Kirjoittaja Aihe: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa  (Luettu 21836 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« : 08.10.09 - klo: 10.16 »
UAUn syksyn ensimmäinen kerhokisa pidetään Torpassa 17.10. lauantaina.

Tämä toimii samalla viriluokan osalta warm-up'pina viikkoa myöhemmin pidettäville Mäntsälän EM warm-up'eille.

Luokat
Ajetaan ne luokat, joihin tulee vähintään 4 osallistujaa. Osallistujahalukkuuden mukaan siis todennäköisesti seuraavia
FinTrack luokat /  luokkaan ilmoittautuneet kuskit
>TSM-10
   Jari Valkola
   Matias Kuusinen
   Viljami Kutvonen
   Karri Salmela¨
   Sami Salmela
   Henry Salmen
   Lasse Ilvessalo
   Jarkko Mustonen
   Jussi Torkkola


>TSP-10
   Jari Ahola
   Jyri Konoila
   Lasse Ilvessalo
   Markku Seppälä

>TSS-10
   Harri Kaasinen
   Aake Kutvonen
   Tuomo Otsavaara
   Sami Huhta

>C-12

sekä uudempina luokkina

>VTR-10
   Marco Käyhkö
   Jerry Hellström
   Janne Heikkilä
   Jyri Konoila
   Aleksi Otsavaara
   Jonni Kotola
   Janne Hallenberg
   Pasi Pynnönen
   Lasse Ilvessalo (osallistuu jos hoituu nostovuorot)

>WGT
   Ilpo Koivisto
   Jarkko Kuusinen
   Jani Vuojolahti
   Jiri Jokinen
   Joonas Vuojolahti

Aloitus klo 10.00 Torpan ovien auettua. Tarkempi aikataulu tulee myöhemmin.

Vapaasta harjoittelusta kiinnostuneille on yleensä riittänyt rata-aikaa aina eräkierroksen jälkeen.

Perinteisestä poiketen pyydämme ILMOITTAUTUMISET JARKOLLE ENNAKKOON, jotta osataan laatia aikataulu.
« Viimeksi muokattu: 14.10.09 - klo: 11.40 kirjoittanut jarkko »
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #1 : 08.10.09 - klo: 10.19 »
Jerzi tulee kisoihin.
Taajuus 40.765 ja VTR luokka.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa MarcoK

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #2 : 08.10.09 - klo: 10.37 »
Mukana VTR kisoissa.

Marco

Poissa Janne_H81

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #3 : 08.10.09 - klo: 15.42 »
Janne ilmoittautuu VTR-luokkaan.
Tajuus 40.695

Xray XT8 - Savox - Alpha Plus Engine
Xray T3 - Savox - CS - SpeedPassion

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #4 : 08.10.09 - klo: 15.55 »
Aika hyvä juttu, tähän mennessä on kaikki menossa VTR luokkaan :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #5 : 08.10.09 - klo: 16.10 »
Jerzi,

katopa tarkemmin ;-))

Voi olla että VTR jää ihan "täyteluokaksi", jos ei tule lisää ilmoja pian  :mrgreen:
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #6 : 08.10.09 - klo: 16.12 »
Jerzi,

katopa tarkemmin ;-))

Voi olla että VTR jää ihan "täyteluokaksi", jos ei tule lisää ilmoja pian  :mrgreen:


Asia on ok. Pelkään vaan että VTR luokkaan tulee liian paljon kuskeja :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa koivisi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #7 : 08.10.09 - klo: 16.59 »
Ilmoittaudun kisoihin.

-luokka WGT
-transbonderi no 2388945
-2,4 GHz
-seura UAU

Auto on rakennettu World GT luokan ja hiljattain Las Vegasissa ajettujen kisojen sääntöjen mukaan.

-alusta XRAY
-akku 1S Lipo 3,7 V, SCM CMAX 4900 mAh 50C
-moottori 10,5, CS
-säädin LRP SXX
-boosteri Novak, boosteri nostaa käyttöjännitteen 6 volttiin servolle, vastaanottimelle ja säätimelle
-servo Futaba S9650
-yksityyppirenkaat Jaco Lilac
-kori Protoform Sophia GT
-lisäpainoja 60 g
-kokonaispaino 951 g, minimi 930 g

Ilpo Koivisto
« Viimeksi muokattu: 08.10.09 - klo: 17.54 kirjoittanut koivisi »

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #8 : 08.10.09 - klo: 17.42 »
Aijai Ilpo.. Oma "Worst GT"-auto on vielä tuloillaan, mutta listalta pisti silmiin moottorivalinta. Säädettävällä ennakolla olevalla koneella saisi lisää kulkua autoon.. Vai onko Suomen säännöt jo laadittu, jossa määritellään koneeksi FTT:n TSP-10 kone?
« Viimeksi muokattu: 08.10.09 - klo: 17.46 kirjoittanut jarkkom »
---

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #9 : 08.10.09 - klo: 17.47 »
Sami Salmela
TSM-10
40.835/40.705/40.695
4171646

Karri Salmela
TSM-10
2.4 Ghz
6735996
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #10 : 08.10.09 - klo: 17.56 »
Paremmuus ratkaistaan radalla ajamalla ja taidoilla säättä auto. 

Kynppi veto Mutsosen pulesta :mrgreen:
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa TOMMI

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #11 : 08.10.09 - klo: 18.19 »
Mukana vtr:ssä,2.4ghz
T:Ale

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #12 : 08.10.09 - klo: 19.27 »
Aijai Ilpo.. Oma "Worst GT"-auto on vielä tuloillaan, mutta listalta pisti silmiin moottorivalinta. Säädettävällä ennakolla olevalla koneella saisi lisää kulkua autoon.. Vai onko Suomen säännöt jo laadittu, jossa määritellään koneeksi FTT:n TSP-10 kone?

Tiedossa ei ole (ainakaan Torpan kävijöiden piirissä) Suomeen laadittuja WGT-luokan sääntöjä.
Taitaa tähän asti luokkaa ajaneita kiinnostaa vissiin enemmän hauska ajaminen kuin omat sääntöpohdinnat  :azn:

Sääntöjä on kyllä laadittu muualla ja niitä on lähdetty ottamaan osviitaksi.
http://www.worldgtrc.com/World%20GT%20rules%20-%2009.pdf
ja moottoreista löytyy enemmän konkretiaa hiljattain Las Vegasissa ajetun IIC kisan säännöissä
 
WGT STOCK / 13.5 IIC-Approved Motors
Hacker Brushless USA Hacker E40 - 13.5T
Losi Losi Xcelorin 13.5 LOSAB9405
LRP LRP Vector X11 Stockspec 13.5T #50840, black motor shaft
Novak Novak 3413SS 13.5 Pro
Novak Ballistic Spec 13.5 Part #3613
Orion Orion Vortex 2008 Stock 13.5 P/N ORI28141 - Rotor without fan
Schumacher USA Speed Passion SPF135 Ultra Sportsman Stock
Schumacher USA Speed Passion SP 138135V3-13.5T
Tekin Tekin Redline 13.5 Type S P/N TT2252
Trinity Trinity TRI 10210 13.5T (blue timing plate)
Trinity Trinity TRI 10413 Pulse 13.5
EPIC TEP 1001 13.5 Duo 2

EXPERT WGT / 10.5 IIC-Approved Motors
Trinity Trinity TRI 10209 10.5 (green timing plate)
Trinity Trinity TRI 10412 Pulse 10.5
Tekin Tekin Redline 10.5 Type S P/N TT2253
Shumacher USA Speed Passion SP#138105V3-10.5T
Novak Novak 3410SS 10.5 Pro
Novak Ballistic Spec 10.5 Part #3610
Losi Losi Losi Xcelorin LOSB9404 (10.5T) and LOSBxxxx
Orion Orion Vortex 2008 Stock 10.5 P/N ORI28140
EPIC TEP 1000 10.5 Epic Duo 2

Listatut lienevät pääasiassa kiinteällä ennakolla varustettuja versioita.

Kunnes joku keksii parempaa, niin noilla on ajateltu mennä.

Jos lujempaa halutaan mennä, niin onhan 1/12 mattisluokka tarjolla.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #13 : 08.10.09 - klo: 19.35 »
Jonni Kotola VTR-10 2.4GHz

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #14 : 08.10.09 - klo: 21.03 »
Tiedossa ei ole (ainakaan Torpan kävijöiden piirissä) Suomeen laadittuja WGT-luokan sääntöjä.
Taitaa tähän asti luokkaa ajaneita kiinnostaa vissiin enemmän hauska ajaminen kuin omat sääntöpohdinnat  :azn:

.....

EPIC TEP 1000 10.5 Epic Duo 2

Listatut lienevät pääasiassa kiinteällä ennakolla varustettuja versioita.

No nyt on sääntövääntö jo aloitettu.  :mrgreen:

Tuo listattu Duo 2 on tämän hetken hypetetyin kone ja siitä mm. seuraava lainaus: "2 screw adjustable infinite timing. + 40 / -40 Meets ROAR/IFMAR specs
".

ps. ei kai kukaan ole vielä halunnut mennä kovempaa, kuin 10.5 lankaisella?
---

Poissa MarcoK

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #15 : 08.10.09 - klo: 22.44 »
Moro,

pitääkös muuten olla oma ponderi? Jos, niin minkäs käyn ostamassa?

Marco

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #16 : 08.10.09 - klo: 23.20 »
Ei mullakaan omaa ponderia ole mutta ilmoittautuisin seuraavin speksein:

Janne Hallenberg
VTR
2.4Ghz

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #17 : 09.10.09 - klo: 01.01 »
Henry Salmén
TSM-10
2.4GHz
7685613
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #18 : 09.10.09 - klo: 07.16 »
ps. ei kai kukaan ole vielä halunnut mennä kovempaa, kuin 10.5 lankaisella?

Toi kone olis ihan hyvä valinta kokonaisen akun kanssa. Puoliakulle sopivampi kaveri olisi joku 4.0-5.0R moottori (ja olis edelleen hitaampi kuin 1/12).

(..niin siis vastaus kysymykseen, kyllä kukaan olis halunnut.)

-A-

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #19 : 09.10.09 - klo: 09.19 »
Ilpon autoa ajaneena niin aluksi tuntu vähän laiskalle, mutta kun pääse sisään hommaan ni ei se liian hidas ole syherö alueella, ainoa minne voisi lisää voimaa haluta on suora mutta ei niitä kisoja suoralla yleensä voiteta muuta ku Stripillä. Mutta harrastus tämä vain on kukin saa ajaa millä tykkää, itse valitsen 10.5T koska tällä hetkellä kaikilla kenellä tiedän auton olevan niin kiinni on 10.5T eli ajan heidän kanssa kilpaa enkä miljoonaa suoralla karkuun.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #20 : 09.10.09 - klo: 09.23 »
Ilpon autoa ajaneena niin aluksi tuntu vähän laiskalle, mutta kun pääse sisään hommaan ni ei se liian hidas ole syherö alueella, ainoa minne voisi lisää voimaa haluta on suora mutta ei niitä kisoja suoralla yleensä voiteta muuta ku Stripillä. Mutta harrastus tämä vain on kukin saa ajaa millä tykkää, itse valitsen 10.5T koska tällä hetkellä kaikilla kenellä tiedän auton olevan niin kiinni on 10.5T eli ajan heidän kanssa kilpaa enkä miljoonaa suoralla karkuun.

Ajattelet ihan päinvastaisesti miten yleensä kuskit ajattelevat. Yleensä halutaan päästä kovampaa kuin naapuri :p

Jos ei kellään ole sitä vastaan niin voin hoitaa VTR luokan katsastuksen.
Lähinnä katsotaan paino,maavara ja kone.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #21 : 09.10.09 - klo: 09.25 »
Ilpon autoa ajaneena niin aluksi tuntu vähän laiskalle, mutta kun pääse sisään hommaan ni ei se liian hidas ole syherö alueella, ainoa minne voisi lisää voimaa haluta on suora mutta ei niitä kisoja suoralla yleensä voiteta muuta ku Stripillä. Mutta harrastus tämä vain on kukin saa ajaa millä tykkää, itse valitsen 10.5T koska tällä hetkellä kaikilla kenellä tiedän auton olevan niin kiinni on 10.5T eli ajan heidän kanssa kilpaa enkä miljoonaa suoralla karkuun.

Jep, ja kuten tuossa yllä jo tuli ilmi, c-12 autolla pääsee sitten 'täysiä' tarvittaessa. Mielestäni olisi tärkeää olla tämmöinen ehkä hieman helpompi pan car ajomahdollisuus. Mutta jutellaan baanalla enemmän aiheesta.
---

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #22 : 09.10.09 - klo: 09.34 »
Moro,
pitääkös muuten olla oma ponderi? Jos, niin minkäs käyn ostamassa?
Marco

Meillä on 10 kpl laina/vuokrapondereita (AMB:n vastariin piuhalla kiinnitettävä malli). Päivävuokra on 5€.
Varaanko sulle yhden?


Jos ostaa haluaa, niin Medasec taitaa olla ainoa nopea vaihtoehto. MRT on edullisempi, mutta saaminen vie aikaa enemmän.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #23 : 09.10.09 - klo: 09.36 »
Viime viikonloppuna Saksassa c-12 kisoissa ajettiin taas 10.5t spec luokka, ja voin todeta, että tehoa on varnasti riittävästi ainakin EFRA-listan koneilla (ajoimme 0.2-0.3s virin kärkiajoista).

Jos WGT luokasta halutaan hitaampi luokka, tuo 10.5t tai 13.5t ja 1cell lipo ja 4cell nimh on se valinta. Tuskin on kuskeja taas kahteen uuteen luokkaan suomessa. Virikoneilla tuota WGT ei kannata kyllä miettiä ajavansa.

Ensi vuoden EPS-sarjaan tulee todennäköisesti WGT luokka mukaan, ja yksi osakilpailu tulee siis olemaan meillä.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #24 : 09.10.09 - klo: 09.42 »
...itse valitsen 10.5T koska tällä hetkellä kaikilla kenellä tiedän auton olevan niin kiinni on 10.5T eli ajan heidän kanssa kilpaa enkä miljoonaa suoralla karkuun.
Ajattelet ihan päinvastaisesti miten yleensä kuskit ajattelevat. Yleensä halutaan päästä kovampaa kuin naapuri :p
Jerzi
[/quote]

Miksi meillä sitten on vakiokoneluokissa osallistujia, jos eniten tavoiteltu asia on maksimaalinen vauhti. VTR-10 on hyvä esimerkki luokasta, jossa sivusta katsoen on paljon muutakin sisältöä kuin vain naapuria nopeampi vauhti.


Jos ei kellään ole sitä vastaan niin voin hoitaa VTR luokan katsastuksen.
Lähinnä katsotaan paino,maavara ja kone.
Jerzi

Kun nakkia pyytää niin nakki annetaan. Sait juuri nakin VTR-10 katsastuksesta, kiitos.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #25 : 09.10.09 - klo: 10.06 »
Jos WGT luokasta halutaan hitaampi luokka, tuo 10.5t tai 13.5t ja 1cell lipo ja 4cell nimh on se valinta. Tuskin on kuskeja taas kahteen uuteen luokkaan suomessa. Virikoneilla tuota WGT ei kannata kyllä miettiä ajavansa.

Ensi vuoden EPS-sarjaan tulee todennäköisesti WGT luokka mukaan, ja yksi osakilpailu tulee siis olemaan meillä.

Omassa ajattelussani ei WGT:hen liity ollenkaan sana "hitaus". Vauhdin suhteen kysymys on ensijaisesti hallittavuudesta.

Olen jo parin vuoden ajan harmitellut sitä, että vähemmän kokeneille kuskeille ei käytännössä oikein ole ollut tarjolla tapaa tulla mukaan mattisautoilla ajeluun. Jokainen tietysti voi itse valita moottorinsa, mutta kaikki kilpaileminen ja radalla treenimielessäkin näkynyt mattoautoilu on viripohjaista ja vauhdin vuoksi hyvinkin korkeata taitotasoa edellyttävää.

Oma kokemus kuskin roolissa on vielä hyvinkin lyhyt. Kevään sisäkauden lopulla rohkastuin turistikokeilujen jälkeen kokeilemaan Maden vara-autolla (CRC 1/12 mattis + 17.5T moottori) ajelua ja olin ihan myyty heti. Samalla ryhdyin odottelemaan Xrayn 1/10 saapumista kaupan hyllyyn. Valinta kohdistui 1/10:iin mm. sen takia, että alustalla on paremmin tilaa sovitella mukaan 1S lipo, voltage booster ja normisähköt ja 1/10 autoon saa "normaalimman" näköisiä koreja.

WGT on ollut "retki", jolle lähteminen on tuottanut omalla kohdalla jo tähänkin mennessä todella paljon hupia ja mukavia harrastushetkiä. Haaste minulle ei ole naapurin kierrosajoissa, vaan ihan omissa.

Sitä paitsi katsokaapa "katutasolta" WGT autoa perän suunnasta. On muuten mahtavat "nakit".
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #26 : 09.10.09 - klo: 10.13 »
Mun pointti oli, että jos C-12 on liian nopea virillä, eikä jostain syystä halua ajaa sitä miedommalla koneella, tuo WGT on vauhdiltaan hitaampi ja helpompi luokka vs C-12 modified. Meillä ja Euroopassa tuo 10.5t luokka on tosin erittäin suosittu.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa MarcoK

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #27 : 09.10.09 - klo: 10.14 »
Moro,
pitääkös muuten olla oma ponderi? Jos, niin minkäs käyn ostamassa?
Marco

Meillä on 10 kpl laina/vuokrapondereita (AMB:n vastariin piuhalla kiinnitettävä malli). Päivävuokra on 5€.
Varaanko sulle yhden?


Varaa vaan.

Marco


Jos ostaa haluaa, niin Medasec taitaa olla ainoa nopea vaihtoehto. MRT on edullisempi, mutta saaminen vie aikaa enemmän.

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #28 : 09.10.09 - klo: 13.55 »
Sitä paitsi katsokaapa "katutasolta" WGT autoa perän suunnasta. On muuten mahtavat "nakit".
[/quote]


Sekä hirveässä prässissä heti ilmestyttyään :)
« Viimeksi muokattu: 09.10.09 - klo: 14.02 kirjoittanut moukari »
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« Vastaus #29 : 09.10.09 - klo: 16.07 »
Moro,
pitääkös muuten olla oma ponderi? Jos, niin minkäs käyn ostamassa?
Marco

Meillä on 10 kpl laina/vuokrapondereita (AMB:n vastariin piuhalla kiinnitettävä malli). Päivävuokra on 5€.
Varaanko sulle yhden?


Jos ostaa haluaa, niin Medasec taitaa olla ainoa nopea vaihtoehto. MRT on edullisempi, mutta saaminen vie aikaa enemmän.

Varaa Jarkko mulle kans yksi ponderi toiseen autoon.

Keneltä noita MRT pondereita voi tilata?
Sponsored by own wallet