Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 895776 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hade

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1410 : 02.03.11 - klo: 17.51 »
Joo sama homma oli itellä. Ahisti aikas pahasti puskureista. Piti leikata muistaakseeni korin etuosasta enemmän että sai sopimaan. Samoin lokarikaaria piti leikata enemmän jotta renkaat ei olisi leikkaantuneet reunoihin. Ei siinä oikein muuta kuin mallailee ja katsoo mistä hankaa. Sitten leikkaa pikkuhiljaa palaa pois.
Traxxas Slash 4x4
HPI Sprint 2 Flux

Poissa hjp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1411 : 03.03.11 - klo: 08.07 »
Nyt taas pelittää auto.
vaihdettu:
- Moottorin laakeri (oli aika tiukassa)
- Kartaanin laakeri
- Kytkimen laakerinpidike?
- Moottorin asennonsäätimen mutteri (katosi rempassa)

Mulla on hobbykingin 2.4 radio ja vastari. Vastari pitää lämmittää akun vaihdon jälkeen, että alkaa kääntyminen toimimaan. Sen jälkeen se toimii hyvin kovassaki pakkasesas, kunhan ei käytä virtoja pois.

Nämä kumit on huippupitävät talvella. Vanteet vaan kannattaa vaihtaa, kun nuo ei kestä, eikä käy slash 4x4 platiniunmiin. http://www.rc-cars.fi/product_info.php?cPath=42&products_id=75

vanteet: http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39476&grpid=3101
Mahtuuko tuo Saben vanne tosiaan? Eikös normaali 2,2" ole liian pieni. Näissä sitten ilmaiseti offset erilainen jos mahtuu.

Mahtuu, vanteet tulee ulommaksi.
Toiset kumet leikkasin slässin alkuperäisiin vanteisiin sopiviksi. Sopivasti menee viiva renkaan kyljessä.




Poissa Rossari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1412 : 08.03.11 - klo: 17.51 »
Nyt tarvis apua.Onko kenelläkään ollut tämmöstä vikaa,että vastari ja nopari sammuu kun kääntää ohjausta?Muuten normaalisti kääntää ja kulkee eteen ja taakse,mutta sammuttelee usein. Joskus,kun menee kauas sammuttaa kun testaa ajaa hetken. Ehkä ohjaimen ja vastarin välillä on jotain. Ohjelmoin ohjaimen ja noparin mutta ei auttanut. Onhan niitä muitakin ohjelmointeja,mutta en nyt kaikkia tiedä. ''Pililiin'' tiedän(noparin ohjelmointi) ja ohjaimen ohjelmoinnin,mutta siihen se taitaakin jäädä.  :wink:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Poissa kaistapää

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1413 : 10.03.11 - klo: 08.25 »
slässin keskidiffi ja 3s akut?

eli laitoin omaa kinneriin keskidiffin ja paketissa tullutta opusta jopa selailin niin oli maininta että ei välttämättä kestä 3s akkuja.jollain varmaankin on kokemusta siitä kestosta oikeesti.radallahan ajan 2 kennoisilla mutta välillä ulkona sitten 3 kennoisilla.ei viittisi puljata aina slipperin ja diffin välillä.

vauhtia mulla antaa kiinan XL (2800kv) ja 100A noppa.
Kesämies!

Poissa Rossari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1414 : 11.03.11 - klo: 15.34 »
Sain jo toimimaan. ei tervitse enään apua :wink:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1415 : 15.03.11 - klo: 23.32 »
slässin keskidiffi ja 3s akut?

eli laitoin omaa kinneriin keskidiffin ja paketissa tullutta opusta jopa selailin niin oli maininta että ei välttämättä kestä 3s akkuja.jollain varmaankin on kokemusta siitä kestosta oikeesti.radallahan ajan 2 kennoisilla mutta välillä ulkona sitten 3 kennoisilla.ei viittisi puljata aina slipperin ja diffin välillä.

vauhtia mulla antaa kiinan XL (2800kv) ja 100A noppa.

Reilu vuosi on päästelty 3s akulla ja hyvin se kestää, jos edes ihan vähän pitää järjen mukana sen kaasun käytössä.
Eli ei ihan aina suoraan kaasua pohjaan, eikä pidetä sitä kaasua pohjassa minuutti tolkulla. Rajussa kiihdytyksessä voi pyrkiä rattaat pihalle, ja pitkään kovaa ajettaessa keskidiffin kotelo sulaa (kannatin laakeri kuumenee). Molemmista selviää diffikotelon vahdolla.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1416 : 16.03.11 - klo: 20.19 »
Tuli tilattua Slashiin nitro Slayerin kori. On vähän reilun kokoinen, mutta tuntuu olevan aika paljon vahvempaa tekoa, kun vakiokori. Saas nähä kuin kestää pommitusta.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa anpulli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1417 : 17.03.11 - klo: 22.23 »
Ei oikee mätsää tohon slashiin ilman modailuja. En ole tehnyt vielä koritolppien reikiä, mutta kun asetan korin paikoilleen niin se jää "puristuksiin" etu ja takapuskurien väliin. Onko sulla vinkkejä miten se kannattaa modata sopimaan?

Mulla on myös autossa tuo sama kori. Itse sain sen sopimaan pituussuunnassa leikkaamalla peräpäähän Slashin takapuskurin mallisen aukon. Istuu aika mukavasti paikoilleen.
LRP Shark S18 Monster brushless
Traxxas Slash 4x4 RTR Axial SCX10 TR Honcho

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1418 : 18.03.11 - klo: 21.33 »
Tuli tilattua Slashiin nitro Slayerin kori. On vähän reilun kokoinen, mutta tuntuu olevan aika paljon vahvempaa tekoa, kun vakiokori. Saas nähä kuin kestää pommitusta.

Kesti eilen hyvin pommitusta Myyrissä - jopa niin hyvin, että yksi koritolppa antautui. Miinuksena kuitenkin hyppimisestä tuli todella vaikeata. Kori on painava (190g näyttää tuo ikivanha jousivaaka), ja jos tämän slashin hyppyjä nyt ylipäätänsä pystyy kaasulla/jarrulla korjailemaan, niin nyt siitä ei tullut enää mitään. Jos hyppy nyt kuitenkin sattui lähtemään hyvin, niin lensi kyllä sitten loppuun asti hyvin, eli lisäpaino/jäykkyys korissa ilmeisesti vähensi ilmapussiefektiä :)

Eli summa summarum, bashailuun varmaan ihan ok, mutta ei radalle. Eilinen best lap jäi 1,5s parhaasta bestlapistä muuten samalla setupilla.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa Lehtila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1419 : 21.03.11 - klo: 09.23 »
Vaikka autossa muutama suunnittelijain aivopieru onkin niin pitihän sellainen taas hommata. Jäi edellistä nelkkua sen verran kova ikävä :)

Käytetty Ultimate tuli hankittua rullaavana ja tekniikkaa olen siihen metsästämässä.

Onkos noista Hobbykingin tuotteista mihinkään vai mitä arvon raati suosittelee tähän?
Takaveto Slashi perkasi aikoinaan Ezrun 60A:lla, 3s:llä ja 9T:llä vallan mahottomasti. Jaksaako tuo 60A nopari liikuttaa nelivetoa lähellekään samaan tahtiin mitä alkuperäinen Velineon?
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1420 : 21.03.11 - klo: 09.38 »
Mulla on noista kiinan nopareista aika huonoja kokemuksia, joten itse suosittelisin castlen tuotteita. Joko Sidewinder SCT-combo tai Mamba max - velineon -combo. Itellä Mamba max ja moottorina tuo SCT-combon Neu-Castle 3800 kv moottori. Omien kokemusten mukaan tuo castlen 3800 käy aika paljon viileämpänä kun velineon. Akkuina pääasiassa 2S ja välityksinä 12/54.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa Lehtila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1421 : 21.03.11 - klo: 11.37 »
Ymmärsinkö oikein että Castlen SCT combossa nopari kestää 3s akut mutta moottori ei?
http://www.castlecreations.com/products/sidewinder_sct.html

3s akuilla meinaan ajaa koska niitä omistan muutaman kappaleen. Ei tarttis alkaa uusia akkuja ostelemaan.

-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1422 : 21.03.11 - klo: 12.02 »
Miksi tuo kone ei kestäisi 3S:ää?
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1423 : 21.03.11 - klo: 12.09 »
Käsittääkseni sekä nopari, että moottori kestävät speksien mukaan 3S lipot, mutta combona (=eli siis tuolla 3800kv moottorilla) nopari ei kestä 3S-lipoja.

http://www.castlecreations.com/products/nc1410.html

Harmi, ettei tuota 3800kv moottoria saa yksikseen. Se on tuon Mamba Maxin (joka sekin lopetettu, toki MM Prota saa) kanssa kyllä erittäin soiva peli!

Edit: näköjään nykyään saa jo 3800kv moottoriakin yksikseen, mutta Castlen sivuilta tilatessa näyttää hinnaksi toimituskuluineen $124 ja muistaakseni liquidista sai alta $120 tuon combon...
« Viimeksi muokattu: 21.03.11 - klo: 12.13 kirjoittanut ajv »
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1424 : 21.03.11 - klo: 12.53 »
Tuota vois kyllä vakavasti harkita Velineonin korvaajaksi. Ei sillä että siinä mitään vikaa olis, mutta on ainakin noi isommat Neu:n suunnittelemat koneet olleet tosi nautinnollisia ajettavia.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1425 : 21.03.11 - klo: 21.49 »
Saako osia: 6829 ja 6830 alumiinisina mistään?
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa Lehtila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1426 : 23.03.11 - klo: 19.24 »
Kattelin että A Main Hobbiesilla olis nelikkoon neljän eri valmistajan alumiinista moottoripukkia.

King Headz $35,99 (sisältää kaksi kappaletta ylikokolaakereita)
ST Racing Consepts $21,49 (stanulaakerille)
GH Racing $28,99 (sisältää yhden ylikokolaakerin)
Traxxasin oma $34,99 (stanulaakerille)

Mistäs versioista porukalla on kokemusta?

Alumiininen pukkihan johtaa paremmin lämmön pois laakerista ja varmasti pidentää vakiolaakerin kestoikää.
Toisaalta isompi laakeri on aika kestävämpi ja joutuu pienemmälle rasitukselle.

Onkohan tuo ylikokolaakeri ihan laakeriliikkeestä löytyvä vakiokoko vai joku erikoisuus jonka hankkimisessa menee sormi suuhun kun nuo molemmat mukana tulevat ovat käytetty?
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1427 : 23.03.11 - klo: 21.40 »
Itellä on tuo King Headzin pukki ja voin suositella sitä lämpimästi! Mitä laakerin ikään tulee, niin kerran olen laakerin vaihtanut ja kilometrejä autolla on tullut _paljon_. Tuolloinkaan laakeri ei ollut vielä läheskään viimeisiään vetelemässä, mutta kun noita nyt sattuu pakissa olemaan, niin mielummin vaihtaa liian usein kun liian harvoin. Google kertoo, että noita löytyy useista RC-alan liikkeistä - itse ostin 10 kpl setin JP-nitroracingilta, mutta se pulju taitaa olla kuollut ja kuopattu jo.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1428 : 23.03.11 - klo: 22.01 »
Komppaan AJV:tä. KH:n pukki toimii, ongelmia ei ole ollut. Laakeria en ole tarkistanut, ehkä pitäisi. Ylikokolaakeri kestää varmasti paremmin kuin alimitoitettu alkuperäinen.

Poissa hamy

  • Tulokas
    • Profiili
SB120 SB Series 120 Amp Anderson Powerpole + Turnigy 5000mAh 3S 30C
« Vastaus #1429 : 28.03.11 - klo: 18.31 »
Huomenta,

Tulipahan sitten vähän "keulittua" - mietin pitkään että mikä slashiin virtaliittimeksi - kunnes muistin että anderssonillahan on "pieniä" sieviä virtaliittimiä tasavirroille - siitä se ajatus sitten lähti:

Akut: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9788
Liittimet: http://www.powerwerx.com/anderson-powerpoles/powerpole-sets/sb120-sb-series-120-amp.html

Yhdessä (ja vähän lumisena): http://oh4kpn.1g.fi/kuvat/Traxxas_Slash_4x4_6808/modifications/turnigy5.0_sb120.jpg - ja akku loogisesti pakastepussissa jotta ei ihan ui lumessa raakana

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1430 : 28.03.11 - klo: 18.40 »
"Pieniä" tosiaan nuo käyttämäsi liittimet ;)
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa R3VO

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1431 : 28.03.11 - klo: 19.19 »
Pieniä indeed  :shocked:
Tamiya M03L | TRAXXAS 1/16 E-REVO vxl | Tamiya TT-01D Type E
Joskus viisas mies sanoi 'Less Traction, More action'

Poissa hamy

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1432 : 28.03.11 - klo: 19.39 »
Kestäävät 120A jatkuvaa ja 600A hetkellistä - ei mitään havaittua lämpenemistä sormituntumalla =)

Poissa Lehtila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1433 : 28.03.11 - klo: 22.47 »
Enpä ole huomannut Deansien tai XT60-liittimienkään juuri mainittavasti lämpeävän autokäytössä.

Nykyään XT60 käytössä ja Deansit lentää romukoppaan.
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1434 : 28.03.11 - klo: 23.22 »
Minä olen nähnyt XT60-liittimen sulavan ja deansit on kovin monella tuhottu jo johtoja juottaessa. Traxxasin liittimet (alkuperäiset) on hyvät, helppo asentaa eikä pelkoa että muovit sulaisi juotosta tehdessä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa hamy

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1435 : 29.03.11 - klo: 00.18 »
Menee vaan dremelöimiseksi traxxasin liittimillä jos meinaa näitä nykyisiä awg8 tai awg6 johdoin varustettuja lipoakkuja tunkea :)

Poissa Lehtila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1436 : 29.03.11 - klo: 07.18 »
Yleisimmin liittimen sulamiseen johtaa kontaktihäiriö, eli liitin ei ole kunnolla kiinni tai joku kontakteista on taipunut/vaurioitunut siten että kosketus on liian pieni.

Deansit ovat muuten hyviä ja kestävät kohtalaisesti virtaa mutta tosiaan hankalia juottaa ilman että sulattaa koko liitintä. Vastakappaleen kun laittaa liittimeen paikalleen juottamisen ajaksi saa siirrettyä mukavasti lämpöä pois.

Myöskin Deansit on hankala saada irroitettua muuten kuin johdosta vetämällä koska liitos on tiukka eikä aidoissa deanseissa ole mitään karhennusta josta ottaa kiinni.
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

Poissa peccis

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1437 : 29.03.11 - klo: 09.19 »
Minä olen nähnyt XT60-liittimen sulavan ja deansit on kovin monella tuhottu jo johtoja juottaessa. Traxxasin liittimet (alkuperäiset) on hyvät, helppo asentaa eikä pelkoa että muovit sulaisi juotosta tehdessä.

Mulla on sekä alkuperäisiä TRX liittimiä että kiinan kopioita, jotka on toiminut ihan ok. Onko niissä havaittu jotain heikompaa alkuperäisiin verrattuna? En ole testannut kuin SW:llä 2S 40C lipoilla
2 x Hobao hyper10sc & 3 x AssoRC18

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1438 : 29.03.11 - klo: 09.27 »
Itellä kans noita Traxxaksen liittimiä käytössä, enkä mä en oo ainakaan huomannu mitään eroa alkuperäisten ja kiinan kopioiden välillä. Hyvin toimii ja mielummin noita käyttää kun Deanseja.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1439 : 29.03.11 - klo: 12.30 »
Kylä meikäläinen liputtaa 5,5mm bullettien perään. Kestää virtaa, helppo juottaa paksuakin kaapelia, sarjan kytkentä onnistuu heittämällä ilman adaptereja. Käytän noita kaikissa autoissa mitkä käyttää vähintään jotain 5Ah 20C akkuja.

Trx liitimet olis ok, mutta tosiaan sinne ei kovin paksua kaapelia saa tungettua ilman askartelua.