Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 896223 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2100 : 13.12.11 - klo: 07.55 »
Onko kellään kokemuksia noista CORR autoista, tarinoita yms. :wink:

Joo, on. Tästäkin autosta on juttua 71 sivua. Ja monesta muustakin tällä foorumilla.

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2101 : 13.12.11 - klo: 12.41 »
Oliskohan tässä ensimmäiseksi autoksi? (...) Mitä eroa ajoltaan on vajaavetosella tähän nelivetoseen verrattuna?

Koeta aluksi ilmaista tarpeesi (käyttötarkoitus, budjetti jne.) hankinnalle mahdollisimman tarkkaan. Slash 4x4 sopii kyllä ensimmäiseksi hankinnaksi joissain tapauksissa.

Kaksi- ja nelivedon eroista löydät kyllä mielipiteitä foorumilta kun vain jaksat etsiä. Eräs näkökulma voisi olla sellainen, että mitä enemmän tunnet vetoa radalla ajamiseen niin sitä todennäköisemmin olisit tyytyväinen takavetoiseen malliin. Itse valitsin taas bashaukseen nelivedon.
Slash 4x4 Monster

Poissa maksy

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2102 : 13.12.11 - klo: 13.53 »
Toki tärkein unohtui tosiaan. Eli auto olisi tulossa ihan vain piha, kenttä, parkkis rälläämiseen. Budjettia ei ole oikeastaan.

Poissa juhizz

  • Tulokas
    • Profiili
Re: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2103 : 15.12.11 - klo: 16.22 »
Riittääkö 2s lipolla jenku kulkemaan hangessa?jos jotkut lapa renkaat hommais.sopiikos jotkut 1/8 vanteet ja kumit pyörimään,kun ei noita  1/10 lapa kumeja suomen kaupoista löytyny??

Poissa -TeroS-

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2104 : 18.12.11 - klo: 13.04 »
Koska mikään ei koskaan riitä, ja mielestäni myös RC-autossa pitää olla niin paljon voimaa että sillä ajaminen on pelottavaa..

Osaisivatko raatilaiset suositella nelkku-Slashiin sellaista moottori-noparipakettia jolla saa vaikka revittyä kumit vanteilta yhdellä liipaisimen puristuksella jos siltä tuntuu?

Nykyinen moottori on perus Ultimaten Velineon 3500, ja ajoakkuina 30C 5000 mAh 3S-akut.
Traxxas Slash 4x4 Ultimate "Anthrax"

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Re: Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2105 : 18.12.11 - klo: 14.10 »
Koska mikään ei koskaan riitä, ja mielestäni myös RC-autossa pitää olla niin paljon voimaa että sillä ajaminen on pelottavaa..

Osaisivatko raatilaiset suositella nelkku-Slashiin sellaista moottori-noparipakettia jolla saa vaikka revittyä kumit vanteilta yhdellä liipaisimen puristuksella jos siltä tuntuu?

Nykyinen moottori on perus Ultimaten Velineon 3500, ja ajoakkuina 30C 5000 mAh 3S-akut.

Moi Tero,
Olet aivan samoilla jäljillä millä itse olin ennen rata-ajoon hurahtamista.
Ota yhteys RC-Sabeen ja pyydä VP:tä puhelimeen. Hän kertoo sulle Castlen valmistaman Mamba Monster paketin joka menee suoraan tuohon laitokseen kiinni. Saattaa olla että tarviit nelikennoisia akkuja mutta voin jelpata oikeiden valinnassa.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2106 : 27.12.11 - klo: 17.55 »
Kannattaisiko Slashin ruuvikannoille tehdä pitkäaikaista ruotesuojausta jollain aineella?

Nykyisellään Slashin ruuvikannat näyttävät keräävän ruostetta. Voiteluaine (WD-40) korjaa tilannetta hetkellisesti, mutta kohta ruostetta alkaa taas kerääntymään. Osa ruostuvista ruuveista on sellaisia että en ole niitä kertaakaan joutunut avaamaan. Näihin paikkoihin voisi suojaksi toimia myös jokin paikallaan pysyvä massa, tahna tai voide, kunhan sen voi tarvittaessa poistaa helposti mikäli tarvetta esiintyy ruuvin avaamiseksi. Suoja-aine saisi kestää kevyttä vesisuihkua, jota käytän auton puhdistamisessa.
« Viimeksi muokattu: 27.12.11 - klo: 18.00 kirjoittanut vms »
Slash 4x4 Monster

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2107 : 27.12.11 - klo: 21.08 »
Itse eri kohteissa käyttämiäni konsteja:
- sinitarra
- kuumaliima
- PlastiDip

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2108 : 03.01.12 - klo: 19.33 »
Havaitsin tässä n. puolen vuoden Slash 4x4 harrastuksen jälkeen että autoon on tullut viriteltyä joitain kotitekoisia ratkaisuja. Tein näistä lyhyen koostevideon. Videolla mm. seuraavia seikkoja:
- volttimittarin vesisuojaus ja sijoittelu
- omatekoinen suojahuppu
- iso tuuletin
- lipoakun kylmäsuoja
- lipo-cutoff kokemukset
- Outerwears Shroud, JConcepts Overtray kokemukset
- Integy siili+tuplatuuletin kokemukset
- huoltoalusta ja säilytyslaatikko
- ohjaimen ripustuskoukku
- ohjaimen pidike kameralle
- pikkuhyppyri/ramppi ja esimerkkivideoita
- auton käyttötarkoitus

Kommentteja otetaan vastaan, tänne foorumille kiitos.

Slash 4x4 virittelyt
Slash 4x4 Monster

Poissa kape

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2109 : 03.01.12 - klo: 22.14 »
pelle peloton :azn:

hyviä ideoita kaikki.vois itselle jotain viritellä.
traxxas e-revo 1/16, traxxas e-maxx,slash 2wd,e-revo

Poissa eran33

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2110 : 07.01.12 - klo: 21.54 »
olisin kysynyt et mitkä lipo akut käyvät tarrax slashiin 4x4 rtr vakio sähköt.? turhaa ajella hiljakseen jos sen saa kulkeen kovempaakin,vai mitä tarvis olla et sen saa kulkeen ja kaikki kestää?

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2111 : 07.01.12 - klo: 22.07 »
Kyseiseen traxxasiin käy 2 tai 3 kennoset lipot, purkuvirta yli 25c, kapasiteetti mielellään yli 4000mah. Korjatkaa jos olen väärässä.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa eran33

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2112 : 07.01.12 - klo: 22.31 »
entäs mites ku tossa vakio akku on 8.4v 3000mah niin saako lipo olla isompi kuin 8.4v? ja jos jollain ois tarjota sopivia niin saa ilmotella.laturikin ois hakusessa.

Poissa OGIpro

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2113 : 07.01.12 - klo: 22.46 »
Vakio noppari kestää 3s lipon eli 11,1V. Itse ajelen 2s (7.4V) 5000 ja 5200mah lipoilla ja hyvin on vauhtia.
TRX Slash 4x4 | Tamiya CR-01 | LRP Shark M FT

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2114 : 08.01.12 - klo: 13.55 »
olisin kysynyt et mitkä lipo akut käyvät tarrax slashiin 4x4 rtr vakio sähköt.? turhaa ajella hiljakseen jos sen saa kulkeen kovempaakin,vai mitä tarvis olla et sen saa kulkeen ja kaikki kestää?

Lipokäyttöön siirtyjän lyhyt muistilista:
- 2s ja 3s lipo käyvät harjattomalle Slashille
- akun ja auton liittimien tulee olla yhteensopivia, kumpaa tahansa voi päivittää
- tarvitaan lipo laturi ja perustiedot lipojen turvallisesta käytöstä
- 2s lipo tuo lisävauhtia vakioakkuun nähden (todennäköisesti) suuremman purkuvirran ansiosta
- 3s lipo tuo merkittävästi lisää vauhtia ja nostaa lämpöä vakiokomponenteissa
- kookkaammat lipoakut voivat kaivata akkupaikan päivittämistä

Lämmön hallintaan voi harkita
- vakiomoottoripukin ja slipperin holkin päivittäminen
- ilmanvaihdon tehostamista

Itse onnistuin hieman hajottamaan autoa 3s-lipokäytössä kun vauhti oli kova, alla oli kurvi ja hetkellisen jännitenotkahduksen vuoksi ESC:n lipo cutoff  päätti puuttua peliin joka johti auton hallinnan menetykseen.
Slash 4x4 Monster

Poissa Hokkaju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2115 : 12.01.12 - klo: 01.09 »
Terve

pienillä modeilla slässiä ajeltu, ja kestää näillä eväillä mukavasti 3s kyytiä.

-revo diffit
-tmax vetarit
-6mm akselit ja 12mm laakerit. Hitsattu lisää materiaalia laakerien ympärille
-Kingheads laakeripukki
-suojaputki kardanille. (teippi ja tarravirit aiheutta kitkaa kardaaniin eli ei hyvä)
-losin jouset ja 50/60 öljyt
-sisäkori kangas virityksillä --> ilma vaihtuu paremmin mutta hiekka kestää ulkona
-vakaajat
-speden akselinsuojat
-takana iskarin suojat
-jäähyt esc ja moottori
-3.2" vanteilla 2.8 badlands, vähän jakomielinen olo onko hyvä vai ei...

nyt talven iloksi laparenkaat ja tekeillä alumiinista turvakaaret ettei lumi pakkaannu korin sisään.

Aloittamattomana projektin on saranatappien päivitys kun tuntuvat etenkin takana saavan nopeasti välystä. materiaaliksi hankittu 3.2mm pukkaritapeja lienee jotain ~hrc57 työkaluterästä.

+moottori minusta pirteä tähän vehkeeseen
+suurin osa autoa ok tehtaan jäljiltä
-naurettavat vetoakselit vakiona, joko kallis tai työläs päivitys, minulla se työläs
-kardaanin suojaus
-vakio kytkimen laakerointi
-kaikkien laittojen jälkeen hintakin pompsahtaa....

Näyttääpi että jos vielä tahtoo menoja lisää, niin ensiörattaat pitää laittaa metalliin ja sitten onkin kysymys kestään diffin kotelot (siis se taka ja etuperähässäkkä johon tukivarret jne tulee kiinni) ilman liiallista taipumista. Tieety jos pyörittäs lankakerän hiilikuidusta ja sitten imettäs epoksia täyteen  :shocked:



Poissa Iikoo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Re: Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2116 : 12.01.12 - klo: 08.21 »
-3.2" vanteilla 2.8 badlands, vähän jakomielinen olo onko hyvä vai ei...
Mitkä vanteet kyseessä tarkemmin ja toimiiko vakiokorilla? Olisko laittaa kuvia?

Poissa Hokkaju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2117 : 12.01.12 - klo: 13.35 »
RPM Revolver Stablemax. Stablemax antoi sopivan leveyden kun tmax adapterit oli vähän kapoiset. Alunperin oli tarkoitus laittaa buggyn vanteet...

Vakio kori käy ja sillä on menty, laitoin korin kiinnityspallien ruuveihin riserit jotka nostaa noin 25-30mm.
lokasuojasta avarretty noin 3-4mm siivut pois, joita ei juurikaan huomaa. Henk koht en yhtään vaan tykkää vakiokorin ulkonäöstä, suorastaan hirvee lintta.

Vihjeitä hyvistä 3.2" renkaista otetaan mielellään vastaan. Avolavakorin maalaus projekti lienee valmis kevääseen mennessä. MT konversio voisi olla aika makee.

aluatko kuvan vanteesta ja renkaasta??

Poissa Tekonurmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2118 : 13.01.12 - klo: 18.41 »
Hei Hokkaju!

Saatko pistettyä linkkiä että millaset vetarit sopii 4x4 slashiin? Ja noi spede akselisuojat kiinnostaa kans ja kingheads laakeripukki.


Poissa Hokkaju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2119 : 13.01.12 - klo: 20.39 »
terve

voit katsoa mallia minun akselien valmistuksesta. http://traxxas.com/forums/showthread.php?526039-How-to-MOD-Stronger-rear-axles-for-under-35!. + tuohon kun lisää revon diffen sisukset niin akseline ulsotulon paksuudet käy tmax akseliin. Slashissä on vakiona ohuemmat akselit perämurikoissa. Itseasiassa Revossa on vähän muhkeemmat diffin sisukset muutenkin. Kun "stub axle carrier" ja "steering block" osia (pätkii mikä suomeksi) joutuu hieman poraamaan, niin juoti niihin lisää materiaalia jolloin ne myös jäykistyy. Etenkin takana ne on vähän veltot jos renkussa on pitoja + akussa virtaa.


ensimmäinen kehitysversio akseleista minulla oli Tmax vetarit ja akselintummpi oli modattu  kokoteräksinen Yeah Racing. tämä oli muuten tosi luja korvakoiltaan, mutta itse akseli oli tosi helppo vääntymään eli kun pikkuisenkin loikkasi niin joku rengas alkoi vipatta. Eli jos Yeah Racing osaisi edes karkaista raudan siihen lujuuteen kuin vakioakseli niin se olisi varteenotettava vaihtoehto. Ainakin minulla ne herättivä ankeet v***sen tunteet. Näin vakkari laakeri oli sopivat. Eli eikun suoraan 6mm Tmax akseliin niin kestää rytinää.  :cheesy:

toistaiseksi vetarimurheet on ohi, eli akselien korvat näyttää kestävän ilman venymistä, eikä myöskään akselit käänny ruuville.


Jos valmiita kaupallisia kaipaat niin MIP ja Tekno-RC lienee tunnetuimpia vaihtoehtoja.

tukivarren suojat on "suspension arm Guards" ja stampedessähän ne on vakkarina.
Helpottaa iskarien ja vakaajien alapäitten hiekkapuhallusilmiöön ja on ihan komiat katella.

//hokkaju

Poissa touhost

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2120 : 17.01.12 - klo: 15.34 »
Huh huh! Ketju kahlattu läpi ja kyllä kannatti. Perusmodaukset tuli tehtyä ennen ensimmäistäkään akullista, joten suurimmat kantapään kautta oppimiset jäi käymättä läpi. Samalla tuli käytyä Slashin kehityskaari läpi alusta tähän päivään.
Kyseessähän on ensimmäinen auto, eli innostus oppia on suuri. Tuskin tulee seuraavien vehkeiden kanssa tehtyä yhtä perusteellista pohjatyötä, mutta suosittelen kaikia aloittelijoita hankkimaan tietoa mitä tuli ostettua niin säästyy monelta murheelta.

Poissa Hokkaju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2121 : 17.01.12 - klo: 23.48 »
niin yks HD harrastaja tuumas "nää on maailman kalleimpia puolivalmisteita" jotenkin tulee sama fiilis näitten RC autojen suhteen. Tai sitten on vaan liikaa intoa päästä ropaamaan.  :tongue:

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2122 : 18.01.12 - klo: 19.44 »
Ehdin jo tässä luulla että Slash pääsisi Slingshoteilla eteenpäin pehmessä lumessa. Tämä onnistuikin kevyellä lumikerrostumalla (video) mutta kun pehmeän lumen paksuus tuplaantui Slash jää pohjasta kiinni.

Voiko autoa parantaa jollain tapaa merkittävästi paremman etenemiskyvyn saavuttamiseksi upottavalla lumella vai pitäisikö suosiolla pysytellä kantavaksi tampatulla alustalla?
Slash 4x4 Monster

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2123 : 18.01.12 - klo: 22.03 »
Jos pehmeää lunta on yli pyörän akselin ei ajosta oikein tule mitään. Sama pätee 1:1 autoihin...

Poissa Hartsa24

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2124 : 20.01.12 - klo: 07.37 »
Tuli laitettua tollanen paketti autoon: NOVAK GTB 2 / Ballistic 550 Traxxas® 4WD Brushless Combo – 4.5T.
Autosta tuli ihan erilainen :grin: verrattuna siihen et ennemmin ajeli 540 moteilla.

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2125 : 29.01.12 - klo: 16.39 »
Slash 4x4 on alkanut nikottelemaan vakiokomponenteilla pikkupakkasessa seuraavasti:
- rauhallista ajoa...
- auto alkaa nykiä tai liikkumaan eteenpäin vaikka kaasu on neutraalilla
- auto lakkaa reagoimasta kaasuun, ohjaus toimii edelleen
- esc:stä power pois ja takaisin, esc vilkuttaa vihreätä (throttle trim incorrect)
- esc power pois, ohjain power pois, ohjaimelle restore factory defaults
- esc power päälle ja suoraan kalibrointiin
- esc vilauttaa punaisen, ohjaimesta throttle full
- esc sammuttaa odotetusti punaisen
- esc vilauttaa punaista kahdesti, ohjaimesta reverse full
- esc ei odotetusti näytä vihreää (programming complete) vaan jää valottomaksi
- esc power pois, power takaisin, esc vilkuttaa vihreää (throttle trim incorrect) ...

Eli jollain tapaa throttle tai ainakin reverse näyttäisi katoavan. Vinkkejä?
Slash 4x4 Monster

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2126 : 02.02.12 - klo: 19.54 »
Eli jollain tapaa throttle tai ainakin reverse näyttäisi katoavan. Vinkkejä?

Ohjaimen potentiometri oli rikki. Saben mainio palvelu antoi takuuvaihdossa uuden tilalle.
Slash 4x4 Monster

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2127 : 10.02.12 - klo: 20.36 »
Hei! Oon vaihtamassa takaveto slashiä nelivetoon, onko huonompi vaihtoehto radalle, tykkään ajella kesäisin enimmäkseen radalla. Ja saako 4wd muutettua 2wd:ksi? Onko se mahdollista vaikkapa poistamalla kardaanin? Sitten mulla olis samassa paketissa sekä neliveto että takaveto slashi :tongue:
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2128 : 10.02.12 - klo: 20.53 »
Jatkan edellistä vähän: Mitä eroavaisuuksia on noin muuten nelkun ja potkun välillä, hyviä ja huonoja puolia? Tää ajatus nelkkuun vaihtamisesta tuli ihan puun takaa, oon ollu ihan tyytyväinen takavetoon, mut vaihtelu virkistää. Vai virkistääkö tässä tapauksessa? Tykkään ajella pääasiassa radoilla.
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2129 : 10.02.12 - klo: 21.06 »
Hei! Oon vaihtamassa takaveto slashiä nelivetoon, onko huonompi vaihtoehto radalle, tykkään ajella kesäisin enimmäkseen radalla. Ja saako 4wd muutettua 2wd:ksi? Onko se mahdollista vaikkapa poistamalla kardaanin? Sitten mulla olis samassa paketissa sekä neliveto että takaveto slashi :tongue:
Varsin helposti muuntuu takavedoksi. Mutta kun on nelkun paino ja vielä liian edessä, on aika haastava (ja hidas) ajettava takavetona.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||