Kirjoittaja Aihe: Ferrari F2007 Rakennus-topic  (Luettu 83117 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Ferrari F2007 Rakennus-topic
« : 25.09.09 - klo: 19.48 »
Loin nyt uuden topicin F1 2007:lle ja tänne keskustelut auton omistajilta.

Edit: otsikko oikeaan muotoon
« Viimeksi muokattu: 24.02.10 - klo: 19.13 kirjoittanut Petri T »

Poissa Youha

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F1 2007
« Vastaus #1 : 25.09.09 - klo: 20.01 »
Jees Jess!

Itellä ei ole minkään sortin kokemuksia polttiksista ja ajattelin että tämä projekti olisi sellainen mistä ehkä saa kipinän siihenkin puoleen. En nyt ole vielä varma että mikä auton lopullinen virka tulee olemaan, ajanko ollenkaan vai pidänkö näytillä, aika näyttää. Alku tässä on varmaan se "turhauttavin" kun auto ei vähään aikaan näytä oikein miltään, mutta sitten kun alkaa olemaan useampi komponentti kasassa niin mukavahan tuohon on lisäillä viikon välein muutama nippeli.
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

Poissa m-power

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #2 : 25.09.09 - klo: 20.41 »
en ymmärrä miksi jotkut boikotoivat tätä ferrari autoa..? syy...? :afro:onko se kussut jonkun aamumuroihin :shocked: vai mistä johtuu negatiivinen palaute??

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #3 : 25.09.09 - klo: 20.46 »
No joo...jospa nyt saataisiin keskustelua positiivisempaan suuntaan. Pakko heittää tähän väliin kysymys eli miten autoon olisi suhtauduttu jos Tamiya olisi tehnyt sopimuksen DeAgostini kanssa?
« Viimeksi muokattu: 25.09.09 - klo: 21.09 kirjoittanut Petri T »

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #4 : 25.09.09 - klo: 21.22 »
Tässä linkki italialaiselle sivustolle. Tarinaa auton kasaamisesta kuvien kera.
http://forum.deagostiniedicola.it/topic.asp?TOPIC_ID=16880&whichpage=1

Hyvä syy alkaa opiskella italiaa  :wink:


Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #5 : 25.09.09 - klo: 21.25 »
en ymmärrä miksi jotkut boikotoivat tätä ferrari autoa..? syy...? :afro:onko se kussut jonkun aamumuroihin :shocked: vai mistä johtuu negatiivinen palaute??
Se on kai ihan perus kateutta, kun eivät voi sietää että joku muu laittaa
rahaa sellaiseen mikä heitä ei kiinnosta. :roll:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #6 : 25.09.09 - klo: 21.30 »
No joo...jospa nyt saataisiin keskustelua positiivisempaan suuntaan. Pakko heittää tähän väliin kysymys eli miten autoon olisi suhtauduttu jos Tamiya olisi tehnyt sopimuksen DeAgostini kanssa?

No ei tuommoinen provosointi ainakaan helpota asiaa... Mutta tuskin muutaman satasen autoa olisi sen helpompi ollut harrastajille myydä Tamiyanakaan tuohon hintaan.

Ihan oikeastihan harrastajat tietävät suunnilleen jo missä mennään välineiden hintojen etc suhteen, harrastelijat, ja varsinkin uudet sellaiset lienevät lähinnä kohderyhmää tälle.

Eikä siinä mitään pahaa, harrastajien asenne on vain välillä hieman ylisuojeleva uusia kohtaan.

Tätä(kin) saa jokainen vapaasti kerätä, ja jopa käyttääkin sitten kun joskus saa kasattua, en tosin suosittele edelleenkään.

Ja ellei mielipiteen ilmaisemista sallita, olette todellakin valinneet väärän keräilykohteen.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #7 : 25.09.09 - klo: 21.37 »
Tässä linkki italialaiselle sivustolle. Tarinaa auton kasaamisesta kuvien kera.
http://forum.deagostiniedicola.it/topic.asp?TOPIC_ID=16880&whichpage=1

Hyvä syy alkaa opiskella italiaa  :wink:


Varauksella sitte kattelette noita kuvia, koska ainakin yks oli tullu hulluksi
hiilikuituluukkitarran kanssa ja renkaissakaan ei oo niitä valkosia raitoja urissa. :grin:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #8 : 25.09.09 - klo: 21.47 »
OT: Nyt ei enää kannata jatkaa sitä jauhamista täällä, jatketaan sitten siellä toisessa topikissa kun tunteet ovat hieman viilenneet ja vääntö-topikki taas avataan :evil:

Mutta laitetaampa nyt asiaa, tappaen turhaa OT:ta

En suosittele syanoakrylaatti-pohjaista pikaliimaa sellaisten osien liimaamiseen jotka tulevat esille. Liimasta nousevat höyryt varjäävät liimauskohdan ympäröivää muovia valkeaksi. Kannattaa  käyttää tarkoitukseen myytävää muoviliimaa, niinkuin ohjeissakin suositellaan. Arvatkaa vaan kumpaa itse käytin kiiruspäissäni  :grin:
Ei muuten ollut ihan läpihuutojuttu saada osia asettumaan tavoiteltuun muotoon. ..edes pikaliimalla. Sovitukset olivat kyllä ihan hyvät mutta työmenetelmistä löytyi pahimmat puutteet. :roll: Esim. maalarinteippi olisi varmasti auttanut osien asettelemisessa oikeisiin kulmiin ennen liiman kuivumista.

Vartavasten OT:n tappoon otettu huonolaatuinen kännykamerakuva jonka värit ovat totaalisen pielessä...



Edit. Kyllä minullakin tekisi NIIN mieli kommentoida tuota vääntöä itsekkin, mutta ihan oikeasti, omistetaan tämä aihe vain auton rakentamiselle, koska muuten tämäkin topicki sisältää enemmän vääntöä kuin asiaa.
« Viimeksi muokattu: 25.09.09 - klo: 22.10 kirjoittanut mvar »

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #9 : 25.09.09 - klo: 21.54 »
Ei kait sitä kukaan täysin tyrmääkkään, etteikö saisi puoleen jos toiseen omia mielipiteitä antaa.
Siinä on vaan suuri ero miten niitä mielipiteitänsä ilmaisee, ja kukin ymmärtää.
Rakentavaa krtiikkiä saa ja pitääkin antaa.

En voi väittää ettenkö itsekkin pidä kyseistä kokonais hintaa kalliina, jos ajattelee ihan puhtaana rahana.
Kahden vuoden ajalle kun sen jakaa, ni ei se enää tunnu "missään".

Siltikin vanhana harrastajana aion auton osat keräillä "parempaan" talteen, ja kasailla sitten joskus.

Ja kun ajattelee/puolustelee näitä nuorempia aloittelevia harrastajia, niin huonomminkin voisivat rahansa "sioittaa" ja parissavuodessa saavat rutkasti tietoa/kokemusta näistä (toivottavasti ainakin).

Hieno ja monimuotoinen harrastus kaikenkaikkiaan ja pidetään myös sellaisena.
son loppu ny.

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #10 : 25.09.09 - klo: 22.11 »
No joo...jospa nyt saataisiin keskustelua positiivisempaan suuntaan. Pakko heittää tähän väliin kysymys eli miten autoon olisi suhtauduttu jos Tamiya olisi tehnyt sopimuksen DeAgostini kanssa?

No ei tuommoinen provosointi ainakaan helpota asiaa... Mutta tuskin muutaman satasen autoa olisi sen helpompi ollut harrastajille myydä Tamiyanakaan tuohon hintaan.

Ihan oikeastihan harrastajat tietävät suunnilleen jo missä mennään välineiden hintojen etc suhteen, harrastelijat, ja varsinkin uudet sellaiset lienevät lähinnä kohderyhmää tälle.

Eikä siinä mitään pahaa, harrastajien asenne on vain välillä hieman ylisuojeleva uusia kohtaan.

Tätä(kin) saa jokainen vapaasti kerätä, ja jopa käyttääkin sitten kun joskus saa kasattua, en tosin suosittele edelleenkään.

Ja ellei mielipiteen ilmaisemista sallita, olette todellakin valinneet väärän keräilykohteen.

Sorry väännön jatko, mutta täsä vastausta:

Ei ollut tarkoitukseni provosoida ollenkaan vaan leikitellä ajatuksella.

Minun puolestani voi tuoda mielipiteensä julki. Ja asioista pitää voida keskustella kunhan tapa pysy asiallisena :)

Nyt täytyy muistaa, että tapa jolla F2007 toimitetaan on ensimmäistä kertaa käytössä meidän rc-autojen historiassa. Myönnän, että itsekin olen aika epäilevällä kannalla toimituksiin ja niiden jatkuvuuteen, mutta kuten olen jo useamman kerran todennut niin toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

Olen saattanut saada kylähullun maineen täällä foorumilla aloittaessani tämän F2007 aiheen, mutta onko tuolla niin väliä. Tarvitseeko keräilyä/harrastusta perustella jos siitä itse nauttii  :grin:

Terveisin

tuhansia euroja kössin autoihin tuhlannut




Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #11 : 25.09.09 - klo: 22.19 »
Ihminen on luonteeltaan keräilijä, joten sitä ei kannata väheksyä, toisissa se asuu vahvemmin kuin toisissa. Kuten joku toisaalla sanoin miksei RC-autoilua ja keräilyä voisi yhdistää?

Omalta kohdaltani näen tämän asian siten, että ajamisen kannalta tuossa ei ole mitään järkeä, mutta keräilemisen ja harrastamisen kannalta varmaan paljonkin. On ihan turhaa verrata tällaista settiä valmiiseen RTR-autoon tai muihin statusta saavuttaneisiin keräilyesineisiin, ne kamppailee eri lajeissa.

Toivotaan hartaasti, että kaikki 100 numeroa julkaistaan ja vielä luvatulla hinnalla.
Flying Calacucco

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #12 : 25.09.09 - klo: 22.35 »
Ihminen on luonteeltaan keräilijä, joten sitä ei kannata väheksyä, toisissa se asuu vahvemmin kuin toisissa. Kuten joku toisaalla sanoin miksei RC-autoilua ja keräilyä voisi yhdistää?
Tarviiko niitä asiakseen yhdistää, kun harrastaa tarpeeksi kauan eikä raaski mistään luopua niin voila!: myös keräilet RC-vekottimia  :lol:

Ps. Onko entistä "vääntö" topickia tarkoitus avatakkaan?

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #13 : 25.09.09 - klo: 22.42 »
Ps. Onko entistä "vääntö" topickia tarkoitus avatakkaan?

Kysymyshän ei ole vääntämisestä, vaan elämän tosiasioiden tunnustamisesta..  :lol:

Joo, autoja on "tallissa" kymmenkunta ja lisää tulossa, eli: keräilen.

P.S. Olen myös keräillyt postimerkkejä, rahoja (siis ei käyttökelpoista valuuttaa), tulitikkuaskeja, muovisotilaita, golfpalloja jne. joten ei tämä sinällään yllättänyt.

Eiköhän tästä voida sitten siirtyä helposti takaisin Ferrariaiheesen, joka mielestäni on edelleen kiinnostava, vaikka en sitä aiokkaan "keräillä".
Flying Calacucco

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #14 : 25.09.09 - klo: 22.47 »
Ajettavuudesta voisi spekuloida sen verran, että alustan säädöillä ei voi kehua. Kuvien perusteella edessä ja takana on kiinteät tukivarret. Edessä vain aurausta voi säätää. Hieman sama kuin K:n rtr-autoissa (2000-luvun alun PureTenit)Takana voimansiirrossa takadiffissä näyttäisi olevan rasva.

Olisi kyllä aika haasteellista tehdä autosta oikeasti ajettava ja säädettävä. Omani kuitenkin menee hyllyn päälle joten enpä vaivaa ajatuksella itseäni enempää jos en sitten ala kerätä toista rinnalla... :wink:

Poissa kase

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #15 : 26.09.09 - klo: 09.33 »
joo osat 1-3 tuli mullekki postissa.tosin ylltyksenä mutta sitten muistin tehneeni tilauksen..tosin hieman jurrissa :grin: en aio jatkaa tilausta,siitä 20egulla varaosia jollekkin,kummiskin kahden vuoden päästä joku teistä tarvii :laugh: :laugh:

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #16 : 26.09.09 - klo: 10.15 »
Heh..aika hyvin. Onneksi kyseessä oli vain rc-auto. :grin:

Ja sitten asiaa. Muoviosien liimauksesta olikin jo juttua ja tässä hieman lisää infoa. Hyviä liimoja mitä voin suositella:
Humbrolin Liquid Poly joka on siveltävä muoviliima ja kuivuu nopeasti. Toinen nestemäinen liima mitä olen käyttänyt on Revellin Contacta Professional. Annostelussa malttia. Liimat sulattavat hetkessä osien valmiiksi maalatut pinnat.

Liimauksesta: jos osat olisivat maalaamattomat niin silloin voisi esim. etusiiven kasata valmiiksi teippiä apuna käyttäen ja sivellä esim. Liquid Polya liimattavien pintojen saumoihin. Liimauksista tulisi kerralla siistit ja pitävät. Nyt on aika taiteilua saada osat ojennukseen ja saumoista siistit. Revellin liimalla on hieman pidempi kuivumisaika joten pelivaraa on pieneen korjaukseen.

Ainakin itse pyrin saamaan autosta näyttävän. Irvistävät liimasaunmat tai tahrat osissa kyllä pistävät silmään ja varsinkin jos katsojana on vannoutunut pienoismallien tekijä.

Noista sarjan siirtokuvista jotka tulevat kuskin kypärään niin esim. Micro Sol on suositeltava siirtokuvien pehmennin. Kuvat asettuvat paikoilleen ilman ei toivottuja ryppyjä.
« Viimeksi muokattu: 26.09.09 - klo: 10.35 kirjoittanut Petri T »

Poissa Kaz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #17 : 26.09.09 - klo: 13.16 »
Ihmettelinkin jo missä aloitteleville kasailijoille suunnatut vinkit viipyvät  :p
Turhaa kulutin aikaa tuohon edellisen "keskustelun" pläräämiseen.



Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #18 : 26.09.09 - klo: 15.04 »
Jeps, tänne olisi tarkoitus kerätä infoa autosta; vinkkejä kasaukseen, ensikertalaisten neuvomista ja toivottavasti sitten myös kokemuksia autosta valmiina. Allekirjoittanut itse kasaa autoa hyllyn päälle.   

Poissa PaKe69

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #19 : 28.09.09 - klo: 15.25 »
Järkeä tai ei, mutta täysin noviisina laitoin tilauksen menemään ja ostin ensimmäisen irtonumeron ikäänkuin harjoituskappaleeksi, saa edes vähän tuntumaa liimaukseen ym. Ja tuntumaa tosiaan tulikin, kahteen ekaan paikkaan tuli vähäsen liikaa liimaa ja nyt tiedän, että tuo Revellin Contacta kuivuu aika pirun kauan ennenkuin alkaa pitämään yhtään.. Loctite 406:sta löytyisi myös kaapinperältä, tämä on ainakin nopeaa mutta nämä viralliset pienoismalliliimat on vissiin suositeltavampia?

Lisäksi nuo siirtokuvat on aivan uusi asia, onko niissä yhtään ns. asetteluaikaa vai jääkö siihen mihin sen laittaa? Tietäis kannattaako niitä harjotella tuohon turattuun siipeen vai säästääkö mahdollisien virheiden varalle..

Ite kasailen tätä näytille, varaosien hankkiminen on varmasti jännittävää puuhaa joten ajan korkeintaan koneen sisään ja sitten jäänee hyllylle. Kuume näihin vehkeisiin on kyllä tässä noussut, saattaa olla että tulee joku off-road polttis hommattua että pääsee ajelemaan ennen tuota kahden vuoden aikarajaa  :laugh:

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #20 : 28.09.09 - klo: 15.41 »
Revellin Contactan kanssa tulee ongelmia jos liimaa tulee liikaa. Liima ei toimi kuten pikaliimat. Itse tein jigin jossa osat sain kohdistettua oikein liimauksen ajaksi. Osien kiinnityksen varmistin teipillä liiman kuivumisen ajaksi.

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #21 : 28.09.09 - klo: 15.59 »


Lisäksi nuo siirtokuvat on aivan uusi asia, onko niissä yhtään ns. asetteluaikaa vai jääkö siihen mihin sen laittaa? Tietäis kannattaako niitä harjotella tuohon turattuun siipeen vai säästääkö mahdollisien virheiden varalle..



Jos et ole aikaisemmin harjoitellut niin nyt kannattaa. Riippuen veden määrästä siirokuvassa niin on asetteluaikaa. Täsä pikaohje:
Leikkaa liimattava siirtokuva ja kostuta se haaleaan veteen niin, että paperi kastuu läpi. Ja jätä siirtokuva kuivaan hetkeksi 'tekeytymään'.
Kostuta siveltimellä kohdetta johon siirtokuva tulee.
Sopivasti kostunut siirtokuva irtoaa paperista helposti siveltimellä liikuttamalla.
Aseta siirtokuva haluamaasi kohteeseen ja kuivaa ylimääräinen kosteus kuvan päältä joko paperilla tai kuivalla siveltimellä. Vaikeissa kohteissa käytetään siirtokuvinen pehmennintä.

Harjoittelu tekee mestarin.

Joissakin halppiskoottavissa oli siirtokuvat sitä luokkaa, että kun kostutit paperin niin kuva jäi veteen. Tai liimaaine oli niin huonoa, että kiinnitys ei onnistut.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #22 : 28.09.09 - klo: 18.37 »
Kuinka moni teistä on ostamassa tätä autoa siinä mielessä että se olis sijoitus kohteena :huh:
Jos niin on niin kuinka paljon voittoa luulette tulevan autosta.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Youha

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #23 : 28.09.09 - klo: 18.39 »
Aattelin ainakin saada omastani sitten joskus kymmenen miljaaaaardia ainaskii.... huoh
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #24 : 28.09.09 - klo: 18.42 »
Aattelin ainakin saada omastani sitten joskus kymmenen miljaaaaardia ainaskii.... huoh
[/quote

No toivossa on hyvä elää  :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #25 : 28.09.09 - klo: 19.42 »
Kuinka moni teistä on ostamassa tätä autoa siinä mielessä että se olis sijoitus kohteena :huh:
Jos niin on niin kuinka paljon voittoa luulette tulevan autosta.
Jerzi

Itseäni kiehtoo auton kokoluokka, mutta en usko, että autosta tulisi arvokas keräilykappale.
Vaikea kuitenkin tulevaisuutta ennustaa.


Poissa Mac

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #26 : 28.09.09 - klo: 21.13 »
Tuleekos tuossa nyt sitten mukana 2 koria? Tuli vaan mieleen, että jos hommaisi vielä tupla etusiiven ja takasiiven, niin saisi sitten vielä pistettyä Laarenin väreihinkin, jos Kimi sinne taas matkustaa :)

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #27 : 28.09.09 - klo: 22.01 »
Kuinka moni teistä on ostamassa tätä autoa siinä mielessä että se olis sijoitus kohteena :huh:
Jos niin on niin kuinka paljon voittoa luulette tulevan autosta.
Jerzi

Omaksi ilokseni tätä kokoan, niin kuin varmasti suurin osa meistä "tyhmistä".
Antaisit jo olla...

Edit. Siirtokuvista senverran, että asetteluaikaa on reilusti.

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #28 : 28.09.09 - klo: 22.06 »
Tuleekos tuossa nyt sitten mukana 2 koria? Tuli vaan mieleen, että jos hommaisi vielä tupla etusiiven ja takasiiven, niin saisi sitten vielä pistettyä Laarenin väreihinkin, jos Kimi sinne taas matkustaa :)

Jep, 2 koria tulee sarjan mukana. Näyttely sekä ajokori. Korista puheen ollen. Onko kukaan tietoinen mikä mahtaa olla korin värisävy? Tietääkseni kori tulee maalaamattomana.

Jerzi: ei muuta kuin tilausta kehiin...kuitenkin mielesi tekee :grin:

Poissa PaKe69

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Ferrari F2007
« Vastaus #29 : 28.09.09 - klo: 22.16 »
Tuo sivellin oli oiva työkalu tuohon asetteluun, ite ajattelin pinsettejä mutta niillä saisi aika helposti rikottua tuon kalvon.. No mutta ainakin ns. varaosasiivessä on nyt tekstit kiinni.

Niin olen ymmärtänyt, että autoon tulee valmiiksi maalattu näyttelykori ja sitten maalaamaton lexan-kori, mutta tuskin muita siipiä kuin nämä näyttelykorin siivet? Käsittäisikö tuo kisakori siivet ja kaikki yhtenä osana, että joutuisi ottamaan nämä näyttelykorin siivet pois että saa tuon kisakorin kiinni? Mun mielestä ainoa järkeenkäyvä vaihtoehto, koska siivet myydään näyttelykorin siipinä, ja koska kisakorin saa itse maalata haluamallaan värillä niin olisipa se sitten hienoa kun siivet olisi pakko jättää punaisiksi ja maalata kori "vähän eri sävyisellä" punaisella. Ja ajellessaan sitten pilkkoa ne näyttelykorin siivet.. Itse en kisakoria varmaan edes tarvitse, mutta tietoa kaivataan tääläkin.