Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 895786 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa primeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Xray 808e | Venom Creeper | Chevrolet Silverado 2007 "axial"scale | Turnigy Talon V2
http://prmr.1g.fi

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1021 : 19.11.10 - klo: 07.50 »
nyt on slässin kumit pois vanteilta  :shocked: Nyt tarvittais halvat renkaat vakio vanteille  :lol:
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1022 : 19.11.10 - klo: 08.21 »
Älä osta halpoja, osta hyvät.
Renkaat vaikuttavat ajo-ominaisuuksiin enemmän kuin mikään muu.

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1023 : 19.11.10 - klo: 18.25 »
Älä osta halpoja, osta hyvät.
Renkaat vaikuttavat ajo-ominaisuuksiin enemmän kuin mikään muu.
No halpoja etsin!!!  :evil:
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1024 : 19.11.10 - klo: 18.34 »
Onko tämä auto kilpailukykyinen 2wd krossien kanssa?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa tstv

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1025 : 20.11.10 - klo: 08.47 »
Tilasin tämän http://www.toadztoyz.com/TRAXXAS/SLASH-4x4/Slash-4x4-LW-Alum-Speed-p8503455.html
setin. En sitten tiedä mikä asennuksessa meni vikaan, mutta veti uuden spurrin heti rullalle ja lopputulema on se että pinion juuttui moottoriakseliin kiinni eikä irtoa millään. Pitää varmaan ottaa Dremel ja timattilaikka esiin.. Ei muille ole käynyt vastaavaa? Vakiokone siis.

Aiemmmin kiinni ollut pinion veti spurrin vastaavasti hajalle, no ne oli jo muutenkin kuluneet, joten otaksuin tulevan kuntoon uusilla osilla, mutta ei tosiaan kestänyt kuin hetken. Vaikuttaisi että moottoriakseli pyörii vähän epäkeskosti ja pinion pääsee "hyppimään" spurrin päällä ja rikkoo sen. Pitäisi olla ihan ohjeiden mukaan asennettu paperinpalatesteineen.

Kokeileppa kuumentaa sytkärillä tai jollain muulla pinjoni hehkuvan punaiseksi ja irrottaa pihdeillä. Näin itse tehnyt kun laittanut pikaliimaa vähän aika pinjonin ja akselin välii että varmasti pysyy kiinni.

Ei lähtenyt kuumentamallakaan. Dremelillä timanttilaikalla kolmeen osaan, sitten irtosi..
Edit: kyllä siitä koneesta on akseli vääntynyt.. Pinion kiinni niin pyörii ihan miten sattuu. Eli tämän hankintaan?

http://cgi.ebay.de/Traxxas-3353-Rotor-for-Velineon-3500-Motor-New-/270659731489?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item3f0493c021

Pitäisikö lisäksi ostaa se rebuild Kit? Jos niin menee kyllä uuden koneen hankinnaksi, alkaa olla samoissa hinnoissa.. Jos jollain Velineon 3500 myynnissä niin laittakaa PM.
« Viimeksi muokattu: 20.11.10 - klo: 10.58 kirjoittanut tstv »

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1026 : 20.11.10 - klo: 11.52 »
Sen mitä jaksoin kahlata keskustelua taaksepäin, niin en löytänyt vinkkejä teräsvetareihin. 20 min googletuksella löysi neljä vaihtoehtoa:

- Integy Steel Rear Universal Drive Shaft Slash 4x4
- Taxxaksen omat (osanumerot 6852R % 6851R), out of stock tuntui olevan kaikkialla, enkä edes kuvia löytänyt.
- Tekno RC M6 Driveshafts and Hub Carriers
- MIP X-DUTY CVD KIT - REAR, TRAXXAS SLASH 2wd, SLASH 4x4

Osaisiko joku suositella?
Entä onko haittaa, jos ostaa vain taakse teräsvetarit ja edessä pitää vakiot?

Edit: löytyihän sieltä googlesta vielä kolmas ja neljäskin vaihtoehto.
« Viimeksi muokattu: 20.11.10 - klo: 12.08 kirjoittanut ajv »
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1027 : 20.11.10 - klo: 12.27 »
Traxxasin omia teräsvetareita ei ole olemassakaan, muualla kuin kuvitelmissa ja lupauksissa. Traxxasin tuesta juuri kysyttynä, mitään aikataulua niiden tulemiselle ei ole.

Itse pitäytyisin muovisissa, enkä laittaisi teräksisiä. Tekno RC:n ratkaisu näyttää minusta parhaalta, mutta miten on varaosien saatavuus tulevaisuudessa. Onko edes nyt akselin osia saatavana erillisinä.

MIPin akseleista olen kuullut, etteivät kestä. Integyn osat ovat perinteisesti olleet kuraa, ainakin alumiiniset. Jotenkin on sellainen olo, että hyvää ratkaisua ei olekaan ellei sitten tuo Tekno sellaisen kriteereitä täytä.

Ei lähtenyt kuumentamallakaan. Dremelillä timanttilaikalla kolmeen osaan, sitten irtosi..
Edit: kyllä siitä koneesta on akseli vääntynyt.. Pinion kiinni niin pyörii ihan miten sattuu. Eli tämän hankintaan?

http://cgi.ebay.de/Traxxas-3353-Rotor-for-Velineon-3500-Motor-New-/270659731489?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item3f0493c021

Pitäisikö lisäksi ostaa se rebuild Kit? Jos niin menee kyllä uuden koneen hankinnaksi, alkaa olla samoissa hinnoissa.. Jos jollain Velineon 3500 myynnissä niin laittakaa PM.

Kuumensit ilmeisesti liikaa ja akselin kieroksi. Osta samantien uusi kone ja pistä vanha kiertoon. Rebuilt-kittiä ei mielestäni kannata ostaa, kun ne holkit eivät kuitenkaan ole miksikään menneet ja pelkkiä 11x5x4 -laakereita saa paljon halvemmalla ne kaksi tarpeellista.

Kun nyt kasaat tuota, niin tarkista koko voimalinja, että laakerit on ehjät ja mikään ei ole kierossa, ettei hajoamiskierre pääse jatkumaan.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa jansu

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1028 : 20.11.10 - klo: 18.58 »
tuli laitettua tuuletin nopariin ja pelaa oikeen hyvin.koe ajettu samalla.
slash traxxas 4x4 race 1:10

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1029 : 20.11.10 - klo: 21.21 »
Traxxasin omia teräsvetareita ei ole olemassakaan, muualla kuin kuvitelmissa ja lupauksissa. Traxxasin tuesta juuri kysyttynä, mitään aikataulua niiden tulemiselle ei ole.

Itse pitäytyisin muovisissa, enkä laittaisi teräksisiä. Tekno RC:n ratkaisu näyttää minusta parhaalta, mutta miten on varaosien saatavuus tulevaisuudessa. Onko edes nyt akselin osia saatavana erillisinä.

MIPin akseleista olen kuullut, etteivät kestä. Integyn osat ovat perinteisesti olleet kuraa, ainakin alumiiniset. Jotenkin on sellainen olo, että hyvää ratkaisua ei olekaan ellei sitten tuo Tekno sellaisen kriteereitä täytä.

Ok, kiitos kommenteista. Mulla kohta kolmannet vakiovetarit menossa, kun toi muovi venyy ja paukkuu. Täytyy vielä hautoa ajatusta.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1030 : 20.11.10 - klo: 21.52 »
Millä renkaalla, alustalla ja sähköillä saat vetarit tuohon kuntoon :shock:
3s:llä ja vakiokamoilla kestää vielä hyvin...

Poissa tstv

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1031 : 20.11.10 - klo: 21.58 »
Tämän MIP:n setin tilasin taakse, kun on aika edullinen. toistaiseksi on kestänyt hyvin eikä jumita kuten vakiot. Tosin muutama akullinen vasta ajettu.

http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=3500


Poissa S50

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1032 : 20.11.10 - klo: 22.01 »
Millä renkaalla, alustalla ja sähköillä saat vetarit tuohon kuntoon :shock:
3s:llä ja vakiokamoilla kestää vielä hyvin...

Kyllä minäkin olen saanut vetarit tuohon kuntoon ihan vakiokamoilla ja vakiorenkailla. :azn:

Asiasta moottorisahaan, vaikuttaako eri offset etu -ja takarenkaiden välillä ajettavuuteen? Nyt on tilanne se että minulla on trx 2,8" vanteet venytetyillä sand paweilla, etuvanteet tulee reilusti ulommas kuin takaset. Ainakin todella typerältä tuo näyttää mutta onko muuta hyötyä kuin ulkonäkö jos ostan samalla offsetillä olevat takavanteet?
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

Poissa Hade

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1033 : 20.11.10 - klo: 22.05 »
Millä renkaalla, alustalla ja sähköillä saat vetarit tuohon kuntoon :shock:
3s:llä ja vakiokamoilla kestää vielä hyvin...
Juu kyllä vakio vehkeillä ja 3s varsinkin saa helposti tuohon kuntoon. Samoin käy sinne diffin ulostuloon.
Traxxas Slash 4x4
HPI Sprint 2 Flux

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1034 : 20.11.10 - klo: 22.05 »
Millä renkaalla, alustalla ja sähköillä saat vetarit tuohon kuntoon :shock:
3s:llä ja vakiokamoilla kestää vielä hyvin...

3-kennoset lipot joo, mutta muuten ihan vakiosähköillä. Tuo kuvan yksilö on saanut sikaa kyllä asfaltillakin, mutta nyt kiinni olevat eivät ole asfaltilla käyneet. Niillä tullut ajeltua pääasiassa kivituhkaradalla (ja nyt sisällä puolella teholla), mutta alkavat näyttää samanlaisilta...

Tämän MIP:n setin tilasin taakse, kun on aika edullinen. toistaiseksi on kestänyt hyvin eikä jumita kuten vakiot. Tosin muutama akullinen vasta ajettu.

http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=3500

Joo, kattelin kans, et ei oo pahan hintaset. Näyttäisi myös ToadzToyzilta saavan ihan edukkaasti (postit $1.81).
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1035 : 20.11.10 - klo: 22.51 »
Tämän MIP:n setin tilasin taakse, kun on aika edullinen. toistaiseksi on kestänyt hyvin eikä jumita kuten vakiot. Tosin muutama akullinen vasta ajettu.

Odotahan kun kupit vähän kuluu ja päästelet sillä vähän suurempia hyppyjä (jossain krossiradalla). Sitten ihmettelet miten se vetari putosi kupistaan.

Edit: Jaa tuo olikin tuo kupiton malli. No se voi ehkä kestääkin, joten perun edellisen.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1036 : 20.11.10 - klo: 23.19 »
Jostain luin että ovat maailmalla laittaneet noiden nelkkuslässien takavetareiden tilalle jonkun isomman traxxasin (emaxx?) vetareita. Ilmeisesti samalla pitää laakerit vaihtaa vähän isompireikäisiin ja vähän viilailla. Ei ole kuitenkaan ilmeisesti kovin kallis päivitys.

Linkkiä: http://www.rctech.net/forum/6968599-post1090.html
Jos joku harkitsee tuota niin kannattaa lukea ketjua sen verran eteenpäin että selviää onko kyseessä parannus vai huononnus (en nyt itse jaksa kun ei ole omat vehkeet tulessa)...

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1037 : 20.11.10 - klo: 23.28 »
Kyllä mulla on alkuperäiset vetarit kestäneet. Tietty 3-kennoisella ajettu pari akullista ja
muuten käytössä ihan kaksikennoiset. Liikkuu mun mielestäni radalla aivan tarpeeksi.
Varsinkin jos tosiaan alla on vakiorenkaatkin niin on varsin "mielenkiintoinen" ajettava
kolmella kennola radalla.

Poissa Zami

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1038 : 22.11.10 - klo: 00.33 »
Laakeri ongelmaan ihan hyvä modi [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TIL6su13WkE&feature=related[/youtube]
liikkuva shikaani

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1039 : 22.11.10 - klo: 10.49 »
Olen pahoillani jos kysymykseni on typerä niin kuin kaikki aikaisemmatkin ovat olleet, mutta onko mikä on paras keino pitää kardaani ja moottorin laakeri kunnossa? En tarkoita mitään "Aja sisällä todella hiljaa" tyylistä ratkaisua, vaan esim. onko joku parempi laakeri, jolla laakeriongelman voi korjata? Tai onko jotain "patenttiratkaisua" jolla voi kardaanin suojata.
Onko vielä muita herkkiä kohtia?

En löytänyt noihin vastauksia haulla ja kiitä jo etukäteen vastauksista.

Suojauksia kuten aiemmin tässä ketjussa, sekä:
http://www.youtube.com/watch?v=TIL6su13WkE&feature=related

Zami viittaa samaan modiin jonka aiemmin postasin. :laugh: Nyt tosin helpompi katsoa, heh...
« Viimeksi muokattu: 22.11.10 - klo: 11.38 kirjoittanut Peku »

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1040 : 22.11.10 - klo: 11.13 »
Ihan hyvä väliaikaisratkaisu, mutta ei korjaa varsinaista ongelmaa eli alimitoitettua laakeria. Tuon jälkeen niitä on vain kaksi. Laakereiden ollessa kunnossa tuo modi kuitenkin pudottaa laakerin (/laakereiden) pyörimisnopeutta n. puoleen ja siten tuon pitäisi jopa kestää vähän paremmin. Jotenkin pitäisi myös varmistaa, että molemmat laakerit pysyvät paikallaan ja siten että molemmat pääsevät pyörimään vapaasti. Yksi ratkaisu voi olla käyttää sisempänä laipallista laakeria.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Zami

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1041 : 23.11.10 - klo: 18.43 »
Overtray ja lämpö ongelmaan... ite dremelillä tehny muutamia n. 15mmx40mm reikiä ja noparin ja koneen päälle pari isompaa. ja sitte rautakaupasta hyttysverkkoa ja sitä pikaliimalla aukkojen päälle, pysyy kaikki "rottaa pienemmät" ulkona itse autosta ja ilma kulkee
liikkuva shikaani

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1042 : 23.11.10 - klo: 19.02 »
Juuri noin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Rossari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1043 : 25.11.10 - klo: 16.14 »
Kun mulla on tuon noparin nappi jäänyt pohjaan,niin mikäköhän olisi paras tapa avata se sisältä?Ilman,että piirilevyt kärsii.Kuitenkin se lakkakin siitä varmaan pitäis saada irti. :undecided:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1044 : 25.11.10 - klo: 16.18 »
Kun mulla on tuon noparin nappi jäänyt pohjaan,niin mikäköhän olisi paras tapa avata se sisältä?Ilman,että piirilevyt kärsii.Kuitenkin se lakkakin siitä varmaan pitäis saada irti. :undecided:

Jos se on umpeen lakattu, tuskin saat ehjänä auki. Kokeile ensin vaikka WD-40:stä tmv. voiteluainetta ja paineilmaa.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1045 : 25.11.10 - klo: 23.25 »
Kun mulla on tuon noparin nappi jäänyt pohjaan,niin mikäköhän olisi paras tapa avata se sisältä?Ilman,että piirilevyt kärsii.Kuitenkin se lakkakin siitä varmaan pitäis saada irti. :undecided:
Saatko noparin kotelon auki?
Lakkaus kai on piirilevyllä?

Poissa Rossari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1046 : 26.11.10 - klo: 13.39 »
Juu testasin crc:tä ja puhaltelin kompuralla.Juu kyllä sen kopan saa helpolla auki,mutta sitten kun pitäisi saada ne piirilevyt ehjinä irti toisistaan onkin toinen juttu... :smiley:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Poissa Rossari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1047 : 28.11.10 - klo: 16.59 »
Sain noparin napin pois pohjasta helpolla tavalla!Ota pieni talttapää ruuvimeisseli tai veitsi ja laita ulkokautta napin väliin ja nosta.Sitten,kun nappi on ylhäällä suihkuttele nappiin vaikka crc:tä.Ei tartte avata noparin koteloa,eikä mene rikki.
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1048 : 28.11.10 - klo: 19.24 »
Ei ole kyllä mikään ongelma se piirilevyjen irroittaminen toisistaan. Tuo CRC auttaa hetken, mutta ainakaan itse en ole havainnut sen tuovan lopullista apua ja aina on lopulta joutunut avaamaan kuoret ja suurentamaan tuota reikää ja siistimään purskeet pois tuosta nappulasta.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa hjp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1049 : 29.11.10 - klo: 16.25 »
Mistä sais näppärästi laparenkaat vanteineen tähän vehkeeseen talveksi?
Tai jotku halvat kumit vanteineen, joista voisi tehdä talvirenkaat?
 :huh: