Kirjoittaja Aihe: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet  (Luettu 429082 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1260 : 03.08.13 - klo: 00.01 »
Moro,

Olisi tarkoitus päivittää vähän Asson b4.1 RTR sähköjä. Tarkemmin sanottuna suunnitelma on päivittää tähän sähköt, kasata talvella joku nelivetoinen kitti (esim. B44.2 tai Duran SC) ja siirtää uudet sähköt sitten siihen. Tavoitteena ajaa rataa sekä ulkona että sisällä, eli Lavangon radalla ja Tiksissä.

Olen kallistumassa EZrun nopariin. Nyt sitten mietin, että kombo vai erikseen.

Eli:
1. http://fi.eurorc.com/product/2138/hobbywing-xerun-sct-pro-c2-110-4000kv-combo
vai
2. http://fi.eurorc.com/product/3391/hobbywing-xerun-120a-v31---musta
http://fi.eurorc.com/product/132/hobbywing-program-card-for-esc
http://fi.eurorc.com/product/482/hobbywing-xerun-sensored-85t
+ pinion
+ sensorin johto

Setin pitäisi käydä myös 3s Lipoille. Mitäs olette mieltä? Jälkimmäiselle vaihtoehdolle tulee ainakin aika paljon enemmän hintaa.
Durango SC:hen ja Asso B-44seen sopii samanlaiset sähköt, eli joku 120A tai isompi säädin, ja moottoriksi 6.5t-8.5t. Lämpiminä päivinä Lavangossa sopivampi moottori SC:hen voi olla toi HW 4000kv 4pole, mutta kyllä 6.5t-8.5t koneellakin pärjää.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Mikko_

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1261 : 03.08.13 - klo: 10.30 »
Moro,

Olisi tarkoitus päivittää vähän Asson b4.1 RTR sähköjä. Tarkemmin sanottuna suunnitelma on päivittää tähän sähköt, kasata talvella joku nelivetoinen kitti (esim. B44.2 tai Duran SC) ja siirtää uudet sähköt sitten siihen. Tavoitteena ajaa rataa sekä ulkona että sisällä, eli Lavangon radalla ja Tiksissä.

Olen kallistumassa EZrun nopariin. Nyt sitten mietin, että kombo vai erikseen.

Eli:
1. http://fi.eurorc.com/product/2138/hobbywing-xerun-sct-pro-c2-110-4000kv-combo
vai
2. http://fi.eurorc.com/product/3391/hobbywing-xerun-120a-v31---musta
http://fi.eurorc.com/product/132/hobbywing-program-card-for-esc
http://fi.eurorc.com/product/482/hobbywing-xerun-sensored-85t
+ pinion
+ sensorin johto

Setin pitäisi käydä myös 3s Lipoille. Mitäs olette mieltä? Jälkimmäiselle vaihtoehdolle tulee ainakin aika paljon enemmän hintaa.
Durango SC:hen ja Asso B-44seen sopii samanlaiset sähköt, eli joku 120A tai isompi säädin, ja moottoriksi 6.5t-8.5t. Lämpiminä päivinä Lavangossa sopivampi moottori SC:hen voi olla toi HW 4000kv 4pole, mutta kyllä 6.5t-8.5t koneellakin pärjää.

Kiitos vastauksesta! Nyt on hyvin jo tarkentunut mitä haetaan. 6.5t koneen kanssa voi ilmeisesti tulla haasteita lämpöjen kanssa?
Tekno SCT410

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1262 : 03.08.13 - klo: 10.41 »
Minun kokemukseni mukaan sc durango ja kymppicrossari durango lämpeää suunnilleen yhtä paljon, crossari on kevyeempi, mutta tuuletusta on scssä enemmän. Eli sisällä ei pitäisi olla mitään ongelmia, kunhan katsoo välitykset edes sinnepäin. Ulkona mitattiin yhtenä päivänä radan pinnasta 46 astetta, joten sähköt on oikeasti kovilla. Jopa 4pole kone, joka normisti ei lämpiä paljon lämpeni 85 asteeseen. Eli silloin kannattaa ajaa vähän lyhyempiä stinttejä. Aloittelijalle 7.5t-9.5t on varmaan optimi, kokeneelle 6.5-7.5t. Sisällä minun 7.5t kone oli n. 55 astetta sc:ssä mikä on sopiva lämpö.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1263 : 03.08.13 - klo: 11.00 »
Minun kokemukseni mukaan sc durango ja kymppicrossari durango lämpeää suunnilleen yhtä paljon, crossari on kevyeempi, mutta tuuletusta on scssä enemmän. Eli sisällä ei pitäisi olla mitään ongelmia, kunhan katsoo välitykset edes sinnepäin. Ulkona mitattiin yhtenä päivänä radan pinnasta 46 astetta, joten sähköt on oikeasti kovilla. Jopa 4pole kone, joka normisti ei lämpiä paljon lämpeni 85 asteeseen. Eli silloin kannattaa ajaa vähän lyhyempiä stinttejä. Aloittelijalle 7.5t-9.5t on varmaan optimi, kokeneelle 6.5-7.5t. Sisällä minun 7.5t kone oli n. 55 astetta sc:ssä mikä on sopiva lämpö.
Moottoreita voi hyvin ajaa sinne 80 asteen päälle ilman isompia ongelma. Sitten kun lähennetään 100 astetta niin alkaa oleen riskeja että menee rikki jossain vaiheessa. Yli 100 astetta niin yleensä magneetit alkaa demagnetisoitumaan kerrasta tai parista.

Eli kaikki alta 80astetta on niin sanotusti "kylmä moottori"
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1264 : 03.08.13 - klo: 11.46 »
Minun kokemukseni mukaan sc durango ja kymppicrossari durango lämpeää suunnilleen yhtä paljon, crossari on kevyeempi, mutta tuuletusta on scssä enemmän. Eli sisällä ei pitäisi olla mitään ongelmia, kunhan katsoo välitykset edes sinnepäin. Ulkona mitattiin yhtenä päivänä radan pinnasta 46 astetta, joten sähköt on oikeasti kovilla. Jopa 4pole kone, joka normisti ei lämpiä paljon lämpeni 85 asteeseen. Eli silloin kannattaa ajaa vähän lyhyempiä stinttejä. Aloittelijalle 7.5t-9.5t on varmaan optimi, kokeneelle 6.5-7.5t. Sisällä minun 7.5t kone oli n. 55 astetta sc:ssä mikä on sopiva lämpö.
Moottoreita voi hyvin ajaa sinne 80 asteen päälle ilman isompia ongelma. Sitten kun lähennetään 100 astetta niin alkaa oleen riskeja että menee rikki jossain vaiheessa. Yli 100 astetta niin yleensä magneetit alkaa demagnetisoitumaan kerrasta tai parista.

Eli kaikki alta 80astetta on niin sanotusti "kylmä moottori"
Juu, itse pyrkiyt pitää lämmöt aina alle 70. Mutta siis koska 4polen saa jo sinne 80 asteen tienoilla lämpösillä kelillä niin kantsii 540 2polen kanssa ajaa vähän lyhympiä stinttejä ettei pääse 100kerhoon  :grin:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1265 : 18.08.13 - klo: 00.35 »
Hommailin jokin aika sitten HW M6B combon 80A/1900kv vehkeiden tilalle, olisin varmaan jättänyt tuon moottorin kiinni jos combon mukana olisi tullut bulletit mootorille, kuten pelkän Xerunin noparin kanssa. Noh jokatapauksessa, heitin kummatkin T8E autoon kiinni.

Pinjoni/spurri 15/44 joka siis oli tehdasvälitys T8E:llä, en kehdannut jättää aikoinaan ostamaani 18T pinjonia tuolle nopeammalle moottorille, koska autossa on jo ihan liikaa nopeutta muutenkin (ja on vieläkin). Combon mukana tullut 13T M1 näytti vierekkäin tarkasteltuna vastaavan 15T/18T Mod1 pinjoneita, mutten sitä kehdannut pistää kiinni varmuuden vuoksi, kun en täysin varmaksi yhteensopivuutta tiennyt/tiedä vieläkään.

Jaarittelut sikseen ja itse asiaan, eli tykkään kovasti combon fiiliksestä ajettaessa, sensorillinen moottori tuntuisi olevan paljon tarkempi kaasulle ja sen kyllä huomaa verrattuna kuminauhanomaiseen sensoroimattomaan. Ongelmaa on hieman siinä, että combo tuntuu hieman liian tehokkaalta syystä tai toisesta. Tiputtelin punchia ihan yköselle asti (vakiona tuo on vitonen), jolloin kiihytykset eivät olleet ihan niin räjähtäviä kuin vakioarvolla. Tiputin myös testeissä ennakon vakioarvosta 5 (15°) arvoon 3 (7,5°) ja nostin tälle punchin kolmoseen, koska ykkönen oli ehkä kuitenkin hieman liian lepsu.

Säätöjen jälkeen auto tuntuu siltikin hieman ylitehoiselta verrattuna entiseen, eli jotenkin pitoa ei yksinkertaisesti saa välttymään maahan, edes silloin kun jo ajaa aika kovaa ja lisää kaasua äkillisesti. Lisäksi akkujen kesto tällä combolla tipahti jotakuinkin vajaaseen puoleen, eli noin 20min saa ajeltua reipasta vauhtia entisen 35-40min sijaan.

Jarrutukselle ei myöskään löydy noparista mielestäni juuri sopivaa säätöä: 25% break force on selkeästi liian vähän ja 50% on taas karvan verran liikaa.

Sen verran pitää vielä sanoa, että XERUN-4274SD on aika paljon viileämpi kuin entinen 1900kv moottori, vaikka akut työntäisi tyhjäksi kovalla kaasulla ja paljon kääntyilemällä, jolloin pidon saa menetettyä kääntymisen jälkeen kiihytellessä. Ei siinä tietenkään kovin pitkään sormia pidä kiinni, muttei se myöskään tunnu tuliselta/hehkuvalta niinkuin vanha moottori.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1266 : 18.08.13 - klo: 10.38 »
Morjens,

http://www.modelsport.co.uk/hobbywing-xerun-wp-150a-sd-bl-esc-1-8-black/rc-car-products/378610


Tuollainen olis tässä lähiaikoina tarkotus lyödä kiinni orionin vortex seven-moottoriin.

Tuleeko tuossa johdot mukana,vai pitääkö kolvata? Moottorissa on siis 12 avg bulllet liiittimet.

Eli saako ton noparin kiinni siihen,ja onko ylipäätään hyvä noppa?

Edit: Jaahas,näyttäis olevan valmiiksi jo noparissa kiinni johdot,oranssi,vihreä,keltainen. Eli tuo siis menee suoraan kiinni vortex seveniin?
« Viimeksi muokattu: 18.08.13 - klo: 11.35 kirjoittanut emppu99 »
EXC125

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1267 : 21.08.13 - klo: 18.54 »
Ostin Hobbywing EZRUN WP SC8 Waterproof 120A esc+ Yeah Racing Sensored 8.5T combon, ja ko. combo meni juuri kasaamaani Savage xs ss kittiin. Esc käyttäytyy todella erikoisesti, kaasu tulee viiveellä "kuminauha" efectillä, eli kun kaasun tinttaa pohjaan kiihtyy auto ensin vähän ja vasta hetken päästä hanat aukeaa. Auto myös kadottaa pakkia/ei jaksa aina pakittaa esim. ruoholla. Olen kalibroinut ohjaimen varmaan 10 kertaa uudestaan ilman mainittavaa tulosta, ja nyt alkaa vähän ideat loppua kesken.  =/



2S 5000Mah 20-30C akut
Savage XS SS 26T (26/60/10.873 ymmärtääkseni välit)pinion taisi olla sisällä, kun 24t jäi pöydälle
EZRUN WP SC8 Waterproof 120A
Yeah Racing Sensored 8.5T


Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1268 : 21.08.13 - klo: 19.19 »
Jos säätimestä on start mode / punch asetukset parilla matalimmalla portalla niin ainakin tuo Xerun 120A V3-V3.1 säädin menee johonkin virran rajoitus tyyliseen tilaan jolla kaasu tulee juuri kuvailmellasi tavalla viiveellä. Itsellä ainakin ongelma poistui nostamalla V3 säätimen punchit 1-2 pykälältä 3+.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Manskus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1269 : 21.08.13 - klo: 23.25 »
Mulla olis vähän ongelmia ton xerun 150 noparin kanssa, kun kadottaa sitä neutraalia aluetta
eli kun ei paina mistään, niin auto jarruttaa/pakittaa ihan vähän.

Mistäköhän mahtaa olla kyse? :huh:

PS: siis tosiaan en oo ihan varma mitä se kadottaa, mutta kyllä se jotain kadottaa
kun se auto jarruttaa ihan vähäsen silloin kun ei ohjaimella tee mitään.
Ja ei oo aiemmin tehny tollaista.

Poissa Candyman

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1270 : 21.08.13 - klo: 23.44 »
Mulla olis vähän ongelmia ton xerun 150 noparin kanssa, kun kadottaa sitä neutraalia aluetta
eli kun ei paina mistään, niin auto jarruttaa/pakittaa ihan vähän.

Mistäköhän mahtaa olla kyse? :huh:

PS: siis tosiaan en oo ihan varma mitä se kadottaa, mutta kyllä se jotain kadottaa
kun se auto jarruttaa ihan vähäsen silloin kun ei ohjaimella tee mitään.
Ja ei oo aiemmin tehny tollaista.

Minulla oli sama ongelma, asia hoitui kalibroimalla nopari uusiksi. Sen jälkeen ei ole ollut enä minkäänlaidia ongelmia.
[EuroRC] [Xray XB2] [Xray XB4]

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1271 : 21.08.13 - klo: 23.48 »
Esc käyttäytyy todella erikoisesti, kaasu tulee viiveellä "kuminauha" efectillä, eli kun kaasun tinttaa pohjaan kiihtyy auto ensin vähän ja vasta hetken päästä hanat aukeaa.
Jos säätimestä on start mode / punch asetukset parilla matalimmalla portalla niin ainakin tuo Xerun 120A V3-V3.1 säädin menee johonkin virran rajoitus tyyliseen tilaan jolla kaasu tulee juuri kuvailmellasi tavalla viiveellä.
Tarkista, onko sensorijohto varmasti pohjassa. Paina sitä vaikka ohuehkolla lattapääruuvarilla kannasta johtojen ylä- ja alapuolelta. Moottorin puolelle sensorijohto menee kiltisti mutta noparin päähän saattaa aiheuttaa ongelmia.

Ja kuten Stilo jo sanoikin, punch matalimmilla arvoilla (1-2) kiihyttää aika laiskasti verrattuna esim vakioarvoon.

Mulla olis vähän ongelmia ton xerun 150 noparin kanssa, kun kadottaa sitä neutraalia aluetta
eli kun ei paina mistään, niin auto jarruttaa/pakittaa ihan vähän.

Mistäköhän mahtaa olla kyse? :huh:
Tsekkaa kalibraatio kuten Candyman sanoi, auttaako? Jos ei, niin oletko tarkistanut throttle asetuksen ohjaimesta, ettei olisi vahingossa päässyt livahtamaan jostain syystä pakin puolelle hieman? Kannattaa myös tsekata Xerunin profiilin asetukset, jos et sitä ole jo tehnyt.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1272 : 23.08.13 - klo: 18.05 »
Jos säätimestä on start mode / punch asetukset parilla matalimmalla portalla niin ainakin tuo Xerun 120A V3-V3.1 säädin menee johonkin virran rajoitus tyyliseen tilaan jolla kaasu tulee juuri kuvailmellasi tavalla viiveellä. Itsellä ainakin ongelma poistui nostamalla V3 säätimen punchit 1-2 pykälältä 3+.

Yritin ohjelmointia "manuaalisesti" mutta meni kyllä niin sekavaksi että päätin odotella korttia. Tilasin 3 in 1 kortin mutta sitä odotellessa sain käsiini tuon hobbywing ohjelmointi boksin (LED Program Box_2C) jolla luulin jo pääseväni homman tekemään... Mutta eipäs mitään näyttää vaan viivaa kun pistää esciin kiinni ja ohjeista huomasin että johtuu tuosta sisäisestä becistä. Kortin pitäisi ymmärtääkseni toimia jos siihen kiinnittää ulkoisen virran, mutta kun tuo haluaa max 6A (4.8V-6V) niin milläköhän ihmeellä tuon saisi hoidettua?

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1273 : 23.08.13 - klo: 18.44 »
Jos säätimestä on start mode / punch asetukset parilla matalimmalla portalla niin ainakin tuo Xerun 120A V3-V3.1 säädin menee johonkin virran rajoitus tyyliseen tilaan jolla kaasu tulee juuri kuvailmellasi tavalla viiveellä. Itsellä ainakin ongelma poistui nostamalla V3 säätimen punchit 1-2 pykälältä 3+.

Yritin ohjelmointia "manuaalisesti" mutta meni kyllä niin sekavaksi että päätin odotella korttia. Tilasin 3 in 1 kortin mutta sitä odotellessa sain käsiini tuon hobbywing ohjelmointi boksin (LED Program Box_2C) jolla luulin jo pääseväni homman tekemään... Mutta eipäs mitään näyttää vaan viivaa kun pistää esciin kiinni ja ohjeista huomasin että johtuu tuosta sisäisestä becistä. Kortin pitäisi ymmärtääkseni toimia jos siihen kiinnittää ulkoisen virran, mutta kun tuo haluaa max 6A (4.8V-6V) niin milläköhän ihmeellä tuon saisi hoidettua?

Pistithän oikeaan liittimeen sen noparin johdon? Pitäisi kyllä toimia ihan suoraan noparista ilman ulkoista beciä.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1274 : 23.08.13 - klo: 19.07 »
Mutta eipäs mitään näyttää vaan viivaa kun pistää esciin kiinni ja ohjeista huomasin että johtuu tuosta sisäisestä becistä. Kortin pitäisi ymmärtääkseni toimia jos siihen kiinnittää ulkoisen virran, mutta kun tuo haluaa max 6A (4.8V-6V) niin milläköhän ihmeellä tuon saisi hoidettua?
Homma toimii näin:
1. akut kiinni nopeudensäätimeen
2. nopeudensäätimeltä vastaanottimelle menevä johto (3 johdinta) irroitetaan vastaanottimelta ja tökätäänkin ohjelmointikorttiin (katso että navat menevät oikeinpäin)
3. nopari päälle ja säätämään ohjelmointikortista.
« Viimeksi muokattu: 23.08.13 - klo: 19.10 kirjoittanut TeroP »
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1275 : 23.08.13 - klo: 19.42 »
Mutta eipäs mitään näyttää vaan viivaa kun pistää esciin kiinni ja ohjeista huomasin että johtuu tuosta sisäisestä becistä. Kortin pitäisi ymmärtääkseni toimia jos siihen kiinnittää ulkoisen virran, mutta kun tuo haluaa max 6A (4.8V-6V) niin milläköhän ihmeellä tuon saisi hoidettua?
Homma toimii näin:
1. akut kiinni nopeudensäätimeen
2. nopeudensäätimeltä vastaanottimelle menevä johto (3 johdinta) irroitetaan vastaanottimelta ja tökätäänkin ohjelmointikorttiin (katso että navat menevät oikeinpäin)
3. nopari päälle ja säätämään ohjelmointikortista.

Näinpä juuri olen toiminut, mutta ongelma on se että kortti näyttää pelkkää viivaa kaikissa 3 "ikkunassa" ja mitään säätöjä ei siis pääse tekemään... Ohjeissä kyllä mainitaan että voi joutua hetken odottelemaan kun kortti keskustelee escin kanssa, mutta eipä viivat kadonneet vaikka venasin 10min+ google/tube tiesi kertoa että muillakin on ollut vastaavia ongelmia, yhtään toimivaa korjausta en kyllä toistaiseksi löytänyt.

edittiä: kokeilin vielä kummassakin reiässä ja käänsin johdon molemmissa kumpaiseenkin mahdolliseen asentoon.

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1276 : 23.08.13 - klo: 20.35 »
Voi olla hakuammuntaa, mutta kokeile irroittaa sensorijohto siksi ajaksi kun ohjelmoit.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa Zakko

  • Veteraani
    • Profiili
    • VaasanUA
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1277 : 23.08.13 - klo: 22.24 »
väärä softa boksissa

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1278 : 24.08.13 - klo: 10.14 »
Homma selvisi, viallinen johto oli syypää  :angel:

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1279 : 25.08.13 - klo: 18.49 »
Jos säätimestä on start mode / punch asetukset parilla matalimmalla portalla niin ainakin tuo Xerun 120A V3-V3.1 säädin menee johonkin virran rajoitus tyyliseen tilaan jolla kaasu tulee juuri kuvailmellasi tavalla viiveellä. Itsellä ainakin ongelma poistui nostamalla V3 säätimen punchit 1-2 pykälältä 3+.

Vihdoinkin oli aikaa katsoa noita escin säätöjä läpi, ja punch level oli 5 (tehdas vakio) ja sitä nostamalla kyllä tilanne hieman parani, mutta ongelma ei kyllä poistunut täysin... Mietiskelin että uskaltaisikohan tuohon moottorin ennakkoon koskea, ikinä en ole moista säädellyt, joten ei niin mitään hajua kuinka suuria tuhoja sillä voi aikaan saada, ja toisaalta auttaakohan se edes ko. ongelmaan.

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1280 : 25.08.13 - klo: 21.47 »
Vihdoinkin oli aikaa katsoa noita escin säätöjä läpi, ja punch level oli 5 (tehdas vakio) ja sitä nostamalla kyllä tilanne hieman parani, mutta ongelma ei kyllä poistunut täysin... Mietiskelin että uskaltaisikohan tuohon moottorin ennakkoon koskea, ikinä en ole moista säädellyt, joten ei niin mitään hajua kuinka suuria tuhoja sillä voi aikaan saada, ja toisaalta auttaakohan se edes ko. ongelmaan.
Kuminauhaefekti kyllä viittaisi siihen, että sensorijohto ei olisi pohjassa tai sitten se on viallinen.

Tuskin ennakon säädöllä mitään saat rikki, kyllähän sen heti huomaa kun ennakko on "väärin", eli auto rykii ja nykii kaasulla. Jos haluat varmistella, tiputa ennakkoa alaspäin, tällöin moottorin kierrosluku alenee hieman ja alakaasulle tulee lisää vääntöä.

Vielä yksi asia minkä huomasin aikaisempaa viestiä lukiessa, eli mainitsit "2S 5000Mah 20-30C akut". Ehkäpä akut eivät anna tarpeeksi virtaa lävitse silloin kun sitä tarvitaan... olisiko mahdollista testata esim 40-50C akuilla jossain, jos noparin säädöllä ei homma rupea pelaamaan?

EDIT:
Olisikohan tällä jotain tekemistä myös asian kanssa, eli miten hyvin nämä EZRUNit haltsaavat sensoroidut moottorit kun eivät itse ole sensorilla?
Lainaus käyttäjältä: valmistajan speksit
1.5 Motor Supported: Sensorless Brushless Motor;
« Viimeksi muokattu: 25.08.13 - klo: 21.54 kirjoittanut TeroP »
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1281 : 25.08.13 - klo: 22.04 »
Vihdoinkin oli aikaa katsoa noita escin säätöjä läpi, ja punch level oli 5 (tehdas vakio) ja sitä nostamalla kyllä tilanne hieman parani, mutta ongelma ei kyllä poistunut täysin... Mietiskelin että uskaltaisikohan tuohon moottorin ennakkoon koskea, ikinä en ole moista säädellyt, joten ei niin mitään hajua kuinka suuria tuhoja sillä voi aikaan saada, ja toisaalta auttaakohan se edes ko. ongelmaan.
Kuminauhaefekti kyllä viittaisi siihen, että sensorijohto ei olisi pohjassa tai sitten se on viallinen.

Tuskin ennakon säädöllä mitään saat rikki, kyllähän sen heti huomaa kun ennakko on "väärin", eli auto rykii ja nykii kaasulla. Jos haluat varmistella, tiputa ennakkoa alaspäin, tällöin moottorin kierrosluku alenee hieman ja alakaasulle tulee lisää vääntöä.

Vielä yksi asia minkä huomasin aikaisempaa viestiä lukiessa, eli mainitsit "2S 5000Mah 20-30C akut". Ehkäpä akut eivät anna tarpeeksi virtaa lävitse silloin kun sitä tarvitaan... olisiko mahdollista testata esim 40-50C akuilla jossain, jos noparin säädöllä ei homma rupea pelaamaan?

EDIT:
Olisikohan tällä jotain tekemistä myös asian kanssa, eli miten hyvin nämä EZRUNit haltsaavat sensoroidut moottorit kun eivät itse ole sensorilla?
Lainaus käyttäjältä: valmistajan speksit
1.5 Motor Supported: Sensorless Brushless Motor;

Olen itsekkin pohdiskellut tuota akkua, ja pitääpäs jostain taikoa 2s isommalla c-arvolla testattavaksi. Toi mainitsemasi sensorisupport asia kävi myös mielessä, mutta kovasti ainakin erinäisillä jenkkifoorumeilla väittävät että pitäisi toimia ongelmitta. No jatketaan testailua, eiköhän se tästä vielä selviä, ja pitää vaikka sitten kokeilla sensorittomalla koneella jos muuten ei vikaa saada kuntoon... On vaan niin mukava tuosta pikku Savagesta tuota moottoria vaihtaa, että ihan ensimmäisenä en viitsisi sitä tehdä.  :tongue:

Poissa Karri

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1282 : 28.08.13 - klo: 22.43 »
En tiedä kuulooko tämä tähän mutta laitetaas nyt:

http://fi.eurorc.com/product/2149/hobbywing-xtreme-supercharged-brushless-system-combo-85t

Tuollainen tuli ostettua noin vuosi sitten, combo on alusta alkaen heittänyt kierrokset alas, kun on kaasu pohjassa, mistähän tämä voi johtua? Näyttäisi siltä että nopeudensäädin sammuu, kun kierrokset ovat alhaalla ja käynnistyy melkein heti perään ja sama alkaa alusta.
Voiko johtua siitä, että on huonosti juotettu nopeudensäätimen päästä? Autona käytän Tamiya Tt-01R type E:tä. Akkuna on Team Orionin 4700 mAh NiMh.

Poissa datis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1283 : 28.08.13 - klo: 22.46 »
Hommaa lipo nimhistä ei saa riittävästi virtaa irti.

Poissa Reinhard

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1284 : 30.08.13 - klo: 04.34 »
Tietoa kun on nolla.. Ilmeisesti nuo Hobbywingin noparien tuulettimet käyvät myös Orionin R10 nopareihin? Ainakin niitä saisi halvemmalla maailmalta ostettua. Riittääkö että koko on sama 25x25? Muuta huomioitavaa?

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1285 : 30.08.13 - klo: 07.29 »
Tietoa kun on nolla.. Ilmeisesti nuo Hobbywingin noparien tuulettimet käyvät myös Orionin R10 nopareihin? Ainakin niitä saisi halvemmalla maailmalta ostettua. Riittääkö että koko on sama 25x25? Muuta huomioitavaa?

Pitäisi käydä,jos liitin on sama.
EXC125

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1286 : 30.08.13 - klo: 07.33 »
En tiedä kuulooko tämä tähän mutta laitetaas nyt:

http://fi.eurorc.com/product/2149/hobbywing-xtreme-supercharged-brushless-system-combo-85t

Tuollainen tuli ostettua noin vuosi sitten, combo on alusta alkaen heittänyt kierrokset alas, kun on kaasu pohjassa, mistähän tämä voi johtua? Näyttäisi siltä että nopeudensäädin sammuu, kun kierrokset ovat alhaalla ja käynnistyy melkein heti perään ja sama alkaa alusta.
Voiko johtua siitä, että on huonosti juotettu nopeudensäätimen päästä? Autona käytän Tamiya Tt-01R type E:tä. Akkuna on Team Orionin 4700 mAh NiMh.

Sulla on asetuksissa varmaankin lipo cut-off päällä. Ota se pois niin rokkaa.

-Niko
EuroRC / TEK

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1287 : 30.08.13 - klo: 07.37 »
Miten paljon ajoitus ja punch vaikuttaa tuohon liikkeelle lähtöön? Tällä hetkellä molemmat on ykkösessä.

Tuntuu lähtevän todella takkuillen likkeelle,kun painaa ihan vähän kaasua. Sensorijohto on uusi.

Combona on Hobbywing SCT PRO ja 4700kv moottori.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1288 : 30.08.13 - klo: 08.56 »
Paljonkos ajoitus ja punch oli vakiona?

Mutta jokatapauksessa mulla sct pro 4000kv combo ja mitään takkuilua ei ole ikinä ollu liikkeellelähdössä, punchi on säädetty ykköselle, ajoituksesta en oo nyt ihan varma mut sitä on ajettu vakiolla ja sit kokeiltu lisätä. Luvut ei vaan jääny mieleen kun säädettiin. Todella pehmeästi pääsee liikkeelle, ei kuulu takkuilla eikä rykiä.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« Vastaus #1289 : 30.08.13 - klo: 09.46 »
Paljonkos ajoitus ja punch oli vakiona?

Mutta jokatapauksessa mulla sct pro 4000kv combo ja mitään takkuilua ei ole ikinä ollu liikkeellelähdössä, punchi on säädetty ykköselle, ajoituksesta en oo nyt ihan varma mut sitä on ajettu vakiolla ja sit kokeiltu lisätä. Luvut ei vaan jääny mieleen kun säädettiin. Todella pehmeästi pääsee liikkeelle, ei kuulu takkuilla eikä rykiä.

Ajoitus on vakiona 5(15astetta) ja punch on level 5.
Mulla on alusta asti tuota tehnyt,mutta nyt vaan kiinnitin enemmän huomiota,kun vaihdoin sähköt eri autoon.
Ja välys on katsottu paperipalan avulla niinkuin aina.