Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 895700 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2820 : 26.03.16 - klo: 10.24 »
Vakaajien tarve riippuu ajoalustan liukkaudesta ja tasaisuudesta sekä kuskin mieltymyksistä. Kokeilemalla selviää.

Keskidiffi päästää voiman sinne minne se herkemmin menee. Eli voima karkaa perästä keulaan kiihdytyksissä. Öljyllä voi säätää diffin jäykkyyttä niin, että vetoa riittää takapyörillekin.
Ajaminen helpottuu diffin kanssa ja vetarit kestävät huomattavasti paremmin, orkkikset radallakin.

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2821 : 29.03.16 - klo: 20.22 »
Onko kenelläkään ollut lcg-alustassa/vakioissa ongelmia suojaamattoman kardaanin kanssa? Eilen ajoin autolla 3:tta kertaa ja ajon lopuksi kaivoin kardaanin alta about centin kokoisen kiven,joka oli myös tehnyt pahan näköiset naarmut akseliin. Miten on kannattaisi suojata jotenkin, vain onko vain huonoa tuuria tuollainen? Toki missään sepelissä ei ole tarkoituskaan jatkossa ajaa.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2822 : 29.03.16 - klo: 20.45 »
Lainaus
Onko kenelläkään ollut lcg-alustassa/vakioissa ongelmia suojaamattoman kardaanin kanssa? Eilen ajoin autolla 3:tta kertaa ja ajon lopuksi kaivoin kardaanin alta about centin kokoisen kiven,joka oli myös tehnyt pahan näköiset naarmut akseliin. Miten on kannattaisi suojata jotenkin, vain onko vain huonoa tuuria tuollainen? Toki missään sepelissä ei ole tarkoituskaan jatkossa ajaa.

Mulla on kaksi rally 1/10 autoa jossa sama juttu, axeli on ihan naarmussa jo molemmissa, ei haittaa menoa, sitten mulla on Stampede 4x4 missä se axeli on suojattu, en sitten tiedä sopisiko se osa jotenkin, tuskin. Mutta kiviä se kerää sinne axelin ympäri.
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2823 : 29.03.16 - klo: 21.24 »
Lainaus
Onko kenelläkään ollut lcg-alustassa/vakioissa ongelmia suojaamattoman kardaanin kanssa? Eilen ajoin autolla 3:tta kertaa ja ajon lopuksi kaivoin kardaanin alta about centin kokoisen kiven,joka oli myös tehnyt pahan näköiset naarmut akseliin. Miten on kannattaisi suojata jotenkin, vain onko vain huonoa tuuria tuollainen? Toki missään sepelissä ei ole tarkoituskaan jatkossa ajaa.

Mulla on kaksi rally 1/10 autoa jossa sama juttu, axeli on ihan naarmussa jo molemmissa, ei haittaa menoa, sitten mulla on Stampede 4x4 missä se axeli on suojattu, en sitten tiedä sopisiko se osa jotenkin, tuskin. Mutta kiviä se kerää sinne axelin ympäri.

Rallyhan se mullakin,mutta sama alusta. Youtube-videoissakaan  en kyllä ole nähnyt sitä suojattuna,että onko sattumaa vai mikä. Tuota jconpeptsin sisäkoriakin katselin,mutta minusta se on niin tiivis,että nostanee lämpöä, kun 3s:llä kelaa ja miten lämpöjäkin mittailee tuon alta! :shocked: Reikiä siihen voisi tehdä,mutta sitten sataa taas hiekkaa sisään. Paras ehkä se Dusty motors shroud, mutta tuleeko sama ongelma lämpöjen kanssa ja mistä niitä saa tilattua? Aika vähän diilereitä Suomessa ja ulkomailla. Ei viitsisi maksaa yhden kangaspalan takia toista kymppiä toimituksesta. ..
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2824 : 29.03.16 - klo: 21.37 »
Lainaus
Rallyhan se mullakin,mutta sama alusta. Youtube-videoissakaan  en kyllä ole nähnyt sitä suojattuna,että onko sattumaa vai mikä. Tuota jconpeptsin sisäkoriakin katselin,mutta minusta se on niin tiivis,että nostanee lämpöä, kun 3s:llä kelaa ja miten lämpöjäkin mittailee tuon alta! :shocked: Reikiä siihen voisi tehdä,mutta sitten sataa taas hiekkaa sisään. Paras ehkä se Dusty motors shroud, mutta tuleeko sama ongelma lämpöjen kanssa ja mistä niitä saa tilattua? Aika vähän diilereitä Suomessa ja ulkomailla. Ei viitsisi maksaa yhden kangaspalan takia toista kymppiä toimituksesta. ..

ok, mulla on ollut noita sisäkoreja, nostaa lämpöä liikaa, Dusty motorsin pusseja mulla taitaa olla kaksi kotona, en oikein jaksa leikkiä niiden kanssa, jotenkin liian monimutkaista, sitten kun ajelee hieman loskassa mudassa tjsp. niin hirvee puhdistaminen ym. Yleensä kun vesiletkulla puhdistan.... (tiedän, laakerit menee ym....) Jos haluat kokeilla sellaista voin katsella jos löytyy kaapista, mulla pitäisi olla pari kappaletta, voin halvalla luopua yhdestä. Oletko muuten rallyyn vaihtanut sen osan missä se axeli tulee takapäähän kiinni, ja isompaan laakeriin siinä, se ainakin mulla hajosi alussa alta aikayksikön, niin ja minä olen yleensä 2S ajellut, jos sinä ajat 3S akuilla luulisi lämpenevän, koska mulla lämpeneminen on ollut ongelma, sitten jos taas gearaa sen alas hieman loppuu ilo ajaa, kulkee liian hiljaa......
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2825 : 29.03.16 - klo: 22.07 »
Lainaus
Rallyhan se mullakin,mutta sama alusta. Youtube-videoissakaan  en kyllä ole nähnyt sitä suojattuna,että onko sattumaa vai mikä. Tuota jconpeptsin sisäkoriakin katselin,mutta minusta se on niin tiivis,että nostanee lämpöä, kun 3s:llä kelaa ja miten lämpöjäkin mittailee tuon alta! :shocked: Reikiä siihen voisi tehdä,mutta sitten sataa taas hiekkaa sisään. Paras ehkä se Dusty motors shroud, mutta tuleeko sama ongelma lämpöjen kanssa ja mistä niitä saa tilattua? Aika vähän diilereitä Suomessa ja ulkomailla. Ei viitsisi maksaa yhden kangaspalan takia toista kymppiä toimituksesta. ..

ok, mulla on ollut noita sisäkoreja, nostaa lämpöä liikaa, Dusty motorsin pusseja mulla taitaa olla kaksi kotona, en oikein jaksa leikkiä niiden kanssa, jotenkin liian monimutkaista, sitten kun ajelee hieman loskassa mudassa tjsp. niin hirvee puhdistaminen ym. Yleensä kun vesiletkulla puhdistan.... (tiedän, laakerit menee ym....) Jos haluat kokeilla sellaista voin katsella jos löytyy kaapista, mulla pitäisi olla pari kappaletta, voin halvalla luopua yhdestä. Oletko muuten rallyyn vaihtanut sen osan missä se axeli tulee takapäähän kiinni, ja isompaan laakeriin siinä, se ainakin mulla hajosi alussa alta aikayksikön, niin ja minä olen yleensä 2S ajellut, jos sinä ajat 3S akuilla luulisi lämpenevän, koska mulla lämpeneminen on ollut ongelma, sitten jos taas gearaa sen alas hieman loppuu ilo ajaa, kulkee liian hiljaa......

Voisihan sitä kokeilla. Laita yv:llä hintaa ja kuvaa. Tuo putsaaminen ei ongelma ( kompura löytyy),mutta tuo kardaani pelottaa, ja koska se voi tehdä vielä lisätuhoa mennessään.

 En ole vaihtanut mitään vielä autosta. Olen ajanut vasta pari akullista 2s:llä ja yhden 3s:llä. Mulla on vakio välitykset, en ole ajatellut vaihtaa välityksiä. Mulla ei ollut lämpöongelmaa 3s:llä. Lämmöt oli alle 40 astetta kokoajan.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa Japanaska

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2826 : 31.03.16 - klo: 19.57 »
Asiasta kolmanteen kannataako/pystyykö noi vetarit kääntämään toisinpäin kuin ne ovat vakiona ettei töhnä valu niitten sisään?

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2827 : 31.03.16 - klo: 21.24 »
Voi kääntää. Samalla, jos jumittavat, voi veitsellä raaputtaa vähän materiaalia pois sisäosasta. Älä öljyä sillä öljy saa vetarit turpoamaan :roll:

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2828 : 01.04.16 - klo: 08.40 »
Asiasta kolmanteen kannataako/pystyykö noi vetarit kääntämään toisinpäin kuin ne ovat vakiona ettei töhnä valu niitten sisään?

Vetarit on hyvä kääntää, kurkkaa

How-To: Maintain your Slash 4x4 / Stampede 4x4 half-shafts - CRITICAL!

Sitten kun muovit hajoavat/jumiutuvat niin kannattaa pohtia metallisia akseleita, joissa usein ei ole vastaavia ongelmia.
Slash 4x4 Monster

Poissa Japanaska

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2829 : 02.04.16 - klo: 01.16 »
Onko muilla kokemuksia vastaavasta diffin putsailin ja uudet ölpät sisään kun kiristin lautasrattaan 4ruuvia tuntui että rattaat kahnaisi yhteen eli voiko tuota kiristää "liikaa" en mitenkään hampaat irvessä sitä kiristelly uudelkeen kasailin koko paketin ja samahomma videoitakin katsottu youtuubasta ei pitäs olla mitään pielessä

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2830 : 02.04.16 - klo: 08.21 »
Lainaus
Vetarit on hyvä kääntää, kurkkaa

How-To: Maintain your Slash 4x4 / Stampede 4x4 half-shafts - CRITICAL!

Tossahän ne on jo käännetty, jos muistan oikein miten ne pitäisi olla.
Mutta toi liikkuvuus on hyvä tehdä kuntoon, koska ne on monesti niin likaisia että ei oikein liiku kunnolla.

Lainaus
Sitten kun muovit hajoavat/jumiutuvat niin kannattaa pohtia metallisia akseleita, joissa usein ei ole vastaavia ongelmia.


Itse olen käyttänyt halpoja muovisia, koska sitten kun ne vaihtaa metallisiin menee seuraava paikka rikki.....
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2831 : 02.04.16 - klo: 11.06 »
Lainaus
Vetarit on hyvä kääntää, kurkkaa

How-To: Maintain your Slash 4x4 / Stampede 4x4 half-shafts - CRITICAL!

Tossahän ne on jo käännetty, jos muistan oikein miten ne pitäisi olla.


Olet oikeassa. Video lähtee siitä olettamuksesta että vetarit on jo käännetty.
Slash 4x4 Monster

Poissa Japanaska

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2832 : 03.04.16 - klo: 18.24 »
Mistä ootte hommannu laadukkaita laakereita slässykkään ja tietenki edullisesti?

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2833 : 03.04.16 - klo: 20.04 »
Lainaus
Mistä ootte hommannu laadukkaita laakereita slässykkään ja tietenki edullisesti?

Laadusta en tiedä, mutta ebaysta iso nippu, voi aina vaihtaa välillä kun menee huonoksi.
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa Japanaska

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2834 : 14.04.16 - klo: 10.23 »
Mitenkäs pelkkä vesivaseliini toimii lässykän takadiffissä voitelee vissiin yhtä hyvin kuin nuo oikeet diffiöljyt?

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2835 : 14.04.16 - klo: 12.18 »
Voitelee muttei jarruta.
Silikoniöljyn jäykkyydellä säädetään diffiä, vaseliinia käytetään kun halutaan "avoin" diffi.

Poissa rc autoilija

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2836 : 19.04.16 - klo: 12.38 »
Minkälaista servoa kisaservoksi lcg lässykkään? Savöx 1258tg joka on 12kg riittänee?

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2837 : 19.04.16 - klo: 14.24 »
Minkälaista servoa kisaservoksi lcg lässykkään? Savöx 1258tg joka on 12kg riittänee?
Toi on erittäin hyvä vaihtoehto!
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Japanaska

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2838 : 02.05.16 - klo: 20.24 »
Hmm voiko tuon slässykän vakio moottorin saada ylikuumenemaan 2s lipolla ja onko tuosta perus jäähdytyssiilistä merkitseväö hyötyä?

Poissa Japanaska

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2839 : 28.05.16 - klo: 15.13 »
Otin sauhut vakionoparista suositelkaa uutta tilalle ei tarvii olla vesitiivis. Moottori on vakio ja 2s lipot käytössä ja hobbykknhistä meinasin tilailla

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2840 : 28.05.16 - klo: 15.31 »
Otin sauhut vakionoparista suositelkaa uutta tilalle ei tarvii olla vesitiivis. Moottori on vakio ja 2s lipot käytössä ja hobbykknhistä meinasin tilailla

No jos hobbykingistä niin tämä:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=45460

Mulla on ollut Rustlerissa tuo sama 35 amppeerisena  Hobbywingin 9t koneen kanssa. Hyvin toimi siinä. Sama kuin Hobbywingin Ezrun 60A -säädin Turnigy -nimisenä. Joudut vain kolvaamaan 3,5mm:set bulletit ja akun liittimen.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa Japanaska

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2841 : 28.05.16 - klo: 15.37 »
Ainiin aloittlian pitäs osata kalibroida se tai jos siihen sais jonkun kalibrointi kortin tai boxin

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2842 : 28.05.16 - klo: 15.43 »
Ainiin aloittlian pitäs osata kalibroida se tai jos siihen sais jonkun kalibrointi kortin tai boxin

Se on helppo homma ja onnistuu ilman korttia ja boxia.  Laita youtubeen: "hobbywing ezrun esc calibration" -niin löydät ohjeet. Sitä kautta minäkin onnistuin. :wink:
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa toddy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2843 : 29.05.16 - klo: 20.05 »
Onkos kukaan laittanut slässiin lukkoja? Kun joissain kaupoissa niitä on niin pystyykö ne laittamaan ihan normi diffien kaveriks vai pitääks ne vaihtaa?
Wraitti ja Exo

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2844 : 29.05.16 - klo: 20.44 »
Onkos kukaan laittanut slässiin lukkoja? Kun joissain kaupoissa niitä on niin pystyykö ne laittamaan ihan normi diffien kaveriks vai pitääks ne vaihtaa?

Vetarit ei tule kestämään lukkojen kanssa. Jo ilman keskidiffiä ajaminen saa vakiovetarit antautumaan.
Ihan toisenlainen auto on oikea hankinta jos haluat 100% lukkoja.

Poissa Japanaska

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2845 : 03.06.16 - klo: 17.59 »
voisko joku auttaa aloitteliaa mistä löytyis slässin vakio moottoriin jäähytin siili?

Poissa JarnoF

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2846 : 03.06.16 - klo: 22.55 »
voisko joku auttaa aloitteliaa mistä löytyis slässin vakio moottoriin jäähytin siili?

https://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=6232
68086-21


Poissa Japanaska

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2848 : 04.06.16 - klo: 10.25 »
kiitoksia linkeistä. Tuli vain mieleen saako 2s:llä tuota moottoria ylikuumenemaan  vai onko jäähyt moottorille tarpeellinen vasta 3s:llä?

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2849 : 04.06.16 - klo: 10.51 »
Riippuu ajopaikasta ja tyylistä. Pitkät vedot täydellä kaasulla eivät lämmitä konetta ollenkaan niin paljon kuin rata-ajo jatkuvine kiihdytyksineen ja jarrutuksineen. Infgapunalämpömittari on hyvä kaveri, yli 70 astetta lämpöä niin siili kannattaisi laittaa.