti »
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #841 : 17.06.12 - klo: 14.06 »
OT: on jätetty melko reilusti lankaa mihin on kiva rakennella liittimiä  :afro:
Tiger II

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #842 : 17.06.12 - klo: 15.12 »
OT: on jätetty melko reilusti lankaa mihin on kiva rakennella liittimiä  :afro:

Todellakin :undecided:
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #843 : 17.06.12 - klo: 16.26 »
http://www.rc-butiken.se/index.php?act=viewProd&productId=5047
tuommoinen on tilauksessa
http://www.rc-butiken.se/index.php?act=viewProd&productId=500
ja tuommoinen säätimeltä
Kuvan moottorin asennan speedpassion 8.5R tilalle
Jukis: pitäisikö mielestäsi auton alkaa toimia normaalisti näillä muutoksilla?? Olen todella kiitollinen sinulle tähänastisesta avusta! On ollut paljon apua. Tarvitsisin kuitenkin vielä hiukan huomiota :tongue: Kun en ole ihan varma vielä kaikesta, mitä pitää tehdä.
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #844 : 17.06.12 - klo: 22.23 »
Tuo moottori on varmaankin Tacon tai leopard tai joku hobbywing kopio, eipä niillä hirveästi eroa ole. Voit kuitenkin ajaa sillä sun säätimellä ilman sensoriakin. Itse heivaisin nuo Deans liittimet mehtään ja laittaisin kunnon bulletit tilalle(narttu plussaan ja uros miinukseen akussa) niin saa kytkettyä aina sarjaan helposti. Nuo deansit eivät oikeen ole suunniteltu tähän käyttöön.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia


Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #846 : 17.06.12 - klo: 23.36 »
Xerunissa on sensori ja se on pienempi. Ezrun 150A on hiton iso möhkäle jota voi käyttää vaikka 1:5 autossa.
Voisi luulla että tuossa ezrunissa on parempi jäähdytyskyky myöskin sen isomman tuulettimen takia. En kyllä näe oikeen järkevänä ostaa tuota kalliimpaa Ezrunia huonommilla ominaisuuksilla kuin Xerunia.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #847 : 18.06.12 - klo: 01.52 »
Tuo moottori on varmaankin Tacon tai leopard tai joku hobbywing kopio, eipä niillä hirveästi eroa ole. Voit kuitenkin ajaa sillä sun säätimellä ilman sensoriakin. Itse heivaisin nuo Deans liittimet mehtään ja laittaisin kunnon bulletit tilalle(narttu plussaan ja uros miinukseen akussa) niin saa kytkettyä aina sarjaan helposti. Nuo deansit eivät oikeen ole suunniteltu tähän käyttöön.
kiitos vinkistä, täytyy ajatella tuota bulletvaihtoehtoa myös.
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #848 : 18.06.12 - klo: 08.09 »
Tuo moottori on varmaankin Tacon tai leopard tai joku hobbywing kopio, eipä niillä hirveästi eroa ole. Voit kuitenkin ajaa sillä sun säätimellä ilman sensoriakin. Itse heivaisin nuo Deans liittimet mehtään ja laittaisin kunnon bulletit tilalle(narttu plussaan ja uros miinukseen akussa) niin saa kytkettyä aina sarjaan helposti. Nuo deansit eivät oikeen ole suunniteltu tähän käyttöön.
kiitos vinkistä, täytyy ajatella tuota bulletvaihtoehtoa myös.
Tai sit tekee kolmion deanseistä millä saa mukavasti laitettua sarjaan akut.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #849 : 18.06.12 - klo: 19.29 »
miten tehdään sensori moottorin pyörimissuunnan vaihto

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #850 : 18.06.12 - klo: 20.58 »
miten tehdään sensori moottorin pyörimissuunnan vaihto
Kääntämällä diffit :laugh:
Ei vaan, mulla oli aikoinaan joku Speed Passionin combo missä ei
ollut mahdollisuutta kääntää pyöeimissuuntaa nopparin asetuksissa
joten en keksinyt muutakun kääntää Hyper 9E:n etu ja taka diffi toisin päin
niin alkoi auto kulkemaan eteenpäin kaasulla.

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #851 : 18.06.12 - klo: 21.06 »
mulla on kanssa honkkari scrt ei tiedä voiko diffit kääntää.

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #852 : 18.06.12 - klo: 21.14 »
Oisko sulla vain johdot väärin ja kun nopari tunnistaa virheellisen sensoridatan niin menee sensorittomaan tilaan?
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #853 : 18.06.12 - klo: 21.45 »
Noparille tarkoitetulla asetuspalikalla noparin softaan, ja sieltä ettii sen käännön.

Ja hankkarin pikkusesta pystyy pienellä työllä kääntämään diffit: pohjalevyssä on kuoppa lautasrattaan kohdalla.
Jos sitä ei tee, ni ekalla kaasutuksella sellanen syntyy "ittekseen", mut on riski et lootanpohjan ruuvien kierteet korkkaa. Tämä  koettua. Antaa dremelin tehdä.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #854 : 18.06.12 - klo: 22.23 »
nopari vaihdettu toiseen novak gtp ei pystynyt kääntää suuntaa.

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #855 : 19.06.12 - klo: 09.27 »
nopari vaihdettu toiseen novak gtp ei pystynyt kääntää suuntaa.

Mutta siis saahan tuosta xerunin sensorillisesta combosta vaihdettua suunnan? Ainakin sensorittomasta saa mutta ei kai tuo sensori nyt muuta tuota asiaa?

Nimimerkillä "työn alla uusi pohjalevy johon keskidiffi tulee väärinpäin ja tarkotus laittaa 1800kv sensorillinen xerun combo"
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #856 : 19.06.12 - klo: 12.48 »
Mulla on Ezrun 8.5 compo ja siinä on pientä vikaa. Eli, kun olen ajanut vähän aikaa niin auto pysähtyy itsestään, se ei vastaa kaasuun noin minuutin ajan ollenkaan. Mutta sitten auto rupeaa toimimaan itsestään ja kun ajaa vähän aikaa niin ongelma toistuu. Voiko vika johtua moottorin lämmöistä, koska moottori käy aika lämpöisenä. Miten saisin parannettua moottorin jäähdytystä?
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #857 : 19.06.12 - klo: 13.39 »
mitkä asetukset säätimen voltage cut offissa ja onko kennojen määrä automaattisena vai laitettu numerolla?
mulla tekee xerun samaa jos käyttää automaattista kennomäärän tunnistusta. käykös se moottori ja säädin sit kovinkin tulisena kun epäilit että niistä johtuisi?
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #858 : 19.06.12 - klo: 13.51 »
Mulla on Ezrun 8.5 compo ja siinä on pientä vikaa. Eli, kun olen ajanut vähän aikaa niin auto pysähtyy itsestään, se ei vastaa kaasuun noin minuutin ajan ollenkaan. Mutta sitten auto rupeaa toimimaan itsestään ja kun ajaa vähän aikaa niin ongelma toistuu. Voiko vika johtua moottorin lämmöistä, koska moottori käy aika lämpöisenä. Miten saisin parannettua moottorin jäähdytystä?
Ei perus nopari tiedä kuinka lämpöisenä moottori käy. Moottorin magneettisuus häviää, kun lämpöä on tarpeeksi, mutta sitä täytyy olla reilusti +100c
Jos pystyt pitämään sormea moottorin kyljessä muutaman sekunnin niin aika varmasti alle 60celsius astetta. (kotona vesihanasta tulee ylensä kuumimmillaan 60-65 asteista eli siinä vertailu kohtaa)

Kuulostaisi enemmän noparin lämpeämiseltä tai vielä enemmän becin tai akun kyykkäämiseltä. Kun autosi tekee stopin niin mitä valoja vastarissa on päällä vai vilkkuuko? Jos vilkkuu niin ylensä vika on siinä, että vastari on kadottanut yhteyden radioon eikä saa tarpeeksi virtaa noparin beciltä. Auttaako jos otat autosta virrat pois ja heti uudelleen päälle? Tämä kielisi becistä. Muuten epäilisin akkua.

Tarkista kuitenkin kaikki liitännät, että ovat ehjiä ja kunnolla kiinni. Lisäksi vielä noparin virtakytkimen set nappi saattaa joskus kiukutella. (Tuskin tässä tapauksessa, mutta hyvä kohta tarkastaa ettei ole jumittunut.)

Edit: Eipä tullut mieleenkään voltage cutoff. Aivan varteenotettava vaihtoehto. Tämän takia tämä foorumi on, että tulee vaihtoehtoja.

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #859 : 19.06.12 - klo: 14.08 »
mitkä asetukset säätimen voltage cut offissa ja onko kennojen määrä automaattisena vai laitettu numerolla?
mulla tekee xerun samaa jos käyttää automaattista kennomäärän tunnistusta. käykös se moottori ja säädin sit kovinkin tulisena kun epäilit että niistä johtuisi?
Samaa tekee minun Xerun SCT Pro, mutta on tehnyt tuon vain yhdellä ja samalla akulla pariin kertaan. Muilla akuilla en tota ole huomannu.

Kennomäärän olen muuttanut automaattisesta 2S:ään koska muilla en aja. Low voltaqge cut-off on muistaakseni 3.2 V joka on default arvo.
Akku jolla tuota vikaa esiintyy on vajaan vuoden vanha nanotech joka lämpeää ja pikkusen pullisteleekin ajon jälkeen, joten arvelisin että jännite putoaa tilapäisesti alle tuon 3.2 V jolloin low voltage cut-off menee päälle.
Enää en tuota akkua käytä ja vikaa ei ole enää näkynyt

Lämmöt mittasin kun viimeksi tuon teki ja moottori oli vajaa 50 astetta eikä nopari oikeastaan edes lämmin.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #860 : 19.06.12 - klo: 14.48 »
Voltage cut off on 3.2 V. Kennojen määä ei pysty ezrunnissa muuttamaan vaan se on automaattinen. Moottorissa ja noparissa voi pitää sormea yli kolme sekuntia. Akku on melko uusi, joten siinä tuskin vikaa. Nopari vilkuttaa punasta. Se auttaa jos virrat ottaa pois ja laittaa takaisin päälle. Becissä kai jotain häikkää?
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #861 : 19.06.12 - klo: 15.15 »
Onko kenties Savox tai vastaava nopea servo?
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #862 : 19.06.12 - klo: 15.42 »
Aivan selvä becin "kyykkäys" tai servo on matkansa päässä.
Tosiaan voimakkaammat ja nopeammat servot aiheuttaa tätä. Eikä ilmiö tule heti esille vaan itsellä ja monilla muilla vasta useamman akun jälkeen. Edullinen "korjaus" on kolvata +2000 mikrofaradin(6V) kondensaattori irralliseen servoliittimeen ja tökätä se vastarin aux,b, batt tai ch3 kohtaan.  Tämä toimii "varavirtana" piikki tilanteissa. Jos ei yksi riitä niin sitten kaksi.
Liittimen löytää kaupasta, vanhasta servosta yms. Konkka elektroniikka liikkeestä n.50 senttiä kpl. tai esim. vanhasta kännykän laturista tai muusta sähkölaitteesta

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #863 : 19.06.12 - klo: 15.51 »
Aivan selvä becin "kyykkäys" tai servo on matkansa päässä.
Tosiaan voimakkaammat ja nopeammat servot aiheuttaa tätä. Eikä ilmiö tule heti esille vaan itsellä ja monilla muilla vasta useamman akun jälkeen. Edullinen "korjaus" on kolvata +2000 mikrofaradin(6V) kondensaattori irralliseen servoliittimeen ja tökätä se vastarin aux,b, batt tai ch3 kohtaan.  Tämä toimii "varavirtana" piikki tilanteissa. Jos ei yksi riitä niin sitten kaksi.
Liittimen löytää kaupasta, vanhasta servosta yms. Konkka elektroniikka liikkeestä n.50 senttiä kpl. tai esim. vanhasta kännykän laturista tai muusta sähkölaitteesta

tai sitten vaan vaihtaa servon pois ku se vuotaa sen verran virtaa läpi :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #864 : 19.06.12 - klo: 16.20 »


tai sitten vaan vaihtaa servon pois ku se vuotaa sen verran virtaa läpi :)

Hieman riippuu siitä miten asian näkee? Osta uusi servo 50€ vai korjaako asian parilla eurolla, kun sama tilanne on kumminkin joskus vastassa.
Varmaan itsekkin tiedät, että vastaavia tapauksia on ollut lukuisia yhdistelmällä spektrum-savox ja kalliimpien BB servojen kohdalla. Ongelma korjaantuu ja käyttötunnit kasvavat vähintään kaksinkertaiseksi.

Itsellä on ainakin kokemusta Blue Bird servoista joissa hetkellinen virrantarve ylittää välillä jopa becin lupaaman 3A. Tiedä häntä kuinka tämä on mitattu, mutta parilla eurolla ja hieman yritystä tämän saa kuntoon.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #865 : 19.06.12 - klo: 23.50 »


tai sitten vaan vaihtaa servon pois ku se vuotaa sen verran virtaa läpi :)

Hieman riippuu siitä miten asian näkee? Osta uusi servo 50€ vai korjaako asian parilla eurolla, kun sama tilanne on kumminkin joskus vastassa.
Varmaan itsekkin tiedät, että vastaavia tapauksia on ollut lukuisia yhdistelmällä spektrum-savox ja kalliimpien BB servojen kohdalla. Ongelma korjaantuu ja käyttötunnit kasvavat vähintään kaksinkertaiseksi.
Toki on ihan kyse siitä miten haluaa tuotteita käyttää, itse ajan kilpaa joten vaihdan tommoiset servot pois. Jos pihalla ajelee niin konkka on hyvä vaihtoehto koska ei ole merkitystä jos servo hajoaa kesken ajon.

Spektrum+savox on tosiaan se mikä tulee yleisimmin vastaan.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #866 : 20.06.12 - klo: 00.08 »

Toki on ihan kyse siitä miten haluaa tuotteita käyttää,
Täytyy ymmärtää, ettei meillä kaikilla ole maahantuonti yritystä takana ja vaikka kuinka ajetaan kisaa niin kyllä tuotteen kestävyys on yksi laadun tae!

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #867 : 20.06.12 - klo: 08.42 »

Toki on ihan kyse siitä miten haluaa tuotteita käyttää,
Täytyy ymmärtää, ettei meillä kaikilla ole maahantuonti yritystä takana ja vaikka kuinka ajetaan kisaa niin kyllä tuotteen kestävyys on yksi laadun tae!
Mun pointti olikin se että minun mielestäni servo on loppu siinä vaiheessa kun se vuotaa virtaa vaikka se kääntyykin vielä. Se tarkoittaa sitä ettei se ole lähelläkään specifikaatioita siinä kunnossa. Vaihtaisin sen uuteen vaikka en omistais maahantuontiyritystä, joten en ymmärrä miten se täähän liittyy. (ps ajan touring puolella kilpaa Sanwan tuotteilla, joita en edes edusta, eli maksan servoista ihan sen saman kuin mitä muutkin)

Se että ajaako rikkinäisellä kalustolla onkin sitten jokaisen oma valinta, itse en suostu siihen koska se on ensimmäinen asia mitä minulle opetettiin tässä harrastuksessa, "katso onko auto ehjä".
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #868 : 20.06.12 - klo: 10.51 »
Servo on 20€ maksava bluebird. Korjaan vian miellumin rizardin ohjeilla, koska en viiti tuhlata rahaa uuteen servoon, Bluebird ei ole kuin 3kk vanha.
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #869 : 20.06.12 - klo: 18.28 »
20€ servo kestänyt 3kk on jo ihan hyvin. Kuitenkin se kondensaattori on ihan hyvä olla siellä vastarissa mikäli ajaa isovirtaisilla servoilla. Ajossa sen huomaa 1:10 krossissakin että ehjäkään savox ei toimi niin tarkasti ilman konkkaa sillon kun tulee rasitusta, ainakaan 2A becillä.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia