Kirjoittaja Aihe: SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?  (Luettu 5409 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
En tiedä, miten pitkällä ensi vuoden SM/NM-sarjan suunnittelu jo on, mutta heitän silti mielipiteitä keräämään aiheen:

Pitäisikö sisä- ja ulkoratakisojen muodostaa yksi vuoden käsittävä SM/NM-sarja, vai olisiko parempi, että  sisärata- ja ulkoratamestaruudet olisivat erillisiä?

Itse olen erillisten sarjojen kannalla. Sillä perusteella, että kuten joka kesä nähdään, monet jättävät kesäkauden ajamatta. Näin saattaa käydä edelleenkin, jolloin heidän kohdallaan mielenkiinto edes talvikauteen osallistumisesta laimenee entisestään.

Toiseksi, useimmat kilpailijat edustavat nyt ja tulevaisuudessa nuorisoa, ja koululaisia ja opiskelijoita on joukossa runsaasti. Heidän kesäohjelmansa ei ole niin ennustettavissa kuin "vakiintuneemmalla" väellä, ja kesäkauden kisoihin ei ehkä kerta kaikkiaan pysty osallistumaan, vaikka halua olisikin: kesätyöt, lomareissut, kielikurssit, mummolan työleirit jne.

Luulen, että uudelle SM/NM-sarjalle ja koko lajille on eduksi, jos se ainakin aluksi jaetaan erillisiksi sisä- ja ulkosarjoiksi.

Mitä mieltä?

Poissa jjmm

  • Jäsen
    • Profiili
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #1 : 17.08.03 - klo: 21.29 »
Kannatan ajatusta erillisistä kesä- ja ulkosarjoista, koska kesällä kilpailuihin pääsy on epävarmaa mökkeilyn ja kesätöiden yms. takia.
Team Xray X12 2023

Poissa Jani S

  • Veteraani
    • Profiili
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #2 : 17.08.03 - klo: 21.32 »
Erittäin hyvä idea ja kannatan tätä, koska jos ajetaan yhteinen sisä sekä ulko SM niin monelta huippu kuskilta menee mahdollisuus sijoittua SM kisoissa koska ajaa esimerkiksi poltista pelkästään kesäisin. Ehdottomasti tämmöinen ens vuoden SM sarjaan.

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #3 : 17.08.03 - klo: 21.36 »
Olisiko silti huono idea, jos talvi- sekä kesäsarjankin pisteet laskettaisiin yhteen ja myös molempien parhaat palkittaisiin?
Eli käytännössä olisi viralliset talvi- ja kesäsarjat, mutta bonuksena myös molemmissa hyvin pärjäneet saisivat jonkinlaista tunnustusta aktiivisuudestaan ja taidoistaan.

-Niko-
EuroRC / TEK

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #4 : 17.08.03 - klo: 22.24 »
Vähän epäilen, ettei kahta mestaruutta samalle luokalle tipu. Itse piden mielekkäämpänä koko vuoden mittaista sarjaa. Ja juuri siinä kokoonpanossa, mikä nyt on voimassa eli 4 talvi kisaa ja 4 kesäkisaa.

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #5 : 18.08.03 - klo: 00.27 »
Samaa mieltä MrCalen kanssa ja sitten jommalta kummalta menis jotenkin se arvostus. Ei nyt aleta huopaamaan kun on sen verran saatu soudettua että saatiin SM-sarja.

Poissa Mika M

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #6 : 18.08.03 - klo: 09.47 »
Itse pitäisin hyvänä jos sarjat pidetään yhdessä, mutta laskettaisiin pisteet
tyyliin 6/8 niin, että voi myös ajaa halutessaan 4 sisäkisaa ja 2 ulkokisaa. Tai päin vastoin. Eli pistelasku ei olisi 3/4 + 3/4 vaan tuo 6/8.

Tosin en valittaisi vaikka olisivat erilliset sarjatkin.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #7 : 18.08.03 - klo: 12.44 »
Yhden sarjan kannattajat: pidättekö lainkaan riskinä sitä, että koko sarjan osanottajamäärä kärsisi siksi, että osalla ei ole mahdollisuutta tai halua osallistua ulkoratakisoihin?

Tietääkseni ulko- ja sisäratamestaruuksien erottaminen on käytäntönä muualla?

Entäpä erikseen itsenäiset sisä- ja ulkoratasarjat, mutta SM/NM määräytyy niiden yhteispisteistä, kuten Niko edellä ideoi? Se tuntuisi järkevältä.

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #8 : 18.08.03 - klo: 13.04 »
Kyllä ajatusta on ollut tässä SM -sarjan säännöstöä kehitellessä, että Mestaruudet jaetaan sähkötouring luokissa nimen omaan vain ja ainoastaan yhdistetyllä mallilla, kuten aiemmin olen asiasta tiedottanut.

Joka tapauksessa matto ja asvalttipisteet lasketaan myös erikseen ja on täysin mahdollista ja suotavaa, että tavalla tai toisella jotain mainintaa ainakin, ellei jopa palkintojakin saatetaan jakaa erikseen mattokaudelle ja asvalttikaudelle...

Autohan on periaatteessa sama, ajetaan sisällä tai ulkona, joten ei tuo sen enempää poikkea esim. ralliautoista, niillähän ajetaan samaa sarjaa, olkoon sitten alustana soraa, lunta tai asvalttia.

Meillä on jo erikseen matolla jaettava Suomen Mestaruus -> C-12.

Joten luulisi, että näinkin pienelle harrastaja ja kilpailuporukalle radioautoissa 6 SM -titteliä riittää ? Vaikka se niin kivaa olisikin, että joka asiassa jaettaisiin SM -titteliä....

Ja muuten miten tämä vaikuttaa niihin jotka aikaisemmin ovat ajaneet vain matolla ? Eikä siis kesällä ollenkaan. Eiväthän he aikaisemminkaan ole siis ottaneet osaa SM:ään ? Joten kuinka tämä voisi heidän motivaatiota laskea nykyisestä mallista ?

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #9 : 18.08.03 - klo: 17.39 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Ja muuten miten tämä vaikuttaa niihin jotka aikaisemmin ovat ajaneet vain matolla ? Eikä siis kesällä ollenkaan. Eiväthän he aikaisemminkaan ole siis ottaneet osaa SM:ään ? Joten kuinka tämä voisi heidän motivaatiota laskea nykyisestä mallista ?


Tilanne on aivan eri sarjamuotoisessa kisassa (4 kisaa) kuin tähän astisessa yhden (kahden) päivän kisassa. Puolustelematta sen enempää nyt pois jäävää mallia, se on aina kisana kerännyt runsaasti osanottajia, myös niitä, jotka muuten eivät osallistu kesäkisoihin lainkaan.

Itselleni asia on sinänsä samantekevä. Draiverina kysymyksenasetteluuni oli ainoastaan huoli siitä, tehdäänkö osanottajamäärille enemmän vahinkoa kuin hyötyä.

Erilliset sisäratasarja ja ulkoratasarja, joiden summana on SM/NM-arvo, on varmasti hyvä.

- - - - - -
Näin suuren muutoksen edellä kaiken muunkin on oltava järjestyksessä. Säännöt sadetilanteen varalta on ehdottomasti laadittava syksyn aikana, ennen 2004 kauden alkua!

Poissa Jani S

  • Veteraani
    • Profiili
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #10 : 18.08.03 - klo: 18.48 »
Jos jaetaan yhteinen mestaruus sisä/ulkona ongelmana on semmoiset kuskit jotka eivät aja kesällä olleenkaan. Jos jaettaisiin molemmista SM arvo saisivat tämmöiset kuskit silti osallistua täysillä matto SM kisoihin ja mahdollisuudet sijoituakin siinä. Tärkeintä olis se että kuskeja kävis kisoissa ja SM titteli menis lähinnä sen mukaan kuinka nopea kuljettaja on eikä sen mukaan kuinka sinnikkäästi kisoissa on jaksanut käydä ( kuten FT sarjan sijoitukset aika pitkälti meni ).

Poissa PJEP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #11 : 19.08.03 - klo: 13.15 »
Ehdottomasti erillisten sarjojen kannattaja!

Matto ja asfalttiajaminen ovat melkein eri lajeja, toiseksi kaikilla ei ole mahdollisuutta tai innostustakaan ajaa kesällä.
Talvikaudella sääolosuhteetkin ovat vakio.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #12 : 20.08.03 - klo: 15.30 »
Tuskinpa missään päin maailmaa jaetaan virallisia mestaruuksia erikseen sekä matolle että asvaltille. Esim. kotimainen rallin SM-sarjahan on jakautunut selkeästi kahteen kauteen, mutta silti jaossa on vain yksi mestaruus: talvella ajetaan lumella/jäällä, kesällä asvaltilla/soralla. Matolla ja asvaltilla ajaminen ei nyt loppujen lopuksi kauhean paljon eroa, samat kaverit ne siellä kärjessä kuitenkin on. Ehdotettu laskentatapa 6/8 kaikista kisoista voisi kyllä toimia, jos ei ehdi osallistua kaikkiin kesäkisoihin.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #13 : 20.08.03 - klo: 20.57 »
Ähhh. Vertailu 1:1 rallisarjoihin ja futiksiin ja ihan mihin tahansa on mautonta. Tässä on kysymys rc-pienoisautoilusta, sillä on omat erityispiirteensä, me olemme sen harrastajia ja harrastajien isäpappoja, ja me voimme (lue: meidän pitäisi voida) tehdä itsellemme sellaiset sarjat kuin itse tarkoituksenmukaisimmaksi näemme!
Jos kerran vedotaan muiden lajien esimerkkeihin: futista pelataan Suomessa talvellakin ja sekä sisällä että ulkona. Otteluitakin järjestetään. Mutta futis-sarjat ovat silti ulkosellaisia. Tai niitä ei ainakaan sekoiteta keskenään. Entäs, pitäisikö mäkihypyn kesäkisojen pisteet alkaa laskea mukaan World Cup -pisteisiin?


Vielä kerran: tämä on kaikkein eniten nuorisoharrastus. JOssa myös kotoväki on taustajoukkona vahvasti mukana. Ja nuorisolla ja muulla kotoväellä tuppaa tyypillisesti olemaan erilaista muutakin ajankulua kesäisin kuin SM-sarjat. Ja vaikka ei olisikaan, kaikkia harrastajia ei vain kesäkisailu ole huvittanut. Se kai on fakta.
Oikea nuorisoharrastus huomioi nämä asiat, jos se ihan aidosti on sellainen.

Pitäisi aina silloin tällöin pysähtyä miettimään, ketä varten tämän lajin sääntöjä ja kisasarjoja tehdään. Tehdaskuskeilleko? AKK:lle? Lajiryhmälle? Mites, olisiko lajin harrastajat mitään? He, jotka lopulta aivan kaiken maksavat. Jopa tehdaskuskien kamat.

Tämä vain periaatteelliselta kannalta. Kuten olen jo sanonut, itselleni asia on samantekevä, kunhan tässä yritän pelastaa sarjaa jo etukäteen.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #14 : 21.08.03 - klo: 12.16 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Tuskinpa missään päin maailmaa jaetaan virallisia mestaruuksia erikseen sekä matolle että asvaltille.


Saksassa ajetaan erikseen "hallimestaruus" ja "outdoor-mestaruus".

Vaikka pidänkin vertailua muihin lajeihin huonona, tuli "hallimestaruudesta" mieleen yksi laji, joka kesä- ja talviolosuhteidensa erilaisuuden osalta käy esimerkkinä: yleisurheilu. Siinä on hallikisoja ja niissä tehtyjä ennätyksiä, mutta niitä ei milloinkaan laiteta samoihin tulosluetteloihin kesäkisojen kanssa. Minkähän vuoksi?

Poissa PJEP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #15 : 21.08.03 - klo: 13.23 »
VesaK: Puhut asiaa. Mielestäni ulko ja sisäautoilu on eri asia.
Omalta kohdaltamme, kun kesäkisat ovat pääsääntöisesti jääneet väliin on myös suuri lovi sarjapisteissä. Se merkitsee sitä, ettei ole paineita lähteä myöskään sisäkautena joka kisaan pisteiden perässä - käydään vain niissä kisoissa, kun tuntuu hyvältä. Toisaalta on suuri vaara , että innostus koko lajia kohtaan hiipuu kokonaan.
Tämä on vain oma tuntemus asiasta, yksittäisen kilpailijan tähden ei tarvi systeemiä muuttaa.
Mutta samalla tavalla asiaan suhtautuvia voi olla muitakin.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #16 : 21.08.03 - klo: 13.54 »
Lainaus käyttäjältä: "PJEP"
Mutta samalla tavalla asiaan suhtautuvia voi olla muitakin.


Tässäpä yksi probleemi onkin. Nimittäin passiivisuudessa.

Uusi SM/NM-sarja on asia, joka koskee jollakin tavalla noin 120:a kilpailijaa, ja suuresti se koskee ehkä 40-50:ä aktiivisinta heistä. Sekä TJ- että TS-kuskeja.  Plus huoltajat päälle. Mutta silti vain muutama viitsii ottaa asiaan kantaa. Mitähän siitä pitäisi ajatella?
Onko asia kaikille muille ihan samantekevä?

Vai onko niin, kuten pelkään, että keskusteluun osallistuminen nähdään turhana, koska sillä ei ole mitään vaikutusta?

Itse lopettaisin oman jankutukseni heti, jos monista kommenteista näkisin, että ajan väärää asiaa. Toisaalta saisin hämmästyttävästi vettä myllyyn, jos näkisin, että ollaan oikealla asialla.

Noin yleisemminkin, aktiivikisaajat käyttävät vuodessa satoja tunteja kilpailemiseen ja kilpailumatkoihin. Ja vielä enemmän harjoitteluun ja muuhun puslaamiseen. Rahaa palaa jopa tuhansia euroja. Foorumissakin käydään säännöllisesti uteliaina kurkistelemassa. Mutta mikä on se tekijä, mikä estää osallistumasta keskusteluun yhteisissä, tärkeissä asioissa?

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #17 : 21.08.03 - klo: 15.47 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
...40-50:ä aktiivisinta heistä. Sekä TJ- että TS-kuskeja.  Plus huoltajat päälle. Mutta silti vain muutama viitsii ottaa asiaan kantaa. Mitähän siitä pitäisi ajatella?
Onko asia kaikille muille ihan samantekevä?

Vai onko niin, kuten pelkään, että keskusteluun osallistuminen nähdään turhana, koska sillä ei ole mitään vaikutusta?

...


Ehkä porukka ei uskalla ottaa kantaa. Pelottaa että kerho kaveri luke viestin ja kun hänet näkee seuraavan kerran, hän alkaa valittamaan että: Mitä sä sellasta menit sinne kirjottaan.. jne...


Itse olisen ehkä sisä ja ulko mestaruuksien kannalla, niinkuin oli Fin-Trackissakin. Ei kai se kovin vaike järjestely voi olla? Olisi matto mestari ja asvaltti mestari. Matto Mestari: MM, ja Asvaltti
Mestari: AM :lol:
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #18 : 22.08.03 - klo: 13.51 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "PJEP"
Mutta samalla tavalla asiaan suhtautuvia voi olla muitakin.


Tässäpä yksi probleemi onkin. Nimittäin passiivisuudessa.

Uusi SM/NM-sarja on asia, joka koskee jollakin tavalla noin 120:a kilpailijaa, ja suuresti se koskee ehkä 40-50:ä aktiivisinta heistä. Sekä TJ- että TS-kuskeja.  Plus huoltajat päälle. Mutta silti vain muutama viitsii ottaa asiaan kantaa. Mitähän siitä pitäisi ajatella?
Onko asia kaikille muille ihan samantekevä?

Vai onko niin, kuten pelkään, että keskusteluun osallistuminen nähdään turhana, koska sillä ei ole mitään vaikutusta?

Itse lopettaisin oman jankutukseni heti, jos monista kommenteista näkisin, että ajan väärää asiaa. Toisaalta saisin hämmästyttävästi vettä myllyyn, jos näkisin, että ollaan oikealla asialla.

Noin yleisemminkin, aktiivikisaajat käyttävät vuodessa satoja tunteja kilpailemiseen ja kilpailumatkoihin. Ja vielä enemmän harjoitteluun ja muuhun puslaamiseen. Rahaa palaa jopa tuhansia euroja. Foorumissakin käydään säännöllisesti uteliaina kurkistelemassa. Mutta mikä on se tekijä, mikä estää osallistumasta keskusteluun yhteisissä, tärkeissä asioissa?


Allekirjoittaneen kohdalla se tekijä on yksinkertaisesti se, etten pysty puoltamaan kumpakaan vaihtoehtoa toisen edelle.
Molemmilla on puolensa.
-Pekka

Poissa J.M.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #19 : 23.08.03 - klo: 16.12 »
En kannata SM sarjaa erikseen ulko ja sisäradoille. Sillä, kun ajetaan molemmilla rata alustalla matolla ja asvaltilla niin silloin nähtäisiin ne todelliset kuskit, että kuka hallitsee maton ja asvaltin nopeiten. Lisäksi tulisi mielenkinntoisempaa kun on pitkä sarja ja monta kisaa niin mestaruus ei ratkeaisi noin 4 kisassa. Tämä on minun mielipiteeni :wink:
LRP / Power-Racing

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #20 : 23.08.03 - klo: 16.54 »
Lainaus käyttäjältä: "J.M."
Sillä, kun ajetaan molemmilla rata alustalla matolla ja asvaltilla niin silloin nähtäisiin ne todelliset kuskit, että kuka hallitsee maton ja asvaltin nopeiten.

Jos tietäisimmekin, että talvi+kesä keräävät hyvän joukon sekä TS- että TJ-kuskeja, ei mitään ongelmaa olisi.

Kysymys on enemmän siitä, että kaikki eivät halua tai voi ajaa kesäkautta. Ja kun niin on, heidän kohdallaan ei käytännössä ole mitään sarjaa, vaan ainoastaan yksittäisiä kilpailuja. Jolloin mielenkiinto edes talvisarjan kiertämiseen saattaa mennä, koska sillä ei sarjapisteiden kannalta ole mitään merkitystä.
Tämä saattaa laskea osallistujamääriä kautta linjan. Onko meillä siihen varaa? Mielestäni ei ole.

Poissa Jani S

  • Veteraani
    • Profiili
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #21 : 23.08.03 - klo: 17.52 »
Vesa K: Juuri tämä on tärkein ponti koska jos tietää heti ennen kautta ettei ole mitään mahdollisuuksia ajaa hyvästä SM sarjasijoituksesta niin se varmasti laskee motivaatiota osallistua kisoihin. Mielestäni olisi tärkeintä että jokaisessa SM sarjan kisassa olisi paljon osaanottajia eikä kävisi niin kuin liian useassa kisassa tänä vuonna että kuskeja on ollut 20 kpl. Kumminkin muutamat kisat osoitti sen tänä vuonna et voisimme saada esimerkiksi viri kisaan 50 kuskiakin.

Poissa PJEP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #22 : 23.08.03 - klo: 19.56 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"

Kysymys on enemmän siitä, että kaikki eivät halua tai voi ajaa kesäkautta. Ja kun niin on, heidän kohdallaan ei käytännössä ole mitään sarjaa, vaan ainoastaan yksittäisiä kilpailuja. Jolloin mielenkiinto edes talvisarjan kiertämiseen saattaa mennä, koska sillä ei sarjapisteiden kannalta ole mitään merkitystä.
Tämä saattaa laskea osallistujamääriä kautta linjan. Onko meillä siihen varaa? Mielestäni ei ole.


Juuri näin!
Mikä estää ajamasta sisäkauden ja talvikauden mestaruuksista erikseen?
Eikö motivaatiota lisäisi se, että yhden "porkkanan" sijasta olisi kaksi porkkanaa!
Jos kesäkaudelta ei ole pisteitä, motivaatioiden ristiriitatilanteissa kisamatka kärsii tappion.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #23 : 23.08.03 - klo: 20.51 »
Kysymys on Suomen Mestaruudesta. Eli suurimmasta meriitistä mitä tässä maassa voi tässä lajissa voittaa. Jos joku ei pysty järjestämään itselleen vapaata kolmeksi talvi- ja kesäkisapäiväksi tai kesällä ei muuten vaan huvita ajaa, ei hän ansaitse hyvää SM-sijoitusta.

Kesä- ja talvisarjan tulokset huomioidaan kai erikseenkin. Mutta mestaruus jaetaan yhteispisteiden mukaan.
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Joka tapauksessa matto ja asvalttipisteet lasketaan myös erikseen ja on täysin mahdollista ja suotavaa, että tavalla tai toisella jotain mainintaa ainakin, ellei jopa palkintojakin saatetaan jakaa erikseen mattokaudelle ja asvalttikaudelle...
Eli pelkästään talvella harrastavien tilanne pysyy ennallaan. Ainoastaan kilpailujen "laatu" ja järjestelyt paranevat entisestään.

Ollaan nyt tyytyväisiä siihen, että saadaan kauan kaivattu sarjamuotoinen SM takaisin, eikä etsitä aina sitä kaikkein synkintä skenaariota.   :wink:

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #24 : 23.08.03 - klo: 21.03 »
Cale puhuu jälleen asiaa.
-Pekka

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #25 : 23.08.03 - klo: 21.16 »
Ensi vuonna ajetaan mattosarja 3/4 ja sen sarjan voittaja on mattosarjan mestari, sen lisäksi ajetaan 3/4 sarja asvaltilla ja sen sarjan voittaja on asvalttimestari. Suomen Mestaruuden voittaa se kuka on kaikkein korkeimmillaan kun lasketaan ko. pisteet yhteen, eli 6/8 ! Meillä on vain yksi Suomen Mestaruus jaossa ja niin se tulee olemaan jatkossakin.

Luulisin tämän kelpaavan kaikille ? Sillä on aivan varmaa että matolle SM -titteliä ei tule TS-10 luokkaan, sillä se on jaossa C-12 luokassa. Kun ko. sarjaa suunniteltiin, niin tiedossa oli että monet ajavat pelkästään matolla ja jotkut ajavat vain asvaltilla, kun katselee tämänkin vuoden matto ja vielä kesken olevaa asvaltti osanottajien luetteloa, niin siellä on kuitenkin niin paljon kilpailijoita, jotka ajavat sekä mattoa että asvalttia ja he ovat ansainneet tuon täyden "mammuttisarjan", sillä sen verran kova on heidän panostuksensa tähän lajiin.

Eikä ole ollenkaan varmaa kuinka jatkossa tulee käymään. Kuinka moni innostuu ajamaan koko sarjan, sen sijaan että aikaisemmin on ajanut vain matolla, koska nyt on kyseessä SM -sarja ? Ajetaan ensin ensimmäinen vuosi ja katsotaan kuinka uusi systeemi toimii ja tehdään koko ajan analyyseja ja parannus ehdotuksia, sen sijaan että ollaan heti mustamaalaamassa sarjaa joka ei vielä ole edes alannut.

Vuosikausia on moni odottanut SM -sarjaa, nyt se on annettu, joten luulisi porukan olevan tyytyväinen ? Vai kuuluuko tämä juuri niihin asioihin, että kun jotain saadaan niin aletaan heti kritisoimaan sitä, vaikka mitään ei ole vielä edes ajettu ja sarjan SM- säännöt ovat vielä tekemätä ?

Sen sijaan, että tässäkin topicissa olisi annettu selkeitä neuvoja ja ohjeita kuinka ko. sarja tulisi tehdä ja mitä kaikkea tulisi ko. SM -sarjan sääntöihin rakentaa, niin tässä on pääsääntöisesti alettu kritisoimaan JO PÄÄTETTYÄ 6/8 SM -sarjaa .... sarjaa, jota on jo
vuosikausia odotettu .... (näin itse olen tämän topicin kommentit pääasiassa ymmärtänyt...)

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #26 : 23.08.03 - klo: 23.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Ensi vuonna ajetaan mattosarja 3/4 ja sen sarjan voittaja on mattosarjan mestari, sen lisäksi ajetaan 3/4 sarja asvaltilla ja sen sarjan voittaja on asvalttimestari. Suomen Mestaruuden voittaa se kuka on kaikkein korkeimmillaan kun lasketaan ko. pisteet yhteen, eli 6/8 ! Meillä on vain yksi Suomen Mestaruus jaossa ja niin se tulee olemaan jatkossakin.

Luulisin tämän kelpaavan kaikille ? Sillä on aivan varmaa että matolle SM -titteliä ei tule TS-10 luokkaan, sillä se on jaossa C-12 luokassa. Kun ko. sarjaa suunniteltiin, niin tiedossa oli että monet ajavat pelkästään matolla ja jotkut ajavat vain asvaltilla, kun katselee tämänkin vuoden matto ja vielä kesken olevaa asvaltti osanottajien luetteloa, niin siellä on kuitenkin niin paljon kilpailijoita, jotka ajavat sekä mattoa että asvalttia ja he ovat ansainneet tuon täyden "mammuttisarjan", sillä sen verran kova on heidän panostuksensa tähän lajiin.

Eikä ole ollenkaan varmaa kuinka jatkossa tulee käymään. Kuinka moni innostuu ajamaan koko sarjan, sen sijaan että aikaisemmin on ajanut vain matolla, koska nyt on kyseessä SM -sarja ? Ajetaan ensin ensimmäinen vuosi ja katsotaan kuinka uusi systeemi toimii ja tehdään koko ajan analyyseja ja parannus ehdotuksia,


Tähän kohtaan asti ylläoleva kirjoitus on loistava, ja ihan oikeasti taputin hengessäni käsiäni: juuri niin se on - aihe on saanut pisteen, oikealta suunnalta ja oikealla tavalla. Hyvä!

Loppuosa ei ansaitse edes kommentointia.

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #27 : 23.08.03 - klo: 23.54 »
yhdyn 100% vesaK:n viestiin, kun en lisättävääkään keksinyt.  :wink:

-Niko-
EuroRC / TEK

Poissa PJEP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
SM/NM-mestaruudet erikseen ulko- ja sisäradoille?
« Vastaus #28 : 24.08.03 - klo: 00.19 »
Hyvä Tumppi!
Ensi lukemalla vaikuttaa huomattavasti paremmalta systeemiltä, nyt on porkkanaa molemmille kausille!