Kirjoittaja Aihe: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet  (Luettu 428948 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa andy98

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #990 : 24.07.12 - klo: 13.48 »
Mitä pitäisi säätää ettei kaasu olisi vain on/ off.
hong nor x1

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #991 : 24.07.12 - klo: 14.24 »
Mitä pitäisi säätää ettei kaasu olisi vain on/ off.

Lukea ohjekirja. Mutta joo niin ihan oikeeasti kalibroida vastaanotin nopeudensäätimen kans. Ohjeet löytyy nopeudensäätimen ohjekirjasta. Sekä tältäkin foorumilta varmaan useampaan otteeseen...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #992 : 24.07.12 - klo: 16.02 »
Yleensä en näihin jaksa puuttua, mutta nyt tuli niin väärää tietoa, että pakko korjailla.

Yleensä arvokkaammista ja tietsikalla säädettävistä nopareista kyllä löytyy maksimivirran rajoitus.

Löytyy varmaan noistakin nopareista, mutta jollain muulla nimellä tai suoraan firmwaressa?  Axel varmaan tietää.
 
Esim Tekinissä ja CS:ssä löytyy nimellä current limiter.
Tekinin Current limiter toimii hiukan erilailla, se leikkaa pahimmat piikit pois mutta se ei mitenkään rajoita kuinka isoja virtoja säätimen läpi voi mennä. Käytännössä se tarkoittaa sitä että pahimmat piikit häviää jolloin säädin käy viileempänä. CS:n toiminnosta minulla ei ole havaintoakaan.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa vitalit

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #993 : 25.07.12 - klo: 13.56 »
nyt ois muutama kysymystä tästä kombosta http://www.rcecho.com/HOBBYWING-XERUN-3656SD-KV3400-Sensored-Motor-SCT-PRO-120A-ESC-Combo-ME204.html.

moottorista maksimi lämpötila ei oikeastaan löytynyt mistään onko 75-80´C vielä sallitulla rajalla vain on jo liika.

noparin säädöt minkä softa siihen käy? minkä asetukset on parempaa laita bashaukseen ,
millä asetukseilla saa moottorin vääntöä pienemmäksi +renkaat repeytyvän vanteista , eikä beadlock paljoankan auttaa.

kaikki mahdolliset pinioni spuri vaihtoehtoot on kokeiltu autona on savage xs ss. 
...

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #994 : 28.07.12 - klo: 20.57 »
Onkos noissa virta takasin kytkentää jotta nopari osaisi rajoittaa edes hieman piikki virtaa vai toimiiko virtasuojana pelkästään lämpösuoja.

Ei nuo noparit (siis ihan yleisesti, ei pelkästään hw:n noparit) tiedä moottorille menevästä virrasta mitään, sen takia sähköt täytyykin mitoittaa siten, että nopari ja akku varmasti kestävät sen minkä moottori ottaa.

Yleensä en näihin jaksa puuttua, mutta nyt tuli niin väärää tietoa, että pakko korjailla.

Yleensä arvokkaammista ja tietsikalla säädettävistä nopareista kyllä löytyy maksimivirran rajoitus.

Löytyy varmaan noistakin nopareista, mutta jollain muulla nimellä tai suoraan firmwaressa?  Axel varmaan tietää.
 
Esim Tekinissä ja CS:ssä löytyy nimellä current limiter.


Nonniin, kesälomareissu viivästytti vastausta, mutta palataanpa tähän vielä. Tässä lainaus Tekin Rx8:n manuaalista:

Lainaus
CURRENT LIMITER adjusts the throttle re-sponse during acceleration, gentle to abrupt. Low values allow low amounts of current to pass to the motor, higher values allow higher amounts of cur-rent. The highest value (13) turns off current limit.

Eli tuohan tarkoittaa käsittääkseni virran suhteellista rajoitusta, joka on helppo tehdä softalla ilman mitään takaisinkytkentää virrasta (esim. rajoittamalla sokeasti moottorilähdön ohjausta, tai kuten kuvittelen tuon toimivan, yksinkertaisesti "ramppaamalla" moottorin taajuus ylös). Pidemmät virtapiikit on myös helppo katkaista mittaamalla akun jännitettä (kun jännite notkahtaa ajon aikana, todennäköisesti se johtuu ylikuormasta = ylivirrasta) -  joskin epäilen hieman, että tälläista ominaisuutta löytyy muuten kuin lipo-cut-offina.

Jos kuitenkin olen väärässä, niin olisi muutama vastakysymys:

- miksi nopareissa ei ole "absoluuttista" virran rajoitusta (esim. 60A)?
- millä tekniikalla virran mittaus on tehty?
- miksi yleinen suositus on se, että nopari ja akku pitää mitoittaa moottorin mukaan? Jos nopari tietää läpi menevän virran, niin silloinhan se pystyisi sen virran rajoittamaan, ettei ylikuormitusta tapahtuisi. Myöskin oikosulku olisi helppo tunnistaa. Näitä ominaisuuksia en ole nopareista tavannut.
« Viimeksi muokattu: 28.07.12 - klo: 21.01 kirjoittanut ajv »
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa Jarpeli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #995 : 29.07.12 - klo: 00.08 »
Vastaan ennenkuin joku muu kerkeää pätemään.
Tuota luultavasti perustellaan samalla lauseella kuin montaa muutakin asiaa. Nämä ovat kisa vehkeitä joten mahdollinen keskeytyksen mahdollisuus halutaan eliminoida. (Onhan kilpa-autoissakin kierrosrajoittimet)
BS sanon minä. Todellisuus taitaa olla, että softahiiret pääsevät vähemmällä ja ihmiset ostavat varmuuden vuoksi isompia säätimiä.

Omia oletuksia noihin ajv kysymyksiin.
-Absoluuttinen rajoitus ei toimisi koska tuuppikin piikasi 180A 60A säätimellä ja 8,5T moottorilla. Parempi olisi joku esim 2s keskiarvo mittaus.
-Virran mittauksenhan saisi tehtyä mittaamalla jännite shunttivastuksen yli.
-Tuo tulikin jo yläpuolella.

Poissa Co-driver

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #996 : 08.08.12 - klo: 21.37 »
HobbyWing eZRun-60A-SL

Olikos niin että tästä kärähtää tuuletin jos laitan 8.4V NiMh akun kiinni?

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #997 : 08.08.12 - klo: 21.58 »
ei välttämättä. Sillon ei ainakaan jos siirrät sen tuulettimen johdot samoihin napoihin mistä lähtee vastarille musta ja punainen johto
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #998 : 08.08.12 - klo: 22.58 »
Omassa CS:n noparissa voi säätää virtaa ihan Ampeereiss? Mittaukset vahvistavat käsitystä, että homma oikeasti toimii. Mittauksia olen tehnyt eagletreen eloggerilla.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #999 : 09.08.12 - klo: 11.38 »
Vaihdoin Savage Fluxiin XL rungon jonka ansiosta auton paino nousi viiteen kiloon.
Mulla on fluxissa 150a HW säädin, Castlen 2200kv moottori, nano-tech 6s 65c lipot.
En hoksannut keventää välityksiä ja olin eilen montulla ajamassa hillclimbia.
yhtäkkiä auto jää paikalleen nykimään, kuulostaa ihan kuin moottori ei jaksaisi vääntää.
Avaan kopan ja turns out että yksi moottorin johdoista on sulanut liittimestään irti.

Oliko tämä nyt sen takia että en vaihtanut välityksiä kevyemmiksi?
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1000 : 09.08.12 - klo: 17.46 »
onko kokemuksia kyseisestä combosta sc nelkku käytössä
http://fi.eurorc.com/product/1153/hobbywing-ezrun-sc-8-combo-120a-4000kv

hinnat on ainakin kohtuulliset.
axial jeep
tamiya m05

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1001 : 09.08.12 - klo: 21.45 »
onko kokemuksia kyseisestä combosta sc nelkku käytössä
http://fi.eurorc.com/product/1153/hobbywing-ezrun-sc-8-combo-120a-4000kv

hinnat on ainakin kohtuulliset.

Suurinosa porukasta ajaa tällä nelkku SC:ssä:
http://fi.eurorc.com/product/2138/hobbywing-xerun-sct-pro-c-110-4000kv-combo

Välitys kantsii tarkistaa alkuun ettei grillaa moottoria.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Tekonurmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1002 : 10.08.12 - klo: 15.01 »
Mikä olisi sopivin moottori+esc yhdistelmä 1/8 buggyyn, jos toiveena on huimat nopeudet ja silti rata-ajo kelpoisuus? Mieluiten 6S lipolle sopiva. Onko tuolla KV:lla suurta roolia moottoria hankkiessa?


Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1003 : 10.08.12 - klo: 17.30 »
onko kokemuksia kyseisestä combosta sc nelkku käytössä
http://fi.eurorc.com/product/1153/hobbywing-ezrun-sc-8-combo-120a-4000kv

hinnat on ainakin kohtuulliset.

Itselläni on tuo kyseinen kombo TEN-scte:ssä, vesisuojattuna. Vaikka periaattessa tuolla voisi ilmeisesti ajaa 4s, niin jo 3s ja 15t pinioni saa lämmöt nousemaan liian korkealle melko nopeasti. 2s akkuja en ole vielä testannut (kun ei ole), mutta täytyy katsoa miten pykälää tai paria pienempi pinioni auttaa asiaa.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1004 : 10.08.12 - klo: 18.29 »
Mikä olisi sopivin moottori+esc yhdistelmä 1/8 buggyyn, jos toiveena on huimat nopeudet ja silti rata-ajo kelpoisuus? Mieluiten 6S lipolle sopiva. Onko tuolla KV:lla suurta roolia moottoria hankkiessa?

Jos radalla haluaa ajaa 6s:llä niin sit joku 1300-1500kv moottori
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1005 : 10.08.12 - klo: 18.31 »
onko kokemuksia kyseisestä combosta sc nelkku käytössä
http://fi.eurorc.com/product/1153/hobbywing-ezrun-sc-8-combo-120a-4000kv

hinnat on ainakin kohtuulliset.

Itselläni on tuo kyseinen kombo TEN-scte:ssä, vesisuojattuna. Vaikka periaattessa tuolla voisi ilmeisesti ajaa 4s, niin jo 3s ja 15t pinioni saa lämmöt nousemaan liian korkealle melko nopeasti. 2s akkuja en ole vielä testannut (kun ei ole), mutta täytyy katsoa miten pykälää tai paria pienempi pinioni auttaa asiaa.

Itse säädin kestää 4s akut, mutta moottori on mitoitettu 2s:lle. Hobbywingillä on alempi kv moottori joka sopii sit paremmin 3s:lle.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1006 : 10.08.12 - klo: 19.06 »
Itse säädin kestää 4s akut, mutta moottori on mitoitettu 2s:lle. Hobbywingillä on alempi kv moottori joka sopii sit paremmin 3s:lle.

Ahaa, käsitin sitten väärin tuon "With 7-9 cells NiMH/NiCd or 3S Lipo: KV≤4000;". Eli, että 4000kv mottille 3S ei olisi liikaa.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Poissa Tekonurmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1007 : 10.08.12 - klo: 20.06 »
Mikä olisi sopivin moottori+esc yhdistelmä 1/8 buggyyn, jos toiveena on huimat nopeudet ja silti rata-ajo kelpoisuus? Mieluiten 6S lipolle sopiva. Onko tuolla KV:lla suurta roolia moottoria hankkiessa?

Jos radalla haluaa ajaa 6s:llä niin sit joku 1300-1500kv moottori

Minkä takia näin? Kiertääkö esim 2200kv liikaa? Mitä siitä seuraa?

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1008 : 10.08.12 - klo: 21.35 »
2200 kV kone ja 6s lipot riippuu vissiin vähän tapauksesta. Joissakin koneissa on saattanut pyörivät osat hajota, toisissa taas lämmöt karkaa käsistä.

Hobbywingin combossa ollut 2200 kV kone on itselläni kestänyt 6S lipot ratakasissa, mutta painon takia vaihdoin konetta ja olen ajanut nyt 4S lipoilla. Muissa laitoksissa, joissa on ollut 6s lipottimet, on ollut 2000 kV tai vähemmän kiertävä kone.

R/C Calculations -sivulta löytyy hausta setuppihärpäke, jolla voi makustella kV:n, akkujännitteen ja pinjonin vaikutuksia nopeuteen ja mutuilua virtamääristä.
http://www.scriptasylum.com/rc_speed/car_setup.html

T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Mirkku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Slash 2wd
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1010 : 13.08.12 - klo: 17.33 »
Kyllä käy, purkuvirta tuossa akussa on 160A.

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1011 : 17.08.12 - klo: 20.59 »
Mulla on sellanen vika, kun laittaa virrat päälle, niin moottori alkaa pyörimään noin 5 sekunnin päästä itsestään. Servo ei vastaa ohjaukseen ollenkaan ja vastarissa vilkkuu vihreä valo. Mistä tuollaista vikaa kannattaisi alkaa etsiä?
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1012 : 17.08.12 - klo: 21.09 »
Mulla on sellanen vika, kun laittaa virrat päälle, niin moottori alkaa pyörimään noin 5 sekunnin päästä itsestään. Servo ei vastaa ohjaukseen ollenkaan ja vastarissa vilkkuu vihreä valo. Mistä tuollaista vikaa kannattaisi alkaa etsiä?
bindaa vastari ja kalibroi säädin sen jälkeen.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1013 : 17.08.12 - klo: 22.00 »
Tosta vastarin bindaamisesta ei tule mittään. teen täysin ohjeiden mukaisesti, mutta vastariin jää lopuksi vilkkumaan vihree valo. Ainiii, vaikuttaako se jos akku on sökö, minulla on kennot eri jännitteissä.
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1014 : 20.08.12 - klo: 13.36 »
Heips, mulla on xerun 150a säädin ja sain nyt kolvattua uuden SP sensorillisen moottorin kiinni, mutta kuinka ollakkaan yllätys yllätys tietenkin pyörimissuunta on väärä, onko mitään vaihtoehtoja muuttaa pyörimissuuntaa? Täällä on ollut juttua aiheesta aikaisemmin mut en löydä haeskelemalla ratkaisua onkelmaan. Löytyiskö säätimestä pyörimissuunnan vaihto mahdollisuus? Mulla on ekaa kertaa sensorillinen moottori käytössä, siksi olen vähän neuvoton nyt. Sensorittomassahan suunnan vaihto on ihan eri simppeliä kun vain vaihtaa kahden johdon paikkaa päittäin. Onko nyt ihan mahdoton kääntää suuntaa? Auto on hobao hyper 9e, jos joku tietää miten näissä käännetään diffit?
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1015 : 20.08.12 - klo: 13.40 »
Heips, mulla on xerun 150a säädin ja sain nyt kolvattua uuden SP sensorillisen moottorin kiinni, mutta kuinka ollakkaan yllätys yllätys tietenkin pyörimissuunta on väärä, onko mitään vaihtoehtoja muuttaa pyörimissuuntaa? Täällä on ollut juttua aiheesta aikaisemmin mut en löydä haeskelemalla ratkaisua onkelmaan. Löytyiskö säätimestä pyörimissuunnan vaihto mahdollisuus? Mulla on ekaa kertaa sensorillinen moottori käytössä, siksi olen vähän neuvoton nyt. Sensorittomassahan suunnan vaihto on ihan eri simppeliä kun vain vaihtaa kahden johdon paikkaa päittäin. Onko nyt ihan mahdoton kääntää suuntaa? Auto on hobao hyper 9e, jos joku tietää miten näissä käännetään diffit?

Jos löytyy ohjelmointikapula niin sillä voi vaihtaa suunnan tai sitten katsot manuaalista miten se onnistuu set-napilla...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1016 : 20.08.12 - klo: 13.42 »
Heips, mulla on xerun 150a säädin ja sain nyt kolvattua uuden SP sensorillisen moottorin kiinni, mutta kuinka ollakkaan yllätys yllätys tietenkin pyörimissuunta on väärä, onko mitään vaihtoehtoja muuttaa pyörimissuuntaa? Täällä on ollut juttua aiheesta aikaisemmin mut en löydä haeskelemalla ratkaisua onkelmaan. Löytyiskö säätimestä pyörimissuunnan vaihto mahdollisuus? Mulla on ekaa kertaa sensorillinen moottori käytössä, siksi olen vähän neuvoton nyt. Sensorittomassahan suunnan vaihto on ihan eri simppeliä kun vain vaihtaa kahden johdon paikkaa päittäin. Onko nyt ihan mahdoton kääntää suuntaa? Auto on hobao hyper 9e, jos joku tietää miten näissä käännetään diffit?

Jos löytyy ohjelmointikapula niin sillä voi vaihtaa suunnan tai sitten katsot manuaalista miten se onnistuu set-napilla...

On kapula! Mikä kohta se sieltä valikosta on??
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1017 : 20.08.12 - klo: 13.43 »
Heips, mulla on xerun 150a säädin ja sain nyt kolvattua uuden SP sensorillisen moottorin kiinni, mutta kuinka ollakkaan yllätys yllätys tietenkin pyörimissuunta on väärä, onko mitään vaihtoehtoja muuttaa pyörimissuuntaa? Täällä on ollut juttua aiheesta aikaisemmin mut en löydä haeskelemalla ratkaisua onkelmaan. Löytyiskö säätimestä pyörimissuunnan vaihto mahdollisuus? Mulla on ekaa kertaa sensorillinen moottori käytössä, siksi olen vähän neuvoton nyt. Sensorittomassahan suunnan vaihto on ihan eri simppeliä kun vain vaihtaa kahden johdon paikkaa päittäin. Onko nyt ihan mahdoton kääntää suuntaa? Auto on hobao hyper 9e, jos joku tietää miten näissä käännetään diffit?
Xerun SCT säätimessä on "Motor Rotation" astus jolla saa vaihdettua pyörimissuunnan. Eiköhän tuossa sama löydy.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1018 : 20.08.12 - klo: 13.45 »
Heips, mulla on xerun 150a säädin ja sain nyt kolvattua uuden SP sensorillisen moottorin kiinni, mutta kuinka ollakkaan yllätys yllätys tietenkin pyörimissuunta on väärä, onko mitään vaihtoehtoja muuttaa pyörimissuuntaa? Täällä on ollut juttua aiheesta aikaisemmin mut en löydä haeskelemalla ratkaisua onkelmaan. Löytyiskö säätimestä pyörimissuunnan vaihto mahdollisuus? Mulla on ekaa kertaa sensorillinen moottori käytössä, siksi olen vähän neuvoton nyt. Sensorittomassahan suunnan vaihto on ihan eri simppeliä kun vain vaihtaa kahden johdon paikkaa päittäin. Onko nyt ihan mahdoton kääntää suuntaa? Auto on hobao hyper 9e, jos joku tietää miten näissä käännetään diffit?

Jos löytyy ohjelmointikapula niin sillä voi vaihtaa suunnan tai sitten katsot manuaalista miten se onnistuu set-napilla...

On kapula! Mikä kohta se sieltä valikosta on??

Kohta 11

Mutta varmista ensin ohjaimen kalibrointi ettei ole väärinpäin laitettu eli menee eteenpäin pakilla. Huomaa kyllä kun menee hitaammin eteenpäin mitä taaksepäin jos ei pakki ole täysillä.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1019 : 20.08.12 - klo: 13.48 »
Kiitos teille! Homma on nyt hanskassa :cheesy:
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,