Kirjoittaja Aihe: Ferrari F2007 Rakennus-topic  (Luettu 83106 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #150 : 03.11.10 - klo: 20.59 »
Eilen kauppoihin tuli 59. numero. Kasasin nyt nrot 53-59 eli 2-portaisen vaihteiston kokonaisuudessaan ja nyt siis kiinni autossa.
Muutama huomio.

Nrossa 56 kohdassa A olevaa ruuvia ei ainakaan minulla ollut. Älä turhaan vahingossa irroita vaihteen säätöruuvia. Jousi ja kuula vielä hukkuvat yllättäen. Koska mukana oli vain yksi ruuvi, rakennusvaiheet F ja G ovat turhia. Ilmeisesti lukitusruuvilla pitäisi olla vielä oma lukitusruuvi mutta pysynee lukitteellakin.

Lukitusruuveja ja yleisestikkin ruuveja ei kannata laittaa niin kireälle kuin mahdollista, niinkuin välillä ohjeissa neuvotaan. Kyllä se lopulta jostain periksi antaa. Siis kireälle mutta kohtuudella.

Ohjeissa alettu neuvoa ruuvien lukitukseen käytettäväksi "liimaa"? Ehkä kuitenkin käytetään ruuvilukitetta niinkuin aikaisemminkin ohjeissa on osattu neuvoa. :huh:
Ja lukite soft tai korkeintaan medium.

Nrossa. 59 vaihteiston takatuen moottorin puoleista kiinnitysruuvia ei kannata kiristää tiukalle koska moottorin kiinnityslevy (nro 63) tulee vielä tuen ja runkolevyn väliin.

Pakko sanoa että ohjeitten suomentajalla ei nähtävästi ole mitään käryä tekniikasta saati RC-autoista :roll:

Pistetään  vielä kuva kaveriksi niin ei näytä niin tylsältä.

Vähän pölyinen kun hyllyssä vaan oottelee osia :p

Poissa _Anakonda

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #151 : 29.12.10 - klo: 18.43 »
Mulla on vielä kaikki osat pusseissa odottamassa että kaikki on tullut. Sitten alkaa kasaaminen. Viimesimmät osat oli mäntä ja kampiakseli.
Thunder Tiger 1/8
Hong Nor ULTRA GTP-2 Porsche 911 1/8

Poissa -JP-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #152 : 09.01.11 - klo: 21.11 »
Jos jotakin kiinnostaa niin mulla löytyy osat 16 ja 17 joutilaana.. Pussista 17 servo otettiin talteen toiseen projektiin, osa 16 avaamaton. Posteja vastaan voisin luopua..
FG teloilla, http://rc10.fi/index.php?topic=72612.0    Bensakatti Zenolla, Sähkölaiva   
Giga Crusher DF

Poissa 338 federal

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #153 : 02.05.11 - klo: 22.20 »
Nyt näyttää Ferkku tämmöiseltä. Punainen keula osa maalataan kun tulee lisää punaisia osia.

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #154 : 02.05.11 - klo: 22.28 »
Näyttää melkein valmiilta. Montako numeroa puuttuu vielä?
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa 338 federal

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #155 : 02.05.11 - klo: 23.59 »
15nr jäljellä. Seuraavissa pääse käynistään myllyn.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #156 : 03.05.11 - klo: 00.03 »
Seuraavaks pääsee käynnistämään myllyn, mutta vielä on sen jälkeen 14 numeroa jäljellä???

Mitä siitä autosta vielä puuttuu?

Kun yleensä tuntuu siltä että auto on aina täysin valmis ennenkuin konetta aletaan käynnistelemään...

Pistelkääpäs kuvia miltä se vempele tällähetkellä näyttää.

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #157 : 03.05.11 - klo: 00.15 »
Täältä löytyy viikottaiset osat. Konettahan on voinut ajaa sisään jo viikko tolkulla, varsinkin jos on hommannut tankin sitä varten. Ja voihan tota jo ajaa, jos vaan värkkää kaasu/jarrulinkistön. Ite oon konetta ajanut jo vajaan pari litraa ja autoakin pari tankillista.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #158 : 03.05.11 - klo: 09.47 »
Jaahas pitäsköhän sitä ruveta kasaamaankin pikkuhiljaa kun ensmmäisen numeron jälkeen oon sullonu osat vaan komeroon kun ei jaksanu nyplätä niin vähää kerralla :grin:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa john_anthony

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #159 : 25.05.11 - klo: 18.04 »
Moro!

Tilasin itsekkin kyseisen Ferrari F-2007 rakennussarjan, ja nyt kun sain sen moottorin koottua niin tuli eka probleema: Se holkki jonka sisään mäntä tulee, on liian tiukka yläpäästään. Eli ei nouse mäntä loppuun asti, eikä uskalla väkisin survoakkaan. Onko kyse siis valmistusviasta vai onko tässä joku juttu jota en tiedä? Kone on kasattu täysin ohjeiden mukaan ja öljyn kanssa mutta ei toimi. Olen täysin noviisi polttisautojen kanssa, joten asiantuntijoilta vinkkejä kiitos :cheesy:

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #160 : 25.05.11 - klo: 18.10 »
noin sen kuuluukin olla eli se holkki on sylinteriputki ja näissä männänrenkaattomissa koneissa puristukset tehdään sillä että mäntä ei tule putkesta läpi.
pöö

Poissa john_anthony

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #161 : 25.05.11 - klo: 18.47 »
Ahaa, eli kaikki ok siis. Tuntuu vaan että jos käynnistysnarusta vetää niin naru katkeaa, tai sitten olen vaan ennakkoluuloinen :cheesy:

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #162 : 25.05.11 - klo: 19.02 »
moottori pyörähtää helpommin ympäri kun lämmität sitä esim kuumailmanpuhaltimella tai vaikka hiusten kuivaajalla jos ei kuumailmapuhallinta lötdy
pöö

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #163 : 25.05.11 - klo: 20.36 »
..ja avaa vähän tulppaa myös
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #164 : 25.05.11 - klo: 23.04 »
Eikä nyt pyöritellä sitä konetta turhanpäiten.

Vasta kun rupeat sitä sisäänajamaan niin pyörittelet.

Ei tee hyvää kiertokangen ylälenkille kylmänä pyöritellä.

Poissa john_anthony

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #165 : 26.05.11 - klo: 05.08 »
Ok, tämä selvensi asiaa huomattavasti. Kiitos hyvistä vastauksista :smiley:

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #166 : 26.05.11 - klo: 09.08 »
Ei tee hyvää kiertokangen ylälenkille kylmänä pyöritellä.

Vai alalenkille? :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #167 : 26.05.11 - klo: 09.56 »
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #168 : 26.05.11 - klo: 10.47 »
Alalenkkiä tarkoitin ja ajattelin, mutta sormet eivät suostuneet yhteispeliin.

Mut tosiaan... ei tee hyvää kyllä ylälenkillekään.

Poissa 338 federal

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #169 : 28.05.11 - klo: 18.18 »
Minä olen jonkun kerran pyöritellyt myllyy kylmänä. Afterrun öljyä aika paljon koneessa. Nyt olen noin 2 tankkia tyhjäkäyntiä päristelly. On mulla toinen mylly pussissa ja extra mäntiä joku.

Poissa 338 federal

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #170 : 20.06.11 - klo: 20.17 »
Mitenkäs muilla ferkku äijillä menee. Näytelykori ei taida mahtua jos ei ota myllyy pois :(.

Poissa _Anakonda

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #171 : 08.08.11 - klo: 14.50 »
Nyt olis kaikki osat tulleet, sitten alkais kasailu projekti.
Thunder Tiger 1/8
Hong Nor ULTRA GTP-2 Porsche 911 1/8

Poissa pötky

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #172 : 27.08.11 - klo: 10.55 »
jahas tulipa vedettyä tämäki rojekti loppuun "onneksi" ei ois enää huvittanu yhtään enempää maksella nuita laskuja.
mutta noh autosta tuli kyllä helkutin komee ja taitaapa jäädä hyllyyn koreilemaan on nimittäin turhan tyyris laite käytettäväksi.nyt vaan alkaa kauhee käden vääntö agostinin kans tuon alustan suhteen kun ei voi ajaa ollenkaan kun ei ole maavaraa edes milliä että semmottia :undecided:
näyttely kori mahtuu paikalleen kun irrottaa motista kannen ja kaasu linkin niin ja antenni putken
« Viimeksi muokattu: 27.08.11 - klo: 11.01 kirjoittanut pötky »
Ansmann vapor / Ansmann arn1 / Tamiya porsche M02L ajossa sillontällön / Traxxas Slash / Tamiya TT-01D drift spec(bmw m3) / Kyosho Ferrari f2007(postimyynti polttis)

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #173 : 28.08.11 - klo: 14.53 »
Saisko kuvia??
Kyosho GT Racing Art

Poissa pötky

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #174 : 28.08.11 - klo: 15.58 »
pitää illan päälle ottaa kuvia,autosta puuttuu viellä tarrat ja ajokori on maalaamatta eli tuossa on nyt näyttely kori paikallaan mutta hieno se on siltikki.minua ei ainakaan harmita vaikka tuliki törsättyä sikana rahaa tähän
Ansmann vapor / Ansmann arn1 / Tamiya porsche M02L ajossa sillontällön / Traxxas Slash / Tamiya TT-01D drift spec(bmw m3) / Kyosho Ferrari f2007(postimyynti polttis)

Poissa pötky

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Ansmann vapor / Ansmann arn1 / Tamiya porsche M02L ajossa sillontällön / Traxxas Slash / Tamiya TT-01D drift spec(bmw m3) / Kyosho Ferrari f2007(postimyynti polttis)

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #176 : 28.08.11 - klo: 21.17 »
Paljon tuolle kerty lopullisesti hintaa?
Kyosho GT Racing Art

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #177 : 29.08.11 - klo: 11.15 »
pari kuvaa ferkusta

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3219600.jpg

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3219601.jpg

Näyttää aika muoviselta? Ei tuolla ole varmaan tarkoituskaan ajaa, näyttää siltä että tuo on tehty vain skaalassa alkuperäisen näköiseksi.
Tarkasti esikuvan mukaan rakennetut RC-autot eivät ole koskaan juhlineet kestävyydellä tai ajettavuudella.

 - Hount

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #178 : 29.08.11 - klo: 13.28 »

Näyttää aika muoviselta? Ei tuolla ole varmaan tarkoituskaan ajaa, näyttää siltä että tuo on tehty vain skaalassa alkuperäisen näköiseksi.
Tarkasti esikuvan mukaan rakennetut RC-autot eivät ole koskaan juhlineet kestävyydellä tai ajettavuudella.

 - Hount


Tuohan on ko. auton ns. näyttelykori = esikuvamainen. Autoon on erikseen ajokori. Naapurin setä rakentaa tuollasta...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« Vastaus #179 : 29.08.11 - klo: 14.38 »

Näyttää aika muoviselta? Ei tuolla ole varmaan tarkoituskaan ajaa, näyttää siltä että tuo on tehty vain skaalassa alkuperäisen näköiseksi.
Tarkasti esikuvan mukaan rakennetut RC-autot eivät ole koskaan juhlineet kestävyydellä tai ajettavuudella.


Tuohan on ko. auton ns. näyttelykori = esikuvamainen. Autoon on erikseen ajokori. Naapurin setä rakentaa tuollasta...

Tarkoitin auton yleistä laatuvaikutelmaa. Onhan pikaisesti katsottuna esikuvan näköinen, mutta kun vertaa ajamiseen tarkoitettuihin RC-autoihin, niin ymmärtää ettei tuollaiset muovipalat tulisi kestämään.

Muutama esimerkki miksi minusta tämän auton hinta (osien perusteella) kuuluisi olla n. 350-400€ RTR-pakettina.

Yhdestä palasta  valettu ylätukivarsi. Ei säätömahdollisuutta ja heikko rakenne.
http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/015.jpg

Pianolangasta väänetty ohjauslinkki. Come on! jopa ~200€ RTR autossa on vanttiruuvi ja kaksi pallolinkkiä.
http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/019.jpg

Muovinen U-palalla toteutettu servo"saver" Tuohon saa toki viriosana varmaankin jousen.
http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/020.jpg

Muovi/komposiittirunkoinen iskari. En väitä että iskareiden pitäisi olla aina alumiinisia, koska ajo-ominaisuuksilla ei ole niin väliä, mutta kun koko paketin hinta on mitä on, niin olisihan se kiva jos se auto sitten näyttäisi siellä hyllyllä hyvältä ja arvonsa mukaiselta.
http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/026.jpg

Vanttiruuvit olisi varmasti lisännyt hintaa vielä entisestään?
http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/029.jpg

Ah! koiranluut, nuo halpisautojen ihanuus. Taas pitää miettiä ettei Ferrarilla kannata muutenkaan ajaa, mutta olisihan se kiva jos sillä uskaltaisi ajaa? Näyttääkö nuo vetoakselit teidän mielestä muovilta?
http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/046.jpg

Tättärää... Tämä moottori on tunnettu siitä että sen paras puoli on helppo säädettävyys. Käyttöikä, teho tai luotettavuus ei tule paketissa mukana.
http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/065.jpg

Ja moottoriahan et voi vaihtaa toiseen, koska...
http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/063.jpg
Kiinnitysreiät eivät ole standardit ja tuommoisia moottoripukkeja ei muualta löydy.

Kaksipalakytkin on varmaan ihan hyväksyttävää, tuleehan mukana ne Kyoshon "isältä-pojalle" Vespel-palat?
http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/075.jpg

Jee! eipähän tullut komposiittiset tai nyloniset kytkinpalat, vaan tuli neulalaakerit.
http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/077.jpg

Ei varmaan tarvitse edes sanoa mitään?!
http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/080.jpg

Oikeasti...
http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/081.jpg

Suuri kiitos kuvista Yippo:lle


 - Hount
« Viimeksi muokattu: 29.08.11 - klo: 14.42 kirjoittanut Hount »