Kirjoittaja Aihe: Markan gigaradiot?  (Luettu 423059 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rr

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #630 : 08.12.10 - klo: 18.46 »

Keskiviikkona sanoi Eurgle sopimuksensa itri. Ratin akselilta katkesi jouseen vastaava puovilirpake. Ohjata kyllä voi, mutta ratti ei enää palauta, vaan on löysä toiselle puolelle käännettäessä. Aika hepposta tekoa. Seuraavaksi jokin laadukkaanpi radio spectrumilta :smiley:
Jotain samanmoista kävi kaverin radiolle ja muistelen että joku metallitappi tuli laitettua muovisen tilalle, kun sen korjasin.

Omakin eurgle vaihtui tämän tapauksen jälkeen futabaan.

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #631 : 09.12.10 - klo: 14.11 »
Oma Eurgle (se isompinäyttöinen) on ollut ihan toimiva kampe. Ainoa mikä tuntuu vaivaavan on että trimmit ei pysy vaan häviävät aina kun radion sammuttaa. Joka kerta osoittaa eturenkaat vähän toiseen suuntaan ja aina saa trimmin asettaa uusiksi.

Säädöt on kuitenkin tosi helppo tehdä joten se trimmi ei ole kuin parin sekunnin homma. Myös se kiiltävä pyöreä nappi jää pohjaan mutta en siitäkään osaa ahdistua kun sen saa itse helposti nostettua ylös.

Ehkä vain teen sen trimmauksen väärin? Tosin samalla tavalla tehty rev säätö kaasulle pysyy muistissa...

Eniveis, mun mielestä hintaansa nähden hyvä kampe. Kun ajelen yksikseen niin ei "radiokaistan epätarkkuudet" haittaa ja enempää säätöjäkään en kaipaa. Ainoa mitä olisin voinut kaivata on se 2- ja 3-kanavan miksaus jotta vois käyttää mekaanisia jarruja mutta ehkä jossain vaiheessa sellaisetkin markan radiot tulee myyntiin joista tuoki löytyypi.

Ainoa mitä olen miettinyt että pitäisiköhän tuo lcd-näyttö/ohjain jotenkin laittaa villasukan sisään jos ajelee kovilla pakkasilla? Tuskin kylmästä tykkää kun on suunniteltu enemmän aavikko-olosuhteisiin.

Poissa hottentotti

  • RiverCross RC
    • Profiili
    • rc10.fi
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #632 : 09.12.10 - klo: 14.46 »
Täytyy osallistua tähän keskusteluun sen verran että aloittelin harrastuksen näillä markan vehkeillä ja olin sitä mieltä että ihan hyvä - riittävä minulle, mutta sitten tuli tilaisuus ostaa spektrumin DX3R ja täytyy kyllä sanoa että ajotuntuma muuttui huomattavasti, vastarin reagointinopeus nousi huomattavasti, ja tietenkin se ohjaimen keveys kun on vaan 4 patteria...

Eli toisin sanoen, näissäkin jutuissa on vissiin perää siinä sanonnassa että halvalla ei hyvää saa.

Tämä tähän väliin niinkuin omana kokemuksena....
** Durango DEX-410 V3 ** Durango DESC410R** www.racersrcshop.com **

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #633 : 10.12.10 - klo: 00.05 »

Eniveis, mun mielestä hintaansa nähden hyvä kampe. Kun ajelen yksikseen niin ei "radiokaistan epätarkkuudet" haittaa ja enempää säätöjäkään en kaipaa. Ainoa mitä olisin voinut kaivata on se 2- ja 3-kanavan miksaus jotta vois käyttää mekaanisia jarruja mutta ehkä jossain vaiheessa sellaisetkin markan radiot tulee myyntiin joista tuoki löytyypi.


Y-kaapeli kakkoskanavaan "ajaa saman asian".

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #634 : 10.12.10 - klo: 14.44 »

Eniveis, mun mielestä hintaansa nähden hyvä kampe. Kun ajelen yksikseen niin ei "radiokaistan epätarkkuudet" haittaa ja enempää säätöjäkään en kaipaa. Ainoa mitä olisin voinut kaivata on se 2- ja 3-kanavan miksaus jotta vois käyttää mekaanisia jarruja mutta ehkä jossain vaiheessa sellaisetkin markan radiot tulee myyntiin joista tuoki löytyypi.


Y-kaapeli kakkoskanavaan "ajaa saman asian".

Onnistuu vain jos noparista saa kytkettyä jarrut ja pakin pois.

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #635 : 10.12.10 - klo: 15.21 »

Eniveis, mun mielestä hintaansa nähden hyvä kampe. Kun ajelen yksikseen niin ei "radiokaistan epätarkkuudet" haittaa ja enempää säätöjäkään en kaipaa. Ainoa mitä olisin voinut kaivata on se 2- ja 3-kanavan miksaus jotta vois käyttää mekaanisia jarruja mutta ehkä jossain vaiheessa sellaisetkin markan radiot tulee myyntiin joista tuoki löytyypi.


Y-kaapeli kakkoskanavaan "ajaa saman asian".

Onnistuu vain jos noparista saa kytkettyä jarrut ja pakin pois.

Tämä on kyllä totta.

Tuosta Xerun 150A noparista ne saa.

Luulisi että onnistuu myös jos säätää moparista jarrut pienimmälle.

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #636 : 16.12.10 - klo: 22.07 »
HK:lle tullut uusi markan giga.Näyttää aika hyvältä ohjaimelta. http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=12181

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #637 : 16.12.10 - klo: 22.15 »
Ihan mukavalta näyttää, expot ja pieni vastarikoko taitaa vain puuttua...
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #638 : 17.12.10 - klo: 14.19 »
No ei tuo vastari hirveän iso ole.Tietenkin jos expoja tarvii niin sitten hankkii jonkun muun.

Poissa Gurvus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #639 : 17.12.10 - klo: 14.41 »
Itse en voi tajuta mihin joku tarvitsee expoa. Hyödyttömin säätö jonka tiedän.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #640 : 19.12.10 - klo: 15.36 »
HK:lle tullut uusi markan giga.Näyttää aika hyvältä ohjaimelta. http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=12181

Itsellä täysin sama radio KM Bajassa, eri nimellä mutta muuten samat radiot.
Hyvin on toiminut ja ihan hyvännäköiset radiot.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #641 : 19.12.10 - klo: 15.41 »
Itse en voi tajuta mihin joku tarvitsee expoa. Hyödyttömin säätö jonka tiedän.

No aivan turhaa se expo onkin pihasuttauksessa, niinkuin varmaan muukin säätäminen.
Senkus ajelee vaan ja vaihtaa osia rikkoutuneiden tilalle.......
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa Gurvus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #642 : 19.12.10 - klo: 18.54 »
Itse en voi tajuta mihin joku tarvitsee expoa. Hyödyttömin säätö jonka tiedän.

No aivan turhaa se expo onkin pihasuttauksessa, niinkuin varmaan muukin säätäminen.
Senkus ajelee vaan ja vaihtaa osia rikkoutuneiden tilalle.......

Just näin :wink:. Mutta en voi tosiaankaan ymmärtää mihin sitä tarvitsee. Eikös se ole sellainen että jos sitä säätää isommalle ratti reagoi herkästi kun vähän kääntää ja vähemmän herkemmin paljon käännettäessä. Vai olenko täysin hakoteilla  :shock:. Omassa radiossa sitä pystyy säätämään ja olen yrittänyt päätellä mikä se on kun en ole mistään sattunut lukemaan ja näin sitten asian ymmärsin.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #643 : 19.12.10 - klo: 19.00 »
Expolla saa esimerkiksi säädettyä ohjauksen lineaariseksi, jota se ei todellakaan monessa autossa vkiona ole.

Jos joku säätö on teille itsellenne turha, niin älkää olettako etteikö kukaan tarvitsisi sitä, tai kokisi hyödyllisenä.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Gurvus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #644 : 19.12.10 - klo: 19.37 »
Entä mitä ohjauksen säätäminen lineaariseksi tarkoittaa?

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #645 : 19.12.10 - klo: 19.38 »
Sitä että koko liikeradan ajan ratin tietyn määrän kääntäminen kääntää pyöriä yhtä paljon.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #646 : 24.12.10 - klo: 15.49 »
Toimiikohan HK gt-2:lla digitaaliset servot?
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #647 : 26.12.10 - klo: 12.43 »
Toimii.
Se digitalisuus on servon sisäinen toiminto joka vaikuttaa paikoitustarkkuuteen.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #648 : 29.12.10 - klo: 08.05 »
expohan perustuu siihen että nopeissa autoissa pitää saada ohjattua hyvin tarkasti sitä keskikohdan lähellä olevaa aluetta. kuitenkin renkaat pitää saada myös "linkkuun" esimerkiksi spinnauksen jälkeen kun lähdetään takaisin radalle. Näin ainakin itse olen asian ideoinut vaikka oma kokemus nopeista autoista perustuukin lähinnä yhteen upeaan FK04 + Puolapuut skenaarioon.

Edit: Heuli oliki tuonne jo tykittäny toisen aiheen exposta.. prkl
« Viimeksi muokattu: 29.12.10 - klo: 08.22 kirjoittanut Divi »

Poissa Falconi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #649 : 30.12.10 - klo: 19.40 »
HK:lle tullut uusi markan giga.Näyttää aika hyvältä ohjaimelta. http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=12181

Itse pistin tilaten tänään tuollaisen radion. Tarkoituksena korvata Bullet fluxin mukana tullut radio. Mikäli nuo tuolla kommenteissa linkitetyt ohjeet tosiaan toimivat niin tuolla st. curvella voi säätää ohjauksen expoja, jos se jotakin kiinnostaa.

Tässä vielä linkki ohjeeseen: http://www.graupner.de/mediaroot/files/94001_XG6i_de_en_fr.pdf

Tuosta kun selailee eteenpäin niin pitäisi myös lontoon kieliset ohjeet tulla näkyviin, sivut vaan menee todella hassusti, joten jos joku lukee niin katsokaa sieltä sivujen alalaidasta sivunnumero ettei mene sekaisin.

Ainut mitä en tajunnut vielä on kun kaasulle voi asettaa monta eri käyrää, oli jotain vtr-curvea, cur-curvea ja sit jotain pointteja. Mutta eiköhän se selviä kun pääsee värkkäämään.

Voin näin aloittelevana autoilijana laittaa jotain kokemuksia käyttöönotosta sun muusta kuhan tuo radio saapuu ja saan ohjausservon vaihdettua.

TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #650 : 02.01.11 - klo: 16.45 »
GT-2:sta kokemusta nyt yhden päivän verran.

Tällä kokemuksella parempi hinta-laatu suhde kuin 3PK:ssa tai M8:ssa. Oikeestaan ei muuta valittamista olekkaan kuin epojen puute, D/R tosin korvaa sen suunnilleen kun servosarvi on keskellä. ;)

Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #651 : 03.01.11 - klo: 12.17 »
mikä toi usb johto on mikä tulee ton gt-2 radion mukana??
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #652 : 03.01.11 - klo: 14.48 »
usb johto?

Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #653 : 03.01.11 - klo: 15.23 »
niin ja siinä on 3.5mm liitin toises päässä
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #654 : 03.01.11 - klo: 15.25 »
lienee sitten usbin kautta lataamista varten, ei 3,5mm liittimestä paljon muuta saa läpi kun ei tuossa säätöjäkään ole.

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #655 : 03.01.11 - klo: 17.33 »
Taitaa kuitenkin olla ohjaimen liittämiseksi tietokoneeseen.
Silloin siitä saadaan peliohjain koneelle.

Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #656 : 03.01.11 - klo: 18.36 »
ei tämä tänne kuulu mutta:

jos jollain on toimivat gt2 radiot ja haluaa myydä ne minulle niin laittakaa YV:tä :angel:
« Viimeksi muokattu: 11.01.11 - klo: 07.33 kirjoittanut jonu93 »
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #657 : 03.01.11 - klo: 18.47 »
No jos se ei kuulu tänne niin ei varmaan kannata sitä sitte tänne laittaa.. :roll:
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #658 : 03.01.11 - klo: 18.54 »
on ollut ilmotus tuolla ostetaan palstalla mutta kukaan ei oo tarjonnu mitään :grin: :grin:
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Markan gigaradiot?
« Vastaus #659 : 03.01.11 - klo: 19.33 »
No ei sitä varmaan kannata täälläkään sitte huudella :huh:
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |