Kirjoittaja Aihe: Markan gigaradiot?  (Luettu 423143 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #570 : 13.10.10 - klo: 21.47 »
Itse astun nyt viisaampana esiin.
Kalibroin noparin silleen että ohjaimesta rev asento ja kun nopari pyys kaasuasentoa tarjosin pakki. Pakille sit taas puolestaan kaasua. Ohjaimesta normaali asento päälle ja hoplaa. Täydet tehot kaasulla ja pienemmät pakilla.

Havainnollistin ittelleni vielä asian laittamalla pakille ainoastaan 10% tehot jotta pystyin olemaan varma.

Ihme homma mutta niinhän noi kiinalaiset jutut yleensä on  :wink:

Viisaat astukoon esiin. Minen tierä enempää  :wink:
Ei.. Ohjaimesta kun painaa kaasua auto menee eteenpäin ja pakittaessa taaksepäin.
Siltä osalta bueno. Mutta tuntuu että sitä vauhtia tarjotaan enemmän pakille kuin kaasulle.

Olen kalibroinut noparin uudestaan muttei mitään vaikutusta. Ihan sama onko ohjaimessa rev vai normaali asento. sama lopputulos.

Nopariin siis tällaisilla arvoilla castlelinkin mukaan:

Full reverse:1.072ms
Neutral: 1.429ms
Full Forward 1.803ms

En varsinaisesti tiedä tuosta ohjaimesta mitään, mutta voisiko moottorin johdot olla väärinpäin? Kone pakittaa kun painat kaasua ja toisin päin...
Kertokaapas nyt tyhmälle. Kyseessä HK GT2 radiot.
Noparina mamba max. Kaikki menee sinänsä hyvin mutta tehoja tuntuu olevan pakilla enemmän kuin kaasulla.. ny ei leikkaa.
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa hjp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #571 : 14.10.10 - klo: 08.22 »
Itse astun nyt viisaampana esiin.
Kalibroin noparin silleen että ohjaimesta rev asento ja kun nopari pyys kaasuasentoa tarjosin pakki. Pakille sit taas puolestaan kaasua. Ohjaimesta normaali asento päälle ja hoplaa. Täydet tehot kaasulla ja pienemmät pakilla.

Havainnollistin ittelleni vielä asian laittamalla pakille ainoastaan 10% tehot jotta pystyin olemaan varma.

Ihme homma mutta niinhän noi kiinalaiset jutut yleensä on  :wink:

Viisaat astukoon esiin. Minen tierä enempää  :wink:
Ei.. Ohjaimesta kun painaa kaasua auto menee eteenpäin ja pakittaessa taaksepäin.
Siltä osalta bueno. Mutta tuntuu että sitä vauhtia tarjotaan enemmän pakille kuin kaasulle.

Olen kalibroinut noparin uudestaan muttei mitään vaikutusta. Ihan sama onko ohjaimessa rev vai normaali asento. sama lopputulos.

Nopariin siis tällaisilla arvoilla castlelinkin mukaan:

Full reverse:1.072ms
Neutral: 1.429ms
Full Forward 1.803ms

En varsinaisesti tiedä tuosta ohjaimesta mitään, mutta voisiko moottorin johdot olla väärinpäin? Kone pakittaa kun painat kaasua ja toisin päin...
Kertokaapas nyt tyhmälle. Kyseessä HK GT2 radiot.
Noparina mamba max. Kaikki menee sinänsä hyvin mutta tehoja tuntuu olevan pakilla enemmän kuin kaasulla.. ny ei leikkaa.

Vaihda voiko vstarin piuhan vaihtaa toistenpäin ja sitten vaihtaa radiosta sen invertin päälle, että pakki onkin eteenpäin? (vai onko se nyt väärinpäin?)

Poissa hjp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #572 : 14.10.10 - klo: 08.46 »
Oisko kellään lainata tai myydä mulle tuota HK GT2 radion vastaria, voisin kokeilla että alkaako toimimaan.

Silloin kun mulla päättää toimia tuo, niin se toimii todella hyvin.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #573 : 14.10.10 - klo: 12.18 »
Vaihda voiko vstarin piuhan vaihtaa toistenpäin ja sitten vaihtaa radiosta sen invertin päälle, että pakki onkin eteenpäin? (vai onko se nyt väärinpäin?)


Nyt en ole varma ymmärsinkö mitä tässä ajettiin takaa...

Mutta vastaan silti että et voi kääntää vastarille meneviä johtoja väärinpäin.
Pahimmillaan poltat vastarin väärällä napaisuudella.

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #574 : 14.10.10 - klo: 21.43 »
Mikä on vikana kun käytän HK gt-2:sta ja nopari ei käynnisty ilman että vastaanottimelle antaa virtaa vastariakun ja noparin kautta. (käynyt jo kahdella noparilla)
Ensimmäinen vika tuli törmäyksessä kiveen, toinen kun ajelin pihalla, roiskesuojattuna, nopariin/vastariin ei päässyt vettä.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #575 : 15.10.10 - klo: 06.39 »
Vaihda voiko vstarin piuhan vaihtaa toistenpäin ja sitten vaihtaa radiosta sen invertin päälle, että pakki onkin eteenpäin? (vai onko se nyt väärinpäin?)


Nyt en ole varma ymmärsinkö mitä tässä ajettiin takaa...

Mutta vastaan silti että et voi kääntää vastarille meneviä johtoja väärinpäin.
Pahimmillaan poltat vastarin väärällä napaisuudella.

Juu ei noin kannata tehdä ellei halua ostella uutta tavaraa.

Eli niin kuin ylemmmässä postauksessa sanoi. Ohjain rev asennossa. Kalibroin noparin "väärinpäin" eli pakki kaasuksi ja kaasu jarruksi. Kun homma valmis ohjaimesta vain norm asento niin alkoi pelittämään. Maalaisjärjellä ois voinu luulla että nopari ois kalibroitunut normaalisti jos ohjain on norm asennossa. Mutta kuitenkaan näin ei käynyt. Kiinalaista logiikkaa.
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #576 : 17.10.10 - klo: 10.15 »
Panokset kovenee:
http://www.r2hobbies.com/eng/proddetail.php?prod=rcps2805004
Ei ole kyllä hinnankiroissa enää gigaradiot. jos nuo vielä toimivat asiallisesti, niin miksi vielä kannattaisi kikkailla kiteiden kanssa?
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #577 : 17.10.10 - klo: 10.16 »
Tä?, eihän noi edes ole halvimmat?
/ Jere Siirilä

Poissa hjp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #578 : 19.10.10 - klo: 14.49 »
Oisko kellään lainata tai myydä mulle tuota HK GT2 radion vastaria, voisin kokeilla että alkaako toimimaan.

Silloin kun mulla päättää toimia tuo, niin se toimii todella hyvin.


Vähän OT:ta. Uudella vastarilla alkoi hyvin toimimaan.

Poissa hjp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #579 : 20.10.10 - klo: 08.44 »
Oisko kellään lainata tai myydä mulle tuota HK GT2 radion vastaria, voisin kokeilla että alkaako toimimaan.

Silloin kun mulla päättää toimia tuo, niin se toimii todella hyvin.


Vähän OT:ta. Uudella vastarilla alkoi hyvin toimimaan.

höö, taas katosi kääntyvyys yhden akun jälkeen.

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #580 : 20.10.10 - klo: 08.51 »
Jos kukaan ei lainaa sinulle vastaria, osta uusi ja katso korjaantuuko vika.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #581 : 20.10.10 - klo: 08.55 »
...tai sit vika / aiheuttaja on muualla....
/ Jere Siirilä

Poissa hjp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #582 : 20.10.10 - klo: 09.38 »
Tuo oli uudella vastarilla.  Pitää kokeilla toista ohjainta, jospa vika onkin siinä.  :huh:

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #583 : 23.10.10 - klo: 03.38 »
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #584 : 23.10.10 - klo: 11.32 »
Panokset kovenee:
http://www.r2hobbies.com/eng/proddetail.php?prod=rcps2805004

Onko kenelläkään vielä kokemuksia tästä?

Näytti tulleen DE:nkin valikoimiin: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.48356

Tuolla vantaalla se oma kököttää. Joten eiköhän niitä kokemuksia kohta saada.

Saa tuo vanhempi versio jäädä kaappiin varalle.

Siivoilin tuota pakkia eilen, niin ihan kiitettävästi kertynyt noita vastareita 8kpl plus kaksi jotka on autoissa kiinni. On aina tullut laitettua niitä mukaan kun on tilaillut tuolta hobbykingistä, jos vaan on mahtunut painojen sisään.

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #585 : 23.10.10 - klo: 12.39 »
Hk gt2 sai miinusta osiensa kestävyydesta, Slässin kääntyvyys säde tuntui niin pieneltä, että päätin kääntää ohjauspyörää kunnolla ja pöyrä napsahti irti  :cheesy:
Saisikohan mistään uutta pyörää ohjaimeen...
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Tonitop

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #586 : 23.10.10 - klo: 13.24 »
Hk gt2 sai miinusta osiensa kestävyydesta, Slässin kääntyvyys säde tuntui niin pieneltä, että päätin kääntää ohjauspyörää kunnolla ja pöyrä napsahti irti  :cheesy:
Saisikohan mistään uutta pyörää ohjaimeen...
Mikäli siihen futaban ratti käy niin saahan noita erikseen: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHWP5&P=7 Voin tarkastaa mikäli tarvii kun kumpiaki hyllyssä on
Hongnor SCRT - Axial Wraith - Tamiya M03

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #587 : 23.10.10 - klo: 13.39 »
Amuliini pyörä, sehön on blingimpi kuin itse auto :D
Tarkista vaan, jos pystyt, itselläni ei noita radioita liikaa ole.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Tonitop

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #588 : 23.10.10 - klo: 15.18 »
Amuliini pyörä, sehön on blingimpi kuin itse auto :D
Tarkista vaan, jos pystyt, itselläni ei noita radioita liikaa ole.
Eipäs tuo sovikkaan pirulainen
Isoo eroo siinä ei oo että soveltamalla sais toimiin mutta kannattaako tuo sitten
« Viimeksi muokattu: 23.10.10 - klo: 15.56 kirjoittanut Tonitop »
Hongnor SCRT - Axial Wraith - Tamiya M03

Poissa anavee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #589 : 23.10.10 - klo: 20.43 »
Panokset kovenee:
http://www.r2hobbies.com/eng/proddetail.php?prod=rcps2805004

Onko kenelläkään vielä kokemuksia tästä?

Näytti tulleen DE:nkin valikoimiin: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.48356

Mulla odottaa postissa maanantaina tuo. Saa nähdä onko sen kummempi :huh:

Poissa rottapaavo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #590 : 23.10.10 - klo: 21.21 »
En tiedä meneekö oikeaan paikkaan, mutta laitetaan silti. Elikkäs kumman radion kannattaisi valjastaa käyttöön: Traxxasin 2.4Ghz vai HK-GT2?! :huh: Autona tuo HoBao ja noparina Novak Havok PRO.
.

Poissa S50

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #591 : 23.10.10 - klo: 23.24 »
Olen pahoillani mutta en tällä hetkellä jaksa lukea 20 sivuista topiccia läpi, joten; onko noissa HK:n GT-2 radioissa nyt kuinka suuria laatuheittoja? Eli kannattaako varmuuden vuoksi tilata vaikka 2 settiä kerralla, jos toinen ei vaikka toimikkaan? :smiley:
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #592 : 24.10.10 - klo: 09.33 »
En tiedä meneekö oikeaan paikkaan, mutta laitetaan silti. Elikkäs kumman radion kannattaisi valjastaa käyttöön: Traxxasin 2.4Ghz vai HK-GT2?! :huh: Autona tuo HoBao ja noparina Novak Havok PRO.
Traxxasin radio on paljon parempi. Siinä on enemmän säätöjä ja vähemmän kiinalaisuutta.
S50: Itse tilasin yhden, joka toimi moitteettomasti, tilaa silti varalle vastaanotin maksavat hirveät 3e.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #593 : 24.10.10 - klo: 10.55 »
Jees comppaan. Trx:n veivainon tuntumaltaankin paljon parempi ja vaikka säädötkin hoidetaan ns. sokkona, mutta löytyy kuitenkin.

Poissa V

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #594 : 24.10.10 - klo: 19.27 »
Ei kyllä voi suositella tuota hk gt2 radiota. 3 Kappaletta tilattiin ja kaikki toimii jotenkin satunnaisesti. Kämpillä toimii, mutta kun pääsee radalle niin yleensä ei auto enään käännykkään, yleensä aina kyllä kulkee eteen ja taakse.

Mikähä tuonki aiheuttaa? voiko joku lämpötila tuohon jotenkin vaikuttaa? Ei kyllä uskois mutta ...

Poissa daggeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #595 : 24.10.10 - klo: 21.16 »
Mulla on kans tuollainen hk gt-2 ja hyvin toimii. Mitä nyt sellainen on ihmetyttäny kun traxxasin vesitiivis servo ei sen vastarin kanssa toimi, mutta toimii muilla vastareilla, Tietoa mistä johtuu?
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #596 : 24.10.10 - klo: 21.23 »
Tuosta en tiä, mut oman tallin autossa spektrumin radiot polttaa servot...
Vaikka ihan paikallaan ollessa pöydällä pari minsaa kääntelee rattia, niin ohjausservo päästää savut ulos.

Testattu niin monilla spektrumeilla ja niin monilla samanlaisilla servoilla, ettei ole tuurista kii.
/ Jere Siirilä

Poissa daggeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #597 : 24.10.10 - klo: 21.27 »
Juu. Tuotakin servoa on testattu gt-2 eri vastareilla ja tekee saman. Sitten taas täysin samanlainen servo kuitenkin toimii mun vastarissa. Eli taitaa vika olla servossa, mutta kummallista kyllä kun gt-2 kanssa vaan tekee tuon.
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #598 : 24.10.10 - klo: 22.47 »
Ei kyllä voi suositella tuota hk gt2 radiota. 3 Kappaletta tilattiin ja kaikki toimii jotenkin satunnaisesti. Kämpillä toimii, mutta kun pääsee radalle niin yleensä ei auto enään käännykkään, yleensä aina kyllä kulkee eteen ja taakse.

Mikähä tuonki aiheuttaa? voiko joku lämpötila tuohon jotenkin vaikuttaa? Ei kyllä uskois mutta ...

Omalla kohdallani on ollut vastarista kiinni, eilen huomasin radalla ettei renkaat käänny ja
vaihdoin toisen vastaavan vastarin paikoilleen. Taas toimii. Halvallahan ei hyvää saa...

Poissa *RC-hemmo*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #599 : 25.10.10 - klo: 20.12 »
Mulla on just tuo sama ongelma, radalla aina tietyssä kohtaa ohjaus menee kokonaan eikä renkaat käänny.
Muuten kun ajaa ulkona niin ei mitään ongelmaa.
| Lazer ZX-5 || TW-738 || m05 || B4.1 FT|