Kirjoittaja Aihe: Markan gigaradiot?  (Luettu 423142 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joginen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #540 : 27.09.10 - klo: 18.29 »
Semmoista "rc-laturia" ei kyllä löydy   :sad:. Millainen ulostulojännite selllaisessa on?

"rc-laturissa" on yleensä säädettävä jännite. Se määräytyy mah:ien mukaan. Eli jos sinulla on 2000mah akut, lataat 2v ja niin edelleen. Mutta niissä pikalatureissa yleensä 1-3v tulee ulos. Joten jos lataat 2000mah akkuja pitäisi ne 2v jännitteellä olla tunnissa täynnä. Tosin aina on itellä mennyt skidisti enemmän aikaa, johtuen sarjotuksista jne jne.

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #541 : 27.09.10 - klo: 20.07 »
Ei, ei, ei ja ei. Mistä sä ton repäsit että 2000mah akkua 2v jännitteellä?, se laturi itse määrää latausvirran, mutta katkaisujännite valitaan itse. 2000mah akkua ladataan siis 2 amppeerin virralla jne. Viisaammat täydentäkööt.
Jeps

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #542 : 27.09.10 - klo: 20.22 »
No ei kyllä aivan noinkaan kun kyse on nimheistä. Täältä löytyy lisää tietoa.

Sopiva latausvirta selviää yleensä AA kennon kyljestä lukemalla.

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #543 : 27.09.10 - klo: 20.28 »
Tietysti AA-kennoilla latausvirta voisi olla puolet akun kapasiteetista, itse olen ainakin näin lataillut.
Jeps

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #544 : 27.09.10 - klo: 20.39 »
Tietysti AA-kennoilla latausvirta voisi olla puolet akun kapasiteetista, itse olen ainakin näin lataillut.

No, aika moni kenno kestää nykyään suurempaakin virtaa, ei ole iso vaiva tarkistaa kun se tosiaan yleensä lukee niissä. Lähinnä tota latauksen katkaisua meinasin, se kun ei ole tiettyyn jännitteeseen perustuva, selviää edelleen tuolta linkistä.

Poissa Joginen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #545 : 27.09.10 - klo: 21.37 »
Jep jep jep, itellä meni ny termit iha sekasin :) voltit ja amppeerit.

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #546 : 28.09.10 - klo: 07.49 »
Jokin aika sitten tuli HK gt2 radio ja hätäpäissäni pistin vuodelta miekka ja kilpi 700a nicad kennot mankkaan. Toimi hetken kunnes virta loppui. Laturi kiinni ja odottelemaan.

Radion muovit ovat näköjään lämmölle herkkiä ja nicad kennot lämpenee suht. paljon ladatessa eli sulatteli jousivoiman takia kennot irti toisistaan. Uusi radio ja heti sai korjata.
Nimh:llä tätä ongelmaa ei pitäisi olla.

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #547 : 28.09.10 - klo: 13.20 »
Ottakaa huomioon kun noita ohjaimen akkuja lataatte niin ne ohjaimen piuhat ei välttämättä kestä 1C latausta vaikka akut kestäisikin. Tai pikkuakuilla kestää mutta kun mennään yli 2000mAh akkuihin niin siellä menee watit aika isoiksi. Yleensä suosituslataus noilla AA nimheillä on 0,1C ja pikalataus 1C. Ainakin noissa omissa 800-2700mAh akuissa kaikissa lukee...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #548 : 01.10.10 - klo: 23.54 »
Siis tarviiko näihin eri servotkin, vai käykö samat mitä olen käyttänyt kyoshon omien radioiden (27mhz) kanssa?
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #549 : 02.10.10 - klo: 08.56 »
Kyllähän ne käy.
Jeps

Poissa sponge

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #550 : 04.10.10 - klo: 11.43 »
Nyt on kinkkinenen pulma. Ostaisiko futaba 2pl:än vai acomsin(en tiedä tarkempaa mallia) . Futaba on ilmeisesti vähän laadukkaampi,mutta hintavampi.(25e enemmän)Myös muotoilultaan miellyttävämpi. Tuo acomsi on taas halvempi mutta onko tuote laadukas? (hinta noin. 100) Entä ovatko näytöt suht koht saman tasoisoiset sekä miten ohjelmointi/säätäminen nillä sujuu sujuu?
Muista turvaväli! 
 Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #551 : 04.10.10 - klo: 12.15 »
Acoms on erittäin toimiva perusohjain. Hieman muovinen mutta ihan pätevä. Löytyy epat ja trimmit kummallekin kanavalle. Hyvä perusohjain. Futaba kannattaa jättää hyllyyn, jos ei ole 2.4GHz:n laite, tai hankkia 2.4GHz malli.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Gurvus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #552 : 04.10.10 - klo: 13.38 »
Ottakaa huomioon kun noita ohjaimen akkuja lataatte niin ne ohjaimen piuhat ei välttämättä kestä 1C latausta vaikka akut kestäisikin. Tai pikkuakuilla kestää mutta kun mennään yli 2000mAh akkuihin niin siellä menee watit aika isoiksi. Yleensä suosituslataus noilla AA nimheillä on 0,1C ja pikalataus 1C. Ainakin noissa omissa 800-2700mAh akuissa kaikissa lukee...

Onko 1C sama kuin 1 ampeeri. Ääh, ei varmaankaan  :grin:.

Poissa primeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #553 : 04.10.10 - klo: 14.20 »
Onko 1C sama kuin 1 ampeeri. Ääh, ei varmaankaan  :grin:.

Juu ei ole.. 1C esim 5000mAh akussa on 5000mAh eli 5A
Xray 808e | Venom Creeper | Chevrolet Silverado 2007 "axial"scale | Turnigy Talon V2
http://prmr.1g.fi

Poissa Gurvus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #554 : 04.10.10 - klo: 14.35 »
Onko 1C sama kuin 1 ampeeri. Ääh, ei varmaankaan  :grin:.

Juu ei ole.. 1C esim 5000mAh akussa on 5000mAh eli 5A

Tajuttu  :grin:, kiitti.

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #555 : 04.10.10 - klo: 14.43 »
No nytten on kokeiltu kolmella vastarilla. Kaikki voivat olla bindattuna samman aikaan!
Kyseessä siis hk gt2...

Kyllä tuo alkuperäinen ja yksi lisävastari ainakin pelaavat ilman uudelleen bindauksia! Eli ainakin 2 vastaria muistaa. Mutta muistaako useampaa? Eikö kukaan ole kokeillut?

Yksi vastari kerrallaan eli aina joudut vastarin bindaamaan uudestaan. Monen vastarin muistia kun tuossa ei ole.

Poissa benighted

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #556 : 04.10.10 - klo: 17.10 »
Semmoista "rc-laturia" ei kyllä löydy   :sad:. Millainen ulostulojännite selllaisessa on?

"K-kaupasta" ostin n. vuosi sitten kun piti äkkiä saada joku laturi, ja oikein toimivaksi on todennu. Merkki "Yes". Latausvirrat 8.4V 500mA, 11.2V 150mA, 5.6V 150mA, 1.4V 200mA. Tuo 11.2V voltin ulostulo on siis lähettimille.

Poissa bjovi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #557 : 07.10.10 - klo: 10.42 »
No nyt tuli sitten hk-gt2 joka ei ainakaan minun taidoilla toimi, eipä kalibroidu ei vaikka vääntää ja kääntää trimmejä mitenkäpäin... Eli laatu taitaa vaihdella melkoisesti, eipä tosin tolla hinnalla paljoa yllätä. Eka tommonen toiminu tosi hyvin, josta rohkaistuneena samanlaista kaverin autoon. Onneksi löyty vanhat traxxasin TQ:t päästään niillä koittamaan!
Sillä on hauskinta, kenellä on vahvin lääkitys!

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #558 : 08.10.10 - klo: 10.27 »
Mulla kanssa ei aluksi meinannut onistua kalibrointi ja bindaus, mutta löin uudet patterit sisään niin johan alkoi pelittää
No nyt tuli sitten hk-gt2 joka ei ainakaan minun taidoilla toimi, eipä kalibroidu ei vaikka vääntää ja kääntää trimmejä mitenkäpäin... Eli laatu taitaa vaihdella melkoisesti, eipä tosin tolla hinnalla paljoa yllätä. Eka tommonen toiminu tosi hyvin, josta rohkaistuneena samanlaista kaverin autoon. Onneksi löyty vanhat traxxasin TQ:t päästään niillä koittamaan!

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #559 : 10.10.10 - klo: 15.04 »
Pattereita ja kaikkea vääntelyäkin olen kokeillut Hk GT-2 kanssa, ei toimi, kerran bindasin, mutta se oli vahinko jota en saa toistumaan, nyt ku vastaanotin taisi särkyä, pitäisi bindata varavastariin...
Ohjekirja ei oikein ole auttanut bindaamisessa.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #560 : 10.10.10 - klo: 20.31 »
Bindaus on helppoa. Bind plugi vastariin kiinni ja autoon virrat. Sitten pitää ohjaimesta bindaus nappulaa pohjassa ja laittaa siihen virrat. Alle sekunnin päästä pitäisi sen vihreän ledin alkaa siinä ohjaimessa vilkkumaan sen merkiksi että ne on bindattu jolloin irrotetaan siitä bind nappulasta. Sitten molemmista virrat pois, vastarista bind plugi pois ja sen jälkeen ohjaimeen virta ja sitten autoon.

Jos oli liian sekavaa niin tässä video:
http://www.youtube.com/watch?v=_q24Jp0iePo

Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #561 : 10.10.10 - klo: 20.33 »
Kiitos avustasi, en tajunnut tuota virran POIS ottamista, ei tainnut lukea gt2 ohjeessa...
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa hjp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #562 : 11.10.10 - klo: 23.05 »
GT2 radio teki ihme sekoilut.
Yhden akun ajon jälkeen ei enään toiminut kääntäminen, eteen ja taakse kulki normaalisti.
Bindauksen ja patterien vaihtojen jälkeen toimi tallissa, mutta ulkona ei enään.

Kaverin autossa toimii täydellisesti ja kaverin 27mhz toimii mulla just niinkuin pitääkin.

Mikähän henkilökohtainen kiukuttelu vastaanottimella on?  :angry:

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #563 : 13.10.10 - klo: 15.20 »
GT2 radio teki ihme sekoilut.
Yhden akun ajon jälkeen ei enään toiminut kääntäminen, eteen ja taakse kulki normaalisti.
Bindauksen ja patterien vaihtojen jälkeen toimi tallissa, mutta ulkona ei enään.

Kaverin autossa toimii täydellisesti ja kaverin 27mhz toimii mulla just niinkuin pitääkin.

Mikähän henkilökohtainen kiukuttelu vastaanottimella on?  :angry:
Kiinnostavaa, menetin itse Kaasu kanavan (2) törmäyksessä kiveen, muut autotkaan eivät toimineet...
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #564 : 13.10.10 - klo: 18.02 »
/ Jere Siirilä

Poissa hjp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #565 : 13.10.10 - klo: 20.37 »
GT2 radio teki ihme sekoilut.
Yhden akun ajon jälkeen ei enään toiminut kääntäminen, eteen ja taakse kulki normaalisti.
Bindauksen ja patterien vaihtojen jälkeen toimi tallissa, mutta ulkona ei enään.

Kaverin autossa toimii täydellisesti ja kaverin 27mhz toimii mulla just niinkuin pitääkin.

Mikähän henkilökohtainen kiukuttelu vastaanottimella on?  :angry:
Kiinnostavaa, menetin itse Kaasu kanavan (2) törmäyksessä kiveen, muut autotkaan eivät toimineet...

Tänään päivällä toimi niinkuin pitääkin, sitten akun vaihdon jälkeen ei mitään eloa kääntämisessä. Eilen illalla kans pelitti tosi hyvin.

Niin ja kaverin autossaki alkoi temppuilemaan yhen ajon jälkeen.

Taitaa olla jokin random mikrosiru tuossa, joka menee päälle sitten kun siltä tuntuu.

ei auta bindailut, eikä johtojen vaihto. Ratista kyllä kulkee eteen ja taakse, mutta kääntäminen pysyy hiljaa.

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #566 : 13.10.10 - klo: 21.26 »
Kertokaapas nyt tyhmälle. Kyseessä HK GT2 radiot.
Noparina mamba max. Kaikki menee sinänsä hyvin mutta tehoja tuntuu olevan pakilla enemmän kuin kaasulla.. ny ei leikkaa.
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa rottapaavo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #567 : 13.10.10 - klo: 21.32 »
En varsinaisesti tiedä tuosta ohjaimesta mitään, mutta voisiko moottorin johdot olla väärinpäin? Kone pakittaa kun painat kaasua ja toisin päin...
Kertokaapas nyt tyhmälle. Kyseessä HK GT2 radiot.
Noparina mamba max. Kaikki menee sinänsä hyvin mutta tehoja tuntuu olevan pakilla enemmän kuin kaasulla.. ny ei leikkaa.
.

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #568 : 13.10.10 - klo: 21.37 »
Ei.. Ohjaimesta kun painaa kaasua auto menee eteenpäin ja pakittaessa taaksepäin.
Siltä osalta bueno. Mutta tuntuu että sitä vauhtia tarjotaan enemmän pakille kuin kaasulle.

Olen kalibroinut noparin uudestaan muttei mitään vaikutusta. Ihan sama onko ohjaimessa rev vai normaali asento. sama lopputulos.

Nopariin siis tällaisilla arvoilla castlelinkin mukaan:

Full reverse:1.072ms
Neutral: 1.429ms
Full Forward 1.803ms

En varsinaisesti tiedä tuosta ohjaimesta mitään, mutta voisiko moottorin johdot olla väärinpäin? Kone pakittaa kun painat kaasua ja toisin päin...
Kertokaapas nyt tyhmälle. Kyseessä HK GT2 radiot.
Noparina mamba max. Kaikki menee sinänsä hyvin mutta tehoja tuntuu olevan pakilla enemmän kuin kaasulla.. ny ei leikkaa.
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa rottapaavo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #569 : 13.10.10 - klo: 21.43 »
Viisaat astukoon esiin. Minen tierä enempää  :wink:
Ei.. Ohjaimesta kun painaa kaasua auto menee eteenpäin ja pakittaessa taaksepäin.
Siltä osalta bueno. Mutta tuntuu että sitä vauhtia tarjotaan enemmän pakille kuin kaasulle.

Olen kalibroinut noparin uudestaan muttei mitään vaikutusta. Ihan sama onko ohjaimessa rev vai normaali asento. sama lopputulos.

Nopariin siis tällaisilla arvoilla castlelinkin mukaan:

Full reverse:1.072ms
Neutral: 1.429ms
Full Forward 1.803ms

En varsinaisesti tiedä tuosta ohjaimesta mitään, mutta voisiko moottorin johdot olla väärinpäin? Kone pakittaa kun painat kaasua ja toisin päin...
Kertokaapas nyt tyhmälle. Kyseessä HK GT2 radiot.
Noparina mamba max. Kaikki menee sinänsä hyvin mutta tehoja tuntuu olevan pakilla enemmän kuin kaasulla.. ny ei leikkaa.
.